GoĹÄ: abonentka Ery
IP: 83.13.74.*
28.08.08, 21:11
Spotkałam się z oszustwem w sieci Era, polegającym na włamaniu się
do systemu i wykonaniu - w moim przypadku 120 połączeń w ciągu 1
godz. na nr *7390. Era nie uznała mi reklamacji. Prowadząc prywatne
śledztwo natrafiłam w telewizji na konkurs podający ten właśnie nr i
stronę teletekstu z regulaminem i doszłam do danych, że na tym
konkursie zarabia Teleaudio Sp.z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Al.
Jerozolimskie 81. Regulamin jest celowo przedstawiony na czarnym tle
i po 1 paragrafie na jednej stronie, aby w przypadku wydruku zużyć
dużo papieru i toneru. Co ciekawe w regulaminie tego konkursu jest
zapis, że pracownikom sieci telefonicznych nie wolno dzwonić na ten
numer. Jak widać na moim przykładzie, pracownicy Ery znaleźli sposób
jak oszukać klienta biznesowego. Ten nr telefonu mam na firmę i jest
zastrzeżony. Nie ma do niego nikt dostępu oprócz mnie, więc jest
wykluczone, aby ktoś inny z niego zadzwonił. Zresztą odkąd go mam,
moje dotychczasowe rachunki nie przekroczyły 40 zł. Mądry Polak po
szkodzie, więc zwróciłam się o ustanowienie limitu na tej komórce i
zablokowanie nr specjalnych premium. Pewne jest, że po upływie
terminu umowę wypowiem, gdyż nie mam zamiaru dotować oszustów.
Uważam, że UKE w porozumieniu z Policją powinna się zająć nowym
rodzajem oszustwa, polegającym na nabijaniu kosztów firmom, przez co
maleją podatki wpłacane do budżetu. W moim przypadku to kwota ponad
400 zł. Ponieważ jestem firmą 1 osobową z łatwością to wychwyciłam.
Polscy informatycy są najlepsi na świecie, szkoda, że w oszustwach.
Proszę o podanie, czy istnieje jeszcze jakaś droga prawna odzyskania
utraconej kwoty oraz czy otrzymaliście Państwo więcej tego typu
sygnałów?