Dodaj do ulubionych

pyt.do UKE: wypowiedzenie umowy w UPC

24.07.08, 15:21
Przepraszam za dubel, ale dopiero teraz zauważyłam obowiązujące
normy ;)
Witam,

Od 3 lat jestem uzytkownikiem UPC (TV+Internet). Miałam umowe na
czas nieokreślony. W maju br zadzwonił do mnie pracownik infolinii
UPC< oferując podwyższenie prędkości łącza do 10 MB, informując
jednoczesnie, iż w przypadku mojej zgody zostanbie podpisane
zobowiązanie do świadczenia usługi przez kolejne 12 miesięcy.
Podziękowałam, tłumacząc, iż na pioczątku wrzesnia wyprowadzam się z
obecnego mieszkania do zupełnie innej miejscowości. Pan
zaproponowała przeniesienie usługi w nowe miejsce, kiedy jednak
sprawdził, że UPC nie świadczy tam usług powiedział mi, że w takim
wypadku mogę odstąpić od umowy bez naliczania jakiejkolwiek kary
umownej (upewniałam sie co do tego dwukrtonie w czasie umowy).
Zgodziłam się, podwyższono mi prędkość. Tydzień temu wysłałam
zapytanie do BOK o dokumenty, jakie muszę porzedstawić do
rozwiązania umowy bez kary za wczesniejsze jej zerwanie.
Jakaś pani napisała mi, że kara będzie naliczona!
Od razu odpowiedziałam mailem, aby odsłuchano rozmowę, jaka się
wówczas odbyła i ustosunkowanie się do słów swojego pracownika.
Mam w związku z powyżseym kilka pytań:
-co w przypadku, gdy rozmowa była nienagrana?
-czy jesli wyprowadzam się w miejsce, gdzie operator nie świadczy
usług, naliczanie kary jest zgodne z prawem?

Dziękuję za wszelką poradę

Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • ekspert.uke Re: pyt.do UKE: wypowiedzenie umowy w UPC 29.07.08, 15:30
      saralee napisała:

      > Przepraszam za dubel, ale dopiero teraz zauważyłam obowiązujące
      > normy ;)
      > Witam,
      >
      > Od 3 lat jestem uzytkownikiem UPC (TV+Internet). Miałam umowe na
      > czas nieokreślony. W maju br zadzwonił do mnie pracownik infolinii
      > UPC< oferując podwyższenie prędkości łącza do 10 MB, informując
      > jednoczesnie, iż w przypadku mojej zgody zostanbie podpisane
      > zobowiązanie do świadczenia usługi przez kolejne 12 miesięcy.
      > Podziękowałam, tłumacząc, iż na pioczątku wrzesnia wyprowadzam się
      z
      > obecnego mieszkania do zupełnie innej miejscowości. Pan
      > zaproponowała przeniesienie usługi w nowe miejsce, kiedy jednak
      > sprawdził, że UPC nie świadczy tam usług powiedział mi, że w takim
      > wypadku mogę odstąpić od umowy bez naliczania jakiejkolwiek kary
      > umownej (upewniałam sie co do tego dwukrtonie w czasie umowy).
      > Zgodziłam się, podwyższono mi prędkość. Tydzień temu wysłałam
      > zapytanie do BOK o dokumenty, jakie muszę porzedstawić do
      > rozwiązania umowy bez kary za wczesniejsze jej zerwanie.
      > Jakaś pani napisała mi, że kara będzie naliczona!
      > Od razu odpowiedziałam mailem, aby odsłuchano rozmowę, jaka się
      > wówczas odbyła i ustosunkowanie się do słów swojego pracownika.
      > Mam w związku z powyżseym kilka pytań:
      > -co w przypadku, gdy rozmowa była nienagrana?
      > -czy jesli wyprowadzam się w miejsce, gdzie operator nie świadczy
      > usług, naliczanie kary jest zgodne z prawem?
      >
      > Dziękuję za wszelką poradę
      >
      > Pozdrawiam


      Rejestracja rozmów telefonicznych nie wynika z narzuconego na
      operatorów obowiązku utrwalania każdej rozmowy z abonentem. W
      związku z powyższym istnieje możliwość, iż operator nie będzie w
      posiadaniu przedmiotowego nagrania.

      Z uwagi na fakt, iż podpisując umowę na czas określony zobowiązuje
      się Pan do korzystania z usług operatora na określonych umową
      warunkach we wskazanej lokalizacji w przypadku przeniesienia usług
      do nowej lokalizacji, gdzie operator nie ma możliwości do dalszej
      realizacji umowy można w takim przypadku traktować przeniesienie,
      jako przedterminowe zerwanie umowy z winy abonenta. Oczywiście
      powinien Pan zostać o powyższym fakcie poinformowany przez operatora
      w chwili, gdy została Panu przedstawiona oferta przedłużenia umowy.

      W opisywanym przypadku sugeruję w pierwszej kolejności złożyć
      reklamację u swojego operatora, jeśli operator negatywnie rozpatrzy
      reklamację, bądź nie uwzględni wszystkich roszczeń związanych z
      należytym świadczeniem usług telekomunikacyjnych
      proszę powyższą informację w formie skargi na operatora skierować do
      UKE z podaniem danych Abonenta, na którego umowa jest zawarta, tzn.
      imię nazwisko, adres, nr linii tel. z krótkim opisem sytuacji w
      formie korespondencji kierowanej na adres Urzędu:
      Urząd Komunikacji Elektronicznej
      ul. Kasprzaka 19/20
      01-211 Warszawa
      lub w formie elektronicznej na adres uke@uke.gov.pl Przekazana do
      UKE skarga pozwoli nam podjąć interwencję i wyjaśnić sygnalizowaną
      przez Panią sprawę.
      Jednakże w tym miejscu należy również dodać, iż jeśli operator nie
      ma warunków do świadczenia usługi stałego dostępu do sieci Internet
      w nowej lokalizacji, ma prawo naliczyć opłatę karną za wcześniejsze
      rozwiązanie umowy.



      Tomasz Hupało
      Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
      Urząd Komunikacji Elektronicznej



      • Gość: dag Re: pyt.do UKE: wypowiedzenie umowy w UPC IP: *.mofnet.gov.pl 14.11.08, 09:36
        Jestem w podobnej sytuacji i muszę przyznać, że logicznie rzecz
        biorąc trudno mi zrozumieć tłumaczenie tego rodzaju, że jesli
        operator nie ma możliwości przesyłu sygnału to rozwiązanie umowy
        jest moją winą. Inaczej rzecz biorąc ponieważ podpisałem umowę na
        okresloną lokalizację (z tym też trudno się zgodzić bo umowę
        podpisuje się na korzystanie z internetu lub kablówki a nie na
        lokalizację)to żeby się z tej umowy wywiązać musze płacić
        comiesięczne raty mimo, iz operator nie przesyła mi sygnału
        (najczęściej dlatego że ma taką polityke i nie opłaca mu się
        instalować sygnału np. na małym osiedlu - to tez pewnie moja wina)
        jeśli urząd który ma zajmować się ochroną konsumenta uważa że jest
        to w porządku to gratuluję.
        • Gość: Marcin Re: pyt.do UKE: wypowiedzenie umowy w UPC IP: *.gemini.net.pl 14.11.08, 10:37
          Co wy wymyślacie!? Jeśli planujecie przeprowadzki-nie podpisujcie umów na czas określony. Są przecież umowy na czas nieokreślony.
          Świadczenie usług TV kablowej wymaga wielu pozwoleń i nie zawsze możliwe jest położenie kabli, nie dlatego,że to sie nie opłaca, tylko, że nie godzi się spółdzielnia czy wspólnota.
          A co do przeprowadzek, jeśli planujesz przenieść się na Marsa operator też ma Ci tam świadczyć usługę ? :)
          • Gość: dag Re: pyt.do UKE: wypowiedzenie umowy w UPC IP: *.mofnet.gov.pl 14.11.08, 12:25
            Odezwał się zapewne pracownik UPC ...
            proszę czytac dokładnie co napisałem - przeprowadzka to nie jest nic
            zdumiewającego w życiu; wzmianka o Marsie jest więc tylko niczym
            nie uzasadnioną złośliwościa; nie zawsze wie się o przeprowadzce i
            jej dokładnym terminie, nie logiczne wydawało się ukaranie mnie za
            to że się przeprowadzam ...
            A zgoda wspólnoty czy spółdzielni to inna sprawa, w tym wypadku nie
            miało to miejsca i nie ma po co o tym pisać
            Powtarzam jeszcze raz - dlaczego ma się płacić kare za to że
            operator nie może mi przesłać sygnału? Podpisujac umowę zgadzam się
            płacić za wykonywaną usługę, za niewykonywaną także?
            • Gość: dag Re: pyt.do UKE: wypowiedzenie umowy w UPC IP: *.mofnet.gov.pl 14.11.08, 12:37
              Podchodząc do sprawy realnie
              Nikt nie zmusza operatora do wysłania sygnału na Marsa, wystarczy że
              nie będzie karał abonenta za to że nie mozna tam sygnału wysłać
              Troszkę wyrozumiałości, dobrej woli i życzliwości, a nie
              wykorzystywanie kruczków prawnych, wyciąganie pieniędzy za nic i
              podpieranie się regulaminami, które "celowo" nie przewidują pewnych
              życiowych sytuacji, aby zarobiś na kliencie w razie jej zaistnienia
              • Gość: Marcin Re: pyt.do UKE: wypowiedzenie umowy w UPC IP: *.gemini.net.pl 14.11.08, 13:15
                Są umowy terminowe i na czas nieokreślony. Po to wiążemy się umową terminową, aby mieć lepsze warunki danej oferty. Konsekwencją terminowej umowy jest opłata specjalna za jej zerwanie. Podpisując taką umowę należy się liczyć z konsekwencjami.
                A podążając Twoim tokiem myślenia-każdą umowę można byłoby unieważnić, bo np. ktoś musi się przeprowadzić lub zdarzyła się taka czy inna sytuacja. Bierz odpowiedzialność za to, co podpisujesz.
                A swoja drogą, jeśli otrzymałeś rabat na daną usługę przez 8 miesięcy, zapłacenie tych kilku abonamentów to nie powinien być problem. Po to wymyślono umowy terminowe, aby zabezpieczać się m.in. przed takimi sytuacjami. Wyobraź sobie np. sytuację,że wynajmujesz mieszkanie. Umowa była sporządzona na 12 mies. Po 2 miesiącach znika lokator, a Ty zostajesz z niezapłaconymi rachunkami za media. Ale na szczęście kaucja pokrywa ten problem. Tak samo jest z Twoją umową.
                Dziwi mnie Twój sposób rozwiązania całej sprawy, ciekaw jestem,czy próbowałeś w jakiś sposób rozmawiać z operatorem i ugodowo załatwić sprawę.
                Tak się składa, że nie jestem, na szczęście, pracownikiem żadnej z firm oferujących tego typu usługi, jednak nie mogę pojąć tego, jak bezpodstawne są Twoje roszczenia wobec operatora.

                Pozdrawiam


                • Gość: dag Re: pyt.do UKE: wypowiedzenie umowy w UPC IP: *.subscribers.sferia.net 14.11.08, 20:50
                  I znowu insynuacje. To nie moje roszczenia są bezpodstawne. Ja nie mam żadnych
                  roszczeń tylko UPC je ma. Powtarzam - dlaczego mam płacić karę za usługę, której
                  operator nie jest w stanie mi dostarczyć? Ja chcę tę umowę wykonać, czy trudno
                  to zrozumieć? Chce i nie mogę, nie ze swojej winy, co usiłuje mi się wmówić. Nie
                  jestem cwaniaczkiem wyłudzającym uslugę - raczej naiwniakiem, który mógł
                  zrezygnowac z umowy wskutek zmiany regulamonu przez UPC, a nie zrobiłem tego bo
                  do głowy mi nie przyszło że zostane tak potraktowany. Przypominam, że pracownik
                  UPC poinformowal mnie (telefonicznie raz, i osobiście w Biurze Obsługi0 że tego
                  typu sprawy sa zalatwiane pozytywnie. Przypominam - mam do zapłacenia ponad 1000
                  zł kary. Co ja mogę negocjowac z operatorem. Zatrudniają bezmyslnych prawników,
                  którzy tylko powołują się na zapis umowy.
                • Gość: majkus Re: pyt.do UKE: wypowiedzenie umowy w UPC IP: *.ver.airbites.pl 30.05.09, 09:53
                  Więc dla czego nie można zapłacić różnicy pomiędzy cena promocyjną a
                  taką na czas nie określony i z głowy? Mieszkam w miejscu gdzie były
                  kable UPC, więc nic nie instalowali. Przeprowadzam sie w tym samym
                  mieście na inne osiedle i tam nie świadczy operator swoich usług.
                  Rozumie, umowa to umowa, ale nic operatora nie kosztuje, moja
                  rezygnacja więc powinni podchodzic do klientów w szczgólnych
                  przypadkach ze zrozumieniem. Jestem gotowy zapłacić różnice, nie
                  powinny to byc jednak tak wysokie koszty.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka