Dodaj do ulubionych

Kotek wybrzydza przy jedzeniu. Co robić?

27.09.03, 20:12
No i znowu mam problem:)) Moja kotka ma cztery miesiące, jest to mój pierwszy
zwierzak, więc nie mam za dużo doświadczenia. W 90% dostaje jedzenie domowe.
Naczytałam się dużo na temat przygotowywania posiłków dla kotka i
konsekwentnie to stosowałam.
- kotek powinien dostawać gotowane lub surowe mięso, z dodatkiem ryżu,
płatków jęczmiennych, gotowanych warzyw (ok. 1/5 porcji) - Emi dostaje
gotowanego kurczaka lub surową wołowinę (przemrożoną), zawsze z dodatkiem
gotowanych płatków jęczmiennych i marchewki, ziemniaków, itp. Efekt: mięso
zjedzone (a raczej podziubane), reszta dokładnie ominięta
- nie można zostawiać miski z niezjedzonym posiłkiem. Zabrać, jak kotek
skończy jeść - tylko, że moja kicia powącha, zje dwa kąski i odchodzi. Jak
zostawię miskę wieczorem lub rano, powiedzmy dwie godziny, to po czasie (choć
nie zawsze) zje.
Wcześniej, wydaje mi się, jadła więcej, chociaż też zdarzało jej się marudzić
nad miską. Emi wydaje się być zawsze głodna (tzn. czeka jak ja przygotowuje
jedzenie, pomiaukuje i wesoło podbiega do miski), ale potem powącha i
odchodzi. Jedzenie jest na pewno świeże!!! Dokarmiam ją Royal Caninem kiedy
nie chce jeść domowego jedzenia, to je chętnie. Bardzo chętnie zjada też
świeżutkiego kurczka (świeżo ugotowanego), żółtko surowe i czasem biały serek.
Nawet Sheba nie przypadła jej do gustu! Dostaje jedzenie 4 razy dziennie, o
stałych porach. Rozwija się dobrze, z przemianą materii jest w porządku,
robaki raczej wykluczone. Jest raczej "smukła" z wyglądu. Moja Mama twierdzi,
że taki kotek nie może tyle jeść i sam sobie reguluje ile zjada. Ale mnie się
to wydaje dziwne, że na mięso kręci nosem, a jak jej wsypie Royala to zaraz
zaczyna jeść. Dodam też, że kicia zasmakowała trochę słodyczy, bo nikt nie
potrafi jej odmówić (serki waniliowe, słodkie kremy itp.) Moje pytania:
- Czy zostawiać dalej niezjedzone jedzenie w misce i czekać, aż kicia w końcu
zje?