Dodaj do ulubionych

Fałszerstwo parametrów w Smolensku udowodnione

30.08.22, 09:38

Analiza manipulacji MAK na symulatorze w Moskwie- lipiec 2010.

Rosyjscy manipulanci z MAK włożyli wiele wysiłku, aby za pomocą eksperymentu na symulatorze próbować ukryć fakt, że
w raporcie MAK sfałszowano parametry ostatnich sekund lotu , ale jak się okazało -tak nieudolnie- z pospiechu, presji - że podane parametry manewru przejścia na wznoszenie z 20 m są fizycznie niemożliwe.


Coś z tym trzeba było jakoś zrobić; jakoś zamaskować, ukryć, zmanipulować .

i wymyślili to tak:
Cele eksperymentu :
1.3. Оценка параметров полета самолета Ту-154М в продольном канале при уходе на второй
круг с различных высот (100м, 60м, 40м, 20м)
1.3 Ocena parametrów lotu samolotu Tu-154M w kanale wzdłużnym przy odejściu na drugi krąg z różnych wysokości) 100, 60,40,20 m.
Przygotowanie eksperymentu:
2.3. В процессе эксперимента воспроизводились начальные условия полёта самолёта Ту-154М
б/н 101 при заходе на посадку на аэродром Смоленск «Северный»: имитация видимости
30х350 м, вес самолёта 78000 кг, вес топлива 11 т, центровка 24.2% САХ, закрылки
выпущены на 36°, шасси выпущены, автопилот по тангажу и крену включен, автомат тяги
включен.

Przyjęto parametry początkowe jak przy podejściu do lądowania na lotnisku Smoleńsk Północny:

imitacja widzialności 30x350m , masa samolotu 78000kg, ilość paliwa 11 Ton, wyważenie 24,2% , klapy wypuszczone na 36 stopni, podwozie wypuszczone, autopilot w zakresie kąta pochylenia i przechylenia włączony, automat ciągu- włączony.
2.6. Перед началом работы участники эксперимента провели брифинг и согласились с
программой проведения эксперимента.
2.6 Przed rozpoczęciem pracy uczestnicy eksperymentu przeprowadzili briefing i uzgodnili program
Obserwuj wątek
    • niegracz Re: Fałszerstwo parametrów w Smolensku udowodnio 14.11.22, 20:32
      WYSTARCZY uważnie przyjrzeć się wykresowi w raporcie MAK anglojezycznym; dlatego anglojęzycznym bo jest w najlepszej rozdzielczosci
      ; MAK podał że gdy samolot zniżał się z predkością 6 m/s był ok 23-24 m nad ziemią; uwzględniając wznoszący się teren-0 jak na tym wykresie z raportu MAK
      - zapas wysokości był 13m
      a głębokość przepadania przy predkosci 6 m/s to rząd 25-30 m
      - I wszzytko w temacie.
    • ireneo Re: Fałszerstwo parametrów w Smolensku udowodnio 21.12.22, 03:59
      spory elaborat tylko po co jeśli z tego nic nie wybuchnie a potrzebne dwa pierdyknięcia:
      Coś pierdykło w tupolewie
      ale co tego nikt nie wie.
      Bomby robią dziś tak sprytnie
      że nie słychać jak pierduknie.

      Podkładają je parami
      w pierwszej wybucha dynamit
      w drugiej cała tona ciszy
      tak ze pierwszej nikt nie słyszy.

      Odkrył ruskich tajemnice
      kumpel Antka w Ameryce
      a olśnienia doznał w chwili
      gdy go z pubu wynosili
      • stasi1 Re: Fałszerstwo parametrów w Smolensku udowodnio 12.01.23, 20:03
        Po kilku piwach, a raczej ich puszkach
        • ireneo Re: Fałszerstwo parametrów w Smolensku udowodnio 12.01.23, 22:24
          skutek zakąszania parówkami z demobilu
          • stasi1 Re: Fałszerstwo parametrów w Smolensku udowodnio 13.01.23, 14:08
            A nam zabrakło kiełbasek w niedzielę na ognisku
            Dobre byłyby i parówki
    • ireneo Re: Fałszerstwo parametrów w Smolensku udowodnio 13.01.23, 14:32
      Choćby tam było dziesięć bomb
      i helu kilo
      to gdyby - spiepszaj stąd!
      - usłyszał od niego pilot,
      wtedy na zapasowym
      każdy pasażer wylądowałby cały i zdrowy.

      A przecież niestrudzenie
      - terrain ahead!- powtarzał TAWS,
      widząc bliską ziemię,
      a zamiast lotniska las.

      Pull up, pull up
      powtsrzał uparcie taws
      - wchodzicie w las
      wchodzicie w las!
      I ujrzeli się w objęciach lasu,
      ale na życie
      zabrakło już czasu.

      Tak było bracie bliźniaku
      - przyznaję się do winy.
      przeproś za mnie rodaków
      i wszystkich zmarłych rodziny...
    • niegracz Re: Fałszerstwo parametrów w Smolensku udowodnio 23.02.23, 07:59
      Manipulacja w raporcie i w eksperymencie na symulatorze jest oczywista i ..bezczelna ..jak to Rosjanie maja we krwi.
      Nie jest fizycznie możliwe aby samolot Tu-154 wykonał manewr go-around rozpoczynają go mając tylko 12-13 m przewyższenia nad terenem i majac prędkośc pocz. zniżania rzędu 7 m/s.
      a to dowód z rosyjskiego podręcznika pilotowania samolotu Tu-154
      - w zalączniku- rysunek- schemat

      otóż dla predkosci pocz. zniżania 9 m/s ( w danej konfiguracji) uzyskano najlepszą( najmniejsza głebokosc przepadania 49 m!)
      faktycznie dla warunków w Smolensku byłoby to więcej ! gdyż jak widac na rysunku tu manewr zaczyna się przy poziomie obrotów silnika( KND - 60%) w Smoleńsku było znacznie mniej- poniżej 40%
      im mniejsze obroty tym trudniej przejśc na wznoszenie- zwieksza się glębokość przepadania - gdyż czas rozkręcania silników do ciągu potrzebnego w manewrze go-around to ok. 6 sekund
      a opór czołowy w zwiazku ze wzrostem kąta natarcia rośnie szybciej niż ciag silników ; jesli więc zada sie szybko wieksze przeciazenie - choćby 1,25g to prędkość samolotu spadnie - hamowanie oznacza powstanie momentu siły kierującego samolot nosem ..ku ziemi !! czyli zbyta szybki wzrost przeciazenia da efekt odwrotny!- zwiekszy sie głebokosc przepadania

      wracając do porównania głebokośc przepadania w warunkach go-around z podrecznika i w Smolensku

      wg podręcznika predkośc pocz.zniżania to 9 m/s- a głebokość przepadania to 49 m
      dla 7 m/s byłoby to min. 30 m

      ale jesli uwzględnić że w Smolensku obroty silników były znacznie niższe - 40 zamiast 60%)
      to dodając mn. 5 m otrzymujemy 35 m
      - tylko że e samolot rozpoczał manewr na wysokości 20 m nad ziemia ( przy wznoszącym sie terenie w tempie 3 - 4 m/s co oznacza że faktyczny zapas wysokości był niewiele ponad 10 m !!!

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka