Dodaj do ulubionych

Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu

24.03.20, 01:55
Ciekawa jestem jak sobie zorganizowaliscie miejsce do pracy z domu. Tu i owdzie pojawily sie komentarze na ten temat. Macie w ogole miejsce, ktorego uzywacie do dzialania online (ja nie, stukam ze stolu w jadalni, zascielonego warstwicowo roznosciami)?

Moze jakies komentarze od tych, ktorzy maja wirtualne zebrania albo chca sie na nie przerzucic?

Moim marzeniem jest przerobic najmniejsza sypialnie na pokoj do pracy i miec tam WSZYSTKO co jest potrzebne do pracy, zeby cala reszta domu byla do zycia w nim, a nie krecila sie wokol komputera. I chce sie nauczyc uzywania wideokonferencji i prowadzenia warsztatow przez Internet. I wgryze sie w techniczne szczegoly, np jak operowac wideo na zywo z aparatu fotograficznego.

Planowanie wlasnego miejsca pracy i robienie planow na przyszlosc calkiem dobrze wplywa mi na nastroj, gdy wokolo jest naSruj...


Luiza-w-Ogrodzie

Despite all our accomplishments we owe our existence to a six-inch layer of topsoil and the fact it rains.
Obserwuj wątek
    • stokrotna Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 24.03.20, 03:39
      Cała moja - nieduża - przestrzeń jest moja. Do pracy używam głównego pokoju. Jeżdżę na krześle pomiędzy dużym stołem a niby-bufetem pod ścianą. Już ścieżkę w podłodze wyjeździłam. Za kanapą mam ścianę w neutralnym kolorze, nadaje się do nagrań na siedząco. Przeciwna ściana - do nagrań na stojąco. Potrzebuję kamerki sportowej gopro. Program do video-konf i szkoleń online pokazał mi kolega. Jest dostępne w chmurze, trzeba wykupić nieduży abonament. Uczestników wpuszcza na hasło (hasła można podawać odpłatnie) Ale inny kolega (ten co był na obiedzie), znalazł jeszcze lepsze narzędzie, które jest darmowe.
      Spikniemy się na priv Luizo, to się wymienimy infosami. Tylko mnie już nie magluj nad poranną herbatą, a jak mi każesz to potem powtarzać, to się wcielę w kurę i wydziobię oko, so help me God <3 <3 <3
      • luiza-w-ogrodzie Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 25.03.20, 12:22
        stokrotna napisała:

        > Spikniemy się na priv Luizo, to się wymienimy infosami. Tylko mnie już nie magluj nad poranną herbatą, a jak mi każesz to potem powtarzać, to się wcielę w kurę i wydziobię oko, so help me God <3 <3 <3

        Przerazajaca wizja, jak porownam ze zbojeckim wygladem moich kur... A za propozycje spiknowania sie dziekuje, nie omieszkam wykorzystac jak juz sie troche zorganizuje i doucze, zeby wiedziec o co pytac. Na razie molestuje znajomego fotografa ktory tez uzywa aparatu Canona zeby dal mi parametry kabla przesylowego.


        Luiza-w-Ogrodzie
        Forum AUSTRALIA
    • ania_2000 Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 24.03.20, 04:06
      Ja pracuje w biurze - wiec nie mam specjalnie wydzielonego miejsca do pracy. Owszem, w domu mamy tzw. tech landing - gdzie stoi biurko, komputer - fotele, regaly z ksiazkami i tv - ale tam nie ma miejsca na mnie, bo biurko zajete.
      Teraz urzadzilam sie na stole jadalnym - z pracowym screenem i laptopem i baaaardzo niewygodnym krzeslem, gdzie krzyz mi peka po godzine. Praca w domu jednak nie jest dla mnie. Za blisko do lodowki hehehe.
      Teraz juz jakos sie przyzwyczailam, ale pierwszy tydzien byl tragiczny. Wogole sytuacja dolujaca, wiec mysli rozbiegane i nie tam gdzie trzeba. Stress.
      No ale jezesli chodzi o komunikacje z pracy, to glownie business skype. Texty. Uczestnicznie w webconferencjach. Ale prawda jest ze nic nie zastapi rozmowy bezposredniej. Mam takiego jednego kolege w pracy co uwielbia pisac maile - epistoly. Pierdale ktora mozna omowic trzeba zdaniami on spedza nad tym pol godziny. (wiem, bo on pisze dwoma palcami) - wiec troche marnostrastwo. Ale sie uczymy komunikacji.
      Ja tylko mysle - jako podstwawowy pracownik - ze ci managers , ktorzy sa formalistami z obesesja do kontroli to maja bardzo trudne czasy haha.

      Osobiscie uwazam ze praca samodzielna, z domu wymaga bardzo duzo samozaparcia, odpornosci, wewnterznej obowiazkowsci i pracowitosci. I podziwiam ludzi, ktorzy tak potrafia. Owszem - jest fajnie bo sa sami bosami dla siebie - ale jednak z drugiej strony nie jest to tak latwo i przyjemnie.
        • ania_2000 Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 24.03.20, 04:22
          A tutaj masz racje - bo okazuje sie, ze mozna prace z domu spokojnie wykonac - ja swoja robote odwwalam szybciej i bardziej efektywnie. Office space mozna skasowac - i oszczedzic bardzo sporo kase. Jaka oszczednosc na czasie w dojezdzie do pracy! Mi doszlo 2 godziny zycia.
          Tylko co beda robic wszystkie control freak managers?:)
          • stokrotna Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 24.03.20, 04:36
            Niestety, control feaki będą mieli używanie :( Mnóstwo jest programów gdzie można podglądać co robi na swoim kompie pracownik, na bieżąco.

            Natomiast niewątpliwie, firmy od razu wywęszą możliwość mega oszczędności rezygnacji z wynajmu przestrzeni biurowych. Pewnie przejdą w tryb wykupywania abonamentów do różnych co-worków.

            Diabli wiedza jak to się wszystko potoczy.
    • luiza-w-ogrodzie Co to so dobre warunki do pracy z domu ;) 24.03.20, 07:27
      No tak, wlasnie czytajac komentarze sobie uswiadomilam ze obecnosc jedzenia w domu gdy sie w nim pracuje to rzecz niebezpieczna i rozpraszajaca. Zaopatrujac sie na dlugotrwale siedzenie w domu specjalnie nie kupilam slodyczy ani lodow, teraz jem tylko jak jestem glodna :)

      A inna rzecz to widok z okna, zielen musi byc! Kiedys uzywalam najmniejszej sypialni z dwoma oknami jako biura i przypomnialo mi sie jak zawieszalam wzrok na ogrodzie, mozg mi sie resetowal i moglam ruszac dalej. To chyba najlepszy pokoj do pracy. Weranda tez jest fajna, ale jej trzy sciany skladaja sie w duzej czesci z okien i zima jest tam zimno, trzeba wiec palic w piecyku, ktory tam stoi.

      > Luiza-w-Ogrodzie
      >
      > Despite all our accomplishments we owe our existence to a six-inch layer of top
      > soil and the fact it rains.




      --
      Luiza-w-Ogrodzie
      Forum AUSTRALIA
    • jutka1 Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 24.03.20, 10:26
      Mam "home office", a i tak bardzo często pracuję na laptopie w salonie. Zależy od dnia i nastroju.
      Z doświadczenia mojego i znajomych, pracujących zdalnie, oprócz zorganizowania sobie przestrzeni do pracy równie ważne są nawyki. Przestrzegać zwyczajowych godzin pracy; ubierać się casual, ale "presentable", bo może być nagła wideokonferencja; wietrzyć; wychodzić na świeże powietrze. Tego typu rzeczy.

      --
      Wywabiam plamy na schody i piore po mordzie
      Wysadzam skrzynki balkonowe
      *
      • roseanne Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 24.03.20, 10:41
        Tuz przed zamknieciem biura M zciagnal jakies drobiazgi, potem jeszcze zamowil to i owo online, by miec wszystko niezbedne.
        Ma duze biurko, gdzie sie rozklada w ciagu tygodnia, wieczorami i weekend monitor jest naszym "telewizorem"- netflix, amazon, gry
        Jak byla ladna pogoda to konferowal z balkonu, ale sie zlamalo

        Probujemy miec grafik, kiedy praca, kiedy posilki, godzina spaceru

        --
        co bylo to bylo
        co moze byc jest
        a bedzie to co bedzie
        • kan_z_oz Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 24.03.20, 11:00
          Mam "home office" od lat. Obecny jest pozostaloscia biznesu. Wykorzystuje codziennie. Codziennie wystawiam faktury, sprawdzam wplaty, drukuje bo nie ufam w 100% elektronicznym zapisom. W sumie spedzam codziennie miedzy 1-2 godziny na prace. Reszte na czytanie prasy przy porannej kawie, sluchanie wiadomosci. Biuro jest niezle wyposazone. Krzeslo wygodne. Ekran duzy.
          Tylko, ze wyglada, ze bede bezrobotna za jakis czas a biuro odziedziczy Pan maz...haha

          --
          Kan_z_oz
    • xurek Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 24.03.20, 13:30
      Od wielu lat pracuje „hybrydowo“ – home office + company office w roznych proporcjach, obecnie 30% home, 70% company w 80% zakresie godzin. Najbardziej lubie 80% pensum i z tego 50% home office i company office.

      Jako ze robie to od lat, to mam biuro przystosowane do moich potrzeb oraz wyrobiony “tryb zachowania w home office”.

      Bardzo wazny dla mnie jest szybki internet, szybki sprzet, wystaraczajaca ilosc wystarczajaco duzych ekranow, szybki IT supporter mogacy naprawic wszystko przez time viewer (bo ja nie cierpie techniki i wole zaplacic niz sie z tym meczyc), wszystko co potrzebuje w zasiegu reki oraz wygodny fotel.

      Moje biuro jest male, ale jest tylko moje, nikt mi w nim nic nie przestawia i jest urzadzone tak, ze ja sie w nim czuje dobrze. Chiwilowo panuje lekki bajzel spowodowany papierowym sztormem zwiazanym z przygotowaniem rozliczen podatkowych i dokumentow budowlanych, bardzo mnie to wnerwia, wiec planuje sprzatanie na zaprzyszly weekend.

      To ze jest sie bardziej efektywnym pracujac z domu nie sprawdza sie moim zdaniem w 90% przypadkow. Na krotka mete i owszem, bo nikt czlowiekowi nie przeszkadza, ale potem dochodzi demotywacja spowodowana brakiem kontroli i dopingu, rozrposzenie myslami i zajeciami zwiazanymi z tym, ze jest sie u siebie w domu, czas tracony na bardziej skomplikowana komunikacje itd. Koordynacja wiekszych projektow z udzialem wielu osob jest bardzo trudna, pewne systemy wymagaja takich mocy internetowych ze padaja jezeli nie ida przez intranet podlaczony do jednego servera itd.

      Ale wracajac do domowego biura: najwazniejsza rzecza by nie poplynac jest dla mnie samodyscyplina i rygorystyczne sie jej trzymanie (nie sluchac hohlika mowiacego OK, to jeszcze jedna kawka a potem to juz napewno sie wezme do roboty). Ja rozwiazuje to tak, ze co rano ukladam plan zajec na caly dzien i go realizuje oraz ze ukladam prace tak, by momenty najwiekszych dolow i niechcieja byly przeznaczone na pauzy. W moim wypadku pracuje produktywnie 8-10, 11-14, 16-19 i jezeli sie nie wyrobie to 22-24.

      Ja nie mam pojecia jak sytuacja sie rozwinie, chwilowo dzieje sie duzo i glownie negatywnego, co opisze wieczorem, bo teraz musze zakonczyc jedna rzec i zmykam na spacer.


      --
      czasem myslisz ze to nie On, a to wlasnie Kameleon, the wonderful bad boy!
      • ertes Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 24.03.20, 15:02
        Wlasnie czegos takiego mnie brakuje u mnie w domu. Bardzo chcialbym miec ten dodatkowy pokoj gdzie moglbym sobie wlasnie cos takiego jak Ty masz zbudowac.
        Dlatego teraz siedze zajmujac 1/3 stolu w jadalni. Zupelnie bez sensu. Poniewaz jest nas 5 osob w domu wiec mam kolo sie dosc spory foot traffic, gadanie, dyskusje. Do tego kuchnia obok wiec halas.
        Warunki dalekie od ba, idealu to nawet nie ma co wspominac.
    • luiza-w-ogrodzie Piękne biura macie! 25.03.20, 01:07
      Dzięki za pokazanie zdjęć Xurku, Aniu i Kan. Piękne macie te domowe biura, tez tak chcę!
      Przypomnieliście mi o stołeczku pod nogi, gdzieś w garażu mam taki z czasów korporacyjnych, z regulowanym kątem nachylenia.

      Moje biuro będzie w byłej sypialni Buszmena, którą trzeba odgruzować, wyczyścić i pomalować. Zamknijcie oczy zanim spojrzycie na zdjęcie stanu obecnego (czyli tak jak Buszmen po sobie zostawił).

      Luiza-w-Ogrodzie

      Despite all our accomplishments we owe our existence to a six-inch layer of topsoil and the fact it rains.
      • kan_z_oz Re: Piękne biura macie! 25.03.20, 07:58
        Widze pudlo z papierem toaletowym zamawianym w necie "who gives a crap" - uwielbiam te rolki. Troche szklanek i maly rozpierdziel. Piekny pokoj do urzadzenia Luizo. Jak najszybciej na biuro.

        Biuro mam urzadzone od lat 20-tu. To ostatnie rzeczywiscie moze przyprawic o mdlosci bo mozna miec dwie osoby pracujace. Drukarki czarno/biala, oraz kolorowa - wszystkie laserowe. Jedna z faxem? ktos pamieta? scanerem, fotokopiarka. Urzadzenia do laminacji, ciecia, dziurkowania. Kamera ze stojakiem, glosnik do nagrywania. Dodatkowe glosniki oraz woofer?
        Papier roznej masci, farby, kredki, mazaki, kreda, tablice, materialy treningowe juz solidnie przetrzepane.
        Ponad 100 sloikow w pudlach - nowych. Stroje do pszczol oraz caly sprzet pszczelarski z pudlami, ramami rekawicami itp.
        Biblioteka.

        Najwiekszy pokoj w chalupie ulokowany w starym garazu. Nie ma zycia bez biura.

        --
        Kan_z_oz
        • xurek Re: Piękne biura macie! 25.03.20, 08:07
          Kan, pomieszczenie rzeczywiscie olbrzymie, fajnie miec taka prrzestrzen w biurze. Luizo, to bedzie superbiuro jak go zrobisz. I to jest bardzo fajnie zajecie. Az Ci zazdroszcze :)

          --
          czasem myslisz ze to nie On, a to wlasnie Kameleon, the wonderful bad boy!
          • jutka1 Re: Piękne biura macie! 25.03.20, 11:43
            xurek napisała:

            > Kan, pomieszczenie rzeczywiscie olbrzymie, fajnie miec taka prrzestrzen w biurze.
            > Luizo, to bedzie superbiuro jak go zrobisz. I to jest bardzo fajnie zajecie.
            ************
            Ditto. Xurku, też masz fajną przestrzeń biurową.

            Aniu, widzę, że dajesz radę. :-)

            Luizo, to pomieszczenie ma świetny potencjał na biuro!

            --
            Wywabiam plamy na schody i piore po mordzie
            Wysadzam skrzynki balkonowe
            *
    • luiza-w-ogrodzie Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 25.03.20, 12:08
      Czuje sie podbudowana Waszymi zachetami zeby mala sypialnie przystosowac do pracy. Juz kiedys pracowalam z tego pokoju i bardzo mi sie tam podobalo. Na zdjeciu tego nie widac, ale wzdluz lewej sciany sa polki (na dole zamykane, 4 szuflady) i garderobiana szafa na jakies 120 cm szerokosci. Na polkach bede miala pudla z materialami na warsztaty a w szufladach i zamknietych polkach skoroszyty z dokumentami, papier do drukowania i inne rzeczy biurowe (wiekszosc tego mam na werandzie, jak przeniose do biura to wyrzuce stare polki z werandy i zrobie tam kacik do przenocowania gosci). A w garderobie bede miala pudla z tkaninami zas w kacie biura maszyne do szycia na specjalnym stoliczku.

      Zas stol przeniesiony z werandy (ten od Ciebie, Kan!) bedzie stal pod oknem na ogrod... tak jak kiedys, na tym zdjeciu z 2011 roku (tylko rosliny po tylu latach juz sa inne, szaroblekitne drzewko uschlo, paproc drzewiasta urosla o poltora metra a zywoplot bedacy na zdjeciu malutkimi roslinkami teraz jest prawie poltorametrowy)

      Kan, u Ciebie to chyba mozna jezdzic na wrotkach :) a wyposazenie biura masz imponujace!

      Dobra, wyjme tylko chleb z pieca i czas spac. Jutro rano bede sprzatac kuchnie, robic mydlo a potem zabiore sie za oproznianie malej sypialni i szpachlowanie sufitu.

      Luiza-w-Ogrodzie
      Forum AUSTRALIA
      • luiza-w-ogrodzie Re: Jak zorganiowac przestrzen do pracy z domu 25.03.20, 12:44
        Korekta - to bylo zdjecie z 2007 roku, sprzed 13 lat! Znalazlam tez zdjecie z tego samego dnia, patrzac z tarasu w strone tego samego okna, widac monitor stojacy na biurku.

        (Oczywiscie zamiast pojsc spac, ogladalam zdjeciam, ktore odnalazlam w zupelnie innym folderze, myslalam ze mi zginely. Fajnie zobaczyc jakie wszystko w oogrodzie bylo kiedys, w porownaniu z dzisiejsza dzungla)

        --
        Luiza-w-Ogrodzie

        Despite all our accomplishments we owe our existence to a six-inch layer of topsoil and the fact it rains.
    • luiza-w-ogrodzie Ach, dziewiczy laptop :) 29.03.20, 13:03
      Rozpakowalam, podlaczylam i zastartowalam dziewiczy komputer. Pierwszy w miare porzadny, ktory jest tylko moj :) Lenowo IdeaPad C340 z lepszym procesorem i pol terabajta pamieci, powinno wystarczyc na przechowywanie filmow i zdjec. Sprzecik wyglada uroczo, ale podlacze do niego zewnetrzna klawiature i mysz, bo nie lubie uzywac padow.

      Na razie podlaczylam sie do Internetu, zainstalowalam Google Chrome i Adobe Reader, jutro ze zdalna pomoca Buszmena zaloze sobie MSFT Office a potem zobacze czy da sie zainstalowac MSFT Visio (mam licencje, ale program jest na CD a nie mam czytnika CD w laptopie - chyba sobie kupie zewnetrzny, zeby zobaczyc co mam na archiwalnych dyskach). Wszystko poszlo gladko i bezbolesnie, nie tak jak za czasow DOS-u, gdzie czlowiek sie meczyl wpisujac komendy i nigdy nie bylo wiadomo, czy poszlo dobrze, czy zle.


      Luiza-w-Ogrodzie
      Mówił Kon Fu Tse: Chcesz być szczęśliwy kilka chwil? Upij się. Kilka lat? Ożeń się. Całe życie? Załóż ogród...
      • ertes Re: Ach, dziewiczy laptop :) 29.03.20, 17:48
        Ja testuje ostatnio Microsoft Surface. Bardzo fajny laptopik choc dosc drogi. Tyle ze kupiony za firmowe pieniadze.
        Do niedawna zaopatrywalismy sie w laptopy DEll ale te padaja jak muchy po kilku miesiacach a najchetniej zaraz po rocznej gwarancji.
        Ja tez ma licencje do Visio. Z tego co pamietam to po zalogowaniu chyba mozna program sciagnac z netu.
        Ewentualnie sprobuj draw.io

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka