Dodaj do ulubionych

Czas rozpatrywania reklamacji-pyt.do UKE

16.03.09, 21:23
Ile czasu ma operator na rozpatrzenie reklamacji?
Obserwuj wątek
    • ekspert.uke Re: Czas rozpatrywania reklamacji-pyt.do UKE 19.03.09, 08:14
      dunia34 napisała:

      > Ile czasu ma operator na rozpatrzenie reklamacji?

      w odpowiedzi na post uprzejmie wyjasniam, iż zgodne z art. 106 ust.
      2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr
      171, poz. 1800 z późn. zm.) Operator ma obowiązek udzielić
      odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia - w
      przeciwnym razie reklamację uważa się za uwzględnioną.
      • Gość: Jacek Re: Czas rozpatrywania reklamacji-pyt.do UKE IP: *.multimo.gtsenergis.pl 17.04.09, 22:34
        Proszę o szczegółowe określenie terminów tzn. od którego momentu liczy się
        reklamacja złożona telefonicznie a od którego momentu pisemnie? Proszę takę o
        informację kiedy mija 30 dni - czy wtedy kiedy fizycznie otrzymam odpowiedź, czy
        wtedy gdy rozpatrujący ją wyśle - data nadania? Mam jeszcze jedno pytanie czym
        skutkuje niewywiązanie się z terminu 14 dni na nadanie numeru reklamacji i
        poinformowaniu mnie o tym? Czy to tylko zapis ustawodawcy bez żadnych
        konsekwencji w przypadku jego nie przestrzegania?
        • gale Re: Czas rozpatrywania reklamacji-pyt.do UKE 18.04.09, 22:45
          > od którego momentu liczy się
          > reklamacja złożona telefonicznie

          Od dnia jej złożenia.

          > a od którego momentu pisemnie?

          Od dnia jej złożenia (jeśli składa się osobiście) lub otrzymania przez operatora
          (jeśli wysyła się np. pocztą).

          > kiedy mija 30 dni - czy wtedy kiedy fizycznie otrzymam odpowiedź,
          > czy
          > wtedy gdy rozpatrujący ją wyśle - data nadania?

          Data nadania. Operator nie może ponosić odpowiedzialności za to w jaki sposób
          działa PPUP Poczta Polska.

          > czym
          > skutkuje niewywiązanie się z terminu 14 dni na nadanie numeru
          > reklamacji i
          > poinformowaniu mnie o tym?

          W zasadzie niczym...

          > Czy to tylko zapis ustawodawcy bez żadnych
          > konsekwencji w przypadku jego nie przestrzegania?

          Nie wszystko musi być penalizowane. Jeśli operator konsekwentnie uchyla się od
          potwierdzania otrzymania reklamacji czyli obowiązku wynikającego z
          Rozporządzenia, to powinien liczyć się z kontrolą UKE i zaleceniami pokontrolnymi.
        • Gość: Karol Re: Czas rozpatrywania reklamacji-pyt.do UKE IP: *.chello.pl 30.04.09, 22:37
          Jejka jak dobrze że UKE olewa tego kolesia :gale:
          Jakiś niedowartościowany koleś. Słuchaj facio schowaj sobie w kieszeń te twoje
          posty. Po pierwsze niczemu nie służą, po drugie bzdury piszesz. Stwórz sobie
          własne forum i tam się popisuj.
          Nikt nie robi tyle, co UKE robi dla nas - konsumentów. Więc daruj sobie koleś te
          twoje posty. Żenada!
          • natalia_sankowska1 Do "Karola" 01.05.09, 16:35
            Szanowny Panie,
            a może by tak a)zmienić ton - przecież nie wie pan do kogo pisze, a
            może do osoby dużo starszej od siebie? "Koleś" i "Facio" niech Pan
            zostawi dla przyjaciół od piwa; b)zauważyć, że wielokrotnie jest
            tak, iż "ekspert UKE" pisz dokładnie to samo, co niektórzy
            uczestnicy forum, ale później - tak jak gdyby nie czytał nic poza
            pierwszym postem. Więc po co powtarza to samo? Lepiej by sam
            wygladał i nie narażał sie na uwagi, gdyby po prostu powołał się na
            inny, już wyczerpujący temat post.
            A tak to nieraz wygląda, że mają tam jakiś normatyw lub dostają
            premię za "wydajność". Zresztą, ostatnio odpowiada inny pracownik
            UKE i chyba jeszcze nie zrobił podobnej gafy.
            Amy, mimo iż UKE ostatnio się aktywizowało, mamy prawo oceniać jak
            jego działania na rzecz konsumentów, tak i wypowiedzi i sposób
            reagowania jego pracowników.
            Jeżeli nie ma Pan nic do powiedzenia na temat zaanonsowany w topicu,
            post swój niech Pan skieruje do siebie samego.
            • gale OT do Pani Natalii 02.05.09, 22:37
              Pani Natalio, bardzo dziękuję za trzeźwość w ocenie sytuacji, szczególnie że
              rozpoczęło się od "ciepłych słów" Forumowicza pod adresem mojej skromnej osoby,
              niezbyt sympatycznie postrzeganej na tym Forum.

              Podobnie jak Pani, pokładam pewne nadzieje w pojawieniu się na Forum pana Piotra
              Combika - czyżby początek końca odpowiedzi Ekspertów "obok tematu", pisanych en
              bloc, udzielanych dwa dni po tym jak ktoś z nas udzielił wyczerpujących
              odpowiedzi? Nic personalnego ale pan Paweł Kucharczyk raczej nie wystawiał
              Urzędowi najlepszego świadectwa...

              Szczerze mówiąc jestem przekonany, że ani pan Pięta ani pan Jarkiewicz ani pani
              Pomierna-Andrychowska nie pozwoliliby na takie niechlujstwo w obsłudze kanału
              kontaktu z interesantami. Cóż, może dlatego właśnie tych osób już w Urzędzie nie
              ma...
              • natalia_sankowska1 Re: OT do Pani Natalii 03.05.09, 00:44
                Dziekuję za ocenę mojego postu. po prostu uwazam, że to forum
                zostało utworzone nie po to, by robić z niego "ścianę płaczu", lecz
                powinno stać się narzędziem w walce o prawa klientów telekomów.
                Staram się robić, co mogę, by pomóc moją wiedzą i doświadczeniem, bo
                uważam, iż niski poziom świadomości prawnej Polaków zakłóca nie
                tylko życie jednostek - wpływa na życie kraju.
                Nie jestem nastawiona aż tak krytycznie do działań UKE, bo uważam,
                że w wielu przypadkach po prostu istnieją prawne ograniczenia. Lecz
                tak samo, jak Pan, uważam, że bez sensu jest wyjaśnianie rzeczy już
                wyjasnionych. Niechby tę energię zużywali na walkę z patologią na
                rynku usług telekomunikacyjnych.
                Pozdrawiam.
              • Gość: Madziara Re: OT do Pani Natalii IP: *.aster.pl 04.05.09, 21:55
                Jestem szczerze zażenowana tym, co się dzieje na tym forum – nie
                ukrywam, ze z zainteresowaniem je sledze i tak samo z
                zainteresowaniem oczekuje na stanowisko osob, które na codzien
                zajmują się pomocą nam, konsumentom. Niewątpliwie uke wyszło z
                inicjatywa stworzenia tego forum naprzeciw oczekiwaniom wielu osobom
                (miedzy innymi moim). Rozumiem, ze to inicjatywa pani Strezynskiej,
                która tak wiele dla nas zrobiła! Ogromne brawa za pomysł! Dawno temu
                miałam straszne problemy z Telekomunikacja Polska i wiele z tego
                powodu kłopotów – na szczęście nie mam już z nimi do czynienia i mam
                nadzieje nigdy mieć nie będę. Ale drażni mnie to, ze od pewnego
                czasu zwłaszcza jeden użytkownik – tak jak ktoś napisał w jednym z
                postów – dawny pracownik tego urzędu o nicku „gale” robi sobie z
                tego forum jakąś prywatę i próbuje oczernić prace urzędu. Faktem
                jest, ze czasami uke udziela odpowiedzi z dużym opóźnieniem (tez
                mnie to drażni), ale dla nich chyba jest to cos dodatkowego, a ma
                pomagac nam konsumentom – edukować nas - czyli wymiana poglądów,
                doświadczeń! Gale mam dosyć tych Twoich ciągłych komentarzy, które
                sprowadzają się tylko do jednego – zwolnili mnie z tego urzędu to im
                pokażę – to jest naprawdę przykre i zrozum, ze nie wszyscy maja
                ochotę to czytać. Czas dorosnąć! Jak nie dałeś rady w tym urzędzie i
                zostałeś zwolniony to po prostu to uszanuj i odejdź w chwale! Może
                Ciebie to bawi, ale tylko i wyłącznie w takim razie świadczy o Twoim
                niestety, ale niskim poziomie kultury. Nie wszyscy maja ochotę
                czytać o Twoich problemach! Zrozum to! Za to ogromny szacunek
                dla „natali_sankowska1” – naprawdę super komentarze, widać, ze osoba
                zna się na rzeczy i az chce się czytać jej opinie! Naprawdę Natalia
                pełen podziw! Dzięki Tobie ciągle dowiaduje sie o czymś nowym:-) A
                co do uke to czytałam na ich stronie, ze stworzenie tego forum miało
                na celu cytuje „podzielenia się informacjami oraz swoimi
                doświadczeniami dotyczącymi korzystania z usług
                telekomunikacyjnych”. Jednak proponuje mimo wszystko częściej
                pojawiać się na forum – rozumiejąc codzienne obowiązki, – ale każdy
                je ma i jeżeli do czegoś się już porywamy to róbmy to. Dla pani
                Strezynskiej ogromne słowa uznania – jednym słowem ogólnie kawal
                dobrej roboty!
                • gale Re: OT do Pani Natalii 06.05.09, 22:35
                  > Jestem szczerze zażenowana tym, co się dzieje na tym forum

                  Ja również, choć pojawienie się pana Combika daje cień nadziei, że Forum zacznie
                  służyć celom, którym jest przeznaczone.

                  > Rozumiem, ze to inicjatywa pani Strezynskiej

                  Raczej przypuszczać można, że jest to inicjatywa kogoś (pominę nazwisko), kto
                  postanowił wejść w okrężnicę pani Streżyńskiej. Ale to akurat detal.

                  > Gale mam dosyć tych Twoich ciągłych komentarzy, które
                  > sprowadzają się tylko do jednego – zwolnili mnie z tego urzędu to
                  > im
                  > pokażę

                  Strasznie mi smutno z tego powodu:

                  a. nigdy nie pracowałem w UKE czy też jego poprzednikach, chyba raz byłem w
                  pomieszczeniach Urzędu,
                  b. moja wiedza nt. tego co działo czy dzieje się w Urzędzie nie sięga żadnych
                  tajemnic, mam po prostu świadomość tego, co dzieje się z pieniędzmi, które łożę
                  jako podatnik i mam prawo frustrować się, że są one przepijane w Boruczy,
                  c. > proponuje mimo wszystko częściej
                  > pojawiać się na forum – rozumiejąc codzienne obowiązki, – ale każdy
                  > je ma i jeżeli do czegoś się już porywamy to róbmy to

                  Całkowicie zgadzam się! Słuszne wezwanie: jeśli bierzemy za coś pieniądze to
                  wykonujmy swoją pracę uczciwie. Klienci telekomów potrzebują pomocy Urzędu
                  właśnie na takim Forum. Pomocy, a nie odwalania tematów, przechodzenia nad nimi
                  do porządku dziennego. To Forum jest bardzo potrzebne. Tylko niech ktoś, na
                  Boga, zajmie się nim jak pan Combik. Ktoś kto wziął na siebie ten obowiązek.

                  Miłego,

                  g.
                  • Gość: Madziara Re: OT do Pani Natalii IP: *.aster.pl 06.05.09, 23:04
                    gale z całym szacunkiem ale jesteś jednym wielkim kłamcą: Twoje słowa
                    > a. nigdy nie pracowałem w UKE czy też jego poprzednikach, chyba
                    raz byłem w
                    > pomieszczeniach Urzędu,
                    > b. moja wiedza nt. tego co działo czy dzieje się w Urzędzie nie
                    sięga żadnych
                    > tajemnic, mam po prostu świadomość tego, co dzieje się z
                    pieniędzmi, które łożę
                    > jako podatnik i mam prawo frustrować się, że są one przepijane w
                    Boruczy,"
                    a wcześniej pisałeś chłopcze: Szczerze mówiąc jestem przekonany, że
                    ani pan Pięta ani pan Jarkiewicz ani pani
                    Pomierna-Andrychowska nie pozwoliliby na takie niechlujstwo w
                    obsłudze kanału
                    kontaktu z interesantami. Cóż, może dlatego właśnie tych osób już w
                    Urzędzie nie ma..."
                    Przykro mi ale nie nabieram się na to - po raz kolejny podkreślam,
                    że mam dosyć Twoich prymitywnych sformułowań i załatwiania
                    prywaty.Sypiesz jakimiś nazwiskami - jak mniemam są to jak piszesz
                    ex pracownicy urzędu, ktorzy albo z Tobą polecieli albo później albo
                    wcześniej. Pokazuje Ci (patrz wyżej) że po prostu kłamiesz, a Ty
                    mówisz, że to nie Ty! Czy Ty umiesz się przyznać do błędu? masz
                    odrobinę honoru? Dla mnie jesteś po prostu niestety ale człowiekiem,
                    który swoją osobą nic nie reprezentuje - jakieś śmieszne prowokacje,
                    płytkie komentarze - jednym słowem zero. Daj człowieku wypowiadać
                    się ludziom w sprawach, które ich interesują - nie jesteś pępkiem
                    świata i Twojej prywacie mówię stanowcze nie. Próbujesz się
                    dowartościować? jak pokazuje Twoje wypowiedzi znajomym to aż płakać
                    się im chce - gale jesteś naprawde kiepski!
                    • gale Re: OT 08.05.09, 22:31
                      Proszę wybaczyć ale nie będę odnosił się do impertynencji zawartych w powyższym
                      poście. Z mojej strony EOT, jeśli ktoś zamierza karmić trolle to z pewnością nie ja.

                      Życzę wszystkiego dobrego,
                      g.
      • free.jerzyn Re: Czas rozpatrywania reklamacji-pyt.do UKE 28.04.09, 17:21
        Te terminy to już może sobie darujmy,były dobre w epoce dyliżansów konnych.Przy
        obecnych realiach wysyłka trwa sekundy i może z tydzień na przygotowanie,miesiąc
        na odpowiedz w obecnych realiach to kpina.Znam Urząd który mieści się w tych
        tygodniowych terminach i jest to UKE i chwała im za to .
        • natalia_sankowska1 Re: Czas rozpatrywania reklamacji-pyt.do UKE 28.04.09, 22:11
          Terminy oraz wymogi powiadomień, nadan numerów, udzielenia
          odpowiedzi na piśmie wynikają nie z widzimisię urzedników i nawet
          autorów ustawy, lecz z całokształtu przepisów prawa, przede
          wszystkim administracyjnego i cywilnego. Prawo szczególne nie może
          wprowadzać zamieszania w procedurę.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka