Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play

IP: *.rtr.bait.pl 26.05.09, 22:00
Czy jeśli Play zerwał ze mną umowę w związku z niezapłaconą fakturą,
to czy ma prawo naliczyć karę za zerwanie umowy? Z umowy wynika, że
jest to kara za zerwanie umowy przez abonenta, a nie przez sieć. Czy
jest szansa załatwić to w ten sposób?
Obserwuj wątek
    • Gość: andymen Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play IP: *.rtr.bait.pl 27.05.09, 22:10
      Można zamknąć temat, bo przeczytałem warunki i cytuję: "W przypadku
      Umowy zawartej na czas określony, której zawarcie wiązało
      się z przyznaniem Abonentowi przez Operatora ulgi, Operator jest
      uprawniony
      żądać kary umownej z tytułu rozwiązania umowy przez Abonenta lub
      przez Operatora z przyczyn leżących po stronie Abonenta przed upływem
      okresu, na który umowa została zawarta, w wysokości wynikającej z
      warunków
      Promocji lub zgodnie z Cennikiem."
    • Gość: JACEK Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play IP: 212.160.172.* 04.06.09, 12:39
      Mam ten sam problem. Zerwali ze mną umowę bo nie zasiliłem Mixa, pół roku przed
      zakończeniem Umowy - 1200 na pożegnanie. Bez żadnego powiadomienia listownego,
      kartę sim miałem wyjętą z telefonu. Mam pytanie co mam z tym zrobić, dzwoniłem
      do UKE ale powiedzieli mi że P4 może mieć rację. Oferują mediację jeżeli P4 nie
      zechce zejść z opłaty. (Trzeba jednak mieć na uwadze że UKE nie jest do końca
      obiektywny, jest cięty na TP/Orange i promuje P4 w przetargach. Ale to tak na
      marginesie). Płacić czy nie płacić? Może lepiej olać to i czekać aż sprzedadzą
      opłatę windykatorowi który obetnie ją troche, np do 600. Nie wykluczam też że
      zgłoszę sprawę do mediów (TVN Uwaga, gazety).
      • Gość: mk Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play IP: *.chello.pl 04.06.09, 23:57
        Jak to co zrobić? Zapłacić, albo prosić o ponowne zawarcie umowy.
        Jeden z pytających już zdążył przeczytać treść regulaminu świadczenia usług,
        tobie też polecam.
        Mediacja UKE jest bezcelowa i nic do sprawy nie wniesie - operator ma prawo
        żądać zapłaty kary umownej. Firma windykacyjna długu nie obetnie nawet o
        złotówkę, póki ten się nie przedawni, a na to bym nie liczył. Zamiast tego, do
        1200 dojdą odsetki ustawowe i koszty windykacji.
        Co chcesz zgłaszać do mediów? To, że nie dotrzymałeś warunków umowy, czy to, że
        nie jesteś w stanie przeczytać kliku zdań z regulaminu świadczenia usług?
        • Gość: JACEK Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play IP: 212.160.172.* 05.06.09, 12:53
          Widzę że aktywność pracowników P4 (MK) została również pobudzona na forach
          internetowych. Człowieku (MK) firma w której pracujesz(P4) wie co to list
          polecony ponieważ potrafi przysłać taki list informujący o tej opłacie, więc nie
          widzę powodu by nie przysłać powiadomienia tak jak to robi KAŻDY usługodawca -
          operatorzy komórkowi, dostawcy energii elektrycznej czy nawet właściciele
          nieruchomości. Chyba nie wiesz co to znaczy etyka w biznesie. Widocznie jedyne
          twoje doświadczenie oprócz pracy w tej wspaniałej firmie to sprzedawanie lewego
          spirytusu z Ukrainy na bazarze Europa.!
          • Gość: mk Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play IP: *.chello.pl 05.06.09, 15:13
            Uwielbiam wręcz ludzi, którzy po uzyskaniu odpowiedzi innej, niż się spodziewali
            twierdzą, że rozmówca jest pracownikiem jego "oprawcy".

            Wina ewidentnie leży po twojej stronie, czego nie jesteś w stanie pojąć.
            Tymczasem, zamiast potulnie zapłacić karę lub zawrzeć z operatorem ugodę,
            szukasz w sieci poparcia wydumanych bzdur, bredząc przy okazji o UKE i mediach i
            kreując się na ofiarę bezdusznego operatora.

            A propos etyki w biznesie... Rozumiem, że w twoim mniemaniu, za postępowanie
            etyczne powinno się uznawać niedotrzymywanie warunków zawieranych umów? Cóż za
            hipokryzja!
            • Gość: max Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play IP: *.chello.pl 06.06.09, 00:04
              do mk: nareszcie jest ktoś kto umie czytać! A do JACEK: najpierw czytaj a potem się wytrząsaj na innych. Jakbym był na miejscu UKE to nawet mediacji bym Ci nie proponował. Dlaczego UKE ma załatwiać za Ciebie sprawę skoro nie umiesz czytać regulaminu usług z których masz zamiar korzystać. Acha i do Twojej wiadomości: możesz sobie zawiadamiać kogo chcesz: telewizje (UWAGĘ), radio, prasę, Nasa, BBC, New York Times-a i kogo tam jeszcze chcesz, dziwne będzie jeżeli ktoś zareaguje. Umowy obowiązują obie strony!!! Skoro podpisałeś to znaczy, że wiedziałeś, że za brak doładowania grozi rozwiązanie umowy i kara, kogo to obchodzi, że wyjąłeś sobie kartę? Twój wybór. I od kiedy to firmy windykacyjne zmniejszają kary? Ja bym powiedział, że koszty wzrastają i to dwukrotnie, ale myśl co chcesz. Po drugie operator ma obowiązek przesłać ponaglenie w przypadku nieterminowej płatności, a w tym przypadku mówimy o niedotrzymaniu warunków umowy z winny Abonenta, czyli Twojej. Zastanów się najpierw zanim coś napiszesz i pamiętaj że z umów trzeba się wywiązywać. Swoją drogą to UKE powinno się zainteresować takimi zarzutami jakie kierujesz, skoro odpowiednie służby potwierdziły, że nie było nieprawidłowości przy przetargach to niby kim Ty jesteś, żeby oceniać, że było inaczej? Czytania uczą w podstawówce!
                • natalia_sankowska1 Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play 09.06.09, 21:33
                  Z przypomnieniem o potrzebie doładowania? To firma teraz ma
                  zastępować mamusię?
                  Zgodnie z warunkami umów i KC wszystkie firmy przypominają o braku
                  zapłaty za świadczone usługi, natomiast doładować czy nie, korzystać
                  z usług czy nie, decyduje klient samodzielnie (chyba że jest
                  małoletni).
                  Dobrze, że firmy mogą zgłaszać swoich nierzetelnych klientów do
                  BIGów: na pieniactwie i głupocie cierpi wizerunek takiego klienta,
                  nie zaś firmy.
                • natalia_sankowska1 Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play 29.11.09, 12:42
                  Przywrócenie numeru oznacza kontynuowanie usługi, a więc
                  wypowiedzenie umowy nie dojdzie do skutku. Jezeli jest Pani nadal
                  zainteresowana kontynuacją wspólpracy z operatorem, proszę wysłać do
                  niego/zostawić w punkcie obsługi oświadczenie o takim zamiarze (z
                  krótkim wyjaśnieniem zajścia)oraz poprosić o przywrócenie nr. I stać
                  na tej pozycji nie zgadzając się na ew. podpisanie nowej umowy.
          • natalia_sankowska1 Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play 09.06.09, 21:25
            A czy Pan wie co to pomówienie? Ostatnie zdanie Pańskiego postu
            akurat nim jest.
            Zamiast pomawiać kogokolwiek, należy poskromić swoje roszczeniowe
            zapędy i nauczyć się, iż istnieje zasada "pacta sunt servanda" -
            umowy mają być przestrzegane.
            Skarżyć ma Pan prawo jedynie działania operatora niezgodne z ustawą
            telekomunikacyjną, treścią zawatej umowy i regulaminem świadczonej
            usługi - w przeciwnym przypadku beda to bezzasadne roszczenia
            pieniacza.
    • ekspert.uke Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play 16.06.09, 09:00
      Szanowny Panie, w odpowiedzi na post uprzejmie wyjaśniam, że operator miał prawo rozwiązać umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz naliczyć karę umowną za przedterminowe rozwiązanie umowy. Umowa określa wzajemne zobowiązania stron, po stronie operatora podstawowym zobowiązaniem jest świadczyć usługi, natomiast po Pana stronie - regularne opłacanie należności. Zaleganie z płatnością równe jest niewykonaniem zobowiązania, zatem jest to czyn przez Pana zawiniony - uprawniający operatora do rozwiązania umowy.
      • Gość: mmm123 Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play IP: *.internetdsl.tpnet.pl 06.07.09, 10:31
        Pytanie czy ma prawo zrywac umowe jesli a) nie swiadczy uslug b) ignoruje
        reklamacje (mejlowe, osobiste, o telefonicznych nawet nie wspomne, bo tych w
        ogole nie rejestruje) c) nie reaguje w zwiazku z powyzszym na moja propozycje
        ugody / rozwiazania umowy.
        Na infolinii oraz w BOKach siedza niekompetentne osoby, ktore nie potrafia
        rozwiazac problemow, a ich jedynym zadaniem jest idiotyczne recytowanie punktow
        regulaminu. Rozumiem ze regulamin zobowiazuje obie strony, a wiec rowniez firme
        P4 - do swiadczenia uslug. Rozwiazanie umowy z jej strony logicznie rzecz biorac
        moze nastapic jezeli firma swiadczy uslugi a ja za nie nie place. Jezeli firma
        nie swiadczy uslugi, to jest to niewywiazanie sie z podjetych zobowiazan. I tu
        nastepuje pat. Bo wszelkie moje propozycje pozostaja bez echa. Zaznaczam, ze nie
        ma odpowiedzi ani tak, ani nie. Po prostu totalna olewka.
        • Gość: zbig2004 Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.07.09, 16:12
          Jasne jest ,ze trzeba zapłacic karę jeśli nie wywiązuje sie z
          przyjetych zobowiazań. Dlatego uważam iż w Twoim przypadku kare
          powinien zapłacic operator ponieważ nie wywiazał sie z dostarczania
          usługi. A na dodatek "olewa" klienta nie odpowiadając na reklamacje.
          Mysle,ze na Twoim miejscu poczekał bym jeszcze na odpowiedz na
          reklamacje a jesli nie przyjdzie to ponowił reklamacje a potem
          skierował sprawę do sadu o niesłuszne zerwanie umowy i zaniechanie
          naliczenia kary - która tak naprawdę nalezy się operatorowi. Ale
          zawsze najlepszym wyjsciem jest próba ugody (z operatorem
          bezposrednio a kjak się nie da przed mediatorem lub sadem. Mysle,ze
          operatorowi zależy na dobrym wizerunku chociaż czytając to forum nie
          jestem juz tego taki pewien...
    • Gość: x Re: Pytanie do UKE: zerwanie umowy przez Play IP: 213.25.4.* 06.07.09, 23:53
      andymen - Napisz do Play pisemko, żeby Play wycofał się ze swojej
      decyzji o rozwiązaniu umowy bo bardzo ci przykro, że nie regulowałeś
      na czas rachunków, grzecznie zapewnij Play-a, że to się już nie
      powtórzy i czekaj na odpowiedź ze strony Play. A tak na marginesie
      to jest coś takiego jak polecenie zapłaty i dobrze by było, żebyś je
      sobie zrobił bo wtedy nie musiałbyś pamiętać o tym, żeby opłacić
      rachunek, tylko rachunek opłaciłby się sam.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka