Dodaj do ulubionych

Jak to się pierze ?

19.08.10, 13:18
Oto sprzedano Polakom 'transkrypcję wersja 1 " ze ścieżki dxwiękowej
kokpitu TU-154 M.

Ale przez przypadek w tej wersji dźwięków z kokpitu MAK zawarł
informację ,ze pilot wyłączył autopilota tuż przed rozbiciem.
Z transkrypcji ma wynikać rzeczywista trajektoria lotu samolotu
przed rozbiciem !!!! Tak to się pierze.

Otóż to jest klasyczne odwracanie kota ognem jakie praktykuje
wybiórcza . To na odczytaną tarjektorię nanosi się transkrypcję a
nie na odwrót!!!!. Od siebie dodam ,że rzeczywistą trajektorię lotu
mamy z czarnej polskiej skrzynki , niestety Donald jej za Boga nie
upubliczni , chyba nie muszę mówić dlaczego.
Obserwuj wątek
    • absurdello Jak byś sobie zadał trud przeczytania instrukcji 19.08.10, 17:39
      TU-154M, to byś wiedział, że:

      - kanał podłużny autopilota wyłącza się w momencie odchylenia
      kolumny sterowej o więcej niż 50mm w dowolną stronę (podłużny to ten
      decydujący o nachyleniu dziób-ogon)

      - automat ciągu wyłącza się po przestawieniu dźwigni sterowania
      silnikami. Wyłączenie automatyki ciągu następuje też po uruchomieniu
      automatycznego odejścia na drugi krąg. Z tego się dowiadujemy, że
      nie uruchomiono tej procedury na 70m gdzie 2 pilot
      powiedział "Odchodzimy", a na 20m gdzie prawdopodobnie pilot
      stwierdził, że nie wyląduje, bo nawet na 20m nie ma widoczności.

      - kanał poprzeczny (stabilizacja od przechyłów na skrzydła) wyłącza
      się gdy pilot obróci wolant o więcej niż 30 stopni w dowolną stronę
      od pozycji spoczynkowej

      dodatkowo włączenie odchodzenia na drugi krąg przyciskiem na
      wolancie, włącza sygnalizację dźwiękową a tego nie ma na stenogramie
      Tu można zobaczyć testy naziemne działania poszczególnych systemów i
      działanie przycisku "Uchod" (od czasu 10:20)

      Lot TU154M
    • igor_uk Re: Jak to się pierze ? 19.08.10, 18:13
      kicus,na praniu brudow moze ty i znasz sie.Ale na lotnictwie,a zwlaszcza pracy urzadzen pokladowych w samolocie,nie znasz sie calkowicie.
      "Polska" skrzynka to nie jest jakis cud wspolczesnej techniki,na ktorej mozesz znalezc wszystkie odpowiedzi dotyczace katastrofy.To tylko rejestrator ekspluatacyjny,w summie jest niczym innym,niz dubler rosyjskiego rejestratora ekspluatacyjnego KBN-1-1. I na tym rejestratorze niema zadnych zapisow dotyczacych trajektorji lotu.Tam mozno odczytac dane o prace urzadzen pokladowych.Wez poczytaj sobie wiecej.
      wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/116933,te-zagadki-wyjasni-polska-czarna-skrzynka.html
    • absurdello Ale rejestrator zapisuje te sygnały, które 20.08.10, 10:49
      słyszymy w postaci dźwiękowej, np. włączenia i wyłączenia
      poszczególnych funkcji autopilota. Stąd np. powstał ciągle powtarzany
      błąd, że autopilot został wyłączony na 5,4 sekundy przed zderzeniem z
      drzewami choć w oryginale rosyjskim było co innego napisane, co zmienia
      też interpretację przebiegu wyłączania autopilota. Przy tłumaczeniu
      zdania z 5,4s zgubiono jedno słowo "odpowiednio" z oryginału
      rosyjskiego.
    • absurdello A jak to by miało być ujęte w zapisie głosowym ? 20.08.10, 17:31

      10:41:02,7 Nieznany Krzyk Kurwaaaaaa......
      10:41:04,6 Kapitan Aha, gdyby co to wyłączyłem dopływ paliwa do
      silników, by się zatrzymały i nie spowodowały pożaru. Zrobiłem to
      przesuwając dźwignie sterowania do pozycji minimalnej i wyłączając
      kilka przełączników. Mechanik pokładowy sprawdził wszystko co
      zrobiłem i razem, w piątkę, jak tu jesteśmy podpisaliśmy specjalny
      protokół na tę okazję. Te zdania mówię na wypadek gdyby nasze
      rozsądne działania w obliczu katastrofy nie zapisały się na
      rejestratorze parametrów lotu umieszczonym w ogonie samolotu TU154M
      nr boczny 101, lecącym z Warszawy do Smoleńska w dniu 10 kwietnia
      2010 ... dobra kończę, bo sufit kabiny pilotów w samolocie TU154M nr
      boczny 101 miażdży mi właśnie głowę z powodu dużych sił działających
      na skutek uderzenia o ziemię ....

      ?????

      • igor_uk Re: Jak to się pierze ? 22.08.10, 13:23
        co " no właśnie"? Przeciez ty stwierdziles ze z tej skrzynki mozno odczytac
        trajektorje lotu,a nie to czy pracowali silniki.
        Miej jaja i przyznaj sie do bledu,a nie krec sie, jak ta dziwka.
          • igor_uk Re: Jak to się pierze ? 22.08.10, 19:29
            kicius,wytlumacz mnie,analfabetie,co ty chciales powiedziec tym:


            "". Od siebie dodam ,że rzeczywistą trajektorię lotu
            mamy z czarnej polskiej skrzynki
            , niestety Donald jej za Boga nie
            upubliczni , chyba nie muszę mówić dlaczego.""

            Postaraj sie wytlumaczyc mnie w taki sposob,zeby nawet dziecko autestyczne
            potrafilo zrozumiec. Zwlaszcza to,w jaki sposob z rejestratora ekspluatacyjnego
            mozno dowiedziec sie o "rzeczewistej trajektorii lotu ".
            w tej chwile pytam cie na powaznie,bez jaj.moze to moj slaby polski stoi na
            przeszkodzie zrozumienia.
              • igor_uk Re: Jak to się pierze ? 22.08.10, 19:52
                zuul-uu1.ale ja niechce go do niczego przekonac,ja tylko chce zrozumiec co on
                mial nauwadze piszac swoj post.Tylko tyle,ale dla niego to jest ,az tyle.wole
                mnie wyzywac od analfabetow,zamiast tego zeby,jak inteligentny,cywilizowany
                czlowiek,nauczyc ruskiego dzikusa zrozumienia jego mowy pisanej.
              • igor_uk Re: Jak to się pierze ? 22.08.10, 20:16
                avgas przeczytalem wielekrotnie ,moge cie nawet zacytowac to najwazniejsze:


                " I do tego systemu "dołożono" rejestrator eksploatacyjny naszej
                produkcji czyli ATM-QAR. W tupolewach, a więc i w samolocie prezydenckim, tę
                "czarną skrzynkę" zamontowaliśmy w przedniej części, tuż za kabiną pilotów, przy
                drzwiach samolotu po lewej stronie. Chodziło o to, żeby QAR był łatwo dostępny.
                Dane ze specjalnej elektronicznej kasety z QAR-a są odczytywane po każdym
                locie, nawet po testach naziemnych jak próba silników.
                Czujniki systemu
                rejestracji są montowane w różnych częściach samolotu. Sygnały z nich
                doprowadzone są do tzw. Szyfratora, czyli urządzenia przetwarzającego i
                porządkującego zebrane informacje. Stąd dane transmitowane są do rejestratora
                katastroficznego zamontowanego w ogonie oraz do QAR-a. Oprócz niego Tu-154M
                standardowo były wyposażane również w rosyjski rejestrator eksploatacyjny typu
                KBN-1-1.


                I teraz powiedz mi,na co ja musze jeszcze zwrocic szczegolna uwage?
                Moze na to:

                "Wiadomo już, że samolot był zbyt nisko. Parametry z rejestratorów
                wyjaśnią także, jakie było położenie samolotu
                , jak piloci sterowali maszyną,
                jak pracowały urządzenia pokładowe - tłumaczy Tomasz Tuchołka, jeden z
                konstruktorów polskiej czarnej skrzynki, która była w prezydenckim Tu-154. "

                Jak moze zauwazyles,w tym zdaniu uzyto liczbe mnoga.Tam nic nie napisano,ze
                polopzenie samolotu bedzie odczytano z "polskie" skrzynki.
                Cos mi sie wydaje,ze czytacie,jak to mowia Rosjanie,z piato na dziesiate.
                zauwazyles,ze mowa jest o polskiej skrzynce,midzy innymio pisze sie cos o
                polozenie samolotu i juz wyciagasz wniosek,ze to wlasnie z "polskiej" skrzynki
                mozno to odczytac.
                avgas,wskaz mnie,w ktorym miejscu ja popewnilem blad.
                  • igor_uk Re: Jak to się pierze ? 22.08.10, 21:19
                    avgas i co z tego mozno wyciagnac? Tylko tyle,ze te dane uzupewniaja zapisy w
                    rejestratorze katastroficzna,ale nic nie wskazuje,ze te dane umozliwiaja
                    poznanie polozenia samolotu w przestrzeni.avgas,to jest rejestrator
                    ekspluatacyjny i czesc jego danych,takie jak parametry pracy silnikow (cisnienie
                    oleju,wibracji i temu podobne) moga byc przydatne w okresleniu przyczyny wypadku
                    (jak naprzyklad zawinila usterka techniczna).
                    avgas,jak by z tej skrzynki mozno bylo by odczytac wszystko co dotyczylo tego
                    feralnego lotu,to po cholere polskiej prokuraturze byli by kopiizapisow
                    wszystkich czarnych skrzynek produkcji rosyjskiej,wystarczylo by tylko zapis z
                    rejestratora rozmow.
                    • avgas80 Re: Jak to się pierze ? 22.08.10, 22:33
                      We wszystkich trzech rejestratorach zapisywane są te same
                      dane, a w QAR jeszcze dodatkowe zapisy analizatorów wibracji.
                      Ze względu na jakość zapisu, łatwość odczytu i interpretacji,
                      z technicznego punktu widzenia można te dwa pozostałe wyrzucić
                      na śmietnik.
                      Potrzebne są tylko prawnikom.
                      Jeśli do tego dodasz zawartość rejestru zadziałań TAWSa,
                      zawartość pamięci komputera FMS,a ta też się zachowała,
                      i na końcu zapis CVR,to dla badających nie ma żadnych
                      tajemnic.
                      I cała robota analityczna została już dawno wykonana.
                      • igor_uk Re: Jak to się pierze ? 22.08.10, 22:49
                        avgas,usmialem sie i postanowilem przerwac ta dyskusje,poniewaz od smiecha robia sie mnie zmarszczki. Cos mi sie wydaje,ze cala wiedze o tym rejestratorze,ty posiadl z "naszego dziennika" w ktorym fachowce od spiskow,te co wina obarczaja PO,twierdza to samo co i ty.Ze wszystko jest w tej skrzynce i tylko niechec Tuska uniemozliwia oflosic wynikow sledstwa.
                        avgas,czy ty mozesz podrzucic mnie link ( tylko blagam nie z "ND","Fakty" i temu podobne zrodla) do informacji o tym rejestratorze,z ktorej by jasne wygladalo,ze to co ty piszesz (Ze względu na jakość zapisu, łatwość odczytu i interpretacji, z technicznego punktu widzenia można te dwa pozostałe wyrzucić
                        na śmietnik.
                        ),ma sens. bede cie naprawda wdzieczny.
                        • avgas80 Re: Jak to się pierze ? 22.08.10, 23:19
                          Strony firmy ATM może zdejmą ci ten uśmiech.
                          Reszta tego co piszesz to bełkot.
                          Sprawa jest prosta, piszesz o czymś czego nie rozumiesz.
                          Słowo 'eksploatacja' kojarzy ci się z dolewaniem oleju,
                          a rejestrator QAR to coś w rodzaju licznika motogodzin
                          w pompie strażackiej.I to cała twoja wiedza.
                          Może zadzwoń do rodaków z Aerofłotu, i zapytaj do
                          czego im ono służy.Bo ty sam nie jesteś w stanie
                          tego pojąć.
      • 4cat Re: Ale co zarejestrowano w ogonie ? 23.08.10, 18:22
        widzisz absoredllo jakiś ty głupi
        1. To z ogona są dźwięki w transkrypcji dźięków z kokpitu
        2. To dźwięki z kokpitu nanosi się na trajektorię lotu , czy na
        odwrót mały palancie
        3. Mały palancie, odcyfruj mi jaki dźwięk dobiegał z kokpitu jak
        podobno wyłączali kanał wzdłużny , poprzeczny i wyłączali autopilota.

        Czy ten dźiwięk to : me, czy :be ani me, ani kukuryku.
        Dotarło ? czy czytelnik wybiorczej nadal funkcjonalny ?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka