Dodaj do ulubionych

Przeprowaszka z Anglii do Francji.

25.02.08, 17:54
Witam!Zamierzam przeprowadzic sie z Anglii w rejon paryski,podjac
legalna prace,znalezc mieszkanie itd.Mieszkam tu 4 lata,mam
rezydenta,prosze o jakiekolwiek podpowiedzi co do spraw zwiazanych z
zalatwieniem mieszkania(jakie dokumenty sa wymagane itp),o jakie
dokumenty bede musial sie starac w zwiazku z checia zamieszkania we
Francji na dluzszy okres(kilku lat)Prosze o linki z przydatnymi
informacjami.Czy to ze mieszkam w Anglii ulatwi mi cos w zalatwianiu
tych wszystkich spraw?Dzieki!
Obserwuj wątek
    • dame_de_lotus Re: Przeprowaszka z Anglii do Francji. 25.02.08, 19:52
      Hmm, a wiesz o tym, ze trzeba miec pozwolenie na prace we Francji? To dosc zmudna sprawa z jego zalatwianiem - poczytaj sobie tutaj:
      www.paris.polemb.net/files/news/praca.pdf
      Co do mieszkania to wymagana masa dokumentow, przedzwon do jakiejs agencji nieruchomosci tutaj to dowiesz sie dokladnie. Ogolnie to jak ja szukalam mieszkania to zawsze wymagali:
      - 3 ostatnich "fiche de paie", gdzie musisz miec pensje conajmniej 3 razy czynsz
      - jednego lub dwoch gwarantow (francuskich) i ich 3 ostatnie "fiche de paie" z pensja 4 razy czynsz
      - jakies druczki z EDF-u, czy czynszu
      - zeznania podatkowe (ostatni rok lub dwa lata)
      - odcinki z placonymi podatkami (czasem tez gwarantow podatki plus zeznanie podatkowe)

      To chyba tyle, pewnie jeszcze jakies drobne druczki, ale juz nie pamietam dokladnie. Grunt to zarabiac 3 razy czynsz, bo inaczej jest ciezko cokolwiek znalezc (tzn. byc zaakceptowanym przez agencje lub osobe prywatna)

      Mozesz spokojnie mieszkac we Francji ile chcesz, nie potrzeba Ci zadnych dokumentow, natomiast jesli chcesz podjac prace, to sie szykuj na boje z administracja i niechec pracodawcow do zatrudnienia obcokrajowca (bo czeka go masa papierkowej roboty plus wplacanie pieniedzy)

      To, ze mieszkasz w Anglii to moze Ci tylko utrudnic zalatwianie spraw, bo musisz byc na miejscu, zeby to wszystko zalatwic.
      • peros1 Re: Przeprowaszka z Anglii do Francji. 26.02.08, 13:48
        Dzieki za obszerna wypowiedz.O pozwoleniu wiem cos niecos ,czytalem
        wypowiedzi na forum no i link od Ciebie(tutaj tez jest wymagane ale
        to nie problem,bierzesz papier ,wysylasz,placisz i po sprawie.No i
        nie wymagaja karty pobytu).Mysle ze najwiekszy problem to mieszkanie
        bo jak ja im przedstawie fiszki skoro jeszcze tam nie pracuje,no i
        rowniez jakiekolwiek rachunki,bledne kolo.Administacja raczej mnie
        nie zdziwi,bo to co sie dzieje w UK to tragedia po prostu :))...no
        chyba ze w Fr to masakra jakas:)A czy sa strony net. gdzie mozna
        prywatnie wynajac mieszkanie(bynajmniej na poczatku,zeby potem moc
        przedstawic papierki dla agencji jak sie uzbiera,bo rozumiem,ze
        przez agencje jest taniej?) bez wielu zbednych papierow?Ja moge
        podjechac do Fr. na jakis czas,spoko,tylko czy to da sie zalatwic
        jednorazowo czy bede musial smigac co chwile??I moze orientujesz sie
        czy sa ogloszenia dot.wynajmu mieszkania w kosciele angielskim?
        Dzieki bardzo i Pozdrawiam:)
        • embeel wynajem mieszkania 27.02.08, 01:55
          Lista dokumentow, o ktorych wspomina Dama dotyczy takze wynajmu
          mieszkania bez agencji. wlasciciele prywatni sa czesto jeszcze
          bardziej wymagajacy. jesli nie masz pracy, moze byc ciezko, musisz
          przynajmniej znalezc gwaranta, ktory bedzie Twoja gwarancja wynajmu.
          No i miec troche szczescia.
          powodzenia. MBL

          • dame_de_lotus Re: wynajem mieszkania 27.02.08, 08:29
            Dokladnie!

            Poza tym gwarant musi byc osoba mieszkajaca we Francji (chyba nie musi byc Francuzem, ale musi z conajmniej rok pracowac juz we Francji), ponadto spotkalam sie z tym, ze dla osob, ktore nie pracuja od roku we FR (czy tez miescie, w ktorym szukaja mieszkania) zazwyczaj wymagaja dwoch gwarantow (francuskich czy tez pracujacych we Francji od dluzszego czasu) oczywiscie oboje osobno zarabiajacy 4-ry razy czynsz.

            Nigdy nie bylam w Twojej sytuacji, wiec wez sobie na stronie: google.fr wyszukaj informacji, lub najprosciej - dzwon do pierwszej lepszej agencji i oni Ci wszystko wytlumacza co robic, jak jestes obcokrajowcem i chcesz wynajac mieszkanie.

            Niemniej jednak podstawowe pytanie: czy Twoje zarobki z ostatnich 3-ch miesiecy to wysokosc 3 razy czynsz? Jesli nie masz francuskiego gwaranta z zarobkami 4-ry razy czynsz, to nawet nie ma po co skladac dossier u wlasciciela czy w agencji, bo od razu je odrzuca.

            Nigdy nie spotkalam sie z tym, zeby mozna bylo "zdalnie" wynajac mieszkania. Da sie, oczywiscie, na krotki okres - np, na miesiac ale wtedy placisz naprawde wysokie koszta. Jak sobie w Paryzu studio normalnie wynajmniesz za 700 euro, to w przypadku takich "czasowych" mieszkan mozesz nawet zaplacic po 700 euro tygodniowo (to juz dosc duze koszty, troche taniej tez pewnie i mozna znalezc).

            Zeby znalezc mieszkanie w regionie paryskim, to tez zalezy gdzie, ale w Paryzu i bliskich przedmiesciach - trzeba byc tu na miejscu, skladac dossier u roznych wlascicieli i w agencjach i jesli ma sie szczescie to mozna zostac wybranym. Niemniej jednak popyt jest olbrzymi i nie jest to latwe. Przygotuj sie na jakis dluzszy pobyt, zwlaszcza, ze nie pracowales wczesniej we Francji.

            Hmm, roznica miedzy wynajmem u osoby pryw. i agencja. Mieszkan od os.pryw jest na rynku malo, wiekszosc jest dostepna przez agencje, ktorej sie placi honorarium w wysokosci jednego czynszu, wiec wynajmujac mieszkanie musisz miec kwote w wysokosci 3 razy czynsz (2 razy czynsz - kaucja plus honorarium w wysokosci raz czynsz).

            W kosciele angielskim? Nie wiedzialam, ze takie cos istnieje tutaj, zreszta mnie koscioly nie interesuja, wiec sie nie orientuje.

            I zwroc uwage na to, ze Francja to nie Anglia. Tutaj rynek jest ZAMKNIETY dla Polakow, a w Anglii rynek jest OTWARTY. Nie mozna sobie tutaj ot tak przyjechac, isc na merostwo, czy wyslac jakies wypelnione druczki i dostac pozwolenie na prace. Rynek otwarty bedzie w 2011 roku, choc sa plotki, ze w 2009, ale jakos w to nie wierze.
            • peros1 Re: wynajem mieszkania 27.02.08, 12:17
              Dzieki,gwaranta moze bym mial,prace rowniez jak juz wspomnialem,i
              chyba bedzie najlepiej tak jak mowisz zadzwonic do agencji i juz:)
              Zarobkow imm niestety nie przedstawie,chyba ze angielskie:)Ale czy
              bez zarobkow a z gwarantem uda mi sie wynajac?Wiesz ja nie
              mysle,ze "zdalnie"bo wiem ze tak sie nie da,tylko sie zastanawiam
              jak dlugo trwaja wszystkie formalnosci...??no i oczywiscie wole pod
              Paris:)a wiem ze nie jest łatwo kurczę..
              Koscioł ang.jest niedaleko polskiego na Concorde Rue St.Honorine
              bodajze:))Wiem bo pracowalem wczesniej,lata temu,tylko na
              nielegalu,a teraz chce to robic legalnie:)i jak wtedy pytalem w
              agencji o wynajm mieszkania to mi pani powiedziala,ze musze miec
              dobrze na koncie i nie ma problemu.
              Tak rynek jest zamkniety,lecz jest kilkadziesiat dziedzin(z tego co
              wyczytalem)ktore sa otwarte i ja zaliczam sie do jednej z nich(czyli
              procedura uproszczona:))myslisz ze bedzie latwiej jesli tak jest?
              tak pisza bynajmniej,lecz pytam,poniewaz jestescie na bierzaco.
              I dzieki serdeczne za odpowiedzi i pomoc:))
              • embeel Re: wynajem mieszkania 28.02.08, 15:35
                co do zarobkow, to mysle, ze zawsze warto sprobowac przedstawic chociazby i te angielskie. rok temu razem z mezem przenosilismy sie do Francji i moja Żaba miala wylacznie polskie dokumenty - zaswiadczenie po polsku ;-) i w PLN - przeliczalismy w agencji ile to bedzie w euro, jako zaswiadczenie o placeniu czynszu przez ostatnie 3 miesiace - kopie przelewow w j. polskim ;-). Plus PIT po polsku.
                I jakos sie udalo. Fakt, Zaba miala umowe o prace a gwarantem byla zabia tesciowa ale pozostalych dokumentow nie mielismy. strasznie sie balismy, ze sie nie uda, ale bylismy strasznie zdetermionowani - mielsimy 3 dni na znalezienie lokum - i jakos wyszlo. Trzymam kciuki. Najlepiej, abys mial przynajmniej przyrzeczenie o zatrudnieniu a tak wogole, gwarantem moze tez byc pracodawca.
                • peros1 Re: wynajem mieszkania 28.02.08, 22:13
                  OK dziekuje,pocieszylas mnie:)wlasnie o tym myslalem,zeby sprobowac
                  przedstawic ang.pay slipy i rozne rachuneczki,moze jakies referencje
                  rowniez.Ja jestem bardzo mocnym optymista i wiem ze sie uda :)
                  Pozdrawiam Serdecznie:)
                  • dame_de_lotus Re: wynajem mieszkania 29.02.08, 08:19
                    Jasne, ze trzeba probowac, bo przeciez nie jestes w sytuacji, ze w ogole nigdy nie pracowales i wtedy moglby byc problem. Masa ludzi sie przenosi z kraju do kraju, wiec jak im sie udaje, to czemu by nie Tobie?

                    Jeszcze mi sie przypomnialo, ze w Paryzu w kazdym razie agencje i osoby prywatne sa przewrazliwieni na punkcie posiadania CDI, wystarczy fakt, ze jest sie na CDD to juz kreca glowa z niezadowoleniem.

                    Wiec pokseruj wszystko co sie da, dolacz swoja umowe o prace koniecznie (bez tego bedzie ciezko), poza tym dokumenty od gwaranta (czasem tez wymagaja dolaczenia umowy o prace takze i gwaranta, ale to nie wszedzie) i moze na poczatek nie szukaj jakis ekskluzywnych apartamentow, bo szukanie i akceptacja zajmie Ci to troche wiecej czasu. Popracujesz troche we FR i wtedy pewnie latwiej bedzie Ci cos lepszego znalezc.
                      • dame_de_lotus Re: wynajem mieszkania 01.03.08, 15:25
                        Oj, to nic strasznego ;)

                        CDI to contrat à durée indéterminée, czyli na czas nieokreslony
                        CDD to contrat à durée déterminée - odpowiednio na czas okreslony

                        Wiec unikac trzeba CDD i majac kontrakt CDI nie powinno byc problemow, bo w agencjach czy u wlasciciela pierwsze co sie pytaja, to czy ma sie CDI. Oznajmiajac, ze ma sie "tylko" CDD, lub co gorsza jest sie "intérimaire", to moze byc ciezko. W Paryzu w kazdym razie, z tego co slysze, moze na dalszych przedmiesciach w koncu mozna cos znalezc.
    • prevostiere Re: Przeprowaszka z Anglii do Francji. 06.03.08, 08:25
      Popatrz na dwie strony internetowe
      www.pap.fr
      www.seloger.fr (albo com)
      Ta pierwsza to ogloszenia osob prywatnych, jest duzo ofert mieszkan
      do wynajecia, ta druga to raczej agencje nieruchomosci. Mysle ze
      pozwoli Ci sie to zorientowac np. w cenach.
      Potwierdzam poprzednie wypowiedzi, ze wynajecie mieszkanie nie jest
      latwe ...¨POwodzenia !

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka