Dodaj do ulubionych

Nowy Civic (tylko na USA)

17.09.15, 13:06
Najmocniejsza wersja Civica to jednocześnie amerykański debiut turbodoładowanego silnika VTEC o pojemności 2 litrów i mocy ponad 300 KM.

Tak właśnie powinna wyglądać propozycja na Europę. Zamiast zdejmować Accorda, wstawić turbo do 2.0 i mało kto doskoczy mocą i jakością wykonania w klasie średniej. Więcej, nie będzie sensu sięgać po auta z segmentu E. Jak się boją o normy jakości spalin to niech dodadzą Start/Stop, a ludzie to sobie sami wyłączą:)

moto.pl/MotoPL/1,88389,18832025,nowa-honda-civic-dla-ameryki-polnocnej.html
Obserwuj wątek
      • lobuzek1 Re: Nowy Civic (tylko na USA) 17.09.15, 20:24
        Mi się bardzo podoba. Szkoda że to nie wersja europejska. Nie wiem jakim cudem pogrzebali Accorda, tak samo jak Mitsubishi uśmierciło Galanta. Przecież nie każdy chce jeździć suvem.
        Mam nadzieję, że Accord wróci, bo HRV i CRV nie wypełnią luki po tym samochodzie. Jakoś Mazda i Toyota robią normalne samochody i nie narzekają na brak klientów.
        • sven_b Re: Nowy Civic (tylko na USA) 17.09.15, 23:37
          Spośród japońskich Honda była marka najbardziej poszkodowaną przez tsunami w 2011. Same jej fabryki pozostały nietknięte, ale w sieci poddostawców powstała dziura. Na tyle pokaźna, że fabryka Saitama (tam powstaje Accord EU) z braku zadań postanowiła się czasowo zamknąć i wyremontować. Rynek amerykański odczuł to w znacznie mniejszym stopniu, bo na kontynencie jest już kilka fabryk Honda/Acura. Z USA nie można było przenieść modelu do EU ze wzgl. na bariery celne i różnice norm klimatycznych.

          Tsunami to tylko pośrednia przyczyna. Główną jest polityka koncernu i słaba pozycja rynkowa Accorda. Jednak człowieka odpowiedzialnego za wycofanie modelu już w Hondzie nie ma. Podobno ktoś to sobie przemyślał i będą chcieli wrócić z nowym modelem.

          Nowy CRV wrócił na brytyjskie taśmy produkcyjne więc tak jak w moim Civicu, pojawiły się problemy w trwałości części Made in UK. HRV to zupełnie inny ambient. Mały crossover, który dopiero wchodzi na rynek. W Azji nazywa się Vetzel. Tutaj, podobnie jak z Fiatem Pandą II, która miała nazywać się Gingo, ktoś wpadł na pomysł, że warto przywrócić nazwę HRV.
    • qqbek Ładna 18.09.15, 09:10
      Mi się ten "Syfik" 10 podoba.
      Trochę kształtami nawiązuje do konkurencji z siedzibą w Hiroszimie (a już w szczególności wypuszczenie sedana jest tutaj znamienne), ale akurat auto konkurencji też mi się podoba.

      Inna sprawa to 300 "kucyków" na przedniej ośce - ja wiem, że można... ale jaki to ma sens, skoro przynajmniej 1/3 tej mocy zostanie niewykorzystana z całą pewnością (bo cała masa systemów o trzyliterowych akronimach, względnie częstotliwość konieczności wymienienia opon w wypadku ich wyłączenia na to nie pozwolą)?
      • sven_b Re: Ładna 18.09.15, 12:06
        Sądzę, żę 300KM będzie zarezerowane do TypeR. Dla mnie osobiście ten minus, że to wersja zawsze bardziej upstrzona czego nie znoszę. Pod tym względem mam wiele sympatii do Volvo, które daje wybór i najmocniejszych wersji nie wyróżnia. Niemniej 300KM na samym przodzie to kłopot, ale przemyślany w kier. przystępnej ceny. Dla klienta pryszczatego to ważne.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka