Dodaj do ulubionych

trasa przy osiedlu - propozycja dzialania

02.01.05, 18:18
witam,
bartek_park w jednym z postow napisal, ze "Plany przebiegu trasy (i chyba
uwarunkowania tzn. ekrany, tunele itp.) są już
zatwierdzone". Mysle, zadne decyzje nie sa ostateczne az do czasu rozpoczecia
budowy (albo pozniej). jesli mamy robic jakies protesty to musimy zaczynac
juz teraz.

czy ma ktos namiar do jakiejs grupy protestu na bemowie? moze sa juz tak
zorganizowani jak ekipa na ursynowie. moze warto sie skontaktowac z
profesjonalna organizacja od protestow typu "zielone miasto"? zna ktos tam
odpowiednia osobe?

pozdrawiam,
Arek
Obserwuj wątek
    • fioletor Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 05.01.05, 00:16
      Może ktoś się orientuje czy w pobliżu planowanego przebiegu tej trasy są szkoły
      podstawowe, przedszkola czy żłobki? Jeśli tak, to można by zewrzeć szyki. Żadne
      władze nie przejdą do porządku dziennego nad "truciem dzieci spalinami" jak się
      to odpowiednio nagłośni. Przynajmniej całkowite zakrycie (a nie tylko ekrany)
      może być w zasięgu ręki. Łatwiej i taniej dla władz samorządowych jest wymóc na
      inwestorze tunel niż przenieść szkoły czy przedszkola w inne miejsca.
      • piotrn1 Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 14.01.05, 11:48
        Czesc
        we wczorajszej Rzeczpospolitej byla informacja o dzialaniach podejmowanych
        przez stowarzyszenie Ekologiczny Ursynów w sprawie rowniez drogi przez Bemowo.
        Obecnie są uznani jako strona w postępowaniu w sprawie przebiego autostrady
        przez Bemowo i teraz zamierzaja zaskarzyc decyzje lokalizacyjna. Szefowa tego
        wszystkiego jest Pani Danuta Cesarska, właśnie się z nią skontaktowałem i
        podała mi jeszcze naszwisko Pana Marka Gobuza (odpowiedzialnego wlasnie za
        Bemowo) i poda mi jeszcze jego nr telefonu. Zgłosiłem jej naszą gotowość do
        wszelkich działań, co bardzo ją ucieszyło. Jak tylko skontaktuje się z Panem
        Markiem to dam Wam znac i pewnie zorganizujemy jakies spotkanie, a w kazdym
        razie przekaze Wam jego sugestie. Zapewne mają oni duże dosiwadczenie w tego
        typu działaniach.
        Pozdrawiam piotr
          • grzes123pl Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 27.01.05, 15:28
            Niestety, trasa bedzie wybudowana na 100% - to juz pewne. Obecnie trwa dyskusja
            (moze raczej walka), ktoredy zostanie przeprowadzona. Realnie brane sa pod
            uwage 2 warianty: przez Bemowo i przez Babice. Mieszkancy Babic pozyskali dla
            siebie poparcie Zycia Warszawy - o czym swiadcza dwie kolumny poswiecone
            dzisiaj w tej gazecie wylacznie sprawie trasy. ZW jednoznacznie popiera
            Babiczan, czyli de facto przebieg trasy przez Bemowo.
            Najwyszy czas podjac dzialania.
            Maja byc organizowane konsultacje spoleczne, ale moim zdaniem lepiej nie
            zostawiac tego problemu urzednikom i zaczac samemu cos organizowac.
            Jesli ktos rozpoczal akcje - chetnie sie przylacze, jezeli jest chocby plan
            dzialan - tez chetnie pomoge.
    • grzes123pl Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 27.01.05, 15:32
      zainteresowanym polecam artykuly w Zyciu Warszawy z 27 stycznia, dzial Warszawa
      zw.eo.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=56598
      zw.eo.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=56600
      zw.eo.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=56599
      zw.eo.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=56601
      • zbigniewpa Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 31.01.05, 12:06
        Grześ...
        Mówimy chyba niestety o dwóch różnych trasach .
        1.Trasa S7 NS ( przez Stare Babice )
        2.Trasa AK (przy naszym osiedlu)
        Konsultacje mają się odbyć odnośnie trasy S7.
        Czy również odnośnie trasy AK?
        Nie wiem.
        Podaję linki.

        www.trasa-ak.webpark.pl/Trasa_AK/Trasa_ak1.htm
        bi.gazeta.pl/im/1688/m1688631.jpg
        bi.gazeta.pl/im/2518/m2518788.jpg
          • mozdzins Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 31.01.05, 12:48
            > Z linków do artykułów ŻW umieszczonych w tym wątku dyskusyjnym wynika, że
            > jednak rozważana jest możliwość przeniesienia lokalizacji trasy AK.

            Na całe szczęście NIE ma już takiej możliwości , zostało wykupione 60%
            potrzebnych działek, reszta zostanie wykupiona do maja i budowa trasy AK rusza
            już jesienią lub na wiosnę 2006. Ta trasa jest już przesądzona.
            Przejrzałem mapę i widzę że do Osiedla Bemowo Park trasa NS będzie miała prawie
            kilometr (okolice wiaduktu Dywizjonu 303 nad torami kolejowymi). Też Wam to
            przeszkadza? A może Powstańców Śląskich i Górczewska też za bardzo hałasuje?
              • mozdzins Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 31.01.05, 13:23
                Jasne Fioletor, Twoje wiadomości są równie wiarygodne jak to ze nie
                odróżniasz , łącznika Konotopa - Prymasa Tysiąclecia od trasy N-S.
                GDDKiA wykupiło już dobrze ponad połowę działek i nagle zrezygnuje, przestańcie
                się łudzić im wcześniej tym lepiej, zaoszczędzicie sobie goryczy. A żeby nie
                było niedomówień, za łącznikiem przez Bemowo są wszyscy władni łacznie z
                Ratuszem:

                Żmudne negocjacje, setki aktów notarialnych, dziesiątki wywłaszczeń. Do czerwca
                rząd chce kupić za 250 mln zł wszystkie działki pod budowę łącznika
                autostradowego przez środek Bemowa. Miasto wyda ponad 100 mln zł na grunty pod
                Trasę Siekierkowską, most Północny, drogi dojazdowe do lotniska Okęcie i
                modernizację Al. Jerozolimskich. Jeszcze nigdy plany wykupów nie były tak
                ambitne.

                Kilkaset milionów złotych przeznaczył rząd w tym roku na wykup gruntów pod
                trasy ekspresowe w stolicy. Z marazmu przebudziły się też władze miasta. Na
                zakup ziemi pod pięć dużych inwestycji komunikacyjnych w projekcie tegorocznego
                budżetu zapisano 115 mln zł. To przełom, bo jeszcze w 2003 roku ratusz bez
                specjalnych sukcesów skupował ziemię tylko pod jedną dużą inwestycję - Trasę
                Siekierkowską.

                Ekolodzy straszą rząd
                Na Bemowie już prawie półmetek wykupu gruntów pod drogowy łącznik od autostrady
                A2 w Konotopie do Trasy Armii Krajowej. Od września ubiegłego roku GDDKiA
                kupiła prawie 230 z 570 działek potrzebnych pod inwestycję. Zapłaciła za to 100
                mln zł. Do wydania jest jeszcze 250 mln zł.

                - Teraz skupujemy działki między ul. Lazurową a Powązkowską. W czerwcu wykupy
                powinny się zakończyć. Następnie wystąpimy o pozwolenia na budowę. Prace
                budowlane ruszą w przyszłym roku - mówi Wojciech Dąbrowski, dyrektor
                warszawskiego oddziału GDDKiA.

                Według naszych informacji, średnia cena za 1 mkw. ziemi między Lazurową a
                Powązkowską to 400 zł. Dla porównania: za ziemię pod tę samą trasę w okolicach
                Bliznego urzędnicy płacili 250 zł, a w Jawczycach - 110 zł.

                Nie wszystkie transakcje idą po myśli urzędników. Wojciech Dąbrowski przyznaje,
                że GDDKiA skierowała już do wojewody kilkanaście wniosków o wywłaszczenie
                właścicieli gruntów. Budowniczy dróg ekspresowych pocieszają się jednym: dzięki
                uchwaleniu przez Sejm tzw. specustawy ewentualne dodatkowe roszczenia finansowe
                właścicieli nie powinny wstrzymać przygotowań do budowy.

                O ból głowy może za to przyprawić urzędników wygrana w Wojewódzkim Sądzie
                Administracyjnym ekologów. W ubiegłym tygodniu sąd uznał ich za stronę w
                postępowaniu w sprawie przebiegu przez Bemowo drogi ekspresowej z Konotopy do
                Trasy AK. Danuta Cesarska ze stowarzyszenia "Ekologiczny Ursynów"
                zapowiedziała, że zaskarży decyzję lokalizacyjną dla tej trasy w celu
                wstrzymania budowy.

                Kłopot z dojazdem do lotniska
                Od mają GDDKiA zacznie skupować grunty pod nowy dojazd do lotniska Okęcie, a
                dokładniej jego południowy odcinek między ul. Osmańską a Wirażową. Do wiosny
                2006 roku miejskie Biuro Nieruchomości powinno wykupić grunty pod fragment
                północny (od Wirażowej do Marynarskiej).

                W drugiej połowie roku GDDKiA rozpocznie wykup ziemi pod południowy łącznik, od
                Konotopy przez Ursus i Włochy (po południowej stronie lotniska) do ul.
                Puławskiej. W tym przypadku również nie ma jeszcze decyzji lokalizacyjnej, a
                zamierzają storpedować inwestycję zieloni z "Ekologicznego Ursynowa".

                Na tym nie koniec kłopotów. Rządowi planiści mają problem z przeprowadzeniem
                południowej obwodnicy miasta nad al. Krakowską. Okazało się, że w miejscu
                planowanej trasy (między ul. Na Skraju a Realem na Okęciu), stoją domy.

                - Rezerwowany od lat korytarz pod trasę został częściowo zabudowany. Do końca
                stycznia planiści opracują cztery warianty przebiegu trasy. Wybierzemy ten
                najmniej uciążliwy dla mieszkańców - ujawnia Wojciech Dąbrowski.

                Czekają na łopatę
                Oprócz budowy łączników autostradowych w Warszawie zacznie się budowa kilku
                dróg miejskich. Przed władzami stolicy stoi nie lada zadanie. Z największą
                niecierpliwością warszawiacy czekają na most Północny. Miejscy urzędnicy na
                razie kupili 23 parcele za 6,5 mln zł. To zaledwie jedna piąta działek, które
                są potrzebne pod budowę przeprawy.

                - Wykup gruntów rozpoczął się dopiero kilka tygodni temu. Do wykupienia zostały
                jeszcze 83 parcele. Kiedy je pozyskamy, będziemy mogli rozpocząć budowę -
                tłumaczy Marcin Bajko z Biura Nieruchomości.

                Wszystkie działki będą kosztowały ponad 40 mln zł. Witold Chodakiewicz,
                pełnomocnik do spraw budowy mostu Północnego, zapowiada, że pierwsza łopata
                zostanie wbita na budowie w 2006 roku.

                Autokomis blokuje węzeł
                Zadanie numer dwa dla miasta to przedłużenie Trasy Siekierkowskiej do ul.
                Płowieckiej. Wiceprezydent Andrzej Urbański obiecał, że przed końcem 2006 roku
                kierowcy dojadą Trasą Siekierkowską do ul. Płowieckiej. Czy dotrzyma słowa? Na
                razie drogowcom nie udało się oddać na czas nawet 400-metrowego odcinka między
                Wałem Miedzeszyńskim a ul. Bora-Komorowskiego.

                Miasto musi zdobyć już tylko 16 działek. Według Marcina Bajki będą problemy z
                nabyciem trzech. Przykład? Właściciel autokomisu przy ul. Grochowskiej nie
                zgadza się na przeniesienie w inne miejsce.

                Większość z 16 parceli ratusz już wywłaszczył. Miasto nie mogło ich kupić, bo
                właściciele nie byli zainteresowani sprzedażą albo nie miały one uregulowanego
                stanu prawnego. Część właścicieli skorzystała z prawa zaskarżenia tej decyzji.
                Miasto może jednak skorzystać z przepisu w ustawie o gospodarowaniu
                nieruchomościami, który pozwala na rozpoczęcie inwestycji publicznej, nawet
                jeśli ktoś odwoła się od decyzji o wywłaszczeniu.

                Bez decyzji i planu
                Opóźnia się też zdobywanie gruntów, bez których nie da się przebudować Al.
                Jerozolimskich między wiaduktem WKD a ul. Łopuszańską.

                - W większości należą one do firm, które albo nie godzą się na zaproponowane
                przez nas ceny, albo na odsprzedanie nam tylko tego kawałka swojej parceli,
                jaki jest nam potrzebny - informuje Marcin Bajko.

                Ratusz może sam podzielić taką działkę i wywłaszczyć potrzebną mu część, ale
                właściciele odwołują się od tych decyzji. Dzielenie działek może w ogóle stać
                się główną przeszkodą przy wykupie potrzebnych gruntów. Parcelować można je
                bowiem tylko wtedy, gdy miasto ma tzw. decyzję o lokalizacji celu publicznego
                albo teren jest objęty miejscowym planem zagospodarowania. W przypadku
                wymienionych w tekście miejskich inwestycji albo nie ma takiej decyzji, albo
                brakuje planu miejscowego.

                Konrad Majszyk, Jacek Krzemiński
                www.rzeczpospolita.pl/dodatki/w arszawa_050113/warszawa_a_1.htm l
                Kto skupuje grunty
                Rząd. Wykupy gruntów w imieniu GDDKiA nadzoruje wybrana w przetargu spółka
                Profil. Negocjacje cenowe z mieszkańcami jako jej podwykonawca prowadzi firma
                Grunt. GDDKiA wyznaczyła górną granicę ceny za 1 mkw. ziemi, której
                negocjatorzy przekroczyć nie mogą.

                Miasto. Nad pozyskiwaniem działek pod miejskie inwestycje pracuje dziś 40
                warszawskich urzędników (jeszcze w 2003 roku było ich tylko 10). W ubiegłym
                roku powstał osobny wydział, który tylko tym się zajmuje.
        • hubis Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 31.01.05, 20:38
          obejrzalem mapki.czy to oznacza ze jednak bedzie skrzyzowanie radiowa/trasa ak
          ewentualnie czy maja byc tam wiadukty? akurat mam rezerwacje w a6 tj bloku
          najblizej radiowej i chcialbym wiedziec,czy wstajac ktoregos pieknego dnia
          patrzac przez okno nie zobacze tam wiaduktu jak na al prymasa
          tysiaclecia.gdzies czytalem,ze mialo nie byc polaczen z radiowa.
          wiecie cos na ten temat?
    • grzes123pl trasa przy osiedlu - beda konsultacje 27.01.05, 15:51
      konsultacje spoleczne w sprawie trasy S-7 przez Bemowo i Chomiczowke - czyli
      swietna okazja zeby oprotestowac ten niedorzeczny pomysl i zorganizowac sie -
      odbeda sie w nastepujacych terminach:
      7 lutego, godz. 17.00 - szkola podstawowa przy Olawskiej
      10 lutego, godz. 17.00 - szkola podstawowa przy Gorczewskiej 201
        • zerocin Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 29.01.05, 23:04
          A ja protestuję przeciwko temu protestowi, a tak. Ta trasa to nie tylko Wasza
          sprawa. To sprawa całego miasta.

          Szanowni Bemowianie, pretensje do developera, że projekt trasy przed Wami ukrył.
          Możecie go nawet skarżyć, bowiem jego obowiązkiem było dostatrczyć wam pełne
          informacje o planowanych inwestycjach w bezpośrednim sąsiedztwie, a to, że trasa
          powstanie, nie było żadną tajemnicą.

          Walczcie o tunel, albo przynajmniej o inne zabezpieczenia, a na przyszłość radzę
          uważać na podobne "okazje", w których mieszkania nieoczekiwanie są prawie 10
          procent tańsze niż w innych rejonach miasta (wiem, bo sam się dowiadywałem).
          • fioletor Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 30.01.05, 01:40
            "Szanowni Bemowianie, pretensje do developera, że projekt trasy przed Wami
            ukrył"

            No to jest Pan w błędzie, developer tego nie ukrywał. Mam przed sobą ulotkę,
            która mnie zainteresowała jak szukałem mieszkania i na której jest
            napisane: "Osiedle ma bardzo dobre połączenie z planowaną w pobliżu Trasą
            ekspresową AK". Czy to jest ukrywanie? A jak zapytałem o szczegóły to mi
            zgodnie z prawdą dokładnie wyjaśnili. Ja kupowałem te mieszkanie z pełną
            świadomością o planowanej trasie, ale jeśli pojawiła się chociaż minimalna
            szansa, że tej trasy może tam nie być, to ja to spróbuję wykorzystać - jeśli
            ktoś chce dbać o swój dom lub jego najbliższe otoczenie, to nie można mieć do
            niego o to pretensji.
            • aisog3 Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 30.01.05, 12:37
              Wstyd !!!
              Dziwimy się czemu co chwila wychodzi jakaś gruba afera, otóż, nie tylko politycy
              ale wszyscy obywatele mają głęboko zakorzenioną dbałość wyłącznie o własne
              interesy – a Twoja postawa jest tego wzorcowym przykładem.
              Przyznajesz, ze z pełną świadomością kupowaliście mieszkanie w takim a nie innym
              miejscu.
              To buzie w ciup i siedzieć cicho!!! I modlić się, żeby zrobili tunel!!!
              Mi też się ta trasa nie podoba ale gdzieś być musi !!! A draństwem jest
              przerzucanie jej do sąsiadów, którzy w życiu nie mieli takiej trasy w planach!!!
              A do lasu nie chodzicie !!!
              Nie znacie swojej najbliższej okolicy!!! Jak puszczą trasę przez Babice to nie
              będzie już gdzie jeździć na rowerze z dziećmi!
              Protestowanie dla zasady nie jest mądre! A nuż się uda i to sąsiedzi będą mieli
              smród pod nosem!
              Jak kogoś interesuje prawdziwe zaskoczenie przez tą trasę to proponuje
              przeczytać post, który znajduje sie na innym forum. Zamieszczam go tu, mysle, że
              nikt by sie ze mną nie zamienił. Mimo wszystko pozdrawiam. I życzę wszystkim jak
              najlepszego i bezkonfliktowego rozwiazania tego problemu!
              "Pewnie Was swoim przydługim postem tylko osłabie ale muszę to z siebie zrzucić....
              Sprawa bardzo mocno mnie dotyczy, nie mieszkam na osiedlu Blizne ale na Arkuszowej!
              Jestem jednak w podobnej (jeśli nie identycznej) sytuacji jak mieszkańcy o. Blizne.
              Jestem rozgoryczona i czuję się mocno oszukana!
              Nie w tym rzecz że chcą mi dom rozjechać!
              Ale w tym, że pozwolili nam ten dom wybudować.
              Rok temu (po odbyciu długiej drogi cierniowej) dostaliśmy pozwolenie na budowę
              domku.
              W maju 2004 rozpoczęliśmy budowę, planowaliśmy wprowadzić się tego lata. Dom
              jest właściwie wykończony, trzeba jeszcze wykonać prace wykończeniowe w środku i
              można mieszkać!
              Wiem, wiem co tam mój biedny domek do takiej inwestycji, ja wiem drogi muszą
              być, co więcej muszą gdzieś być.
              Zrozumcie, muszę to napisać, postawcie się w mojej sytuacji....jak napiszę to
              może troszkę ze mnie zejdzie....
              Zacytuję Mann: „osobiscie jestem za tym by drogi robic tam gdzie sie je
              wczesniej przewidzialo
              gdzie ujeto je w planach , gdzie ludzie od lat wiedzieli i powinni wziac je pod
              uwage - jesli tego nie zrobili to jedynie sobie moga to zawdzięczać”
              A komu ja zawdzięczam taką niespodziankę, powiedzcie to w mordę strzelę!
              Złość mnie ogarnia. Wzięliśmy ogromny kredyt na budowę, mieliśmy właśnie
              sprzedawać mieszkanie żeby zdobyć kasę na wykończenie....i co dalej???
              Nawet nie wiem czy nas wykupią, bo trasa przebiega albo obok albo tylko na
              części naszej działki – ciężko wyczytać szczegóły z tych map.
              Jeszcze jedno musze wystukać: te ziemie na których ktoś narysował sobie trasę
              należą z pokolenia na pokolenie do mojej rodziny, wychowałam się tam i tam
              chciałam mieszkać do końca życia. Wybudowaliśmy dom daleko od ulicy Arkuszowej
              pod samym lasem (co znacznie zwiększyło koszty) aby mieć ciszę i spokój – a tu
              droga zaatakowała mnie z boku...
              Wybaczcie mi moją złość i agresje, ale postarajcie się zrozumieć zwykłego
              człowieka, którego znienacka atakują trasą!
              I znowu zastosuje cytat, tym razem Mozdzins:
              „Swoją drogą to niezłe draństwo najpierw
              zabudować rezerwę a potem podrzucać trasę ludziom którzy w dobrej wierze
              pobudowali sie w spokojnych miejscach, identycznie może być przy forsowaniu POW
              w innym niż "od zawsze" miejscu „
              Ja jestem atakowana z dwóch stron, rodzinne strony ul Arkuszowej to raz, dwa to
              okolice stadionu i małpiego gaju na Bemowie (okolice Vatu), tam mieszka moja
              teściowa i przynajmniej raz w tygodniu spacerujemy w tamtej okolicy z córką i psem!
              Serce mi pęka!"
              • zerocin Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 30.01.05, 15:22
                aisog3 napisała:

                > Jak kogoś interesuje prawdziwe zaskoczenie przez tą trasę to proponuje
                > przeczytać post, który znajduje sie na innym forum.

                forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23704&w=19280258
                Zapraszam, powiedzcie im prosto w oczy, co myślicie.

              • fioletor Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 31.01.05, 02:10
                No i mamy konflikt interesów. Z jednej strony kilkuset mieszkańców Babic, a z
                drugiej kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców Bemowa. Jedni i drudzy nie chcą
                trasy. Niech kazdy walczy o otoczenie swoich domów i niech nie ma pretensji do
                innych, że też nie chcą mieć tej trasy pod oknami.
                • mozdzins Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 31.01.05, 09:57
                  Ale Ty nie rozumiesz istoty problemu. Sprowadziłeś się na Bemowo z pełną
                  świadomoscią powstania w tym miejscu trasy AK i NS (te plany nie są tejemnicą
                  od 20-tu co najmniej lat). Dodatkowo za tzw. komuny pasy wzdłuż planowanych
                  tras nie były zabudowywane - jak myślisz dlaczego osiedla Bemowa odsunięto od
                  Koła daleko na zachód zostawiając krzaczory w rejonie Obozowej ? Przecież
                  tańsze byłoby budowanie bliżej Woli - tańsze ciągniecie mediów , dróg itp. To
                  cwani deweloperzy kupili tanio grunty w bezpośrednim sąsiedztwie pasów
                  drogowych , a teraz wespół z hipokrytami z władz Bemowa uprawiają lobbing za
                  podrzuceniem problemu sąsiadom.Dodatkowym dla nizch zyskiem bedzie możliwość
                  opchnięcia zwolnionych działek pod kolejne osiedla.I jak to wygląda ? Pojedź do
                  Grot i Bliznego i powiedz tym ludziom : tak w pełni świadomie kupiłem
                  mieszkanie 100 metrów od planowanej trasy , a teraz chce ją wam podrzucić pod
                  nos , wycinając w pień przy okazji kawał pięknego obszaru leśnego.
                  • fioletor Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 31.01.05, 10:35
                    No i popieram tych "cwanych developerów" - mam nadzieję, że to jest prawda (bo
                    jesli tak, to pewnie tej trasy przez Bemowo nie będzie), a nie fantazje
                    jakiegoś nawiedzonego ekologa - niech wykupią pod zabudowę tereny przeznaczone
                    pod tę trasę. I na tym kończę dyskusję ze zwolennikami autostrady przez Bemowo
                    bo uważacie, że interes setek jest ważniejszy od interesu dziesiątek tysięcy.
                    • zerocin Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 31.01.05, 11:19
                      fioletor napisał:

                      > I na tym kończę dyskusję ze zwolennikami autostrady przez Bemowo
                      > bo uważacie, że interes setek jest ważniejszy od interesu dziesiątek tysięcy.

                      Różnica między nami polega na tym, że ja, wiedząc o planowanych trasach,
                      mieszkam dzisiaj na Kabatach.
                  • aisog3 Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 31.01.05, 10:40
                    Dziękuje Mozdzins za przetłumaczenie tego co powiedziałam z polskiego na polski,
                    widać niektórzy nie potrafią czytać i trzeba im narysować. Mi już opadły ręce...
                    To tak jakby zdecydować się na żonę a potem dziwić się, że jest kobietą.
                    Eeee szkoda gadać!
            • zerocin Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 30.01.05, 15:03
              fioletor napisał:

              > No to jest Pan w błędzie, developer tego nie ukrywał. Mam przed sobą ulotkę,
              > która mnie zainteresowała jak szukałem mieszkania i na której jest
              > napisane: "Osiedle ma bardzo dobre połączenie z planowaną w pobliżu Trasą
              > ekspresową AK". Czy to jest ukrywanie? A jak zapytałem o szczegóły to mi
              > zgodnie z prawdą dokładnie wyjaśnili. Ja kupowałem te mieszkanie z pełną
              > świadomością o planowanej trasie, ale jeśli pojawiła się chociaż minimalna
              > szansa, że tej trasy może tam nie być, to ja to spróbuję wykorzystać - jeśli
              > ktoś chce dbać o swój dom lub jego najbliższe otoczenie, to nie można mieć do
              > niego o to pretensji.

              Nie mam pretensji, za to mam dwa pytania:
              1. Co oznaczają słowa "bardzo dobre połącznie z planowaną w pobliżu Trasą AK" w
              sytuacji, gdy władze Bemowa nie zgadzają się na budowę skrzyżowania z
              Powstańców Śląskich?
              2. Czy zdaje Pan sobie sprawę z tego, że nie chodzi tylko o Trasę AK, ale
              również drugą, Trasę N-S? Poniżej link do szkicu sytuacyjnego.

              bi.gazeta.pl/im/2518/m2518788.jpg
              • aisog3 Re: trasa przy osiedlu - beda konsultacje 30.01.05, 22:48
                Wszystko co piszą gazety proponuję podzielić przez 2!
                Np. mapka w sobotniej GW dla mnie jest średnio dokładna,
                jako obszary zielone pokazuje tylko rezerwat łosiowe błota i park leśny Bemowo.
                Mieszkam tam i proszę mi wierzyć, że tam wszędzie jest mnóstwo drzew np. wokół
                góry śmieciówki, może nie jest to rezerwat ale nie zmienia to faktu, że będzie
                trzeba wyciąć wiele drzew!!! Oczywiście zupełnie inaczej wygląda taka „grzeczna”
                wersja mapki, gdzie trasa przebiega tak, że nie trzeba wyciąć ani jednego drzewka.
                Inną rzeczą, która doprowadza mnie do szału jest nagminne nadużywanie słowa
                „wille”. Moi drodzy na Grotach czy osiedlu Blizne znajdują się domki jednorodzinne.
                Ale nie, trzeba z tych mieszkańców zrobić bogatych snobów – oczywiście jest to
                dolewanie oliwy do ognia, stwarza się sztuczną granice, służy to poróżnieniu
                mieszkańców sąsiednich gmin. Następnie cytat „ chcą przesunąć poza granice
                Warszawy Trasę N-S”, otóż np. cała ulica Arkuszowa należy do Warszawy.
                W Życiu Warszawy z 27 stycznia jest mapka z zaznaczonymi dwoma wariantami
                trasy, zaznaczyli wariant 2 (przez Bemowo) i wariant 3 (przez Babice) przy czym
                ten trzeci dawno jest już nieaktualny, (przerobiono go na wariant 4, który też
                biegnie przez Stare Babice, ale różni się paroma detalami). Po co więc drukować
                nieaktualną mapkę.
                Rzetelność gazet przeraża mnie....
                Niby szczegóły ale działają na podświadomość!
    • vin7 Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 30.01.05, 00:30
      szanowne kolezanki i koledzy z Bemowa!
      Też jestem mieszkańcem Bemowa,tyle ż na osiedlu Narwik.Też dowiedziałem się, ze
      oprócz trasy AK ma być nowa trasa N-S przez Babice - czyli że bloki w których
      mieszkam będą w widłach dwóch wielkich tras.
      Władze Bemowa usiłują skłócić wszystkich mieszkańców aby móc przeprowadzić swoje
      wielkie interesy z deweloperami, którzy sprzedawali nam mieszkania nie
      informując o planowanych trasach. Teraz dochodzi nowa afera z trasą N-S.Jeżeli
      przeforsują nowy wariant moje bloki będą miały okna na wysokości estakady
      rozjazdów. To jest na mapkach strony eko-groty
      republika.pl/eko_bg/index.html02.html
      Kazda opcja jest zła, bo jak sprawdziłem w biurze na Mińskiej (dyrekcja
      autostrad) nawet jak puszczą trasę przez Babice to i tak bedzie łącznik przez
      Bemowo - czyli pod waszymi oknami, o czym wasi oszukańczy deweloperzy pewnie nie
      uprzedzili.
      Uważam że powinniśmy się zjednoczyć i żądać, aby ta trasa przebiegała w tunely,
      tak jak to robią wszystkie miasta europejskie.Na powierzchni czy w wykopie
      niezależnie od wielkości trasy będziemy mieli zmarnowane życie i pieniądze!
      Ja osobiście jestem przeciwny trasie przez Babice, ale nasza sytuacja jest
      podobna! Poprostu usiłują nas wyrolować!
      Tylko tunel!
      • piotrn1 Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 31.01.05, 15:18
        Szanowni mieszkańcy miasta Warszawa, pragnę przyłączyć się do apelu żebyśmy
        szukali rozwiązań globalnych i dobrych dla wszystkich, a nie tylko odsuwających
        problem od naszych okolic. Przede wszystkim powinniśmy działać wspólnie na
        rzecz całkowitego wyrzucenia autostrad i obwodnic (bez względu na to jak one
        się nazywają) poza Warszawe. Bo chyba takie są standardy europejskie. Fakt że
        juz dawno temu wyznaczono przebieg jakiejkolwiek drogi nie musi przesądzać o
        konieczność jej istnienia teraz. Czy ktokolwiek obecnie podjąłby decyzje o
        budowie Nowej Huty przy Krakowie? Na szczęście w obecnych czasach nikt nie
        powinien podejmować decyzji za nas i nie chodzi tu tylko o jakieś interesy
        wąskiej grupy społecznej. Obecnie technologia pozwala na wiele i nie można
        tłumaczyć się brakiem pieniędzy żeby podtruwać ludzi. Ewentualnie jako
        alternatywę prawdziwej obwodnicy, można zaproponować takie rozwiązanie, które w
        minimalnym stopniu będą wpływać na jakość życia w mieście. mam na myśli
        oczywiście tunele z instalacjami oczyszczającymi wyziewy. Niech inwestorzy
        wybiorą tańsze dla siebie rozwiązanie.

        Obecne konsultacje społeczne (co prawda w różnych terminach i miejscach jednak
        odnoszą się do jednej sprawy) dotyczą właśnie przebiegu trasy NS i może nie
        powinniśmy pozwalać na oddzielne rozpatrywanie tych kwestii.
        MIeszkańcom Bemowo-Parku proponuję żebyśmy pojawili sie na spotkaniu 10 lutego
        w szkole na ul. Górczewskiej 201 gdyż jest to najbliżej nas, a oprócz tego
        bedzie to ostatnie spotkanie z tej serii więc pewnie będzie najbardziej
        treściwe. Na spotkaniu tym będzie rónież Pan Marek Kobus, który ma zamiar odbyć
        spotkanie z GDDKIA i zdobyć najświeższe informacje. Postaram sie porozwieszac
        jakieś ogłoszenia na osiedlu.
        Pozdraiwam i do zobaczenia, piotrek
        • mozdzins Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 31.01.05, 15:36
          Jedynym sensownym rozwiązaniem dla Was jest lobbing za tunelami w miejscach
          gdzie trasa AK będzie zbliżała się do zabudowań. Nie traćcie energii na
          bezcelowe próby zmiany jej przebiegu bo decyzja zapadła już dawno i nic jej nie
          zmieni.Zostały już podjęte decyzje lokalizacyjne dobiega końca kwestia wykupu
          gruntów a do połowy roku zostanie udzielone pozwolenie budowlane. Ostatnia
          okazja aby wpłynąć na plany techniczne arterii.
          www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=view&id=109&Itemid=111
          • aisog3 Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 31.01.05, 21:27
            „Budowa obwodnicy warszawskiej będzie z pewnością najbardziej kosztownym
            przedsięwzięciem inwestycyjnym w dziejach stolicy oraz budzącym największe
            kontrowersje wśród jej obywateli, a to ze względu na sąsiedztwo planowanych
            arterii z osiedlami mieszkaniowymi na Bemowie i Żoliborzu na północy oraz w
            Ursusie, Włochach, na Ursynowie i w Wawrze na południu. Trudno jednak nie
            zauważyć, że – jak wynika z danych GDDKiA – warszawiacy nie stronią od
            samochodów: na 1000 mieszkańców przypada już ponad 400 aut, a ich właściciele
            zapewne oczekują poprawy warunków przemieszczania się po mieście.”
            Rozumiem, że to ten fragment ma świadczyć o przesądzonej sprawie?
            Czegoś tu jednak nie rozumiem (wybacz jestem tylko kobietą), mowa o AK czy o S7
            (NS)?
            No i jeszcze jedno pytanie, czy to źródło jest wiarygodne?
            A jeśli tak to po co ta ściema z wariantem 4?
            Czy zadaje za dużo pytań?

    • watezag Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 15.02.05, 09:19
      W miarę swoich skromnych możliwości przyłączę się - co jest do zrobienia? Mnie
      także zależy, żeby tej trasy nie było (może to i mrzonka, ale właściwie:
      DLACZEGO? Dlaczego interesy finansowe oraz interesy samochodziarzy/kierowców
      mają być zawsze ważniejsze od kwestii zdrowia i ekologii, od interesów drzew i
      zwierząt???????), albo przynajmniej żeby biegła w tunelu, i to jak najdalej od
      domu.

      A czy jakieś podpisane przez wszystkich obecnych i przyszłych lokatorów osiedla
      pismo do burmistrza Bemowa z protestem (albo chociaż żądaniem wyjaśnień) coś by
      dało?

      Pozdrawiam i wszystkim życzę jak najcichszego, jak najczystszego i jak
      najspokojniejszego mieszkania.
      • agamamaoli www.olszyny.info.pl 15.02.05, 11:20
        Zajrzyjcie na www.olszyny.info
        To zaczyna być swego rodzaju centrum informacji i działania przeciw trasie.
        Opracowany jest protest do wojewody, bo on podejmuje decyzję o trasie.
        Zajrzyjcie i dizałajcie wspólnie, bo tylko tak będzie można osiągnąć jakiś
        efekt. Pozdrawiam agamamaoli
    • watezag Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 17.02.05, 15:00
      Odnośnie wypowiedzi z 15 lutego Pani o nicku "agamamaoli":

      Może rzeczywiście moglibyśmy przyłączyć się do protestu mieszkańców tamtych
      osiedli?

      Dla tych, którym z jakichś powodów nie chce się wchodzić na strony Olszyn,
      załączam pełną treść protestu. Właściwie chyba nic dodawać nie trzeba, a
      sądzę, że podobne odczucia mamy i my, mieszkańcy osiedla Bemowo Park. A może
      by tak na forum osiedla Olszyny zasugerować/zaproponować im przyłączenie się do
      protestu (w jakiejkolwiek formie) - chyba, że już ktoś to zrobił? Co
      Forumowicze na to?

      Pozdrawiam

      Wojtek (A3 34)

      NIE dla S-7 przez BEMOWO!!!
      Mieszkańcy Olszyny oraz mieszkańcy okolicznych osiedli stanowczo sprzeciwiają
      się poprowadzenia Trasy S-7 przez Bemowo.
      Plany zatwierdzenia budowy Trasy S-7 przedstawione przez GDDKiA w dniu
      7.02.2005 na spotkaniu z mieszkańcami terenów przez których ma przebiegać Trasa
      S-7 wzbudziły nasz niepokój i oburzenie.
      Przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował
      zebranych, że początkowo rządowa agencja Gidia zaproponowała cztery warianty
      nowej trasy. Jednak z wystąpienia Dyrektora Dąbrowskiego dowiedzieliśmy się, że
      z czterech proponowanych wariantów drogi wylotowej na Gdańsk największe szanse
      zatwierdzenia ma Wariant II, czyli poprowadzenie Trasy szybkiego ruchu S-7
      przez dzielnicę Bemowo.
      W związku z planami GDDKiA budowy trasy S-7 będącej w rzeczywistości łącznikiem
      pomiędzy trasami północ-południe przez gęsto zaludnione osiedle mieszkaniowe
      Bemowo, 100.000 społeczność osiedli Bemowa protestuje przeciwko tym planom!

      1. Przedstawiono nam nieaktualną mapę geodezyjną z naniesioną Trasą S-7.
      Na owej mapie wzdłuż projektowanej Trasy S-7 nie ma żadnych zabudowań. Brak na
      planach osiedli mieszkaniowych położonych przy ulicach Osmańczyka, Obrońców
      Tobruku, Widawskiej i innych nowowybudowanych oraz planowanych! Wygląda na to,
      że projekt GDDKiA został opracowany na nieaktualnych planach terenów z lat 70-
      tych, kiedy dzielnicy Bemowo jeszcze nie było, a które zostały zatwierdzone w
      2003 roku jako Wariant II. Obecnie planowany przebieg trasy zakłada jej budowę
      pomiędzy blokami mieszkalnymi!

      2. Trasa nie będzie służyła mieszkańcom dzielnicy Bemowo. Proponuje się
      nam bezwarunkowe przyjęcie wszystkich skutków ubocznych, jakie niesie za sobą
      ta inwestycja, nie przedstawiając żadnych korzyści dla mieszkańców naszej
      dzielnicy. Rozjazdy z Trasy S-7 zaprojektowano w bezpośrednim otoczeniu dwóch
      największych szkół na Bemowie (Gimnazjum przy Andriolliego i Szk. Podst. przy
      Oławskiej). Czy nasze dzieci muszą ćwiczyć, bawić się i przebywać ok. 6-7 godz.
      w hałasie i spalinach z Trasy S-7?

      3. Ponadto przedstawiciel GDDKiA nie przedstawił żadnej analizy natężenia
      ruchu na planowanej trasie. Posługując się starymi planami przy ubieganiu się o
      współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej, Urząd świadomie chce wprowadzić
      UE w błąd, bo jak wiadomo obecne standardy UE nie przewidują budowy tras o
      dużym natężeniu ruchu w tak małej odległości od budynków mieszkalnych.

      4. Tryb zatwierdzania trasy niemal całkowicie omija głos społeczności,
      której ma to dotyczyć, gdzie konsultacjami społecznymi nazywa się spotkania, na
      których po prostu informuje się ludzi o takich planach, dając do zrozumienia,
      że i tak plan ten zostanie wcielony, co także jest pogwałceniem standardów
      panujących w UE. Unia Europejska nie jest świadoma, iż plany Agencji Rządowej
      GDDKiA wywołują tak ostry sprzeciw społeczności lokalnej i konflikt społeczny.

      5. Projekt Wariantu II zakłóci naturalną cyrkulację powietrza w omawianej
      części miasta (przepływ prądów powietrznych z otuliny Kampinosu). Wybudowanie
      nowej trasy spowoduje, iż nowopowstałe osiedla na Bemowie zostaną zamknięte w
      trójkącie pomiędzy trasami szybkiego ruchu (Trasa Toruńska, ul. Gen Maczka oraz
      S-7), skutkiem czego, ich mieszkańcy zostaną zupełnie pozbawieni dopływu
      świeżego powietrza i będą nieustannie zatruwani spalinami samochodów!

      6. Planowana trasa dzieli dzielnice Bemowo na dwie części gdzie co jakąś
      odległość mają by kładki burząc w ten sposób ład społeczny i prowadząc do
      dezintegracji tak dużej społeczności, która na przestrzeni tych wielu lat
      zdołała wypracować sobie zasady współistnienia, sposoby rekreacji (domy
      kultury, parki, ścieżki rowerowe). To wszystko przekreśla lata wspólnej pracy
      nad zagospodarowaniem infrastruktury i burzy więzi społeczne na co tak bardzo
      duży nacisk kładzie UE.

      7. Argumenty - przedstawione przez GDDKiA – że projekt budowy Trasy S-7 wg
      Wariantu III lub IV nie może być brany pod uwagę, ponieważ będzie miał
      niekorzystny wpływ na środowisko jest nieprawdziwy i głęboko krzywdzący dla 40
      000 ludzi mieszkających w zagrożonej Trasą S-7 części Bemowa. Z przepisów
      unijnych (Dyrektywy i79/409/WE i 92/43/WE) wynika zgoła co innego. Unia
      Europejska zatwierdzi każdy wniosek o dofinansowanie projektowanej inwestycji,
      nawet jeżeli zgodnie z oceną o wpływie na środowisko (Environmental Impact
      Assessment), obszar objęty inwestycją należy do tzw. Sieci Natura 2000 (obszary
      specjalnej ochrony), pod warunkiem, że taka ocena zostanie wykonana zgodnie z
      procedurami i określi przewidziane środki korygujące. A w przypadku Wariantów
      III i IV Trasa S-7 przebiegałaby w pobliżu obszarów chronionych, a nie przez
      obszary chronione, jak próbowano nam wmówić na spotkaniu.
      Biorąc powyższe fakty pod uwagę domagamy się zaprzestania rozpoczętych działań
      w kierunku zatwierdzenia Wariantu II Trasy S-7. W przeciwnym razie będziemy
      zmuszeni złożyć doniesienie do Władz UE o planach Agencji Rządowej GDDKiA,
      przeprowadzenia Trasy S- 7 przez środek 40-tysięcznej dzielnicy Gminy Bemowo.
      • viki1976 Re: trasa przy osiedlu - propozycja dzialania 21.02.05, 00:32
        Ludzie!!!Tutaj nie chodzi o to, kto jest z jakiego osiedla - czy Olszyny, czy
        Bemowo czy Bemowo-Park, które jeśli powstanie trasa S-8 najbliżej
        ul.Wrocławskiej - czy z nowego Bemowo czy z dlaszego Bemowa Starego czy z
        osiedla Górczewskiej....Chodzi o to, aby zjednoczyć siły i pojawiać się na
        spotkaniach w sprawie tych tras, których wszyscy NIE CHCEMY!!!
        Chyba powinniśmy założyć internetowe forum- przeciwników tych dwóch tras S-7 i
        S-8!!!
        Możemy też zjednoczyć siły i zrobić jakiś ogromny protest na wielką skalę -
        przeciwko powstaniu tych tras - ale wszyscy musimy brać w tym udział, żeby
        pokazać, że jesteśmy razem i zjednoczeni!Zależy nam na życiu w czystym
        powietrzu - zieleni i spokoju!!!
        PRZECIWNICY TRAS S-7 i S-8 ŁĄCZMY SIĘ! ŻEBY NIE BYŁO TAK, ŻE OPRÓCZ TYCH GADEK
        NIE ZROBIMY NIC, CO MOGLIBYŚMY ZROBIĆ ABY ZATRZYMAĆ TEN CHORY POMYSŁ JAKIEGOŚ
        FANATYKA NA STOŁKU, KTÓREGO KADENCJA WŁAŚNIE MIJA I CHCE SIĘ WYKAZAĆ BEZ
        WZGLĘDU NA WSZYSTKO!
        w moim bloku była lista przeciwnkiów tej trasy i ze 103 mieszkań dwie osoby jej
        nie podpisały. Chyba o czymś to świadczy.
        Pozdrawiam i czekam na kontakt od tych, którym życie na Bemowie nie jest
        obojętne.
        Viki

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka