niegracz
09.03.12, 19:38
dr Artymowicz
fizyk
mający o sobie b. wysokie mniemanie
po prawie 2 latach od katastrofy
gdy w miedzyczasaie na temat radaru typu PAR wypisano już wszystko
gdy w necie są dąstepne wszelkie informacje
pisze:
samolot nie byl prowadzony wg. procedury PAR,
a nastepnie pisze takie bzdury:
precision approach radar. to szalenie istotna sprawa, ktora chcialbym zebys zbadal i zrozumial. w siewiernym nigdy nie bylo i nie bedzie radaru PRECYZYJNEGO, niezaleznie od tego jak zle tlumaczone sa opisy tego radaru.
PAR to Precison Approach Radar
radar precyzyjnego podejscia
samo okreslenie precyzyjny nie jest wyrażeniem ...precyzyjnym
i dziwne że dr fizyki nie wyraża się scisle
dopiero parametry radaru typu PAR dają informacje co zawiera potoczne określenie PAR
Precision Approach Radar
Amerykański radar z 1944 roku umozliwiał okreslenie wysokosci
samolotu na scieżce podejśca z dokładnoscia do kilkunastu metrów
Tylko dzięki temu możliwe były całodobowe dostawy zaopatrzenia w
trakcie blokady Berlina.
Samoloty były naprowadzane przez kontrolera także w deszczu i mgle-.
Zdarzyło się tez naprowadzenie samolotu C-54 przy zerowej widocznosci:
lotnisko było zamknięte ale samolot skierowano omyłkowo i musiał lądowac.
Udało się
tylko ze po lądowaniu 25 minut szukano samolotu na lotnisku jeżdząc
dżipem - bo mgła była taka ze praktycznie nic nie było widac.
www.trumanlibrary.org/whistlestop/BERLIN_A/BAPIC_63.HTM
www.project1947.com/roswell/radar.htm