Dodaj do ulubionych

Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej

16.10.21, 14:37
www.youtube.com/watch?v=FQgIgb1wLNs
Znaczenie gospodarcze logistyczne i nawet militarne.

Mówia, że nie przejda tam statki ale Gdańsk obsługuje 1500 statków klasy elblagmax a Gdynia pewnie nastepne 1000, a inne porty?
www.portalmorski.pl/porty-logistyka/49499-polska-na-morzu-port-gdansk-na-sciezce-szybkiego-rozwoju
Szacuje sie przeładunki w Elblągu na 3,5 Mt, a 1 Mt w handlu zagranicznym to 400M zł to zwróci się po ca 3 latach....

Tam bedzie wezeł via Balica, via Carpatia ale tez kolejowe i dróg wodnych....
Obserwuj wątek
      • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 17.10.21, 16:14
        scand napisał:

        > Popieram.


        Moze tez by węzłem dla partnerów wschodnich i nie tylko...

        Przede wszystkim ogranicza kongestie wokól Gdańska. Jeden kontenerowiec to 20 tys cięzarówek, wiec wywozenie kontenerów zwiekszy automatycznie zdolności Gdańska, zreszta Gdynia ma ten sam problem.
        • ignorant11 Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 17.10.21, 16:16
          ignorant11 napisał:

          > scand napisał:
          >
          > > Popieram.
          >
          >
          > Moze tez by węzłem dla partnerów wschodnich i nie tylko...
          >
          > Przede wszystkim ogranicza kongestie wokól Gdańska. Jeden kontenerowiec to 20 t
          > ys cięzarówek, wiec wywozenie kontenerów zwiekszy automatycznie zdolności Gdańs
          > ka, zreszta Gdynia ma ten sam problem.
          >
          >
          >
          >

          Warto tez zauwazyć, że porty MZG to ponad 75Mt, czyli niewiele mniej niż np Hamburg, gdzie kongestie na drogach kołówych sa juz bardzo dające sie we znaki...
            • eliot Re: Znaczenie przekopu Mierzei Wiślanej 11.11.21, 15:45
              ignorant11 napisał:

              > rabbi.rozencwajg napisał:
              >
              > > W Polskim interesie jest aby opozniac budowe Via Carpatia do granicy z Li
              > twa...
              > >
              >
              > Polskie porty beda wygrywały konkurencje z litewskimi, łotewskimi napewno na ki
              > erunku południowym, bo krócej woda i krócej ladem
              >

              Pomijając rosyjską propagandę, to Via Carpatia powinna być, w interesie Polski pociągnięta do Narwy na północy i Konstantynopola i Aten na południu. Łączniki pociągnięte do do lokalnych portów i ośrodków przemysłowo-gospodarczych oraz stolic lub tras z nimi łączących. Jeśli Trójmorze ma mieć szansę to trasa taka jest konicznością. A dodatkowo powinna powstawać równoległa trasa kolejowa. To by był kręgosłup i główna oś jednocząca Trójmorze. Jest to szczególnie ważne szczególnie wobec coraz bardziej widocznego rozkładu/upadku zarówno UE jak i USA. Dla USA być może jest jeszcze szansa...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka