Dodaj do ulubionych

Przeniesienie tel. i Internetu - pytanie do UKE

08.07.13, 18:22
Witam,

Opiszę krótko swój problem z dwoma operatorami.
Otóż 15 marca skończyła mi się umowa na telefon stacjonarny w Netii, 15 maja skończyła sie umowa na Internet u tegoż operatora.
Już 19 marca podpisałam więc umowę w Orange o przeniesieniu telefonu stacjonarnego i Internetu. Ze zdziwieniem odkryłam po ok. 2 miesiącach, że umowa została odrzucona z przyczyn formalnych (nie było kompletu papierów, ja podpisałam wszystko, oni coś zawalili). Pracownicy Orange kazali mi podpisać nową umowę na tych samych warunkach.
Podpisałam ją 15 maja, mając nadzieję, że trafię do Orange z dniem 15 lipca (tak wynikało z okresów rozliczeniowych).
Zbliżał się lipiec, więc postanowiłam dowiedzieć się, co z moją umową, tym bardziej że nagle zaczęli wydzwaniać do mnie przedstawiciele Orange proponując nową umowę (już 3!), bo ponoć poprzednia znowu nie doszła do skutku.
Rzeczywiście papiery zostały odrzucone. Zadzwoniłam w końcu sama na infolinię usług między operatorskich (800 500 005) i ze zdziwieniem dowiedziałam się, że tym razem to Netia odrzuciła moje papiery ze względu na "zadłużenie klienta" (kod 13 ponoć to oznacza). Oczywiście żadnych zaległości u operatora nie mam, a co ciekawsze nigdy nie miałam (w ciągu 4 lat).
Zadzwoniłam do Netii, by dowiedzieć się o co chodzi. Mają to ponoć sprawdzić, bo oczywiście nikt nie wiedział, czemu papiery zostały odrzucone.
W związku z powyższą sytuacją mam pytanie, co należy zrobić?
Mam podpisać kolejną umowę z Orange?
Oczywiście znowu stracę 2 miesiące na przejście do Orange, więc co z moimi kosztami?
W tym momencie płacę rachunki w Netii, których oczywiście nie opłacałabym, gdybym przeszła do nowego operatora w ustawowo przewidzianym czasie.
Gdzie składać więc reklamację? Czy mam prawo do jakiegoś odszkodowania?

pozdrawiam
Monika
Obserwuj wątek
    • orangeekspert1 Re: Przeniesienie tel. i Internetu - pytanie do U 10.07.13, 12:31
      @vie_prive2, jeżeli obecny operator odrzucił wniosek z powodu zadłużenia, co jak twierdzisz nie jest prawdą, reklamację możesz złożyć u tego operatora. Sprawy związane z przejściem pomiędzy operatorami są szczególne, ponieważ nie mamy dostępu do danych. Są one chronione. Wszelkie pytania kieruj na infolinię usług regulowanych 800 500 005.
      • vie_prive2 Re: Przeniesienie tel. i Internetu - pytanie do U 10.07.13, 15:08
        Infolinia usług regulowanych podała mi właśnie taki powód - kod 13 ma oznaczać zadłużenie abonenta.
        Gdy dzwoniłam na infolinię mojego operatora, jako powód podano mi "względy formalne", bo zadłużenia nie było oczywiście. Oczywiście nie podano konkretów. Na wszelki wypadek więc sprawdziłam swoje dane osobowe.
        Komu teraz wierzyć i czy mam wobec sprzecznych informacji jakieś podstawy do reklamacji?
        W Netii nie chciano mi tej reklamacji przyjąć w ogóle.
        • Gość: MiChCiO Re: Przeniesienie tel. i Internetu - pytanie do U IP: *.96.234.9.tvksmp.pl 10.07.13, 21:09
          Operator nie ma prawa nie przyjąć reklamacji jeśli zgłasza go prawny abonent na dedykowanej do obsługi infolinii.
          • Gość: manski Re: Przeniesienie tel. i Internetu - pytanie do U IP: 79.133.193.* 22.08.13, 14:21
            Reklamacje reklamacjami , a najlepiej wysłać skargę do UKE i opisać swoją sytuację , niestety jeśli sprawa jest na styku dwóch firm to ten styk jest "barierą potencjału" ( taki termin elektroniczny ) i jedni zwalają na drugich , UKE jako organ nadrzędny zobliguje obie firmy żeby " to załatwiły "
            • vie_prive2 Re: Przeniesienie tel. i Internetu - pytanie do U 23.08.13, 10:53
              I tak też sprawa się potoczyła. Napisałam właściwie jedynie pytanie do UKE na ich stronie poprzez formularz kontaktu, a urząd po prostu wystosował odpowiednią skargę do obu operatorów i nagle się sprawy zaczęły toczyć inaczej.
              Miła Pani z UKE nawet dzwoniła do mnie, by zapytać, czy poskutkowały ich pisma i przesłała mi na maila kopię korespondencji z Netią i Orange.
              Z czystym sumieniem mogę pochwalić UKE za reakcję i działanie.
              Niestety nie mogę pochwalić ani Netii (okazało się, że pomylili się wpisując kod 13, chodziło o kod 19) ani Orange, a właściwie ich firmy zewnętrznej odpowiedzialnej za sprzedaż (ci z kolei nie umieli wysłać odpowiednio wcześnie elektronicznego potwierdzenia do Netii dwa razy, co jest wymagane, a próby kontaktu z pracownikiem, z którym na żywo podpisywałam umowę kończyły się na niczym).
              Tak czy inaczej sprawa wydaje się powoli domykać. Telefon już mam w Orange, Internet ma być w tej firmie od września. Odszkodowanie zostało w ramach reklamacji przyznane, mam je otrzymać w rozliczeniu w fakturze.
              • vie_prive2 Re: Przeniesienie tel. i Internetu - pytanie do U 23.08.13, 10:56
                Dodam, że oczywiście czeka mnie jeszcze jedna reklamacja ;)
                Już wiem, że nowy rachunek z Netii obejmuje po staremu i abonament telefoniczny, i internetowy. A telefonu już u nich nie mam.
                Ergo - to firmy prywatne, ale bałagan w nich godny czasów PRL-u.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka