Dodaj do ulubionych

Jakie skutki jazdy na 3 garach?

10.09.07, 11:31
witam.
tak jak w temacie,poniewaz niedawno odkrylem ze moja Ala gania na
trzech garach(slaba moc,telepka na wolnych obrotach)wiem ktory to
gar bo sprawdzilem sciagajac przewody WN,nie ma iskry na jednej
swiecy.niestety taki stan rzeczy trwal jakies 4 miechy:(((((jak
sprawdzic kable i cewke?czy jak jest padnieta cewka to jest mozliwe
ze tylko jeden gar nie trybi?przeciez ida z niej przewody do dwoch
swiec.......jakie moga byc skutki takiego niedopatrzenia??co zrobic
zeby jak najbardziej zminimalizowac szkody???
pomozcie prosze
AR 146 1.4 bx/LPG 1997r.
Obserwuj wątek
    • andypip Re: Jakie skutki jazdy na 3 garach? 11.09.07, 00:02
      Jeździłeś 4 miesiące na 3 cylindrach?!. Jak w ogóle odpalał ci ten silnik? Ta
      mniejsza świeca dostaje iskrę przy przewietrzaniu komory spalania i ma za
      zadanie dopalić resztki mieszanki nie spalone, więc się nie liczy. Zasadniczy
      zapłon następuje od tej większej świecy. Proroctwo złe: niespalona mieszanka
      (benzyna) mogła rozcieńczać i zmywać olej ze ścianki cylindra więc stan tuleji i
      pierścieni może być nieciekawy. A tak a propo nie walił ci ten silnik w tłumik?
      Wymień cewkę. Jak już silnik będzie chodził na wszystkich cylindrach zmierz
      ciśnienie w silniku. Bez i po dolaniu niewielkiej ilości oleju do cylindrów.
      Może ci się upiekło.
      • sciemka2 Re: Jakie skutki jazdy na 3 garach? 11.09.07, 07:18
        hej.
        jak mi odpala?no z tym nie ma zadnych problemow ,pali od
        razu.....nie ma iskry na swiecy z prawej strony tej w
        glebi....wymienic cewke?a czy przy uszkodzonej cewce to nie bylo by
        iskry na dwoch swiecach?przeciez z cewki ida przewody do dwoch
        swiec?????
        w tlumik walim jak dam ostro po garach.
        a i owszem jezdze glownie na gazie,na paliwie tylko odpalam.
        a jaka jest w tym przypadku roznica miedzy bx a ts???
        pozdrawiam
        • andypip Re: Jakie skutki jazdy na 3 garach? 11.09.07, 09:26
          sorki, nie dopatrzyłem. W ts - ie też wychodzą po 2 przewody z cewki.
          Cewka wydaje się być sprawna. Czyli w grę wchodzi przewód lub świeca (albo jedno
          i drugie). Możesz tą świecę wykręcić, podłączyć przewód i sprawdzić iskrę - ale
          to operacja ryzykowna, wysokie napięcie może nieźle "popieścić". Poza tym, to że
          będzie iskra na świecy nie oznacza, że w komorze spalania, pod ciśnieniem
          jakość tej iskry jest OK. Można też zamienić świece w cylindrach. Jeśli brak
          zapłonu "powędruje" za świecą będzie wiadomo, że to ona rozrabia. Jeśli nie - to
          przewód.
      • sciemka2 Re: Jakie skutki jazdy na 3 garach? 11.09.07, 21:03
        a wiec tak.elektryk dlugo sie glowil szukal i szukal.....prad przed
        cewka byl,na cewce tez,na kablach rowniez a iskry jak niet tak
        niet.....cuuuuuda normalnie.ale w koncu zainteresowal sie sama cewka
        i BINGO!!!!!! miala cholera przebicie.stwierdzil ze poki byla zimna
        to dzialala poprawnie i dlatego auto odpalalo bezproblemowo.....nie
        wiem ile w tym prawdy ....ja sie ciesze ze moge ponownie poczuc moja
        ALE a nie mula ktory w niej siedzial:-)))))
        a co do predkosci jakie osiagala w czasie jazdy z padnieta cewka to
        wiecej jak 120 nie lecialem bo hamulce byly slabe,a predkosc ta
        osiagalem w zawrotnym czasie chyba okolo 1 min.he he.
        a teraz ciekawostka....na innym forum wyczytalem ze pompa
        wspomagania hamulcow dostaje cisnienie z weza podpietego pod jeden z
        tlokow...hmmm? cholera u mnie by sie to zgadzalo bo teraz to i
        hamulce mam normalne a wczesniej to ojojooj
        pozdrawiam
        AR 146,1.4bx/LPG Mazury

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka