Dodaj do ulubionych

Reaktywacja połączeń kolejowych !!!

20.06.06, 00:18
Od nowego rozkładu jazdy PKP (tj. od 12. grudnia br.) reaktywowane będą
połączenia Żary - Węgliniec oraz Żary - Niegosławice, przez Żagań, Szprotawę.
Obsługiwane będą oczywiście przez szynobusy. W przyszłości może powrócą tu
pociągi...Póki co dobre i to.
Źródło:
www.pr.pkp.pl/code/glowna.php
Obserwuj wątek
      • melocot Re: Reaktywacja połączeń kolejowych !!! 21.06.06, 20:37
        croolick napisał:

        > O! Powrot polaczenia Wegliniec z Zary to swietny pomysl!

        Świetny pomysł tylko i wyłacznie wówczas gdy w Węglińcu będzie JAKIEKOLWIEK
        skomunikowanie w kierunkach: Wrocław, Zgorzelec (Niemcy) i Jelenia Góra.
        Niestety pociągi do Jeleniej Góry z Węglińca w liczbie dwóch/dobę (!!) z
        adnotacją "Kursuje do 30.VI.2006" nie wróżą dobrze... Dolnośląski ZPR, który
        włada zagrożonym odcinkiem Węgliniec - Jelenia Góra, chce z chwilą wznowienia
        ruchu na lini Żary - Węgliniec zlikwidować połączenia Żagań - Legnica :o


        >Zary - Szprotawa? No coz nie wroze powodzenia, a moze sie myle?

        Wznowienie ruchu Żary - Niegosławice (a nie tylko do Szprotawy) "scalałoby"
        powiat żagański. Obecnie z gminy Niegosławice aby dostać się do siedziby
        powiatu trzeba korzystać z przesiadkami z komunikacji PKS. Pomijając
        owe "scalenie" powiatu żagańskiego wystarczy spojrzeć na czas podrózy PKS ze
        Szprotawy do Żagania: 28 min. wobec szynobusu, który pokona tą trasę w 18 min.
        Natomiast w rel. Szprotawa - Zary PKS-em zwyklym 50 min. (nawet jesli zaplacimy
        wiecej za kurs posp. to i tak pojedziemy 45 min.), a szynobus nie przekroczy
        czasu 35 min.

        > Eh, zeby tak jeszcze wrocil pociag Jelenia Gora - Szczecin p. Zary...

        Pociag w tradycyjnej formie tj. Lok+wagony jest szalenie finansochlonny, a jak
        wiadomo na kolei "natychamiast uruchomimy każdy pociąg tylko DAJCIE kasę".
        Nadzieja dla naszego poludniowego regionu lubuskiego w dobrze skonstruowanych
        połaczeniach lokalnych, w których Żary bedą typowo lokalnym punktem
        przesiadkowym. Te same połaczenia lokalne jednoczesnie MUSZĄ BYĆ SKOMUNIKOWANE
        w węzłach przesiadkowych tj. Zielona Góra, Węgliniec i Forst skąd szybkimi
        pociagami dojedziemy do duzych stacji przesiadkowych (Wrocław, Poznań,
        Cottbus). W konsekwencji powstaną połaczenia dalekobieżne.
        • croolick Re: Reaktywacja połączeń kolejowych !!! 22.06.06, 00:11
          melocot napisał:

          > Świetny pomysł tylko i wyłacznie wówczas gdy w Węglińcu będzie JAKIEKOLWIEK
          > skomunikowanie w kierunkach: Wrocław, Zgorzelec (Niemcy) i Jelenia Góra.

          racja, ale wiedz, ze bardzo wielu ludzi onegdaj dojezdzalo do Zar z kierunku Ruszowa, moze znowu zaczna jezdzic pociagami?

          > Wznowienie ruchu Żary - Niegosławice (a nie tylko do Szprotawy) "scalałoby"
          > powiat żagański. Obecnie z gminy Niegosławice aby dostać się do siedziby
          > powiatu trzeba korzystać z przesiadkami z komunikacji PKS. Pomijając
          > owe "scalenie" powiatu żagańskiego wystarczy spojrzeć na czas podrózy PKS ze
          > Szprotawy do Żagania: 28 min. wobec szynobusu, który pokona tą trasę w 18 min.
          > Natomiast w rel. Szprotawa - Zary PKS-em zwyklym 50 min. (nawet jesli
          > zaplacimy wiecej za kurs posp. to i tak pojedziemy 45 min.), a szynobus nie
          > przekroczy czasu 35 min.

          hmm, a co z cena biletu? Bo jak na razie to IMHO PKP PR prowadzio baaardzo "dziwna" polityke cenowa - nie "zniza" sie do takich "prostackich" trickow jak obnizka cen i promocje cenowe...

          > Te same połaczenia lokalne jednoczesnie MUSZĄ BYĆ SKOMUNIKOWANE
          > w węzłach przesiadkowych tj. Zielona Góra, Węgliniec i Forst skąd szybkimi
          > pociagami dojedziemy do duzych stacji przesiadkowych (Wrocław, Poznań,
          > Cottbus). W konsekwencji powstaną połaczenia dalekobieżne.

          No ba! Tozto oczywiste, ale czy w Pekapie sa ludzie, ktorzy to rozumieja? Dotychczasowa praktyka pokazuje, ze mozna watpic...
          • melocot Re: Reaktywacja połączeń kolejowych !!! 22.06.06, 18:48
            > bardzo wielu ludzi onegdaj dojezdzalo do Zar z kierunku Ruszowa, moze znowu
            zaczna jezdzic pociagami?

            Jeżeli nie ma w tej chwili połaczeń między tymi punktami (nie liczę tych dwóch
            kursów ustalonych "pod mlodziez szkolną", a wiec sa to niewygodne godziny dla
            pozostałych grup) to w przypadku zaistnienia tego polaczenia wydaje mi sie, że
            nie bedzie źle.

            > hmm, a co z cena biletu? Bo jak na razie to IMHO PKP PR prowadzio
            baaardzo "dziwna" polityke cenowa - nie "zniza" sie do takich "prostackich"
            trickow jak obnizka cen i promocje cenowe...

            Miedzy roznymi PKS-ami oraz prywatnymi busami toczy sie "wojna" cenowa. W
            poludniowej cześci lubuskiego owa wojna toczy sie tylko na jednej trasie: Żary -
            Zielona Góra. Co w takim razie z potencjalnymi pasażerami z innych tras:
            Szprotawa - Żagań/Żary, Tuplice - Żary, Wegliniec - Iłowa - Żary gdzie
            konukurencji nie ma ? Dlaczego 5,50 zł wystarcza na przejazd 46 km (PKS Żary na
            lini do Zielonej Góry), a owe 5,50 zł nie wystarcza na przejazd 20 km (1/2
            trasy do ZG !) do Lubska: bilet 7,20, albo Wymiarek, czy Łeknicy ? PKP Przewozy
            Regionalne jak na razie skupiają sie na konkurowaniu z inna spółką w swojej
            grupie kapitałowej - PKP InterCity co myslę jest nieporozumieniem.
            Od dawna słychać głosy o utworzeniu regionalnych przedsiebiorstw świadczących
            usługi transportu kolejowego na bazie samorzadów wojewodztw. Wystarczy spojrzeć
            na "namiastkę" takiego regionalego przedsiebiorstwa: Dolnoślaski ZPR, który
            zawarł porozumienie ze zwiazkiem transportowym ZVON. Związek ZVON na okreslonym
            terenie (PL - DE - CZ) oferuje bilet całodzienny uprawniajacy za 20 zł dowoloną
            ilośc podrózy wszystkimi kolejami łaczącymi trzy państwa oraz komunikacją
            publiczną miedzymiastową czy wreszcie komunikacją miejską wewnątrz wiekszych
            miast.
            Na naszym "podwórku" nie ma jakiegokolwiek koordynatora regulujacego połaczenia
            komunikacyjne na styku komunikacja miejska (obszar miastaX - dworzecX) - kolej
            bądź komunikacja miedzymiastowa (z X do Y) - komunikacja miejska (dworzecY -
            obszar miastaY). Każde przedsiębiorstwo transportowe ustalając godziny odjazdu
            kieruje się prawem: wyjedziemy o tej godzinie, a jak nie bedzie chetnych to
            skasujemy albo pomyślimy nad inną porą. Zresztą PKP Przewozy Regionalne z
            centralą w Warszawie nie sa i nie będą w stanie reagować w odpowiedni sposob na
            potrzeby kazdego z 16 wojewodztw. Szansa jak mysle w utworzeniu z samorzadami
            wojewodztw zwiazków/przedsiebiorstw do ktorych wejdą wszyscy publiczni
            przewoznicy działajacy na terenie wojewodztwa/regionu. Wtedy można zastanwiać
            się na promocjami...
      • melocot Re: Reaktywacja połączeń kolejowych !!! 21.06.06, 19:59
        Pojazdy SA132 z Bydgoskiej PESY w liczbie cztery zostaną zakupione po wygranym
        przetargu przez Województwo Lubuskie, a więc to Lubuski Zakład Przewozów
        Pasażerskich "dostanie" je w użytkowanie. Pierwszy pojazd z przetargu ma być
        dostarczony w październiku 2006.
        Ogłoszenie o przetargu: www.uzp.gov.pl/biulety/2006/3/3_508.html
        Rozstrzygnięcie przetargu: www.lubuskie.pl/pl/main/ogloszenia.php?
        show=1&id=222
        Wiecej szczegółów nt. wykorzystania pojazdów oraz ich finansowanie:
        www.lubuskie.pl/pl/main/aktualnosci.php?show=1&id=1595
        • grudziadz1939 Re: Reaktywacja połączeń kolejowych !!! 22.06.06, 19:44
          "Miesiąc temu miało dojść do podpisania umowy pomiędzy zarządem województwa
          lubuskiego a zwycięzcą przetargu na budowę kolejnych szynobusów. Tymczasem do
          podpisania takiej umowy nie doszło.
          Na przeszkodzie stanęła skarga , jaką do sądu okręgowego w Zielonej Górze
          złożyły Poznańskie Zakłady Naprawy Taboru Kolejowego. Zakwestionowały one
          specyfikację przetargu. Wcześniej firma złożyła skargę do urzędu zamówień
          publicznych. Jednak wyrok sadu arbitrażowego był niekorzystny. W odpowiedzi
          urząd marszałkowski złożył wniosek do sądu o odrzucenie skargi oraz umożliwienie
          podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu- powiedział wicemarszałek lubuski Edward
          Fedko.
          Jeżeli sąd okręgowy zajmie stanowisko po myśli samorządu województwa to istniej
          szansa , że jeszcze w tym roku pojawi się pierwszy z czterech szynobusów.
          Kolejne mają zostać oddane do użytku w ciągu trzech lat. W przypadku
          niekorzystnego wyroku może być zagrożony program budowy szynobusów. Do końca
          tego roku samorząd musi wykorzystać cześć pieniędzy , jakie otrzymał z budżetu
          państwa. "
          Źródło:
          www.zachod.pl/zachodv1/main.php
          Dojdzie jeszcze do tego, że poznańskie ZNTK (te, które do tej pory dostarczały
          nam wieczne psujące się pojazdy i nie potrafiły ich w miarę sprawnie serwisować)
          zablokują przetarg i nici z nowych szynobusów.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka