2.andrzej.d 06.07.10, 09:56 Kontroler z wieży w Smoleńsku zezwolił zejść na 50 m! To jest przyczyna katastrofy! Niech Palikot "honorowo" palnie sobie w łeb! www.tvn24.pl/-1,1663248,0,1,dostalismy-zgode-na-50-metrow-tu_154-i-il-tez,wiadomosc.html Odpowiedz Link Zgłoś Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
gini Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:01 2.andrzej.d napisał: > Kontroler z wieży w Smoleńsku zezwolił zejść na 50 m! To jest przyczyna katastr > ofy! Niech Palikot "honorowo" palnie sobie w łeb! > > > www.tvn24.pl/-1,1663248,0,1,dostalismy-zgode-na-50-metrow-tu_154-i-il-tez,wiadomosc.html > no wiesz co, musialby miec honor ,a tego u niego niestety brak. Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:05 Po co mialby sobie palnąć w łeb, skoro sam Jarosław Kaczyński w niedzielny wieczór powiedział, że odpowiedzialnym za katastrofę jest jego brat? Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:31 obraza.uczuc.religijnych napisał: > Po co mialby sobie palnąć w łeb, skoro sam Jarosław Kaczyński w > niedzielny wieczór powiedział, że odpowiedzialnym za katastrofę jest > jego brat? taaa no to zacytuj dokladnie, a nie jakas interpretacje palikotowa, Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:37 Jaroslaw powiedział: "Gdyby nie mój brat nie byłoby nas tu dzisiaj". Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:40 obraza.uczuc.religijnych napisał: > Jaroslaw powiedział: "Gdyby nie mój brat nie byłoby nas tu dzisiaj". Powiedzial zgoda, ale gdzietu jest cos o odpowiedzialnosci za katastrofe tytanie intelektu na miare palikota z bilgoraja. Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:49 Szkoda że masz kłopoty z logicznym oraz samodzielnym mysleniem. To niestety immanentna cecha tzw. "niezależnych". Więc usiądź wygodnie i przeczytaj, może coś zrozumiesz: Nie byłoby ich wszystkich tam gdzie byli w niedzielny wieczór, gdyby nie wybory. Nie byłoby wyborów, gdyby nie katastrofa w Smoleńsku. Nie byłoby tego wszystkiego, "gdyby nie mój brat". Teraz już rozumiesz? Czy może oczadziałość nadal cię męczy? Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:56 obraza.uczuc.religijnych napisał: > Szkoda że masz kłopoty z logicznym oraz samodzielnym mysleniem. To > niestety immanentna cecha tzw. "niezależnych". Więc usiądź wygodnie > i przeczytaj, może coś zrozumiesz: Nie byłoby ich wszystkich tam > gdzie byli w niedzielny wieczór, gdyby nie wybory. Nie byłoby > wyborów, gdyby nie katastrofa w Smoleńsku. Nie byłoby tego > wszystkiego, "gdyby nie mój brat". Teraz już rozumiesz? Czy może > oczadziałość nadal cię męczy? Teraz ja ci zinterpretuje. widzisz, ta porazka nie byla dla Kaczynskiego porazka,zgromadzil kolo siebie mase ludzi, wiec wspomnial po prostu o Swoim bracie,z ktorym dzialal.O tym takze, ze duza czesc Polakow obudzila sie wlasnie po tej katastrofie .Co chyba nie jest dowodem na to, ze Ci co glosowali na Kaczynskiego, sa odpowiedzialni za katastrofe. Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:06 Źle interpretujesz. Nieważne ile było obok Kaczyńskiego ludzi, zawsze ma przy sobie bezmyślnych giermków, tak więc tak czy siak byliby przy nim. Tu chodzi o to, że całego tego ciągu wydarzeń nie byłoby, gdyby nie brat Jarosława. On to wszystko zaczął. Odpowiedz Link Zgłoś
indeed4 ...... Gorizooooooooont ! 06.07.10, 16:50 fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/2329486,2,1,P7010225.html Czy Rosjanie przekazali już Polsce wyniki badań lekarskich kontrolerów ? Odpowiedz Link Zgłoś
gini zapomnieliscie o czyms 06.07.10, 10:50 www.rp.pl/artykul/504162_Gotowy_wniosek__o_ekshumacje_ofiar.html Rodziny ofiar zrobia wszystko by wyjasnic te katastrofe, a jak prowadzone jest sledztwo przez polska prokurature widac w azalaczonym linku. tyle, ze poziom umyslowy zapijaczonych ryjuw, obraz uczuc, nie jest w stanie czegokolwiek przyswoic. prosciej napisac, ze winny jest jeden kaczynski czy drugi,ot tak bez cienia dowodu. Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: zapomnieliscie o czyms 06.07.10, 10:55 Rodziny ofiar? Wszystkich? Nie powtarzaj błędu który popełniają propagandyści z rzepy: nie rodziny ofiar, tylko rodziny niektórych ofiar, głównie zwi,ązanych z PiSem. reszta rodzin reszty ofiar nie bierze w tej hucpie udziału. A co do winy Kaczyńskiego to cytowałem słowa jego brata bliźniaka. nie potrafisz sobie przyswoić tych słów? Masz kłopot z myśleniem? To już nie moj problem. Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Już się nie kłopocz 06.07.10, 10:04 już w niedzielny wieczór Jaroslaw Kaczyński przyznał, że winnym katastrofy jest jego brat. Powiedział: "Gdyby nie moj brat nie byłoby nas tutaj". Palikot tylko trafnie zinterpretował słowa Jarosława. Odpowiedz Link Zgłoś
gucio60 Re: Już się nie kłopocz 06.07.10, 10:17 Zadziwiające jak to Pisdowcy są poruczeni wypowiedzią Palikota zapominając, że już na drugi dzień po katastrofie krzyczeli głośno, że polski premier ma krew na rękach. Palikot ma racje z tym, że pomylił braci. Krew na rękach o czym piszę od samego początku ma już tylko bliźniak, który pozostał, krew tych ze Smoleńska i Barbary Blidy. Tuskowi też groził pistoletem. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Już się nie kłopocz 06.07.10, 10:30 obraza.uczuc.religijnych napisał: > już w niedzielny wieczór Jaroslaw Kaczyński przyznał, że winnym > katastrofy jest jego brat. Powiedział: "Gdyby nie moj brat nie > byłoby nas tutaj". Palikot tylko trafnie zinterpretował słowa > Jarosława. dobrze, ze zauwazyles, ze to tylko "interpretacja" wg palikota. Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: Już się nie kłopocz 06.07.10, 10:38 Interpretacja Palikota, ale prawda z niej płynąca ogólnoludzką jest. Odpowiedz Link Zgłoś
zapijaczony_ryj W łeb to sobie powinien najnowaszy wizerunek 06.07.10, 10:13 oszusta palnąć. To jemu meldował brat 20 min prze ktastrofą, ze sa problemy z lądowaniem. A tak ludzie czekają w Katyniu-jak myśłicie co doradził bratu? Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: W łeb to sobie powinien najnowaszy wizerunek 06.07.10, 10:33 zapijaczony_ryj napisał: > oszusta palnąć. To jemu meldował brat 20 min prze ktastrofą, ze sa problemy z > lądowaniem. > A tak ludzie czekają w Katyniu-jak myśłicie co doradził bratu? daj moze jakies dowody na poparcie tych bzdur, ktore wystukales. Odpowiedz Link Zgłoś
zapijaczony_ryj Re: W łeb to sobie powinien najnowaszy wizerunek 06.07.10, 11:33 gini napisała: > zapijaczony_ryj napisał: > > > oszusta palnąć. To jemu meldował brat 20 min prze ktastrofą, ze > sa problemy z > > lądowaniem. > > A tak ludzie czekają w Katyniu-jak myśłicie co doradził bratu? > > [b]daj moze jakies dowody na poparcie tych bzdur, ktore > wystukales. Generał i szef protokołu dyplomatycznego w kokpicie-po co tam byli? A wy dajcie dowód na to , ze kontroler kazał lądować, albo, ze zamolot zestrzelili ruskie!!! No i Tu jest klucz do katastrofy: orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4D0917D9 Gdyby nie to pilotował by ten pilot, a ten by się nie uiugiął namowom do ladowania w takiej mgle-więc nie PiS_dolcie głupot Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: W łeb to sobie powinien najnowaszy wizerunek 06.07.10, 11:55 zapijaczony_ryj napisał: > gini napisała: > > > zapijaczony_ryj napisał: > > > > > oszusta palnąć. To jemu meldował brat 20 min prze ktastrofą, ze > > sa problemy z > > > lądowaniem. > > > A tak ludzie czekają w Katyniu-jak myśłicie co doradził bratu? > > > > [b]daj moze jakies dowody na poparcie tych bzdur, ktore > > wystukales. > > Generał i szef protokołu dyplomatycznego w kokpicie-po co tam byli? > A wy dajcie dowód na to , ze kontroler kazał lądować, albo, ze zamolot > zestrzelili ruskie!!! a co w tym dziwnego?Normalne,ze ktos wszedl i zapoytal czy wszystko w porzadku, a general byl ich przelozonym to byl samolot woskowy. > No i Tu jest klucz do katastrofy: > orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4D0917D9 > Gdyby nie to pilotował by ten pilot, a ten by się nie uiugiął namowom do > ladowania w takiej mgle-więc nie PiS_dolcie głupot ty masz jakies dowody na to co piszesz?Bo to co sobie umysliles w twojej glowce malutkiej to mnie nie interesuje. Odpowiedz Link Zgłoś
radson10s.e Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:14 2.andrzej.d napisał: > Kontroler z wieży w Smoleńsku zezwolił zejść na 50 m! To jest przyczyna katastr > ofy! Niech Palikot "honorowo" palnie sobie w łeb! > > > www.tvn24.pl/-1,1663248,0,1,dostalismy-zgode-na-50-metrow-tu_154-i-il-tez,wiadomosc.html > Jak by Ci ktoś zezwolił usiąść gołą d... na gorącym piecu to co byś zrobił??? Odpowiedz Link Zgłoś
wujaszek_joe Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:15 Po tym jak się okazało, że Błasiak "pomagał" pilotom, wszystko stało się jasne Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 10:35 wujaszek_joe napisał: > Po tym jak się okazało, że Błasiak "pomagał" pilotom, wszystko stało się jasne A co sie stalo jasne????????????????????Skad w ogole bierzecie te wszystkie informacje, Odpowiedz Link Zgłoś
wujaszek_joe Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:17 Ze stenogramu. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:21 wujaszek_joe napisał: > Ze stenogramu. ta, stenogram)))))) niezr.niezr.niezr.niezr. gdzie te orginaly czarnych skrzyneki zapisy parametrow lotu, jakis men odpowie kobiecie? Odpowiedz Link Zgłoś
wujaszek_joe Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:24 Konstruktorzy rejestratora lotu nie przewidzieli polskiej specyfiki latania, tj. posyłanie przez pasażerów generała do pilnowania pilotów, stąd Błasiak nagrał się niewyraźnie. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Bzdura 06.07.10, 10:23 Porucznika Artura Wosztyla (pierwszego pilota, który rozmawiał wcześniej z dowódcą Tu-154 – red,) nie było już wtedy w samolocie? Nie. Ja też wyszedłem na około dwie minuty, na tę ostatnią fazę lądowania, żeby nasłuchiwać jak lądują. Zezwolono Jak-owi i wyladowal,bo takie jeszcze warunki byly. Il, jak wiadomo zszedl i odlecial,bo juz nie bylo warunkow do ladowania,a o tupolewie moze sobie autor snuc swoje pisiorskie domysly, bo "swiadkowie" byli poza samolotem i nic poza wlasnymi domyslami nie przekazuja. Odpowiedz Link Zgłoś
zoro_wieczorowo_poro Re: Bzdura 06.07.10, 10:37 i ruskie prokuratory z naszymi z WSI wymazali w czarnych skrzynkach stenogramach te 50m i "ctrl+c ; ctrl+v" zrobili 100m. Jakież to proste Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Bzdura 06.07.10, 10:38 marudna.menda napisał: > Porucznika Artura Wosztyla (pierwszego pilota, który rozmawiał wcześniej z > dowódcą Tu-154 – red,) nie było już wtedy w samolocie? > > Nie. Ja też wyszedłem na około dwie minuty, na tę ostatnią fazę lądowania, żeby > nasłuchiwać jak lądują. > > Zezwolono Jak-owi i wyladowal,bo takie jeszcze warunki byly. Il, jak wiadomo > zszedl i odlecial,bo juz nie bylo warunkow do ladowania, bo wieza mu pozwolila, a jak sam zauwazyles nie bylowarunkow. a o tupolewie moze sobi > e > autor snuc swoje pisiorskie domysly, bo "swiadkowie" byli poza samolotem i nic > poza wlasnymi domyslami nie przekazuja. jak to nic, dostali zezwolenie zeby zejsc na 50, no i co z tymi czarnymi skrzynkami, czemu wciaz w moskwie. > > Odpowiedz Link Zgłoś
pit_44a Re: Bzdura 06.07.10, 10:51 gini napisała: > jak to nic, dostali zezwolenie zeby zejsc na 50, no i co z tymi > czarnymi skrzynkami, czemu wciaz w moskwie. Mogli dostać nawet na 50 cm. Samolot ma swoje minima, a decyduje kapitan. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Bzdura 06.07.10, 10:58 pit_44a napisał: > gini napisała: > > jak to nic, dostali zezwolenie zeby zejsc na 50, no i co z tymi > > czarnymi skrzynkami, czemu wciaz w moskwie. > > Mogli dostać nawet na 50 cm. Samolot ma swoje minima, a decyduje > kapitan. Sluchaj jak dostaje pozwolenie, tak jak dostal jak i il to podjal decyzje by podejsc do ladowania a w razie nieudanej proby odleciec tak jak il. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Bzdura 06.07.10, 10:59 gini jak zwykle: Gdzie dowod na to,ze wieza im zezwala na zejscie na 50m? I przeczytaj to: wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Ujawniono-stenogramy-z-czarnych-skrzynek-Tu-154,wid,12327642,wiadomosc.html?ticaid=1a792 "Temperatura plus 2, ciśnienie 7-45, warunków do lądowania nie ma" - mówi w tym samym czasie do załogi Tupolewa kontroler z wieży. Odpowiedz Link Zgłoś
radson10s.e Re: Bzdura 06.07.10, 11:05 Minimalna widoczność do lądowania wynosi 1000m, w Smoleńsku było wtedy 400m więc pisiory nie szukajcie kwadratowych jaj! Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Bzdura 06.07.10, 11:18 radson10s.e napisał: > Minimalna widoczność do lądowania wynosi 1000m, w Smoleńsku było wtedy 400m wię > c pisiory nie szukajcie kwadratowych jaj! no dobra jak bylo tak zle to czemu te kontrolery pozwolaly ladowac,w sprawie tupolewa to nawet do Moskwy dzwonily,wy naprawde pelowiaki enteligentne inaczej. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Bzdura 06.07.10, 11:06 marudna.menda napisał: > gini jak zwykle: > > Gdzie dowod na to,ze wieza im zezwala na zejscie na 50m? I przeczytaj to: > wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Ujawniono-stenogramy-z-czarnych-skrzynek-Tu-154,wid,12327642,wiadomosc.html?ticaid=1a792 > "Temperatura plus 2, ciśnienie 7-45, warunków do lądowania nie ma" - mów > i > w tym samym czasie do załogi Tupolewa kontroler z wieży. mendo marudna, ja czytam duzo na temat katastrofy, tyle, ze ja czytam ze zrozumieniem,bo ja jestem inteligentna, nie tak jak ty i twoi forumowi koledzy. podrzucasz mi stenogramy, gdzie iles tam procent to niezrozumiale)))) a ja pytalam o to gdzie sa orginaly czarnych skrzynek, gdzie sa zapisy parametrow lotu. Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: Bzdura 06.07.10, 11:18 Nie jesteś inteligentna i nie wiesz co to jest rozumienie. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Bzdura 06.07.10, 11:24 obraza.uczuc.religijnych napisał: > Nie jesteś inteligentna i nie wiesz co to jest rozumienie. jak na tazie to ty tu sie wykazujesz brakami i w iteligencji ,normalka, ze nic nie rozumiesz Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: Bzdura 06.07.10, 11:31 Kłamiesz, to tobie brak inteligencji i nic nie rozumiesz. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Bzdura 06.07.10, 11:46 obraza.uczuc.religijnych napisał: > Kłamiesz, to tobie brak inteligencji i nic nie rozumiesz. hahahhahhahahahahha Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Bzdura 06.07.10, 11:18 Czytasz nie to,co trzeba,ale nie ma sie co dziwic,bo to akurat to na co starcza ci twojej intylygenci.;) Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Bzdura 06.07.10, 11:22 marudna.menda napisał: > Czytasz nie to,co trzeba,ale nie ma sie co dziwic,bo to akurat to na co starcza > ci twojej intylygenci.;) taa ty czytasz to co trzeba stenogramy niezrozuiale w 70% i na tej podstawie wyciagasz "logiczne" wnioski. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Bzdura 06.07.10, 11:33 To,ze ty czegos nie rozumiesz nie znaczy,ze to cos jest niezrozumiale. Zajrzyj przy okazji do linku,ktory kiedys zalinkowala basia.basia: lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/24626-2010_04_10_tu_154_samolot_prezydenta_rp_rozbil_sie_pod_smolenskiem.html Znajdziesz tam mase odpowiedzi na mase pytan,ktorych nawet sama sobie nie zadajesz (bos glupia). Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Bzdura 06.07.10, 11:49 marudna.menda napisał: > To,ze ty czegos nie rozumiesz nie znaczy,ze to cos jest niezrozumiale. Zajrzyj > przy okazji do linku,ktory kiedys zalinkowala basia.basia: > lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/24626-2010_04_10_tu_154_samolot_prezydenta_rp_rozbil_sie_pod_smolenskiem.html > Znajdziesz tam mase odpowiedzi na mase pytan,ktorych nawet sama sobie nie > zadajesz (bos glupia). a ja konsekwentnie pytam gdzie sac zarne skrzyneczki i zapisy parametrow lotu, zaraz pstawie jeszcze pare pytan, mam nadzieje, ze takie orly forumowe, jak basia, zapijaczony ryj, obraza uczuc i marudna menda odpwiedza od razu. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Bzdura 06.07.10, 11:50 gini napisała: > > a ja konsekwentnie pytam gdzie sac zarne skrzyneczki i zapisy > parametrow lotu, zaraz pstawie jeszcze pare pytan, mam nadzieje, > ze takie orly forumowe, jak basia, zapijaczony ryj, obraza uczuc i > marudna menda odpwiedza od razu. Bos glupia konsekwentnie. Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: Bzdura 06.07.10, 11:57 gini napisała: > a ja konsekwentnie pytam gdzie sac zarne skrzyneczki i zapisy > parametrow lotu... Czarne skrzyneczki są w szafie pancernej jako dowód rzeczowy, skopiowane odczyty są w Polsce. W tym odczyty z tzw. trzeciej skrzynki z parametrami dodatkowych odczytów sprzętu, które odbezpieczane były i kopiowane u nas. Zapisy dźwiękowe są badane w Krakowie, ale tempo dochodzeń u nas strasznie odbiega od tego, co dzieje się w Rosji. Nawet nie przesłuchano ostatniej osoby, która miała kontakt z Prezydentem. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Bzdura 06.07.10, 12:03 wariant_b napisał: > gini napisała: > > a ja konsekwentnie pytam gdzie sac zarne skrzyneczki i zapisy > > parametrow lotu... > > Czarne skrzyneczki są w szafie pancernej jako dowód rzeczowy, > skopiowane odczyty są w Polsce. W tym odczyty z tzw. trzeciej > skrzynki z parametrami dodatkowych odczytów sprzętu, które > odbezpieczane były i kopiowane u nas. Zapisy dźwiękowe są badane > w Krakowie, ale tempo dochodzeń u nas strasznie odbiega od tego, > co dzieje się w Rosji. Nawet nie przesłuchano ostatniej osoby, > która miała kontakt z Prezydentem. no widzisz, to skad pelowce wszystko dokladnie wiedza? Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: Bzdura 06.07.10, 12:22 gini napisała: > no widzisz, to skad pelowce wszystko dokladnie wiedza? Bo od 10 kwietnia nie pojawiły się żadne informacje, które generalnie zmieniałyby kierunek śledztwa. Dowiadujemy się tylko nowych szczegółów, które ciągle pasują do tego, co wiadomo było od początku, a wiadomo było, że samolot nie miał prawa próbować podchodzić do lądowania w tych warunkach. Jedynym faktem, który jeszcze musimy poznać, to to, czy błędna decyzja pochodziła od pilota, czy została na nim wymuszona, a jeśli to drugie - przez kogo. No i oczywiście, kto był odpowiedzialny za organizację tej nieodpowiedzialnej wyprawy. Z czterech kierunków dochodzenia prokuratury ostał się już tylko jeden. Ludzie. Odpowiedz Link Zgłoś
wujaszek_joe Re: Bzdura 06.07.10, 11:19 taka jesteś inteligentna, że nie wiesz gdzie są czarne skrzynki? Odpowiedz Link Zgłoś
haen1950 Pisiorki zidiocieli do reszty. 06.07.10, 11:14 To i dziennikarzy z Jaka-40 chciał Tusk z Putinem wykończyć? To nic nie zmienia w oglądzie sprawy? Świadczy jedynie dobrze o Rosjanach, którzy rozumieli Polaków i chęć ich lądowania w Smoleńsku. Mogli naciągnąć procedurę, ale do bezpiecznych jeszcze parametrów. To mogło być coś takiego - jak nie wierzysz, to sam sobie sprawdź jak to dzisiaj na lotnisku w Smoleńsku wygląda. Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:33 2.andrzej.d napisał: > To jest przyczyna katastrofy! W chwili katastrofy widoczność pionowa wynosiła 0 – 30 metrów, zaś pozioma, według wieży 400, a zdaniem Musia – 200 metrów. Tyle tylko, że JAK-40 dopuszczał przy 2,5 km długości pasa smoleńskiego lotniska możliwość, żebyśmy nad jego progiem mieli sporą wysokość a i tak wylądowali. Gdyby Tupolew był 80 metrów nad początkiem pasa, to prawdopodobnie na tych 2,5 km załoga by nie przyziemiła. Musieli być niżej. Jaka przyczyna? Czy kontroler wydaje nakazy pilotom? Jeśli nawet wyraził zgodę za zejście do 50m (jeśli się potwierdzi, będzie odpowiadał za złamanie przepisów) to i tak było to racjonalne zakładając, że samolot musi wylądować. Przy wysokości 100 metrów takiej szansy nie było. Zresztą przy 50 chyba również, co pokazał przykład rosyjskiego IŁ-a. Problem jest w tym, że samolot nie musiał wylądować, więcej - nie miał prawa nawet próbować przy takich warunkach pogodowych. Przy okazji - załoga JAK-a też odpowie dyscyplinarnie - sugestia kapitana Wosztyla, żeby spróbować lądowania była skandaliczna. Zresztą zachowanie Musia również. Czy oni naprawdę nie mają krzty wyobraźni, by widząc perypetie IŁ-a (w dodatku przy nieco lepszych warunkach) nie wypowiedzieć kategorycznej sugestii nie podejmowania próby lądowania? To jest koniec wojskowych pilotów przy transporcie VIP-ów. Nie trzeba nam latających ułanów. I to szkolonych na myśliwcach. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:40 Wieza w Smolensku mogla tylko doradzac pilotom tupolewa. Co innego,gdyby to byl rosyjski samolot wojskowy. Im mogli zabronic. Tak sie sprawa macala w kwestii,co mogli,a czego nie mogli, kontrolerzy w smolenskiej wiezy. Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:53 marudna.menda napisał: > Wieza w Smolensku mogla tylko doradzac pilotom tupolewa Mogli zamknąć lotnisko. Wtedy Tu-154M musiałby zrzucić paliwo albo zgłosić awarię, żeby nie móc lecieć na lotnisko zapasowe, aby otrzymać zgodę. Jestem ciekaw, co wybrałby gen. Błasik. Zamknięcie lotniska wywołałoby międzynarodowy skandal, a świadkowie zgodnie twierdziliby, że pogoda była prawie że słoneczna, tylko wstrętni Rosjanie nie chcieli PanaPrezydenta w Katyniu. Natomiast PanPrezydent byłby szczęśliwy, bo cel wyjazdu został osiągnięty. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:56 wariant_b napisał: > marudna.menda napisał: > > Wieza w Smolensku mogla tylko doradzac pilotom tupolewa > > Mogli zamknąć lotnisko. Wtedy Tu-154M musiałby zrzucić paliwo > albo zgłosić awarię, żeby nie móc lecieć na lotnisko zapasowe, > aby otrzymać zgodę. Jestem ciekaw, co wybrałby gen. Błasik. > > Zamknięcie lotniska wywołałoby międzynarodowy skandal, a świadkowie > zgodnie twierdziliby, że pogoda była prawie że słoneczna, tylko > wstrętni Rosjanie nie chcieli PanaPrezydenta w Katyniu. Natomiast > PanPrezydent byłby szczęśliwy, bo cel wyjazdu został osiągnięty. Dokladnie. Ale nawet podobno nie mogli zamknac lotniska bo to nie jest rosyjska rutyna na wojskowych lotniskach,a to Siewiernoje jest wojskowe, choc ma mozliwosc przyjmowania cywilnych maszyn. Jak to w Rosji, bez wodki nie razbieriosz. Odpowiedz Link Zgłoś
gini peloki skad wy macie informacje 06.07.10, 12:09 Nie tylko rodziny ofiar narzekają na brak informacji. Choć okoliczności tragedii badają i prokuratura rosyjska, i polska Wojskowa Prokuratura Okręgowa, nasi śledczy o „rosyjskie” materiały z postępowania muszą występować w ramach pomocy prawnej i dotąd otrzymali niewiele: 1300 stron akt, kopię nagrań rozmów z czarnych skrzynek i stenogramy rozmów z kokpitu. W dodatku stenogramy wzbudziły wątpliwości, bo brak w nich kilkunastu minut nagrań. Wśród 1300 stron akt są m.in. protokoły z oględzin ciał, z miejsca katastrofy i znalezionych tam rzeczy oraz protokoły przesłuchania części świadków. Polscy śledczy otrzymali do tej pory 1300 stron akt i kopię zapisu z kokpitu Tu-154 Bliscy ofiar katastrofy uważają, że to strzępy informacji. – W mojej ocenie są to materiały niewnoszące nic konstruktywnego do wyjaśnienia przyczyn katastrofy – uważa mec. Rafał Rogalski, pełnomocnik rodzin ofiar, w tym Jarosława Kaczyńskiego. Wylicza, co jest istotne, a czego wciąż brakuje: – Nie mamy protokołów oględzin wraku ani dokumentacji lotniska Siewiernyj, gdzie są dane o jego wyposażeniu. Nie ma kopii nagrania rozmów wieży lotniska z iłem, który chciał lądować przed tupolewem i zrezygnował. skrzynek nie ma akt prawie nie ma ,nie ma praktycznie nic sa strzepy a wy sobie ot tak oskarzacie jak nie Jaroslawa , to, Lecha a to pilotow Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: peloki skad wy macie informacje 06.07.10, 12:25 Bliscy których ofiar? Dlaczego rodziny pisowskich ofiar i medialni funkcjoariusze PiS zawłaszczają tragedię smoleńską? Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: peloki skad wy macie informacje 06.07.10, 12:31 obraza.uczuc.religijnych napisał: > Bliscy których ofiar? Dlaczego rodziny pisowskich ofiar i medialni > funkcjoariusze PiS zawłaszczają tragedię smoleńską? wszystkich 96 ofiar ,ktore zginely.to byli ludzie przede wszystkim. kto jak zawaszcza, gdzie odpowiedz na moje pytanie, na jakiej podstawie bezpodstawnie oskarzacie. Odpowiedz Link Zgłoś
gini peloki jeszcze cos o wiezy 06.07.10, 12:33 ontrolerzy z lotniska w Smoleńsku byli przerażeni możliwością lądowania Tu-154 w fatalnych warunkach, ale decyzję zostawili załodze 10 kwietnia obsługa lotniska w Smoleńsku konsultowała się z wojskowymi z centrali koordynacji lotów w Moskwie. Łączyli się poprzez specjalną linię sił powietrznych Rosji. Ani Smoleńsk, ani Moskwa nie wiedziały, co zrobić - kategorycznie zabraniać lądowania czy nie. W końcu kontrolerzy uznali, że odmowa mogłaby wywołać skandal dyplomatyczny, bo Tu-154 musiałby polecieć na lotnisko zapasowe (najbliższe to oddalony o 130 km białoruski Witebsk), a uroczystości 70. rocznicy zbrodni katyńskiej opóźniłyby się co najmniej o kilka godzin. Tyle zajęłoby zorganizowanie kolumny dla ponad 80 oficjeli z prezydentem Lechem Kaczyńskim. (...) Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: peloki jeszcze cos o wiezy 06.07.10, 14:01 gini napisała: > kontrolerzy z lotniska w Smoleńsku byli przerażeni możliwością > lądowania Tu-154 w fatalnych warunkach... No i co w tym nie pasuje? Czy ktoś kwestionuje fatalne warunki albo brak świadomości takich warunków przez kontrolerów lotu? Oczywiście, że byli przerażeni, bo mieli więcej wyobraźni niż piloci. > ... kategorycznie zabraniać lądowania czy nie. A Ty wiedziałabyś co zdecydować? Oczywiście, że nieproszona wizyta Prezydenta była przez stronę rosyjską odbierana jako antyrosyjska prowokacja i nie można było sobie pozwolić na eskalację. Wybrano głupi, ale z punktu widzenia dyplomacji zagranicznej jedyny możliwy wariant. Tuska czy Komorowskiego (rok wcześniej przewodniczył delegacji sejmu/senatu) w takich warunkach odesłano by na lotnisko zapasowe, bo nie byłoby przeświadczenia, że leci robić awanturę. > Tyle zajęłoby zorganizowanie kolumny dla ponad 80 oficjeli > z prezydentem Lechem Kaczyńskim. Przypuszczalnie w Mińsku zajęłoby to mniej niż pół godziny - stąd obecność Kazany w kabinie, który jako pierwszy musiał się dowiedzieć o zmianach planów, aby rozpocząć odpowiednie działania. Zwykle dyplomacje nawet dość mało przyjaźnie nastawionych państw współpracują bardzo dobrze w takich sytuacjach. W Witebsku pewnie dłużej albo transport byłby bardziej lichy - autobusy zamiast limuzyn dla ważniejszych osób. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: peloki jeszcze cos o wiezy 06.07.10, 14:07 wariant_b napisał: > gini napisała: > > > kontrolerzy z lotniska w Smoleńsku byli przerażeni możliwością > > lądowania Tu-154 w fatalnych warunkach... > > No i co w tym nie pasuje? Czy ktoś kwestionuje fatalne warunki > albo brak świadomości takich warunków przez kontrolerów lotu? > Oczywiście, że byli przerażeni, bo mieli więcej wyobraźni niż piloci. to czemu po prostu nie zabronili? > > > ... kategorycznie zabraniać lądowania czy nie. > > A Ty wiedziałabyś co zdecydować? Oczywiście, że nieproszona wizyta > Prezydenta była przez stronę rosyjską odbierana jako antyrosyjska > prowokacja i nie można było sobie pozwolić na eskalację. > Wybrano głupi, ale z punktu widzenia dyplomacji zagranicznej > jedyny możliwy wariant. Tuska czy Komorowskiego (rok wcześniej > przewodniczył delegacji sejmu/senatu) w takich warunkach odesłano > by na lotnisko zapasowe, bo nie byłoby przeświadczenia, że leci > robić awanturę. > > > Tyle zajęłoby zorganizowanie kolumny dla ponad 80 oficjeli > > z prezydentem Lechem Kaczyńskim. > > Przypuszczalnie w Mińsku zajęłoby to mniej niż pół godziny - stąd > obecność Kazany w kabinie, który jako pierwszy musiał się dowiedzieć > o zmianach planów, aby rozpocząć odpowiednie działania. > Zwykle dyplomacje nawet dość mało przyjaźnie nastawionych państw > współpracują bardzo dobrze w takich sytuacjach. W Witebsku pewnie > dłużej albo transport byłby bardziej lichy - autobusy zamiast > limuzyn dla ważniejszych osób. teraz jes twoje bla, bla, bla, odnies sie do najwazniejszego. Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: peloki jeszcze cos o wiezy 06.07.10, 14:15 gini napisała: > to czemu po prostu nie zabronili? Czemu nie czytasz tekstów, które sama wklejasz? > teraz jes twoje bla, bla, bla, odnies sie do najwazniejszego. Najważniejsze jest, że przez nieodpowiedzialność i smarkatą ambicję jednego osobnika zginęło 96 osób. Zupełnie niepotrzebnie, tylko po to, żeby TVP mogło nadać reportaż z rozpoczęcia kampanii wyborczej PanaPrezydenta na tle grobów ofiar Katynia. Jako Wielkiego Patrioty i Prawdziwego Polaka, oczywiście. Gdyby zamiana jednej osoby na pokładzie mogła uratować życie 96 osób, to tą osobą byłby Lech Kaczyński. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: peloki jeszcze cos o wiezy 06.07.10, 15:22 wariant_b napisał: > gini napisała: > > to czemu po prostu nie zabronili? > > Czemu nie czytasz tekstów, które sama wklejasz? alez czytam, dalej pytam czemu nie zabronili,moze odpowiesz > > teraz jes twoje bla, bla, bla, odnies sie do najwazniejszego. > > Najważniejsze jest, że przez nieodpowiedzialność i smarkatą ambicję > jednego osobnika zginęło 96 osób. Zupełnie niepotrzebnie, tylko > po to, żeby TVP mogło nadać reportaż z rozpoczęcia kampanii > wyborczej PanaPrezydenta na tle grobów ofiar Katynia. > > Jako Wielkiego Patrioty i Prawdziwego Polaka, oczywiście. > > Gdyby zamiana jednej osoby na pokładzie mogła uratować życie > 96 osób, to tą osobą byłby Lech Kaczyński. No to dawaj dowody, ze to przez Niego. Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: peloki jeszcze cos o wiezy 06.07.10, 15:46 gini napisała: > alez czytam, dalej pytam czemu nie zabronili, moze odpowiesz Pisałem wcześniej - dla Rosjan była to antyrosyjska prowokacja i nie chcieli się w nią dać wciągnąć. Decyzja o zamknięciu lotniska byłaby propagandowym sukcesem Kaczyńskiego. > No to dawaj dowody, ze to przez Niego. Pośrednio - nigdzie w zapisach nie ma informacji, że prezydent, jako dysponent lotu podjął decyzję o zmianie planu i lądowaniu na lotnisku zapasowym. Coś takiego byłoby nie do przeoczenia. Jest potwierdzone, że o sytuacji został poinformowany. Można zgadywać, czy obecność generała w kabinie była odpowiedzią czy tylko chęcią potwierdzenia informacji o niemożliwości lądowania. Bezpośrednio - no cóż, pożyjemy zobaczymy co da się jeszcze z tych czarnych skrzynek wyciągnąć. I ewentualnie domagać się ekshumacji zwłok. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: peloki jeszcze cos o wiezy 06.07.10, 16:02 wariant_b napisał: > gini napisała: > > alez czytam, dalej pytam czemu nie zabronili, moze odpowiesz > > Pisałem wcześniej - dla Rosjan była to antyrosyjska prowokacja > i nie chcieli się w nią dać wciągnąć. Decyzja o zamknięciu > lotniska byłaby propagandowym sukcesem Kaczyńskiego. aaa to pozwolii sie rozbic samolotowi z prawie setka ludzi na pokladzie, na zlosc Kaczynskiemu, dobre, bardzo dobre. > > No to dawaj dowody, ze to przez Niego. > > Pośrednio - nigdzie w zapisach nie ma informacji, że prezydent, > jako dysponent lotu podjął decyzję o zmianie planu i lądowaniu > na lotnisku zapasowym. Coś takiego byłoby nie do przeoczenia. > Jest potwierdzone, że o sytuacji został poinformowany. > Można zgadywać, czy obecność generała w kabinie była odpowiedzią > czy tylko chęcią potwierdzenia informacji o niemożliwości lądowania. wiesz co ja juz duza dziewczynka, w zgadywanki sie nie bawie,o dowody prosze. > Bezpośrednio - no cóż, pożyjemy zobaczymy co da się jeszcze > z tych czarnych skrzynek wyciągnąć. I ewentualnie domagać się > ekshumacji zwłok. widzisz jak nie masz dowodow, to nie oskarzaj, gdzie ten link o maciarewiczu? ekshumacja prawdopodobnie bedzie dalam link w tym watku, rodziny ofiar sie o nia staraja, . Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: peloki jeszcze cos o wiezy 06.07.10, 16:52 gini napisała: > aaa to pozwolii sie rozbic samolotowi z prawie setka ludzi na > pokladzie, na zlosc Kaczynskiemu, dobre, bardzo dobre. Notę dyplomatyczną wzywającą do nie rozbijania się przy lądowaniu powinni wystosować? Na ręce ministra Sikorskiego? Taaak, stanowczo powinni zabronić a nawet odradzić. > wiesz co ja juz duza dziewczynka, w zgadywanki sie nie bawie,o > dowody prosze. Stenogramów jeszcze nie czytałaś? Wstyd. Służę linkiem: pobieranie.dlastudenta.pl/inne/transkrypcja_rozmow_tu_154m.pdf/ > ekshumacja prawdopodobnie bedzie dalam link w tym watku, rodziny > ofiar sie o nia staraja, Dzięki. Tu jesteśmy zgodni, że ekshumacja PanaPrezydenta jest potrzebna. Choć nie słyszałem, by Jarosław się o nią starał. Może to Marta zatem? Odpowiedz Link Zgłoś
obraza.uczuc.religijnych Re: peloki skad wy macie informacje 06.07.10, 12:33 Wszystkich 96 ofiar? Daj jakiś dowód na to. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 12:16 wariant_b napisał: > marudna.menda napisał: > > Wieza w Smolensku mogla tylko doradzac pilotom tupolewa > > Mogli zamknąć lotnisko. Wtedy Tu-154M musiałby zrzucić paliwo > albo zgłosić awarię, żeby nie móc lecieć na lotnisko zapasowe, > aby otrzymać zgodę. Jestem ciekaw, co wybrałby gen. Błasik. > > Zamknięcie lotniska wywołałoby międzynarodowy skandal, a świadkowie > zgodnie twierdziliby, że pogoda była prawie że słoneczna, tylko > wstrętni Rosjanie nie chcieli PanaPrezydenta w Katyniu. Natomiast > PanPrezydent byłby szczęśliwy, bo cel wyjazdu został osiągnięty. Gdyby zamkneli lotnisko, to tupolew odlecialby na lotnisko zapasowe, taki z resztamieli zamiar gdyby podejscie sie nie udalo. jedyne co umieja pelowiakito snuc idiotyczne domysly, wysuwac bezpodstawne oskarzenia bez ciena dowodu. cienkie strasznie jestescie, wsolczuc trzeba. Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 12:43 gini napisała: > Gdyby zamkneli lotnisko, to tupolew odlecialby na lotnisko > zapasowe, taki z reszta mieli zamiar gdyby podejscie sie nie udalo. Zapewne tak. Po drodze mijał dwa lotniska zapasowe mając wystarczająco dużo informacji na temat sytuacji meteo w Smoleńsku. Przy tych danych, gdyby odlot nastąpił o 6.30 jak sugerowano Kancelarii, lądowałby od razu w Mińsku i pewnie nawet zdążono by dojechać na czas. Tyle, że dane byłyby inne, bo wtedy jeszcze warunki pogodowe nie były aż tak fatalne, więc i lądowanie mogłoby mieć sens. > jedyne co umieja pelowiakito snuc idiotyczne domysly, wysuwac > bezpodstawne oskarzenia bez ciena dowodu. Zero marginesu czasowego na lądowanie na lotnisku zastępczym nie jest wymysłem. Obecność dowódców wszystkich rodzajów wojsk nie jest wymysłem. Późna i wymuszona decyzja Prezydent o udziale w uroczystościach Rodzin Katyńskich i ROPWiM nie jest wymysłem. Fakt, że organizator planował wyjazd pociągiem nie jest wymysłem. Obecność osób trzecich w kabinie w czasie lądowania nie jest idiotycznym domysłem ale skandalicznym naruszeniem procedur, potwierdzonym zarówno w materiale z nagrań czarnej skrzynki jak i położeniem zwłok po katastrofie. Zachowanie PanaPrezydenta w Gruzji nie jest domysłem, tylko potwierdzonym pisemnymi zeznaniami naciskiem na pilota oraz mściwością graniczącą z głupotą potwierdzoną wystąpieniami sejmowymi i publikacjami wywiadów w prasie. Wywiezienie zwłok brata przed wykonaniem stosownych sekcji lekarskich nie jest domysłem, bo nawet było pokazywane w telewizji publicznej jako wyraz wielkiej miłości itp. Pochówek na Wawelu takoż. Odpowiedz Link Zgłoś
wujaszek_joe Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:47 to jest najgorsze w tym wszystkim, nikt nie brał pod uwagę, kogo oni wiozą. Przecież to był najwazniejszy polski samolot i nie powinno się nim wykonywać akrobacji Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 11:51 wujaszek_joe napisał: > to jest najgorsze w tym wszystkim, nikt nie brał pod uwagę, kogo oni wiozą. > Przecież to był najwazniejszy polski samolot i nie powinno się nim wykonywać > akrobacji przede wszystkim wiezli ludzi,96 osob, gdzi emasz te dowody na akrobacje,piloci zgineli rowniez,co chyba przeoczyles. Odpowiedz Link Zgłoś
wujaszek_joe Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 12:04 To była przenośnia. Piloci nie powinni podchodzić do lądowania skoro wiedzieli, że warunków do lądowania brak. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 12:26 wujaszek_joe napisał: > To była przenośnia. Piloci nie powinni podchodzić do lądowania skoro wiedzieli, > że warunków do lądowania brak. skoro nie bylo warunkow, to czemu wieza zezwolila, czemu kontaktowala sie z moskwa,i w koncu dala zezwolenie bo bali sie skandalu. macie problemy z odpowiedziami na proste pytania. Odpowiedz Link Zgłoś
wujaszek_joe Re: 50 m... kontroler z wieży w Smoleńsku zezwoli 06.07.10, 12:29 wieża nie mogła im nie zezwolić. Pozostało im liczyć na rozsądek załogi. Odpowiedz Link Zgłoś
snajper55 A gdyby im zezwolił na lądowanie na plecach ? 06.07.10, 11:53 To tak by wylądowali ? S. Odpowiedz Link Zgłoś
sierzant_nowak tylko ze nawigator zdaje sie zrypal sprawe.... 06.07.10, 12:25 bo powinien isc na wysokosciomierzu barycznym i zejsc do 50m nad poziomem lotniska, nie ziemi (z jarem po drodze)... A oni szli zdaje sie na radiowym i zeszli na nascie metrow, zamiast 50... Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: tylko ze nawigator zdaje sie zrypal sprawe... 06.07.10, 12:33 Wlasnie, niczym niewzruszony odczytywal wysokosc do 20 metrow, wiec o 30m mniej niz nawet ta nieprawidlowa juz wysokosc, o ktora tu bojuje glupia giniucha - 50m. Ze czlowiek popelnil blad to pewne. Pytanie - dlaczego. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: tylko ze nawigator zdaje sie zrypal sprawe... 06.07.10, 12:38 marudna.menda napisał: > Wlasnie, niczym niewzruszony odczytywal wysokosc do 20 metrow, wiec o 30m mniej > niz nawet ta nieprawidlowa juz wysokosc, o ktora tu bojuje glupia giniucha - > 50m. Ze czlowiek popelnil blad to pewne. Pytanie - dlaczego. dalej nie wiem skad ty wszystko wiesz,bo przeciez nie chce sie wierzyc, ze na podstawie tych stenogramow,ktore mozna potluc o kant stolu, o czym pisalo sie na okraglo, a ktorych rozne mendy czepiaja sie ak tonacy brzywy))))))))))))))))) Odpowiedz Link Zgłoś
gini nasci mendo marudna z dobrego serca 06.07.10, 12:44 -ątpliwa wartość stenogramu od Rosjan gregUPR, 1 Czerwca 2010, 19:40 W sprawach sądowych sąd dokonuje swobodnej oceny dowodów, a decyzja o dopuszczeniu w postępowaniu danego nośnika informacji jako dowód zależy od oceny sądu oraz od ewentualnej oceny biegłego, który nośnik bada pod kątem ewentualnej oryginalności zapisu i jego modyfikacji. W przypadku np. taśmy magnetofonowej ustala się, czy nie była preparowana, tzn. czy nie jest przecinana i łączona, czy stanowi ona taśmę, na której nastąpiło nagranie czy chodzi o taśmę, na którą dźwięki zarejestrowane nagrano pierwotnie (to samo będzie się tyczyć zapisu w formie cyfrowej). Walor dowodowy treści "czarnej skrzynki" samolotu zależy zatem od jej stanu oraz od treści zapisu. Z kolei, jeśli analizowana treść występuje w postaci cyfrowej, to dodatkowo istnieje możliwość, że mogła zostać w łatwy sposób poddana modyfikacji. Natomiast jeśli treść występuje w postaci kopii przepisywanego ręcznie stenogramu wykonanego z nośnika, co do którego nie można potwierdzić zgodności z oryginałem, to wartość takiej treści jest wątpliwa. O ile ręczne przepisywanie wypowiedzi jest oczywiste, to niewytłumaczalne jest ręczne przepisywanie znaczników czasowych uzyskiwanych automatycznie odpowiednimi narzędziami. Zapis czarnej skrzynki występuje w postaci analogowej, którą do postaci cyfrowej sprowadza się za pomocą oprzyrządowania z przetwornikiem analogowo- cyfrowym. Ręczne "ustalanie" przez człowieka czasów pojawienia się komunikatów jest niemożliwe (a szczególnie z dokładnością do 0,1 sekundy). Symptomy manipulowania znacznikami czasowymi w stenogramie są następujące: 1) Różne formaty czasu w obrębie stenogramu (raz czas podawany z dokładnością do 1 s, innym razem z dokładnością do 0,1 s): hh:mm:ss (godzina:minuty:sekundy) lub hh:mm:ss,d (godziny:minuty:sekundy,dziesiętne) [strona 3 wiersz 5; strona 5 wiersz 8, 16; strona 6 wiersz 2, 3, 4, 7; strona 7 wiersz 3, 6, 7, 8, 12, 16; strona 9 wiersz 3, 5; strona 32 wiersz 5, 9; strona 34 wiersz 3, 5, 14, 15; strona 35 wiersz 2, 9; strona 37 wiersz 3; strona 38 wiersz 11, 12, 13). 2) Komunikat systemu TAWS ze strony 37, wiersz 14 zaczyna się 9 minut później (!) niż się kończy (start 10:49:49,8 - koniec 10:40:51,3) 3) Różne formatowanie znaczników czasowych - z reguły wycentrowane, inne wyrównane do lewej (strona 5, wiersz 11), niektóre do prawej (strona 30, wiersze 3-13), co może świadczyć o ingerencjach w tych komórkach tabel, co nie zostało zauważone przed publikacją. Reasumując, wartość takiego stenogramu budzi wiele wątpliwości. Ręczna robota. Rosjanie mogli zatem wpisać tam wszystko, co chcieli. a ty sie biedaku wciaz na tm badziewiu opierasz nie mowiac juz o innych peloskich orlikach - www.youtube.com/watch?v=xZb3jJE8pYM Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: nasci mendo marudna z dobrego serca 06.07.10, 13:39 gini napisała: > zależy od oceny sądu oraz od ewentualnej oceny biegłego, który > nośnik bada pod kątem ewentualnej oryginalności zapisu i jego > modyfikacji. Wszystko słusznie - w ten sposób biegli wykryli, że nagrania biznesmena Julkego były spreparowane, a nagrania z dyktafonu Ziobry z rozmowy z Lepperem nie dość, że przetworzone komputerowo na inny format pliku dźwiękowego, to jeszcze wykonane zewnętrznym mikrofonem, a nie mikrofonem z dyktafonu. Tyle tylko, że taśma jest nośnikiem mocno nietrwałym i każda jej obróbka, w tym przez biegłych, grozi uszkodzeniami. Dlatego zarówno strona polska jak rosyjscy biegli od wypadków lotniczych pracowali na kopiach cyfrowych. Obie kopie dla Polski wykonano w obecności przedstawiciela strony polskiej. Pierwsza zawierała błąd i brakowało na niej 16 sekund nagrania, przypuszczalnie przy nawrocie taśmy. > O ile ręczne przepisywanie wypowiedzi jest oczywiste... Owszem, niekiedy oczywiste jest sporządzanie dokumentów ręcznie przy pomocy maszyny do pisania. Cechy charakterystyczne każdej maszyny pozwalają powiem potwierdzić oryginalność/podróbkę dokumentu, czego nie ma w przypadku dokumentów komputerowych. Stosuje się niekiedy specjalne oprogramowanie do znacznikowania poszczególnych kopii - za to właśnie wyleciał min. Kownacki, bo zamieszczono kserokopię egzemplarza należącego do Kancelarii Prezydenta, do którego dostęp mógł mieć tylko on i Prezydent. > Symptomy manipulowania znacznikami czasowymi w stenogramie są > następujące: Dokument nie ma klauzuli wersji końcowej, więc czepianie się drobnych błędów jest bezsensowne. Stwierdzone usterki zostaną przypuszczalnie poprawione lub zastąpione nowymi. Stenogramy wydano na wyraźną prośbę strony polskiej, nie były przewidziane do upublicznienia. > Reasumując, wartość takiego stenogramu budzi wiele wątpliwości. > Ręczna robota. Rosjanie mogli zatem wpisać tam wszystko, co > chcieli. Wartość stenogramu budzi wiele wątpliwości, ponieważ nie jest to stadium ostateczne i zawierają zbyt wiele nierozpoznanych wypowiedzi i niezidentyfikowanych ostatecznie osób. Nie dziwi to w najmniejszym stopniu, bo aparatura przeznaczona jest do nagrań głosów załogi, a nie osób znajdujących się dodatkowo w kabinie lub za otwartymi drzwiami kabiny pilotów. Zapewne część braków zostanie uzupełniona, zapewne niektóre pozostaną wątpliwe. Rosjanie nie mogli tam wpisać wszystkiego co chcieli, tylko to, co udało im się odczytać z czarnych skrzynek. W stenogramach nie stwierdzono żadnych utworów U2 ani wierszy Puszkina (na przykład). > a ty sie biedaku wciaz na tm badziewiu opierasz A na czym się można opierać? Na rozmowach w maglu? Na rewelacjach tygodników z Południowej Afryki na temat pierwszego męża drugiej żony Mandeli? Nie bądź śmieszna, gini. Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: tylko ze nawigator zdaje sie zrypal sprawe... 06.07.10, 13:11 gini napisała: > dalej nie wiem skad ty wszystko wiesz,bo przeciez nie chce sie > wierzyc, ze na podstawie tych stenogramow,ktore mozna potluc o > kant stolu, Od miesiąca mamy nagrania czarnych skrzynek w Polsce i ciągle nie mamy lepszych stenogramów ani informacji o zakwestionowaniu któregoś ich fragmentu lub jakości tłumaczenia. Czy przez miesiąc nie udało się niczego więcej odsłuchać? Wystąpmy więc do Rosjan o przekazanie nagrań ze skrzynek jakiemuś innemu, renomowanemu laboratorium i pokryjmy koszty. Od samego niemal początku wiemy o rozmowie prezydenta z bratem a ciągle Jarosław Kaczyński nie został przesłuchany i nie zostały zabezpieczone bilingi jego kolejnych rozmów. Ciągle nie przesłuchano Antoniego Macierewicza i nie ustalono jak dowiedział się o wypadku jeszcze przed włączeniem syren lotniskowych, wcześniej niż premier i minister obrony. Odpowiedz Link Zgłoś
wujaszek_joe Re: tylko ze nawigator zdaje sie zrypal sprawe... 06.07.10, 13:19 Antek się wyzdradził? :) Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: tylko ze nawigator zdaje sie zrypal sprawe... 06.07.10, 14:02 wariant_b napisał: > gini napisała: > > dalej nie wiem skad ty wszystko wiesz,bo przeciez nie chce sie > > wierzyc, ze na podstawie tych stenogramow,ktore mozna potluc o > > kant stolu, > > Od miesiąca mamy nagrania czarnych skrzynek w Polsce i ciągle > nie mamy lepszych stenogramów ani informacji o zakwestionowaniu > któregoś ich fragmentu lub jakości tłumaczenia. > > Czy przez miesiąc nie udało się niczego więcej odsłuchać? > Wystąpmy więc do Rosjan o przekazanie nagrań ze skrzynek > jakiemuś innemu, renomowanemu laboratorium i pokryjmy koszty. > > Od samego niemal początku wiemy o rozmowie prezydenta z bratem > a ciągle Jarosław Kaczyński nie został przesłuchany i nie zostały > zabezpieczone bilingi jego kolejnych rozmów. > > Ciągle nie przesłuchano Antoniego Macierewicza i nie ustalono > jak dowiedział się o wypadku jeszcze przed włączeniem syren > lotniskowych, wcześniej niż premier i minister obrony. daj jakis link z lasi swojej na temat maciarewicza. Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 pewne to jest, że twój nick odpowiada rozumowi 06.07.10, 22:00 właściciela. Nie masz bladego pojęcia co i kto odczytywał, więc nie pisz co jest "pewne". Odpowiedz Link Zgłoś
kochamjaktusk Baju, baju. TAWS wyl jak opetany, a oni dalej by 06.07.10, 14:08 schodzili. To co piszesz to jest po prostu niewiarygodna bzdura. Odpowiedz Link Zgłoś
zuzka111 orzeszku... 06.07.10, 21:57 > A oni szli zdaje sie na radiowym i zeszli na nascie metrow, zamiast 50... No według tego ruskiego scenopisu, to rzeczywiście szli... 3 i 4 zakręt na piechotę, potem trochę szybciej, potem zygzaczkiem scięli a to antenkę, a to drzewko, troszkę w górę, troszkę w dół... aby po chwili w przedziwny sposób rozsypać się przed pasem. Zdaje się, że ty masz szyję, a może kark, a dalej malutka główka zmniejszona przez jakiegoś indiańskiego czarownika. Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Jeśli to prawda 06.07.10, 13:39 ...a co nieco na to wskazuje (taka była procedura dla JAKA - wg świadków i dla IŁa - wg świadków i nagrania), to oznacza, że "naciski" na złamanie przepisów w sprawie wysokości decyzyjnej pochodziły od rosyjskiej kontroli lotów. W takim wypadku, ci, którzy plują na Kaczyńskiego, a wybielają Rosjan, zachowują się, właściwie, jak zdrajcy. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 13:54 www.wprost.pl/ar/197910/Pilot-Jaka-40-zlamal-przepisy-ladujac-w-Smolensku/ Piszesz "jesli to prawda", wiec dopuszczasz,ze moze prawda nie jest. Wg mnie to nieprawda,wiec jestem zdrajca.;) Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 14:01 marudna.menda napisał: > Piszesz "jesli to prawda", wiec dopuszczasz,ze moze > prawda nie jest. Dlaczego? Dlaczego procedura dla TU miałaby by być inna, niż dla JAKa i IŁa? > Wg mnie to nieprawda,wiec jestem zdrajca.;) No, zachowujesz się dla mnie niezrozumiale: wyraźnie dążysz do obciążenia polskiego Prezydenta i poslkich oficerów całą odpowiedzialnością za tragedię, wszelkie wątpliwości wykorzystując przeciw nim, a dla usprawiedliwienia Rosjan. Owszem, to jest dla mnie podejście całkiem nieprzyzwoite. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 14:11 > Dlaczego? Dlaczego procedura dla TU miałaby by być inna, niż dla JAKa i IŁa? Jak byl mniejszy i lzejszy od tupolewa,no i warunki atmosferyczne byly lepsze. Tym nie mniej, jak pisaly gazety, i pilot Jaka zlamal procedury i bez wyraznej zgody na ladowanie,wyladowal. Pilot rosyjskiego Iła zrozumial komende i odlecial. Ja to rozumiem jako blad polskich pilotow tupolewa, niezaleznie juz od wszelkich innych procedur wewnatrz kabiny i poza nia. Oczywiscie, ze obecnosc dowodcy sil powietrznych w kabinie odbieram jako negatywny element calej tej smutnej hisorii,a poniewaz musial przejsc przez salonik prezydencki widze w tym tez jakas probe nacisku prezydenta na prace pilotow. Czy tak bylo faktycznie? Nie mam pojecia. Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 14:18 marudna.menda napisał: > > Dlaczego? Dlaczego procedura dla TU miałaby by być inna, niż dla JAKa i I > Ła? > Jak byl mniejszy i lzejszy od tupolewa,no i warunki atmosferyczne byly lepsze. To tym bardziej powinien trzymać wysokość decyzyjną 100 metrów, jak też zresztą jego piloci zrobili, wg wywiadu. > Tym nie mniej, jak pisaly gazety, i pilot Jaka > zlamal procedury i bez wyraznej zgody na ladowanie,wyladowal. Gazety dużo rzeczy piszą, wiele z nich to bzdury. Autoryzowane zeznania świadka to inna kategoria. > Pilot rosyjskiego Iła zrozumial komende i odlecial. Nie, dwa razy prawie wylądował. Za pierwszym razem "dociągał" do osi pasa, tuż nad ziemią, w przechyle, ze skrzydłem kilka metrów nad ziemią. > Ja to rozumiem jako blad polskich pilotow tupolewa, niezaleznie juz od wszelkich > innych procedur wewnatrz kabiny i poza nia. Na to wygląda, że oni też popełnili błąd. > Oczywiscie, ze obecnosc dowodcy sil > powietrznych w kabinie odbieram jako negatywny element calej tej smutnej > hisorii,a poniewaz musial przejsc przez salonik prezydencki widze w tym tez > jakas probe nacisku prezydenta na prace pilotow. Ja nie wiem, to co wiemy na pewno, to że załoga JAKA na przemian zachęcała i zniechęcała do lądowania, a wieża najpierw zniechęcała, a potem, być może, nakłaniała do złamania zasad. Sama obecność Błasika dobra nie była, ale mogła wynikać z tego, że sobie godziny "wylatywał". Też nie za piękne, ale w Polsce takie zwyczaje są regułą, niestety... a poza tym, komu podlega Wojsko Polskie? > Czy tak bylo faktycznie? Nie mam pojecia. Tak jest. Dlatego uważam, że nie wolno z góry dyskredytować zeznań Musia, podpartych nagraniami i zeznaniami kolegów. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 14:37 Jak-40 lądował w Smoleńsku ok. godz. 7.20 czasu polskiego. W stenogramach z zapisów skrzynki głosowej z Tu-154 zarejestrowano wypowiedź załogi Jak-40, która mówiła: "nam się udało tak w ostatniej chwili wylądować". Przekazując aktualne dane o 8.24 piloci z Jak-40 informowali pilotów Tupolewa: "widać jakieś 400 metrów około i na nasz gust podstawy są poniżej 50 metrów, grubo". www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/polska/wojsko--warunki-pozwalaly-na-ladowanie-jaka-w-smolensku,60134,1 Porucznika Artura Wosztyla (pierwszego pilota, który rozmawiał wcześniej z dowódcą Tu-154 – red,) nie było już wtedy w samolocie? Nie. Ja też wyszedłem na około dwie minuty, na tę ostatnią fazę lądowania, żeby nasłuchiwać jak lądują. === A wiec nie slyszeli ostatnich 2 najwazniejszych minut rozmow wiezy z tupolewem!!! www.tvn24.pl/-1,1663248,0,1,dostalismy-zgode-na-50-metrow-tu_154-i-il-tez,wiadomosc.html Tak wiec wszystko,poza stenogramami czarnych skrzynek, to domysly. Ci jednak, ktorzy domyslaja sie powodu katastrofy, bo maja w pamieci fakty wczesniejszej podrozy tego prezydenta sa chyba w bardziej komfortowej sytuacji od tych,ktorzy posluguja sie jedynie ideologicznymi motywami. Takie jest moje zdanie. Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 14:42 marudna.menda napisał: > A wiec nie slyszeli ostatnich 2 najwazniejszych minut rozmow wiezy z tupolewem! Ale kluczowa komenda o wysokości decyzyjnej pada o 10:35 czasu moskiewskiego, przed ostatnią rozmową Musia z pilotami Tu. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 14:51 My staliśmy na drodze kołowania oddalonej od niego o ok. 70 metrów. Ił wyszedł niemal dokładnie nad nami. Wiedział, że nie jest nad pasem, więc przed przelotem nad naszym JAK-iem już miał obroty startowe i nie kombinował tylko odlatywał. Ta cała sytuacja z Iłem zaniepokoiła nas bo pomyśleliśmy tak: to jest samolot z tego lotniska, swojacy. A mimo to nie wylądowali. Co będzie z Tupolewem? A słyszał Pan jeszcze komunikat wieży tuż po trzecim zakręcie TU-154: „Polski 101, i od 100 metrów być gotowym do odejścia na drugi krąg”? Tak, ale ja słyszałem „50”. Tak mówiłem kolegom tuż po katastrofie i nadal tak twierdzę. Pamiętam też, że Ił również dostał od kontrolera komendę „50 metrów i być gotowym do odejścia”. Podczas pierwszego i drugiego podejścia. Ciekawe,nie? Juz Ił prawie nie dotyka skrzydlem pasa startowego, tylko odlatuje, bo wie, ze nie jest nad pasem. I Muś slyszal, ale stenogram zanotowal 100m, nie 50. Ty wierzysz Musiowi,a ja stenogramowi. Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:23 marudna.menda napisał: > My staliśmy na drodze kołowania oddalonej od niego o ok. 70 metrów. Ił wyszedł > niemal dokładnie nad nami. Wiedział, że nie jest nad pasem, więc przed > przelotem nad naszym JAK-iem już miał obroty startowe i nie kombinował tylko > odlatywał. Ta cała sytuacja z Iłem zaniepokoiła nas bo pomyśleliśmy tak: to > jest samolot z tego lotniska, swojacy. A mimo to nie wylądowali. Co będzie z > Tupolewem? > > A słyszał Pan jeszcze komunikat wieży tuż po trzecim zakręcie TU-154: „Po > lski > 101, i od 100 metrów być gotowym do odejścia na drugi krąg”? > > Tak, ale ja słyszałem „50”. Tak mówiłem kolegom tuż po katas > trofie i > nadal tak twierdzę. Pamiętam też, że Ił również dostał od kontrolera komendę > 8222;50 > metrów i być gotowym do odejścia”. Podczas pierwszego i drugiego podejści > a. > > Ciekawe,nie? Juz Ił prawie nie dotyka skrzydlem pasa startowego, tylko > odlatuje, bo wie, ze nie jest nad pasem. Oj, Pożarski, ładnie to tak usuwać niewygodne fragmenty tekstu? ;) Całość opisu obywdu podejść IŁa (sic! były dwa podejścia naciskanego przez Kaczyńskiego IŁa) wygląda tak: A Tu-154? Podobnie jak Ił. Tu-154 ma rozpiętość skrzydeł 37,5 m. (Jeśli nie wyjdzie dokładnie na pas) też musi „dogiąć” żeby być idealnie nad linią centralną. Ił „doginał” – moim zdaniem – dosyć brawurowo. Skrzydła nad trawą były na wysokości około 3 metrów i to z dużymi przechyleniami. W końcu zrezygnował i odszedł. To pierwsze podejścia wyglądało dosyć dramatycznie. Odczekaliśmy 10 minut i usłyszeliśmy, że podchodzi drugi raz. Wyszliśmy wszyscy, razem z naszą stewardessą. Tym razem jednak Rosjanie zupełnie nie trafili w pas. W przypadku tego lotniska, zgodnie z procedurą, można zniżyć się do wysokości 100 metrów. Dalej lot poziomy i ani metra niżej. My zrobiliśmy dokładnie tak – jakiś czas lecieliśmy poziomo na wysokości 100 metrów. Do momentu, kiedy zobaczyliśmy bramkę z APM-ów. Dlaczego JAK-40 nie zszedł poniżej 100 metrów? My staliśmy na drodze kołowania oddalonej od niego o ok. 70 metrów. Ił wyszedł niemal dokładnie nad nami. Wiedział, że nie jest nad pasem, więc przed przelotem nad naszym JAK-iem już miał obroty startowe i nie kombinował tylko odlatywał. Z rzutu oka na zdjęcie satelitarne lotniska, wyszło mi, że JAK parkował co najmniej kilkaset metrów od progu pasa. Skoro IŁ wyszedł kilkadziesiąt metrów na lewo, to nic dziwnego, że nie próbował kombinować, czyli "doginać" i odchodził pełną parą. > I Muś slyszal, ale stenogram > zanotowal 100m, nie 50. Ty wierzysz Musiowi,a ja stenogramowi. Szczerze, to nie daje pełnej wiary ani jednemu, ani drugiemu, chcę by dwie wersje zostały uczciwie skonfrontowane: -trzeba odsłuchać i zbadać autentyczność taśm z JAKA -trzeba skonfrontować kontrolerów z Musiem -trzeba zbadać oryginalny nośnik nagrania z Tu -przydałoby się oryginalne nagranie rozmów z wieży itp. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:28 Jednym slowem nie dowierzasz nie tylko Rosjanom,ale i polskiej prokuraturze. No to nie pozostaje ci nic innego jak ich dzialania zaskarzyc. Zbadaj te mozliwosc, Vargu. Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:37 marudna.menda napisał: > Jednym slowem nie dowierzasz nie tylko Rosjanom,ale i polskiej prokuraturze. Owszem, nie wieżę na słowo w tak poważnych sprawach, zwłaszcza, że nie jestem zadowolony z przyjętej procedury i jej jakości. > Noto nie pozostaje ci nic innego jak ich dzialania zaskarzyc. Zbadaj te mozliwosc > , > Vargu. Możliwości są :) www.polskieradio.pl/wiadomosci/prasakrajowa/artykul174255.html Amerykański kongresman wzywa parlament Stanów Zjednoczonych do przeprowadzenia niezależnego międzynarodowego śledztwa w sprawie katastrofy smoleńskiej - pisze "Nasz Dziennik". Republikanin Peter T. King, reprezentujący stan Nowy Jork, złożył swój dokument w Komisji Spraw Zagranicznych. Autor rezolucji stawia szereg pytań, które rodzą się w związku z tą katastrofą - czytamy w gazecie. Informacja ND sprawdzona na stronach Kongresu USA. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:39 Bardzo watpie,czy Kongres na to pojdzie. Byloby jednak bardzo ciekawie.;) Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:42 marudna.menda napisał: > Bardzo watpie,czy Kongres na to pojdzie. Prawie na pewno nie pójdzie, bo to byłoby mieszanie się w cudze sprawy. Ale podkreśla to, jak fatalnie zachował się Tusk, oddając śledztwo Putinowi. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:53 Widzimy to roznie. Ja sie nie dziwie,ze to Rosjanie prowadza sledztwo i uwazam,ze Tusk zrobil dobrze zgadzajac sie na Konwencje z Chicago. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 15:25 Odwiedzilem stenogramy, ale tam nie ma o 10.35 mowy o 50 metrach,natomiast jest o 500 metrach,kiedy tutka podchodzi do ladowania. Zniza sie do 200 i wtedy wieza melduje,ze jesli do 100 nie zobacza pasa maja odejsc na drugi krag (czyli leciec na zapasowe lotnisko). Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 15:30 marudna.menda napisał: > Odwiedzilem stenogramy, ale tam nie ma o 10.35 mowy o 50 metrach,natomiast jest > o 500 metrach,kiedy tutka podchodzi do ladowania. Zniza sie do 200 i wtedy wiez > a > melduje,ze jesli do 100 nie zobacza pasa maja odejsc na drugi krag (czyli lecie > c > na zapasowe lotnisko). ale juz tlumaczylam jak istocie ludzkiej, na co sie nadaja te twoje stenogramy,a i w cytowaych artykulach omijasz co niewygdne. Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 15:33 marudna.menda napisał: > Odwiedzilem stenogramy, ale tam nie ma o 10.35 mowy o 50 metrach,natomiast jest > o 500 metrach,kiedy tutka podchodzi do ladowania. 10:35:22 - polecenie gotowości odejścia na drugi krąg od 100 metrów - wg Musia, tam było 50. Zniza sie do 200 i wtedy wieza > melduje,ze jesli do 100 nie zobacza pasa maja odejsc na drugi krag (czyli lecie > c > na zapasowe lotnisko). Gdzie to masz? W okolicach odczytu 200 metrów widzę tylko komendę wieży "Reflektory włączcie", a potem "2, na kursie i w ścieżce". Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 15:54 Faktycznie. Te 200 metrow z innej strony. Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 16:00 vargtimmen napisał: > Gdzie to masz? W okolicach odczytu 200 metrów widzę tylko komendę wieży A nie wygodniej byłoby skorzystać z czasu: 10:35:28,5? Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 16:04 wariant_b napisał: No wlasnie! To jest najwazniejszy przekaz wiezy i ten przekaz piloci zignorowali. Dlaczego? Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 16:06 marudna.menda napisał: > wariant_b napisał: > > No wlasnie! To jest najwazniejszy przekaz wiezy i > ten przekaz piloci zignorowali. Pożarski, Muś twierdzi właśnie, że dokładnie tam zostało powiedziane "50", a stenogram w tym miejscu kłamie. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 16:09 No nie klamie,bo to by znaczylo,ze klamia nie tylko Rosjanie,ale i Polacy. Uwazasz,ze to zmowa? Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 16:16 marudna.menda napisał: > No nie klamie,bo to by znaczylo,ze klamia nie tylko Rosjanie,ale i Polacy. Albo Rosjanie i nośnik. Nie sądzę, by to było problemem nagrać inne słowa kontrolera na prawdziwych. > Uwazasz,ze to zmowa? Uważam, że wiarygodność stenogramów jest ograniczona, bez niezależnych, odpowiednio wnikliwych, badań oryginalnego nośnika. A co do wiarygodności Rosjan - do dziś nie wiem, dlaczego na oficjalnej konferencji w sprawie katastrofy, 10 kwietnia, rosyjskie władze kłamały w sprawie jej czasu... rzekomo, samolot zniknął z ekranu radarów o 10:50. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 16:22 Mogli miec jakies sprzeczne informacje. W Rosji (i nie tylko) takie rzeczy sa mozliwe. Potem sie poprawili,a juz w oficjalnych dokumentach jest jak ma byc,nie? Z nosnikami (czarne skrzynki) jest klopot taki,ze kazde uzycie moze spowodowac ich uszkodzenie (tak pisza znawcy),wiec dlatego przegrywa sie na zapis cyfrowy. Temu nie dowierzasz? Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 16:33 marudna.menda napisał: > Mogli miec jakies sprzeczne informacje. W Rosji (i > nie tylko) takie rzeczy sa mozliwe. Tja, pomylili się, niechluje. > Potem sie poprawili, A mieli wyjście? Zwykli internauci potrafili wskazać niespójności tej wersji... > a juz w oficjalnych dokumentach jest jak ma > byc,nie? Teraz już tak, chyba ;) > Z nosnikami (czarne skrzynki) jest klopot taki,ze kazde uzycie moze > spowodowac ich uszkodzenie (tak pisza znawcy),wiec dlatego przegrywa sie na > zapis cyfrowy. Temu nie dowierzasz? Piszę tylko jedną prostą rzecz: procedura sprawdzania autentyczności nagrania musi obejmować fizyczne badanie nośnika. Bez tego można ukryć fałszerstwo. Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Jeśli to prawda/ps 06.07.10, 16:32 marudna.menda napisał: > No nie klamie,bo to by znaczylo,ze klamia nie tylko Rosjanie,ale i Polacy. > Uwazasz,ze to zmowa? alez juz tlumacze ktory raz z kolei, ze stenogramy o kant stolu potloc mozna, a czepnales sie ich jak pijany plotu))))) Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:29 marudna.menda napisał: > Tak, ale ja słyszałem „50”. Tak mówiłem kolegom... To i tak więcej, niż wydaje się na chłopski rozum. Decyzję o nie lądowaniu można było podjąć na wysokości 100 metrów, a nawet kilometra, bo właściwie nie było co sprawdzać. Warunki meteo były w najlepszym razie 400/50, a wedle pilotów Jaka raczej bliższe 200/30. Decyzję o lądowaniu można było podjąć nie wyżej niż na 30/50 metrach, bo dla Tupolewa to lotnisko było zwyczajnie krótkie. Pilot obawiał się, że nie zmieści się na pasie, jeśli nie uzyska kontaktu wzrokowego wcześniej. Pasuje to do opisu Kwaśniewskiej, która także wspominała, że Tupolew omal nie zleciał poza koniec pasa. Przy lepszej pogodzie. Niemal identycznie zachowywała się załoga rosyjskiego IŁ-a, maszyny większej od TU-154M. Mały (masa sześć razy mniejsza, sporo mniejsza prędkość i krótka droga lądowania) Jak-40 mógł sobie pozwolić na manewry nad lotniskiem. IŁ-76 lub TU-154M chcąc wylądować musiały zejść sporo niżej. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:37 Na tej stronie wypowiadaja sie lotnicy,wiec warto ja sobie poczytac. lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/ Pisze sie tam m.in o lądowaniu "na szczura", tzn o probie zejscia tak nisko jak sie da pod niska chmure i wtedy probowac ladowac. Rozmowcy uwazaja,ze lotnicy tutki wlasnie zaryzykowali taki manewr pod naciskiem sytuacji. Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:40 marudna.menda napisał: > Pisze sie tam m.in o lądowaniu "na szczura", tzn o probie zejscia tak nisko jak > sie da pod niska chmure i wtedy probowac ladowac. Rozmowcy uwazaja,ze lotnicy > tutki wlasnie zaryzykowali taki manewr pod naciskiem sytuacji. To tylko jedna z wersji, stawiająca pilotów w najgorszym możliwy świetle. Uważam, z wielu przyczyn, że fałszywa. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 15:59 O pulapie chmur i widocznosci wiedzieli takze od pilota Jak-a,wiec co innego mogloby nimi powodowac? Wieza im zapodala,ze 100 m to pulap odchodzenia na drugi krag. Dlaczego wiec schodzili dalej? Niestety,wiem,ze nie ma na to odpowiedzi,poza radzieckimi ufoidami,ktorzy uzywajac specjalnej technologii spowodowali smierc najwybitniejszego prezydenta Polski wszechczasow. Byla to zreszta zemsta za jego angazowanie sie w Gruzji. Tak? Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:07 marudna.menda napisał: > O pulapie chmur i widocznosci wiedzieli takze od pilota Jak-a,wiec co innego > mogloby nimi powodowac? Wieza im zapodala,ze 100 m to pulap odchodzenia na drugi krag. Muś właśnie twierdzi, że dla wszystkich 3 samolotów to było 50 metrów. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:18 A zwrociles uwage na to kiedy sie Muś pojawil? Dlaczego teraz,a nie kiedy publikowano stenogram czarnych skrzynek? Na wszelki wypadek podaje tez wypowiedz E.Klicha: fakty.interia.pl/fakty-dnia/news/news/e-klich-w-aktach-nie-ma-mowy-o-zejsciu-na-50-metrow,1502923,2943 Jemu nie wierzysz? Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:28 marudna.menda napisał: > A zwrociles uwage na to kiedy sie Muś pojawil? Wywiad? Dzisiaj, zaraz po wyborach. > Dlaczego teraz,a nie kiedy publikowano stenogram czarnych skrzynek? Bo były kilka dni temu przecieki. Zauważyłem, że jak coś wycieknie, to władze decydują się na upublicznienie tego, co wiedzą. Uważam, że Muś nie może opowiadać o swoich zeznaniach bez zgody prokuratury i przełożonych. > Jemu nie wierzysz? Klichowi? Umiarkowanie mu dowierzam. I nie chodzi mi o jakąś zasadniczą nieufność do ludzi, tylko o to, że stawka jest bardzo wysoka i trzeba dowodów, a nie oświadczeń. A sam Klich mówi tylko o braku śladu informacji o 50 metrach w dokumentach. I to chyba prawda: dwa źródła, o których wiemy, to taśma (w rosyjskich rękach) i Muś - jeden świadek. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:38 Nie,bo zapisy rozmow sa w posiadaniu prokuratury wojskowej: Płk Jerzy Artymiak z Naczelnej Prokuratury Wojskowej powiedział, iż już w pierwszej fazie postępowania przygotowawczego polscy prokuratorzy wojskowi przesłuchali całą załogę samolotu Jak-40. - Mamy bardzo szerokie zeznania załogi - powiedział Artymiak i dodał, że kwestie poruszone w wywiadzie "to nie jest sprawa nieznana prokuraturze". Artymiak poinformował także, iż nagrania z Jaka-40 zabezpieczono niezwłocznie po wszczęciu śledztwa. - Prokuratura dysponuje całością tego nagranego materiału do chwili wyłączenia magnetofonu na pokładzie samolotu z uwagi na brak awaryjnego zasilania, brak akumulatorów - dodał. Muś mówił m.in.: "na naszym (JAK-a) magnetofonie, który miałem okazję raz później przesłuchać w obecności żandarmów, nagrana jest cała korespondencja Iła z wieżą. Po tym, jak Rosjanie odeszli na inne lotnisko, magnetofon, tak jak wiele innych odbiorników, wyłączyliśmy. Byliśmy tam bez akumulatorów a nie wiedzieliśmy, czy dojedzie zasilanie lotniskowe". ============= Gdyby wiec bylo prawda,ze wieza informowala o 50 metrach nie tylko Jak-a,ale i Iła i tupolewa to przeciez strona polska juz dawno by oprotestowala stenogram zapisu czarnych skrzynek,nie uwazasz? Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:41 marudna.menda napisał: > Nie,bo zapisy rozmow sa w posiadaniu prokuratury wojskowej: > > Płk Jerzy Artymiak z Naczelnej Prokuratury Wojskowej powiedział, iż już w > pierwszej fazie postępowania przygotowawczego polscy prokuratorzy wojskowi > przesłuchali całą załogę samolotu Jak-40. - Mamy bardzo szerokie zeznania załog > i > - powiedział Artymiak i dodał, że kwestie poruszone w wywiadzie "to nie jest > sprawa nieznana prokuraturze". > > Artymiak poinformował także, iż nagrania z Jaka-40 zabezpieczono niezwłocznie p > o > wszczęciu śledztwa. - Prokuratura dysponuje całością tego nagranego materiału d > o > chwili wyłączenia magnetofonu na pokładzie samolotu z uwagi na brak awaryjnego > zasilania, brak akumulatorów - dodał. Muś mówił m.in.: "na naszym (JAK-a) > magnetofonie, który miałem okazję raz później przesłuchać w obecności żandarmów > , > nagrana jest cała korespondencja Iła z wieżą. Po tym, jak Rosjanie odeszli na > inne lotnisko, magnetofon, tak jak wiele innych odbiorników, wyłączyliśmy. > Byliśmy tam bez akumulatorów a nie wiedzieliśmy, czy dojedzie zasilanie lotnisk > owe". > ============= > Gdyby wiec bylo prawda,ze wieza informowala o 50 metrach nie tylko Jak-a,ale i > Iła i tupolewa to przeciez strona polska juz dawno by oprotestowala stenogram > zapisu czarnych skrzynek,nie uwazasz? To dlaczego teraz zadna prokuratura nie dementuje zeznan Musia, slonko ty moje? Odpowiedz Link Zgłoś
woda_woda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:43 marudna.menda napisał: > Gdyby wiec bylo prawda,ze wieza informowala o 50 metrach nie tylko Jak-a,ale i > Iła i tupolewa to przeciez strona polska juz dawno by oprotestowala stenogram > zapisu czarnych skrzynek,nie uwazasz? Coś ty. Strona polska jest w zmowie z Tuskiem i z Putinem, wiadomo. Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:46 woda_woda napisała: > marudna.menda napisał: > > > Gdyby wiec bylo prawda,ze wieza informowala o 50 metrach nie tylko > Jak-a,ale i > > Iła i tupolewa to przeciez strona polska juz dawno by > oprotestowala stenogram > > zapisu czarnych skrzynek,nie uwazasz? > > Coś ty. Strona polska jest w zmowie z Tuskiem i z Putinem, wiadomo. No i wyszłaś z tym niemądrym wtrętem w fajną rozmowę jak... zwykle. Odpowiedz Link Zgłoś
woda_woda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:50 vargtimmen napisał: > No i wyszłaś z tym niemądrym wtrętem w fajną rozmowę jak... zwykle. Napisz "wstęp wzbroniony" do twoich "mądrych" rozmów :) Forum jest publiczne i każdy może to, co piszesz, komentować. Odpowiedz Link Zgłoś
indeed4 Otóż to :-) 06.07.10, 17:11 vargtimmen napisał: > No i wyszłaś z tym niemądrym wtrętem w fajną rozmowę jak... zwykle. W rzeczy samej, vargtimmen :-) Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:45 marudna.menda napisał: > Gdyby wiec bylo prawda,ze wieza informowala o 50 metrach nie tylko Jak-a,ale i > Iła i tupolewa to przeciez strona polska juz dawno by oprotestowala stenogram > zapisu czarnych skrzynek,nie uwazasz? Nagrań z rozmów z Tupolewem nie ma, a nie tak dawno min. Miller był w Moskwie w sprawie tych nagrań. Myślisz, że to było bez związku z tą sprawą? Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 16:50 Nie wiem,co sobie myslec (poza tym, co sobie mysle),bo opieram sie wylacznie na oficjalnych publikacjach,a czasami interpretacjach zdarzen przez osoby o wyraznych profesjonalnych kwalifikacjach. Dlatego wciaz odsylam zainteresownych do tej strony,ktora przekazala kiedys basia.basia. No wiec nie wiem po jakie dokumenty pojechal Miller. Ty wiesz? Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 17:40 marudna.menda napisał: > Nie wiem,co sobie myslec (poza tym, co sobie > mysle),bo opieram sie wylacznie na oficjalnych > publikacjach,a czasami interpretacjach zdarzen > przez osoby o wyraznych profesjonalnych kwalifikacjach. To znakomicie, ale nawet wtedy winna obowiązywać zasada ograniczonego zaufania. Np. przypadek E. Klicha. W pierwszych tygodniach śledztwa pomstował, krytykował, rozpowszechniał zastrzeżone informacje - potem chyba poszedł na dywanik i teraz jest bardziej papieski od papieża - w końcu ma świetną posadę do stracenia, nieprawdaż? I któremu E. Klichowi należy bardziej wierzyć? ;) > Dlatego wciaz odsylam zainteresownych > do tej strony,ktora przekazala kiedys basia.basia. > No wiec nie wiem po jakie dokumenty pojechal Miller. Ty wiesz? Był na przełomie maja i czerwca, z prośbą o te czarne skrzynki. W drugiej połowie czerwca, zaś, był w Moskwie w sprawie weryfikacji nagrań - oficjalnie z powodu brakujących 16 sekund nagrania. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 17:53 No wiec sam widzisz,ze jestesmy zdani na a) domysly i b) oficjalne enuncjacje. W dzisiejszej prasie przeczytalem,ze dochodzenie w sprawie katastrofy CASy dalej trwa i brakuje bieglych, wiec, co tu duzo gadac, sprawa prezydenckiego wypadku jeszcze troche potrwa. Szczerze mowiac, tak jak tobie zalezy na udowodnieniu,ze cos jest niekoszernego w tym sledztwie tak i mnie zalezy na tym,zeby sie w koncu dowiedziec prawdy o telefonie miedzy bracmi na 20 minut przed katastrofa. Uwazam (bez jakichkolwiek dowodow),ze bracia rozmawiali o ladowaniu samolotu i pogodzie. Nie slyszalem,zeby w sprawie byl przesluchwany Jaroslaw. Wiesz cos wiecej? Odpowiedz Link Zgłoś
vargtimmen Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 18:04 marudna.menda napisał: > No wiec sam widzisz,ze jestesmy zdani na a) domysly i b) oficjalne enuncjacje. c) własny rozsądek i sceptycyzm oraz testy spójności oficjalnych enuncjacji. W każdym razie widać, że polska strona kwestionuje pewne aspekty zawartości stenogramów i domaga się dostępu do nośników. > W > dzisiejszej prasie przeczytalem,ze dochodzenie w sprawie katastrofy CASy dalej > trwa i brakuje bieglych, wiec, co tu duzo gadac, > sprawa prezydenckiego wypadku jeszcze troche potrwa. Wiem, ten wypadek CASY też jest bardzo niepokojący, podobnież, jak katastrofa śmigłowca Leszka Millera. > Szczerze mowiac, tak jak tobie zalezy na udowodnieniu,ze > cos jest niekoszernego w tym sledztwie Hm, śledztwo zostało tak ustawione, że trzeba mu się przyglądać z najwyższym sceptycyzmem, to nieco co innego, niż chęć wykazania, nawet wbrew faktom, że jest niekoszerne. > tak i mnie zalezy na tym,zeby sie w koncu > dowiedziec prawdy o telefonie miedzy bracmi na 20 minut przed katastrofa. Uwazam > (bez jakichkolwiek dowodow),ze bracia rozmawiali o ladowaniu samolotu i pogodzie. Możliwe. Tak samo możliwe, że rozmawiali o tym, gdzie lecieć, jeśli się nie uda wylądować. Uważam, że na konkretne działania pilotów większy wpływ miała rozmowa z wieżą, kolegami pilotami, ich ambicje i zwyczaje. > Nie slyszalem,zeby w sprawie byl przesluchwany Jaroslaw. Wiesz cos wiecej? Nie, nie wiem. Odpowiedz Link Zgłoś
marudna.menda Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 18:18 To w takim razie do przyszlego spotkania.;) Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 18:12 marudna.menda napisał: > No wiec sam widzisz,ze jestesmy zdani na a) domysly i b) oficjalne enuncjacje. > W > dzisiejszej prasie przeczytalem,ze dochodzenie w sprawie katastrofy CASy dalej > trwa i brakuje bieglych, wiec, co tu duzo gadac, sprawa prezydenckiego wypadku > jeszcze troche potrwa. Szczerze mowiac, tak jak tobie zalezy na udowodnieniu,ze > cos jest niekoszernego w tym sledztwie tak i mnie zalezy na tym,zeby sie w konc > u > dowiedziec prawdy o telefonie miedzy bracmi na 20 minut przed katastrofa. Uwaza > m > (bez jakichkolwiek dowodow),ze bracia rozmawiali o ladowaniu samolotu i > pogodzie. Nie slyszalem,zeby w sprawie byl przesluchwany Jaroslaw. Wiesz cos wi > ecej? Pozarski, ja juz napisze grzecznie, przeczysz sam sobie,u gory piszesz, ze jestesmy zdani na domysly,enuncjacje.... w sumie rozsadny post napisales, ale juz na dole podajesz swoj domysl niczym niepoparty. Jak sobie zamowisz samolot, by sie przeleciec z Plski do Szwecji ,nie bedziesz kazal pilotowi ladowac, wtedy gdysie nie daje. A nawet gdybys chcial, to piloci nie sa samobojcy Kaczynski nie pojechal do Katynia po to by sie zabic, Odpowiedz Link Zgłoś
gini Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 14:04 marudna.menda napisał: > www.wprost.pl/ar/197910/Pilot-Jaka-40-zlamal-przepisy-ladujac-w-Smolensku/ > Piszesz "jesli to prawda", wiec dopuszczasz,ze moze prawda nie jest. Wg mnie to > nieprawda,wiec jestem zdrajca.;) menda jestes marudna iprzyglup Odpowiedz Link Zgłoś
wariant_b Re: Jeśli to prawda 06.07.10, 14:08 marudna.menda potwierdził linkiem, że znajomość rosyjskiego wśród pilotów wojskowych była oględnie mówiąc nie najlepsza. Podobnie jak doświadczenia i naloty na pilotowanych maszynach. Trudno - takie czasy. Jak ktoś zna biegle rosyjski jest podejrzany. Jeśli zna biegle angielski, również - patrz przypadek min. Sikorskiego. Może się okazać, że rozmawiał z Ronem Asmusem. Prawdziwy patriota nie powinien znać języków, ani własnych, ani obcych. Odpowiedz Link Zgłoś