Dodaj do ulubionych

Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Echa

09.02.12, 17:20
Modernizacja linii kolejowej E75 Rail Baltica przebiegająca przez Zielonkę,ma być realizowana przez PKP w trybie "Zaprojektuj i Wybuduj" ( autor notki nie pamięta, że nazwy pisze się z dużej litery), za pieniądze UE. Pierwszy przetarg już jest ogłoszony.
Przyszłość będzie świetlana, ekrany, przejazdy, tunele, przepusty dla zwierząt i tory dostosowane do prędkości 200km/godz, a wszystko to ma zaistnieć do końca 2014 roku.
Ja chcę wiedzieć, czy ktoś zapytał, tak bogato obdarowanych pasażerów i mieszkańców tą wspaniałą inwestycją o to czego by naprawdę chcieli, przynajmniej u siebie?
Ja bym chciała, żeby ostał się przystanek Bankowa, ale z tekstu to niezupełnie wynika.
Obserwuj wątek
    • baseciq Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 09.02.12, 19:42
      Ma się zostać. Ma powstać nawet przystanek Mokry Ług.

      A co do pytań - no cóż, koleje, to państwo w państwie. Nadal mimo tego że PKP zostało podzielone na miliardy spółeczek, to tak naprawdę jeden moloch, posiadający własną służbę zdrowia i własną służbę bezpieczeństwa (jakby to nie brzmiało chodzi o SOK). Po prostu wychodzą z założenia że budują na swoim terenie (wszak do PKP PLK należą tory i teren w około nich).
      • kapitan_dudus Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 09.02.12, 20:04
        Na ostatniej sesji rady miasta była omawiana ta sprawa , przy stacji Zielonka Bankowa jest w planach przejazd kolejowy , jeżeli przy modernizacji tej linii nie zrobi się od razu tego przejazdu to później nie będzie to możliwe , takie padło stwierdzenie na sesji , i może racja .
        Co do przejazdu kolejowego na ulicy Kolejowej rada zagłosowała przeciw tunelowi pod przejazdem , jedna osoba tylko wstrzymała się od głosu . Rada jest za wyniesieniem torów na estakadzie lub wkopaniu pod poziom przejazdu co jest możliwe dzięki temu , że tory kolejowe są na nasypie i łatwiej było by je przenieść pod poziom ulicy . Łatwa przeprawa dla samochodów i zarówno pieszych , łatwiejszy dostęp do stacji która ma być przesunięta bardziej w stronę Wołomina, i pewnie dużo cichsza .


      • barbarach_pl Re: Rewolucja kolejowa , a upadek kolei w Polsce 11.02.12, 01:02
        Istotnie Polskie Koleje Państwowe , gdy powstawały po 1918 roku rzeczywiście z założenia były tworem autonomicznym choć finansowanym przez państwo, ponieważ ich postawowym zadaniem było realizowanie cełów wojskowych w razie wojny. Przewozy pasażerskie i towarowe cywilne, to tylko używanie tej machiny głównie w trakcie pokoju, żeby nie zardzewiała. Wcale też kolej nie była samofinasująca się i nastawiona na zysk. Dostawała na kasę i musiała być gotowa do wojny. Rzeczywiście było to państwo w państwie.
        Ten stan rzeczy, z tych samych powodów, utrzymywało PRL. Mało kto wie, że funkcjonariusze kolejowi, poza mundurami mieli stopnie analogiczne do wojskowych i mogli być powoływani na ćwiczenia oraz mobilizowani. W stanie wojennym w 80-siątych latach była cicha mobilizacja wyższych szarżą kolejarzy.
        Infrastruktura kolejowa była też przystosowywana do celów wojenno-wojskowych. Kluczowe budynki były budowane w taki sposób, żeby na wypadek wojny mogły służyć celom wojskowym. I to nie tylko ministerstwa, szpitale kolejowe, własna sieć telefoniczna, SOK itp. ale także budynki pozornie nie mające nic wspólnego z wojskiem. Wiele z nich to były obiekty wczasowe (niektóre bardziej wartościowe jeszcze są na tzw. stanie), tyle, że zbudowane jakoś niefunkcjonalnie, za to w dziwnie kluczowych miejscach. Sama znam taki dom wczasów PKP o nazwie Floryda, zbudowany jeszcze przed II wojną (już kolej go sprzedała) położony w centrum Juraty na Helu. Są tam bardzo grube mury, małe okna, wąskie kłatki schodowe, żadnych balkonów i umocnione podziemia.
        W Zielonce zaś, w tzw. Zakładach Kolejowych, tj. w fabryce zajmującej się nowoczesnymi technologiami mającymi służyć bezpieczeństwu ruchu i łączności, oczywiście na kolei, istniały pilnie trzeżone projekty o randze tajemnicy państwowej. Nawet pod starszymi budynkami mieszkalnymi, w których mieszkania otrzymywali pracownicy zakładów, został wybudowany schron przeciwatomowy. Sądzę, że większość mieszkańców o tym nie wiedziała, a może nie wie dotychczas.
        W wyniku transformacji ustrojowej, zmieniła się polska doktryna obronna, w związku z tym polska kolej straciła postawę swojego bytu. Pozostały tylko cele cywilne na, których nie da się naprawdę zarabiać i utrzymywać swoje własne struktury. A budżet państwowy też nie ma wielkiego interesu, żeby dostatecznie to wszystko finansować. Nie ma już kolejowej służby zdrowia, własnej łączności, szklarni, fabryk, i innych ciekawych zakładów i obiektów, bo i po co.
        Wiadomo, że jeżeli nic sensownego nie umie się zrobić to się przeprowadza reorganizację. Dlatego teraz kolej to mnóstwo autonomicznych spółek, które właściwie nie współpracują ze sobą, raczej dezorganizują pracę kolei, a ich działalność na rzecz kolejnictwa nie ma rąk ani nóg. Dodatkowo cwaniaki ulokowane w spółkach mających jakieś dobra lub kasę, przetracają resztki. Jak to towarzystwo rozliczy się z funduszy unijnych, nie wiem.

        Nawiasem mówiąc, Przystanek Bankowa to chyba nie to samo co ew. Mokry Ług.
          • osow Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 10.02.12, 08:11
            Też sądzę, że to już trochę za późno na takie zmiany, tym bardziej, że miasto już się wypowiadało na ten temat i to kilka lat temu (m. in. zaproponowało kładki ze stacji nad ulicą Kolejową). Na pewno pozytywna sprawa to planowane rozdzielenie ruchu pociągów podmiejskich i dalekobieżnych na oddzielne tory i tak potrzebne przejścia podziemne na perony.

            Jednak ja bym taki optymistyczny, co do terminu realizacji nie był. Termin składania ofert w przetargu był już kilka razy przesuwany z uwagi na wiele pytań do warunków zamówienia od potencjalnych wykonawców (początkowo oferty miały być złożone chyba w listopadzie, a ostatni termin to zdaje się 17 lutego). Nie wiadomo, czy SWIZ nie zostanie zaskarżony, a wtedy termin znowu się przesunie. To przykre, ale jak PKP realizuje jakiekolwiek inwestycje, to wątpię przynajmniej w ich terminowość...
    • sportif 200km/h 13.02.12, 10:20
      www.zyciewarszawy.pl/artykul/2,653151_Rembertow--nowa-stacja.html
      "Na zaniedbanych stacjach Zielonka, Ossów, Kobyłka, Wołomin i Wołomin-Słoneczna pojawią się elektroniczne wyświetlacze, megafony i zegary. Kolejarze obiecują montaż oprogramowania, które umożliwi automatyczne przekazywanie komunikatów. Informacje nadawane będą po polsku, angielsku i rosyjsku."
      zapomnieli dopisać "prima aprilis"
      • anj74 Re: 200km/h 13.02.12, 21:52
        "– Przystanek PKP Mokry Ług bardziej przyda się mieszkańcom Zielonki niż Rembertowa – mówi burmistrz Rembertowa Agnieszka Kądeja."

        Bardzo ciekawe zdanie. Chciałbym usłyszeć którym to mieszkańcom Zielonki bliżej będzie do PKP Mokry Ług niż Zielonka Bankowa.

    • osow Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 21.02.12, 14:58
      Wreszcie PKP PLK udało się dotrzymać kolejnego terminu otwarcia ofert:
      www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=419239&page=22
      Jeśli wszystko dobrze pójdzie (czyt. nie będzie odwołań) to teoretycznie w 36 miesięcy od podpisania umowy powinna zakończyć się modernizacja odcinka Wa-wa Rembertów - Tłuszcz (Sadowne) i będziemy mieli w Zielonce wreszcie przejścia podziemne na perony.
        • barbarach_pl Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 07.03.12, 08:09
          Chyba trzeba iść na spotkanie w sprawie tej nieszczęsnej modernizacji.

          Zielonka.pl
          Serdecznie zapraszamy mieszkańców Zielonki na spotkanie z przedstawicielami PKP PLK, którego tematem będzie informacja o planach modernizacji linii kolejowej E75, przebiegającej przez Zielonkę.
          Spotkanie odbędzie się w czwartek 15 marca 2012 r. o godz. 17.00 w Sali Widowiskowej OKiS, ul. Łukasińskiego 1/3.
      • barbarach_pl Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 07.03.12, 08:01
        osow napisał:

        > Wreszcie PKP PLK udało się dotrzymać kolejnego terminu otwarcia ofert:
        > www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=419239&page=22
        > Jeśli wszystko dobrze pójdzie (czyt. nie będzie odwołań) to teoretycznie w 36 m
        > iesięcy od podpisania umowy powinna zakończyć się modernizacja odcinka Wa-wa Re
        > mbertów - Tłuszcz (Sadowne) i będziemy mieli w Zielonce wreszcie przejścia podz
        > iemne na perony.

        Akurat!
          • kapitan_dudus Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 15.03.12, 22:12
            Spotkanie było długie i nie padły konkrety , mieszkańcy nie zgadzają się z budową tunelu , przyczyny są proste , tunel zakłóci ruch pieszych i samochodowy , w tunelu zaprojektowano chodnik tylko z jednej strony , mają być zlikwidowane skrzyżowania z ul.Leśną i Słowackiego oraz z ul.Piastowską i Jagiellońską , PLK nie planuje parkingów koło peronów dla aut bo nie będzie na to miejsca , zdaniem mieszkańców sparaliżuje to ruch w centrum Zielonki , mieszkańcy działek położonych najbliżej tunelu domagają się odszkodowań z tytułu utraty wartości .
            • blawatek33 Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 16.03.12, 09:50
              Hm, mam wrażenie ze takie spotkanie z mieszkańcami, PLK powinny zorganizować 3-4 lata temu a nie w roku kiedy rzekomo ma się zacząć budowa i kiedy na wprowadzenie poprawek wynikających z postulatów mieszkańców jest juz zapewne za późno. No ale to są własnie Polskie Linie Kolejowe:(
            • wer-dek Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 17.03.12, 15:27
              Spotkanie trwało ok.2 godz. faktycznie nie padły konkrety, grupki około 30 do 40 osób prowadzących działalność i mieszkających w pobliżu przejazdu nie można nazywać reprezentacją mieszkańców,tunel zakłóci ten płynny niczym niezmącony ruch na ulicy Kolejowej, nie przedstawiono na spotkaniu żadnego projektu bo go jeszcze niema, to czy znikną skrzyżowania to moim zdaniem kwestia operatywności samorządowców i zainteresowanych mieszkańców na etapie projektowania rzeczonego tunelu, mieszkaniec który zadał pytanie o odszkodowania mieszka w połowie ulicy Dziennikarskiej.
                • robert8882 Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 07.04.12, 11:09
                  Wystarczy zamontować monitoring, i przejście będzie najbezpieczniejszym miejscem w mieście.
                  Jeden element natomiast jest idiotyczny - ekrany. W praktyce zastosowanie ekranów wysokości 4,5m oraz 2m da bardzo podobny efekt dla okolicznych mieszkańców. Pociągi generują hałas na styku kół z torami. Ponieważ tory są wyniesione, ekran 2m będzie w zupełności wystarczający. Problem leży po stronie ministerstwa ochrony środowiska, które wpisało że pomiar ma być dokonany na wysokości bodajże 4,5m.
                  Może należy wystąpić do ministerstwa o dopuszczenie innych parametrów pomiaru hałasu, i nagle ekrany znikną z panoramy miasta?
                  • topmag3 Re: Rewolucja kolejowa w Zielonce z ostatniego Ec 11.04.12, 15:08
                    Mam zamiar kupic segment zaraz obok stacji Zielonka Bankowa - czy moze ktos mi napisac czy dobrze rozumiem że ma być przebudowa tej stacji? Czy to oznacza że przez najbliższe lata będę miała plac budowy pod domem? Bardzo proszę tez o info czy przebudowa stacji wpłynie na poprawę kursów do stacji Warszawa śródmieście? gdyż z tego co się wstępnie orientowałam pociągi jeżdżą tą trasą rzadko. Z gory dzięki za info

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka