Dodaj do ulubionych

Pytanie do UKE rozwiazanie umowy z Cyfra zmiana re

IP: *.chello.pl 01.07.09, 17:48
Witam,
Mam nastepujaca sprawę:
Cyfra+ zmieniła regulamin umowy o abonament w dwóch terminach, od
1.06.2009, i w punktach dotyczacych oplat od 1.07.2009, nowy
regulamin zostal wydrukowany w "gazetce maj/czerwiec" cyfry,
dołaczanej do druków opłat, wysyłanej listem zwykłym, którego nie
otrzymałem,(w mojej okolicy ginie duzo przesyłek zwykłych jak i
poleconych). O zmianach dowiedziałem sie z "innych mediów" jak
również z wersji internetowej "gazetki abo" w dniu 22.06.2009,
nigdzie nie bylo informacji o zmianie regulaminu (tylko wydrukowany
tekst regulaminu), ani informacji o możliwosci rezygnacji z umowy ze
wzgledu na zmianę regulaminu !!! jak tylko powziołem te informacje
przeslałem listem poleconym (22.06.2009) wypowiedzienie umowy ze
wzgledu na zmiane w regulaminie. W odpowiedzi otrzymałem pismo że
nie mozna uwzglednić mojego wypowiedzenia, ze względu na upłyniecie
terminu 14 dniowego od otrzymania nowego regulaminu !!!! a cyfra nie
otrzymując zwrotu przesyłki listowej zwykłej, uznaje ją za
dostarczoną !!! Jednoczesnie piszą że regulamin obowiazuje od
1.06.2009 mimo iż wyraznie piszą w regulaminie iż "punkty z nowymi
cenami obowiazuja od 1.07.2009.
Czy moge jakoś rozwiazac te umowę?, jak ma sie to do prawa ?

serdecznie pozdrawiam

Roastron@wp.pl
Obserwuj wątek
    • Gość: lotan Re: Pytanie do UKE rozwiazanie umowy z Cyfra zmia IP: *.cable.ubr19.live.blueyonder.co.uk 01.08.09, 02:57
      jestem kolejnym oczekujacym na odpowiedz.Rowniez po wypowiedzeniu i zazaleniu
      odrzuconym z reszta.Jak dla mnie gazetka (ktorej notabene nie otrzymalem) nie
      jest ani obowiazkowa w czytaniu ani tym bardziej nie stanowi aneksu do
      umowy.Doszedlem juz do podobnych spraw UOKiK,gdzie zarzucono nieprawidlowy
      sposob informowania nt zmian cennika ale czekam na oficjalna opinie w tym
      przypadku i droge postepowania...Po tylu latach terminowego oplacania totalny
      brak szacunku z ich strony.Zachowuja sie ponizej krytyki
    • ekspert.uke Re: Pytanie do UKE rozwiazanie umowy z Cyfra zmia 06.08.09, 15:30
      Gość portalu: Roastron napisał(a):

      > Witam,
      > Mam nastepujaca sprawę:
      > Cyfra+ zmieniła regulamin umowy o abonament w dwóch terminach, od
      > 1.06.2009, i w punktach dotyczacych oplat od 1.07.2009, nowy
      > regulamin zostal wydrukowany w "gazetce maj/czerwiec" cyfry,
      > dołaczanej do druków opłat, wysyłanej listem zwykłym, którego nie
      > otrzymałem,(w mojej okolicy ginie duzo przesyłek zwykłych jak i
      > poleconych). O zmianach dowiedziałem sie z "innych mediów" jak
      > również z wersji internetowej "gazetki abo" w dniu 22.06.2009,
      > nigdzie nie bylo informacji o zmianie regulaminu (tylko wydrukowany
      > tekst regulaminu), ani informacji o możliwosci rezygnacji z umowy ze
      > wzgledu na zmianę regulaminu !!! jak tylko powziołem te informacje
      > przeslałem listem poleconym (22.06.2009) wypowiedzienie umowy ze
      > wzgledu na zmiane w regulaminie. W odpowiedzi otrzymałem pismo że
      > nie mozna uwzglednić mojego wypowiedzenia, ze względu na upłyniecie
      > terminu 14 dniowego od otrzymania nowego regulaminu !!!! a cyfra nie
      > otrzymując zwrotu przesyłki listowej zwykłej, uznaje ją za
      > dostarczoną !!! Jednoczesnie piszą że regulamin obowiazuje od
      > 1.06.2009 mimo iż wyraznie piszą w regulaminie iż "punkty z nowymi
      > cenami obowiazuja od 1.07.2009.
      > Czy moge jakoś rozwiazac te umowę?, jak ma sie to do prawa ?
      >
      > serdecznie pozdrawiam
      >
      > Roastron@wp.pl

      Szanowny Panie,

      w odpowiedzi na przesłane przez Pana zapytanie uprzejmie przedstawiam
      następujące wyjaśnienia.

      Przedmiotem umowy zawartej pomiędzy abonentem operatora telewizji cyfrowej a tym
      operatorem jest dostarczanie treści. Treść ta dostarczana jest za pomocą usługi
      telekomunikacyjnej. W związku z powyższym umowa ta jest regulowana w zakresie
      dotyczącym przedmiotu umowy (dostarczania treści) przez przepisy Kodeksu
      Cywilnego. Prawo telekomunikacyjne będzie odnosiło się jedynie w sposób pośredni
      do przedmiotu umowy w zakresie usługi telekomunikacyjnej (przekazywania sygnału
      w sieci telekomunikacyjnej) oraz w zakresie systemu dostępu warunkowego
      (dostarczanie udogodnień towarzyszących). Zatem w tym opisanym przez Pana stanie
      faktycznym nie będą miały zastosowanie przepisy Prawa telekomunikacyjnego.

      Do zmian warunków świadczenia usługi przez operatora telewizji cyfrowej będą
      miały zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego. W szczególności art.
      384 ze zn. 1 Kodeksu Cywilnego, który stanowi, że "Wzorzec wydany w czasie
      trwania stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli
      zostały zachowane wymagania określone w art. 384, a strona nie wypowiedziała
      umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia."

      Pragnę nadmienić, że ostatnia informacja o zmianie wysokości przedmiotowych
      opłat została przekazana abonentom Canal+ Cyfrowy w magazynie abonentów Cyfry+
      "Plus+" (maj-czerwiec 2009 nr 27), który stanowi jedną z przyjętych form
      komunikacji z abonentami. Informacja ta została przekazana w formie aneksu do
      umowy o abonament i Regulaminu umowy o abonament. Jednocześnie abonenci
      operatora mogą uzyskać informacje o zmianie wysokości opłat na stronie
      internetowej Canal+ jak również w punktach sprzedaży usług.

      Urząd Komunikacji Elektronicznej nie ma został wyposażony przez ustawodawcę w
      kompetencje do nadzoru nad umowami, jakie zawierają operatorzy telewizji
      cyfrowych z abonentami. W tym zakresie będą miały zastosowanie standardowe
      przepisy dotyczące zobowiązań umownych.

      Mam nadzieję, iż przekazane wyjaśnienia będą pomocne.

      W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu z naszym Centrum
      Informacji Konsumenckiej UKE 0801 900 853 (koszt połączenia wg taryfy operatora
      lokalnego) lub (22) 53 49 174 od poniedziałku do piątku w godzinach 07:15 –
      16:15 lub mailem uke@uke.gov.pl

      Z poważaniem
      Piotr Combik
      Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
      Urząd Komunikacji Elektronicznej
      • Gość: gruda Re: Pytanie do UKE rozwiazanie umowy z Cyfra zmia IP: *.dint.wroc.pl 07.08.09, 11:09
        Ja i tak bede walczyl o swoje. W tresci umowy wyraznie jest napisane, ze zmiany
        sa wiążące o ile zostana "doręczone Abonentowi". Nikt mi nie powie, ze
        udostępnienie treści w siedzibie, u dystrybutorow i na stronie WWW jest forma
        "doręczenia". Zgodnie z definicją słownikową: «doręczyć - przekazać komuś coś
        osobiście».
        Niestety gazetka z taka informacja do mnie nie dotarla...
        Dzisiaj wyslalem pismo do CYFRY+ pismo w tej sprawie. Nie odpuszcze. Tak jak
        ktos pisal - nie chodzi mi o te kilka zlotych, tylko o partyzancki sposob dzialania.
        Jak ktos ma wiecej informacji prosze o kontakt:
        gruda1@wp.pl
        • Gość: mis78poznan@op.pl Re: Pytanie do UKE rozwiazanie umowy z Cyfra zmia IP: *.icpnet.pl 12.08.09, 10:23
          Dostałem odpowiedź z UKE i wynika z niej, że niewiele możemy zrobić:
          "Szanowny Panie,
          w odpowiedzi na przesłane przez Pana zapytanie do Urzędu Komunikacji
          Elektronicznej z dnia 22 lipca 2009 r., poniżej uprzejmie wyjaśniam, co następuje.

          W opisanym przez Pana przypadku, po upływie wyznaczone przez dostawcę terminu na
          wypowiedzenie umowy tytułem braku wprowadzonych zmian do Regulaminu i cennika,
          nie ma możliwości rozwiązania umowy z tego tytułu. Każdemu Abonentowi
          przysługuje prawo rozwiązania umowy w każdym czasie, a w przypadku, gdy
          rozwiązanie następuje w trakcie trwania okresu lojalnościowego umowy, należy
          liczyć się z tym, iż dostawca uprawniony będzie do żądania zwrotu przyznanych
          Panu ulg przy zawieraniu umowy.

          Należy wskazać, iż przepis art. 59 ust. 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawa
          telekomunikacyjnego (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 wraz ze zm.) nakazuje
          poinformowanie abonenta o prawie wypowiedzenia umowy w związku ze zmianą
          regulaminu, brak informacji o prawie wypowiedzenia powoduje istotną wadliwość
          oświadczenia woli w sprawie zmiany regulaminu, która może prowadzić do jego
          nieważności. Jeśli chodzi o termin wypowiedzenia należy stosować postanowienia
          umowy, która obligatoryjnie rozstrzyga tę kwestię (czas rozwiązania,
          wypowiedzenia umowy). Prawo wypowiedzenia przysługuje tylko w najbliższym
          terminie wypowiedzenia. Po upływie tego terminu, jeżeli abonent nie wypowiedział
          umowy, zmieniony regulamin wiąże abonenta. Przepisy ustawy nie nakładają na
          dostawcę obowiązku przesłania powiadomienia listem poleconym czy też w jakiś
          specjalny sposób, a zatem przesłanie listem zwykłym czy umieszczenie informacji
          w gazetce informacyjnej przesłanej okres rozliczeniowy przed wprowadzeniem
          zamian do Regulaminu wraz z fakturą, należy uznać za właściwe poinformowanie. W
          przypadku braku poinformowania reklamację należy kierować do dostawcy usług.

          Liczę, iż przedstawione przeze mnie wyjaśnienia będą dla Pana pomocne. W
          przypadku jakichkolwiek pytań zapraszam Pana do kontaktu z naszym Centrum
          Informacji Konsumenckiej UKE pod numerem infolinii 0801-900-853 (koszt
          połączenia wg taryfy operatora) lub 022 534-91-74 od poniedziałku do piątku w
          godz. 07:15-16:15 lub mailem uke@uke.gov.pl".

          Tak mnie Cyfra+ wqrzyła swoim podejściem do klienta, że chciałem zerwać umowę
          przed końcem Okresu Minimalnego ze świadomością konieczności zapłacenia karu
          umownej - w odpowiedzi z BOKu Cyfry dostałem odpowiedź, że jest to możliwe
          "rozwiązanie Umowy przed upływem Okresu Minimalnego może nastąpić jedynie w
          szczególnych przypadkach losowych. Każda taka prośba jest rozpatrywana
          indywidualnie na podstawie przesłanego do CYFRY+ wniosku wraz z dokumentami
          poświadczającymi trudną sytuację zdrowotną lub finansową (zaświadczenie o
          przyznanej rencie lub emeryturze, zaświadczenie z Urzędu Pracy) czy też wyjazd
          za granice kraju (kopia wizy, biletu lub zaświadczenie o podjęciu pracy za
          granicą)." - ŻENADA.

          Jak będziecie mieli jakieś bliższe informację proszę o info: MIS78POZNAN@OP.PL
          • Gość: byly abonent C+ Re: Pytanie do UKE rozwiazanie umowy z Cyfra zmia IP: *.dint.wroc.pl 12.08.09, 12:28
            Ale to wszystko co stwierdza UKE sie zgadza... Tyle, ze to nic nie zmienia. Na
            pierwszym miejscu jest Umowa podpisana miedzy Abonentem a Cyfra+. Dopiero jezeli
            w owej umowie/regulaminie nie ma pewnych zapisow, sa one niejasne badz sprzeczne
            z prawem - wowczas regulowac beda je inne rozporzadzenia...
            Cyfra+ na tyle dba o swoich abonentow, ze w Umowie (przynajmniej tej ktora ja
            podpisalem) kwestia zmiany regulaminu jest dosc dokladnie opisana. Nie ma tam
            mowy o "poinformowaniu" o zmianie... Jest natomiast mowa o "dostarczeniu nowego
            regulaminu abonentowi" badz w innym miejscu o "doreczeniu aneksu". I nie jest to
            ani niejasne, ani nie zgodne z prawem. Po prostu operator (Cyfra+) zobowiazal
            sie do pewnych rzeczy.
            Niestety do mnie przesylka z gazetka nie dotarla, a wiec co za tym idzie nowy
            regulamin nie zostal mi doreczony. Malo mnie interesuje, czy to z winy Cyfry+,
            czy z winy Poczty Polskiej, a moze jakiegos innego gonca. Nie dostalem nowego
            regulaminu - wiec sprawa jest jasna.
            Takze to nie jest kwestia szukania ogolnych przepisow i apelacji w UKE, a
            jedynie dokladnie przeczytanie Umowy i wymog realizacji zawartych tam
            postanowien. Jezeli komukolwiek Cyfra+ odmowi dotrzymania warunkow umowy ma
            prawo ja zerwac na mocy zapisow mowiacych o "niedotrzymaniu warunkow umowy". Ten
            paragraf obowiazuje OBIE strony. Mozna rowniez wystapic z powodztwa cywilnego.
            Oczywiscie bedzie to trwac... Ale zapewniam Panstwa, ze strona wygrana bedzie
            ta, ktora dotrzymuje warunkow umowy.

            Takze podsumowujac: Nie chodzi o zlamanie prawa przez Cyfre+. Wszystko co
            zrobili bylo legalne. Chodzi jedynie o pare paragrafow z umowy, ktora powaznie
            traktowac musza obie strony.

            Zachecam Panstwa do trwania przy swoim... Zapewniam, ze gdyby to Panstwo nie
            dotrzymali warunkow umowy Cyfra+ by Wam tego nie odpuscila. I jak juz pare osob
            napisalo - nie chodzi o ta drobna kase, ale chodzi o zasady i podejscie do klienta.
        • Gość: lotan Re: Pytanie do UKE rozwiazanie umowy z Cyfra zmia IP: *.cable.ubr19.live.blueyonder.co.uk 16.08.09, 02:13
          Ja z wypowiedzi pisemnej UKE wnioskuje jedno: to co niezgodne z prawem nie
          znajduje sie w ich gestii( nie poinformowanie o mozliwosci wypowiedzenia umowy w
          zwiazku ze zmiana regulaminu)a jest to uchybienie,nie jedyne z reszta , z ktorym
          udac sie nalezy do UKKiK albo jak jeden z Przedmowcow napisal dorga postepowania
          cywilnego.Ja rowniez nie odpuszczam bo kilka lat "wspolpracy" powinno
          zobowiazywac nie tylko jedna strone do poszanowania drugiej.Dziekuje rowniez
          osobom uczestniczacym w dyskusji za kontakt rowniez mailowy.Ja ze swojej strony
          staram sie rowniez odpowiadac i pomoc w miare mozliwosci w przypadku kazdego
          zapytania.Jestem nadal gotowy podpowiedziec kazdemu potrzebujacemu
          informacji,jezeli moja wiedza bedzie wystarczajaca i czekam na dalsze informacje
          a najbardziej na te dotyczace pozytywnego rozwiazania sprawy czego poszkodowanym
          i oszukanym przez cyfre zycze.mail dostepny w poprzednich postach
        • natalia_sankowska1 Do Roastron 16.08.09, 15:11
          Niech Pan zrozumie: UKE może zajmować się jedynie tymi zagadnieniami
          i w taki sposób, na jaki pozwala PRAWO. I może stzwiać zarzuty
          operatorom, jeżeli naruszają oni prawo specjalne (także w związku z
          innym prawem). Pewne działania prawo rezerwuje wyłącznie dla
          klientów firm jako stron umów - i o tym także napisał pracownik UKE.
          UKE nie jest takim Panem Bogiem, który nadzoruje absolutnie wszystko
          i ma zastąpić sobą klienta we wszystkich dziedzinach.
          Dostał Pan odpowiedź - ale jej nie zrozumiał. A z niej wynika tryb
          dalszego postępowania w stosunku do operatora. Niech Pan jeszcze raz
          to przeczyta.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka