Dodaj do ulubionych

Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, Wesoła

19.04.11, 17:46
www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=394&c=100&l=1
Znów będzie lament po 521?
Obserwuj wątek
    • Gość: tia geniusz języka polskiego IP: *.warszawa.vectranet.pl 19.04.11, 18:09
      Zarząd Transportu Miejskiego przygotował projekt zmian komunikacyjnych dla Wawra, Wesołej i Rembertowa. Po jego wprowadzeniu więcej mieszkańców tych dzielnic będzie miało wygodniejszy dostęp do transportu publicznego. Pasażerowie łatwiej i szybciej dojadą do „szyny”, czyli przystanków kolejowych, tramwajów i metra.

      Nie wiedziałem, że w ogóle są plany budowy metra w Wawrze, Wesołej i Rembertowie. Fiu fiu...
    • Gość: EWA Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 09:16
      Może mi ktoś w takim razie wyjaśni jak po tych „ genialnych” zmianach mieszkając w Falenicy mam dostać się do: CZD, szpitala w Międzylesiu, Instytutu Kardiologii w Aninie,
      Przychodni na Strusia, Liceum w Aninie czy Urzędu Gminy bez dodatkowych przesiadek lub długiego spaceru szczególnie gdy dotyczy to matek z małymi dziećmi lub ludzi starszych czy niepełnosprawnych.
    • aninianin Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 09:34
      Po wycofaniu 119 z Lucerny mieszkancy Anina traca dojscie do autobusu jadacego w kierunku wału. Teraz można szybko dojsc na przystanek Piechurow, ale 213 kursuje Mrowcza, do ktorej nie ma zadnego dojscia miedzy Zwolenska a Lucerny. A w kazdym kursie na 119 na Piechurow wsiada kilka osob...
      Dlatego juz pisze protest do ZTM i namowie sasiadow do tego. Pozbawia sie nas dobrego dojscia do autobusu bez konsultacji... Tym bardziej, ze przeciez na Zwolenskiej 147 jest zwiekszone do 15/20 , to po co tam jeszcze ta 119?
      A 213 nie moze pojechac w zastepstwie 119 od Zwolenskiej do Lucerny tak by zahaczać o ten przystanek? Czas dojazdu wydluzy sie o max minute.
      Dlatego namawiam mieszkancow Anina do pisania prostestow w tej sprawie na konsultacje@ztm.waw.pl albo tel. (22) 194-84 .
    • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 20.04.11, 14:17
      Ciekawe dlaczego zamist 119 puscic Lucerny i Kadetow (lepsze jakościowo i przelotwo ulice, niż Zwolenska i Bronowska, a takze w zwiazku z powstajacymi blokowiskami, gesciej zaludnione) oraz wykasowania przejazdu przez przejazd w Miedzylesiu (przynajmniej do czasu wybudowania tunelu), dubluje sie je ze 147 na Zwolenskiej i Bronowskiej. Zapewne ze wzgledu na "swietny wyjaz na Trakt Lubelski i przejazd w Miedzylesiu".
      Jak zwykle ktos mial lepsze chody!
      typisch polnisch!
      • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 15:09
        Ja też myślałem że będzie przez Lucerny - Kadetów linia 119, ale jest chyba kilka zasadniczych powodów takiej zmiany:
        1. obecnie zwężenie na ulicy Kadetów, podejrzewam że na 213 będą autobusy 10 metrowe i z czasem będzie się zwiększac częstotliwośc zamiast pojemnośc.
        2. Częstotliwośc , linia 119 nie może na razie kursowac częściej niż co 15 minut bo nie było zgody na połączenie z 130. Linia 213 ma kursowac co 12/15 minut przez cały tydzień, może rano co 10 . Rozwój osiedli spowoduje , że trzeba będzie zasilic , 119 byłby problem bo jest i będzie powiązana z innymi liniami. 213 będzie praktycznie niezależną linią którą w każdej chwili będzie można zasilic
        3. Obsługa Mrówczej , nie ma sensownej końcówki dla 213 więc wychodzi Lucerny.
        4. Z drugiej strony obsługa Aleksandrowa , częstotliwośc co 15/20 byłoby za mało, więc 12/15.
        5 osiedla Jeziorowa , Wiązana obecnie połowa osób z 119 tam wysiada, bliżej od Lebiodowej do Kombajnistów.
        6. Lucerny chciała szybko do centrum, więc najszybciej będzie przez Gocław z przesiadką.
        7. Linia 213 daje moźliwośc większej liczby połączeń pośrednich na Gocławiu i przy moście Siekierkowskim.
        8. Większa punktualnośc od linii 119, eliminacja przejazdu w Falenicy.
        Nie wiem ja jestem za 213 jako mieszkaniec okolic obsługi zespołu przystankowego Lucerny.
        Nowe połączenie 342 do kolei jak się sprawdzi też będzie zasilane.
        Ja osobiście się ciesze że będę miał 14k/h zamiast obecnych 11 z perspektywą zwiększenia.



              • Gość: Krzysiek_S Re: Ręce precz od 119 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 22:33
                A ja pisałem do ZTM i przekonywałem że warto uruchomic komunikacje na Lucerny.Tak robiłem to przed powstaniem linii niezależnie od walczących o linie mieszkańców Sadula, czy Wawra.
                Tylko że przez Kadetów, ale niestety nie było wtedy możliwe , bo jeden Pan " budował ulice" chyba z siedem lat. A później ten sam Pan sprawił , że ponownie musimy wracac do tego samego tematu co dwa lata temu.
                Prawdą jest też to że linia 119 została przedłużona w miejsce linii 359, ale powinno się podwoic częstotliwośc 147 i nie byłoby problemu.
                A teraz są nerwy i nie potrzebne przepychanki ja nie oddam, ja też itp.
                A 213 to ten sam Pan też może się chwalic że załatwił , ale możliwe że bez mojego zdania na spotkaniu z koordynatorem ZTM w dzielnicy[ w chwili narzekania na pętlę Międzylesie dla ówczesnej linii 215 - teraz 213] - " A może 215 puścic na Gocław przez Kadetów ". Wtedy wszyscy poparli moją propozycje.Może nie, a może jednak tak byłoby że ta linia kursowałaby np. do pętli PKP Wawer a nie przez Lucerny - Kadetów na Gocław. Cholera wie. A kto później walczył na sesji żeby podjęła stanowisko w sprawie proponowanej częstotliwości już wtedy 213. Miała kursowac co 30 minut w szczycie co 40 poza , 119 tak samo.Ja walczyłem o przynajmniej obecną częstotliwośc czyli 119 bez zmian i 213 skoordynowane z 119.
                Ówczesny Burmistrz nie protestował przeciwko częstotliwości.
                A po co to napisałem. Na pewno nie dlatego żeby się chwalic , tylko dlatego że mam żal że się budzicie wtedy kiedy po dwóch latach interwencji wreszcie ZTM wrócił do sprawy i nie widzicie nic poza tym co na swoim podwórku, a nawet i z tym w niektórych przypadkach macie problem. Co robiliście przez dwa lata, żeby było lepiej . No co? Przez dwa lata pisałem do ZTM , żeby" poprawił Wawer" bo komunikacja miejska już dawno jest w tyle za ogromnym rozwojem budownictwa w Wawrze. Przez lata wiele się zmieniło.
                Z drugiej strony ZTM działa według swoich zasad czyli strategii komunikacyjnej uchwalonej w roku 2009 , w której czarno na białym jest zawarte jak powinna wyglądac komunikacja m.in w Wawrze. Powinna nastąpic marzrutyzacja układu komunikacyjnego. Czyli nic innego jak poprawa częstotliwości, postawienie na szynę, zmniejszenie czasu podróży, zwiększona ilośc przesiadek itp . A to można zrobic tylko poprzez zmiany układu linii w Wawrze. Jest też tzw plan brygadowy ZTM , czyli nic innego jak kierowca lub dwóch i autobus. Plan brygadowy jest ograniczony umowami przewoźników z organizatorem komunikacji czyli ZTM, który dostaje na to kasę z budżetu miasta. Więc nie jest to kasa bez dna.
                I na podstawie tego ZTM ułożył projekt którego tak zlewacie . Osobiście uważam że nie jest źle , chociaż jakby było więcej brygad to można byłoby zrobic o ho ho o wiele więcej.
                Niestety dołożono tylko około 10-11 brygad[ lub aż] , które można będzie zagospodarowac dopiero od 1 października 2011 roku.
                Jest S1 i KM7 , są tramwaje co 5 minut , jest ograniczona liczba brygad , więc ZTM na prośby mieszkańców w sprawie komunikacji na obszarach dalej od szyny, postanowił przeznaczyc częśc brygad z 521 na inne linie z Wawra plus dołożył te 10-11 brygad[ które na razie są wirtualne, zawsze można przeznaczyc na coś innego niestety] . Konsekwencją nie skrócenia linii 521 do Wiatracznej , będzie nie możliwośc zasilenia między innymi linii na Trakcie Lubelskim. A 521 podwójnie dubluje szynę - kolej i tramwaje do centrum.
                Więc apeluje po raz kolejny o rozwagę.Możecie miec państwo swoje zdanie , ale spróbujcie zrozumiec też drugą stronę. Ja rozumiem że z przyzwyczajenia lub wygody nie chcecie państwo ryzyka przesiadki , ale inni mieszkańcy Wawra w tym samym czasie jak państwo macie możliwośc podróżowania też koleją czekają na autobus nawet 30 minut.
                Akurat ja nie mam źle , bo mam blisko do skrzyżowania dwóch ulic Lucerny i Traktu Lubelskiego. Dlatego też proszę nie rozwalajmy szansy zmian na korzyśc w komunikacji. Jeśli macie państwo inne zdanie to trzeba tak zmienic ten projekt, żeby przynajmniej spora większośc była co najmniej usatysfakcjonowana. Jednak zmiany muszą nastąpic bo Wawer się zmienił.






              • Gość: Krzysiek_S Re: To jest chore z tymi protestami IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 23:07
                Dlatego ZTM przez dwa lata bronił się przed tym jak diabeł przed święconą wodą. Dopiero kilkadziesiąt listów moich i innych osób skłoniło ZTM do zmiany zdania.
                Bardzo mi będzie smutno, jak nie będzie żadnego efektu moich działań. Jak znowu ZTM powie bye , bye Wawrowi. Mam nadzieje że tak nie będzie. Już dalej nie będę walczył o następną szansę jak teraz będzie jak w roku 2009.


                    • Gość: abba Re: To jest chore z tymi protestami IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.05.11, 22:06
                      Panie Krzysztofie, na początek poprosili byśmy Pana by nigdy więcej, pod żadnym pozorem, żadnych listów do ZTM nie wysyłał. A jeśli miał by Pan ponownie napad przemożnej chęci spierniczenia czegoś, proszę się zająć komunikacją na przykład w Ostrołęce, czy Suwałkach, nawet gdzieś za granicą, byle dalej od Wawra.
                      Jak Pan widzi cała kilkuletnia Pańska działalność przynosi więcej szkody niż pożytku. Nie zna Pan kompletnie Wawra, było to widać po propozycjach z 2009 roku. Tegoroczne są odrobinę lepsze, ale wciąż nie do przyjęcia. Wawer to żywy organizm, a nie program komputerowy, gdzie można zasymulować dowolny układ linii i bawić się tym. W Wawrze mieszkają ludzie. Głównie starsi. Starsi ludzie NIE powinni się przesiadać, to nie jest na ich zdrowie i nerwy. Po drugie spora część osób kasuje bilety jednorazowe. Każda przesiadka więcej podraża koszt przejazdu. Generalnie, im więcej przesiadek, tym mniej ludzi skorzysta z komunikacji publicznej. Przedstawiony projekt każe zastanowić się, gdzie w tym wszystkim jest dobro pasażera. Projektanci traktują ludzi jak przedmioty. Każą im jeździć nie tam, gdzie potrzebują. Przesiadać się w najmniej dogodnym miejscu. Wydłużać czas przejazdu. Mam wrażenie, że projekt tworzyły osoby oderwane od rzeczywistości, dysponujące jedynie planem Wawra i mazakiem i nie wiedzące jakie są rzeczywiste potrzeby mieszkańców.
                      Proponuję: nie ruszać układu linii w Wawrze. Jeśli będą potrzebne zmiany mieszkańcy naprawdę sami zadbają o to (bez Pana "pomocy"), by najpierw dogadać się we własnym gronie a następnie dotrzeć do ZTM i podjąć tam rozmowy. To co jest teraz nie jest może idealne, ale jest tysiąckroć lepsze niż ten pasztet, który Pan forsuje. Może w takim razie decyzja o kasacji Ikarusów była zbyt pochopna, skoro brakuje brygad? Oczywiście projekt ten nie przejdzie. Mało było Panu 5 tys podpisów pod protestem w 2009, chce Pan mieć teraz 10 tys? Pozdrawiam deszczowo.
                      • Gość: meeee co za oszołomstwo! IP: *.home.aster.pl 09.05.11, 09:32
                        Z niepokojem widzę jak się starszymi ludźmi wyciera gębę chcąc przepchnąć swoje sprawki! Przesiadki to nie na ich nerwy! A stanie na przystanku po pół godziny to już dobrze? A idiotyczna organizacja w Międzylesiu gdzie autobusy z 3 kierunków mają 3 różne przystanki w stronę CZD? Tak samo się kiedyś mówiło że starsi ludzie nie opanują "ciepłego guzika" i nie otworzą sobie sami drzwi - jakoś się nie sprawdziło. Moja spółdzielnia mieszkaniowa walczy z zielenią, chętnie wycina wszystko co rośnie a sadzić nie chce bo "starsi ludzie się boją że przestępca się schowa w krzakach" i "nie chcą aby im zacieniało mieszkania".

                        Jest więcej dzielnic zamieszkałych głównie przez starsze osoby i jakoś nie ma tam problemu z koniecznymi zmianami w komunikacji.
                  • Gość: ojej Żadnych konkretów IP: *.home.aster.pl 22.04.11, 09:53
                    Jak niby olewa się Marysin, który już teraz ma zdecydowanie za dużo autobusów a dostanie jeszcze brakujące połączenie do Rembertowa. Brakuje natomiast autobusu dowozowego do PKP Gocławek. I linii na Potockich. To są konkrety ale o tym wielcy bojownicy nie mają pojęcia.

                    Zmiany są za mało radykalne. W Aninie zostaje absolutnie beznadziejne 125 które się spóźnia, nakłada z 525 ze względu na Bemowo, jeździ pustawe i jest do natychmiastowego skrócenia. Za to powinna sę pojawić linia dowozowa do PKP ANIN.

                    Żałosne jest że tutaj tylko się objawiają kolejni wszechwiedzący którzy tylko potrafią protestować, nie mają pojęcia o organizowaniu komunikacji miejskiej i nic nie proponują.
        • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 22.04.11, 10:07
          to nie ja powiesilem te apele, ale popieram je z calego serca. dobrze, ze jeszcze komus sie chce cos robic, a nie tylko macic.
          A Panu Panie Krzysztofie dziekuje za "codzienny jogging na Gocławiu przy przesiadce z 213 i koniecznosc wychodzenia o 1 godz. wczesniej do pracy". jestem Pana dluznikiem za taka zyczliwosc.
          niestety w naszej rzeczywistosci lepsze sa linie bezposrednie niz niedopracowane przesiadki (np. 3 min. miedzy pociagiem, a autobusem w Aninie -przez zasieki na przejezdzie, a nie na skroty z peronu, lub 1 min. miedzy przystankami 213 i 509 na Goclawiu)
          jak predkosc pociagow i punktualnosc bedzie taka jak w Niemczech, to ZTM moze proponowac mi przesiadki do pociagu, a dopoki sie to nie zmieni to wara od 119.
            • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 26.04.11, 13:54
              po ip, to raczej ty mieszkasz w apartamencie, natomiast ja mieszkam od lat we wlasnym domu na tym terenie i zywotnie interesuje mnie jakosc zycia w mojej dzielnicy.
              dopoki na formum beda tacy frustraci jak sibelius, ojej, mee itp. nie widze potrzeby ujawniania sie.
              a ludzie, ktorzy maca, aby sie wykazac w cv lub przy wyborach, a pozniej sie wyprowadza za dziewczyna lub za praca i nie wiaza swojej przyszlosci z Wawrem nie sa dla mnie partnerami do dyskusji, ktora powinna odbywac sie na poziomie, a nie obfitowac w inwektywy i docinki (patrz mee itp).
          • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 12:37
            Nellon w porównaniu do Ciebie ujawniłem się i każdy kto powinien wiedziec wie kim jestem. A ty jesteś dla mnie totalnie anonimowy.
            Mieszkam od urodzenia w Zastowie na północ od ulicy Lucerny.
            W porównaniu do Ciebie jestem w stanie podjąc dyskusje , dla tego spotykam się dzisiaj z osobą rozwieszającą apele. A ty co robisz anonimie?
            Pozdrawiam Krzysiek Sokołowski

            • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 26.04.11, 14:07
              ja niestety nie mam tyle czasu, co Pan, poniewaz ciezko pracuje na chleb.

              nie widze potrzeby spotkan i dyskusji, bo tam gdzie 2 Polakow, to 3 zdania. najlepszy przykladem jest to forum, gdzie jezeli ktos ma inne zdanie, to zamiast dyskutowac i przedstawiac argumenty (z wyjatkiem Pana) kieruje sie pod jego adresem inwektywy - patrz meee, ojej, sibeluss.
              niestety Pan jest zafiksowany na zmiany i to chyba Pana punkt honoru, zeby je przeprowadzic, dlatego nasze ewentualne spotkanie uwazam za strate naszego czasu.
              • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.11, 15:38
                Nellon ja bardzo chętnie będę za 119 jak teraz o czym rozmawiałem z tą panią która zbiera podpisy. Ale pod warunkiem że poprawi się częstotliwośc linii 142 na Trakcie Lubelskim oraz na Zwoleńskiej 147 oraz nie zmarnuje się potencjału linii 213. Dlaczego Lucerny ma miec linie co 10 minut [ 119+213 wspólnie] w tym samym czasie jak spore rejony Traktu Lubelskiego mają podstawową linie co 30 minut.? Trzeba to zmienic. Ale na pewno nie kosztem częstotliwości linii na Lucerny...
                Co do ujawniania oki szanuje wybór. Szanuje też Twoje zdanie. Po chwilowym rozemocjonowaniu projektem[ bo chciałem Go] widzę teraz pewne wady które też trzeba zredukowac na ile to będzie możliwe. Jednym z nich jest rozwiązanie braku połączenia z Międzylesiem z Lucerny po ewentualnym wprowadzeniu projektu.
                Co do sfiksowania to powiem tak. Nic na silę. Jednak będę usatysfakcjonowany jak projekt z poprawkami wejdzie , co najmniej w tych aspektach co wymieniłem wyżej. A jak nie wejdzie to się nie zabiję z tego powodu. Mówi się trudno. Jednak będzie to świadczyło o niedojrzałości społeczeństwa Wawra. Co niestety smuci.




                • Gość: Andy Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.rzeczpospolita.pl 26.04.11, 17:15
                  Przepraszamam, że się wtrącam w rozmowę z Nellonem, ale parę rzeczy w Pańskiej wypowiedzi mnie zastanowiło, np. potencjał linii 213, moje doświadczenia z tą linią niestety nie są dobre po pierwsze niepunktualność (w obie strony), po drugie linia ta dowozi mnie na Gocław, gdzie wpadam w zatłoczone autobusy, które teoretycznie mają mnie przetransportować bezproblemowo do centrum, ale niestety ląduję w korkach na Egipskiej, Saskiej a potem mostach czy to Poniatowskiego czy Łazienkowskim. Osobiście wolę już 119, które omija korki, oczywiście, pod warunkiem, że jedzie do centrum a nie na Mokotów. Co do niedojrzałości społeczeństwa to zalatuje mi tutaj "przypadkowym społeczeństwem" ze słynnej wypowiedzi pewnej pani. Mamy już drugie społeczne konsultacje w ciągu roku, czy dwóch lat i drugi raz ludzie zdecydowanie negatywnie (przynajmniej ja to tak odbieram) oceniają pomysł z liniami dowozowymi i przesiadkami, a przynajmniej protestują przeciwko zabieraniu linii bezpośrednio wwożących ich do centrum, dotyczy to zarówno 119 jak i 521. Może czas się zastanowić nad tym, że to nie społeczeństwo jest niedojrzałe ale pomysłodawcy i ich pomysł. Co niestety smuci w kontekście uporu ZTM, które ma nam służyć a nie my jemu.
                  • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.11, 21:43
                    Proszę spojrzec na zmianę trasy linii 213 [ najgorzej jest na przejeździe w Falenicy teraz pojedzie jak 115] więc punktualnośc i regularnośc się poprawi. Druga sprawa to skomunikowanie z linią 507 poprawi się. Co do linii 119 - to już nie moja słowa- linia nie pojedzie do Centralnego bo w jego okolicach jest zagrożenie utknięcia w korkach[ Aleje i Emilka] , szczególnie po zamknięciu Świętokrzyskiej. I linia o częstotliwości w szczycie poniżej 12 minut nie ma tam racji bytu. Stąd wycofanie z Centrum.
                    Co do niedojrzałości społeczeństwa to chodziło mi o to że ludzie nie potrafią lub nie chcą spróbowac wytłumaczyc merytorycznie swoje racje. Tylko nie bo nie.
                    Sam mógłbym wymyślic wiele argumentów przeciw skracaniu 521 , ale niestety takich tutaj nie przeczytałem. Inną kwestią jest fakt na jakiej podstawie prawnej powstał projekt ZTM.
                    Strategia zrównoważonego rozwoju transportu do roku 2014 się kłania, uchwalona w lipcu 2009 roku. Tam są takie zadania jak priorytezacja dla komunikacji szynowej, marszrutyzacja układu komunikacyjnego.itp, itd. Jakby było inaczej ZTM prawdopodobnie nie ruszałby linii 521. Tylko stawiał na linie autobusowe do centrowe... co było jeszcze do niedawna. Linia 502, 514, 119... Mógłbym rozwinąc ten temat, ale czy ktoś chce?





                    • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 28.04.11, 10:10
                      nareszcie wszyscy troche ochloneli.
                      ja jestem zdania, ze transport szynowy jest bradzo dobrym transportem, tylko niestety nie w zimie w Polsce, a jak pokazala nam ostatnia zima, to prawie 5 miesiecy w roku spoznien i problemow z taborem, dlatego uwazam, ze w Wawrze zachodnim nalezy pozostawic przynajmniej 1 linie bezposrednia do Centrum. ja oczywiscie mam na mysli 119, ale jadace Lucerny i Kadetow z dojazowymi liniami 147,146,142,702,213.
                      Niestety 119 na E. Plater zaczelo utykac dopiero po przeniesieniu petli z Dw. Centralnego, a przy utworzeniu buspasa w Alejach Jerozolimskich, to autobusy juz nie stoja w korkach.
                      Czasami na Spacerowej trafial sie korek, ale teraz tez tam stoi, wiec argumentacja o korkach przy jezdzie 119 do Centrum upada. jedyne co bym jeszcze zmienil, to to, zeby 119 nie jechalo Pulawska do Placu Konstytucji, tylko Warynskiego, zeby nie trzeba bylo biegac do metra przy Placu Zbawiciela.
                      521 tez moim zdaniem powinno pozostac przynajmniej w takim okrojonym stanie jak obecnie z kursami do Wiatraka i dalej przez Centrum.
                      Jeszcze jedno: dlaczego np. 119 i 213 nie moze poczekac przynajmniej 2 min. na pasazerow z pociagu przy stacji Anin. W Niemczech autobusy maja obowiazek czekac na pasazerow skorelowanych w ramach aglomeracji kusow S-Bahn i U-Bahn.
                      • qawsedrftg Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 28.04.11, 13:29
                        Bez przesady, problemów z taborem tej zimy było względnie mało, a na pewno nie 5 miesięcy. Już więcej było np z rozjazdami. Przez zdecydowaną większość czasu wszystko jeździło bardzo sprawnie. Dla mnie bardzo istotnym problemem jest brak systemu informacji wyświetlającego jaka jest sytuacja. Przecież to nie jest droga rzecz jak na inwestycję komunikacyjną.

                        521 ma problem z kursami skróconymi, które się źle koordynują z pozostałymi. Bezwzględnie powinno być zastąpione czymś innym na Ochocie, bo dlaczego ma być tam niepunktualne z powodu korka na rondzie w Międzylesiu?
                      • Gość: karol Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.bas.roche.com 29.04.11, 13:36
                        > 1 linie bezposrednia do Centrum. ja oczywiscie mam na mysli 119, ale jadace Lucerny i Kadetow z dojazowymi liniami 147,146,142,702,213.

                        Moze mi ktos wyjasnic skad jest to cisnienie na 119 jadace Kadetow? Przeciez to sie kupy nie trzyma. Wiekszy odcinek Kadetow nie jest zamieszkaly, mieszkancy rejonow Poprawnej maja do Walu Miedzeszynskiego mniej niz 700 metrow. Tyle mozna przejsc nawet w zimie. Ja na przyklad z okolic Wiazanej mam do przystanku Kombajnistow niewiele mniejsza odleglosc, ale nie rzucam postulatow, zeby 119 stawalo pod moim domem (bo to zreszta niemozliwe).

                        Tymczasem zeby ta garstka pasazerow wsiadajaca na przystanku przy Kosciele i Poprawnej miala autobus pod nosem chce sie zabrac go mieszkancom Zerzenia (Wiazana, Bronowska, duzemu osiedlu przy Jeziorowej itd.) a nastepnie tym, ktorzy dosiadaja sie przy Wale Miedzeszynskim. Mieszkancy okolic Poprawnej, Seczkowej czy w ogolnosci Kadetow moga sobie dojsc/dojechac do Walu M. i tam wsiasc w 119. I wszyscy beda zadowoleni.
                          • Gość: karol Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.adsl.inetia.pl 01.05.11, 12:48
                            No dobra, ale zeby kto jechal szybciej? Ci ludzie, ktorzy sie dosiadaja od Lucerny w kierunku Miedzylesia? Przeciez oni maja bardzo dobry dojazd do centrum pociagiem. Czesc pasazerow z Lucerny ma dosc blisko na stacje Anin, a ci co wsiadaja w Miedzylesiu maja podobnie.

                            Zatem o ile Ciebie dobrze zrozumialem, to postulat jest taki, zeby zabrac duzej liczbie pasazerow (Zerzen i ci, ktorzy wsiadaja przy Wale) jedyny bezposredni autobus do centrum, zeby inni, ktorzy i tak maja dosc szybki pociag do centrum mieli jeszcze wybor autobusu i jechali 10 minut szybciej?

                            Tak ma ta "rewolucja" usprawniajaca komunikacje wygladac? Brawo! Jesli Wam tak zle bedzie bez 119, to walczcie o powrot w nowym rozkladzie 119 na Lucerny, ale reszta tych pomyslow sie w ogole kupy nie trzyma.

                                • Gość: ej Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.05.11, 09:22
                                  Skoro tak przeszkadza fakt, ze linia 521 dubluje linię PKP, proponuje dalsze zmiany. Otóż linie Mam pomysł na dalszą racjonalizacją dla ZTM. Otóż linie 525 i 125 dublują się na sporym odcinku (od Marsa do Międzylesia), a 525 z kolei ma identyczną trasę jak 520 i inne linie jeżdżące Trasą Łazienkowską. Skoro mieszkańcy Radości i innych osiedli maja korzystać albo z SKM albo też z przesiadek (prawdopodobnie tak wygodnych jak teraz, kiedy skrócona linia kończy się przed Uniwersamem i trzeba przejść przez 3 jezdnie, gdzie brak świateł, aby dotrzeć do przystanku tramwajowego!), proponuję, aby skasować np. linię 525 i mieszkańcy Międzylesia i Anina jeździlbyi do PKP Anin lub PKP Międzylesie, a ZTM mogłoby stworzyć im linie dowozową. Dojeżdżając linią 125 do Wiatracznej mieszkańcy tamtych osiedli mieliby taką sama możliwość przesiadki do Centrum jak mieszkańcy Radości i Falenicy.
                                    • Gość: yasemin1 Jestem totalnie wściekła IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 06.05.11, 17:09
                                      Właśnie się dopatrzyłam na owych kretyńskich zmianach, że linia 213 pojedzie zmienioną trasą.
                                      Starałam się o przyjęcie dziecka do przedszkola w Radości gdyż z tego berdyczowa gdzie mieszkam Anin Sadul miałam bezpośrednie połączenie do ulicy Limby w Radości. Po zmianach będę od przystanku zapier....lać z dzieckiem chyba kilometr. Nie dosyć że te głąby z urzędu nie wybudowały przedszola na węglarskiej co obiecywali chektar czasu temu to teraz następne pacany utrudniają życie tym odciętym od świata.
                                      I co teraz mam zmieniać przedszkole i ciekawe jak skoro miejsc wszędzie brak.

                                      Nie wiem jak inni ale u mnie te zmiany spowodują totalny paraliż i nie zostawię tego tak sobie.

                                      A ta linia co ma łączyć PKP Wawer z PKP Radość to jakieś dupowe rozwiązanie ciekawe dla kogo chyba powietrze będzie wozić.
                                              • Gość: abba Re: Konsultacje ZTM w Urzedzie Dzielnicy 13 maja IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.05.11, 22:10
                                                Panie Krzysztofie, na początek poprosili byśmy Pana by nigdy więcej, pod żadnym pozorem, żadnych listów do ZTM nie wysyłał. A jeśli miał by Pan ponownie napad przemożnej chęci spierniczenia czegoś, proszę się zająć komunikacją na przykład w Ostrołęce, czy Suwałkach, nawet gdzieś za granicą, byle dalej od Wawra.
                                                Jak Pan widzi cała kilkuletnia Pańska działalność przynosi więcej szkody niż pożytku. Nie zna Pan kompletnie Wawra, było to widać po propozycjach z 2009 roku. Tegoroczne są odrobinę lepsze, ale wciąż nie do przyjęcia. Wawer to żywy organizm, a nie program komputerowy, gdzie można zasymulować dowolny układ linii i bawić się tym. W Wawrze mieszkają ludzie. Głównie starsi. Starsi ludzie NIE powinni się przesiadać, to nie jest na ich zdrowie i nerwy. Po drugie spora część osób kasuje bilety jednorazowe. Każda przesiadka więcej podraża koszt przejazdu. Generalnie, im więcej przesiadek, tym mniej ludzi skorzysta z komunikacji publicznej. Przedstawiony projekt każe zastanowić się, gdzie w tym wszystkim jest dobro pasażera. Projektanci traktują ludzi jak przedmioty. Każą im jeździć nie tam, gdzie potrzebują. Przesiadać się w najmniej dogodnym miejscu. Wydłużać czas przejazdu. Mam wrażenie, że projekt tworzyły osoby oderwane od rzeczywistości, dysponujące jedynie planem Wawra i mazakiem i nie wiedzące jakie są rzeczywiste potrzeby mieszkańców.
                                                Proponuję: nie ruszać układu linii w Wawrze. Jeśli będą potrzebne zmiany mieszkańcy naprawdę sami zadbają o to (bez Pana "pomocy"), by najpierw dogadać się we własnym gronie a następnie dotrzeć do ZTM i podjąć tam rozmowy. To co jest teraz nie jest może idealne, ale jest tysiąckroć lepsze niż ten pasztet, który Pan forsuje. Może w takim razie decyzja o kasacji Ikarusów była zbyt pochopna, skoro brakuje brygad? Oczywiście projekt ten nie przejdzie. Mało było Panu 5 tys podpisów pod protestem w 2009, chce Pan mieć teraz 10 tys? Pozdrawiam deszczowo.
                                                • aninianin Re: Konsultacje ZTM w Urzedzie Dzielnicy 13 maja 08.05.11, 12:07
                                                  Abba a teraz powiedz ja zbieraliscie te podpisy wtedy.
                                                  To ty stales przy kosciele w Aninie i molestowales kazdego , kto przechodzil o podpis? Tak, molestowales, bo kazdy , kto nie podpisal byl wedlug Ciebie zdrajcam i komuchem. Tak to ty wymusiles na proboszczu, by kazal wiernym podpisywac sie po mszy u Ciebie na listach, bo diabel zabiera swieta linie 115 , a kazdy kto nie podpisze jest z szatanem, i jest zgubiony. Tak zebraliscie wtedy te podpisy, prawda?? Wymuszajac je, wmawiajac ludziom glupoty.
                                                  I Ty i twoja zgraja uwazacie sie za reprezentacje Wawra? Jakim prawem? Ja i wszyscy znajomi, setki osob o lat czekamy na reforme. Nie kazdy jak ty jezdzi na codzien samochodem a autobusem od swieta kasujac bilet. 90% ludzi korzysta z kart miejskich.
                                                  90 % ludzi chce reform , chce linii, ktorymi mozna gdzie sdojechac.
                                                  Czy to normalne, ze dzis z Anina na Ogorkowa nad Wisle jade autobusem w weekend 1,5 godziny? Ze ta odleglosc rowerem pokonuje w 20 minut? Tak tak wyglada ta Wasza broniona komunikacja: Do kosciola na msze, czy na dzialeczke. A reszta ma sie walic, albo wyprowadzac.
                                                  My chcemy reformy !!!!!!!!!!!