Dodaj do ulubionych

Nowa era w lotnictwie

19.05.06, 02:25
www.wsbtv.com/travelgetaways/9239781/detail.html#
Ciekawe kiedy pierwszy raz polece tym mamutem. A swoja droga to jeszcze nigdy
nie lecialem 747 - jakos zawsze trafiam na 767, 777, MD-11, A330 czy nawet
starutkiego DC-10.
Obserwuj wątek
    • jersey.girl Re: Nowa era w lotnictwie 19.05.06, 02:40
      Haha, ja zupelnie identycznie, jak Ty Marek: lecialam juz 767, 777, MD-11, A340,
      a we wrzesniu bede leciec A330. 747 nigdy mi sie nie trafilo.
    • edytkus Re: Nowa era w lotnictwie 19.05.06, 03:16
      jak dla mnie one wszystkie takie same sa :O
      images.google.com/imgres?imgurl=http://www.dauntless-soft.com/PRODUCTS/Freebies/
      Airbus380/a380_5.jpg&imgrefurl=www.dauntless-soft.com/PRODUCTS/Freebies/Airbus380/
      &h=331&w=600&sz=54&tbnid=5IIYe-D02gLFDM:&tbnh=73&tbnw=133&hl=en&start=5&prev=/
      images%3Fq%3Dairbus%2Ba-380%26svnum%3D10%26hl%3Den%26lr%3D%26client%3Dsafari%26rls%
      3Den%26sa%3DN - fajne krzesla ma :)
      • edytkus link 19.05.06, 03:18
        www.dauntless-soft.com/PRODUCTS/Freebies/Airbus380/
        • edytkus Re: link 19.05.06, 03:21
          co myslicie o tym www.nasa.gov/centers/langley/news/factsheets/FS-2003-11-81-LaRC.html -
          bez okien dla pasazerow?!
          • jersey.girl Re: link 19.05.06, 03:35
            Mnie zawsze fascynowal B-2 Sprint www.don-lindsay-archive.org/talk/b-2.jpg
            ale pasazerski to nie wiem, czy mi sie podoba. Wrazenie rzeczywiscie z kosmosu
            :). Zamiast okien ma byc video, zawsze cos :). I zalety byly niewatpliwe:

            "NASA and industry studies suggest that a large commercial BWB aircraft could be
            developed. Because of its efficient configuration, the BWB would consume over 20
            percent less fuel than a comparable conventional aircraft flying at high
            subsonic cruise speeds over a 7,000 nautical-mile range. An aircraft of this
            type would have a wingspan slightly greater than a Boeing 747 and could operate
            from existing airport terminals. The BWB would also weigh less, generate less
            noise and emissions, and cost less to operate than an equally advanced
            conventional transport aircraft."

            Czyli jestem za!
            • tamsin Re: link 19.05.06, 03:43
              ten bez okien to dla mnie okropnosc. mam okropna klausrofobie, oprocz tego
              panicznie boje sie latac, nawet z najpiekniejszymi widokami za oknem. Ten nowy
              airbus w srodku wyglada ladnie, ale aby takim sie przeleciec, potrzeba pewnie
              bilet do Azji.
              • jersey.girl Re: link 19.05.06, 03:58
                Tutaj podaja liczbe zamowien: en.wikipedia.org/wiki/A380#Orders

                Od 2008 maja latac w Lufthansie i Air France, licze, ze ktoras z tych linii
                zrobi lot do USA. Zreszta zawsze chcialam leciec do Australii, a tam latac beda
                na pewno.
                • jersey.girl Re: link 19.05.06, 04:00
                  O ja slepa, nie zauwazylam, ze napisali, ze Air France bedzie latac
                  Paryz-Montreal i Paryz-Nowy Jork. To ja sie pisze na ten drugi lot, moze uda mi
                  sie gdzies w 2012 :).
            • marekatlanta71 Re: link 19.05.06, 04:27
              B-2 widzialem z dosc bliska na Air Show jakis czas temu. Smiesznie wyglada jak
              stoi na ziemi, bo podwozie wydaje sie zaskakujaco duze.

              P.S. Mnie jakos zawsze fascynowal bardziej B-1B - kiedys na Air Show pokazywali
              go i bylo to niezapomniane przezycie:
              www.boeing.com/defense-space/military/b1-lancer/index.html
              • zyta2003 Re: link 19.05.06, 19:45
                Zapowiada sie wielka rywalizacja miedzy Europa a Ameryka. Nie mam glowy do
                numerow samolotow, wiec nie bede ich pisac, zeby sie nie narazic. Ten
                europejski jest rzeczywiscie najwiekszy. Wczesniej podawano wieksza liczbe
                miejsc, jaka beda mialy te samoloty, o luksusowych klasach, boutikach, barach
                nie wspominajac. Ale to wszystko zalezy, ile beda chcieli zostawic miejsca na
                nozki dla pasazerow. Natomiast to co "w odpowiedzi" przygotowuja Amerykanie to
                wersja mniejszego samolotu, ale za to z mozliwoscia przelecenia znacznie
                wiekszego dystansu. I tu jest pytanie, co chwyci. Europejskiego kolosa wiele
                lotnisk nie moze przyjac, poza tym wejscie pasazerow, wyjscie i cala obsluga
                pasazerska bedzie trwala znacznie duzej. Nikt mnie nie przekona, ze taki sam
                komfort wycieczkowy jest w autobusie na 50 osob i w mikrobusie na 12. Ten mamut
                nie poleci bezposrednio do Australii, czy Japonii, bo musi zatankowac po
                drodze, a ten amerykanski nie bedzie musial i z obydwoch tych wzgledow podroz
                nim bedzie krotsza.
                Concord, ktory w swoim zamierzeniu wydawal sie genialny, nie przetrwal. Z
                wielu wzgledow, niekoniecznie technicznych, czy nawet ceny biletow.
                • ania_2000 Re: link 19.05.06, 19:51
                  Lubie latac - i wielkosc samolotu nie ma dla mnie zadnego znaczenia - w
                  wiekszych tylko mniej odczuwalne sa turbulencje jak ktos nie lubi. Natomiast b.
                  wazna sprawa jest ilosc przestrzeni na jednego pasazera - bo jak uckaja 1000
                  osob jak sardynki to nie wyobrazam sobie wejsc do takiego mamuta. A jak bedzie
                  mozna nogami machac i wysoko nad glowa, to ok:)
                  • tamsin Re: link 19.05.06, 20:09
                    dla paru osob w takim samolocie bedzie luksus, a dla reszty jak w puszce :-)
                    OK, jak to jest tylko po 2-3 godziny ale jak 6+ to najlepiej sobie takiego
                    drinka strzelic zeby obudzic sie tylko pod koniec. Rowniez zmiana wyswietlania
                    filmow dla kazdego indywidulanie na maciupkim ekraniku jest dla mnie okropna,
                    filmu po prostu nie da sie ogladac, a z drugiej strony wybor jest, wiec ci co
                    juz widzieli Orlando Bloom, moga zmienic na Angeline. A czy w ogole na
                    jakichkolwiek lotach "domowych" podaja jakies zarcie picie za darmo, czy
                    wszystko teraz sie kupuje osobno?
                    • ania_2000 Re: link 19.05.06, 20:37
                      Tamsin - lecialam dwa tygodnie temu American Airlines - i jedzenie juz tylko
                      sie kupuje - cztery $ tacka z suchym zarciem!
                      Na to dictum to ja teraz juz bede brala walowki - tak jak kiedys bywalo do
                      pociagu PKP:)))) jajka na twardo!:) ale bedzie smrooood:)))
                      • samo Re: link 19.05.06, 20:46
                        Najbardziej podobal mi sie komentarz pilota w ostatni weekend na trasie Seattle-
                        Detroit: "Dziekujemy panstwu, ze z wielu dostepnych bankrutujacych linii
                        lotniczych wybrali panstwo akurat Northwest" :o))) I oczywiscie $3 za pare
                        chrupek, wiec mialam ze soba jedzenie, jak wiele innych osob.
                        • macsue Re: link 19.05.06, 22:27
                          a Southwest daje pudelko ze "snackami"-trzy rozne rzeczy(jakies krakersy, ten
                          batonik-ciasteczko z figa i cos jeszcze) + soft drink za darmo, zwrocilam na to
                          uwage bo sie zdziwilam ze nie trzeba bylo za to placic a Southwest to podobno
                          takie kiepskie linie, poza tym ceny maja niezle- z Midway do Fort Lauderdale
                          mozna poleciec za $90. Pewnie tez niedlugo zbankrutuja...
            • jotka70 Re: link 19.05.06, 20:09
              B2? Mamy tu spora baze lotnicza i kiedys lataly nad naszym uniwerkiem. Ladne.
    • jotka70 Re: Nowa era w lotnictwie 19.05.06, 20:28
      Ja bardzo lubie Embraer 135
      www.embraercommercialjets.com/english/content/erj/erj_135.asp
      To bardzo maly samolot, LOT lata nim na niektorych liniach europejskich. Czesto
      nim latalem kiedy mieszkalem w Niemczech. Nie dosc, ze bardzo ladny to super
      jest to, ze z jednej strony ma pojedynczy szereg siedzen i jesli siedzi sie tam
      to jest bardzo wygodnie.
      • jersey.girl Re: Nowa era w lotnictwie 19.05.06, 22:35
        Haha, jak lecialysmy swego czasu z moja przyjaciolka do Francji, to pokazala mi
        Embraera na Okeciu ze slowami: "O, popatrz, ta trumna lecialam z Frankfurtu" ;).
        Jakos malo zachecajaco to brzmialo ;).
        • ania_2000 Re: Nowa era w lotnictwie 19.05.06, 22:59
          dla mnie malo zachecajaco brzmi nazwa samolotow Focker:) - lecialam takim
          bodajze z Amsterdamu do Warszawy.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka