Dodaj do ulubionych

nastraszcie mnie błagam!!!

17.01.05, 10:35
Mam cukrzycę typu II. Proszę napiszcie jakie mogą być powikłania gdy nie
trzyma się diety. Ja wytrzymiję tydziń a potem..szkoda gadać. Dziś zjadłam
już 2 czekolady, 3 batony i delicje. Nagle mam coś takiego, że pochłaniam
olbrzymie ilości słodyczy. Cukier mam po tym normalny, max 110 wiec czuję się
dobrze i moze takie postraszenie jakoś mnie powstrzyma.
Pozdrawiam,
qwerty
Obserwuj wątek
    • czuk1 Re: nastraszcie mnie błagam!!! 18.01.05, 08:39
      Bylem na diaprelu. Nie mierzyłem poziomu cuklru, choć maialem 2 glukometry.
      Olewalem diete. Cukier utrzymymywał sie (tak później okazało sie) na poziomie
      250-300. Po dlugim czasie tego stanu - oczywiście ratuję sie teraz insulina -
      ale jest za późno ; uszkodzona jest nerka, wzrok, nerwy u nóg, impotencja,
      kolatanie serca itd.
      Czy o to Ci chodzi??????????????????????
      • joanna_darc Re: nastraszcie mnie błagam!!! 28.12.05, 17:20
        ja mam cos "lepszego". mozecie myslec o mnie zle jednak ten przyklad bedzie dla
        mnie najlepszym swiadectwem na to jaka cukrzyca moze byc grozna. u mojego Taty
        wykryto cukrzyce II typu. Bral tabletki. Po kilku miesiacach zlego wyrownania
        (ciagle hipoglikemie i niezbyt dobry kontakt z lekarzem) przestal brac
        tabletki, nie stosowal diety. Po kilku latach przebyl zawal o tym nie wiedzac.
        Tak byly uszkodzone nerwy. Widzial co raz gorzej. W koncu nie mogl nawet czytac
        ksiazek, choc kochal to najbardziej na swiecie (byl romanista z wyksztalcenia).
        Potem cukrzyca zaatakowala nerki i w koncu stope. Nie mogl chodzic. Poszedl do
        szpitala na amputacje palca. Juz nie wrocil. Mail tak wyniszczony organizm, ze
        nie wytrzymal operacji. Dbajcie o siebie, na pewno jest na swiecie ktos taki
        jak np ja kto do konca zycia bedzie sie zastanawial czemu o siebie nie
        dbaliscie... i nie bedzie sobie mogl darowac ze Was nie ma...
      • shackkk Re: nastraszcie mnie błagam!!! 29.04.13, 20:08
        Ja znam kilka osób, które chorują na cukrzycę. Wiem, że to nie jest łatwe życie. Dostępne są tabletki Insulan. Zawarte w preparacie substancje czynne w sposób wielokierunkowy wspomagają prawidłowe funkcjonowanie organizmu w zakresie utrzymania prawidłowego poziomu glukozy. Oprócz tego prawidłowy metabolizm energetyczny witaminy B6 i B12. Tabletkę powlekaną należy przyjmować 2x dziennie.
    • alex359 Re: nastraszcie mnie błagam!!! 29.12.05, 08:54
      ja mam 23 lata, choruje od 13 lat na cukrzyce, typ I. Ostatnie pol roku
      pokpilam sobie z tej upierdliwej choroby i wciagnelam sie w wir pracy
      zawodowej. Jak zwykle robie co pol roku badanie oczu, ale tym razem nie wyszlam
      z gabinetu usmiechnieta... Lekarz stwierdzil retinopatie i dal skierowanie na
      laser. Powiedzial, ze jesli nie pojde na zabieg to moge pozegnac sie ze
      wzrokiem! Poszlam i dbam teraz o siebie. Moja hemoglobina zawsze utrzymywala
      sie na poziomie 7.0, retinopatie wykryto przy 9.0 trzy miesiace temu, w tej
      chwili ma 6.7 i staram sie bardziej uwazac na siebie.
      Niby sie mowi :przezywaj kazdy dzien tak jakby mial byc Twoim ostatnim, ale w
      tej chorobie niestety musisz tez myslec o jutrze...
      • nowakaga5 Re: nastraszcie mnie błagam!!! 30.12.05, 18:46
        Alex, myślę, że lekarz dał Ci skierowanie na laser mając na uwadze, że chcesz
        zajść w ciążę. W ciąży retinopatia może bardzo się pogłębić, ale może też tak
        nie być. Na wszelki wypadek kobiety planujące zajście w ciążę są wysyłane na
        angiografię i wszystkie zmiany podejrzane są laserowane, aby nic złego nie
        rozwinęło się z nich podczas ciąży.
        Pamiętaj, że kobieta z cukrzycą typu 1 w czasie ciąży musi być oglądana przez
        okulistę raz w miesiącu!!!
    • nowakaga5 Re: nastraszcie mnie błagam!!! 30.12.05, 18:43
      A ja Ci napiszę coś innego. Twoim problemem nie jest to, że nie chcesz się
      leczyć, tylko napady głodu. Prawdopodobnie jesteś otyła. Wtedy pojawia się
      insulinooporność, czyli zmniejszona wrażliwość tkanek na insulinę. Trzustka,
      broniąc się przed tym, zaczyna produkować duże ilości insuliny - mamy wtedy
      hiperinsulinemię. Czasami tej insuliny nie wystarcza - wtedy masz podwyższony
      cukier, a czasami jest jej za dużo (gdy np. przez parę godzin nic nie jesz) i
      cukier wtedy spada. Możesz się wtedy czuć jak każdy cukrzyk podczas
      hipoglikemii - napad głodu, ustępujący po zjedzeniu czegoś słodkiego,
      trzęsienie się rąk, pocenie, kołatanie serca. Aby temu zapobiec są 2 metody. Po
      pierwsze musisz schudnąć - wtedy zmniejszy się insulinooporność i trzustka
      będzie wytwarzać mniej insuliny. Po drugie możesz zacząć brać metforminę - lek,
      który uwrażliwia komórki na insulinę, w konsekwencji zmniejsza się wydzielanie
      insuliny przez trzustkę i zmniejsza się częstość hipoglikemii. Zazwyczaj
      metformina jest stosowana u pacjentów z cukrzycą, jako lek obniżający cukier,
      ale okazało się, że bardzo dobrze działa u pacjentów z nietolerancją glukozy
      (stan przedcukrzycowy). Zmniejsza się insulinooporność, ustępują właśnie takie
      napady, które TY masz i opóźnia się rozwój pełnej cukrzycy. Porozmawiaj o tm ze
      swoim lekarzem.
    • nowakaga5 Re: nastraszcie mnie błagam!!! 04.01.06, 22:01
      No tak mnie uczyli na studiach, na zajęciach z okulistyki na Lindley'a rok
      temu. Polecam tamtejszą poradnię cukrzycową (okulistyczną). Nawet jeśli masz
      pójść prywatnie, to najlepiej do lekarza z tamtej kliniki (czasem potrafią
      zobaczyć więcej niż okulista nie zajmujący się na codzień cukrzycą).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka