Dodaj do ulubionych

Fiat Coupe

17.10.06, 13:49
Czy mial ktos z was do czynienia z FC 2,0T 20V5 220KM? To chyba jedno z
najciekawszych wloskich aut wg mnie. Co prawda handling jest nieco hardcorowy
ale osiagi i mozliwosci tego autka sa zadziwiajace, zwlaszcza jak na Fiata :)
W symulatorze wyscigu FC Turbo bije o wlos (ale jednak!) AR 156 GTA... A
kosztuje 1/8 tego co GTA :))
Szczerze mowiac gdybym mial kupowac mala tania miejska wyscigowke to bylby to
Fiat Coupe 20V Turbo. Juz kiedys zreszta przymierzalem sie do zakupu i
testowalem kilka takich aut. Robi wrazenie.

www.zeperfs.com/duel510-431.htm
Obserwuj wątek
    • malgoska1 Re: Fiat Coupe 17.10.06, 14:19
      Witam.

      > Czy mial ktos z was do czynienia z FC 2,0T 20V5 220KM? To chyba jedno z
      > najciekawszych wloskich aut wg mnie.

      Bardzo fajne autko. Jedyny Fiat, który po zdjęciu ogranicznika przekracza
      250km/h. A łatwo mu poprawić osiągi - częste przeróbki na 250, czasem 280 i
      rzadko 330KM.
      Tylko, że znaleźć w Polsce zadbany egzemplarz jest trudniej niż habilitować
      panią Beger...
      Strony które podajesz nieco gubią się w osiągach aut? Albo testowali pojedynczy
      egzemplarz zamiast kilku różnych i uśrednić wyniki. Moje auto przynajmniej
      jechało o 6km/h szybciej niz ich wynik, a gdyby było parę kilometrów autostrady
      więcej, to pewnie jeszcze kilka/naście by mozna wycisnąć.

      Zauważyłeś, że w niektórych wątkach już gadasz do siebie? ;)))

      Pozdrawiam,
      Maciej Loret
      • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 17.10.06, 16:56
        > Zauważyłeś, że w niektórych wątkach już gadasz do siebie? ;)))

        Zauwazylem :) Wszystko przez to ze na tym forum nie ma mozliwosci edytowania
        postow... Wiec zeby to glupio nie wygladalo trzeba czekac az ktos inny cos
        napisze zeby mozna bylo jeszcze cos dodac :))
        • adam.kula Re: Fiat Coupe 17.10.06, 17:01
          A jak nikt nic nie napisze ?
          Niedługo zaczniesz odpowiadać sam sobie.
          Msz chyba pierwsze symptomy choroby sierocej:
          "- Nikt mnie nie kocha , niech mnie ktos przytuli..."
          • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 17.10.06, 17:08
            Napisalem powyzej: na tym forum nie ma mozliwosci edytowania postow - dlatego
            tak to wyglada. Nie moja wina ze programisci ktorzy robili to forum sie nie
            wysilili.
            Proponuje ci Adam zebys sie powstrzymal od pewnych komentarzy.
        • malgoska1 Re: Fiat Coupe 17.10.06, 17:28
          Witam.

          > Wszystko przez to ze na tym forum nie ma mozliwosci edytowania
          > postow... Wiec zeby to glupio nie wygladalo trzeba czekac az ktos inny cos
          > napisze zeby mozna bylo jeszcze cos dodac :))

          Bez jaj. Załóż sobie kilka kont i będziesz bez wzbudzania specjalnych podejrzeń
          mógł na całego dyskutować w jednym wątku... ;)))

          Pozdrawiam,
          Maciej Loret
          • quattro7 Re: Fiat Coupe 17.10.06, 18:08
            No ten Fiacik to niezla zabaweczka coprawda nigdy nia niejezdzilem ale moc sama
            mowi za siebie slyszalem ze to autko posiadalo bardzo ciekawy silnik 2.0 20v
            choc tylko z opini innych uzytkownikow twierdzili ze TS przynim siada.
            • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 17.10.06, 18:41
              > slyszalem ze to autko posiadalo bardzo ciekawy silnik 2.0 20v
              > choc tylko z opini innych uzytkownikow twierdzili ze TS przynim siada.

              Silnik bazowo ten sam co w Lancii Kappa - pieciocylindrowa dwulitrowka. Na
              sucho cos kolo 150KM a z turbina... troszke wiecej :)
              Najbardziej obiecujaca jest jednak mozliwosc tuningowania tego motoru. Sam chip
              daje spokojnie 250KM a mozna i wiecej wykrecic tylko ciekawe jakim kosztem (mam
              na mysli trwalosc itp.).
              Ogolnie zachecajace jest tez to ze FC cechuje ponoc relatywnie niska awaryjnosc
              i tanie czesci pasujace z innych modeli Fiata/Lancii.
                • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 17.10.06, 22:08
                  Owszem, 5-cyl. silnik 2.0 20V to jedna z najlepszych jednostek fiata. Slyszalem
                  na jej temat glownie pozytywne opinie. I mysle ze nie ma co porownywac tego
                  silnika z TS. Przede wszystkim zupelnie inna kultura pracy, poza tym inna
                  trwalosc. Wg mnie TS to jeden z najmniej udanych silnikow grupy FIAT.
                  • and5 Re: Fiat Coupe 17.10.06, 22:15
                    Nie wiem co tak uwziąłeś się na tego nieszczęsnego TS-a. Uważam, że stary TS na
                    łańcuchu jest bardzo cacy a i ten na pasku przy odpowiednim traktowaniu nie
                    przynosi zbyt wielu problemów
                    • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 17.10.06, 22:22
                      > Nie wiem co tak uwziąłeś się na tego nieszczęsnego TS-a.

                      Mam swoje powody ;)


                      > Uważam, że stary TS nałańcuchu jest bardzo cacy

                      Tu moge sie z toba zgodzic. Jednak ten silnik to konstrukcja Alfy Romeo, nowszy
                      TS to wymysl Fiata.


                      > a i ten na pasku przy odpowiednim traktowaniu nie przynosi zbyt wielu
                      problemów

                      Problemem sa wlasnie te wymogi eksploatacyjne. Po prostu w tym segmencie rynku
                      oczekuje sie od silnikow wszystkiego poza klopotliwa eksploatacja.

                      Podsumowujac:

                      Temat byl o porownaniu silnikow TS z 5-cyl. jednostka FC i Lancii Kappy. I wg
                      mnie to porownanie jest jednoznacznie na korzysc 2.0 20V.
                      • rav145 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 00:59
                        szukacie wrażeń?
                        - Proponuję dla mniej zasobnych portfeli Uno 1,4 Turbo (czesze ponad 140 kucy i
                        łeb urywa lepiej niż w Pugu 205 turbo)
                        - równie hardcorowo acz stylowo Ritmo Abarth (na nim fiat się skończył, wszystko
                        później to litość trwoga z wyjątkiem wspomnianego wyżej Uniacza).
                        - Troszkę używana Lancia Kappa z silnikiem ferrari też daje ostro w dupę.
                        - Maserati Biturbo zajefajny populus czyli wilk w owczej skórze, choć ciężkie
                        bydle to fajnie się nim myka.
                        - Coupe Fiaciszcza to już nie to samo, dizajn agresywny ale wiele samochodów
                        spokojnie go myknie.

                        rav145 say lorelaj
                        • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 01:11
                          > - Coupe Fiaciszcza to już nie to samo, dizajn agresywny ale wiele samochodów
                          > spokojnie go myknie.

                          Mowisz o FC 2.0 20V Turbo 220KM z mozliwoscia swobodnego podkrecenia do 250 a
                          nawet 280KM? Z wymienionych przez ciebie aut chyba tylko Maserati biturbo go
                          lyknie :) W dodatku sprzeglo wiskotyczne w FC duzo daje przy ruszaniu. Ten FC
                          Turbo 20V prawie objezdza Alfe GTA wiec jesli faktycznie Uno Turbo jest lepsze
                          to po co do cholery produkowali GTA??
                          • malgoska1 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 07:18
                            Witam.

                            > Ten FC Turbo 20V prawie objezdza Alfe GTA

                            A za niewielkie pieniądze można sprawić, że słowo prawie nie będzie aktualne.

                            Pozdrawiam,
                            Maciej Loret
                        • da_vinci.go2.pl Re: Fiat Coupe 19.10.06, 09:51
                          >Proponuję dla mniej zasobnych portfeli Uno 1,4 Turbo (czesze ponad 140 kucy i
                          >łeb urywa lepiej niż w Pugu 205 turbo)
                          Akurat wczoraj widziałem w mieście ogłoszenie na to uno to faktycznie torpeda.
                    • quattro7 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 19:52
                      Ja z moim TS tez nie mam problemow jedyne co to zmieniam olej z filtrem i filtr
                      powietrza co 5tys km uzywam filtrow champion i olej selenia 10W40 auto chula
                      bez problemow
    • da_vinci.go2.pl Re: Fiat Coupe 18.10.06, 08:33
      Tak Fiacik Coupe to moje marzenie już od dawna, niestety nie było mnie stać na
      zadbany model (oglądałem mnówstwo i żaden nie był OK) bo żęchy to są za półdarmo
      i wylądowałem w Alfie 146, a to też projekt Bangla i to mnie cieszy. Ale muszę
      tu dodać, że FC prezentuje się za daleka idealnie niestety przy bliższych
      oględzinach nie jest już tak słodko do tego pozycja za kierownicą typowo
      sportowa - jak dla mnie zbyt leżąca - kark mi siada - niestety choroba zawodowa.
      Ale kto wie może kiedyś to małe ferrari będzie moje.
      • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 10:34
        >pozycja za kierownicą typowo sportowa - jak dla mnie zbyt leżąca - kark mi
        >siada

        Bo to nie jest auto na dalekie trasy :) Jak dla mnie FC to dobra baza do
        miejskich i pozamiejskich (okolicznych) wypadow celem ostrej jazdy wylacznie
        dla przyjemnosci. Cos w stylu motocykla klasy R tylko na czterech kolach ;)

        Idealne rozwiazanie to FC do miasta i ustawek na kresce, a BMW 7 albo Audi A8
        na trasy :)

        • maliek Re: Fiat Coupe 18.10.06, 11:34
          Fiat potrafi, co jakiś czas stworzyć zachwycające samochody. Aktualnie to jest
          to Barchetta. Kiedyś X1/9 czy 124 Spider. Coupe jest bardzo fajnym samochodem.
          Te nadwozie jeszcze długo będzie atrakcyjne.
        • spark1.8 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 11:48
          > Bo to nie jest auto na dalekie trasy :)

          jeździłem wersją z tempomatem :)

          chciałem kupić takie auto przed Alfą, ale po kilku próbnych jazdach
          stwierdziłem że
          > Jak dla mnie FC to dobra baza do
          > miejskich i pozamiejskich (okolicznych) wypadow celem ostrej jazdy wylacznie
          > dla przyjemnosci

          i nie nadaje się jako podstawowe auto w rodzinie :(
    • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 13:51
      Odnosnie designu FC to wyglad zewnetrzny ma kilka dziwnych jak dla mnie
      akcentow, ogolnie linia auta z boku jest jakas taka nie do konca zgrabna.
      Natomiast bardzo podoba mi sie wnetrze. W kazdej opcji kubelki, skora i listwa
      pod kolor nadwozia - to sa fajne rzeczy.
      Ale i tak jedynym jak dla mnie argumentem przemawiajacym za kupnem FC jest
      silnik 2.0 20V Turbo 220KM. I tylko z tym silnikiem takie auto wogole ma sens.
      • malgoska1 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 14:24
        Witam.

        > W kazdej opcji kubelki, skora i listwa
        > pod kolor nadwozia - to sa fajne rzeczy.

        Nieprawda. Skóra, to jest standard ale w najdroższych wersjach wyposażeniowych
        i to niezależnie od silnika. Fotele Recaro tylko w dwóch najdroższych wersjach
        20VT.

        Pozdrawiam,
        Maciej Loret
        • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 14:51
          >Nieprawda. Skóra, to jest standard ale w najdroższych wersjach
          >wyposażeniowych i to niezależnie od silnika. Fotele Recaro tylko w dwóch
          >najdroższych wersjach 20VT.

          Mozliwe, pewnie masz racje. Ja nie widzialem zadnego bez skor dlatego myslalem
          ze to standart.
          • maliek Re: Fiat Coupe 18.10.06, 14:58
            Zadziwia mnie ten facet. Niektóre jego projekty jak dla mnie są bardzo fajne a
            niektóre nie. Przykładem jest Fiat Barchetta, Coupe czy Alfa 145/6 a na drugim
            końcu BMW serii 7 czy w mniejszym stopniu 5.
        • malgoska1 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 14:52
          Witam.

          > Nie wiesz kto był projektantem tego nadwozia?

          Jednego chyba nie było. Głównie maczał palce Bangle z Fiat Centro Stile i
          Pininfarina.

          Pozdrawiam,
          Maciej Loret
          • uki145 Re: Fiat Coupe 18.10.06, 19:50
            Witam! 2.0 20v to juz w wersji wolnossacej faktycznie bardzo dobry silnik i
            trzeba przyznac otwarcie ,ze 2.0 Twin spark wysiada. uzasadnienie jest proste.
            2.0 20v jest motorem dopracowanym i pozbawionym wad konstrukcyjnych jakie maja
            twin sparki .20v fiata posiada wariator faz o konstrukcji identycznej jak
            Twinsparkowy ,który ,o dziwo ,jest tutaj bezawaryjny(dopracowany układ
            smarowania :okazuje sie jednak ,ze mozna problem bezproblemowo rozwiazac, a nie
            wciskac ludziom kit ,ze tsy tak po prostu maja i trzeba z tym zyc) pasek
            rozrzadu mozna wymieniac spokojnie co 70 tys km ,nie trzeba aptekarsko dbac o
            poziom oleju ,chociaz dobre oleum (najlepiej syntetyczne 5w50 /10w60 jest jak
            najbardziej wskazane . jak do tego dorzucimy niesamowity dzwiek pracy 5
            cylindrów to powstaje ,dla mnie przynajmniej silnik idealny. wersje turbo
            omijałbym szerokim łukiem ,bo królem prostej nie jestem ,wole zakretasy ;-)
            Pozdrawiam Łukasz
            • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 20.10.06, 12:21
              > Witam! 2.0 20v to juz w wersji wolnossacej faktycznie bardzo dobry silnik i
              > trzeba przyznac otwarcie ,ze 2.0 Twin spark wysiada.

              Absolutnie. TS to jeden z najbardziej klopotliwych silnikow w swojej (i nie
              tylko swojej) klasie.

              > 20v fiata posiada wariator faz o konstrukcji identycznej jak
              > Twinsparkowy ,który ,o dziwo ,jest tutaj bezawaryjny(dopracowany układ
              > smarowania) okazuje sie jednak ,ze mozna problem bezproblemowo rozwiazac, a
              > nie wciskac ludziom kit ,ze tsy tak po prostu maja i trzeba z tym zyc)

              Tego wlasnie nie rozumiem. Przeciez silnik 20V powstal wczesniej niz TS... Jak
              zatem jest mozliwe ze wczesniej produkowany silnik z identycznym niemal ukladem
              zmiennych faz rozrzadu byl technicznie ok, a nastepny wyszedl z bledem
              konstrukcyjnym? Ta kolejnosc jest dla mnie niejasna. Poza tym okazuje sie - w
              przeciwienstwie do tego co niektorzy starali sie udowodnic - ze wina nie lezy w
              samym wariatorze (produkowanym przez podwykonawce i stad rzekomo zawodnym) lecz
              w partactwie inzynierow Fiat/AR. Dodatkowym kuriozum jest brak skutecznej
              reakcji koncernu na tak oczywista wade konstrukcyjna. Jasne ze ze wszystkim
              mozna zyc, bez nogi tez, ale to chyba nie o to chodzi. AR dalo tutaj dupy i
              zadne rewelacje zagorzalych Alfistow tego nie zmienia.

              > dla mnie przynajmniej silnik idealny. wersje turbo
              > omijałbym szerokim łukiem ,bo królem prostej nie jestem ,wole zakretasy ;-)

              Uzasadnij jednak czemu uwazasz ze wersje turbo nalezy omijac... Bo pierwszy raz
              spotykam sie z taka opinia. To ze wolisz zakrety to twoja indywidualna sprawa,
              zreszta moim zdaniem ten sam silnik tylko w wersji turbo jest przynajmniej
              rownie dobry w zakretach jak wolnossacy :) Wez tez pod uwage ze FC Turbo to
              typowy scigacz i tutaj wlasnie cala frajda tkwi w turbodoladowaniu!
              Przyspieszenie wciskajace w fotel, znakomita elastycznosc i osiagi jakich w tej
              cenie nie zapewni zadne inne auto - to sa dla wiekszosci osob powody zakupu FC
              Turbo 20V. Do szybkiego pokonywania zakretow istnieja lepsze auta.
              • uki145 Re: Fiat Coupe 21.10.06, 00:46
                Witam! coupe strasznie mi sie podoba i jesli w koncu bedzie mnie stac ,to bede
                miał spory dylemat miedzy Gtv 2.0 T.S a coupe 2.0 20v ;-) . turbo omijałbym z
                uwagi na trudnosci w znalezieniu pojazdu z zadbanym olejowo układem doładowania
                (tego typu auto ,gdzie poprzedni własciciel nie zajechał turbiny to perełka )
                sam układ ,podobnie jak w 4 cylindrowym poprzezdniku ,montowanym przed 5
                cylindrówka w coupe ,jest dosyc skomplikowany i kosztowny w regeneracji .
                drugi powód ,co zabrzmi moze troche smiesznie ,z uwagi na nadmiar mocy ;-).
                kocham rajdy ale kres moich mozliwosci technicznych przypada na kompact o
                mocy 130- 150 KM , w szybkiej jezdzie w ostrych łukach na prawde
                wystarczy .200 doładowanych kucy w przednionapedówce ,bez mocno
                zeszperowanego dyfra, to udreka w takich warunkach eksploatacji .biorac pod
                uwage ta niedogodnosc ,ciasne łuki i nawroty szybciej jestem w stanie pokonac
                wersja wolnossaca( i to nie jest zart ,bo nadmiar momentu w wersji 2.0 turbo
                nie da sie poskromic na 1 i 2 biegu ).faktycznie sa lepsze auta do rajdowania
                niz coupe ,ale mozna to potraktowac jako taka moja mała perwersje;-).
                uwazam ,ze 2.0 Turbo jest dobrym pojazdem do sprintów autostradowych na 3,4 i 5
                biegu,do mojego stylu jazdy zupełnie nie pasuje . to moje,czyto subiektywne
                uzasadnienie. Pozdrawiam Łukasz
              • uki145 Re: Fiat Coupe 21.10.06, 01:01
                a co do samego układu wariator w 5 cyl fiata vs wariator w 4 cylindrówkach
                fiata/lancii (1.8 130 )/t.s alfy ,to faktycznie temat bardzo
                interesujacy.swojego czasu troche szukałem i nie uzyskałem jednoznacznej
                odpowiedzi, dlaczego fazator w 20v nie ulega awariom prawie wcale. zdania w
                doktrynie sa podzielone: czesc mecahników twierdzi ,ze jest to wynik
                nizszego poziomu wibracji 5 cyl w porównaniu z niedoskonałymi 4
                cylindrami) ,czesc(wieksza) twierdzi ,ze jest to wynik doprawcowania układu
                smarowania wariata w 20v. prawda pewnie lezy gdzies po srodku i moze fakt
                róznicy 1 cylindra i lepszego wywazenia jednostki ma niebagatelne znaczenie?
                tym bardziej ,ze przeciez 1.8 16v 130 KM(coupe ,stilo ,barchetta ,punto
                hgt ,delta ,lybra)maj identyczne problemy z wariatem co tsy . przeciez lancia
                lybra jest napedzana ,jako nastepnym w gamie po 1.8 ,własnie 2.0 20 v .
                Pozdrawiam Łukasz
                • uki145 Re: Fiat Coupe 21.10.06, 01:08
                  mozna wiec wysnuc czysto teoretyczny wniosek ,ze 20v ,jako pierwszy silnik z
                  wariatem i paskowym napedem rozrzadu z gamy fiat/lancia/alfa ,był dopracowanym
                  motorem na którego potrzeby stworzono ten typ fazatora .pózniej ,gdy sie
                  okazało ,ze urzadzenie sie sprawdza w 5 cylindrach ,postanowiono je zaszczepic
                  w 4 cylindrowych rzedówkach ,bez specjalnych zmian .przeciez tak jest taniej i
                  wygodniej ,bo nie trzeba niczego od nowa projektowac . jaka jest prawda wie
                  tylko Bóg i konstruktorzy ;-)
                  • beboljo Re: Fiat Coupe 25.10.06, 00:18
                    A myslal ktos o swapie np 156 z motorkeim 20v z FC ? Jak dla mnie brzmi w miare
                    realnie i dosc interesujaco.
                    Acha i jeszcze odnosnie takiej duzej mocy przekazywanej na przednia os...
                    smierdzi gigantyczna podsterownoscia!
                    • streetfighter69 Re: Fiat Coupe 25.10.06, 09:10
                      > smierdzi gigantyczna podsterownoscia!

                      Fakt, Fiat Coupe Turbo nie jest demonem stabilnosci w zakretach ;) Wiele osob
                      narzekalo ze tyl ucieka zbyt szybko i ciezko nad nim zapanowac. Tak sie zreszta
                      tlumaczy ogromna ilosc powypadkowych Fiatow Coupe.
                      Jak dla mnie FC Turbo (najlepiej po programie) to klasyczny Road Kill Master -
                      Krol Prostej od swiatel do swiatel :) Ale wlasnie adrenalina przy wciskaniu
                      gazu mi sie w tym aucie podoba.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka