Dodaj do ulubionych

Grozny wyciek paliwa - (VW, Skoda, Seat, Audi)

10.12.04, 21:24
Niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen zakomunikował w piątek, że
postanowił wezwać do przeglądu 290 tys. samochodów swojej produkcji,
wyposażonych w silniki wysokoprężne (Diesla), w celu sprawdzenia pomp
wtryskowych.

Koncern rozpoczął akcję zawiadamiania właścicieli samochodów napędzanych trzy-
lub czterocylindrowymi silnikami Diesla, które zostały wyprodukowane między
marcem i sierpniem br.

Akcja dotyczy nie tylko modeli VW, ale także Audi, hiszpańskiego Seata i
czeskiej Skody (wszystkie te marki wchodzą w skład koncernu).

Jak wynika z opublikowanego komunikatu, wykryto defekt podczas procesu
produkcyjnego, który - "w izolowanych przypadkach" - może doprowadzić do
pęknięcia bolca mocującego pokrywę pompy wtryskowej. To z kolei może
doprowadzić do groźnego wycieku paliwa.

Usterka może wystąpić w 290 tys. samochodów, w tym w 90 tys. aut w Niemczech.
Obserwuj wątek
    • sherlock_holmes Re: Grozny wyciek paliwa - (VW, Skoda, Seat, Audi 13.12.04, 10:07
      Dlaczcego piszą, że może doprowadzić do wycieku paliwa, a nie do pożaru lub nawet wybuchu? Przecież sam wyciek paliwa ma knsekwencje tylko ekonomiczne...
      Ciekawe czyja to wina - księgowych, którzy postanowili oszczędzić po 2 eurocenty na sztuce dając bocle (wg inne źródła śroby) o niższej wytrzymałości? W końcu VW robi TDi od kilkunastu lat i było OK. A może tak żyłują pompy (podnosząc ciśnienie wtrysku), że konstrukcja zaczyna nie wytrzymywać?
      W każdym razie z byle gówna może dojść do tragedii. Na pewno ta akcja serwisowa przysporzy zwolenników grupie VW...
      PS. Chrysler ma recall miliona aut z powodu ...odrywającego sie przedniego zawieszenia: motoryzacja.interia.pl/news?inf=571032. K..wa, ocipieli czy co? Kiedyś gdy kupowało się Dacię, trzeba było wjechać na kanał, podokręcać wszystko, wymienić część śrub itd. Teraz chyba trzeba zrobić to samo z każdym nowoczesnym samochodem...
      Przpomniał mi się system produkcji SAABów sprzed kilkunastu lat - samochody montowali pracownicy (w białych koszulach i pod krawatem!) w gniazdach montażowych - bez zbędnego pośpiechu. Do tej pory są uważane za auta nie do zdarcia...
      • wowo5 Re: Grozny wyciek paliwa - (VW, Skoda, Seat, Audi 14.12.04, 04:21
        sherlock_holmes napisał:

        > Dlaczcego piszą, że może doprowadzić do wycieku paliwa, a nie do pożaru lub
        naw
        > et wybuchu? Przecież sam wyciek paliwa ma knsekwencje tylko ekonomiczne...
        > Ciekawe czyja to wina - księgowych, którzy postanowili oszczędzić po 2
        eurocent
        > y na sztuce dając bocle (wg inne źródła śroby) o niższej wytrzymałości? W
        końcu
        > VW robi TDi od kilkunastu lat i było OK. A może tak żyłują pompy (podnosząc
        ci
        > śnienie wtrysku), że konstrukcja zaczyna nie wytrzymywać?
        > W każdym razie z byle gówna może dojść do tragedii. Na pewno ta akcja
        serwisowa
        > przysporzy zwolenników grupie VW...
        > PS. Chrysler ma recall miliona aut z powodu ...odrywającego sie przedniego
        zawieszenia: motoryzacja.interia.pl/news?inf=571032. K..wa, ocipieli czy
        co? Kiedyś gdy kupowało się Dacię, trzeba było wjechać na kanał, podokręcać
        wszystko, wymienić część śrub itd. Teraz chyba trzeba zrobić to samo z każdym
        nowoczesnym samochodem...
        > Przpomniał mi się system produkcji SAABów sprzed kilkunastu lat - samochody
        mon
        > towali pracownicy (w białych koszulach i pod krawatem!) w gniazdach
        montażowych
        > - bez zbędnego pośpiechu. Do tej pory są uważane za auta nie do zdarcia...
        >
        Tylko dlaczego zawsze winicie ksiegowych. To inzynierom samym z siebie nie
        zdaza sie czegos spiepszyc? Jak auta sie psuja to wina ksiegowych, a jak sie
        nie psuja to co? Tez zasluga ksiegowych? Moze VW i Chrysler powinni zatrudnic
        ksiegowych z Toyoty i wszystko bedzie w porzadku.
        PS.:Jako ksiegowy musze stanac po stronie moich kolegow po fachu.
        • pap10 Re: Grozny wyciek paliwa - (VW, Skoda, Seat, Audi 14.12.04, 09:19
          Hehe, ja tam nie bede bronil moich kolegow po fachu :)
          Chociaz.... moze troszke... w firmie w ktorej pracowalem (duza i znana - nazwy
          nie podam) robione byo urzadzenie do ktorego pisalem oprogramowanie. I naciski
          ze strony inzynierow jakos nie robily duzego wrazenia na czesci ksiegowej i
          decyzje o wykorzystaniu konkretnych procesorow zapadaly na plaszczyznie
          finansowej. A potem trzeba wyciskac z badziewka cuda co nie zawsze konczy sie
          zupelnym sukcesem... Wiadomo, koszt tez nie moze byc za duzy bo sie nie
          sprzeda - ale trzeba umiec wybrac zloty srodek, co nie zawsze sie udaje.
          BTW inzynierowie tez czeto psuja :)

          Pozdrowka,
          Pap :)
          • sherlock_holmes Re: Grozny wyciek paliwa - (VW, Skoda, Seat, Audi 14.12.04, 22:27
            OK, panowie - faktycznie za dużo "zasług" przypisuję księgowym. Właściwie winne są zarządy firm, które narzucają cięcie kosztów - bo prezes chciał sobie kupić jacht :)
            Z drugiej strony - dobry inżynier powinien wiedzieć gdzie można zaoszczędzić, gdzie nie.
            I tak się zastanawiam - gdzie testy podzespołów? Jeśli zmieniono technologię montażu pokrywy, wypadałoby poza użyciem MES (lub z angielska FEM), dokonać praktycznych testów wytrzymałościowych...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka