ffi
30.10.09, 12:04
Turystyka to Twoja pasja? Pracujesz w branży turystycznej?…a może
dopiero chcesz zacząć?
Zapraszamy do wzięcia udziału w projekcie „Turystyka jutra” –
współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego – realizowanym przez Fundację „Fundusz
Inicjatyw” (FFI) w Lublinie. W ramach projektu zostaną zorganizowane
bezpłatne szkolenia:
„Fundusze europejskie w turystyce” (40 godz.), w terminie listopad –
grudzień 2009 r.
• Fundusze europejskie dostępne w latach 2007 – 2013 w Polsce;
• Możliwości uzyskania dotacji na rozwój działalności
związanej z turystyką;
• Mapa dotacji: gdzie aplikować, gdzie szukać informacji;
• Montaż finansowy projektu;
• Planowanie kosztów projektu: koszty kwalifikowane i
niekwalifikowane;
• Procedura oceny projektów;
• Najczęściej popełniane błędy przy aplikowaniu o fundusze
europejskie w dziedzinie turystyki.
„Prawne i marketingowe aspekty działalności turystycznej” (60
godz.), w terminie grudzień 2009 – styczeń 2010 r.,
• Pojęcie działalności turystycznej/usług turystycznych;
• Prawne aspekty działalności turystycznej (otoczenie
przedsiębiorstwa branży turystycznej; regulacje ustawowe w obszarze
turystyki; prawne aspekty tworzenia, działania i finansowania
przedsiębiorstw turystycznych i agroturystycznych; ubezpieczenia w
turystyce; problemy rozwoju regionalnego – aspekty prawne, wpływ UE)
• Marketingowe aspekty działalności turystycznej (istota
marketingu usług turystycznych; marketing turystyki jako część
marketingu terytorialnego; czynniki kształtujące atrakcyjność
obszaru; segmentacja rynku turystycznego; pozycjonowanie na rynku
turystycznym; kanały promocji i dystrybucji; strategia marketingowa
działalności hotelarsko-gastronomicznej);
• Elementy marketingu-mix w turystyce;
• E-marketing.
„Promocja produktu turystycznego” (40 godz.), w terminie styczeń –
luty 2010 r.,
• Definicje, klasyfikacje i istota produktu turystycznego,
markowy produkt turystyczny;
• Promocja jako jeden z czterech narzędzi „marketingu - mix”
obok produktu, ceny i dystrybucji;
• Podstawowe funkcje promocji produktu turystycznego;
• Budowa strategii promocji - przejrzyste sformułowanie celów
promocji (jak, gdzie, z kim i za ile);
• Przykładowe działania promocyjne;
• Kanały promocji i dystrybucji produktu turystycznego;
• Reklama jako najbardziej widoczny i silnie oddziaływujący
sposób promocji;
• Marketing wystawienniczy;
• Rola władz lokalnych i regionalnych w kreowaniu polityki
„Obsługa klienta w turystyce” (60 godz.), w terminie luty – marzec
2010 r.,
• Główne zasady obsługi klienta (prawidłowa organizacja pracy
w recepcji/hotelu/gospodarstwie agroturystycznym; prowadzenie
dokumentacji; profesjonalna obsługa klienta przez telefon;
rezerwacje – organizacja działu lub realizacja przez recepcję);
• Psychologiczne aspekty obsługi turystów (budowanie trwałych
relacji z klientem; radzenie sobie z trudnym klientem; rozpoznawanie
potrzeb klienta; zasady poprawnego komunikowania się);
• Podstawy prawne dotyczące pracy w recepcji/zakładzie
hotelarskim/punkcie obsługi turystów/biurze turystycznym;
• Tworzenie wizerunku firmy i pracownika;
• Etyka zawodu pracownika turystyki;
• Rozwiązywanie problemów turystycznych.
„Sprzedaż lokalnego produktu turystycznego” (40 godz.), w terminie
luty – marzec 2010 r.,
• Podstawy prawne sprzedaży;
• Potrzeby nabywców a podejmowanie decyzji zakupu;
• Badania jako kompleksowe narzędzie oceny;
• Istota marketingu produktów turystycznych;
• Elementy marketingu-mix w hotelarstwie i gastronomii;
• Planowanie marketingowe jako nowoczesne narzędzie wspierania
sprzedaży produktów turystycznych;
• E-marketing;
• Proces rozwoju nowego produktu.
Szkolenie „Nowoczesne technologie w biznesie turystycznym” (60
godz.), w terminie marzec – kwiecień 2010 r.,
• Sprzedaż usług/produktów turystycznych z wykorzystaniem
Internetu i nowych technologii;
• Wdrażanie nowoczesnych technologii i rozwiązań technicznych
w obiektach hotelowych, gastronomicznych, konferencyjnych, w biurach
podróży oraz innych obiektach turystycznych;
• Profesjonalna telefoniczna obsługa klienta;
• E-marketing;
• Wykorzystanie nowoczesnych technologii typu GPS lub
Bluetooth (z wykorzystaniem Internetu).
Uczestnikami projektu mogą być pracujące osoby dorosłe (powyżej 18
roku życia) wykonujące pracę na podstawie umowy o pracę, powołania,
wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, umowy zlecenia i o
dzieło, zamieszkałe (w rozumieniu KC) lub pracujące na terenie woj.
lubelskiego, zatrudnione lub chcące podjąć pracę w branży
turystycznej.
Każde ze szkoleń będzie odbywać się w 12-os. grupach w Lublinie lub
w innych miejscowościach (jeśli zbierze się grupa).
Zajęcia będą odbywać się w trybie weekendowym lub popołudniowo –
weekendowym, w zależności od preferencji większości osób w danej
grupie.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej
www.ffi.org.pl, pod numerem telefonu 081 532 10 30, 532 10 32 oraz
w biurze projektu przy ul. Narutowicza 57/6 (II piętro) w Lublinie
od poniedziałku do piątku w godzinach 8 – 18.
Zainspirujemy Cię do działania!
Serdecznie zapraszamy
Zespół Projektu „Turystyka jutra”