Dodaj do ulubionych

"Falujące" wolne obroty ?!?!?!?!

11.11.05, 16:12
Mam chyba mały problem w SKODZIE FAbii silnik 1,4 16V 75KM. Instalacja
włoska - sekwencja - nówka - jeżdze na niej od miesiąca. Jak odpalam silnik
na benzynie - wszystko OKI. Jak przechodzi po pewnym czasie na gaz -
wzsystkio OKI. Gdy silnik nagrzewa sie do ok 70-75% temperatury (puszcza
ssanie) i zaczynają falować wolne obroty(czasami bardzo mocno i dybym wtedy
nie dodawał gazu to by zgasł) gdy np. stoję na skrzyżowaniu, bo jak jadę to
wszystko jest OKI. Jak silnik złapie ok 95% swojej optymalnej temperatury
jest już OKI. Zgłaszałem gazownikowi przy pierwszej - gratisowej regulacji,
to powiedział, że jak zimny ta tak ma być, a on może tylko podnieść
temperaturę przełączania z benzyny na gaz. No to musiałby chyba na 95%
temperatury silnika, a wtedy w zimie to bym sobie już tylko na beznzynie
jeździł. Pomóżcie proszę , bo już mnie to wk....a !!! Czy rzeczywiście tak ma
być, czy poprostu mam jechac i przy........ć gazownikowi.
Aha, jak przy tym falowaniu przełącze na benzynę to obroty wracają do normy.
Pozdrawiam!
Obserwuj wątek
    • zubek73 Re: "Falujące" wolne obroty ?!?!?!?! 11.11.05, 21:33
      > powiedział, że jak zimny ta tak ma być,
      To najczęstsze tłumaczenie partaczy, czasem tłumaczą jeszcze, że wszystkie tak
      mają. Gówno prawda.
      > Czy rzeczywiście tak ma być, czy poprostu mam jechac i przy........ć
      gazownikowi.
      Tak zrób albo zmień gazownika

      Nie znam Twojego auta ale przyczyna falujących obrotów to najczęściej:
      - silnik krokowy (regulator biegu jałowego)
      - "lewe" powietrze
    • helbig Re: "Falujące" wolne obroty ?!?!?!?! 23.11.05, 23:02
      tornisterszkolny napisał:

      > Mam chyba mały problem w SKODZIE FAbii silnik 1,4 16V 75KM. Instalacja
      > włoska - sekwencja - nówka - jeżdze na niej od miesiąca. Jak odpalam silnik
      > na benzynie - wszystko OKI. Jak przechodzi po pewnym czasie na gaz -
      > wzsystkio OKI. Gdy silnik nagrzewa sie do ok 70-75% temperatury (puszcza
      > ssanie) i zaczynają falować wolne obroty(czasami bardzo mocno i dybym wtedy
      > nie dodawał gazu to by zgasł) gdy np. stoję na skrzyżowaniu, bo jak jadę to
      > wszystko jest OKI. Jak silnik złapie ok 95% swojej optymalnej temperatury
      > jest już OKI. Zgłaszałem gazownikowi przy pierwszej - gratisowej regulacji,
      > to powiedział, że jak zimny ta tak ma być, a on może tylko podnieść
      > temperaturę przełączania z benzyny na gaz. No to musiałby chyba na 95%
      > temperatury silnika, a wtedy w zimie to bym sobie już tylko na beznzynie
      > jeździł. Pomóżcie proszę , bo już mnie to wk....a !!! Czy rzeczywiście tak ma
      > być, czy poprostu mam jechac i przy........ć gazownikowi.
      > Aha, jak przy tym falowaniu przełącze na benzynę to obroty wracają do normy.
      > Pozdrawiam!

      Jezdze mondeo 98' z IGS Landi Renzo. mam dokladnie to samo! na benzynie
      idealnie, na gazie po rozgrzaniu, przy hamowaniu albo na biegu jalowym obroty
      zaczynaja falowac az w pewnym momencie gasnie silnik. Bylem juz u bardzo wielu
      gazownikow i zaden nie pomogl. Kazdy patrzy tylko w komputer i co mu komputer
      podpowie to swietosc! ostatnio tez zastanawialem sie nad silnikiem krokowym, a
      z tym lewym powietrzem to mozna dostac jakas blizsza informacje, bo slyszalem o
      tym, ale nikt mi dokladnie nie byl w stanie tego wytlumaczyc.
      Pozdrawiam,
      helbig
      • zubek73 Re: "Falujące" wolne obroty ?!?!?!?! 24.11.05, 08:05
        Jeśli chodzi o lewe powietrze to w samochodzie jest trochę gumowych przewodów
        podciśnieniowych (np. u mnie w oplu w okolicach przepustnicy). Instalacje II
        generacji niekiedy lubią sobie kichnąć/strzelić (można tego nawet nie
        usłyszeć). Wtedy przewód może spaść i będzie zasysane powietrze, które nie
        przechodzi przez przepływomierz/filtr powietrza i powoduje nierówne obroty.
        Silnik pracujący na gazie jest szczególnie podatny na take usterki. Mogą
        wystąpić także nieszczelności w przewodach doprowadzających powietrze
        (pęknięty, sparciały). Natomiast jeżeli chodzi o gaśnięcie na biegu jałowym lub
        podczas hamowania to problem może być w ustawieniu wlotu powietrza do filtra.
        Rozwiązaniem może być ustawienie tego dolotu tak aby pobierał cieplejsze
        powietrze (wlot skierować bardziej w stronę silnika) - albo obrócić albo
        dołożyć jakieś kolanko.
        • helbig Re: "Falujące" wolne obroty ?!?!?!?! 24.11.05, 14:46
          zubek73 napisał:

          > Jeśli chodzi o lewe powietrze to w samochodzie jest trochę gumowych przewodów
          > podciśnieniowych (np. u mnie w oplu w okolicach przepustnicy). Instalacje II
          > generacji niekiedy lubią sobie kichnąć/strzelić (można tego nawet nie
          > usłyszeć). Wtedy przewód może spaść i będzie zasysane powietrze, które nie
          > przechodzi przez przepływomierz/filtr powietrza i powoduje nierówne obroty.
          > Silnik pracujący na gazie jest szczególnie podatny na take usterki. Mogą
          > wystąpić także nieszczelności w przewodach doprowadzających powietrze
          > (pęknięty, sparciały). Natomiast jeżeli chodzi o gaśnięcie na biegu jałowym
          lub
          >
          > podczas hamowania to problem może być w ustawieniu wlotu powietrza do filtra.
          > Rozwiązaniem może być ustawienie tego dolotu tak aby pobierał cieplejsze
          > powietrze (wlot skierować bardziej w stronę silnika) - albo obrócić albo
          > dołożyć jakieś kolanko.


          Dzieki za wytlumaczenie i podpowiedz. Powiedz mi, czy to znaczy ze musze sobie
          sprawdzic wszystkie przewody? czy tak "na oko" da sie zauwazyc ktorego to wina?
          (pomijajac fakt, gdy ktorys spadnie, bo to raczej da sie zauwazyc) ja jestem
          zielony zupelnie, dlatego nie dziw sie moim pytaniom:) a moze masz namiary na
          jakiegos gazownika, kt naprawde zna sie na rzeczy i moze posprawdzac wlasnie
          takie sprawy, a nie tylko komputer i odpowiedz, ze tak ma byc! bylbym
          wdzieczny.
          pzdr,
          helbig
      • kocuper Re: "Falujące" wolne obroty ?!?!?!?! 25.11.05, 14:24
        We wtrysku sekwencyjnym wtryskiwacze (dysze) gazu są montowane jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych. W tym przypadku wszelkie problemy lewego powietrza bedą dotyczyć zarówno benzyny jak i gazu. Ja zwrócił bym uwagę na ustwienia komputera gazowego dla biegu jałowego oraz długość wężyków z listwy wtryskiwaczy do dysz. W rozwiazaniach wtrysku sekwencyjnego czas oraz moment otwarcia wtrysku gazu jest wyliczany na podstawie czasu oraz moment otwarcia pierwszego wtryskiwacza benzynowego. Z tego co się oriętuje to gazownicy paramentr ten ustawiaja "na czuja" - doświadczalnie.
        Propozycje jest taka, jechać do instalatora i męczyć go do skutku lub też pojechać do lepszego a z faktuąrą (za regulacje) do poprzedniego.

        -
        • raggaman5 Re: "Falujące" wolne obroty ?!?!?!?! 30.11.05, 16:00
          Mam ten sam ból w Golfie III 1.8 B . Zapalam chodzi na benzynce , gdy przelaczy
          sie na Gaz czasami faluja mi obroty a jak dodam gazu to gaśie , za drugim razem
          odpale zagrzeje sie i jest wszystko ok . Pewnego razu moj golf palił 20 l gazu
          na 100 km , co bylo niewiarygodne bo VR6 pali 14 l . Gazownik podlaczył golfa
          pod Laptopa i w dorge na jazde testowa i dopiero wtedy poustawiał mi co trzeba
          i teraz pali 10 l . Ale wachloanie obrotami jest nadal .
          • gidonzed Re: "Falujące" wolne obroty ?!?!?!?! 09.12.05, 16:11
            Witam.posiadam VW Golfa '92 18 z gazem mam podobny problem tylko na benzynie.po
            uruchomieniu zimnego silnika pracuje na ssaniu(automatyczne)bez problemu do
            pewnego momentu, jak tylko zamyka się ssanie spadają obroty silnik gaśnie. Po
            ponownym uruchomieniu i trzymaniu na wyższych obrotach - ok 2000 - i rozgrzaniu
            do ok 65stopni jest ok , na gazie też jest ok. Na wasze problemy radzę wam
            wymienić filterki gazu - uważajcie jakie kupujecie zdażają się buble które
            powodują większe zużycie i falowanie obrotów na LPG.Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka