kain_brat_abla 11.04.10, 00:55 [*] zawinił czynnik ludzki ? Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
iron1410 Re:możliwe , że to sam prezydent.. 11.04.10, 01:17 ...wydał polecenie lądowania ,,mimo wszystko''....a szef sztabu się z nim zgodził - nie chcieli się przecież spóżnić na uroczystość............ Odpowiedz Link Zgłoś
dr_pitcher Re:możliwe , że to sam prezydent.. 11.04.10, 03:14 iron1410 napisał: > ...wydał polecenie lądowania ,,mimo wszystko''....a szef sztabu się > z nim zgodził - nie chcieli się przecież spóżnić na > uroczystość............ Tak podobno uczynil gdy ladowal w Tbilisi. A swoja droga - tragedia Odpowiedz Link Zgłoś
ebob Re:możliwe , że to sam prezydent.. 11.04.10, 08:08 dr_pitcher napisał: Jest to czwarta wersja wydarzeń, przede wszystkim należy dociec do tego kto wydał załodze rozkaz lądowania.To byli zawodowcy i tak bez rozkazu by nie postąpili.Pan Prezydent już w czasie lotu do Gruzji próbował rządzić załogą a tu miał za sobą całą generalicję którą chyba w tym celu zabrał.Cześć pamięci wszystkim ale przede wszystkim dla niewinnej załogi samolotu która swoich sumień nie miała obciążonych brudną polityczną robotą > iron1410 napisał: > > > ...wydał polecenie lądowania ,,mimo wszystko''....a szef sztabu się > > z nim zgodził - nie chcieli się przecież spóżnić na > > uroczystość............ > > Tak podobno uczynil gdy ladowal w Tbilisi. > A swoja droga - tragedia Odpowiedz Link Zgłoś
remik.bz Kapitan decyduje a nie pasażerowie 11.04.10, 08:15 Nie rozumiem jak mozna wogóle cos takiego pisac. To po prostu niegodziwe. Nie znacie faktów , na podstawie własnych , osobistych opinii "osadzacie". Tacy "spece" jesteście? Tylko "spece" od czego? Od lotnictwa? A moze od kreowania niekorzystnego wizerunku medialnego przeciwnikow politycznych?Nawet zmarłych? PS NA POKŁADZIE SAMOLOTU O WSZYSTKIM DECYDUJE KAPITAN. Takie sa procedury moi wy "spece". Odpowiedz Link Zgłoś
iron1410 Re:bzdury piszesz... 11.04.10, 08:35 ...na pokładzie byli najwyżsi zwierzchnicy pilota - wystarczy ,że za plecami miał prezydenta i szefa sztabu i wystarczyło jedno ich zdanie : ..lądować , bo nie ma czasu..''gdyby było inaczej , po trzykrotnym podchodzeniu do lądowania każdy lądowałby w Mińsku...Mały ,,Rycerz'' robił coś podobnego wcześniej , tyle ,że wtedy nie miał asysty szefa sztabu..... Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Samolot rozbił sie przy DRUGIM podejściu.. 11.04.10, 08:43 skąd bierzesz te bzdury? Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Samolot rozbił sie przy DRUGIM podejściu.. 11.04.10, 09:48 zuzka111 napisała: > skąd bierzesz te bzdury? Samolot rozbił sie przy DRUGIM podejściu.. ******************** Zuzka111 to by przynajmniej jedno z mediów światowych podało ze było to drugie podejście, wszystkie media: czy szwajcarskie, czy austriackie, czy rosyjskie, czy niemieckie, czy francuskie piszą o czwartym podejściu, nawet i te krytyczne media które traktuje się poważnie. --------------------------------------------------------------------- Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Re: Samolot rozbił sie przy DRUGIM podejściu.. 11.04.10, 10:35 Samolot wystartował o godzinie 7.23, katastrofa była o godzinie 8.56(? przed 9). Ile czasu trwa podejście do lądowania? Jaka obowiązuje procedura takiego manewru po nieudanym podejściu?? Lot na taką odległość trwa zwykle własnie 1,5 godziny. Z czego sporo czasu wymaga schodzenie do lądowania. Jedno nieudane lądowanie i podejście to pewnie 10-15 minut. Może robił 4 nawroty nad lotniskiem, a to przecież co innego... Nie ma możliwości, by to były 4 podejście do lądowania. Odpowiedz Link Zgłoś
walter622 Re: Samolot rozbił sie przy DRUGIM podejściu.. 11.04.10, 11:39 nie-tak napisała: > Zuzka111 to by przynajmniej jedno z mediów światowych podało ze było to drugie > podejście, wszystkie media: czy szwajcarskie, czy austriackie, czy rosyjskie, > czy niemieckie, czy francuskie piszą o czwartym podejściu, nawet i te krytyczne > media które traktuje się poważnie. Rosyjskie media podawały, że katastrofa miała miejsce przy DRUGIM podejściu. Nie wiem skąd informacje o czwartym podejściu. Może jednak warto powstrzymać się z formułowaniem opinii i poczekać do ustaleń komisji - sprawa jest zbyt poważna by poddać się pokusie niestosownych spekulacji. Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Samolot rozbił sie przy DRUGIM podejściu.. 11.04.10, 11:43 Witaj Walter622 Nawet te krytyczne media piszą o czterech podejściach do lądowania, wiec sadze ze nie kłamią. Tez tak sadze ze wynik odczytu skrzynek powie nam więcej niż nasze i mediów spekulacje. -------------------------------------------------------------- Odpowiedz Link Zgłoś
walter622 Re: Samolot rozbił sie przy DRUGIM podejściu.. 11.04.10, 12:05 nie-tak napisała: > Nawet te krytyczne media piszą o czterech podejściach do lądowania, > wiec sadze ze nie kłamią. Witaj Nie-tak Zawsze dość sceptycznie odnoszę się do medialnych sensacji. Również ta informacja o czterech podejściach jest przykładem dziennikarskiej niefrasobliwości. Niestety, musimy otwarcia powiedzieć, że mało wiemy, jak na razie, o tej katastrofie i jej przyczynach. W tych warunkach, z uwagi na charakter tej tragedii, należny zachować umiar i powściągliwość. Sprawa jest zbyt poważna i wskazywanie teraz winnych, a tym bardziej już kreowanie jakiś kolejnych teorii spiskowych jest kompletnie nie na miejscu. W rosyjskiej telewizji występował ich szef wojskowego lotnictwa i bardzo szczegółowo omawiał przebieg tej katastrofy. Według jego słów to było DRUGIE podejście. Prawdopodobnie dziennikarze do nich doliczyli kołowanie samolotu nad lotniskiem - co w tych warunkach pogodowych było całkowicie uzasadnione. Tak, czy inaczej nie powinniśmy, chociażby przez szacunek dla ofiar, zajmować się niepoważną spekulacją. Powołane zostały stosowne komisje (polska i rosyjska) i powinniśmy poczekać na wyniki ich ustaleń przyczyn tej katastrofy. Odpowiedz Link Zgłoś
spokojny.zenek Re: Kapitan decyduje a nie pasażerowie 11.04.10, 09:36 remik.bz napisał: > PS NA POKŁADZIE SAMOLOTU O WSZYSTKIM DECYDUJE KAPITAN. A skandal w Gruzji kilka lat temu się nie zdarzył? I jego skandaliczny ciąg dalszy w Polsce - to też jakieś wymysły? Odpowiedz Link Zgłoś
kol.3 Re: Kapitan decyduje a nie pasażerowie 11.04.10, 14:39 Sprawa pilota skończyła się w prokuraturze. Odpowiedz Link Zgłoś
malena-76 Re: Kapitan decyduje a nie pasażerowie 11.04.10, 10:50 Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT) Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h. Odpowiedz Link Zgłoś
kzet69 Re: Kapitan decyduje a nie pasażerowie 11.04.10, 12:23 Okoliczności wskazują jednak na poważną > awarię lub > celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo > zamontować tak, > aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio > na prostej > przed lądowaniem. hmmm... w środę ten sam samolot lądował na tym samym lotnisku... czyli od środy do soboty... czyli spisek w 36 PL i dywersja na Bemowie... sorki malenko, idź do psychiatry, naprawdę ci pomoże.... ps. prośba do admina: wycinaj posty czubków nod spiskowej teorii dziejów, chociaż teraz, chociaż z szacunku dla ofiar... Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Re: Kapitan decyduje a nie pasażerowie 11.04.10, 13:03 hmmm... to nie jest prawda. ps. Wycinaj swoje posty, bo są głupie Odpowiedz Link Zgłoś
rybolow Re:możliwe , że to sam prezydent.. 11.04.10, 17:16 To być może też jest jakaś myśl. Ale gdy by Rosjanie im rygorystycznie zabronili to posypały by się różne historyjki,że to oni przeszkodzili w obchodach i bądź tu mądry-to złe,a tam to jeszcze gorsze. Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re:możliwe , że to sam prezydent.. 11.04.10, 18:56 rybolow napisał: > To być może też jest jakaś myśl. > Ale gdy by Rosjanie im rygorystycznie zabronili to posypały by się różne > historyjki,że to oni przeszkodzili w obchodach i bądź tu mądry-to złe,a tam to > jeszcze gorsze. ****************** Rosjanie nie mogli im zabronić lądowania., Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Ruskie Polakom dyktować nie będą 11.04.10, 01:19 Cały czas nie odzywałam się obawiając, że będzie tak, jak teraz podaje zapis rozmów. Czytając wcześniejsze, pierwsze informacje już można było podejrzewać, że lądowanie odbyło się wg narodowego schematu: "nie będzie Ruski nam mówił, co mamy robić". No i to odwieczne: "Polak potrafi". I wie lepiej. Jeśli to się oficjalnie potwierdzi, to będzie to kolejny prawdziwy dramat - i piszę to bez żadnej ironii, lecz ze smutkiem - polskiej huzarskiej i sienkiewiczowsko-kmicicowskiej mentalności. Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Re: czyli KTO zawalił? Cui prodest???? 11.04.10, 01:32 Głupota? Pycha? Wszystko co najgorsze w polskich cechach narodowych, o ile podejrzenie okaże się faktem. A wtedy rzeczywiście może być bardzo smutno, bo nie będzie na kogo zwalić. Ani na Ruskich, ani na Niemców. A wszystko w tle Katynia.... Odpowiedz Link Zgłoś
kpt.klops Odpowiedzą czarne skrzynki 11.04.10, 01:51 Na razie takie wnioski można wyciągnąć z wypowiedzi ludzi z lotniska w Smoleńsku oraz władz lokalnych. Polskie żródła podawały rano, że mogła zawinić obsługa lotniska: wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/10,88722,7753039,_Samolot_byl_dobrze_wyposazony__mogly_zawiesc_systemy.html Najważniejsze jest to co jest w czarnych skrzynkach. Ich zawartość muszą jednak analizować od początku razem Rosjanie i Polacy. Potem cała prawda powinna być ujawniona, nawet jakby dla kogoś była nieprzyjemna, a na pewno będzie. To jest zbyt poważna sprawa, zbyt wielka tragedia i wstrząs dla Polaków, ale także dramat dla Rosjan, żeby sprawy nie wyjaśnić do końca. Ale teraz trzeba się modlić za dusze ofiar... Odpowiedz Link Zgłoś
mus-zek0 Re: Odpowiedzą czarne skrzynki 11.04.10, 06:43 kpt.klops napisał: > Na razie takie wnioski można wyciągnąć z wypowiedzi ludzi z lotniska > w Smoleńsku oraz władz lokalnych. Polskie żródła podawały rano, że > mogła zawinić obsługa lotniska: > wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/10,88722,7753039,_Samolot_byl_dobrze_wyposazony__mogly_zawiesc_systemy.html > > Najważniejsze jest to co jest w czarnych skrzynkach. Ich zawartość > muszą jednak analizować od początku razem Rosjanie i Polacy. Potem > cała prawda powinna być ujawniona, nawet jakby dla kogoś była > nieprzyjemna, a na pewno będzie. To jest zbyt poważna sprawa, zbyt > wielka tragedia i wstrząs dla Polaków, ale także dramat dla Rosjan, > żeby sprawy nie wyjaśnić do końca. > > Ale teraz trzeba się modlić za dusze ofiar... To się módl sam,a nie namawiaj do głupoty innych. Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Re: polski lotnik potrafi i na drzwiach wylądować 11.04.10, 01:39 Właśnie... To może być echo dokładnie tej zakodowanej polskiej mentalności, którą wyraził swego czasu dziś przyszły, prawdopodobny polski prezydent. I to jest ta polska tragedia, niezależnie od bloków politycznych. Odpowiedz Link Zgłoś
hubert100 Re: polski lotnik potrafi i na drzwiach wylądować 11.04.10, 01:51 Wyjada na "swiatowych debili". Niezle..... Odpowiedz Link Zgłoś
ouimet Re: polski lotnik potrafi i na drzwiach wylądować 11.04.10, 01:51 eva15 napisała: > Właśnie... To może być echo dokładnie tej zakodowanej polskiej mentalności, > którą wyraził swego czasu dziś przyszły, prawdopodobny polski prezydent. I to > jest ta polska tragedia, niezależnie od bloków politycznych. *******ewcia-nie wdychaj tego chlamu...Kup cos "czystego":)))) Odpowiedz Link Zgłoś
malena-76 Re: polski lotnik potrafi i na drzwiach wylądować 11.04.10, 10:56 na drzwiach od stodoły tak ale nawet polski lotnik nie wyląduje na takich wrakach z demobilu, kupmy nową flotę!gdyby św pamięci Szmajdzinski wiedział, ze w złej chwili to powiedział Odpowiedz Link Zgłoś
kpt.klops To nie Szmajdziński to powiedział 11.04.10, 11:13 tylko p.o. Prezydenta Komorowski. Odpowiedz Link Zgłoś
bigark Re: polski lotnik potrafi i na drzwiach wylądować 11.04.10, 13:45 Na drzwiach od stodoły - ląduje w stodole! bigark Odpowiedz Link Zgłoś
iron1410 Ruskie Polakom ...? 11.04.10, 01:33 ...to ,co mnie szokuje coraz bardziej ,że w godzinę niespełna po tragedii straciła ona wymiar tragedii ludzi - teraz to juz tragedia mężów stanu , męczenników i niemal ,,zaocznie beatyfikowanych''przez kościelnych oligarchów..a przecież to zginęli LUDZIE , najpierw ludzie, potem politycy..jutro odpowiednie osoby zajmą się wykorzystaniem tego do własnych ,małych celów politycznych..i na tle tych naszych polskich politykierów taki na przykład (dla wielu ,,patriotów''polskich zwykły tyran i łajdak) Putin wyjdzie na gościa całkiem w porządku... Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Re: Ruskie Polakom ...? 11.04.10, 01:43 Putin w tym wszystkim JEST w porządku. Albo masz inne dane/informacje o których nie wiemy? Odpowiedz Link Zgłoś
iron1410 Re: właśnie o tym napisałem... 11.04.10, 01:50 ...jutro tłumnie rzucą się na ruskich forumowi ujadający ,,patryjotkowie'', natomiast i Putin i Miedwiediew zachowali się na pewno z klasą , której już za chwilę zabraknie tym , którzy będą chcieli tę tragedię ubrać w ideologię swoich partii...po raz kolejny powtórzę - zginęli LUDZIE , o tym już jutro nie bardzo będą niektórzy pamiętać ....... Odpowiedz Link Zgłoś
walter622 Re: właśnie o tym napisałem... 11.04.10, 02:02 iron1410 napisał: > zginęli LUDZIE W rosyjskich mediach podają numery telefonów, które mogą być przydatne osobom bliskim poległych w tej katastrofie. Telefony te udzielają informacji również w j.polskim i j. angielskim. Również podają informacje o możliwości przyjazdu tych osób na miejsce katastrofy i do Moskwy (kwestie transportu i zakwaterowania) bez konieczności posiadania wiz białoruskiej i rosyjskiej. Niestety żadne z polskich mediów te informacje nie podają, a przecież one mają obecnie bardzo istotne znaczenie dla osób oczekujących takiej pomocy. Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: właśnie o tym napisałem... 11.04.10, 09:36 Witaj walter622 Właśnie, same zajęcie się ta sprawa jest godne podziwu, uznania dla władz Rosji, tu pokazali swoja ludzka twarz i zrozumienie dla smutku i cierpienia innych. Z jakim wyczuciem została zrozumiana ta tragedia przez Rosjan w takim momencie jak właśnie ta sytuacja, można wyrazić tylko słowa dla Rosjan. ------------------------------------------------------------------ Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: właśnie o tym napisałem... /korrekta 11.04.10, 10:00 nie-tak napisała: > Witaj walter622 > Właśnie, same zajęcie się ta sprawa jest godne podziwu, uznania dla władz Rosji, tu pokazali swoja ludzka twarz i zrozumienie dla smutku i cierpienia innych. Z jakim wyczuciem została zrozumiana ta tragedia przez Rosjan w takim momencie jak właśnie ta delikatna sytuacja, można wyrazić tylko słowa wielkiego uznania dla Rosjan. Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Dla Rosji jets to dramat - fatum Katynia 11.04.10, 02:07 Dla Rosji jest to dramat - straszen fatum Katynia i podziwać tylko możma, jak mądrze się z nim obeszła/obchodzi. Co do polskich zachowań, przypuszczalnie masz rację. Odpowiedz Link Zgłoś
malena-76 kupmy wreszcie nową flotę! 11.04.10, 10:54 zgoda ale na zachodzie nikt tego nie połknie.odsyłam do artykułu we wczorajszym the Washington post, www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/04/10/AR2010041000592_Comments.html Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT) Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej iron1410 napisał: Odpowiedz Link Zgłoś
dzielanski A ten link do Washington Post to po co? 11.04.10, 19:41 Czego niby "nikt na Zachodzie nie połknie"? Zresztą sprawa chyba dotyczy bezpieczeństwa naszych elit, a nie relacji międzynarodowych. Artykuł z Washington Post, do którego odsyłasz, cytuje wprawdzie opinię L. Millera na temat konieczności zakupu nowych maszyn, ale przedstawia też "błąd pilota" jako najbardziej prawdopodobną przyczynę katastrofy. Dla mnie sprowadzenie sprawy do konieczności wymiany floty rządowej oznaczać będzie, że ci ludzie ponieśli śmierć na darmo. Jestem pewien (choć na razie nie mam oczywiście żadnych dowodów), że zawinił typowy dla polskich elit (nie tylko dla polityków PISu i generałow) sposób podejmowania decyzji. Jedynym pozytywnym skutkiem tej tragedii byłoby wyrugowanie tej zarazy. Odpowiedz Link Zgłoś
zlotamajka Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 11.04.10, 07:41 Rosja, po zdekodowaniu skrzynki potwierdzila ze zaloga byla ostrzezona i proszona o ladowanie na innym lotnisku ale zadecydowali ze wyladuja w Smolensku. Moze nigdy nie dowiemy sie dlaczego, czy to polskie huzarstwo jak ty mowisz czy wielka presja na pilota od generalow i prezydenta. Wyglada to dziwnie, czemu akurat tam i akurat teraz! W Smolensku, w 70 rocznice! Co za rzadzenie losu, nieprawdaz. Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 11.04.10, 09:30 Zlotamajka załoga tego nieszczęśliwego samolotu kiedy była jeszcze nad Białorusią i opuszczała jej teren została poinformowana przez białoruska służba powietrzna ze w Smoleńsku nie ma o tej porze odpowiednich warunków do lądowania. Gdy zjawili się nad rosyjskim terenem te same ostrzeżenie otrzymali od rosyjskiej służby powietrznej i mimo tego wielokrotnie próbowali lądować aż maszyna przy kołowaniu straciła orientacje wysokości, zahaczyła skrzydłem o drzewo i się przekoziołkowała. Ten kto obejrzał sobie zdjęcia szczególnie z podwozia widział o co chodzi. Straszne, szkoda ludzi ale brawura, buta wyższości jak i chęć absolutnej władzy, niewiedza doprowadziła do takiej tragedii. Jaki wniosek z tego, ci ludzie (kto z nich nie wiadomo, można się tylko domyśleć) niczego się nie nauczyli z katastrofy Casy czy Tbilisi. ------------------------------------------------------------------- Odpowiedz Link Zgłoś
a-z2005 Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 12.04.10, 23:37 Brak ci elementarnych danych i wiedzy, żeby snuć te przypuszczenia. Cała dyskusja przedwczesna. Odpowiedz Link Zgłoś
mick12345 Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 11.04.10, 14:56 spieszyli na cmentarz i ... zdążyli Odpowiedz Link Zgłoś
mooreland Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 11.04.10, 10:24 Duzo wypowiedzi i jeden belkot. Wiekszosc z Was nigdy nawet nie siedziala w samolocie a w Smolensku na 100% nikt nie byl. NIKT NIE PODCHODZI DO LADOWANIA Z PRZECHYLEM- to po pierwsze. GDZIE BYL WYSOKOSCIOMIERZ- to po drugie? DLACZEGO LADOWANO NA LOTNISKU O TAK FATALNYM WYPOSARZENIU NAWIGACYJNYM (nawet aeroflot tam nie lata)- to po trzecie Dlaczego skonfiskowano WSZYSTKIE aparaty fotograficzne i kamery ktore ucwycily Tupolewa kiedy byl jeszcze w powietrzu? I calkiem osobista refleksja- od kiedy daje sie wiare temu co mowi KGB? pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
mortimerx1 Sami Rosjane są ok_zwykli ludzie !!!! 11.04.10, 11:36 Niech wyjaśni gazeta tezę ". Ratownicy dojechali na miejsce niemal natychmiast, bo samolot rozbił się tuż przy murze lotniska - na szerokiej polanie. Resztki kadłuba płonęły. Strażacy gasili zgliszcza. Szybko stało się jasne, że nikt nie przeżył, i nie wzywano karetek.!!!!! Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Sami Rosjane są ok_zwykli ludzie !!!! 11.04.10, 11:40 Na zdjęciach są widoczne karetki i tego nie da się z retuszować, jak myślisz? ------------------------------------------------------------------- Odpowiedz Link Zgłoś
mortimerx1 Re: Sami Rosjane są ok_zwykli ludzie !!!! 11.04.10, 12:05 Właśnie chodzi mi o tą wypowiedź!!!to prawda co ta Gazeta napisała? czy to zwykłe jątrzenie, a może karetki wezwano tylko, jak szybko? wiele pytań wiele odpowiedzi I nie podoba mi się jak piszą tak w Gazecie?nie weryfikując tego? zresztą śmierć tych ludzi przysłuży się wielu innym do swoich celów, nieprawdaż? Odpowiedz Link Zgłoś
mortimerx1 Re: Sami Rosjane są ok_zwykli ludzie !!!! 11.04.10, 12:15 Poproszę o podanie linku do zdjęcia z karetką, te które widziałem pokazują wozy straży pożarnej Odpowiedz Link Zgłoś
borrka1 Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 11.04.10, 12:52 mooreland napisał: > Duzo wypowiedzi i jeden belkot. Wiekszosc z Was nigdy nawet nie > siedziala w samolocie a w Smolensku na 100% nikt nie byl. NIKT NIE > PODCHODZI DO LADOWANIA Z PRZECHYLEM- to po pierwsze. przechył mógł być skutkiem zahaczenia skrzydłem o wierzchołki drzew,mógł być też próbą skorygowania pozycji samolotu względem płyty lotniska,od której był ok 150m w bok,chociaż takie manewry są zabronione ale w momencie "podbramkowym" tonący brzytwy się chwyta. GDZIE BYL > WYSOKOSCIOMIERZ- to po drugie? DLACZEGO LADOWANO NA LOTNISKU O TAK > FATALNYM WYPOSARZENIU NAWIGACYJNYM (nawet aeroflot tam nie lata)- wysokościomierz był prawdopodobnie na miejscu i działał,ale również na miejscu rosły sobie drzewa czego wysokościomierz nie był w stanie pokazać a pilot w porę zobaczyć bo była gęsta mgła. Latają tam wszyscy,ale nie przy takiej pogodzie.Wcześnym rankiem wylądował tam Jak40 z dziennikarzami też we mgle,kilkanaście minut przed lądowaniem Tu 154M wręcz zabroniono lądowania wojskowemu samolotowi i skierowano na lotnisko zapasowe,ale to był wojskowy i dostał rozkaz od obsługi i musiał go wykonać,cywilnym samolotom mogą tylko dawać rekomendacje,decyzję podejmuje pilot,który doskonale wiedział o "fatalnym wyposażeniu nawigacyjnym lotniska" to > po trzecie Dlaczego skonfiskowano WSZYSTKIE aparaty fotograficzne i > kamery ktore ucwycily Tupolewa kiedy byl jeszcze w powietrzu? I > calkiem osobista refleksja- od kiedy daje sie wiare temu co mowi KGB? nie było potrzeby robić zdjęcia podchodzącego dpo lądowania samolotu,natomiast bezpośrednio po katastrofie jak zawsze w pobliżu są przypadkowi ludzie i jak zawsze fotografują,może konfiskowali dla tego aby mieć więcej danych bezpośrednio po wypadku które były sfotografowane a mogły zostać zniszczone pożarem itp.Uważam to za słuszny krok bo ludzie mogli po prostu skasować bezużyteczne ich zdaniem zdjęcia,a dla śledztwa mogą mieć ogromne znaczenie. Jak się nie daje wiary komuś to się z nim nie rozmawia,nie lata na jego teren itp.,jak widzisz są ludzie mądrzejsi i lepiej zorientowani niż ty skoro tam latają,rozmawiają,podtrzymują kontakty na różnym poziomie.A ty prywatnie masz prawo nikomu nie wierzyć. > pozdrawiam Odpowiedz Link Zgłoś
kzet69 Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 11.04.10, 13:17 > Duzo wypowiedzi i jeden belkot nie oceniaj sie tak surowo, każdy może miec gorszy dzień a w Smolensku na 100% nikt nie był" >> byłem, pierwszy raz w 1985 roku... GDZIE BYL > WYSOKOSCIOMIERZ- na pulpicie pilota DLACZEGO LADOWANO NA LOTNISKU O TAK > FATALNYM WYPOSARZENIU NAWIGACYJNYM (nawet aeroflot tam nie lata) bo innego w okolicy nie ma, aeroflot na pewno bo to lotnisko wojskowe, ale nie dalej jak w środę ladował tam i Tusk i Putin Dlaczego skonfiskowano WSZYSTKIE aparaty fotograficzne i > kamery ktore ucwycily Tupolewa kiedy byl jeszcze w powietrzu a cokolwiek skonfiskowano? byłeś tam? od kiedy daje sie wiare temu co mowi KGB KGB nie istnieje od 20 lat prawie, obudź się hejehej... mamy XXI wiek, 20 lat po zimnej wojnie... Odpowiedz Link Zgłoś
przyjacielameryki Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 11.04.10, 13:14 eva15 napisała: > Cały czas nie odzywałam się obawiając, że będzie tak, jak teraz podaje zapis > rozmów. Czytając wcześniejsze, pierwsze informacje już można było podejrzewać, > że lądowanie odbyło się wg narodowego schematu: "nie będzie Ruski nam mówił, > co mamy robić". No i to odwieczne: "Polak potrafi". I wie lepiej. > > Jeśli to się oficjalnie potwierdzi, to będzie to kolejny prawdziwy dramat - i > piszę to bez żadnej ironii, lecz ze smutkiem - polskiej huzarskiej i > sienkiewiczowsko-kmicicowskiej mentalności. Aż tak chyba nie było ale chęć dotarcia na zaplanowany czas uroczystości. Być może sam Prezydent wydał polecenie pilotom żeby lądować pomimo ryzyka. Jednak jeżeli tak było to piloci i tak powinni zignorować te polecenia. > > Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Na pokładzie był dowódca sił powietrznych 11.04.10, 13:39 przyjacielameryki napisał: > Aż tak chyba nie było ale chęć dotarcia na zaplanowany czas uroczystości. Być > może sam Prezydent wydał polecenie pilotom żeby lądować pomimo ryzyka. Jednak > jeżeli tak było to piloci i tak powinni zignorować te polecenia. Nie zapominaj, że na pokładzie był dowódca sił powietrznych. A jego rozkazów pilot już słuchać musiał.... Odpowiedz Link Zgłoś
rozterka47 Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 11.04.10, 15:51 eva15 napisała: > Cały czas nie odzywałam się obawiając, że będzie tak, jak teraz podaje zapis rozmów. Czytając wcześniejsze, pierwsze informacje już można było podejrzewać,że lądowanie odbyło się wg narodowego schematu: "nie będzie Ruski nam mówił,co mamy robić". No i to odwieczne: "Polak potrafi". I wie lepiej. Jeśli to się oficjalnie potwierdzi, to będzie to kolejny prawdziwy dramat - i piszę to bez żadnej ironii, lecz ze smutkiem - polskiej huzarskiej isienkiewiczowsko-kmicicowskiej mentalności. Mam podobne odczucia :( Odpowiedz Link Zgłoś
akaya Re: Ruskie Polakom dyktować nie będą 13.04.10, 09:27 Pewnie się nie potwierdzi bo dyplomatycznie jest uczynić kozła ofiarnego z pilotów, niż z prezydenta Rzeczypospolitej. Odpowiedz Link Zgłoś
0ffka dzieciaki wierzą w bajeczki dla naiwnych 11.04.10, 01:36 Trzeba być wyjątkowym zidiociałym kretynem, aby wierzyć takie klituś bajduś! Odpowiedz Link Zgłoś
hubert100 Re: dzieciaki wierzą w bajeczki dla naiwnych 11.04.10, 01:53 Teraz to juz beda pielgrzymki przez nastepne 1000 lat i trzeba bedzie Jasna Gore przeniesc do Katynia...... Odpowiedz Link Zgłoś
0ffka Re: dzieciaki wierzą w bajeczki dla naiwnych 11.04.10, 01:56 hubert100 napisał: > Teraz to juz beda pielgrzymki przez nastepne 1000 lat i trzeba bedzie Jasna Gor > e > przeniesc do Katynia...... Znaczy się że historia nadal nas niczego nie nauczy i dalej będą samobójcy szli na rzeż? Odpowiedz Link Zgłoś
hubert100 Re: dzieciaki wierzą w bajeczki dla naiwnych 11.04.10, 03:14 Zajmie troche czasu ale bede wiedzial jak to bylo z tym wypadkiem. Kolega pracuje tu w takiej firmie co robi przeglady. On jest tam Senior Planer. Robia wszystkie samoloty Purolater a przysylaja im tez samoloty nawet z Europy i Australii. Jak sie stanie wiekszy wypadek to idzie Memo na caly awiat. Taka jest umowa. Po prostu dlatego ze ucza sie z wypadkow.Jedyne co nie dochodzi to jakies specjalne historie CIA. Mossadu itd. Odpowiedz Link Zgłoś
0ffka Re: trumny w Smoleńsku były już w piątek rano.. 11.04.10, 01:38 www.tvp.info/informacje/swiat/na-miejscu-byla-potworna-cisza/1642519 Odpowiedz Link Zgłoś
woparachgazu Piloci lądowali wbrew zaleceniom !!!! 11.04.10, 03:30 To była czysta głupota. Wszyscy zginęli dzięki ułańskiej brawurze. Wielka tragedia... Odpowiedz Link Zgłoś
mus-zek0 Re: Odpowiedzą czarne skrzynki 11.04.10, 06:47 kpt.klops napisał: > To może indywidua takie jak ty modlą się o to i w takim momencie > chcą wywołać polsko-rosyjską kłótnię. > Ja na razie nie mam zastrzeżeń do zachowania strony rosyjskiej w > obliczu tej wielkiej tragedii. Jak do niej doszło jeszcze nie jest > jasne. Najważniejsza jest prawda. Na pewno doszło przez butę i kretynizm pilota,bo to no podejmuje ostateczną decyzję o lądowaniu,może to zrobić nawet wbrew poleceniu prezydenta. Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Na którym lotnisku pod Smoleńskiem lądował samolot 11.04.10, 08:19 Tam są 2 lotniska. Na które lotnisko został naprowadzony? Odpowiedz Link Zgłoś
hellbert Bodaj w 2008 r. w Poznaniu pilot pomyił lotniska, 11.04.10, 09:14 o zmierzchu. I wyladował na Krzesinach (wojskowe) zamiast na Ławicy (cywilne). I dał radę, mówlili nawet, że pilotowała kobieta. Tylko że tam pilot był panem i władcą sytuacji, nie wiózł VIPów z których każdy jeden wydawał się sobie ważniejszy. Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Re: Bodaj w 2008 r. w Poznaniu pilot pomyił lotni 11.04.10, 09:48 Konfabulujesz. Nie wiesz co się wydarzyło. Zmierzch to nie gęsta mgła. Nie rzucaj oskarżeń na ludzi, których nie znasz. Odpowiedz Link Zgłoś
hellbert A Ty nie zwalaj winy na pilota. Dałem przykład że, 11.04.10, 09:54 piloci potradią lądowac nawet na mieoświetlonych lotniskach, bez pomocy obsługi naziemnej. Najlepiej pluć na pilota, i pomstwoac na jego rodzinę - bo na tym się skończy. I jeszcze szczekać na Rosjan. Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Nigdy w życiu nie będę winić pilota... 11.04.10, 10:05 ani Prezydenta, ani nikogo na pokładzie... cyt: Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT) Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h. Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Nigdy w życiu nie będę winić pilota... 11.04.10, 10:15 Cytat: Okoliczności wskazują> jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką> blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu> podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. ************** Nie wiem, pozostawiam to ekspertom, ale jak czyta się taka wypowiedz nasuwa się zaraz pytanie, maszyna podchodziła trzy razy do lądowania i można było nią sterować a za czwartym razem było to niemożliwe? Coś tu nielogicznego jest w tej wypowiedzi. Prędzej można przypuszczać ze dwa system z wierzy (militarny) i samolotu (cywilny) się nie zgadzały ale trzy dni wcześniej lądował premier Tusk na tym lotnisku i było wszystko OK. Odpowiedz Link Zgłoś
hellbert Nie, absolutnie. Skoro nikt nacisków nie wywierał, 11.04.10, 10:21 to kto pozostaje do obrzucania błotem? Pilot i załoga. Drogą eliminacji. Oraz Rosjanie. Mnie wnerwia samo zakładanie, że nacisków absolutnie nie mogło być. To oznacza, że jeżeli prawda nie zgodzi się z tą teorią, to tym gorzej dla prawdy. Jak w bolszewii. Czekać na wyniki śledztwa i tyle. Sama sugerujesz teorię spiskową. Automatyczna blokada sterów i podwozia? To jak wykonali dodatkowe podejścia? Czy moze blokada była ustawiona na 2 albo 3 próbę podejścia? Typowa mentalna bolszewia. Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Nie, absolutnie. Skoro nikt nacisków nie wywi 11.04.10, 10:30 hellbert napisał: > to kto pozostaje do obrzucania błotem? Pilot i załoga. Drogą > eliminacji. Oraz Rosjanie. Mnie wnerwia samo zakładanie, że nacisków > absolutnie nie mogło być. To oznacza, że jeżeli prawda nie zgodzi > się z tą teorią, to tym gorzej dla prawdy. Jak w bolszewii. > Czekać na wyniki śledztwa i tyle. > Sama sugerujesz teorię spiskową. Automatyczna blokada sterów i > podwozia? To jak wykonali dodatkowe podejścia? Czy moze blokada była > ustawiona na 2 albo 3 próbę podejścia? Typowa mentalna bolszewia. ************** hellbert czytaj z zrozumieniem i zobacz co jest cytowane a co komentowane. Odpowiedz Link Zgłoś
hellbert Po co się wcinasz między 2 osoby? 11.04.10, 10:37 Takie to zaskoczenie dla ciebie, że wątki na forum żyją własnym życiem i czasami odchodzą od tematu? Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Po co się wcinasz między 2 osoby? 11.04.10, 10:44 hellbert napisał: > Takie to zaskoczenie dla ciebie, że wątki na forum żyją własnym > życiem i czasami odchodzą od tematu? ************** gdzie ty widzisz odejście od tematu, zacytuj nam? ----------------------------------------------------------------- Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Odrzucanie teorii spiskowej tez jest błędem. 11.04.10, 10:43 Mentalna bolszewia? Nie potrafisz się odzywać bez wyzwisk? Na wyzwiskach kończy się rozmowa, a zaczyna mordobicie. W realnym życiu przypadek zdarza się nieczęsto. A w polityce nader rzadko. Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Cóż, dzisiaj się okazuje, że podejście było jedno. 12.04.10, 08:21 I na dodatek kontroler sugeruje, ze nie znali ruskich liczb. Więc może tak jak pisałam gdzieś wcześniej, zostali źle naprowadzeni. Świadczy o tym odległość od pasa, nachylenie i wysokość. Kontroler podał im inną odległość i wysokość niż widzieli na swoich instrumentach. Gdy zorientowali się, przestali się komunikować z wieżą. Bo już na nic nie mieli czasu. Odpowiedz Link Zgłoś
kzet69 Re: Nigdy w życiu nie będę winić pilota... 13.04.10, 02:14 opinia fachowców z forum lotniczego, gdzie dyskutują zawodowi lotnicy, o "rewelacjach" p. Drozdowicza lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/24626- 2010_04_10_tu_154_samolot_prezydenta_rp_rozbil_sie_pod_smolenskiem- 5.html na marginesie Drozdowicz jest specjalistą budownictwa, a dokładnie konstrukcji dachowych, myśl zuzka, myśl Odpowiedz Link Zgłoś
borrka1 Re: Na którym lotnisku pod Smoleńskiem lądował sa 11.04.10, 13:01 zuzka111 napisała: > Tam są 2 lotniska. Na które lotnisko został naprowadzony? na Siewiernyj,czyli Północny. Odpowiedz Link Zgłoś
boraks Tbilisi - pszypomnijcie sobie 11.04.10, 10:27 wyborcza.pl/1,76842,5705983,Medal_dla_pilota__co_Lecha_Kaczynskiego_sie_nie_bal.html Odpowiedz Link Zgłoś
malena-76 Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. Potwierdza 11.04.10, 10:49 Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT) Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h. Odpowiedz Link Zgłoś
adam111115 Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. Potwierdza 11.04.10, 12:12 Bardzo szybko, w przeciągu kilku najbliższych tygodni będzie wiadomo czy te wszystkie słowa pójdą na marne czy jednak czegoś to polityków nauczy. A mianowicie chodzi mi o to czy JEŚLI nagrania na czarnych skrzynkach będą bardzo niekorzystne dla śp Lecha Kaczyńskiego czyli pokażą że naciskało jego otoczenie i on sam na pilota aby lądował - jeśli tak było to pytanie CZY ZOSTANĄ TE NAGRANIA UPUBLICZNIONE!!!! Jeśli nie to będzie oznaczać że nic nas to nie nauczyło. Jeśli tak, to będzie sukces w wymiarze niespotykanym dla przejrzystości życia społecznego w Polsce no i myślę, niestety, koniec PiS-u ponieważ fizyczny nacisk na pilota będzie odzwierciedleniem wszystkich nacisków IV RP. Paradoksalnie to Jarosław będzie za całkowitym utajnieniem nagrań. Odpowiedz Link Zgłoś
ws21 Bez znaczenia. 11.04.10, 12:21 Mleko wylano wcześniej, po locie do Tbilisi. Pilot który nie zgodził sie wystawiać głowę panstwa na ryzyko miał kłopoty. Więc pewnie latali co bardziej spolegliwi. To czy w czasie tego lotu był jakikolwiek kontakt załoga - pasżerowie nie ma znaczenia. Załoga znała swój lot, w razie np. wylądowania w Moskwie lub Mińsku. Odpowiedz Link Zgłoś
hubert100 Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. Potwierdza 11.04.10, 12:23 Nic nie utaja, Rosja powie prawde. Plucie na Rosje idzie dalej. Tym razem napluja ale we wlasne oko....... Odpowiedz Link Zgłoś
januszz4 Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. Potwierdza 11.04.10, 13:49 adam111115 napisał: > Bardzo szybko, w przeciągu kilku najbliższych tygodni będzie wiadomo czy te > wszystkie słowa pójdą na marne czy jednak czegoś to polityków nauczy. A > mianowicie chodzi mi o to czy JEŚLI nagrania na czarnych skrzynkach będą bardzo > niekorzystne dla śp Lecha Kaczyńskiego czyli pokażą że naciskało jego otoczenie > i on sam na pilota aby lądował - jeśli tak było to pytanie CZY ZOSTANĄ TE > NAGRANIA UPUBLICZNIONE!!!! Jeśli nie to będzie oznaczać że nic nas to nie > nauczyło. Jeśli tak, to będzie sukces w wymiarze niespotykanym dla > przejrzystości życia społecznego w Polsce no i myślę, niestety, koniec PiS-u > ponieważ fizyczny nacisk na pilota będzie odzwierciedleniem wszystkich nacisków > IV RP. Paradoksalnie to Jarosław będzie za całkowitym utajnieniem nagrań. Jeśli sytuacja miałaby wyglądać tak jak piszesz, to trudno będzie zataić prawdę. Rosjanie musieliby się na to zgodzić, a to jest mało prawdopodobne (nie byłoby to w ich interesie). Jednak wstrzymajmy się z takimi spekulacjami. Jeszcze jeszcze na to za wcześnie. Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Jak zachował się naczelny dowódca Sił Powietrznych 11.04.10, 14:00 adam111115 napisał: > JEŚLI nagrania na czarnych skrzynkach będą bardzo niekorzystne dla śp Lecha Kaczyńskiego czyli pokażą że naciskało jego otoczenie > i on sam na pilota aby lądował - jeśli tak było to pytanie CZY ZOSTANĄ TE > NAGRANIA UPUBLICZNIONE!!!! J Zapominasz o najważniejszym - na pokładzie był naczelny dowódca Sił Powietrznych. Jest zupełne niemożliwe, by nie zajmował w sprawie lądowania stanowiska. Pytanie jest JAKIE było jego stanowisko? Sprawa może być większym skandalem, niż się myśli.... Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Jak zachował się naczelny dowódca Sił Powietr 11.04.10, 14:15 eva15 napisała: Jest zupełne niemożliwe, by nie zajmował w sprawie lądowania > stanowiska. Pytanie jest JAKIE było jego stanowisko? > > Sprawa może być większym skandalem, niż się myśli.... ************** Właśnie o to chodzi, tylko człowiek nie chce otwarcie pisać tego tu na forum, a ty się mimo tego odważyłaś. Dzięki ci za to. -------------------------------------------------------------------- Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Re: Jak zachował się naczelny dowódca Sił Powietr 11.04.10, 14:31 Pytanie wynika z logiki i nie trzeba do niego jakiejś specjalnej odwagi. Na pokładzie była cała wierchowka Wojska Polskiego, więc to pytanie zada wcześniej czy później KAZDY. Ja po prostu nieco wcześniej na nie wpadłam. Odpowiedz Link Zgłoś
porman Re: Jak zachował się naczelny dowódca Sił Powietr 11.04.10, 15:00 nie-tak napisała: > Właśnie o to chodzi, tylko człowiek nie chce otwarcie pisać tego tu na forum, a > ty się mimo tego odważyłaś. Dzięki ci za to. > jaka gazeta takie forum, jakie zycie taka smierc Odpowiedz Link Zgłoś
mm-18 Re: Jak zachował się naczelny dowódca Sił Powietr 11.04.10, 15:41 Zapominasz o najważniejszym - na pokładzie był naczelny dowódca Sił > Powietrznych. Jest zupełne niemożliwe, by nie zajmował w sprawie lądowania > stanowiska. Pytanie jest JAKIE było jego stanowisko? > > Sprawa może być większym skandalem, niż się myśli.... Na 99% jestem przekonany, że tak było! Odpowiedz Link Zgłoś
preminger Re: wbrew zaleceniom 11.04.10, 12:47 Należy zbadać podobieństwo do katastrofy samolotu w której zginął general Zia ul-Haq w sierpniu 1988, tam też zginęli najwyżsi dowódcy sil pakistańskich, obaj przywódcy nie mieli dobrych stosunków z Rosją w momencie ich nienaturalnych zgonów. Odpowiedz Link Zgłoś
preminger splot okoliczności ? 11.04.10, 15:11 1988 * Prezydent Muhammad Zia ul-Haq, * General Rahman Abdur Akhtar - szef sztabu generalnego , zginął w tajemniczej katastrofie lotniczej razem z prezydentem Zia ul-Haqiem i wieloma innymi czołowymi generałami z koalicji antyradzieckiiej w Afganistanie, * General Siddique Salik, bliski współpracownik general Zia ul-Haqa, dowódca Korpusu Pancernego 2010 * General Gągor, szef sztabu generalnego, zgadza się z McChrystalem - do Afganistanu trzeba wysłać 44 tysiące dodatkowych żołnierzy, z Polski też. * Na czele polskiej delegacji wojskowej, która końcem marca i w pierwszych dniach kwietnia przebywała w Afganistanie, stali gen. broni pil. Andrzej Błasik * General Tadeusz Buk - w latach 2006-2007 był zastępcą dowódcy Połączonego Dowództwa ds. Budowania Afgańskiego Systemu Bezpieczeństwa - (Combined Security Transition Command - Afghanistan CSTC-A). * Razem z Bogdanem Klichem do Afganistanu przylecieli szefowie rodzajów Sił Zbrojnych odpowiedzialni za prowadzenie afgańskiej misji - dowódca wojsk lądowych generał Tadeusz Buk, szef wojsk specjalnych generał Włodzimierz Potasiński oraz szef Dowództwa Operacyjnego, generał Bronisław Kwiatkowski. Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: splot okoliczności ? 11.04.10, 15:14 preminger co ma to wspólnego z ta katastrofa? Odpowiedz Link Zgłoś
preminger Re: splot okoliczności ? 11.04.10, 15:28 nie-tak napisała: > preminger co ma to wspólnego z ta katastrofa? forum.gazeta.pl/forum/w,902,109889406,109899910,Re_wbrew_zaleceniom.html Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: splot okoliczności ? 11.04.10, 15:32 preminger napisał: > nie-tak napisała: > > > preminger co ma to wspólnego z ta katastrofa? > > rel="nofollow">forum.gazeta.pl/forum/w,902,109889406,109899910,Re_wbrew_zaleceniom.html ***************** Co chcesz mi przez to zademonstrować, wytłumacz? Sadzisz ze tak głupia i naiwna jestem? Skoro tak, mylisz się bardzo. Odpowiedz Link Zgłoś
gacekemdk Re: splot okoliczności ? 11.04.10, 18:42 Wszystko można powiedzieć o KGB/FSB ale to nie są debile. Ubić Kaczora w Katyniu? Toż to strzał w stopę. Rozgłos zapewniony na świecie i nawet jeśli ktoś przedtem nie słyszał o mordzie w 1940 to tera się dowiedział. Odpowiedz Link Zgłoś
preminger Re: splot okoliczności ? 11.04.10, 20:51 gacekemdk napisał: > Wszystko można powiedzieć o KGB/FSB ale to nie są debile. Być może, ale kto oddaje spec-samolot naszpikowany elektoniką potencjalnemu wrogowi do remontu? Odpowiedz Link Zgłoś
mm-18 Re: splot okoliczności ? 11.04.10, 15:38 Ta katastrofa, to żaden splot okoliczności. To żelazna konsekwencja eskalacji głupoty, nieprofesjonalizmu i lekceważenia wszystkich i wszystkiego. Dobre w tym jest to, że wreszcie zaczynają cierpieć autorzy, a nie tylko my! Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Czarne skrzynki mogą być politycznym problemem 11.04.10, 13:56 Piszę o tym w innym miejscu, ale dotyczy to i tego wątka: Wg dotychczasowych danych i relacji najbardziej prawdopodobna jest chyba ta wersja, która mówi, że pilot postanowił lądować MIMO wielkorotnych ostrzeżeń z wieży. Motywy takiej decyzji mogłby być różne - od chęci przybycia na czas na uroczystości, poprzez podejrzenia obecnych na pokładzie, że Rosjanie celowo chcą opóźnić przyjazd prezydenckiej delegacji, aż po polskie szarżowanie połączone z niechęcią do słuchania rosyjskich rozkazów. Pewnie wszystko to razem miało miejsce. Pozostaje pytanie - KTO nakazał pilotowi lądowanie mimo ostrzeżeń? Pilot, pomny wydarzeń z Tibilisi, być może samemu prezydentowi by się oparł. Na pokładzie był jednak także jego najwyższy zwierzchnik - dowódca Sił Powietrznych.... Trudno uwierzyć by w tej krytycznej sytuacji nie brał żadnego udziału w decyzjach. Czarne skrzynki mogą stać się poważnym politycznym problemem. Jeśli powyższa wersja jest prawdziwa, to polskim władzom uszkodzenie skrzynek może być na rękę. Odwrotnie z rosyjskimi. Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 11.04.10, 14:13 Trudno "zwalać" decyzjąę o lądowaniu tylko na prezydenta Kaczyńskiego skoro na pokładzie była sama wierchowka Wojska Polskiego z szefem sztabu generalnego WP gen. Gągorem oraz szefem Sił Powietrznych gen. Błasikiem na czele. Odpowiedz Link Zgłoś
borrka1 Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 11.04.10, 14:29 eva15 napisała: > Trudno "zwalać" decyzjąę o lądowaniu tylko na prezydenta Kaczyńskiego skoro na > pokładzie była sama wierchowka Wojska Polskiego z szefem sztabu generalnego WP > gen. Gągorem oraz szefem Sił Powietrznych gen. Błasikiem na czele. jeżeli to ta "wierchowka" wydała rozkaz o lądowaniu,to raczej dobrze że zginęli w tej katastrofie bo mogli do katastrofy doprowadzić kraj z taką nieodpowiedzialnością. A na 99%jestem przekonany że wydali taki rozkaz!Proszę sobie wyobrazić reakcję śp prezydenta na wiadomość że będzie musiał lądować u Łukaszenki w Mińsku lub lecieć do Moskwy!oba warianty zrywały uroczystości a na dodatek osobiste antypatie prezydenta,tu nie musiał sam wydawać poleceń,wyższe dowództwo rozumiało to bez słów. Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 11.04.10, 14:38 borrka1 sadze ze niestety tak było, pilot stal pod ciężarem wywiązania się z obowiązku wobec zwierzchników. Besposredni wplyw na decyzje mieli zwierzchnicy a posredni lecaca glowa panstwa. To jest to jak się samemu narobi wszędzie niepotrzebnie wrogów i unosi się honorem. ------------------------------------------------------------------ Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 11.04.10, 14:41 Zgadzam sią w pełni. Zastanawiam się tylko, jaki był status pilota, bo jeśli był to pilot lotnictwa cywilnego, to komu podlegał? Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 11.04.10, 14:45 eva15 napisała: > Zgadzam sią w pełni. > > Zastanawiam się tylko, jaki był status pilota, bo jeśli był to pilot lotnictwa > cywilnego, to komu podlegał? *************** Z mojej wiedzy (krewni w Polsce mieli z tym styczność) latają z głowami państwa w Polsce wojskowi piloci ale z wielka praktyką, nie wiem jak w obecnym czasie. Odpowiedz Link Zgłoś
dzielanski Rządowe samoloty należą do wojska 11.04.10, 19:16 Wszystkie tzw "samoloty rządowe" to maszyny Wojsk Lotniczych. Wśród załogi cywilami były chyba tylko stewardessy (musiały jednak mieć status cywilnych pracowników wojska). Nazwiska członków załogi, wraz ze stopniami wojskowymi, są na liście ofiar. Odpowiedz Link Zgłoś
eva15 Re: Rządowe samoloty należą do wojska 11.04.10, 21:36 dzielanski napisał: > Wszystkie tzw "samoloty rządowe" to maszyny Wojsk Lotniczych. Wśród > załogi cywilami były chyba tylko stewardessy (musiały jednak mieć > status cywilnych pracowników wojska). Nazwiska członków załogi, wraz > ze stopniami wojskowymi, są na liście ofiar. No, czyli pilot miał na pokładzie swoich najwyższych przełożonych. Tym trudniej uwierzyć, że decyzje podejmował sam. Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 11.04.10, 14:21 eva15 napisała: > Pozostaje pytanie - KTO nakazał pilotowi lądowanie mimo ostrzeżeń? Pilot, pomny > wydarzeń z Tibilisi, być może samemu prezydentowi by się oparł. Na pokładzie by > ł > jednak także jego najwyższy zwierzchnik - dowódca Sił Powietrznych.... Trudno > uwierzyć by w tej krytycznej sytuacji nie brał żadnego udziału w decyzjach. ************** Sadze ze bezpośrednio organizator tej podroży z szefem sił powietrznych a nie bezpośrednio prezydent na organizatora i szefa sił powietrznych. To znaczy, prezydentowi niezbyt było w nos spóźnienie się na uroczystość, a organizator jak i szef sił powietrznych stali pod naciskiem wywiązania się z zadania i podjęli decyzje niezgodna z prawami rozsądku. Odpowiedz Link Zgłoś
porman Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 11.04.10, 14:36 "Good answer,wrong,but good." Alicja w Krainie Czarow Odpowiedz Link Zgłoś
nie-tak Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 11.04.10, 14:40 porman napisał: > > "Good answer,wrong,but good." > > Alicja w Krainie Czarow ************* lepiej napisałabym w innym języku ale mało kto by to tu zrozumiał. Odpowiedz Link Zgłoś
porman Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 11.04.10, 15:27 nie-tak napisała: > porman napisał: > > > > > "Good answer,wrong,but good." > > > > Alicja w Krainie Czarow > ************* > lepiej napisałabym w innym języku ale mało kto by to tu zrozumiał. Nie wiedzialem ze jestes kobieta,juz dawno bym inaczej traktowal Twoje posty, a tak nie przywiazywalem do nich wagi,i pewnie duzo stracilem, ach,ten hetero Odpowiedz Link Zgłoś
slodier Re: Czarne skrzynki mogą być politycznym probleme 13.04.10, 05:34 nie-tak napisała: > porman napisał: > > > > > "Good answer,wrong,but good." > > > > Alicja w Krainie Czarow > ************* > lepiej napisałabym w innym języku ale mało kto by to tu zrozumiał. a po co masz pisac w innym jezyku,glupia babo,przeciez on napisal w orginale; i wyjmij te szwabskie linki,nienawidze szkopow Odpowiedz Link Zgłoś
slodier Jak sie baby biora za polityke to juz bedzie OK 13.04.10, 01:33 hej baby,do garow Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Nie mogą. 11.04.10, 16:19 Nie będą żadnym problemem. Nie pisz o szarżowaniu, nie pisz o negatywnych polskich cechach, nie pisz o niechęci do słuchania rosyjskich rozkazów. Powtarzasz głupstwa o Polakach, które nie są i nigdy nie były prawdą. Nie pisz o rzeczach o których nic nie wiesz. Jak to sobie wyobrażasz? W trakcie podchodzenia do lądowania, w samolocie przechylonym o 45 stopni ktoś na kogoś wywiera presję? Czy może po nieudanym pierwszym lądowaniu generałowie stali w kokpicie i krzyczeli na pilota by ten lądował?? A może myślisz, że czarne skrzynki przechowują zapis rozmów wszystkich pasażerów samolotu? Może ci się wydaje, że zobaczysz nagranie video potwierdzające twoją tezę? Nie wiadomo co miało miejsce. Wiadomo, że doświadczony pilot nie doleciał do lotniska, nie dał rady poderwać samolotu i runął w las. Odpowiedz Link Zgłoś
marysza Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. Potwierdza 11.04.10, 15:36 Czy Ci ktoś powiedział bezpardonowo,że jesteś idiotą. Odpowiedz Link Zgłoś
porman Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. Potwierdza 11.04.10, 15:44 marysza napisała: > Czy Ci ktoś powiedział bezpardonowo,że jesteś idiotą. Jeszcze nie,ale ja o tym doskonale wiem. Odpowiedz Link Zgłoś
hubert100 Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. Potwierdza 11.04.10, 17:14 Najpierw swiatowe kondolencje a potem swiatowy smiech nad debilami.... Odpowiedz Link Zgłoś
indie7 Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. Potwierdza 11.04.10, 18:48 Tak to sie pewnie skonczy ;-/ niech tylko odsluchaja te skrzynki... Odpowiedz Link Zgłoś
rozterka47 Re: trumny w Smoleńsku były już w piątek rano.. 11.04.10, 16:22 Były pewnie tez w środę, wtorek, poniedziłek, były nawet w zeszłym roku i 10 lat temu . Bo ludzie , tak generalnie, nie są nieśmiertelni. Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 Nic mi się nie wydaje. 11.04.10, 16:54 Jeżeli są elementy wpływające na zdarzenie, które na dodatek powodują czyjąś korzyść, to rzadko można nazwać to przypadkiem. Można owszem nie wiedzieć o powodach. Ale dalej zdarzenie nie jest przypadkowe, a jedynie Ty nie wiesz dlaczego do niego doszło. Odpowiedz Link Zgłoś
michalski.t Re: Katyń_II__-_Polakobójcy ? 11.04.10, 20:06 co to za kretyńska rydzykowska teoria??? bałwany z pisu zamknijcie czarne geby!! Odpowiedz Link Zgłoś
drkagan Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. 11.04.10, 21:31 Nie ludzki, a prezydencki... Odpowiedz Link Zgłoś
porman Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. 12.04.10, 04:09 To byla poprostu normalna katastrofa. Nie czytalem wszystkich postow ale zwykle chca one nadac temu zdarzeniu jakis wyjatkowy charakter.Sa jeszcze na swiecie rzeczy ktore dzieja sie nie z woli czlowieka.Mozna tutaj oczywiscie go w pewnym sensie zawsze winic(no bo w koncu to jemu sie to przydarza,czyli "zeby kozka nie skakala...")ale to jest przeciez ogolnie rzecz biorac nonsens,bo czlowiek musialby zamknac sie i odizolowac od calego swiata.Swiatem rzadzi przypadek,a czlowiek jedynie moze nim stymulowac na podstawie popelnianych bledow, za ktore niestety musi placic. Takie podejscie odrzuca jakies zdeterminowane przyczyny uwalniajac nas od niepotrzebnego leku i ulatwia powrot do normalnego zycia. Odpowiedz Link Zgłoś
mick12345 Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. 12.04.10, 22:53 Ciekawa wypowiedź rosjan z wierzy kontrolnej: Диспетчер смоленского аэропорта Северный Анатолий Муравьев в интервью газете «Комсомольская правда» раскрыл подробности крушения Ту-154, в результате которого погибли десятки польских чиновников, в том числе президент Лех Качиньский и его супруга. Материал был опубликован в издании в понедельник, 12 апреля. По словам Муравьева, утром в субботу незадолго до трагедии диспетчеры посадили два самолета. «Первым приземлялся ЯК-40, он успешно сел, без замечаний. Вторым должен был приземлиться ИЛ-76. Но видимость полосы была недостаточной и экипаж принял решение уходить на запасной аэродром. Я запрашивал Москву, на какой аэродром ему приземляться. Самолет благополучно сел во Внуково», — рассказал он. Диспетчер уточнил, что третий самолет — Ту-154 — прибыл позже, когда погода уже начала ухудшаться. «Сначала он заходил на посадку уверенно, строго, как и положено, без отклонений. Но потом появились у диспетчеров сомнения. Руководитель трижды дал команду уходить на второй круг. Экипаж его не послушался. Хотя диспетчеры предупреждали его, что видимость плохая и нужно готовиться к уходу на запасной аэродром, — рассказал Муравьев. — Когда экипаж не послушался, диспетчерам оставалось только продолжать «вести» самолет и наблюдать за ним. Заход был единственным, самолет сразу разбился». Ранее СМИ писали, что самолет президент& Odpowiedz Link Zgłoś
mick12345 Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. 12.04.10, 22:55 Ранее СМИ писали, что самолет президента Польши, несмотря на рекомендации диспетчеров, четырежды заходил на посадку в смоленский аэропорт. Трудности перевода Муравьев отметил, что переговоры с экипажем Ту-154 велись на русском и отчасти на ломаном английском и «это затрудняло понимание». «Руководитель группы руководства полетами предупреждал, что погода плохая. Но экипаж приступил к снижению без разрешения. Без разрешения осуществил заход на посадку. И руководителю деваться было некуда. Разговоры сначала, когда самолет шел по курсу, были спокойными. Но экипаж не делал докладов, хотя и должен был. Диспетчер должен не только сообщать экипажу обстановку, но и получать отчеты обо всех маневрах, о высоте. Пилот этого не делал», — сказал диспетчер. Он не исключил, что экипаж не реагировал на рекомендации из-за языкового барьера. «Руководитель группы руководства полетами сказал даже: «Понимание у нас с экипажем „фифти-фифти“». Диспетчер говорил с пилотом по-русски, ему помогали остальные, подсказывали английские фразы. И было трудно разобраться, понял ли пилот, что ему говорят. Речевой барьер мешал пониманию. Я считаю, что это могло отразиться на исходе полета», — отметил Муравьев. По словам диспетчера, трагедия произошла из-за стечения обстоятельств. «Погодные условия, возможно, ошибка экипажа, потеря контроля за выс Odpowiedz Link Zgłoś
mick12345 Re: Piloci lądowali wbrew zaleceniom. 12.04.10, 22:56 По словам диспетчера, трагедия произошла из-за стечения обстоятельств. «Погодные условия, возможно, ошибка экипажа, потеря контроля за высотой. И стремление пилота любой ценой посадить самолет. Мне кажется, что это стремление обусловлено тем, что на борту были такие высокие персоны. Именно это стремление губит и наши экипажи, и самих персон. Был же случай, когда Качиньский отстранил экипаж за то, что он отправил самолет на запасной аэродром. — рассказал Муравьев. — А теперь поставьте себя на место пилотов. Эта боязнь, чувство ложного стыда, мнение, что отправить борт на запасной аэродром — это позор, привели к тому, что пилот утащил на тот свет столько людей. Я сам бывший летчик, я все это понимаю. И я скорблю со всеми. Техника и погода не прощают ошибок, нужно выполнять летные законы. Только тогда ты сможешь летать долго и красиво». Odpowiedz Link Zgłoś
unhapy mam pytanie proceduralne 12.04.10, 23:14 Gdyby np. piloci tego samolotu jakimś cudem przeżyli tę katastrofę... to ile milionów lat groziłoby im odsiadki??? To pytanie do szanownych prawników. Odpowiedz Link Zgłoś
porman Re: mam pytanie proceduralne 13.04.10, 01:27 a wiesz ile kosztuja takie konsultacje? To nie zadawaj gupich pytan. Odpowiedz Link Zgłoś
unhapy Re: mam pytanie proceduralne 13.04.10, 07:44 Robię boba na to ile kosztują konsultacje zaślinionego i obleśnego prawnika. Ale wiadomo wszem i wobec że jak tylko coś się stanie to media i zas...ni prawnicy sypią groźbami pod adresem pilotów, kierowców itd. To jest kraj grozy... Tu akurat nie ma komu i to ich zacznie boleć za kilka dni. Ale na pewno kogoś znajdą. Odpowiedz Link Zgłoś