Dodaj do ulubionych

Zielonkowski skansen przaśności i zaniedbania...

07.11.10, 23:36
Jestem mieszkańcem Zielonki od ponad 20 lat i na przestrzeni tego czasu obserwuję jak zmienia się nasze miasto – niestety na gorsze. A oto kilka bolączek i przykładów:
1. Postępująca degradacja nawierzchni ulic, np. ul. Powstańców czy Kopernika, którymi nie da się bezpiecznie jeździć.

2. O ile jestem w stanie zrozumieć braki w budżecie, o tyle nie jestem w stanie zaakceptować ignorancji i opieszałości naszych władz. Wiadomo, że dziury po zimie trzeba choćby doraźnie załatać, tylko dlaczego czasami zajmuje to kilka dni. Przecież w ciągu tych kilku dni stwarzają one realne zagrożenie dla mienia i bezpieczeństwa ludzi.

3. Brak patrzenia w szerszej perspektywie: remontowana obecnie ulica Marecka ma zorganizowany objazd. Ciężko jednak nazwać ustawienie kilku tabliczek organizacją. O tym, żeby na obydwu końcach ulicy powstańców zmienić synchronizację świateł, umożliwiającą większą drożność tego objazdu, już nikt nie pomyślał.

4. Wspaniały Miejski Szlak Rowerowy. Aż ciśnie się na usta pytanie: kto miał na tym zarobić? Bo ciężko uwierzyć, że ktoś forsował tak idiotyczny pomysł, w dodatku wbrew mieszkańcom (nie znam nikogo, kto był z tego zadowolony), w dobrej wierze. W związku z nie używaniem przez samochody części jezdni, zbiera się na niej szlam, a zimą śnieg, co prowadzi do niszczenia nawierzchni, mieszkańcy nie mają gdzie zaparkować samochodów, a zimą nie ma tam jak wjechać pług (a mniejszy, wjeżdża zazwyczaj z kilkudniowym opóźnieniem).

5. Istniejące, zabudowane i zamieszkane od kilkudziesięciu lat ulice, takie jak: Leśna, Łukasińskiego, Kosynierów, na których utwardzenie i położenie nawierzchni do dzisiaj nie znaleziono funduszy. Mam wrażenie, że to już się nigdy nie zmieni, bo skoro nie znaleziono na to funduszy przez tyle lat, to chyba wszystkie inne sprawy są ważniejsze.