Dodaj do ulubionych

Fotka dzieciola by Mariuszlo - jaki gatunek?

26.02.05, 16:43
Mariuszlo zamiescil inforamcje o swoich zdjeciach, a wsrod nich jedno
przedstawialo dzieciola, oznaczonego jako dzieciol duzy.
Mam jednak watpliwosci, czy to faktycznie dzieciol duzy, a opisalem je tutaj:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=12827&w=20134344&a=21043215
Ciekaw jestem opinii innych osob na temat tego osobnika. Mariuszlo podal
jeszcze informacje, ze zdjecie wykonal w styczniu. To by eliminowalo szate
mlodociana u dzieciola duzego i tym bardziej wskazalo na dzieciola sredniego.
Jakie sa Wasze opinie na ten temat? Duzy, sredni, a moze jeszcze inny?

PS. Na galerii Mariuszlo sa juz dwa zdjecia tego osobnika.
community.webshots.com/album/282414342pLYhML
Obserwuj wątek
    • melissa_9 Re: Fotka dzieciola by Mariuszlo - jaki gatunek? 26.02.05, 17:33
      Dzięcioł z tych zdjęć wygląda mi na samca dzięcioła średniego. Z powodów które
      wcześniej wymienił fan-gazety.
      Nie znam się jakoś super na ptakach, ale porównując zdjęcia Mariuszlo i rysunki
      w książce, mogę się przy okazji czegoś nauczyć. A zjęcia są bardzo fajne,
      dzisiaj jest ich rzeczywiście więcej, zresztą wczoraj nie wszystkie obejrzałam.
      A ten dzięcioł zielony jest w takiej śmiesznej pozie, zupełnie niepodobny do
      siebie, ładny ptak.
      Ja niestety "nie dorobiłam" się jeszcze dobrego aparatu cyfrowego, więc
      pozostaje mi zachwycać się zdjęciami ptaków, które robią inni. Ale może kiedyś
      (niedługo ?) się to zmieni smile
    • uwazna Re: Fotka dzieciola by Mariuszlo - jaki gatunek? 26.02.05, 19:51
      A ja uważam, że to jednak dzięcioł duży (samiec). Przekonuje mnie o tym
      wyraźnie wydłużona biała plama na skrzydle sięgająca aż do jego brzegu. U
      średniego jest ona znacznie krótsza. Poza tym za czerwoną przepaską na
      potylicy, jak mi się wydaje (zdjęcie jest mało wyraźne), wierzch głowy nie