Dodaj do ulubionych

redundowane elementy = wieksze bezpieczenstwo ?

31.03.06, 13:53
Witam,

Czy prawda jest ze np volvo uchodzi za producenta najbezpieczniejszych aut na
swiecie dlatego ze stosuje redundancje niektorych elementow auta (np. przewody
hamulcowe) przez co zmniejsza ryzyko wystapienia niektorych zdarzen losowych?

czy ktos moze to potwierdzic lub temu zaprzeczyc?
a jezeli to prawda, to ktore elementy sa redundowane?

pzdr
j
Obserwuj wątek
    • crannmer Zadne 31.03.06, 15:33
      jerry.s napisał:

      > czy ktos moze to potwierdzic lub temu zaprzeczyc?
      > a jezeli to prawda, to ktore elementy sa redundowane?

      Zadne.

      BTW nie jest mi znany jakikolwiek samochod z podwojnymi przewodami hamulcowymi
      idacymi do tego samego kola.

      MfG

      C.
        • crannmer Re: Zadne 31.03.06, 16:10
          jerry.s napisał:

          > nie mowie tutaj tylko o przewodach ... moze jakiekolwiek inne systemy?

          Zdwajanie systemow mechanicznych w samochodach osobowych nie jest AFIK
          stosowane. Natomiast systemy elektroniczne maja kilka poziomow trybow
          awaryjnych, majacych skompensowac przerozne bledy. Tego rodzaju strategie nie sa
          ograniczone do produktow firmy Volvo.


          MfG

          C.
      • sherlock_holmes Re: Zadne 31.03.06, 18:39
        A mnie ejst znany: NSU Ro80 miało jedną sekcję pompy obsługującą 4 koła i drugą sekcje obsługującą przednie koła. Przednie zaciski miały po 2 tłoczki i każdy miał niezależny przewód hamulcowy, czyli do każdego koła szły po 2 przewody hamulcowe...

        Nie wiem jakie rozwiązanie ma Mercedes w hamulcach elektrohydraulicznych, ale tam też jest tak, że w razie uszkodzenia elektroniki działają hamulce klasyczne, hydrauliczne, na przód.
        Swoją drogą: Mercedes po kilku tysiącach (!) przypadków uszkodzenia układu hamulcowego (czasem "zwykłe" zawieszenie sie sterownika) wycofuje sie z tego ponmysłu w większości modeli. Nawet w Polsce się zdarzył wypadek spowodowany nie zadziałaniem hamulców.
        • typson Re: Zadne 31.03.06, 18:51
          > A mnie ejst znany: NSU Ro80 miało jedną sekcję pompy obsługującą 4 koła i drugą
          > sekcje obsługującą przednie koła. Przednie zaciski miały po 2 tłoczki i każdy
          > miał niezależny przewód hamulcowy, czyli do każdego koła szły po 2 przewody ham
          > ulcowe...

          ooo, to nawet dobrze kombinowałem ;)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka