Dodaj do ulubionych

Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, Wesoła

19.04.11, 17:46
www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=394&c=100&l=1
Znów będzie lament po 521?
Obserwuj wątek
    • Gość: tia geniusz języka polskiego IP: *.warszawa.vectranet.pl 19.04.11, 18:09
      Zarząd Transportu Miejskiego przygotował projekt zmian komunikacyjnych dla Wawra, Wesołej i Rembertowa. Po jego wprowadzeniu więcej mieszkańców tych dzielnic będzie miało wygodniejszy dostęp do transportu publicznego. Pasażerowie łatwiej i szybciej dojadą do „szyny”, czyli przystanków kolejowych, tramwajów i metra.

      Nie wiedziałem, że w ogóle są plany budowy metra w Wawrze, Wesołej i Rembertowie. Fiu fiu...
      • Gość: tia P.S. IP: *.warszawa.vectranet.pl 19.04.11, 18:12
        tak, wiem, że tramwajów tamte dzielnice też nie mają. Ale w sumie Gocławek nieco bliżej;)
      • Gość: to przykre Jest pan zerem :) IP: 85.222.43.* 20.04.11, 07:57
        Gdzie jest powiedziane że metro jest w Wawrze? Piszą że ma ułatwić dojazd do metra dla mieszkańców Wawra. Jak się chce ktoś czepiać to powinien chociaż starannie przeczytać i zrozumieć (!) tekst.
        • Gość: tia Re: Jest pan zerem :) IP: *.warszawa.vectranet.pl 20.04.11, 22:01
          Panie Ziobro. Czytaj Pan ze zrozumieniem zacytowany tekst.
          Oczywiste jest o czym jest całość. Ale topik artykułu jest śmieszny bo sugeruje. Zresztą to taki OT.
          Peace
    • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.11, 21:08
      ZTM wprowadzi dla nas udogodnienie polegające na skróceniu linii 521 do Wiatracznej!!!!
      W ramach udogodnień niech zastąpią autobusy furmankami - będziemy ekologicznie do pracy podróżować.
      • sibeliuss Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 19.04.11, 21:37
        Od Gocławka masz "9", jedna za drugą, do tego masz "24" - mało Ci?
        • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.11, 21:40
          Do tego S1 i KM7, 213 w pobliżu aż do Lucerny co 12 minut.
        • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.11, 21:42
          Jeżeli ZTM mówi o udogodnieniach dla pasażerów, to wytłumacz mi na czym polega udogodnienie w transporcie do Centrum:
          - obecnie jeden autobus 521 ,
          - po udogodnieniach 521 i przesiadka?
          • sibeliuss Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 19.04.11, 21:56
            Powiedz mi, czemu ludzie mimo dogodnego 521 wsiadają do Minibusa i Arki?
            • jhbsk Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 10:20
              Bo jeździ po tej samej trasie i podobnie kosztuje. Dobra egzystencja tych linii dowodzi jak potrzebne jest 521. Powinno tylko jeździć częściej.
              • sibeliuss Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 12:55
                Czyli częściej niż co 10 minut? A może zlikwidować SKM, bo dubluje 521?
                • aninianin Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 13:02
                  Trollu, nudzisz sie? Idz potrolluj gdzies indziej, jak to robisz od lat...
                  • sibeliuss Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 13:09
                    aninianin napisał:

                    > Trollu, nudzisz sie? Idz potrolluj gdzies indziej, jak to robisz od lat...

                    Bądź tak uroczy i odpierwiastkuj się ode mnie. Jakoś sobie nie przypominam bliższych konwersacji, a jhbsk adwokata nie potrzebuje.
                  • Gość: tesia Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.play-internet.pl 20.04.11, 17:46
                    I bardzo dobrze że się coś ruszy bo Wawer to takie zadupie jakby nadal na polach rosła tylko kapusta i ogóry, smród szamba a dojechać tu z centrum to horror..
                    • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 18:12
                      Dojechać tu z Centrum to horror i dlatego skracają linię 521 do Wiatracznej. Dobrze nam robią.
                      • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 18:14
                        Wbrew pozorom.
                        • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 18:24
                          Myślę, że najbardziej na skróceniu linii 521 najbardziej skorzystają ... właściciele prywatnych linii. I pewnie o to chodzi. Wbrew pozorom.
                          • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 18:29
                            Tylko że oni mają inną taryfę w porównaniu do S1 czy nawet KM7 .
                            • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 20:13
                              Teraz jadąc 521 do Centrum potrzebny jest jeden bilet, po "udogodnieniach" - co najmniej dwa. Dlatego bardziej opłacalne będzie skorzystanie z prywatnych linii.
                              Skrócenie linii ma na celu wsparcie prywatnego biznesu.
                              • Gość: ojej Naprawdę potrzebne będą dwa bilety? IP: 85.222.43.* 20.04.11, 20:21
                                Przestudiuj taryfę, trochę się pozmienało od czasów PRL.

                                Prywatne linie będą istniały do chwili kiedy pojawi się linia ZTM Otwock-Ługi-Karczew. Wtedy się zwiną. Już od dawna o tym wiedza i nie inwestuja w nowy tabor.
                                • Gość: mieszkanka Re: Naprawdę potrzebne będą dwa bilety? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 20:36
                                  Specjalnie dla Ciebie studiuję taryfę:
                                  bilet w Arce do Centrum - 3 zł /w obydwie strony 6 złotych/
                                  521 + jedna przesiadka 2x2,80 czyli 5,60 / w obydwie strony 11,20

                                  PRL słabo pamiętam, ale niektórzy widzę tęsknią :)
                                  • aninianin Re: Naprawdę potrzebne będą dwa bilety? 20.04.11, 21:07
                                    Droga mieszkanko, nie znam nikogo wsrod znajomych, kto jezdzilby komunikacja na biletach jednorazowych. Wszyscy maja karte miejska. Na tygodniowa 32 zl, ulgowa 16, stac kazdego. Miesieczna wychodzi dwa razy taniej.
                                    • Gość: mieszkanka Re: Naprawdę potrzebne będą dwa bilety? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 21:31
                                      Czy z kartą, czy bez - staram się udowodnić, że zmiany przygotowane przez ZTM - dotyczące linii 521 nie służą naszej wygodzie.
                                      • Gość: grzegorz No i są jeszcze bilety 40 minutowe. IP: *.cebit.com.pl 05.05.11, 20:40
                                        > Czy z kartą, czy bez - staram się udowodnić, że zmiany przygotowane przez ZTM -
                                        > dotyczące linii 521 nie służą naszej wygodzie.
                                        Możesz mi wierzyć: próby ,,dowodzenia'' czegokolwiek przy pomocy fałszywych argumentów niczemu nie służą, marnują tylko Twój czas. Najwyżej powiedz: ,,a mi bez 521 będzie niewygodnie''. To Twoje prawo. Rozumiem, jeżeli podróżujesz do Śródmieścia poza szczytem, to możesz mieć korki w głębokim poważaniu i wygoda braku przesiadek jest oczywista. Ale jeśli tak jest rzeczywiście, to jesteś w mniejszości, niestety.
                                        • Gość: mieszkanka Re: No i są jeszcze bilety 40 minutowe. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.05.11, 17:38
                                          Fałszywym argumentem jest konieczność kasawania dwóch biletów zamiast jednego? O tym, że jednym autobusem do Centrum jest wygodniej niż dwoma to jasne, pisałam o tym wcześniej. Ponoć 521 jest bez sensu, bo pokrywa się z SKM. A 113 nie będzie się pokrywać?

                                          Boję się, że prawdziwe korki to się zaczną jak włączą światła przy Marsa.
                                    • Gość: 521 Re: Naprawdę potrzebne będą dwa bilety? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 10:48
                                      to jeszcze poproszę o cennik po szykowanej właśnie podwyżce... coś blisko 100%..hm
                                      • Gość: ojej Wawer to jednak ciemnota IP: *.home.aster.pl 21.04.11, 11:21
                                        Ludzie, czytajcie i nie wierzcie szmatławym gazetkom. Podwyżka będzie ale o 10 % max, nie o żadne 100%.
                                  • Gość: ojej Re: Naprawdę potrzebne będą dwa bilety? IP: *.home.aster.pl 20.04.11, 21:42
                                    No zaraz, to jest bez sensu! To już lepiej kupić dobowy, albo godzinowy chyba? Są takie bilety :)
                                    • Gość: mieszkanka Re: Naprawdę potrzebne będą dwa bilety? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 21:52
                                      Ja po raz kolejny zadam pytanie zasadnicze:
                                      Jaka jest korzyść dla pasażerów z zamiany linii 521 w skróconą do Wiatracznej linię 113?
                                      Częstotliwość kursowania w godzinach szczytu pozostaje taka sama. W to, że autobusy będą jeździć bardziej punktualnie też nie wierzę, bo w korkach stoją przy rondzie Marsa. Dla mnie przesiadka nie jest udogodnieniem. Dlaczego do Centrum Warszawy nie możemy dojechać jednym autobusem? Bo jest pociąg? No to trzeba zabrać autobusy z Al. Jerozolimskich, bo tam są tramwaje!!!
                                      Odnoszę wrażenie, że rozmawiam z urzędnikami Pani Prezydent Warszawy, którzy robią nas w balona.
                                      • Gość: ojej Pieniactwo to polska specjalność IP: *.home.aster.pl 20.04.11, 22:50
                                        Korzyści są wielorakie:

                                        -linia 521 jest do niczego jako główna obsługa dzielnicy. Jedzie długo, łączy funkcje linii lokalnej z długą trans-dzielnicową. Komfort podróży z prawie 30-toma przystankami żaden. Jest trochę dziadków którzy się przyzwyczaili "bo tak jest od 50 lat", ale lepsze jest wrogiem dobrego.

                                        -liczba pasażerów jest zmienna na trasie. Największa Falenica-Wiatraczna, mniej do Centrum, jeszcze mniej na Szczęśliwice. Albo puste autobusy w jednym miejscu albo przepełnione gdzie indziej. Skrócone kursy prowadzą do nieregularnych odjazdów.

                                        -korki na Marsa są znacznie mniejsze niż w centrum.

                                        -pociąg ma bez porównania większą pojemność, jedzie szybciej i wygodniej.

                                        -tak, to prawda, tam gdzie są tramwaje autobusy dobrze jest przenieść gdzie indziej. Na przykład na Wolskiej zniknęły linie 106, 125 i 345 w ciągu dosłownie kilku lat - i dobrze komunikacja działa.
                                        • Gość: Krzysiek_S Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 23:06
                                          Dzięki skróceniu 521 , da się zasilic 142, 146 i 147 , resztę to 113.
                                          215 to z brygad 215 i 115.
                                          I tak trzeba będzie dodac brygad na 342 , zasilenie 213 [ jeszcze jest Rembertów i Wesoła] i na to co gdzieś słyszałem potrzeba z 10-11 brygad. Brygady nie rosną na drzewie dlatego dopiero reforma weszła by po zakończeniu remontów po wakacjach z wtyczek i linii Z . A jeszcze jest reforma przy metrowa. Więc jak jest kolej i powstała S1 oraz są tramwaje co 2-3 w szczycie to niestety nie 521 do centrum.

                                          • Gość: 521 Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 11:07
                                            a pomyślałeś Krzysiaczku martwiący się o brygady o tych którym do żadnej ze stacji nie udostępniono dojazdu? Dlaczego nie można zorganizowac choć jednej linii dowozowej dla mieszkańców anina - osiedle JBJ, ul. między stacjami IV, V Poprzeczna, od Kajki do Wydawniczej- zważ, że nie ma przejścia na drugą stronę torów do przystanku Solidna.
                                            Mało tego, tyle razy juz czekałam na pociąg, który nie przyjechał. Najczęściej nawalają KM, po nich przyjeżdża, nawet o czasie SKM ale tylko jeden skład i już na stacji Wawer zostają pasażerowie, którzy nie zmieścili się do zatłoczonego pociągu. Dojechać do Centrum na godz 8 czy 9 pociągiem naprawdę do przyjemnych nie należy. Dlatego jestem za autobusem - zwał jak zwał 521 .. 113.. wsio ryba aby dowoził ludzi do Cetrum. Myślę, że zdecydowana większość naszych mieszkańców byłaby za pętlą na Centralnym.
                                            • Gość: ojej Osiedle IBJ to bardzo dobry pomysł IP: *.home.aster.pl 21.04.11, 11:23
                                              Ale wymagałby trochę przygotowań - usunięcia progów i przebudowy ulic. Byłoby bliżej na basen, do stacji, dzielnica rozległa a komunikacji nie ma. Ale to nie ma wiele wspólnego z 521.

                                              521 dogorywa, wcale nie jeździ tak zatłoczone jak tu niektórzy piszą, a zwłaszcza za Wiatraczną w stronę Centrum.
                                            • Gość: Krzysiek_S Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 11:30
                                              Anin to jest inna sprawa , można załatwic dwoma brygadami mini, midi itp. niezależnie od obecnie proponowanego układu. Tylko niech to ktoś zaproponuje, przedstawi co należy poprawic , żeby autobus mógł jeździc. Wtedy na pewno się uda.
                                              ZTM lubi dojazdówki , ma to w strategii, więc? Do dzieła w tej sprawie.
                                              • Gość: ojej Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.home.aster.pl 21.04.11, 11:39
                                                Nie znam procedur, nie wiem komu przedstawić, ale trasa to chyba powinno być coś takiego:

                                                PKP Anin - VIII Poprzeczna - Kajki - Zorzy - Zambrowska - XI Poprzeczna - PKP Anin

                                                Niestety są nieprzyjemne, źle wyprofilowane progi na Zambrowskiej.

                                                To trochę krótko i nie ma podjazdu pod kościół, basen i Alpejską. Więc inna opcja to od PKP Anin drugie kółeczko przez Alpejską - tyle że tam nie ma jak dojechać do Odrodzenia bo wszędzie są progi.
                                                • qawsedrftg Pomysł dopracowany: 21.04.11, 14:08
                                                  Co 15 minut odjazdy spod PKP ANIN, jedna brygada, na przemian dwa kółka:

                                                  -PKP ANIN - VIII Poprzeczna-Kajki-Zorzy-Zambrowska (albo Pazińskiego która musiałaby być jednokierunkowa)-IX Poprzeczna-PKP ANIN
                                                  -PKP ANIN - VIII Poprzeczna-Rzeźbiarska-V Poprzeczna-Kajki-Odrodzenia-Odsieczy Wiednia - Instytut Kardiologii - Alpejska-Kajki-IX Poprzeczna - PKP ANIN

                                                  No i wszystko ładnie działa, z Alpejskiej na osiedle IBJ można przejść, a jak ktoś nie może to się przejedzie co drugim kursem. Brakuje nawierzchni na Odsieczy Wiedeńskiej, no i progi na Rzeźbiarskiej.
                                        • Gość: mieszkanka Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 21:40
                                          Na Facebooku powstała grupa "Nie dla likwidacji linii 521" - ponad 500 osób jest przeciwko. Uwierz mi to nie są "dziadki". Do protestu dołączają ludzie z Ochoty, bo im ten autobus chcą zabrać zupełnie.
                                          • Gość: ojej Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.home.aster.pl 21.04.11, 22:52
                                            Cały ten facebook to jakaś głupota, ale taka akcja to głupota do potęgi ósmej. Problem Ochoty to zupełnie inna kwestia, przypuszczam że zostanie przedłużona trasa jakiegoś autobusu mającego teraz pętlę na Dworcu Centralnym, może 131? Tak żeby częstotliwości były zachowane.

                                            A ja chcę normalnego, szybkiego i sprawnego transportu z Falenicy, a nie autobusu który zatrzymuje się po drodze na 30 przystankach i stoi jeszcze w 5 korkach. Emerytom się nie spieszy, a zmian nie lubią.
                                            • Gość: mieszkanka Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 14:42
                                              To jest Was trzech lub pięciu za zmianą, a na Facebooku - już prawie 2000 przeciwko.
                                              • Gość: ojej Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.home.aster.pl 22.04.11, 15:01
                                                Żaden facebook nie pomoże, zmiany w końcu będą i całe szczęście :) Gdyby facebook istniał w XVIII wieku to by I RP szybciej się rozleciała! To może zrobimy nawalankę?

                                              • Gość: ojej Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.home.aster.pl 22.04.11, 15:06
                                                Dodam jeszcze że mieszkam w Aninie, mam świetne połączenie kolejowe, całkiem niezłe 525, brakuje mi linii wewnątrzanińskiej, pozostałe autobusy mnie nie interesują. Jeśli tylu jest chętnych na czekanie na przystanku pół godziny oraz jazdę w tłoku przez pół miasta to właściwie dlaczego nie? Można zostawić to 521 co pół godziny (niewiele rzadziej niż obecnie poza szczytem) i pewnie tak ZTM to rozegra :) A co się dzieje na terenach największej w Warszawie katastrofy urbanistycznej (czyli na osiedlu Las) to mnie już zupełnie nie ciekawi, byle się dało na rowerze przejechać Kadetów i wzdłuż kanałku.
                                                • Gość: Krzysiek_S Re: Pieniactwo to polska specjalność IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 15:21
                                                  A co ma Las do protestów. Nikt na razie nie protestuje z tzw Wawra zachodniego [ oprócz Sadula] . To Wawer wschodni ma kolej , linie 525 , 125 do centrum, a my żadnej.
                                                  Domagamy się tylko polepszenia częstotliwośi i punktualności linii i niestety brygady nie rosną na drzewach więc skądś trzeba zabrac.
          • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.11, 21:58
            Takie udogodnienie że nie czeka się Bóg wie ile, jak bywa czasami z 521, tylko jest punktualna linia . Czas oczekiwania też się liczy przynajmniej dla mnie.
            Poza tym należy przyspieszyc tramwaje poprzez priorytety na Grochowskiej i Waszyngtona.
            Jest S1 do centrum i KM7 i jak widzę co raz więcej osób przesiada się do kolei.
            • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.11, 22:19
              Krzysiek - Częstotliwość kursowania obecnej linii 521 i planowanej nowej linii 113 w godzinach szczytu jest IDENTYCZNA - co 10 minut. Tak więc ten argument też chybiony.

              Sibeliuss -Ludzie oprócz 521 wsiadają też do Arki i Minibusa, ponieważ bezpośrednich połączeń do Centrum jest za mało. Dlatego pomysł skrócenia linii 521 jest niedorzeczny.
              • sibeliuss Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 19.04.11, 22:22
                A czy legenda o tym, że w pociągu gwałcą i mordują jest nadal żywa?
                • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.11, 22:28
                  Jeśli jeździsz pociągiem, to pewnie wiesz.
                • jhbsk Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 10:21
                  Mam w nosie legendy. Argument od czapy.
                  • sibeliuss Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 12:10
                    jhbsk napisała:

                    > Mam w nosie legendy. Argument od czapy.

                    Może i od czapy, ale gdy pytam dlaczego ktoś nie jedzie SKM lub KM to słyszę o licznych morderstwach, napadach i gwałtach.
                    • aninianin Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 12:13
                      Mieszkam tu od zawsze nigdy nic takiego nie slyszelem...
                      • sibeliuss Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 12:19
                        A argument, ze w pociągach z Dęblina śmierdzi?
                • Gość: _grzaniec_ Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 11:14
                  jedynie co ludzie ostatnio mówili na przystanku , dodam 521 - to żeby niejakiemu sibeliussowi mózg się dusi.. ale jakoś mi go nie szkoda..
                  • sibeliuss Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 21.04.11, 13:27
                    Krytykę zacznij od siebie.
              • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.11, 22:37
                Ale mi nie chodzi o częstotliwośc rozkładową tylko faktyczny czas oczekiwania.
                Czasami czekałem na 142 przy Realu i miało byc 521 i ani razu nie przyjechało o czasie.
                Ba czasami powinny byc dwa kursy [ 142 kursuje co 30 minut] 521 i był jeden 521f nabity solówka , a po 5 minutach było 142 a przed nią 521 z miejsami siedzącymi i z pięcioma osobami stojącymi. Teoretycznie 521 powinno byc co 10 minut, a nie było żadnego przez 20 minut . Raz podkreślam raz czekałem na 521 na Placu Narutowicza i się nie doczekałem przez 35 minut. W końcu poszedłem do 9 i chyba to 521 co 20 minut mijałem przed Zawiszą jadące w drugą stronę a za nim drugie 521 puste jak bęben[ powinny byc odstępy 20 minut]. To pierwsze miało miejsca siedzące zajętę to fakt.
                A wie Pani jakie potrafią byc korki w w centrum wszystko stoi od ZAwiszy po patelnie lub od Palmy do patelni i dalej do Zawiszy.
                Rozgrzebią Świętokrzyską[ metro] będzie gorzej.
                Dlatego po tych doświadczeniach jestem za skróceniem.
                • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.04.11, 22:52
                  Korzystam z linii 521, do Dworca Centralnego autobus nie stoi w korkach. Bardzo często zdarza się natomiast, że autobus przyjeżdża rano spóźniony z Falenicy.
        • Gość: 521 Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 10:52
          no jasne! i to rozwiązanie skróci czas i podniesie komfort podróży. Oczywiście przystanek przesiadkowy do tychże na Grochowskiej pod Universamem, tak jak to było dotychczas, tak?
      • jhbsk Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 10:19
        Gość portalu: mieszkanka napisał(a):

        > ZTM wprowadzi dla nas udogodnienie polegające na skróceniu linii 521 do Wiatrac
        > znej!!!!

        Niech ich cholera. Znowu zmuszają ludzi do przesiadek. Trzeba do dziadów pisać. Ja zaraz to zrobię i innych zachęcę.
        • Gość: meeeee Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.home.aster.pl 20.04.11, 10:42
          I bardzo dobrze. 521 w obecnej formie jest ciężko chore i czas to naprawić. Ja chcę przesiadek :) Poza tym jest przecież kolej.
    • Gość: EWA Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 09:16
      Może mi ktoś w takim razie wyjaśni jak po tych „ genialnych” zmianach mieszkając w Falenicy mam dostać się do: CZD, szpitala w Międzylesiu, Instytutu Kardiologii w Aninie,
      Przychodni na Strusia, Liceum w Aninie czy Urzędu Gminy bez dodatkowych przesiadek lub długiego spaceru szczególnie gdy dotyczy to matek z małymi dziećmi lub ludzi starszych czy niepełnosprawnych.
      • Gość: meeee Tak samo jak dotąd IP: 85.222.43.* 20.04.11, 09:20
        A skąd masz się dostać? A jak się masz dostać do Centrum Onkologii? A do Szpitala Bielańskiego? Nie ma bezpośrednich linii? Co za niedopatrzenie! Po co matka z dzieckiem ma jechać do Urzędu Gminy? Dlaczego zawsze są takie bezsensowne wypowiedzi?

        To co zdecydowanie powinno się poprawić to jakość przesiadek. Na przykład w Międzylesiu bardzo nieprzyjemny jest brak przystanku w stronę CZD, są 3 linie (305 nie liczę bo to jakiś żart) i każda ma inny przystanek.
        • Gość: Ewa Re: Tak samo jak dotąd IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 09:44
          Do Centrum Onkologii czy do Szpitala Bielańskiego nie muszę dojeżdżać często ,ale do CZD, przychodni na Strusia czy liceum w Aninie tak. Linia 305 i 115 daje mi możliwość dostania się tam bez dodatkowych przesiadek co po zmianie będzie niemożliwe.
          ps. .Należy czytać ze zrozumieniem ponieważ nie pisałam tylko o matkach z dziećmi ale również o ludziach starszych i niepełnosprawnych , którzy zostaną skazani na dodatkowe przesiadki i długie spacerki.
          • Gość: meeee Re: Tak samo jak dotąd IP: 85.222.43.* 20.04.11, 09:48
            A teraz są skazani na długie oczekiwanie, 305 jeździ raz na godzinę! I do tego niepunktualnie, po co komu takie autobusy? Wozi po 3-4 osoby. Nie da się zrobić komunikacji tak aby każdy miał bezpośredni dojazd w każde miejsce, dlatego zmiany idą w dobrym kierunku. Należy zadbać o to aby przesiadki były wygodne. Do liceum w Aninie dojazd się nie zmieni raczej. Zniknie 115 z kilku uliczek na Grochowie, za to pojawi się połączenie z Rembertowem. I to będzie bardziej przydatne (dojazd do CZD choćby) niż 115 na Pragę jadące bardzo podobnie jak 125.
            • Gość: Ewa Re: Tak samo jak dotąd IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 10:17
              Lepsze 305 co godzinę niż nic. Natomiast 115 które jest jedynym połączenie z Instytutem Kardiologii i Liceum XXVI zniknie z Falenicy . Co mieszkańcom Falenicy z tych pseudo udogodnień jeśli stracą jedyne połączenia z ważnymi instytucjami we własnej dzielnicy.
              • Gość: meeee Re: Tak samo jak dotąd IP: *.home.aster.pl 20.04.11, 10:41
                Po pierwsze, trasa na tym odcinku się w ogóle nie zmieni przecież.

                Po drugie, Instytut Kardiologii nie ma znaczenia w skali dzielnicy, tak samo ważne jest połączenie z nim np Bemowa albo Wilanowa.
                • Gość: Ewa Re: Tak samo jak dotąd IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 10:57
                  Według propozycji 115 zniknie z Falenicy a tym samym bezpośredni dojazd miedzy innymi do liceum w Aninie.
                  Przy proponowanych zmianach licząca prawie 10000 mieszkańców Falenica straci wiele udogodnień komunikacyjnych w obrębie gminy o które walczyliśmy od lat.
                  Nie każdy z nas jeździ codziennie do Centrum / co też chcą nam utrudnić – zmiany linii 521/ ale musi żyć tu na terenie Gminy Wawer.
                  • Gość: meeee 115 zniknie ale pojawi się 215 :) IP: *.home.aster.pl 20.04.11, 11:14
                    Z takim poziomem zrozumienia tekstu to chyba faktycznie przydałoby się trochę pojeździć do liceum, i to lepszego niż to na Alpejskiej. Jestem załamany :) Wszystko jest, opisy tras i zmian, zestawienia, mapki... i nic !
                    • Gość: meeeee No nie, zwracam honor IP: *.home.aster.pl 20.04.11, 11:19
                      Otworzyłem mapkę i widzę że to nie pojedzie przez Falenicę tylko przez Aleksandrów i Radość. Sam nie wiem czy to dobrze. Takiego połączenia może i będzie brakować. Przydałaby się linia dowozowa z PKP Anin na Alpejską, bo i tak od przystanku jest daleko, zwłaszcza do Instytutu Kardiologii. A 115 na tak długim odcinku wzdłuż torów nie jest problemem, bo byłoby linią dowozową. To mi się faktycznie niezbyt podoba, ale z drugiej strony... Falenica ma bardzo rozproszoną zabudowę i prawie nie ma centrum, z drugiej strony torów i tak nie ma dojazdu, więc czy jest aż tak dużo do stracenia?
                      • Gość: Krzysiek_S Re: No nie, zwracam honor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:28
                        161 z Oleckiej do PKP Gocławek będzie połączenie Falenicy z północą Wawra oraz 261 z PKP Radośc przez Zagórzańską - Aleksandrów? A 215 też do Marysina ja teraz lub PKp Gocławek.

                        • Gość: EWA Re: No nie, zwracam honor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:44
                          Niestety większość ważnych instytucji w Dzielnicy jest po wschodniej stronie torów i po zmianie będą dla mieszkancow Falenicy nieosiągalne bez dodatkowych uciążliwych przesiadek.
                          • Gość: Krzysiek_S Re: No nie, zwracam honor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:55
                            Ale przesiadka odbyła by się się tylko w jednym miejscu PKP Międzylesie.
                            Gdzie z linii 213 [ wschodnia częśc Falenicy] i 113 zachodnia będzie się można przesiąśc do 119, 147 obie co 15/20 czy razem 7-8 w tygodniu i 10 w weekend [ CZD, MSS i co tam jest innego do pętli Międzylesie] oraz do 215 Anin , Marysin[ IK] .
                            Rekompensata za przesiadki będzie wyższa częstotliwośc zastępstwa zarówno 215 [ teraz 115 co 30 a 215 co 20/30 minut] jak i 213 [ teraz 20/30 po zmianach 12/15 minut] .
                            A już narzekanie na przystanku PKP Międzylesie że 115 nie ma i czeka się 40 minut można podac jako przykład złych rozwiązań.
                      • Gość: Ewa Re: No nie, zwracam honor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:32

                        Tak dla informacji wyprawa do przychodni na Strusia , Szpitala lub do Urzędu Gminy już obecnie zajmuje nam mieszkańcom Falenicy /nie dysponującym własnym środkiem transportu/ więcej czasu niż przejazd do Centrum , a po zmianach przybędzie nam jeszcze pare dodatkowych przesiadek.
                        • Gość: Krzysiek_S Re: No nie, zwracam honor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:39
                          Jedna przesiadka nie wiele. A do UD to nawet żadnej.

                          • Gość: Ewa Re: No nie, zwracam honor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:51
                            To proszę pokonać tą trasę z małym dzieckiem lub osobą niepełnosprawną to zrozumie Pan dlaczego obecnie czekamy na 305 /co godzina/ lub 115 /co 30minut/
                        • aninianin Re: No nie, zwracam honor 20.04.11, 11:40
                          Koleja masz do urzedu dzielnicy 7 minut pociagiem...
                          • Gość: Ewa Re: No nie, zwracam honor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:57
                            I kolejną przesiadkę lub około 30 minutowy "spacerek" dla starszych mieszkańców Falenicy, A trzeba się jeszcze dość na stacje i pokonać schody na peron.
                            • sibeliuss Re: No nie, zwracam honor 20.04.11, 12:19
                              Czyli jakby autobus wjeżdżał na peron to byłoby lepiej :)
                              • Gość: Ewa Re: No nie, zwracam honor IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 13:32
                                lepiej by było gdyby był wybór pociąg lub autobus / tak jak jest obecnie/ lub gdyby wejscie na peron byo przystosowane dla wózków i osób niepełnosprawnych/ zapraszam na stacje w Falenicy do pokonania miejscowego toru przeszkód/
                    • Gość: Ewa Re: 115 zniknie ale pojawi się 215 :) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:25
                      Widać ,ze nie ma pan pojęcia o planie Gminy Wawer .Planowana linia 215 omija bowiem Falenice.
                      Linia 215 pojedzie na trasie:
                      MOKRY ŁUG – al. Sztandarów – al. gen. Chruściela – Marsa – Ilskiego – al. Komandosów – Grzybowa – Szosowa – Wspólna – Korkowa – Kościuszkowców – Pożaryskiego – Kajki – Żegańska – Patriotów (jezdnia wschodnia) – Izbicka – Zagórzańska – Złotej Jesieni – Podkowy – ALEKSANDRÓW
                      • Gość: Krzysiek_S Re: 115 zniknie ale pojawi się 215 :) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:30
                        Gminę zlikwidowano w roku 2002. Teraz jest dzielnica Wawer m.st Warszawa Sorry że się czepiam ale mnie to razi.

                        • Gość: Ewa Re: 115 zniknie ale pojawi się 215 :) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 11:38
                          Przeprasza stare przyzwyczajenie .
                    • sibeliuss Re: 115 zniknie ale pojawi się 215 :) 20.04.11, 12:22
                      Nie zmieniać numer - nowa trasa ale numer 115 i połowa przyklaśnie.
    • aninianin Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 20.04.11, 09:34
      Po wycofaniu 119 z Lucerny mieszkancy Anina traca dojscie do autobusu jadacego w kierunku wału. Teraz można szybko dojsc na przystanek Piechurow, ale 213 kursuje Mrowcza, do ktorej nie ma zadnego dojscia miedzy Zwolenska a Lucerny. A w kazdym kursie na 119 na Piechurow wsiada kilka osob...
      Dlatego juz pisze protest do ZTM i namowie sasiadow do tego. Pozbawia sie nas dobrego dojscia do autobusu bez konsultacji... Tym bardziej, ze przeciez na Zwolenskiej 147 jest zwiekszone do 15/20 , to po co tam jeszcze ta 119?
      A 213 nie moze pojechac w zastepstwie 119 od Zwolenskiej do Lucerny tak by zahaczać o ten przystanek? Czas dojazdu wydluzy sie o max minute.
      Dlatego namawiam mieszkancow Anina do pisania prostestow w tej sprawie na konsultacje@ztm.waw.pl albo tel. (22) 194-84 .
      • Gość: meeee Jestem pieniaczem więc jestem :) IP: 85.222.43.* 20.04.11, 09:49
        Z ilu przystanków zniknie autobus? Z jednego, z którego w dodatku jest dojście na Mrówczą.
        • aninianin Re: Jestem pieniaczem więc jestem :) 20.04.11, 10:01
          Jest przejscie na Mrowcza? Naprawde? Chyba napowietrzne...
          • Gość: meeee Re: Jestem pieniaczem więc jestem :) IP: 85.222.43.* 20.04.11, 10:12
            A nie ma? Jest tam przecież taki niby-lasek. A jeżeli nie ma to chyba o to warto zawalczyć, a nie o jakiś pojedynczy przystanek z którego wymiana pasażerów jest znikoma - tym bardziej że nie ma niestety przejścia przez tory.
            • aninianin Re: Jestem pieniaczem więc jestem :) 20.04.11, 10:17
              Nie nie ma zadnego przejscia. Bylo kiedys, zlikwidowali.
              • Gość: meeee Re: Jestem pieniaczem więc jestem :) IP: *.home.aster.pl 20.04.11, 10:43
                To w takim razie należy zadbać o zorganizowanie przejścia plus koniecznie przejścia przez tory!
                • Gość: Krzysiek_S Re: Jestem pieniaczem więc jestem :) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 10:47
                  Sprawa była już poruszana i jest na świeczniku dzielnica- PKP.
    • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 20.04.11, 14:17
      Ciekawe dlaczego zamist 119 puscic Lucerny i Kadetow (lepsze jakościowo i przelotwo ulice, niż Zwolenska i Bronowska, a takze w zwiazku z powstajacymi blokowiskami, gesciej zaludnione) oraz wykasowania przejazdu przez przejazd w Miedzylesiu (przynajmniej do czasu wybudowania tunelu), dubluje sie je ze 147 na Zwolenskiej i Bronowskiej. Zapewne ze wzgledu na "swietny wyjaz na Trakt Lubelski i przejazd w Miedzylesiu".
      Jak zwykle ktos mial lepsze chody!
      typisch polnisch!
      • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 15:09
        Ja też myślałem że będzie przez Lucerny - Kadetów linia 119, ale jest chyba kilka zasadniczych powodów takiej zmiany:
        1. obecnie zwężenie na ulicy Kadetów, podejrzewam że na 213 będą autobusy 10 metrowe i z czasem będzie się zwiększac częstotliwośc zamiast pojemnośc.
        2. Częstotliwośc , linia 119 nie może na razie kursowac częściej niż co 15 minut bo nie było zgody na połączenie z 130. Linia 213 ma kursowac co 12/15 minut przez cały tydzień, może rano co 10 . Rozwój osiedli spowoduje , że trzeba będzie zasilic , 119 byłby problem bo jest i będzie powiązana z innymi liniami. 213 będzie praktycznie niezależną linią którą w każdej chwili będzie można zasilic
        3. Obsługa Mrówczej , nie ma sensownej końcówki dla 213 więc wychodzi Lucerny.
        4. Z drugiej strony obsługa Aleksandrowa , częstotliwośc co 15/20 byłoby za mało, więc 12/15.
        5 osiedla Jeziorowa , Wiązana obecnie połowa osób z 119 tam wysiada, bliżej od Lebiodowej do Kombajnistów.
        6. Lucerny chciała szybko do centrum, więc najszybciej będzie przez Gocław z przesiadką.
        7. Linia 213 daje moźliwośc większej liczby połączeń pośrednich na Gocławiu i przy moście Siekierkowskim.
        8. Większa punktualnośc od linii 119, eliminacja przejazdu w Falenicy.
        Nie wiem ja jestem za 213 jako mieszkaniec okolic obsługi zespołu przystankowego Lucerny.
        Nowe połączenie 342 do kolei jak się sprawdzi też będzie zasilane.
        Ja osobiście się ciesze że będę miał 14k/h zamiast obecnych 11 z perspektywą zwiększenia.



        • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.04.11, 15:17
          Może inaczej przyjął bym 119 zamiast 213 tak samo jak częstrze 213 zamiast 119
      • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 14:41
        Jeśli to ty Nellon rozwiesiłeś apel na przystankach na Lucerny to proszę się odezwac na maila.
        • Gość: mieszkankasadula Ręce precz od 119 IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 21.04.11, 20:30
          Właśnie widziałam ten apel, całkowicie popieram i zamierzam podpisać się na liście protestu.
          Nie oddamy tak łatwo 119.
          • Gość: karol Re: Ręce precz od 119 IP: *.adsl.inetia.pl 21.04.11, 21:07
            Na Waszym miejscu bym tez protestowal, ale nawet nie probujcie zabierac 119 z Bronowskiej :) Wtedy ja bede organizowal grupe oporu :)

            • Gość: yasemin1 Re: Ręce precz od 119 IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 21.04.11, 21:15
              A zrobiłeś coś aby mieć tą linię czy tylko czekałeś na gotowca?
              Trafiło Wam się (tym z Bronowskiej) jak ślepej kurze ziarno.
              Tak się składa, że to ja "zorganizowałam" tę linię.
              • Gość: Krzysiek_S Re: Ręce precz od 119 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 22:33
                A ja pisałem do ZTM i przekonywałem że warto uruchomic komunikacje na Lucerny.Tak robiłem to przed powstaniem linii niezależnie od walczących o linie mieszkańców Sadula, czy Wawra.
                Tylko że przez Kadetów, ale niestety nie było wtedy możliwe , bo jeden Pan " budował ulice" chyba z siedem lat. A później ten sam Pan sprawił , że ponownie musimy wracac do tego samego tematu co dwa lata temu.
                Prawdą jest też to że linia 119 została przedłużona w miejsce linii 359, ale powinno się podwoic częstotliwośc 147 i nie byłoby problemu.
                A teraz są nerwy i nie potrzebne przepychanki ja nie oddam, ja też itp.
                A 213 to ten sam Pan też może się chwalic że załatwił , ale możliwe że bez mojego zdania na spotkaniu z koordynatorem ZTM w dzielnicy[ w chwili narzekania na pętlę Międzylesie dla ówczesnej linii 215 - teraz 213] - " A może 215 puścic na Gocław przez Kadetów ". Wtedy wszyscy poparli moją propozycje.Może nie, a może jednak tak byłoby że ta linia kursowałaby np. do pętli PKP Wawer a nie przez Lucerny - Kadetów na Gocław. Cholera wie. A kto później walczył na sesji żeby podjęła stanowisko w sprawie proponowanej częstotliwości już wtedy 213. Miała kursowac co 30 minut w szczycie co 40 poza , 119 tak samo.Ja walczyłem o przynajmniej obecną częstotliwośc czyli 119 bez zmian i 213 skoordynowane z 119.
                Ówczesny Burmistrz nie protestował przeciwko częstotliwości.
                A po co to napisałem. Na pewno nie dlatego żeby się chwalic , tylko dlatego że mam żal że się budzicie wtedy kiedy po dwóch latach interwencji wreszcie ZTM wrócił do sprawy i nie widzicie nic poza tym co na swoim podwórku, a nawet i z tym w niektórych przypadkach macie problem. Co robiliście przez dwa lata, żeby było lepiej . No co? Przez dwa lata pisałem do ZTM , żeby" poprawił Wawer" bo komunikacja miejska już dawno jest w tyle za ogromnym rozwojem budownictwa w Wawrze. Przez lata wiele się zmieniło.
                Z drugiej strony ZTM działa według swoich zasad czyli strategii komunikacyjnej uchwalonej w roku 2009 , w której czarno na białym jest zawarte jak powinna wyglądac komunikacja m.in w Wawrze. Powinna nastąpic marzrutyzacja układu komunikacyjnego. Czyli nic innego jak poprawa częstotliwości, postawienie na szynę, zmniejszenie czasu podróży, zwiększona ilośc przesiadek itp . A to można zrobic tylko poprzez zmiany układu linii w Wawrze. Jest też tzw plan brygadowy ZTM , czyli nic innego jak kierowca lub dwóch i autobus. Plan brygadowy jest ograniczony umowami przewoźników z organizatorem komunikacji czyli ZTM, który dostaje na to kasę z budżetu miasta. Więc nie jest to kasa bez dna.
                I na podstawie tego ZTM ułożył projekt którego tak zlewacie . Osobiście uważam że nie jest źle , chociaż jakby było więcej brygad to można byłoby zrobic o ho ho o wiele więcej.
                Niestety dołożono tylko około 10-11 brygad[ lub aż] , które można będzie zagospodarowac dopiero od 1 października 2011 roku.
                Jest S1 i KM7 , są tramwaje co 5 minut , jest ograniczona liczba brygad , więc ZTM na prośby mieszkańców w sprawie komunikacji na obszarach dalej od szyny, postanowił przeznaczyc częśc brygad z 521 na inne linie z Wawra plus dołożył te 10-11 brygad[ które na razie są wirtualne, zawsze można przeznaczyc na coś innego niestety] . Konsekwencją nie skrócenia linii 521 do Wiatracznej , będzie nie możliwośc zasilenia między innymi linii na Trakcie Lubelskim. A 521 podwójnie dubluje szynę - kolej i tramwaje do centrum.
                Więc apeluje po raz kolejny o rozwagę.Możecie miec państwo swoje zdanie , ale spróbujcie zrozumiec też drugą stronę. Ja rozumiem że z przyzwyczajenia lub wygody nie chcecie państwo ryzyka przesiadki , ale inni mieszkańcy Wawra w tym samym czasie jak państwo macie możliwośc podróżowania też koleją czekają na autobus nawet 30 minut.
                Akurat ja nie mam źle , bo mam blisko do skrzyżowania dwóch ulic Lucerny i Traktu Lubelskiego. Dlatego też proszę nie rozwalajmy szansy zmian na korzyśc w komunikacji. Jeśli macie państwo inne zdanie to trzeba tak zmienic ten projekt, żeby przynajmniej spora większośc była co najmniej usatysfakcjonowana. Jednak zmiany muszą nastąpic bo Wawer się zmienił.






            • Gość: ojej To jest chore z tymi protestami IP: *.home.aster.pl 21.04.11, 22:54
              Miniaturka polskiego warcholstwa! Dlaczego w innych dzielnicach nie ma takich "działaczy"? Potem efekt jest taki że komunikacja jest najgorsza w mieście, wszystko tu jest najgorsze: układ przestrzenny, drogi, kanalizacja... znaleźli się społeczni reformatorzy!
              • Gość: Krzysiek_S Re: To jest chore z tymi protestami IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.04.11, 23:07
                Dlatego ZTM przez dwa lata bronił się przed tym jak diabeł przed święconą wodą. Dopiero kilkadziesiąt listów moich i innych osób skłoniło ZTM do zmiany zdania.
                Bardzo mi będzie smutno, jak nie będzie żadnego efektu moich działań. Jak znowu ZTM powie bye , bye Wawrowi. Mam nadzieje że tak nie będzie. Już dalej nie będę walczył o następną szansę jak teraz będzie jak w roku 2009.


                • Gość: nasze sprawy Re: To jest chore z tymi protestami IP: *.play-internet.pl 22.04.11, 01:14
                  Będzie jak w 2009 roku, bo ta propozycja podobnie jak w 2009 roku. Olewa się Marysin, Anin, Falenicę i Aleksandrów. tutaj ludzie się już organizują i mówią tej propozycji ZTM stanowcze NIE.
                  • Gość: Krzysiek_S Re: To jest chore z tymi protestami IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 08:23
                    A co takiego byście przyjęli i przy okazji zmieściłoby się w podanym przeze mnie planie brygadowym?


                    • Gość: abba Re: To jest chore z tymi protestami IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.05.11, 22:06
                      Panie Krzysztofie, na początek poprosili byśmy Pana by nigdy więcej, pod żadnym pozorem, żadnych listów do ZTM nie wysyłał. A jeśli miał by Pan ponownie napad przemożnej chęci spierniczenia czegoś, proszę się zająć komunikacją na przykład w Ostrołęce, czy Suwałkach, nawet gdzieś za granicą, byle dalej od Wawra.
                      Jak Pan widzi cała kilkuletnia Pańska działalność przynosi więcej szkody niż pożytku. Nie zna Pan kompletnie Wawra, było to widać po propozycjach z 2009 roku. Tegoroczne są odrobinę lepsze, ale wciąż nie do przyjęcia. Wawer to żywy organizm, a nie program komputerowy, gdzie można zasymulować dowolny układ linii i bawić się tym. W Wawrze mieszkają ludzie. Głównie starsi. Starsi ludzie NIE powinni się przesiadać, to nie jest na ich zdrowie i nerwy. Po drugie spora część osób kasuje bilety jednorazowe. Każda przesiadka więcej podraża koszt przejazdu. Generalnie, im więcej przesiadek, tym mniej ludzi skorzysta z komunikacji publicznej. Przedstawiony projekt każe zastanowić się, gdzie w tym wszystkim jest dobro pasażera. Projektanci traktują ludzi jak przedmioty. Każą im jeździć nie tam, gdzie potrzebują. Przesiadać się w najmniej dogodnym miejscu. Wydłużać czas przejazdu. Mam wrażenie, że projekt tworzyły osoby oderwane od rzeczywistości, dysponujące jedynie planem Wawra i mazakiem i nie wiedzące jakie są rzeczywiste potrzeby mieszkańców.
                      Proponuję: nie ruszać układu linii w Wawrze. Jeśli będą potrzebne zmiany mieszkańcy naprawdę sami zadbają o to (bez Pana "pomocy"), by najpierw dogadać się we własnym gronie a następnie dotrzeć do ZTM i podjąć tam rozmowy. To co jest teraz nie jest może idealne, ale jest tysiąckroć lepsze niż ten pasztet, który Pan forsuje. Może w takim razie decyzja o kasacji Ikarusów była zbyt pochopna, skoro brakuje brygad? Oczywiście projekt ten nie przejdzie. Mało było Panu 5 tys podpisów pod protestem w 2009, chce Pan mieć teraz 10 tys? Pozdrawiam deszczowo.
                      • Gość: meeee co za oszołomstwo! IP: *.home.aster.pl 09.05.11, 09:32
                        Z niepokojem widzę jak się starszymi ludźmi wyciera gębę chcąc przepchnąć swoje sprawki! Przesiadki to nie na ich nerwy! A stanie na przystanku po pół godziny to już dobrze? A idiotyczna organizacja w Międzylesiu gdzie autobusy z 3 kierunków mają 3 różne przystanki w stronę CZD? Tak samo się kiedyś mówiło że starsi ludzie nie opanują "ciepłego guzika" i nie otworzą sobie sami drzwi - jakoś się nie sprawdziło. Moja spółdzielnia mieszkaniowa walczy z zielenią, chętnie wycina wszystko co rośnie a sadzić nie chce bo "starsi ludzie się boją że przestępca się schowa w krzakach" i "nie chcą aby im zacieniało mieszkania".

                        Jest więcej dzielnic zamieszkałych głównie przez starsze osoby i jakoś nie ma tam problemu z koniecznymi zmianami w komunikacji.
                  • Gość: ojej Żadnych konkretów IP: *.home.aster.pl 22.04.11, 09:53
                    Jak niby olewa się Marysin, który już teraz ma zdecydowanie za dużo autobusów a dostanie jeszcze brakujące połączenie do Rembertowa. Brakuje natomiast autobusu dowozowego do PKP Gocławek. I linii na Potockich. To są konkrety ale o tym wielcy bojownicy nie mają pojęcia.

                    Zmiany są za mało radykalne. W Aninie zostaje absolutnie beznadziejne 125 które się spóźnia, nakłada z 525 ze względu na Bemowo, jeździ pustawe i jest do natychmiastowego skrócenia. Za to powinna sę pojawić linia dowozowa do PKP ANIN.

                    Żałosne jest że tutaj tylko się objawiają kolejni wszechwiedzący którzy tylko potrafią protestować, nie mają pojęcia o organizowaniu komunikacji miejskiej i nic nie proponują.
        • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 22.04.11, 10:07
          to nie ja powiesilem te apele, ale popieram je z calego serca. dobrze, ze jeszcze komus sie chce cos robic, a nie tylko macic.
          A Panu Panie Krzysztofie dziekuje za "codzienny jogging na Gocławiu przy przesiadce z 213 i koniecznosc wychodzenia o 1 godz. wczesniej do pracy". jestem Pana dluznikiem za taka zyczliwosc.
          niestety w naszej rzeczywistosci lepsze sa linie bezposrednie niz niedopracowane przesiadki (np. 3 min. miedzy pociagiem, a autobusem w Aninie -przez zasieki na przejezdzie, a nie na skroty z peronu, lub 1 min. miedzy przystankami 213 i 509 na Goclawiu)
          jak predkosc pociagow i punktualnosc bedzie taka jak w Niemczech, to ZTM moze proponowac mi przesiadki do pociagu, a dopoki sie to nie zmieni to wara od 119.
          • Gość: ojej Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.home.aster.pl 22.04.11, 10:17
            Prędkość pociągów jest taka jak w Niemczech, przecież linia po remoncie. Punktualność: gdy były co 15 minut (do marca), było bardzo dobrze, a i teraz nie jest źle.

            I co zrobisz krzykaczu? Oflagujesz się? Oblejesz benzyną i spalisz? Ha ha ha pewnie jakiś frustrat kupił "apartament" w najbardziej niedopracowanej dzielnicy w W-wie i teraz piszczy.
            • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 26.04.11, 13:54
              po ip, to raczej ty mieszkasz w apartamencie, natomiast ja mieszkam od lat we wlasnym domu na tym terenie i zywotnie interesuje mnie jakosc zycia w mojej dzielnicy.
              dopoki na formum beda tacy frustraci jak sibelius, ojej, mee itp. nie widze potrzeby ujawniania sie.
              a ludzie, ktorzy maca, aby sie wykazac w cv lub przy wyborach, a pozniej sie wyprowadza za dziewczyna lub za praca i nie wiaza swojej przyszlosci z Wawrem nie sa dla mnie partnerami do dyskusji, ktora powinna odbywac sie na poziomie, a nie obfitowac w inwektywy i docinki (patrz mee itp).
          • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 12:37
            Nellon w porównaniu do Ciebie ujawniłem się i każdy kto powinien wiedziec wie kim jestem. A ty jesteś dla mnie totalnie anonimowy.
            Mieszkam od urodzenia w Zastowie na północ od ulicy Lucerny.
            W porównaniu do Ciebie jestem w stanie podjąc dyskusje , dla tego spotykam się dzisiaj z osobą rozwieszającą apele. A ty co robisz anonimie?
            Pozdrawiam Krzysiek Sokołowski

            • Gość: ojej Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.home.aster.pl 22.04.11, 12:58
              Nie ma znaczenia czy ktoś jest anonimowy, czy nie. Nie każdy chce być "działaczem". Ale ważne czy się pisze mądrze, konstruktywnie, czy też się uprawia pieniactwo.
            • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 14:49
              Panie Krzysztofie, czy Pan pracuje w ZTM?
              • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 14:55
                Nie nie pracuje w ZTM jestem związany z zupełnie inną branżą.
                Komunikacje traktuje jako hobby, dlatego mam pewną wiedzę w tej kwestii.
                I będąc mieszkańcem Wawra zawsze chciałem poprawic komunikacje, szczególnie w zachodniej części Wawra.
                • Gość: Sadul Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 15:56
                  jasne na swoją korzyść, co nie zawsze idzie w parze z interesem innych.
                  • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 16:13
                    Jakby 119 było szybsze do centrum z Wawra niż 213 +507 to byłbym za tym pierwszym.
                    Tak samo S1 i KM7 jest szybciej niż 521.
                    To źle że jestem za szybszymi opcjami.?
                    Jak ktoś się boi kolei to można wybrac opcję 113+tramwaj , może z 2 minuty dłużej niż obecnie 521, według czasu rozkładowego 521 i 9 czy 24.
                    • Gość: Sadul Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 22.04.11, 19:40
                      Byłoby szybsze jakby jechało przez Kadetów a nie Bronowską.
                      • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 19:51
                        To weź to powiedz os. Jeziorowa. Przekonasz to miło będzie.
                • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 16:09
                  Podziwiam Pana zaangażowanie. Może jednak warto pochylić się jeszcze raz nad linią 521, skoro sprawa wywołuje tyle emocji i to nie tylko u nas w Wawrze, ale także na Ochocie. On naprawdę nie wozi powietrza.
                  • Gość: meeee Mieszkanko nie ma pani pojęcia o co tu chodzi IP: *.home.aster.pl 22.04.11, 16:20
                    Ochocie jest wszystko jedno jaki autobus tam pojedzie. Na pewno jakaś linia zastąpi 521. Jego przyspieszony charakter na tym odcinku jest całkowitą iluzją (zadanie - ile przystanków omija?) Autobusy jeżdżą tam pustawe, wystarczyłyby tam 12-metrowe.

                    Jak się pochylać nad tą linią z takimi ignorantami. Pisałem już o problemach, na przykład nierówny potok i pomieszanie dowozowego, lokalnego charakteru z "dalekobieżnym". Jeżeli to ma być prawdziwa dyskusja to może warto podawać argumenty a nie zaklęcia "pochylić się nad 521" - co za poziom!
                    • Gość: mieszkanka Re: Mieszkanko nie ma pani pojęcia o co tu chodzi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.04.11, 23:18
                      Szanowny meee,
                      z całą pewnością Ty masz pojęcie o co tu chodzi. Na pewno nie jesteś ignorantem, tylko ekspertem na poziomie. Dziwię się, że korzystasz z publicznego transportu. Parę wierszy wcześniej napisałeś, że chcesz się przesiadać. Nie trzeba likwidować 521, abyś miał taką możliwość. W drodze do Centrum proponuję tak: najpierw trochę koleją, potem przeskocz sobie w 521, przy Trakcie złap coś do Wiatracznej, a potem może tramwaj? Kolejność oczywiście możesz sobie zmieniać.
                      • Gość: Sadul Re: Mieszkanko nie ma pani pojęcia o co tu chodzi IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 23.04.11, 09:08
                        Bardzo słusznie niech wysiada w trakcie jazdy i jeszcze niech stopa złapie po drodze, he he he
                        • Gość: meeeeee i to jest wasz poziom IP: *.home.aster.pl 23.04.11, 11:02
                          Zero jakiegokolwiek konkretu! Żenua. Mi nie chodzi o przesiadki dla przesiadek tylko o to by tak duża i rozległa dzielnica miała szybki i wygodny transport, którym 521 jako główna linia nie jest. Ale teraz to życzę Wesołych Świąt :)
            • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 26.04.11, 14:07
              ja niestety nie mam tyle czasu, co Pan, poniewaz ciezko pracuje na chleb.

              nie widze potrzeby spotkan i dyskusji, bo tam gdzie 2 Polakow, to 3 zdania. najlepszy przykladem jest to forum, gdzie jezeli ktos ma inne zdanie, to zamiast dyskutowac i przedstawiac argumenty (z wyjatkiem Pana) kieruje sie pod jego adresem inwektywy - patrz meee, ojej, sibeluss.
              niestety Pan jest zafiksowany na zmiany i to chyba Pana punkt honoru, zeby je przeprowadzic, dlatego nasze ewentualne spotkanie uwazam za strate naszego czasu.
              • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.11, 15:38
                Nellon ja bardzo chętnie będę za 119 jak teraz o czym rozmawiałem z tą panią która zbiera podpisy. Ale pod warunkiem że poprawi się częstotliwośc linii 142 na Trakcie Lubelskim oraz na Zwoleńskiej 147 oraz nie zmarnuje się potencjału linii 213. Dlaczego Lucerny ma miec linie co 10 minut [ 119+213 wspólnie] w tym samym czasie jak spore rejony Traktu Lubelskiego mają podstawową linie co 30 minut.? Trzeba to zmienic. Ale na pewno nie kosztem częstotliwości linii na Lucerny...
                Co do ujawniania oki szanuje wybór. Szanuje też Twoje zdanie. Po chwilowym rozemocjonowaniu projektem[ bo chciałem Go] widzę teraz pewne wady które też trzeba zredukowac na ile to będzie możliwe. Jednym z nich jest rozwiązanie braku połączenia z Międzylesiem z Lucerny po ewentualnym wprowadzeniu projektu.
                Co do sfiksowania to powiem tak. Nic na silę. Jednak będę usatysfakcjonowany jak projekt z poprawkami wejdzie , co najmniej w tych aspektach co wymieniłem wyżej. A jak nie wejdzie to się nie zabiję z tego powodu. Mówi się trudno. Jednak będzie to świadczyło o niedojrzałości społeczeństwa Wawra. Co niestety smuci.




                • Gość: Andy Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.rzeczpospolita.pl 26.04.11, 17:15
                  Przepraszamam, że się wtrącam w rozmowę z Nellonem, ale parę rzeczy w Pańskiej wypowiedzi mnie zastanowiło, np. potencjał linii 213, moje doświadczenia z tą linią niestety nie są dobre po pierwsze niepunktualność (w obie strony), po drugie linia ta dowozi mnie na Gocław, gdzie wpadam w zatłoczone autobusy, które teoretycznie mają mnie przetransportować bezproblemowo do centrum, ale niestety ląduję w korkach na Egipskiej, Saskiej a potem mostach czy to Poniatowskiego czy Łazienkowskim. Osobiście wolę już 119, które omija korki, oczywiście, pod warunkiem, że jedzie do centrum a nie na Mokotów. Co do niedojrzałości społeczeństwa to zalatuje mi tutaj "przypadkowym społeczeństwem" ze słynnej wypowiedzi pewnej pani. Mamy już drugie społeczne konsultacje w ciągu roku, czy dwóch lat i drugi raz ludzie zdecydowanie negatywnie (przynajmniej ja to tak odbieram) oceniają pomysł z liniami dowozowymi i przesiadkami, a przynajmniej protestują przeciwko zabieraniu linii bezpośrednio wwożących ich do centrum, dotyczy to zarówno 119 jak i 521. Może czas się zastanowić nad tym, że to nie społeczeństwo jest niedojrzałe ale pomysłodawcy i ich pomysł. Co niestety smuci w kontekście uporu ZTM, które ma nam służyć a nie my jemu.
                  • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.11, 21:43
                    Proszę spojrzec na zmianę trasy linii 213 [ najgorzej jest na przejeździe w Falenicy teraz pojedzie jak 115] więc punktualnośc i regularnośc się poprawi. Druga sprawa to skomunikowanie z linią 507 poprawi się. Co do linii 119 - to już nie moja słowa- linia nie pojedzie do Centralnego bo w jego okolicach jest zagrożenie utknięcia w korkach[ Aleje i Emilka] , szczególnie po zamknięciu Świętokrzyskiej. I linia o częstotliwości w szczycie poniżej 12 minut nie ma tam racji bytu. Stąd wycofanie z Centrum.
                    Co do niedojrzałości społeczeństwa to chodziło mi o to że ludzie nie potrafią lub nie chcą spróbowac wytłumaczyc merytorycznie swoje racje. Tylko nie bo nie.
                    Sam mógłbym wymyślic wiele argumentów przeciw skracaniu 521 , ale niestety takich tutaj nie przeczytałem. Inną kwestią jest fakt na jakiej podstawie prawnej powstał projekt ZTM.
                    Strategia zrównoważonego rozwoju transportu do roku 2014 się kłania, uchwalona w lipcu 2009 roku. Tam są takie zadania jak priorytezacja dla komunikacji szynowej, marszrutyzacja układu komunikacyjnego.itp, itd. Jakby było inaczej ZTM prawdopodobnie nie ruszałby linii 521. Tylko stawiał na linie autobusowe do centrowe... co było jeszcze do niedawna. Linia 502, 514, 119... Mógłbym rozwinąc ten temat, ale czy ktoś chce?





                • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.11, 20:53
                  Kosztem Lucerny nic nie może być robione, bo Panie Krzysztofie mieszka Pan tam przecież w okolicach :) Innym pozabierajmy.
                  • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.04.11, 21:45
                    Proszę nie prowokowac. Jakbym się kierował tylko w taki sposób, to bym za wszelką cenę bronił linii 119....
                    • Gość: Nellon Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: 217.153.149.* 28.04.11, 10:10
                      nareszcie wszyscy troche ochloneli.
                      ja jestem zdania, ze transport szynowy jest bradzo dobrym transportem, tylko niestety nie w zimie w Polsce, a jak pokazala nam ostatnia zima, to prawie 5 miesiecy w roku spoznien i problemow z taborem, dlatego uwazam, ze w Wawrze zachodnim nalezy pozostawic przynajmniej 1 linie bezposrednia do Centrum. ja oczywiscie mam na mysli 119, ale jadace Lucerny i Kadetow z dojazowymi liniami 147,146,142,702,213.
                      Niestety 119 na E. Plater zaczelo utykac dopiero po przeniesieniu petli z Dw. Centralnego, a przy utworzeniu buspasa w Alejach Jerozolimskich, to autobusy juz nie stoja w korkach.
                      Czasami na Spacerowej trafial sie korek, ale teraz tez tam stoi, wiec argumentacja o korkach przy jezdzie 119 do Centrum upada. jedyne co bym jeszcze zmienil, to to, zeby 119 nie jechalo Pulawska do Placu Konstytucji, tylko Warynskiego, zeby nie trzeba bylo biegac do metra przy Placu Zbawiciela.
                      521 tez moim zdaniem powinno pozostac przynajmniej w takim okrojonym stanie jak obecnie z kursami do Wiatraka i dalej przez Centrum.
                      Jeszcze jedno: dlaczego np. 119 i 213 nie moze poczekac przynajmniej 2 min. na pasazerow z pociagu przy stacji Anin. W Niemczech autobusy maja obowiazek czekac na pasazerow skorelowanych w ramach aglomeracji kusow S-Bahn i U-Bahn.
                      • qawsedrftg Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W 28.04.11, 13:29
                        Bez przesady, problemów z taborem tej zimy było względnie mało, a na pewno nie 5 miesięcy. Już więcej było np z rozjazdami. Przez zdecydowaną większość czasu wszystko jeździło bardzo sprawnie. Dla mnie bardzo istotnym problemem jest brak systemu informacji wyświetlającego jaka jest sytuacja. Przecież to nie jest droga rzecz jak na inwestycję komunikacyjną.

                        521 ma problem z kursami skróconymi, które się źle koordynują z pozostałymi. Bezwzględnie powinno być zastąpione czymś innym na Ochocie, bo dlaczego ma być tam niepunktualne z powodu korka na rondzie w Międzylesiu?
                      • Gość: karol Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.bas.roche.com 29.04.11, 13:36
                        > 1 linie bezposrednia do Centrum. ja oczywiscie mam na mysli 119, ale jadace Lucerny i Kadetow z dojazowymi liniami 147,146,142,702,213.

                        Moze mi ktos wyjasnic skad jest to cisnienie na 119 jadace Kadetow? Przeciez to sie kupy nie trzyma. Wiekszy odcinek Kadetow nie jest zamieszkaly, mieszkancy rejonow Poprawnej maja do Walu Miedzeszynskiego mniej niz 700 metrow. Tyle mozna przejsc nawet w zimie. Ja na przyklad z okolic Wiazanej mam do przystanku Kombajnistow niewiele mniejsza odleglosc, ale nie rzucam postulatow, zeby 119 stawalo pod moim domem (bo to zreszta niemozliwe).

                        Tymczasem zeby ta garstka pasazerow wsiadajaca na przystanku przy Kosciele i Poprawnej miala autobus pod nosem chce sie zabrac go mieszkancom Zerzenia (Wiazana, Bronowska, duzemu osiedlu przy Jeziorowej itd.) a nastepnie tym, ktorzy dosiadaja sie przy Wale Miedzeszynskim. Mieszkancy okolic Poprawnej, Seczkowej czy w ogolnosci Kadetow moga sobie dojsc/dojechac do Walu M. i tam wsiasc w 119. I wszyscy beda zadowoleni.
                        • Gość: Sadul Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 29.04.11, 16:17
                          Chodzi o to żeby szybciej jechało, ten objazd to 10 min w plecy albo więcej.
                          • Gość: Krzysiek_S Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.04.11, 19:13
                            W obie strony rozkładowo 8 minut.
                          • Gość: karol Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.adsl.inetia.pl 01.05.11, 12:48
                            No dobra, ale zeby kto jechal szybciej? Ci ludzie, ktorzy sie dosiadaja od Lucerny w kierunku Miedzylesia? Przeciez oni maja bardzo dobry dojazd do centrum pociagiem. Czesc pasazerow z Lucerny ma dosc blisko na stacje Anin, a ci co wsiadaja w Miedzylesiu maja podobnie.

                            Zatem o ile Ciebie dobrze zrozumialem, to postulat jest taki, zeby zabrac duzej liczbie pasazerow (Zerzen i ci, ktorzy wsiadaja przy Wale) jedyny bezposredni autobus do centrum, zeby inni, ktorzy i tak maja dosc szybki pociag do centrum mieli jeszcze wybor autobusu i jechali 10 minut szybciej?

                            Tak ma ta "rewolucja" usprawniajaca komunikacje wygladac? Brawo! Jesli Wam tak zle bedzie bez 119, to walczcie o powrot w nowym rozkladzie 119 na Lucerny, ale reszta tych pomyslow sie w ogole kupy nie trzyma.

                            • Gość: Sadul Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 01.05.11, 14:08
                              Ani Sadul to nie jest Lucerny przy PKP Anin tylko inne też rejony(obejrzyj mapę), ja do stacji mam kilometr więc co mi tu ch..nisz o bliskości pociągu, który i tak mam w głebokim poważaniu raczej wybrałbym arkę.
                              • Gość: mieszkanka Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.05.11, 21:06
                                Wygląda na to, że "konsultacje ZTM" to jedna wielka ściema. Świadczą o tym ostatnie wypowiedzi ZTM. Wszystko postanowione.
                                • Gość: ej Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.05.11, 09:22
                                  Skoro tak przeszkadza fakt, ze linia 521 dubluje linię PKP, proponuje dalsze zmiany. Otóż linie Mam pomysł na dalszą racjonalizacją dla ZTM. Otóż linie 525 i 125 dublują się na sporym odcinku (od Marsa do Międzylesia), a 525 z kolei ma identyczną trasę jak 520 i inne linie jeżdżące Trasą Łazienkowską. Skoro mieszkańcy Radości i innych osiedli maja korzystać albo z SKM albo też z przesiadek (prawdopodobnie tak wygodnych jak teraz, kiedy skrócona linia kończy się przed Uniwersamem i trzeba przejść przez 3 jezdnie, gdzie brak świateł, aby dotrzeć do przystanku tramwajowego!), proponuję, aby skasować np. linię 525 i mieszkańcy Międzylesia i Anina jeździlbyi do PKP Anin lub PKP Międzylesie, a ZTM mogłoby stworzyć im linie dowozową. Dojeżdżając linią 125 do Wiatracznej mieszkańcy tamtych osiedli mieliby taką sama możliwość przesiadki do Centrum jak mieszkańcy Radości i Falenicy.
                                  • Gość: Sadul Re: Propozycja zmian ukł. komunik. Wawer, Remb, W IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 03.05.11, 19:07
                                    A najlepiej zlikwidować wszystkie autobusy i puścić konie z dorożką - ekologicznie będzie.
                                  • Gość: meeee Dobrze kombinujesz ale... IP: *.home.aster.pl 03.05.11, 19:12
                                    ale z pary linii 525 i 125 to 525 działa bardzo dobrze, a 125 jeździ pustawe, wiecznie spóźnione i ma kursy nakładające się z 525, czego nie można poprawić bo się sypie układ na Jelonkach. I zgadzam się w pełni że 125 powinno być skrócone.
                                    • Gość: yasemin1 Jestem totalnie wściekła IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 06.05.11, 17:09
                                      Właśnie się dopatrzyłam na owych kretyńskich zmianach, że linia 213 pojedzie zmienioną trasą.
                                      Starałam się o przyjęcie dziecka do przedszkola w Radości gdyż z tego berdyczowa gdzie mieszkam Anin Sadul miałam bezpośrednie połączenie do ulicy Limby w Radości. Po zmianach będę od przystanku zapier....lać z dzieckiem chyba kilometr. Nie dosyć że te głąby z urzędu nie wybudowały przedszola na węglarskiej co obiecywali chektar czasu temu to teraz następne pacany utrudniają życie tym odciętym od świata.
                                      I co teraz mam zmieniać przedszkole i ciekawe jak skoro miejsc wszędzie brak.

                                      Nie wiem jak inni ale u mnie te zmiany spowodują totalny paraliż i nie zostawię tego tak sobie.

                                      A ta linia co ma łączyć PKP Wawer z PKP Radość to jakieś dupowe rozwiązanie ciekawe dla kogo chyba powietrze będzie wozić.
                                      • Gość: DE__GOMI Konsultacje ZTM w Urzedzie Dzielnicy 13 maja 16:00 IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.05.11, 00:16
                                        Witam,
                                        13 maja 2011 o 16:00 w Urzędzie Dzielnicy odbedzie sie posiedzenie Komisji Inwestycyjnej związane ze zmianami komunikacyjnymi proponowanymi przez ZTM.
                                        Na spotkaniu będą przedstawiciele ZTM - bedą oni przekonywali do swego projektu, ale także (mam nadzeję) w ramach konsultacji społecznych chętnie wysłuchają wszystkich uwag.

                                        • Gość: A. Re: Konsultacje ZTM w Urzedzie Dzielnicy 13 maja IP: *.adsl.inetia.pl 07.05.11, 11:17
                                          Chyba się wybiorę.
                                          BTW - czy Mrówczą w ogóle będzie coś jeździło po zmianach w 213? Jakoś nie mogę się doczytać w opisie zmian.
                                          • Gość: Krzysiek_S Re: Konsultacje ZTM w Urzedzie Dzielnicy 13 maja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.11, 12:52
                                            213 co 12/15/15
                                            • Gość: Krzysiek_S Re: Konsultacje ZTM w Urzedzie Dzielnicy 13 maja IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.11, 13:24
                                              Jeszcze 10 maja 10-12 będzie chat z twórcami projektu z ZTM .
                                              chat.ztm.waw.pl
                                              • Gość: abba Re: Konsultacje ZTM w Urzedzie Dzielnicy 13 maja IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 07.05.11, 22:10
                                                Panie Krzysztofie, na początek poprosili byśmy Pana by nigdy więcej, pod żadnym pozorem, żadnych listów do ZTM nie wysyłał. A jeśli miał by Pan ponownie napad przemożnej chęci spierniczenia czegoś, proszę się zająć komunikacją na przykład w Ostrołęce, czy Suwałkach, nawet gdzieś za granicą, byle dalej od Wawra.
                                                Jak Pan widzi cała kilkuletnia Pańska działalność przynosi więcej szkody niż pożytku. Nie zna Pan kompletnie Wawra, było to widać po propozycjach z 2009 roku. Tegoroczne są odrobinę lepsze, ale wciąż nie do przyjęcia. Wawer to żywy organizm, a nie program komputerowy, gdzie można zasymulować dowolny układ linii i bawić się tym. W Wawrze mieszkają ludzie. Głównie starsi. Starsi ludzie NIE powinni się przesiadać, to nie jest na ich zdrowie i nerwy. Po drugie spora część osób kasuje bilety jednorazowe. Każda przesiadka więcej podraża koszt przejazdu. Generalnie, im więcej przesiadek, tym mniej ludzi skorzysta z komunikacji publicznej. Przedstawiony projekt każe zastanowić się, gdzie w tym wszystkim jest dobro pasażera. Projektanci traktują ludzi jak przedmioty. Każą im jeździć nie tam, gdzie potrzebują. Przesiadać się w najmniej dogodnym miejscu. Wydłużać czas przejazdu. Mam wrażenie, że projekt tworzyły osoby oderwane od rzeczywistości, dysponujące jedynie planem Wawra i mazakiem i nie wiedzące jakie są rzeczywiste potrzeby mieszkańców.
                                                Proponuję: nie ruszać układu linii w Wawrze. Jeśli będą potrzebne zmiany mieszkańcy naprawdę sami zadbają o to (bez Pana "pomocy"), by najpierw dogadać się we własnym gronie a następnie dotrzeć do ZTM i podjąć tam rozmowy. To co jest teraz nie jest może idealne, ale jest tysiąckroć lepsze niż ten pasztet, który Pan forsuje. Może w takim razie decyzja o kasacji Ikarusów była zbyt pochopna, skoro brakuje brygad? Oczywiście projekt ten nie przejdzie. Mało było Panu 5 tys podpisów pod protestem w 2009, chce Pan mieć teraz 10 tys? Pozdrawiam deszczowo.
                                                • aninianin Re: Konsultacje ZTM w Urzedzie Dzielnicy 13 maja 08.05.11, 12:07
                                                  Abba a teraz powiedz ja zbieraliscie te podpisy wtedy.
                                                  To ty stales przy kosciele w Aninie i molestowales kazdego , kto przechodzil o podpis? Tak, molestowales, bo kazdy , kto nie podpisal byl wedlug Ciebie zdrajcam i komuchem. Tak to ty wymusiles na proboszczu, by kazal wiernym podpisywac sie po mszy u Ciebie na listach, bo diabel zabiera swieta linie 115 , a kazdy kto nie podpisze jest z szatanem, i jest zgubiony. Tak zebraliscie wtedy te podpisy, prawda?? Wymuszajac je, wmawiajac ludziom glupoty.
                                                  I Ty i twoja zgraja uwazacie sie za reprezentacje Wawra? Jakim prawem? Ja i wszyscy znajomi, setki osob o lat czekamy na reforme. Nie kazdy jak ty jezdzi na codzien samochodem a autobusem od swieta kasujac bilet. 90% ludzi korzysta z kart miejskich.
                                                  90 % ludzi chce reform , chce linii, ktorymi mozna gdzie sdojechac.
                                                  Czy to normalne, ze dzis z Anina na Ogorkowa nad Wisle jade autobusem w weekend 1,5 godziny? Ze ta odleglosc rowerem pokonuje w 20 minut? Tak tak wyglada ta Wasza broniona komunikacja: Do kosciola na msze, czy na dzialeczke. A reszta ma sie walic, albo wyprowadzac.
                                                  My chcemy reformy !!!!!!!!!!!