Dodaj do ulubionych

pytanie do UKE: rozwiązanie umowy z UPC

IP: *.mofnet.gov.pl 14.11.08, 09:55
Witam
problem który opiszę pojawiał się juz na forum, ale zaprezentowane
tam stanowisko UKE ma się nijak do praw i ochrony konsumenta.
Sprawa - w kwietniu br podpisałem umowę na okres 12 miesiecy
promocyjną) na internet, telefon i kablówkę z UPC. Pod koniec
października po wczesniejszych ustaleniach telefonicznych poprosiłem
o jej rozwiązanie i zwolnienie mnie z płacenia kary umownej z uwagi
na: przeprowadzkę w miejsce gdzie UPC nie dosyła sygnału,
zapewnienie przez pracownika biura obsługi klienta, że prośby takie
są uwzględniane. Umowę rozwiązano obarczając mnie jednak karą umowną
w wysokości ponad 1000 zł. nadmieniam, że zapłaciłem w tym czasie
abonament za 8 miesięcy (z 12). Nie moge zgodzic się ze
stwierdzeniem, że operator ma prawo do stosowania kary umownej w
chwili gdy z powodu własnej polityki firmowej nie ma możliwości
dosłania mi sygnału. Inaczej chcąc wywiązać się z umowy musiałbym
płacić za sygnał, który UPC mi nie dostarcza. Lokalizacja nie może
być wyznacznikiem realizacji umowy. Urząd Ochrony Konsumenta
powinien zadbać (jak było to wiele razy w innych przypadkach) o to
że zapisy w umowach powinny obejmować przypadki losowe (jak
przeprowadzka), gdzie nie ma winy ani operatora ani abonenta. Nie
powinno być zgodne z prawem wymaganie by płacono za niedostarczaną
usługę. Przeprowadzka to normalne życiowe wydarzenie i nikt z tego
powodu nie może być uznawany winnym. Stosując ten sam tryb myślenia
(przepraszam za przykład) powinno się wymagać zapłacenia kary za
zmarłego (umierając nie wywiązał się z umowy, zmienił lokalizację i
z jego winy nie można mu dostarczyć sygnału).
Zróbcie coś na miłość Boską bo to wszystko nosi znamiona wyłudzeń.
Obserwuj wątek
    • ekspert.uke Re: pytanie do UKE: rozwiązanie umowy z UPC 19.01.09, 20:21
      Gość portalu: dag napisał(a):

      > Witam
      > problem który opiszę pojawiał się juz na forum, ale zaprezentowane
      > tam stanowisko UKE ma się nijak do praw i ochrony konsumenta.
      > Sprawa - w kwietniu br podpisałem umowę na okres 12 miesiecy
      > promocyjną) na internet, telefon i kablówkę z UPC. Pod koniec
      > października po wczesniejszych ustaleniach telefonicznych poprosiłem
      > o jej rozwiązanie i zwolnienie mnie z płacenia kary umownej z uwagi
      > na: przeprowadzkę w miejsce gdzie UPC nie dosyła sygnału,
      > zapewnienie przez pracownika biura obsługi klienta, że prośby takie
      > są uwzględniane. Umowę rozwiązano obarczając mnie jednak karą umowną
      > w wysokości ponad 1000 zł. nadmieniam, że zapłaciłem w tym czasie
      > abonament za 8 miesięcy (z 12). Nie moge zgodzic się ze
      > stwierdzeniem, że operator ma prawo do stosowania kary umownej w
      > chwili gdy z powodu własnej polityki firmowej nie ma możliwości
      > dosłania mi sygnału. Inaczej chcąc wywiązać się z umowy musiałbym
      > płacić za sygnał, który UPC mi nie dostarcza. Lokalizacja nie może
      > być wyznacznikiem realizacji umowy. Urząd Ochrony Konsumenta
      > powinien zadbać (jak było to wiele razy w innych przypadkach) o to
      > że zapisy w umowach powinny obejmować przypadki losowe (jak
      > przeprowadzka), gdzie nie ma winy ani operatora ani abonenta. Nie
      > powinno być zgodne z prawem wymaganie by płacono za niedostarczaną
      > usługę. Przeprowadzka to normalne życiowe wydarzenie i nikt z tego
      > powodu nie może być uznawany winnym. Stosując ten sam tryb myślenia
      > (przepraszam za przykład) powinno się wymagać zapłacenia kary za
      > zmarłego (umierając nie wywiązał się z umowy, zmienił lokalizację i
      > z jego winy nie można mu dostarczyć sygnału).
      > Zróbcie coś na miłość Boską bo to wszystko nosi znamiona wyłudzeń.

      Szanowny Panie,
      w odpowiedzi na Pana post wyjaśniam, iż podpisując umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych z operatorem, jako strona tej umowy zaakceptował Pan jej postanowienia i przystąpił Pan do umowy na zasadach w niej określonych.
      Umowa określa, iż operator świadczy Panu usługę pod adresem – miejscem świadczenia usługi (zakończenia sieci), w którym to posiada możliwości techniczne do jej świadczenia.
      Trudno jest zgodzić się z Pana stwierdzeniem, iż operator nie ma prawa do żądania zapłaty kary umownej, gdy jak Pan to określił: z powodu własnej polityki firmowej nie ma możliwości dosłania Panu sygnału po zmianie przez Pana lokalizacji / miejsca świadczenia usługi, gdyż zgodnie z zawartą przez Państwa umową, operator wywiązuje się z warunków świadczenia w miejscu uprzednio przez obie strony ustalonym. Przedmiotowy charakter świadczenia wskazuje na świadczenie usług w konkretnym miejscu. Należy wskazać, iż zawarta już umowa określa niezmienność jej warunków w okresie jej trwania, a regulamin świadczenia usług określa zasady na jakich możliwe jest dokonanie zmian w umowie, jej rozwiązanie czy wygaśnięcie.
      Każda ze stron zobowiązuje się przestrzegać warunki, które wcześniej zaakceptowała i dotyczy to wszystkich zawieranych przez nas umów, nie tylko tych z operatorami telekomunikacyjnymi. Zawarta umowa o kredyt w banku również zobowiązuje kredytobiorcę do regularnej spłaty kapitału na rzecz kredytodawcy (banku) na warunkach określonych w umowie o kredyt.
      Przeprowadzka może być wynikiem sytuacji życiowej (losowej), ale w większości przypadków jest wynikiem świadomych działań. Tak samo jak Abonent podczas podpisywania umowy na czas określony np.: 24 miesiące nie jest w stanie przewidzieć, iż np.: w 18 miesiącu trwania umowy nie przeprowadzi się w inne miejsce, tak i operator nie jest w stanie tego przewidzieć. Absolutnie nie jest moją intencją występowanie w roli adwokata operatora, pragnę jednak zaznaczyć, iż zgodnie z treścią samego zobowiązania operator świadczy Panu usługi w konkretnej lokalizacji w ramach zawartej umowy na czas określony i na określonych warunkach. W przypadku jednostronnego rozwiązania umowy, zawartej na czas określony przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem okresu obowiązywania umowy zawartej na czas określony, operator może żądać zapłaty kwoty w wysokości ulgi, jaką przyznał abonentowi w związku z zawarciem umowy na czas określony. Jednocześnie pragnę wskazać, iż regulamin operatora UPC był przedmiotem przeprowadzonej analizy przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
      Odnosząc się do poruszonej przez Pana kwestii śmierci abonenta pragnę wskazać, iż w regulaminie, którego warunki zaakceptował Pan podczas podpisywania umowy, jest jasno określone, iż w przypadku śmierci abonenta umowa wygasa, co oczywiście jest zgodne z ogólnymi zasadami/zdarzeniami powodującymi wygaśniecie zobowiązania, a wynikającymi z przepisów prawa.

      z poważaniem
      Paweł Kucharczyk
      Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
      Urząd Komunikacji Elektronicznej
      • Gość: tadek_niejadek Re: pytanie do UKE: rozwiązanie umowy z UPC IP: *.aster.pl 31.08.09, 15:37

        Muszę się z Panem zgodzić co do zasadności nałożenia na abonenta kary umownej.

        Nie można się jednak zgodzić z wysokością nałożonej kary. Kara w wysokości
        1000PLN znacznie przekracza ewentualne straty operatora związane z rozwiązaniem
        umowy. Jeżeli abonent rozwiązuje umowę z operatorem na 4 miesiące przed terminem
        jej upłynięcia, łatwo obliczyć, że operator obliczył swoje straty na 250PLN
        miesięcznie. Przekracza to wysokość najwyższego abonamentu w UPC. A to jest już
        nie uczciwe.
        • Gość: Marta Re: pytanie do UKE: rozwiązanie umowy z UPC IP: 212.122.214.* 12.06.10, 00:17
          Mimo wszystko nie zgadzam sie z odpowiedzia UKE, bo to nie do konca tak,ze operator wywiazuje sie ze swojej umowy. Mianowicie ja, przeprowadzajac sie trace prawo do lokalu, wlasciciel lokalu odcina lacze i nie zezwala na jakiekolwiek dostarczenie sygnalu / wykonanie umowy. Niestety operator nie ma mocy prawnej by dostarczyc sygnal / usluge nawet, jesli ja bede nadal w mieszkaniu mieszkac. Osoba trzecia uniemozliwia wykoanie tego. Wina nie jest po stronie klienta ale raczej operatora, ktory po zmianach praw do lokalu nie moze juz dostarczac uslug.
        • Gość: ania Re: pytanie do UKE: rozwiązanie umowy z UPC IP: *.warszawa.vectranet.pl 25.06.14, 08:36
          Witam
          Dziś UPC nałożyło na mnie karę za zerwanie umowy na kwotę 1600 zł za 8 miesięcy. Płaciłem co miesiąc po 105 zł teraz rachunek przyszedł na 200 zł. A i jeszcze napisałem wcześniej do UPC pismo o przeniesienie usług na inny adres jednak odpisali że nie mają tam skrzynki i że nie ma takiej możliwośći. To więc poszedłem do UPC i pan doradził mi żebym napisał pismo o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron bez ponoszenia kary umownej. Jednak UPC się na to nie zgodziło i rozwiązało umowę z karą. Proszę o radę co mam zrobić
      • Gość: uok Re: pytanie do UKE: rozwiązanie umowy z UPC IP: *.ip.mgk.pl 08.08.13, 08:28
        Myślę że kolega który to pisał nie zna się na prawie zapraszam go do naszej kancelarii UOKiK
        Przedstawię mu co następuje w takich sytuacjach a stawianie się po stronie operatora nie przysługuje takiej personie .
        Wprowadza Pan w błąd odbiorców Upc powinien wykazać jakie to straty poniósł i jakie dał upusty bo biorąc pod uwagę koszt usługi jakie świadczy operator wcale z nich nie wynika że udzielił promocji w danym przypadku ( cena usługi jest podobna u innego operatora bez promocji )czyż nie tak drogi kolego ?? Przeniesienie usługi na inny adres jest normą i robienie z tego tytułu roszczeń przez operatora mimo tego że nie jest w stanie dostarczyć ew sygnału w inne miejsce jest nie zgodne z prawem konsumenta zapraszam do czytania dziennika ustaw w zakresie usług elektronicznych

      • Gość: Olek Re: pytanie do UKE: rozwiązanie umowy z UPC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.06.14, 15:56
        A jakie jest stanowisko Urzędu Komunikacji Elektronicznej co do naliczania przez UPC opłat za usługi, które nie zostały aktywowane, naliczanie kar za zerwanie umowy z powody niewywiązania się z niej przez operatora, a wreszcie za nękanie i straszenie postępowaniem komorniczym przez kilka lat z rzędu, nieodpisywanie na reklamacje i pisma?
        W listopadzie 2008 r. podpisałem umowę na dostarczenie usług przez firmę UPC Polska zawierających przeniesienie numeru telefonu stacjonarnego z Telekomunikacji Polska do UPC Polska, internet oraz telewizję kablową. Przez 4 miesiące UPC nie wywiązało się z umowy - nie przeniesiono numeru telefonu z Telekomunikacji Polskiej S.A. jednocześnie naliczając abonament za telefon, w wyniku czego abonament miałem płacić podwójnie - w TP S.A. i UPC.
        Dlatego zerwałem umowę z dn. 01.04.2009r. - poinformowano mnie o karach za zerwanie i podano końcową kwotę rozliczenia - ponad 400 zł. Zapłaciłem, żeby ostatecznie zakończyć sprawę. Pomimo zapłacenia tej kwoty doliczono ponownie kary, już po terminie ustania usługi- w czerwcu 2009 - kolejne 380 zł.
        Przez kilka ostatnich lat jestem nękany telefonami i pismami od UPC, a następnie od firmy windykacyjnej INTRIUM JUSTITIA Sp. z o.o. najpierw z siedzibą na Domaniewskiej w Warszawie, a obecnie z Białegostoku. Jednocześnie nie otrzymuję odpowiedzi na moje pisma.
        Zwracam się za zapytaniem jak mogę bronić swoich praw jako konsument - nie płacić za usługi, które nie zostały wykonane, nie płacić kolejno naliczanych kar już po ostatecznym rozliczeniu i uniknąć uporczywego nękania.
        Proszę również o informację dotyczącą okresu przedawnienia się takich spraw.
    • Gość: toja@ UPC nie dla emerytów IP: *.adsl.inetia.pl 30.09.14, 20:27
      Czytam i czytam i nie wiem jak to jest, że człowiek zawsze jest przedmiotem do kopania, karania itp, a firmy jak UPC zawsze na górze. Namówiłam koleżankę, żeby przeszła do UPC z telefonem bo ma u nich telewizję to w pakiecie bedzie miała taniej i tak zrobiła. W lipcu poszła do UPC z zapytaniem o abonament telefoniczny - stara umowa z Netią kończyła jej się 1 wrzesnia. Szybko przyszedł do niej magik z modemem podłaczył go do gniazdka elektryvcznego i powiedział, że teraz ma nowy numer z UPC - a stary odzyska gdy Netia wyłaczy jej sygnał. Nie rozumiała co do niej mówi, ale powtarzała jak papuga, ze umowę z UPC ma mieć od 1 wrzesnia. Wyjechała na kurację, a gdy wróciła telefon jej miczał bo Netia odłaczyła sygnał, mój mąż podłaczył jej telefon do modemu UPC i dopiero 6 września miała już kontakt ze światem, ale opłaty do /UPC musiała płacić za lipiec i cały sierpień i za modem - w sumie duża sumę - nie prosiła o żaden numer od UPC - chiała mieć telefon z UPC gdy wygaśnie jej umowa z Netią - czy takie zachowanie UPC nie jest jawnym naciąganiem ludzi na kasę - jak sie od tego odwołać - z jakiegoś numeru UPC nie koerzystała bo telefon miała cały czas w Netii i do Netii płaciła abonament - a UPC od niej wzieło za powietrze!!!
      • Gość: Darooo Re: UPC nie dla emerytów IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 25.04.17, 22:57
        UWAGA UWAGA UWAGA na UPC z Rozwiązaniem Umowy !!!!!
        Jeśli rozwiązujecie umowę z tymi oszustami, jeśli podpisywaliście Umowę na tv i internet, zwróćcie uwagę, czy bez Waszej zgody nie zaznaczyli też telefonu. Pisząc o rozwiązanie z tymi oszustami napiszcie, że rozwiązujecie na tv, internet i TELEFONNNN!!!!!!!!. Bo Jeśli napiszecie tylko tv i internet, to dostaniecie kolejne rachunki za telefon, chociaż fizycznie kabel jest odcięty !!!!! To jak można pobierać opłatę za abonament telefoniczny !!! Pozdrawiam DARIUSZ z Mokotowa

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka