Dodaj do ulubionych

mdłości po bieganiu

IP: *.itelligence.pl 14.07.14, 12:27
Zaczęłam biegać od miesiąca, ciśnienie mam w normie, żadnych problemów z sercem, pierwsze bieganie było krótkie ok 3 km, później biegałam 5 km, teraz 7-8 km(3 razy w tygodniu), oprócz tego jeżdżę na rowerze stacjonarnym kiedy nie biegam 15-20 km i ćwiczę siłowo 2x w tygodniu, wszystko jest OK, ale pod koniec biegania jestem cała czerwona na twarzy, i mam okropne mdłości, prawie mi się chce wymiotować, czy to jakaś dziwna reakcja? coś robię nie tak?
Obserwuj wątek
    • polska-biega Re: mdłości po bieganiu 14.07.14, 14:33
      Dzięki za wpis. W finale mistrzostw świata Niemcy - Argentyna podobny przypadek przeżył Leo Messi, który w trakcie meczu wymiotował. To kolejny raz, kiedy Argentyńczyk ma z tym problem. Twierdzi, że wykonał dziesiątki badań, ale lekarze nie potrafią mu odpowiedzieć dlaczego tak się dzieje. Postaramy się zainteresować tym tematem i napisać tekst na serwis PolskaBiega.pl
      Pozdrawiamy
    • kazioxman Re: mdłości po bieganiu 15.07.14, 09:42
      A może to przetrenowanie ? Sporo tych treningów. Co prawda powinno być OK, ale trzeba pamiętać o dobrej diecie i suplementach. Organizm to wspaniały mechanizm, ale trzeba mu dawać odpowiednie paliwo :)
    • Gość: sadFG Re: mdłości po bieganiu IP: 185.48.168.* 24.07.14, 05:50
      Ja też miałam takie sytuacje po treningu. Przyczyny mogą być poważne- mdłości i odruch wymiotny mogą oznaczać poważne problemy zdrowotne, nieprawidłowości w funkcjonowaniu organów czy ich budowie, wtedy konieczna jest konsultacja lekarska, bądź bardzo prozaiczne- jak np. zbyt krótka przerwa między posiłkiem a treningiem. Może na początek spróbuj wydłużyć czas między jedzeniem, a trenowaniem, powinno to być przynajmniej 1,5 godziny przerwy. Może też być tak, że trening aerobowy jest jeszcze zbyt intensywny, albo skróć dystans, albo zmniejsz tempo. Jeśli te proste rozwiązania nie pomogą, powinnaś pomyśleć o pogadaniu z lekarzem.
      • Gość: MOnika Re: mdłości po bieganiu IP: *.ibd.gtsenergis.pl 24.07.14, 10:58
        Ja miałam identycznie na początku mojego biegania.
        Moim zdaniem to oznacza, że wysiłek był zbyt intensywny, mimo że podczas biegania dobrze sie czułaś, to jednak trening był za ciężki.
        Te mdłości minęły mi wraz z poprawą kondycji.

        Teraz nie bardzo mam czas biegać, bo mam dwoje dzieci. Ale za to ćwiczę w domu tak około godz. 22:00 jak dzieciaki posną i się trochę ogarnie mieszkanie.

        Pozdrawiam
      • Gość: marek Re: mdłości po bieganiu - po przejsciu 2 km IP: *.111.245.212.ntlworld.ie 27.07.14, 13:31
        piszecie o bieganiu i forsowaniu sie a ja to odczuwam po zwyklym przejsciu okolo 2km. Dodatkowo mam problem z rownowaga wtedy. Kiedy patrze w dal - poprostu jak ide i patrze do przodu i przestrzen jest wieksza niz ~30-50m to "nosi mnie" ba boki i nie moge isc rowno. Wydaje sie jakbym byl wstawiony. Do tego mam lekkie mroczki przed oczami i poprostu jestem zmeczony. Musze najlepiej odpoczac. Chociaz odpoczynek sam nic nie daje lecz chociaz postoje a nie bede chodzil na boki. Kiedy przejde wiecej drogi to jestem jakby otempialy. Mam tak juz dlugo - 15 lat moze.
      • Gość: ajtam Re: mdłości po bieganiu IP: *.mlyniec.gda.pl 24.07.14, 23:37
        od razu problemy...... jezeli przy innym rodzaju wysilku czujesz sie dobrze to oznacza ze bieganie w tym tempie (masz pulsometr?) jest dla ciebie zbyt intensywne.... trenuje na silownii od bardzo dawna, nie mam nadzwyczajnych wytnikow, nie trzymam diety (bmi 24, fat 19-20%), areobow nie lubie, kondycje mam raczej przecietna, od czasu do czasu spinning albo bieznia - z ciekawosci sprobowalem bardziej intensywnego treningu silowo-areobowego (cross fit) i przy kazdy z 3 treningow przy 2 obwodzie rozstalem sie z obiadem...... a dla przykladu na spinningu na sprintach moge wykrecic tetno o 12-14 wyzsze niz ze wzoru (220 - wiek) i czuje sie dobrze wiec po prostu twoj organizm nie toleruje tak intesywnego wysilku - u mnie problemem jest astma - u ciebie - trudno zgadnac bo podalas za malo informacji
    • Gość: Ka Re: mdłości po bieganiu IP: *.centertel.pl 24.07.14, 23:41
      Też tak miałam, lekarze nic nie znaleźli, a po dwóch latach trafiłam do kardiologa, który znalazł jedną nieprawidłowość w budowie serca (konkretnie zastawek), nie jest to nawet wada, nie wymaga leczenia i nie zagraża mojemu życiu, a pierwszym pytaniem tego lekarza po zbadaniu mnie było: czy zdarzyło się Pani wymiotować po bieganiu lub po ćwiczeniach na siłowni?
      Dostałam kilka zaleceń (m.in. nie biegać) do których się stosuję i zauważyłam że ogólnie lepiej się czuję ;)
    • Gość: lewania Re: mdłości po bieganiu IP: *.nhs.uk 25.07.14, 09:58
      Biegam od 5 lat i mdlosci tez mam. Jest to normalne zawsze po ciezszym treningu. Organizm daje znac, ze za bardzo dajemy sobie w kosc. Ale nie jest powodem do zmartwien, jesli mdlosci nie ma przy krotszych dystanszach / latwiejszym terenie. Ogladalam kiedys czesto Biggest Looser USA i w mieli na silowni wiadra, bo ludzie z przemeczenia wymiotowali.
    • Gość: o Re: mdłości po bieganiu IP: 193.67.103.* 25.07.14, 13:24
      To reakcja obronna organizmu, która mówi nie koniecznie o tym, że trening był zbyt intensywny, ile zbyt gwałtownie skończony. Mi sie zdarza po startach na zawodach, gdzie daję z siebie 130% na finiszu i nie mam czasu na cool-down.
      Spróbuj ostatni km stopniowo zwalniać, zakończyć marszem, a potem część ćwiczeń rozciągających też wykonaj chodząć. Skłony zostaw na koniec.
      Możesz też wydłuzyć przerwę po ostatnim posiłku, przed bieganiem, jak juz ktoś sugerował (lub zjeść coś, jeśli biegasz bez jedzenia).
      A jeśli nie przejdzie, to warto wybrac się do lekarze.
      Powodzenia!
    • jan.ma Re: mdłości po bieganiu 27.07.14, 09:28
      Ogólna kontrola stanu zdrowia (wystarczy lekarz internista w przychodni plus badania laboratoryjne - krew, nerki, watroba) jest ważna choćby ze względów profilaktycznych, ale nie ma się co martwic. Masz już sporo dobrych odpowiedzi; czytaj tez pisma dla biegaczy. Od siebie dodam, ze dawniej biegałem i amatorsko startowałem w wielu biegach terenowych i niemal zawsze wyprzedzałem zbyt ambitnych narzucających sobie za duże tempo i rzygających po rowach. A na mecie profesjonalnych maratonow nierzadko widzi się wymiotujących zaraz po przekroczeniu mety. Biegasz jeszcze dość krotko i pod koniec treningu organizm czuje zaburzenie balansu elektrolitowego no i reaguje. Take it easy! i trenuj rozsądnie.
    • doral2 Re: mdłości po bieganiu 28.07.14, 20:27
      z jaką prędkością biegasz?
      albo prościej zapytam - ile czasu biegniesz te 5 km?
      poza tym skoro biegasz dopiero od miesiąca, to 7-8 km to zbyt długi dystans.
      twój organizm nie jest jeszcze przygotowany do takich dystansów.
      jaką masz przerwę między ostatnim posiłkiem a biegiem?
      ile pijesz wody podczas biegu?
      czy nie jesteś ubrana za grubo?
      no, pytań jeszcze wiele można by postawić..

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka