Dodaj do ulubionych

nie wiem o co chodzi audi 80 1.6 gaznik na lpg

30.01.07, 20:30
witam mam taki oto problem audi 80 1985 staruch:) silnik 1.6 gaznik z gazem
BRC dziwnie jezdzi jakby na 3cylindry jak jest zimny gasnie i nie moge
utrzymac go na obrotach jesli troche sie zagrzeje i odpale go ponownie trzyma
juz obroty ale jest slaby i nierowno chodzi szczegolnie wyczuwa sie szarpanie
na wysokich biegach*cos jakby nie chodzil na wszystkie cylindry*dodam tylko ze
wymienilem juz kable, kopulke, palec rozdzielacza,nowa membrana,swiece Prosze
jesli ktos co moze byc z moim parchem prosze o rady Dzieki Maciek
Obserwuj wątek
    • raferi Re: nie wiem o co chodzi audi 80 1.6 gaznik na lp 31.01.07, 16:01
      Jedna możliwość - to zbyt mała podawana ilość gazu,ale jeśli wymieniałeś
      membrany, to występuje zbyt duże ich naprężenie, co skutkuje niedomykaniem
      zaworka wewnątrz reduktora, a to z kolei daje "zalewanie" silnika.
      Możliwe też,że przydałby się przegląd gaźnika pod kątem jego osprzętu.
      • ciaptak100 Re: nie wiem o co chodzi audi 80 1.6 gaznik na lp 31.01.07, 18:28
        witam to by sie nawet zgadzalo ale bylem u gazownika i nie wyktyl tego i
        powiedzial ze nie jest to wina gazu natomiast rano przy paleniu wyczuwalny jest
        zapach gazu. Jedynie co poprawilo sie po wizycie u gazownika to to ze po kilku
        minutach po odpaleniu motor nie gasnie i trzyma juz obroty lecz jesli jest juz
        cieply obroty sa za wysokie!powiedziano mi jeszcze ze problem moze byc w stopniu
        sprezania lecz wydaje mi sie ze bedzie to raczej to co pan opisuje bo jak jest
        zimny i zgasze silnik przy ponownym odpaleniu przelacznik gazu musze dac na zero
        by odpalil cos wlasnie jakby sie zalewal gazem jeszcze jedno pytanie?czy stan
        gaznika moze powodowac takie rzeczy bo po przelaczeniu na benzyne silnik nie
        reaguje na wdepniecie pedalu gazu tylko dlawi sie Prosze jeszcze raz o odpowiedz
        i dzieki ogromne za info P.S co nalezaloby wymienic jesli Pana przypuszczenia
        beda prawdziwe pozdrawiam Maciek
        • raferi Re: nie wiem o co chodzi audi 80 1.6 gaznik na lp 01.02.07, 12:40
          Jedna rzecz podstawowa: w przypadku zasilania gaźnikowego jest tak: gdy
          kończysz jazdę - przełączasz na benzynę i masz w komorze pływakowej porcję
          benzyny do odpalenia np rano. Przełącznik wtedy ustawiasz w położenie
          środkowe, "0" lub zależy, jak to jest nazwane. Startujesz silnik na benzynie i
          jedziesz do wypalenia jej z komory pływakowej. Gdy lekko szarpnie, bo benzyna
          się skończyła - przełączasz na gaz i jedziesz już na gazie.
          Nie pamiętam dokładnie, ale podobnie miałem w kadecie na gaźniku; współpracuje
          on z podciśnieniowymi jakby siłowniczkami, które mają wpływ na działanie
          gaźnika. Wbrew pozorom ma to znaczenie w sumarycznej pracy silnika. Dowiedz się
          o speca od gaźników i udaj się do niego. Powinien zaradzić.
          Może po korekcie gaźnika będzie można skorygować reduktor z instalki gazu.
          • ciaptak100 Re: nie wiem o co chodzi audi 80 1.6 gaznik na lp 01.02.07, 15:33
            Dzieki bardzo!nawet nie wiesz jak mi pomogles.Czyli w takim przypadku najlepiej
            znalesc tak jak mowisz speca od gaznikow i on powie mi czy ten jest uszkodzony i
            czy nadaje sie wogole do regeneracji.jeden z gazownikow powiedzial mi ze w
            instalacji lpg na gazniku nie ma znaczenia czy odpala sie autko na gazie czy na
            benzynce(???)czyli moglem sie domyslic ze jesli przelaczylem autko na benzynke i
            dlawil sie podczas wcisniecia pedalu gazu to cos po prostu musi byc nie tak w
            gazniku.Szczerze mowiac jestem kompletnym laikiem wiec dlatego ratuje sie na
            forach:) Dzieki raz jeszcze Pozrdrawiam Maciek
            • raferi Re: nie wiem o co chodzi audi 80 1.6 gaznik na lp 01.02.07, 16:41
              Gazownik, który mówi, że nie ma różnicy, czy odpala się na gazie, czy na
              benzynie - nie powinien zajmować się instalkami, tylko kozy doić...
              W instalacji LPG jednym z elemetów jest reduktor/parownik. Reduktor - bo
              redukuje ciśnienie gazu jeszcze w postaci ciekłej,płynącego ze zbiornika;
              parownik - bo po to jest zamontowany w układ chłodzenia ( przeważnie w tzw mały
              obieg przez nagrzewnicę)aby poprzez oddziaływanie właśnie ciepła od cieczy
              chłodzącej, lpg ze stanu ciekłego przeszedł w stan gazowy i wówczas wraz z
              powietrzem dochodzącym od filtra powietrza jest spalany nad denkiem tłoka, w
              komorze spalania głowicy.
              Pewnie,że na upartego można - zwłaszcza latem - startować od razu na gazie,
              tyle, że obrywają membrany reduktora/parownika a i samo zapalenie takiej
              mieszaniny gaz-powietrze od iskry świecy jest utrudnione, choć nie niemożliwe.
              Życzę powodzenia! Napisz, co udało się osiągnąć.
    • ciaptak100 Re: nie wiem o co chodzi audi 80 1.6 gaznik na lp 24.02.07, 10:35
      witam!!!wszystko juz jasne z moim autkiem!Chodzilo o ustawienie zaworor a
      dokladnie i plytki regulacyjne!Mechanik powiedzial ze luzy te byly juz minimalne
      i przy zimnym silniku ledwo ruszal a przy cieplym byl strasznie slaby!
      Powymienial wszystkie plytki i teraz chodzi OK Dziekuje wszystkim za porady i
      pozdrawiam!!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka