Dodaj do ulubionych

Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci?

25.03.06, 17:27
Jak tak sobie slucham mruczenie boxerka, to tak sobie mysle: dlaczego Subaru
moze i Porsche moze ale Alfa już nie moze? Zadna z tych marek nie jest marką
dla ogółu, tylko dla zakręconych a jednak to tylko alfa zrezygnowała z
montowana boxerów. Czy ktoś wie, jakie byly powody? Tylko nie piszcie,
ze "zmiana polityki koncernu" bo to nic nie znaczy. Wiem, ze w koncu bede
musiał zamienić mojego starszejącego się boxerka na bzyczący i brzmiący jak
sto innych modeli Twin Spark.
Bo nie ma juz boxerów młodszych niż dziewięć lat.
Obserwuj wątek
    • mchmiel21 Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 25.03.06, 17:59
      Kierownikiem w tym temacie nie jestem bo jestem programistą - a nie mechanikiem
      ale z tego co widze to Alfa Romeo skacze kilka lat porobi coś jak jej nie
      wyjdzie to leci w inna techologie... z tego co wiem to tylko V6 doczekala sie
      pochwal na miare swiatowej sławy a boxerki Alfy sa uważane właśnie za przykład
      jak nie robić właśnie tego silnika. Subaru niezdzierajka tak samo Porshe
      uważane jest za nie zdzierajkę, a Alfy Boxerki maja coś co cieszy ale jak
      przyjdzie za to płacić to boli (a boli bo sie często psuje i kosztuje). Wiem bo
      mam 1,4 chlopaki z pracy jak ich podworzę chociaż psioczą żebym se w końcu
      Samochód kupił a nie Alfę to mówią że ładnie mruczy boxerek.

      Ciekawy jestem co w budowie boxerów jest takiego samego a czym się różnią.
      • cysiekk1 Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 25.03.06, 19:09
        Nie zgodzę się z tą wypowiedzią. Silniki boxer uchodziły za bardzo trwałe,
        miały dużo zalet a stwierdzenie że "boxerki Alfy sa uważane właśnie za przykład
        > jak nie robić właśnie tego silnika" jest conajmniej błędne. Awaryjne? czy
        ktoś słyszał kiedyś aby w boxerze np.pękł pasek rozrządu? Raczej strasznie
        rzadko i to z winy zaniedbania. A przebiegi jakie osiągają sumiennie
        serwisowane silniki są naprawdę duże. Dlaczego zaprzestano produkcji? Bo była
        ona kosztowna a na to w wówczas nie było firmy stać. Samochód musiałby być
        drogi- konkurencja stosująca rzędówki małaby przewagę wiec logicznym jest,że
        zadecydowano o zaprzestaniu produkcji modeli z tym silnikiem (a szkoda...)
        To nie boxer a raczej już TS moze zasługiwać na miano awaryjnego z racji
        nieszczęsnego wariatora ,który nawet wśród alfistów obrósł do miana
        mitologicznego podzespołu...
        • alces1 Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 25.03.06, 19:33
          po 1) - T.S.y Alfy wcale nie brzmia tak jak setki innych silników! jesli nie
          widzisz roznicy, to albo nie jezdziles T.S.em, albo (nie mam innego
          wytlumaczenia). Bowiem dla mnie brzmia znacznie ladniej, fajnie wkrecaja sie na
          obroty i w porownaniu z innymi motorami sa to wysokie obroty, ktore te silniki
          wrecz uwielbiaja i wowczas brzmia na prawde fajnie i oryginalnie.
          po 2) - wariator. Dla mnie nie jest on az takim wielkim problemem. Kazdy kto
          kupuje samochod i chce go sprawnie eksploatowac musi liczyc sie z pewnymi
          nieraz sporymi wydatkami! Ja w swojej Alfie wymienilem wariator po przejechaniu
          blisko 100.000 km (przy okazji wymiany rozrzadu) Koszt nowego wariatora to
          okolo 360zl. Czy wydatek 360zl/100.000km calkowicie dyskredytuje ten samochod?
          Oczywiscie, ze mozna go wymieniac nawet po przejechaniu 20.000km, ale to
          swiadczy o nieumiejetnej eksploatacj T.S.a
          Takie jest moje zdanie, co nie znaczy, ze bokser nie brzmi fajnie (bo mnie sie
          podoba - nawet tbardzo) i nie jest swego rodzaju oryginalnym posunieciem
          koncernu. Pozdrawiam
          • mumio2000 Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 25.03.06, 20:53
            Ktoś wyżej napisał, ze firmy nie było stać na drogie silniki... Alfa jest
            częscią koncernu Fiata i w załozeniu ma obsługiwać mniejszy, bardziej niszowy
            segment rynku. Tych samochodów nie sprzedaje sie tyle co yarisów czy punto. A
            czy boxer jest tak potwornie drogi? Moim zdaniem zatracono pewną oryginalność,
            a firma skierowala sie w stronie wysokiego technologicznie, ale jednak
            motoryzacyjnego disco-polo. PS. Alces: Tobie tak wspaniale brzmi TS? ja na
            ulicy, jak sie nie obejrzę, nie poznam czy jechała Toyota, czy Peugeot, czy TS.
              • alces1 Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 25.03.06, 23:40
                do Mumio2000. Ja nie powiedzialem, ze brzmi wspaniale, bo w porównaniu np. z
                3.2 AR ten dzwiek wypada delikatnie mowiac kiepsko. Jasne, ze nie odroznisz
                T.S.a od Toyoty, bo obydwa pracuja cicho, tak samo jak nie odrożnisz odglosu
                pracy boxera Alfy od np. Subaru, bo tez boxer. Ale kiedy ktos umie pojechac
                takim samochodem wowczas ja przynajmniej bez problemu odroznie T.S.a od
                pozostalych jednostek! Sama nazwa T.S. - mowi, ze silnik ten rozni sie od
                innych 4-cylindrowych motorow. Czym chyba tlumaczyc nie musze! Przykro mi jesli
                ty nie widzisz roznicy pom praca T.S.a a innego silnika! Ja jednak ja
                dostrzegam na korzysc tego pierwszego (mowimy oczywiscie o odglosach pracy, bo
                T.S. wad pozbawiony nie jest). Pozdrawiam!
                • uki145 Róznice boxer subaru vs boxer alfy 26.03.06, 12:06
                  Witam! boxer subaru: aluminiowe głowice i aluminiowy blok , wał korbowy
                  podparty na 5 panewkach głownych , 1 (długi ) pasek rozrzadu (niezaleznie czy 4
                  wałkowe 16v ,czy 2 wałkowe 8v) . boxer alfy : aluminiowe głowice i zeliwny
                  blok , wał korbowy podparty na 3 panewkach głownych , 2 paski rozrzadu.6
                  cylindrowe silniki porshe to juz konstrukcja o wiekszych róznicach (łancuch
                  rozrzadu ,sucha miska olejowa ,silniki chłodzone powietrzem i olejem: dzisiaj
                  juz chłodzone ciecza) boxer alfy umarł ,bo słabo modernizowany w połowie lat
                  90 tych był silnikiem przestarzałym: wysokie spalanie ,wysokie koszty
                  produkcji ,wysokie koszty serwisu , słabe parametry w porównaniu z jednostkami
                  o tej samej pojemnosci u konkurencji. ta cena indywidualizmu była nie do
                  pogodzenia ze stosunkowo niska cena zakupu 145/146 . subaru ciagle
                  modernizowało swoje boxery ,w tej chwili maja np zmienne fazy rozrzadu . w
                  przypadku boxera nie było co modernizowac ,bo czas zatrzymał sie pod koniec
                  lat 80 tych. moim zdaniem taniej było stworzyc opartego na silnikach fiata
                  T.Sa niz modernizowac boxera .Pozdrawiam Łukasz
                    • uki145 Re: Róznice boxer subaru vs boxer alfy 26.03.06, 14:31
                      Witam! zgadza sie ,ale kosztem niskich obrotów. 1.4 trzeba wysoko krecic (niski
                      moment obrotowy dostepny bardzo wysoko). jednostki II połowy lat 90 tych : 1.4
                      16v Rovera(103 KM) 1.4 16v VW (101 KM), tez sa wysokoobrotowe ,ale maja
                      nieporównywalnie lepszy dół(za sprawa wyzszego momentu obrotowego dostepnego
                      przy nizszych obrotach) . kto jezdził 1.4 boxer ten wie ,ze zeby wykorzystac
                      moc silnika do sprawnego wyprzedzania trzeba zmieniac biegi conajmniej przy
                      5.000 obr. osobiscie kocham ta wysokoobrotowosc mojego boxerka,ale przecietny
                      klient nie wybacza takich braków. dlatego boxery były krytykowane za bardzo
                      słaba elastycznosc(pomimo krótko zestopniowanej skrzyni).stad wniosek o słabych
                      parametrach. Pozdrawiam Łukasz
                      • rav145 Re: Róznice boxer subaru vs boxer alfy 26.03.06, 15:24
                        Zawsze czegoś szkoda jak, coś co lubimy, odchodzi w niepamięć! ale... jak się
                        już skończy boom na te oszczędne diesle to firmy znów będa musiały z czymś wyjść
                        do klienta żeby go zainteresować. Wówczas pierszeństwo będą miały te firmy,
                        które miały wcześniej coś fajnego do zaoferowania.
                        To są te okrutne prawa współczesnego rynku! Komercha!!!
                        a pamiętacie jak było z silnikiem Wankla? To również wspaniała konstrukcja! W
                        Ro80 brzmiał świetnie i tworzył koncepcyjnie nierozerwalną całość. Dzisiaj mazda
                        kontynuuje tradycję, choć też nie da się już zbyt wiele (o ile wogóle) zmienić w
                        tego rodzaju jednostce! Jednak mają to coś w rękach co ich wyróznia i Ci którzy
                        to coślubią, nie wybiorą szarych hondek, toyotek, nissanków, tylko zainteresują
                        się choćby taką mazdą!
                        • uki145 Re: Róznice boxer subaru vs boxer alfy 26.03.06, 15:44
                          Witam! trzeba jednak zauwazyc ,ze mazda stosuje silnik wankla w niszowym i
                          stosunkowo drogim modelu. klient jest gotowy zapłacic za taki indywiualizm.
                          podobnie subaru robi auta stosunkowo drogie i tez swiadomie płaci sie tam za
                          technike. 145/146 to ,nie oszukujmy sie, "alfa dla ludu" i drogi indywidualizm
                          w postaci boxera był w tej cenie pojazdu niemozliwy do zaakceptowania. w
                          zasadzie modele alf (145,146,155) nalezy i tak traktowac jako drozsze
                          fiaty.indywidualizm typu subaru juz dawno umarł i nie ma co liczyc na zmiane
                          tego stanu rzeczy. Pozdrawiam
                            • uki145 Re: Róznice boxer subaru vs boxer alfy 26.03.06, 16:41
                              Witam! to fakt,njblizsze pod tym wzgledem bedzie Audi a4 Quattro ,drozsze o 50
                              tys zł !!! . polityka cenowa subaru w Polsce jest rewelacyjna. gorzej wypadaja
                              koszty serwisu. niektórych zamienników brak. co prawda znajdziemy pasek
                              rozrzadu i rolki w sieci np: inter cars ,ale juz wahacz przedni do imprezy
                              dostepny jest wyłacznie w ASO za niebagatelna cene ok 1000 zł/szt. to stawia
                              subaru na z gory przegranej pozycji .Pozdrawiam Łukasz
                            • rav145 Re: Róznice boxer subaru vs boxer alfy 26.03.06, 16:46
                              Może my tego nie rozumiemy, tak jak inni nie rozumieją nas?
                              W końcu to czego nam żal, nie jest żadnym argumentem dla przeciętnego Kowalskiego!
                              Dzisiaj kryterium indywidualności to dymione kierunki, światła Lexus style i tym
                              podobne bzdety. Silnik najlepiej diesel i bardzo oszczędny, a na dodatek, kazdy
                              właściciel nie chce go słyszeć. Musi byc rozbudowana siec serwisow co daje
                              gwarancje naprawy w kazdym miejscu, choc nikt nie chce slyszec o zadnych
                              naprawach w ich nowiutkich i niezawodnych toyotkach! Wczoraj rozmawiam z gościem
                              co ma nową Corollę! Co można powiedzieć o tym samochodzie? No jest srebrna,
                              ładna!!!!???? i się nie psuje! przy tym mało pali!!!???? i części dostaniesz
                              wszędzie! a ja na to: moja Alfa jest dla mnie najlepsza :) a dlaczego? Nie
                              zrozumiesz :)
                              Swiat oszalal bo ludzie staja sie coraz bardziej wygodni i zunifikowani!
                              • rav145 Re: Róznice boxer subaru vs boxer alfy 26.03.06, 17:03

                                • Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci?
                                Nie zrezygnowała! Dla pospólstwa to jest wciąż samochód marzeń!
                                Dla nas maniaków marki, zatraciła "sportowe" cechy, które ją wyrózniały na tle
                                konkurencji. Ja na przykład od zawsze byłem fanem fiata i innej włoszczyzny! Ale
                                dla mnie fiat od II-ej połowy lat 80-tych nie istnieje! No i co zrobiłem?
                                Kupiłem Alfę z boxerem! :)
                                Jak patrzyłem w ogłoszenia to byłem zdruzgotany, co można kupić za te pieniądze!
                                Same śmieci, może za paroma drobnymi wyjątkami.
                              • mrdata Re: Róznice boxer subaru vs boxer alfy 30.04.06, 10:37
                                Pozwole sobie wtracic swoje trzy grosze w zakresie diesel/nie diesel. Otoz w
                                Alfach jest on malo popularny ale chyba tylko w Polsce. W Europie Alfa czesto i
                                gesto jezdzi z silnikiem diesla i NIE WYGLADA przez to gorzej. Nie jezdzi tez
                                wolniej. Oczywiscie ze brzmienia boxera nie ma ale to oczywiste a po drugie
                                wielu ludziom brzmienie boxera nie jest do szczescia potrzebne, wliczajac w to
                                moja skromna osobe. Natomiast dalej osoby te pragna miec samochod ladny i
                                szybki, co jest spelnione. Przyznam szczerze, ze zanim kupilem ALfe rozwazalem
                                na serio Vectre ale teraz, ogladajac je na ulicach nie moge zrozumiec, jak
                                moglem chciec cos tak paskudnego. :) Pozdr, Marcin
                          • alces1 Re: Róznice boxer subaru vs boxer alfy 27.03.06, 09:52
                            niestety nie moge zgodzic sie z tym iż modele 145/146 to "Alfa dla ludu" gdyby
                            tak bylo jezdzilo by ich wiecej niz golfów, ktore wyrastaja za kazdym zakretem
                            w dodatku na niemieckich blachach! Nawet biorac pod uwage same AR to wiecej
                            bodajże jezdzi 156 we wszystkich swoich odmianach niz 145/146. Pozdrawiam!
    • arsprint Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 27.03.06, 13:17
      Fiat przejął Alfę w dość specyficznym momencie, czyli na krawędzi bankructwa
      (Alfy oczywiście) a w takim razie diagnoza jest prosta minimalizacja kosztów.
      Wszystkie alfy od tego momentu były maxymalnie na ile to mozliwe zunifikowane z
      fiatami a bokser był pierwszy do odstrzału (obok Alfy 75), zważywszy jeszcze, że
      park technologiczny był już zużyty i wymagał "odtwożenia". Tak wiec kasa, kasa i
      jeszcze raz kasa.
      Silnik boksera wymaga oddzielnej lini, nie mozna go obrabiać razem z
      "rzedówkami", no i ma niestety dwie głowice, 2lub4 wałki itd, itd.
      • streetfighter69 Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 27.03.06, 20:02
        >Unifikacja Alfy z innymi modelami (identyczne silniki i podzespoły) jest
        >ogromnym błędem marketingowym, mam wrażenie że efektem bedzie spadek
        >sprzedazy.

        A ja uwazam ze wzrost. Wymagania wiekszosci klientow skupione sa na
        niezawodnosci, jakosci wykonania i niskich kosztach serwisowych. Przecietny
        Kowalski nie ma tez w zwyczaju co chwila zagladac pod maske nowego auta z
        salonu. Nie kazdego tez stac na dwa auta w garazu. Nabierajac tych cech Alfa ma
        szanse stac sie rywalem dla popularnych marek, tym bardziej ze ma jeszcze jeden
        ogromny atut - design. Cena za konkurencyjnosc na rynku jest unifikacja,
        globalizacja, zatracanie jakiegos ulamka indywidualizmu. Ale wzrost sprzedazy
        wg mnie wzrosnie.
          • streetfighter69 Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 27.03.06, 23:28
            >znaczek z nazwa marki to troche za mało dla prawdziwego fana Alfy. A jesli
            >ktoś nim nie jest to i tak Alfy nie kupi.

            To jak wytlumaczysz tak duza (jak na tak niszowy produkt jakim jest AR) ilosc
            AR 156 na polskich drogach? Chcesz powiedziec ze tylu nam przybylo alfistow w
            ostatnich latach? Wg mnie Alfa Romeo przestala juz byc samochodem dla
            milosnikow marki, dla wtajemniczonych. Stala sie ladnie opakowanym i tanim
            (modele 145/6, 156, 166) produktem ktore kupuja zwykli ludzie, czesto
            nieprzygotowani do ich eksploatacji. AR 159 jest ofensywa przeciwko prestizowym
            markom takim jak BMW, Mercedes, Audi czy Lexus. Z takim zalozeniem
            marketingowym nie moze byc autem takim jak do tej pory; dzis priorytetem AR
            jest jakosc, niezawodnosc i prestiz - przynajmniej w tych segmentach rynku,
            ktore sa kluczowe z punktu widzenia marketingu.
            • bruner4 Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 27.03.06, 23:52
              streetfighter69 napisał:

              >
              > To jak wytlumaczysz tak duza (jak na tak niszowy produkt jakim jest AR) ilosc
              > AR 156 na polskich drogach? Chcesz powiedziec ze tylu nam przybylo alfistow w
              > ostatnich latach?

              Przeciez 156 jest jednym z najbardziej udanych stylistycznie modeli Alfy,
              posiada równiez charakterystyczne silniki TS, to potwierdza co pisałem
              wcześniej. Zwróc tez uwage na sporo krytycznych głosów na forum o modelu 159.
              Jesli ktos szuka luksusu i niezawodności to wybierze i tak inna marke.
                • hr.dracula Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 28.03.06, 10:46
                  I tu zgadzam się ze streetfighterem !!!
                  Próby silenia się na mechaniczną oryginalność nie maja uzasadnienia w
                  dzisiejszych realiach , w których nadanie cech eksploatacyjnych nie wymaga
                  opracowywania nowych technologi.

                  Różnicowanie międzysegmentowe ( sportowy , limuzyna , dupowóz ) jest robotą dla
                  designera i programisty.
                  Efekt uzyskuje się poprzez zestawienie aplikacji .
                  Tą metoda uzyskano 156 , Crosswagona i GT , a teraz 159 i Brerę
                  Teoretycznie wozy adresowane do zupełnie różnej klienteli , a praktycznie
                  oparte na tym samym rdzeniu.

                  Technologia bazowa dla segmentów jest w 21 wieku dość doskonala i co ważne -
                  uniwersalna.
                  Producenci nie muszą sięgać do złożonych rozwiązań z lat 70tych wieku ubiegłego
                  ( vide boxer), bo mają świetnie adaptowalne jednostki rzędowe , ktorym można
                  nadawać dowolne cechy eksploatacyjne.
                  95% klientow ma w nosie boxerowość czy twinsparkowość , bo w cywilizowanym
                  kraju sposób wymiany rozrządu jest zmartwieniem mechanika , a nie właściciela i
                  jego szwagra :)
                  A te pozostałe 5 % może swe hobby realizować bez problemu - dziwacznych wozów
                  jest i tak całkiem sporo ;)
            • testra Alfa zrezygnowała z oryginalnosci ? raczej nie ! 30.04.06, 00:25
              Rozmawiacie tylko o estetyce, liftingu, silniku, a moim zdaniem Alfa wcale nie
              zrezygnowała z orginalności. Cuore sportivo to nie tylko boxer. Pokażcie mi
              jakikolwiek szmelcwagen w cenie Alfy, który ma tak samo dopracowane drobiazgi,
              tyle ergonomii, tyle komfortu jazdy i tyle poczucia bezpieczeństwa.

              Od aspektów technicznych jest mój mechanik, który co najmniej cztery razy w
              roku musi zadbać o inne szczegóły. Więc w czym rzecz ? Nie rozumiem.

              O ile nie znam Alfy ogólnie, bo mam 145 JTD (nie umywa się wprawdzie do Lanci
              Delty integrale, choć silnik podobno nowocześniejszy - taki sobie, ale ten
              samochód prowadzi się jak żyleta, pewnie w każdym łuku i o 40-50 km/h szybciej
              niż cokolwiek innego tej klasy), to choćby po takiej Alfie 145 JTD już nigdy
              nie nabiorę się na żaden szmelcwagen, nawet BMW - nie ma żadnego porównania.

              Panowie - przynajmniej nie równajcie Alfy z BMW lub co gorzej z VW, Golfem, lub
              z ich jakimikolwiek podróbami - to całkowite nieporozumienie,

              pozdrawiam
              testra
            • nicolaromeo Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 28.03.06, 13:18
              de gustibus.....
              Z tym lanosem to troche przesadzasz :)
              Tez mi sie niepodoba 147 po liftingu, tak samo jak nie podobała mi się 156 po
              liftingu. Jak na początku zobaczyłem 159 to marudziłem, aż do niej nie
              wsiadłem. Jak zobaczyłem Brere (co prawda była w najbogatszej wersji) to opadła
              mi kopara. Tak sobie myśle, że te samochody nadan sa diametralnie inne niż
              Fordy (chociaż to co ma być nowym mondeo wygląda conajmiej bardzo dobrze),
              Ople. A to, ze silnik jest troche z opla :), w 164 płyta podłogowa była wspólna
              między innymi z Saabem (a był to czas gdy AR była jeszcze samodzielna) i czy
              samochód nie był oryginalny?
              • mumio2000 Re: Dlaczego Alfa zrezygnowała z oryginalnosci? 28.03.06, 16:14
                No widzisz, a mnie sie zdecydowanie bardziej podoba 156 po liftingu, niz 147 po
                liftingu. 147 miala taki troche paranoiczny przód, przez te dziwaczne swiatla
                ale to wlasnie dawało mu charakter. Ten nowy to bullshit ugładzony. Natomiast
                poprawiono jej...tył:) w nowej wersji nie jest to juz lanos:)
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka