Dodaj do ulubionych

Zachorowałem na "cztery kółka"

31.10.05, 00:25
A więc tak wygląda na to że w najbliższej przyszłości nabędę sobie auto.
Całkowicie swoje bo wcześniej niby miałem auto do swojej dyspozycji ale nie
moje. Biorę pod uwagę auto z lat ok. 95-97. W tej chwili napiszę czego będę
szukał i dlaczego.
Subaru Forester - z początku produkcji, najchętniej zwykłe 2.0, może nie demon
prędkości, ale bardzo uniwersalne auto z doskonałym 4x4. Jednak wydaje mi się
że nie znajdę nic ciekawego bo to jest auto ciut przekraczające moje
możliwości finansowe.
Audi A4 - quattro, znowu napęd na 4 koła, silnik najchętniej 2.8 względnie
1.8T. Zgrabne auto z bardzo dobrym napędem na 4 koła. W tych wersjach
silnikowych świetnie wyposażone.
Audi A6 - prostszy od A4 głównie w naprawach zawieszenia, cenowo bardzo
zbliżony, atrakcyjna wersja avant. Jest to bardzo dopracowana wersja rozwojowa
100'ki.
Przy wyborze aut kierowałem się głównie ceną (dlatego odrzuciłem A3), napędem
(chce mieć 4x4 bo to bezpieczeństwo), a także łatwością odsprzedarzy. Za Audi
przemawia także cena części zamiennych. Istotna dla mnie jest także łatwość
odsprzedarzy w późniejszym okresie. Chciałbym również wiedzieć jaka jest cena
instalacji gazowych do tych aut.
Macie może jeszcze jakieś inne sugestie dotyczące aut? Co byscie mi radzili z
tej listy?
Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • typson Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 11:11
      a jaka kase chcesz na do przeznaczyc?
      I czy kupujesz to w PL (mieszkasz w PL) czy gdzies indziej?

      O subaru nie moge sie wypowiadac, bo nie mialem i pewnie nigdy miec nie bede.
      Zupelnie inna filozofia niz audi. Wnetrze plastikowe i spartanskie, marne
      materialy. Cala reszta - wiadomo. Jeszcze jeden minus subaru to ceny i
      dostepnosc czesci, zwlaszcza zamiennikow. Kolejny minus to maly wybor wsrod
      uzywanych aut - jest ich malo i ciezko cos znalezc w odpowiednim wyposazeniu,
      kolorze, cenie, stanie technicznym. Cala resta to plusy ;)

      O audi moge powiedziec troche wiecej ale potrzebuje odpowiedzi na powyzsze pytania.
      • frax1 Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 15:33
        Auto chcę sobie przywieźć ze Szwajcarii. Ojciec przywiózł ostatnio mondeo'97 i
        jest w idealnym stanie techniczym i właśnie stamtąd chcę auto. No chyba że nic
        nie znajdę z tych co mnie interesują, to zadowolę się tym co będzie :) A
        przeznaczyć chcę mniej więcej ok.18-20k.
        Pozdrawiam
        • typson Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 15:50
          hmm,

          ja bym sie w C4 nie pakowal. troche starawo wyglada, bagaznik plytki (choc dlugi
          i szeroki).

          Co do silnikow - V6 - 2.6 i 2.8 maja plastikowe kolektory dolotowe. Nawet jak
          gora jest metalowa (zona mowi na to kiszki) to podstawa i tak jest plastikowa.
          Gazownia kosztuje wiec okolo 4 tys. Sa to silniki 12sto zaworowe, malo wysilone,
          baaardzo elastyczne i mile w uzytkowaniu. Maja odpowiednio 150 i 174 KM i max
          225/250 Nm przy czym krzywa momentu jest bardzo elegancka. Silnik AAH (czyli
          2.8) w odroznieniu od ABC lubi pb98 choc oczywiscie na 95 tez jezdzi. Sa to
          bardzo ciche silniki, praktycznie ich nie slychac podczas jazdy. Co do
          serwisowania we wlasnym zakresie. W a4kach, by zmienic pasek rozrzadu trzeba
          odkrecic i odsunac na kilkanascie cm caly przod. I lepiej to zlecic serwisowi,
          bo i tak ze wzgledu na V6 jest potrzeba zblokowania walkow po rozpieciu paska.
          Pozostale pierdoly znajduja sie pod spodem (filtr oleju, alternator, agregaty
          wszelakiej masci). Spod jest dokladnie osloniety wiec szczelny silnik powinien
          byc czysty.

          Co tam sie moze psuc? Zasadniczo nic sie nie psuje. A4 ma delikatne zawieszenie
          przednie (po cztery alu-wahacze na strone). W wersjach z climatronic czasem cos
          sie chrzani i najprosciej jest wymienic caly panel sterujacy lub go jakos
          przelutowac (zimne luty). A4ki sa cale zarzadzalne przez program i zlacze typu
          VAGcostam wiec nawet radio mozna przestawic vagiem. Fajna zabawa, cos tam
          klepiesz z klawiatury a tu ci klapy od nawiewu fruwaja ;) Warto wiec pojechac
          gdzies na serwis i zczytac ew kody bledow - czasem daje to jakies podpowiedzi.
          • frax1 Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 16:04
            Serwis i tak by był we własnym serwisie. Mój ojciec jest zawodowym mechanikiem
            więc nie sądzę by to był jakikolwiek problem dla niego. Oczywiście nie na
            podwórku ale w warsztacie:)

            A6 szczególnie w wersji avant nie wygląda źle. Limo faktycznie nie jest zbyt
            urodziwe. Wiem za to że części np. do zawieszenia są w wręcz śmiesznie tanie.
            Nie zmienia to faktu że najchętniej kupiłbym jednak A4. Chodzi mi jednak również
            po głowie cabrio (podobne do Twojego, tylko pewnie rocznik ok.93) bądź coupe.

            Mam jeszcze pytanie czy nie masz problemu z kradzieżami drobnych elementów z
            auta typu lusterka itd. ?

            Jeszcze po głowie chodzi mi BMW 3, zaraz ktoś mi powie że mam gust jak pod dicho
            w remizie, ale ja te auta wybrałem bo się świetnie prowadzą.

            Pozdrawiam i dziękuje :)


            typson napisał:

            > hmm,
            >
            > ja bym sie w C4 nie pakowal. troche starawo wyglada, bagaznik plytki (choc dlug
            > i
            > i szeroki).
            >
            > Co do silnikow - V6 - 2.6 i 2.8 maja plastikowe kolektory dolotowe. Nawet jak
            > gora jest metalowa (zona mowi na to kiszki) to podstawa i tak jest plastikowa.
            > Gazownia kosztuje wiec okolo 4 tys. Sa to silniki 12sto zaworowe, malo wysilone
            > ,
            > baaardzo elastyczne i mile w uzytkowaniu. Maja odpowiednio 150 i 174 KM i max
            > 225/250 Nm przy czym krzywa momentu jest bardzo elegancka. Silnik AAH (czyli
            > 2.8) w odroznieniu od ABC lubi pb98 choc oczywiscie na 95 tez jezdzi. Sa to
            > bardzo ciche silniki, praktycznie ich nie slychac podczas jazdy. Co do
            > serwisowania we wlasnym zakresie. W a4kach, by zmienic pasek rozrzadu trzeba
            > odkrecic i odsunac na kilkanascie cm caly przod. I lepiej to zlecic serwisowi,
            > bo i tak ze wzgledu na V6 jest potrzeba zblokowania walkow po rozpieciu paska.
            > Pozostale pierdoly znajduja sie pod spodem (filtr oleju, alternator, agregaty
            > wszelakiej masci). Spod jest dokladnie osloniety wiec szczelny silnik powinien
            > byc czysty.
            >
            > Co tam sie moze psuc? Zasadniczo nic sie nie psuje. A4 ma delikatne zawieszenie
            > przednie (po cztery alu-wahacze na strone). W wersjach z climatronic czasem cos
            > sie chrzani i najprosciej jest wymienic caly panel sterujacy lub go jakos
            > przelutowac (zimne luty). A4ki sa cale zarzadzalne przez program i zlacze typu
            > VAGcostam wiec nawet radio mozna przestawic vagiem. Fajna zabawa, cos tam
            > klepiesz z klawiatury a tu ci klapy od nawiewu fruwaja ;) Warto wiec pojechac
            > gdzies na serwis i zczytac ew kody bledow - czasem daje to jakies podpowiedzi.
            • typson Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 16:21
              > A6 szczególnie w wersji avant nie wygląda źle. Limo faktycznie nie jest zbyt
              > urodziwe. Wiem za to że części np. do zawieszenia są w wręcz śmiesznie tanie.

              to fakt. Gniotsaniełamiotsa ;)

              > Chodzi mi jednak również
              > po głowie cabrio (podobne do Twojego, tylko pewnie rocznik ok.93) bądź coupe.

              Cabrio nie wystepuje w wersji quattro a coupe wystepuje ;) Dodatkowo w coupe da
              sie trafic silnik 2.2T ktory odpowiednio podkrecony daje ze 300KM :D
              W cabrio natomiast masz wieksze szanse trafic sztuke z "pelnym wypasem" (skory,
              grzanie dupy, klima - to opcje przydatne w cabrio). W przypadku cabrio nie
              oszczedzalbym na silniku. Auto wazy prawie 1500 wiec 1.8 to raczej pomylka.
              Zreszta fakt zdjecia dachu i opuszczenia szyb powinien isc w parze z cichym
              silnikiem - patrz moje wypociny wyzej. W cabrio licz sie z koniecznoscia wymiany
              tylnej szyby - koszt 100EUR w niemieckim ASO + szyba ze 200, nie pamietam juz.

              > Mam jeszcze pytanie czy nie masz problemu z kradzieżami drobnych elementów z
              > auta typu lusterka itd. ?

              pod blokiem mam garaz i teraz to zaszczytne miejsce zajmuje cabrios. Gdyby nie
              garaz i strzezone osiedle to bym cabriosa nie kupowal, bo cenie sobie swiety
              spokoj. Oczywiscie po miescie jezdze autem normalnie, na krotko zostawiam z
              otwartym dachem i nie ma problemu. Wlasciwie jedyny akt wandalizmu to proba
              wlamu dokonana w czeskiej pradze przez jakichs dwoch gamoni - polamali zamki i
              klamki i poszli dalej.

              > Jeszcze po głowie chodzi mi BMW 3, zaraz ktoś mi powie że mam gust jak pod dich
              > o
              > w remizie, ale ja te auta wybrałem bo się świetnie prowadzą.

              zakladam, ze myslisz o e36 cabrio. Zacne auto. troche lepiej dopieszczone niz B4
              choc mi sie mniej podoba. Ale np gdy lapiesz za klamke to szyba opuszcza sie o 1
              centymetr, by nie uszkodzic uszczelki.
              Najmocniejsze wersje to 193KM R6 2.8 24v - oczywiscie robi toto mojego cabriosa
              jak chce i kiedy chce :D Motor ten jest bardzo zacny, inne zreszta tez niczego
              sobie. No i naped na tyl - powiem szczerze, ze czasem mi tego brakuje w audi.

              Do obu aut mozna dokupic hardtop i warto wziac to pod uwage. B4 w hardtopie
              wyglada cudnie. Uzytkowac mozna przez zime bez stresu, jezdzi sie ciszej.
              Ogolnie plusow wiele.

              • frax1 Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 16:35
                A więc a propos cabrio to trochę nie jasno się wyraziłem. To jest jakby opcja
                poboczna. Jakbym nie znalazł nic ciekawego a taki by się trafił. Poprostu nie
                mam garażu i auto parkowało by pod chmurką, co niestety wpłynęło by na trwałość
                dachu. Co do BMW 3 to w pracy mi się często trafiało (raz miałem właśnie starą
                m3 cabrio - miodzio) i bardziej myślę o wersji 2d. 328 jest naprawde szybkie i
                żwawe, nawet automat go niezbyt muli.

                Co do cen części to są one dla mnie istotne bo nie cierpie druciarstwa i tym
                podobnych kombinacji, a nie chcę przy tym stracić fortuny.

                Nawiązałeś również do silnika 2.2T i tu moje pytanie, widziałem pare ogłoszeń na
                takie auto (zarówno coupe i a6) i mam pytanie czy części do wersji S są znacznie
                droższe niż do zwykłych? Pozatym intersuje mnie spalanie tego motoru, czy w
                praktyce jest on znacznie bardziej paliwożerny niż 2.8? Pozatym czy akceptuje gaz?

                Na Audi zwróciłem uwagę głównie przez quattro, wiadomo jakie mamy drogi pozatmy
                quattro daje większy margines bezpieczeństwa w kiepskich warunkach, więc szukam
                głównie 4 napędówki.

                Jeszcze jedno pytanie, jak sprawują się automaty w tych modelach? Głównie a4.
                Dużo jest większych silników właśnie z taką skrzynią, zarówno tiptronic jak i
                normalny automat. Czy nie ma z nimi większych kłopotów?

                Pozdrawiam



                • typson Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 17:04
                  o 2.2T niewiele moge powiedziec, bo osobisnie nigdy nie posiadalem. Znam troche
                  opowiesci bylych/obecnych wlascicieli i to wszystko.
                  Pewnie jest tu kwestia np mocniejszych hamulcow (pewnie girling dwutloczkowy,
                  zreszta taki jak w 2.8) obizonego zawieszenia - twardsze sprezyny ale takie same
                  amory.

                  O spalaniu moge powiedziec conieco tylko na podstawie mojedo 2.6 i kolegi 2.8.
                  mi po miescie przy ostrej jezdzie potrafi zkotlowac 13l/100. standardowo po
                  miescie (raz korki, raz pusto, raz plynnie, raz gwaltownie) 11-12. Pewnie da sie
                  sporo mniej ale nie mam cierpliwosci (jak ma kopa to jak tu jezdzic delikatnie ;-)
                  W trasie spalanie tez bywa rozne ale zdecydowanie spada ponizej 10 litrow.
                  Wlasciwie to nie pamietam ile pali w trasie bo ostatnio jezdze tylko w-wa -
                  kielce a droge znam dobrze i jezdze duuuuzo za szybko wiec trudno to nazwac
                  "srednim spalaniem" (chyba, ze srednim spalaniem pojazdu kierowanego przez idiote)

                  > Na Audi zwróciłem uwagę głównie przez quattro, wiadomo jakie mamy drogi pozatmy
                  > quattro daje większy margines bezpieczeństwa w kiepskich warunkach, więc szukam
                  > głównie 4 napędówki.

                  powiem ci tak - chuj z marginesem bezpieczenstwa ;). Ja mam niby 150KM i ciezki
                  silnik na osi ale jak jest mokro to nawet na trojce potrafi mi zerwac
                  przyczepnosc przy przyspieszaniu. Po czesci to zasluga szerokich
                  niskoprofilowych opon choc nie tylko. Podczas przyspieszania "balia" siada
                  dupskiem wyraznie.
                • typson Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 17:08
                  > Jeszcze jedno pytanie, jak sprawują się automaty w tych modelach? Głównie a4.
                  > Dużo jest większych silników właśnie z taką skrzynią, zarówno tiptronic jak i
                  > normalny automat. Czy nie ma z nimi większych kłopotów?

                  wow, tego to nie wiem.
                  Polecam to forum - www.audiklub.org/phpBB2/

                  Nie wiem czy sa tam fachowcy. To u nich bylem na jednym spocie i zauwazylem, ze
                  dla nich gosc ktory zdejmuje plastikowy dekiel z silnika to juz jest "masta i
                  fachura" wiec nie spodziewaj sie wyrafinowanych odpowiedzi na co bardziej
                  dociekliwe pytania. Pod tym wzgledem duzo bardziej kompetentni sa forumowicze z
                  bmw kp (koles punkt po punkcie wyjasnil jak mam sprawdzic i naprawic NAVI w e39)

                  www.bmw-klub.pl/forum/index.php
                  • frax1 Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 18:37
                    Bardzo Ci dziękuje za odpowiedź na nurtujące mnie pytania. Co do klubu audi to
                    odwiedziłem tą strone i przeczytałem kilkadziesiąt postów, ale i tak większe
                    zaufanie mam do tego forum.
                    Forum be em ki sobie sprawdzę. Co do spalania to 13l po mieście na taki silnik
                    to nie jest źle. Wiadomo że nie spodziewam się 9l ;)
                    No właśnie o to mi chodzi z quattro że 4 łapy przeniosą lepiej te 150+ km niż
                    dwie. Mam jeszcze na względzie BMW właśnie z powodu napędu na tył. Ale nic można
                    zakładac co się chce kupić, a tak naprawde to nie wiadomo co się trafi, choć
                    celuje w 2.8(1.8t) quattro.
                    P.S Jak jeszcze coś sobie przypomnę to zapytam :)
                    Wielkie dzięki , Pozdrawiam
    • okrutny_mariuszek Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 31.10.05, 21:05
      Kolego Frax - jeśli chodzi o choroby motoryzacyjne to polecam motocykl
      żaden samochód nie da tyle radosci co motocykl
      w dodatku cholernie praktyczny w mieście (zobaczysz,z ę średnie prędkości będą
      oszałąmiajace - nie stoisz w korkach, parkujesz gdzie chcesz i wogóle!)
          • frax1 Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 14.11.05, 17:09
            Póki co z obliczeń wyszło mi nawet ciut mniej. Muszę zrobić centralny zamek,
            podświetlenie lewego panelu od klimatronica, zobaczyć czemu nie działają
            spryskiwacze reflektorów ale w sumie to drobiazgi w aucie z tego roku.
            Pozdrawiam
            • typson Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 14.11.05, 17:17
              oryginalny centralny (przynajmniej u mnie) jest pneumatyczny. Nie wiem czy w
              Twoim przypadku zrobic oznacza "naprawic" czy tez zalozyc.

              Panele climatronica to slaby punkt tego auta. Najlepiej go rozbebeszyc i
              przelutowac od nowa tak na zas, bo cos sie lubi czasem w nich
              chrzanic/zawieszac. I potem masz najzimniejsza klime wprost na klate w srodku
              zimy lub gorąc na nogi w srodku lata. Czasem warto po prostu wymienic na jakas
              sprawna uzywke. Pamietaj tez o tym, ze sporo rzeczy da sie zdiagnozowac VAGiem
              lub jakims uniwersalnym komputerem (wlaczajac machanie klapami od nawiewu).
              • frax1 Re: Zachorowałem na "cztery kółka" 14.11.05, 17:29
                Central jest na bank. Mam 3 kluczyki z czego 2 mają sterowanie do centrala. Tam
                jest właśnie pompka o której mówisz, słyszałem że ona lubi wytwarzać za małe
                ciśnienie bądź się psuć. Chyba kupie sobie vag'a niedługo to się pobawie :)
                Auto ma wszystkie serwisy i z tego co pisze w książce przy 190kkm miało
                zmieniony rozrząd.
                P.S To moje pierwsze auto za własne pieniądze, samemu znalezione itd. Jestem
                dumny jak cholera ;)
                Pozdrawiam
            • frax1 Podświetlenie naprawione 26.11.05, 18:21
              Naprawiłem podświetlenie klimatronica, w sumie trzeba było wyjąć radio, odkręcić
              4 śrubki od drewnianego panela (o dziwo jest to na 99% prawdziwe drewno) a potem
              dwie śrubki trzymające moduł klimatronica. Po odłączeniu 4 złączek i wyjęciu
              urządzenia, trzeba było poprostu wykręcić dwie żarówki (były zamontowane tak że
              nie trzeba było rozkręcać tego modułu - poprostu 4 żarówki na górze z tyłu
              panela) i wkręcić nowe. Koszt tej operacji to 2*6.44zł za żarówki w
              autoryzowanej stacji Audi.
              Sprawdziłem też spryskiwacze... niestety nie ma ich, auto miało wcześniej
              stłuczkę (zmieniony jest prawy błotnik i zderzak) o czym wiedziałem przy
              zakupie, było odnotowane w papierach i poprzedni właściciel nie zainstalował.
              Mam więc pytanie czy ma ktoś namiar na jakiś sklep z używanymi częściami do
              Audi, bądź szrot? Do Słomczyna raczej się nie wybiorę bo mam wątpliwości co do
              pochodzenia sprzętu tam sprzedawanego.
              Oprócz tego zrobiła się dziurka w siatce elastycznej na tłumiku, wymieniona
              (dzięki mojemu ojcu:) koszt ok. 30zł.
              Dodam jeszcze że przy okazji pierwszego śniegu zostałem bardzo pozytywnie
              zaskoczony napędem 4x4 ... to jest to trakcja na śliskiej nawierzchni bez
              porównania do aut z napędem na przód.
              Spalanie nie wychodzi dużo, jak już mówiłem trasa (dość szybko) 8,5 a miasto w
              korkach 11.8-12.5, więc jak na 2.8 i quattro to wynik do zaakceptowania.
              Pozdrawiam
              • frax1 Re: Podświetlenie naprawione 27.11.05, 17:10
                No i naprawiłem podświetlenie i nie mam ogrzewania :(
                Nie wiem co się stało ale nie leci mi ciepłe powietrze z nawiewów, tzn objaw
                jest taki że jak włącze silnik i on się zagrzewa to coś ciepłego leci ale gdy
                się zagrzeje to nie. Nie wiem co to może być... jakieś sugestie?
                Pozdrawiam
                  • frax1 Re: Podświetlenie naprawione 27.11.05, 18:37
                    Przeszukuje to forum bardzo regularnie :) Czasem można znaleźć coś ciekawego.
                    Dodam że zmieniony był płyn od chłodnicy więc może to kwestia tego że się
                    nagrzewnica przytkała?
                    Mam pytanie co do VAG'a, domyślam się że masz ten interfejs. Powiedz mi gdzie i
                    za ile go kupiłeś? Bo przeszukuje strony i mam mentlik co i jak. Na laptoku mam
                    port drukarki oraz USB, ale chyba wolałbym wersję USB (podobno są).
                    Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka