1.linka85
05.09.11, 19:28
W związku ze zmianami w programie Cyfry+ postanowiłam rozwiązać umowę, która miała zakończyć się w lipcu 2012, jednak zgodnie z regulaminem można tak uczynić jeśli firma wprowadza zmiany programów lub opłat.
W dniu 15 czerwca wysłałam faxem wypowiedzenie, wcześniej upewniając się u sprzedawcy Cyfry w Poznaniu i telefonicznie u pracownika nadawcy programów w W-wie w dniu 14 lub 15 czerwca, którzy potwierdzili moje do tego prawo. ( Rozmowy są podobno nagrywane)
Jednak po prawie 2 m-cach stwierdziłam, że moje karty multiroom nadal są aktywne, więc znowu zadzwoniłam do W-wy z pytaniem dlaczego tak jest i dlaczego nie mam żadnej odpowiedzi na moje wypowiedzenie. W odpowiedzi usłyszałam, że moje wypowiedzenie nie zostało uznane, gdyż nie zawarłam w wypowiedzeniu, że chodzi o TVN Warszawa i że Cyfra nie ma obowiązku mi odpowiadać.
Każda rozmowa telefoniczna kończy się straszeniem windykacją i wpisem na listę dłużników, gdyż żądają ode mnie zapłaty za 2 m-ce i kary za wcześniejsze zerwanie umowy 299 zł.
Mimo, że nadawca ten nie wprowadza zmian codziennie ani nawet co miesiąc, używają takiego argumentu by nie uznać moich praw do wypowiedzenia.
Przesyłam w załączniku całą korespondencję z Cyfrą+.
Proszę o rozpatrzenie mojej sprawy
Ewa Kowalska
Poniżej korespondencja z Cyfrą+ i kopia wypowiedzenia
Ewa Kowalska
Ul. Kmicica 14
60-177 Poznań
nr abonenta 6200859 Poznań, 04września 2011
CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o
al. gen. W. Sikorskiego 9
02-758 Warszawa
REKLAMACJA
Oświadczam, że nie zgadzam się z brakiem uznania mojego wypowiedzenia, a używanie takich argumentów jak braku słów „TVN Warszawa” których nie zawarłam w wypowiedzeniu to na siłę szukanie pretekstu aby nie uznać zakończenia umowy. Z tego co wiem, Wasza firma nie robi zmian w oprogramowaniu i w opłatach codziennie ani nawet co miesiąc by używać takich argumentów.
Cytat z Waszej odpowiedzi:
„art. 6 § 1 Regulaminu Umowy o Abonament. Podkreślam, że w przypadku chęci rozwiązania kontraktu z powodu wycofania z oferty programu TVN Warszawa, należało zawszeć taką informację w wysłanym oświadczeniu”
Powyższy cytat z wyjaśnienia to naciąganie regulaminu w Waszą stronę.
Nie zgadzam się z decyzją podjętą przez Was. Uważam, że moje działania były zgodne z terminami i warunkami zawartymi w regulaminie, do którego i Wy powinniście się stosować.
Obecnie nadal jestem Wasza abonentką i nie uważam abym miała jakieś zobowiązania pieniężne wobec Waszej firmy.
Straszenie mnie windykacją i wpisem na listę dłużników, bo tak kończą się rozmowy telefoniczne z Waszymi pracownikami, to działania chyba nie zgodne z prawem?
Wszelkie formalności zostały dotrzymane zgodnie z terminami. Również o prawidłowości takiego wypowiedzenia potwierdził telefonicznie Wasz pracownik. (Podobno wszystkie rozmowy są nagrywane więc można to sprawdzić).
Również potwierdził to pracownik punktu sprzedaży Waszych usług w poznańskim markecie King Cross przy ul. Bukowskiej. Dopiero po tych zapewnieniach złożyłam wypowiedzenie.
Sama forma wypowiedzenia może nie jest elaboratem ale słowo „zmiany” powinno wystarczyć.
Jeśli piszę w wypowiedzeniu. że jest to związane ze zmianami to wiadomo o co chodzi, gdyż nie ma innych możliwości wcześniejszego wypowiedzenia,.
O tym mówi Wasz regulamin art.5 par.5,6,7.
Każda szanująca się firma odpowiada na korespondencję od swoich klientów, z którymi ma zawarte umowy i nie ma potrzeby pisać o tym w regulaminie.
Gdyby nie moja interwencja telefoniczna w Waszym biurze obsługi klienta, pewnie do dnia dzisiejszego czekałabym na odpowiedź.
Jestem Waszą klientką od samego początku Waszej działalności, i dziwię się, że tak traktuje się długoletnich abonentów.
Uważam, że moja umowa uległa rozwiązaniu zgodnie z regulaminem, dotrzymałam terminu wypowiedzenia!
Chyba, że regulamin jest tylko po to by móc działać na rynku ale nie się do niego stosować.
Ewa Kowalska
Korespondencja internetowa:
Witam, w dniu 15.06. złożyłam wypowiedzenie, mając nr abonenta 6200859, które zgodnie z reg. spowodowane było zmiana ramówki. Po telefonicznym upewnieniu się, że moja umowa zostanie na pewno rozwiązana, rozmowa ze mną była nagrywana - pracownik Wasz powiedział, że z dniem 30 czerwca, podpisałam nową umowę na abonament z dniem 1.07.Ponieważ stara karta abonencka nadal działa, skontaktowałam się z biurem, i otrzymałam odpowiedź, że jednak nie miałam prawa wypowiedzieć umowy, mimo, że wg regulaminu mam takie prawo. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam od Was żadnej odpowiedzi pisemnej na moje wypowiedzenie, mimo że minęły 2 m-ce. Dlatego, w związku z nie dotrzymaniem przez Was moich regulaminowych praw, uważam, że poprzednia umowa została rozwiązana, a obowiązuje mnie obecnie nowa. Nie mam obowiązku opłacania dwóch abonamentów, tylko dlatego, że wprowadziliście mnie w błąd. Za poprzedni abonament uregulowałam płatności zgodnie z informacją Waszego pracownika czyli do końca czerwca.
Ewa Kowalska
(Odpowiedź pisemną otrzymałam w dniu 21.08.2011)
Szanowna Pani,
odpowiadając na e-mail, uprzejmie informuję, że odpowiedź na Pani reklamację zostanie wysłana 9 sierpnia 2011 roku.
Poniżej zamieszczam treść pisma:
?Szanowna Pani,
dziękuję za kontakt z nami.
Odpowiadając na zgłoszenie telefoniczne, uprzejmie informuję, że na podstawie Pani wniosku nadanego 16 czerwca 2011 roku, rozwiązanie kontraktu nastąpi z końcem Okresu Minimalnego, który obwiązuje do 31 lipca 2012 roku, w myśl zapisów
art. 6 § 1 Regulaminu Umowy o Abonament. Podkreślam, że w przypadku chęci rozwiązania kontraktu z powodu wycofania z oferty programu TVN Warszawa, należało zawszeć taką informację w wysłanym oświadczeniu.
Jednocześnie wyjaśniam, że Regulamin Umowy nie nakłada na CYFRĘ+ obowiązku potwierdzania otrzymanego wypowiedzenia kontraktu.
Mając na uwadze powyższe, z przykrością stwierdzam, że brak mi podstaw
do uwzględnienia Pani reklamacji. Rozwiązanie Umowy nastąpi 31 lipca 2012 roku.
W przypadku pojawienia się pytań, uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny
(801 066 066, 22 310 45 45), przesłanie faksu (22 310 45 44) lub e-maila (informacje@cyfraplus.com.pl).
Łączę wyrazy szacunku,
Katarzyna Dziubak
Specjalista ds. Relacji z Klientami
Dział Relacji z Abonentami?
W przypadku pojawienia się pytań, chętnie udzielę informacji.
Łączę wyrazy szacunku,
Paweł Majka
Dział Relacji z Abonentami
---------------------------------------------------------------------------------------------
CENTRUM TELEFONICZNE ABONENTÓW
Tel.: 801 066 066 lub 22 310 45 45
Fax: 22 310 45 44
Skorzystaj z Internetowego Centrum Abonenta:
--------------------------------------------------------------------------------------------
CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o, al. gen. W. Sikorskiego 9, 02-758 Warszawa
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS
KRS 0000051835, NIP: 526-22-46-271
kapitał zakładowy 300.000.000 zł
Treść wypowiedzenia:
z dnia 15.06.2011
"REZYGNACJA Z UMOWY O ABONAMENT CYFRY +
W związku ze zmianami, zgodnie z regulaminem, oświadczam, iż nie zamierzam kontynuować umowy o abonament zawartej w dniu 10.12.2010 roku i wnoszę o jej rozwiązanie."