Dodaj do ulubionych

Waskotorówka po Górnym Slasku

21.10.03, 12:12
Czy sa jakies konkretne plany wprowadzenia koleji szybkiego ruchu na torach
waskotorówki miedzy Siemianowicami a Gliwicami?

www.kolej.most.org.pl/bulletin/blt-081.htm
Obserwuj wątek
      • tw53 Re: Waskotorówka po Górnym Slasku 22.10.03, 21:45
        Gość portalu: msz napisał(a):

        > Obecnie nie, ponieważ wszystko zsotało rozkradzione. Bardzo dużym sukcesem
        > będzie, jeśli uda się odbudować tor pomiędzy Bytomiem Głównym a Rozbarkiem

        Oooo,przedstawiam wszystkim mojego kolegę - Marka. Podobnie jak ja jest
        maniakiem kolei, zwłaszcza waskotorowych. Ma tylko jedną wadę- nie jest z
        Bytomia ;-) Mam nadzieje, ze pomoze mi troche odpowiadac na Wasze pytania :-)
        Pozdr.
        Mariusz
          • zygmunt_m Re: Waskotorówka po Górnym Slasku 23.10.03, 12:08
            tajk napisał:

            > Cześć Marek! Spotkaliśmy się juz kiedyś na forum tarnogórskim, ale przyznam
            się
            >
            > szczerze - do dzisiaj myślałem, że Ty i Mariusz to ta sama osoba...:-)

            Tez tak myslalem. A jezeli jest on autorem ksiazki o kolejach piaskowych to
            gratuluje pomyslu i ciesze sie z Twojej obecnosci na bytomskim forum!
      • Gość: MarX Przyszłość kolei w Bytomiu (i nie tylko) IP: *.dozamel.ssk.pl / *.ssk.pl 23.10.03, 12:33
        Tak sobie pomyślałem, czy transport kolejowy ma w przyszłości szansę zaistnieć
        w Bytomiu i okolicach. Bezwzględnie konieczne wydaje się przywrócenie
        połączenia do Gliwic. Sądzę, że gdyby (niezależnie od poprawy parametrów
        technicznych linii, wspólnego biletu dla całej komunikacji aglomeracyjnej i
        jeszcze paru innych rzeczy) zbudować nowe przystanki, ta linia mogłaby być
        całkiem nieźle wykorzystana. Przystanki w okolicach Plejady i zabrzańskiego
        M1+Multikina z pewnością generowały by dodatkowe potoki pasażerów. Przy
        okazji, koło Plejady można zrobić punkt przesiadkowy dla dojeżdżających
        autobusem z Miechowic i Karbia, co dodatkowo zwiększyłoby atrakcyjność tych
        terenów dla inwestorów, na czym powinno zależeć władzom miasta a i Plejada też
        by pewnie skorzystała.
        Pzdr,
        Marek
      • emarx Wiadukt na Siemianowickiej 09.04.04, 23:13
        Niestety, chyba złodzieje zabierają się do niego. W ciągu ostatniej zimy
        zniknęło kilka mostownic przy przyczółkach. Wczoraj rano, idąc na przystanek
        nie zauważyłem żadnych zmian, ale wracąc z pracy ok 1700 zauważyłem znacznie
        powyginane barierki od strony południowej :-(((
        (smutne) pzdr,
        Marek
    • emarx Parę pytań o GKW (do Mariusza :) 07.05.04, 10:30
      No to wpadło mi do głowy jeszcze parę pytań:
      1. W jaki sposób prowadzony był ruch na szlakach GKW (zwłaszcza tych w
      okolicach Bytomia): były one wyposażone w blokadę czy na telefon?
      2. Czy możliwy (pod względem technicznym i organizacyjnym) jest jeszcze
      przejazd do Strzybnicy (właściwie do przejazdu przed S.:-(?
      3. Czy możliwy (technicznie) jest jeszcze przejazd od Bytomia do Łagiewnik
      (skrzyżowanie z b. ROUE) - dalej, w kierunku Przeładowni tory są już tylko
      wspomnieniem :(
      Pzdr,
      Marek
      • tw53 Re: Parę pytań o GKW (do Mariusza :) 07.05.04, 17:18
        emarx napisał:

        > No to wpadło mi do głowy jeszcze parę pytań:
        > 1. W jaki sposób prowadzony był ruch na szlakach GKW (zwłaszcza tych w
        > okolicach Bytomia): były one wyposażone w blokadę czy na telefon?

        Telefon, a potem również radio.

        > 2. Czy możliwy (pod względem technicznym i organizacyjnym) jest jeszcze
        > przejazd do Strzybnicy (właściwie do przejazdu przed S.:-(?

        Tory należą do PKP więc teoretycznie jest to niemożliwe, praktycznie też nie, bo po drodze juz brakuje szyn- rozkradzione.

        > 3. Czy możliwy (technicznie) jest jeszcze przejazd od Bytomia do Łagiewnik
        > (skrzyżowanie z b. ROUE) - dalej, w kierunku Przeładowni tory są już tylko
        > wspomnieniem :(
        Tory rozkradziono do wiaduktu nad ul. Łagiewnicką/Zabrzańską, czyli jakieś 300 metrów od przystanku Bytom Wąsk. się kończą :-(
        • emarx Re: Parę pytań o GKW (do Mariusza :) 12.06.04, 00:20
          tw53 napisał:

          ...
          > > 2. Czy możliwy (pod względem technicznym i organizacyjnym) jest jeszcze
          > > przejazd do Strzybnicy (właściwie do przejazdu przed S.:-(?
          >
          > Tory należą do PKP więc teoretycznie jest to niemożliwe, praktycznie też nie, b
          > o po drodze juz brakuje szyn- rozkradzione.
          Na apmkwb widziałem dzisiaj zdjęcia (Twoje?) z przejazdu drezyną w stronę
          Strzybnicy. Jak daleko udało się dojechać? gdzie zaczyna brakować szyn?
          Pzdr,
          Marek
          • tw53 Re: Parę pytań o GKW (do Mariusza :) 12.06.04, 21:02
            emarx napisał:


            > Na apmkwb widziałem dzisiaj zdjęcia (Twoje?)

            Tak, moje :-)

            > z przejazdu drezyną w stronę
            > Strzybnicy. Jak daleko udało się dojechać? gdzie zaczyna brakować szyn?

            Dojechac udało się kilkaset metrów za Zakład Taboru w Tarnowskich Górach, a konkretnie do końca nasypu na którym leży kończący się kozłem oporowym tor normalny. Za tym nasypem waski tor łukiem dochodzi do torów linii normalnotorowej Tarn.Gory- Strzybnica. Na tym łuku wlasnie brakuje podkładek i wkretów a szyny leżą luzem. Za przejazdem ktory jest kilkadziesiat metrow dalej leży jeszcze trochę szyn a potem juz nie ma nic (ale to info od kolegi, bo nie szlismy tam, strasznie padało gdy tam byliśmy).

            Pozdr.
            Mariusz
              • emarx Re: Parę pytań o GKW (do Mariusza :) 14.06.04, 13:20
                Chodziło mi o grupę newsową w hierarchii alp.pl.misc.( i tu już nie pamiętam
                dokładnie gdzie jest "binaries", gdzie "wask" a gdzie "kolej" :-), dostępną
                tylko na serwerze news://news.normanet.pl
                Linia w kierunku dworca odbijała na Polu Północnym - idąc śladami GKW z
                Rozbarku, przechodzisz pod obwodnicą, mijasz po prawej jeziorko i wchodzisz na
                teren po dawnej stacji, która znajdowała się przed nasypem linii
                normalnotorowej Chorzów Stary - Bytom. W tym miejscu odbijały tory w prawo w
                kierunku Chorzowa-Przeładowni (a dalej Łagiewnik i dworca). Slady widać też z
                okien pociągu jadąc wspomnianym odcinkiem. Na stronie
                www.jaku2.republika.pl/ są zdjęcia 2002r, gdy ludzie z GKW naprawiali
                tam tory i schemat układu torowego byłej stacji PP.
                Pzdr,
                Marek
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka