Dodaj do ulubionych

Jakby ktoś miał jakieś wątpliwości

14.06.20, 08:56
Jakie to osoby są odpowiedzialne za edycję haseł w polskojęzycznej wiki - oto co znajdziemy pod hasłem: Roger Scruton (zamarły w tym roku brytyjski, konserwatywny filozof - ten od ojkofobii):

Życiorys
Ukończył Jesus College Uniwersytetu w Cambridge oraz Birkbeck College w Londynie. Był profesorem i wykładowcą filozofii, autorem wielu prac z zakresu historii filozofii, filozofii polityki i estetyki oraz znanym pisarzem, krytykiem, eseistą, publicystą, a także redaktorem naczelnym The Salisbury Review.

Konserwatysta – założyciel Conservative Philosophy Group. Jedna z maksym R. Scrutona (1995) brzmi następująco: Ilekroć zezwalasz, by przestępstwo nie zostało właściwie ukarane, stajesz po stronie zła.

Czynnie angażował się w antykomunistyczną działalność i pomoc w krajach zniewolonych (przebywał w czechosłowackim więzieniu, był wydalony z tego kraju w latach 80. XX wieku). Był wykładowcą filozofii estetyki (Birkbeck College, Boston University, St Andrew’s w Szkocji). Wypowiadał się na tematy związane z polityką, kulturą, środowiskiem, cenił dobro tradycji – był znawcą wina i żarliwym obrońcą obyczajów takich jak m.in. polowania z nagonką. Mieszkał na farmie na wsi w południowej Anglii, z żoną i dwójką dzieci, w otoczeniu swoich koni, bez telewizora, między innymi uprawiając ogród i piekąc własnoręcznie chleb.

W 2002 Scruton został skrytykowany za pisanie artykułów na temat palenia, bez deklarowania, że otrzymywał w tym czasie regularne płatności od firmy Japan Tobacco International (JTI) (wcześniej R. J. Reynolds)[2]. W 1999 Scrouton z żoną pracując dla Horshells Farm Enterprises[3][4] rozpoczęli pisanie kwartalnika The Risk of Freedom Briefing (1999–2007), o ryzyku kontroli państwowej[5]. Publikowane dyskusje na temat narkotyków, alkoholu i tytoniu były sponsorowane przez przedsiębiorstwo JTI i kolportowane w środowisku dziennikarskim[6][7][8]. Scruton napisał kilka artykułów w obronie palenia, w tym jeden dla The Times[9], trzy dla The Wall Street Journal[10], jeden dla City Journal[11] oraz 65-stronowy pamflet dla Institute of Economic Affairs, WHO, What, and Why: Trans-national Government, Legitimacy and the World Health Organisation (2000). Ten ostatni krytykował kampanię WHO przeciw paleniu, argumentując to tym, że organizacje międzynarodowe nie powinny wpływać na krajowe regulacje, ponieważ nie są odpowiedzialne wobec elektoratu[12].
The Guardian poinformował w 2002, że Scruton pisał na tematy, w kwestii których nie zgłosił tego, że otrzymywał 54.000 £ rocznie z JTI[2]. Płatności wyszły na jaw w październiku 2001, kiedy email Scrutonów wyciekł do gazety. Podpisany przez żonę Scrutona, email prosił firmę o zwiększenie sponsoringu z 4500 do 5500 funtów brytyjskich w zamian za to, że Scruton postara się pisać artykuł co dwa miesiące w The Wall Street Journal, Times, Telegraph, Spectator, Financial Times, Economist, Independent lub New Statesman[2][13][14]. Scruton stwierdził, że email został skradziony, stwierdził, jakoby nie ukrywał swojego związku z przedsiębiorstwem JTI[6]. W odpowiedzi na artykuł The Guardian, gazeta The Financial Times zerwała kontrakt ze Scrutonem[15], The Wall Street Journal zawiesił z nim działalność[16], Institute for Economic Affairs zapowiedział wprowadzenie deklaracji autorskich[17]. Chatto & Windus wycofał się z negocjacji w kwestii nowej książki, a Birkbeck usunął z listy wykładowców[7].

W 2019 otrzymał z rąk polskiego ministra kultury i dziedzictwa narodowego Piotra Glińskiego Doroczną Nagrodę MKiDN w kategorii Architektura[18].
pl.wikipedia.org/wiki/Roger_Scruton
Za najważniejszą rzecz w życiorysie tego wielkiego filozofia (ponad połowa objętości wpisu!) polski cenzor uznał jakiś epizod z artykułami na temat palenia i braniem pieniędzy od firmy tytoniowej.
Dla porównania to samo hasło w angielskiej wiki:
en.wikipedia.org/wiki/Roger_Scruton
Obserwuj wątek
    • institoris2 informacje na wikipedii 14.06.20, 11:44
      tworca strony niejaka sosenka
      strona byla od utworzenia 109 razy edytowana, ostatnia edycja 3.4.2020 przez jakis bot

      pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Roger_Scruton&action=info
      pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:MastiBot
      • sz0k żeby nie było, że to tylko jakaś nieistotna 14.06.20, 12:17
        obserwacja. Znaczenie takiego kształtowania masowej opinii publicznej jest nie do przecenienia. Dzisiaj przeciętny Kowalski właśnie tak zdobywa wiedzę o otaczającym go świecie, wyrabia sobie poglądy i opinie.
        Fora internetowe (w tym Agory) są pełne takich "internetowych mędrków", którzy są zwykłymi tumanami, ale do perfekcji opanowali, jakże skomplikowaną, umiejętność wpisywania zapytań do Googla i klikania w pierwszy pojawiający się link...

        Żeby nie być posądzonym o stronniczość - przykład z portalu "strony przeciwnej" (do agorowej) - news informujący o śmierci Rogera Scrutona:
        dorzeczy.pl/swiat/126087/nie-zyje-roger-scruton-mial-75-lat.html
        i pierwsze 3 komentarze pod nim:

        1. siafok IP 13 stycznia 2020, 17:35
        Bronił palenia, zmarł na raka. Konserwatyści lubią alegorie.

        2. Malcolm IP 13 stycznia 2020, 13:08
        Zamęczał bez sensu zwierzęta, zabijaj je z dużą przyjemnością, bronił i praktykował prawo do polowania z nagonką czyli jednego z najokrutniejszych sposób polowań i zabijania zwierząt. Był uparty, by nie powiedzieć że niereformowalny i bezwzględny. O tym też trzeba mówić.

        3. Tyle w temacie IP 13 stycznia 2020, 13:02
        " W 2002 Scruton został skrytykowany za pisanie artykułów na temat palenia, bez deklarowania, że otrzymywał w tym czasie regularne płatności od firmy Japan Tobacco International (JTI) (wcześniej R. J. Reynolds)[2]. W 1999 Scrouton z żoną pracując dla Horshells Farm Enterprises[3][4] rozpoczęli pisanie kwartalnika The Risk of Freedom Briefing (1999–2007), o ryzyku kontroli państwowej[5]. Publikowane dyskusje na temat narkotyków, alkoholu i tytoniu były sponsorowane przez przedsiębiorstwo JTI i kolporowane w środowisku dziennikarskim[6][7][8]. Scruton napisał kilka artykułów w obronie palenia, w tym jeden dla The Times[9], trzy dla The Wall Street Journal[10], jeden dla City Journal[11] oraz 65-stronowy pamflet dla Institute of Economic Affairs, WHO, What, and Why: Trans-national Government, Legitimacy and the World Health Organisation (2000). Ten ostatni krytykował kampanię WHO przeciw paleniu, argumentując to tym, że organizacje międzynarodowe nie powinny wpływać na krajowe regulacje, ponieważ nie są odpowiedzialne wobec elektoratu"

        (cytat żywcem przekopiowany z wiki - przyp. moja)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka