Dodaj do ulubionych

Od sierpnia nowe ceny biletów ZTM w 2 strefie.

27.04.11, 12:27
Nie dość że ZTM każe sobie dofinansowywać swoje linie to jeszcze takie drakońskie podwyżki.
Komu pensja skoczyła o 33% W II strefie taryfowej: bilet jednorazowy z 4,20 zł do 5,60 zł

www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,ratusz-podal-o-ile-maja-zdrozec-bilety,176771.html
Obserwuj wątek
      • acha2805 Re: Od sierpnia nowe ceny biletów ZTM w 2 strefie 27.04.11, 23:15
        Szlag by tą Bufetową i jej załogę ;/
        W tym wypadku nie bardzo opłaci się Radzyminowi finansowanie linii 738... Może za X-lat, jak już powstanie obwodnica obecnej obwodnicy i cały ruch poleci sobie nową trasą szybkiego ruchu. Wtedy może ZTM dostrzeże, że ludzi zwyczajnie NIE STAĆ na to żeby płacić za bilet jednorazowy 5,60zł, a z czasem i jeszcze więcej.
        Pozostaje mi albo kupić samochód albo przestać jeździć do Warszawy. Albo... autostop wink
        • flancowany Re: Od sierpnia nowe ceny biletów ZTM w 2 strefie 27.04.11, 23:56
          Imienny 30-dniowy zdrożeje z 116 zł do 156 zł co da wzrost średniego dziennego kosztu przejazdu (w obie strony przez 20 dni) z 5,80 zł do 7,80 zł.

          Za 156 zł można kupić ok 30 litrów benzyny lub oleju napędowego co przy spalaniu rzędu 6 litrów na 100 km i średniej odległości 25 km z centrum Radzymina do centrum Warszawy starczy na 10 dni, bez zbaczania z trasy i pozostałych kosztów.

          Za 156 zł można kupić ok 60 litrów gazu LPG co przy spalaniu rzędu 8 litrów na 100 km i średniej odległości 25 km z centrum Radzymina do centrum Warszawy starczy na 15 dni, bez zbaczania z trasy i pozostałych kosztów.

          Koszt takiej samej podróży z z centrum Radzymina do centrum Warszawy w tą i z powrotem z użyciem biletu dobowego to 19 zł, czyli kwota 156 zł starczy na 8 dni i 4 zł reszty.

          Koszt takiej samej podróży z z centrum Radzymina do centrum Warszawy w tą i z powrotem z użyciem biletów jednorazowych to 18,40 zł, czyli kwota 156 zł starczy na 8 dni i 8,80 zł reszty.

          W przypadku likwidacji ZTM sądzę że cena 4 zł u prywaciarzy nie utrzymałaby się jeden dzień i zapewne wzrosła do 5 zł, co dałoby dzienny koszt minimum 17,20 zł, czyli kwota 156 zł starczy na 9 dni i 1,20 zł reszty.

          Czyli po likwidacji ZTM najkorzystniej wychodzi podróżowanie małolitrażowym samochodem napędzanym gazem LPG. Nie ma ktoś sprzedać SC na gaz?
        • flancowany Re: Od sierpnia nowe ceny biletów ZTM w 2 strefie 28.04.11, 00:01
          A co do HGW to Warszawa od dłuższego czasu promuje bilety okresowe, jednorazowe traktując jako te kupowane przez przyjezdnych.

          Ciekaw jestem o ile spadłyby wpływy do budżetów gmin satelickich gdyby Warszawa wprowadziła zniżki w cenach usług komunalnych w Warszawie, czyli głównie ZTM, żłobki i przedszkola, dla osób płacących podatki w Warszawie?
              • kupasz Re: Od sierpnia nowe ceny biletów ZTM w 2 strefie 30.04.11, 09:23
                Nas mieszkańców Radzymina chroni przed dotychczasową samowolką właśnie ZTM

                A jak nie bylo ZTM co chronilo nas miaszkancow Radzymina przed samowolka cenowa? Bo nie przypominam sobie zeby kiedys ceny biletow byly nienaturalnie wysokie.
                Ale kazdy powod jest dobry zeby usprawiedliwic wprowadzenie tego czegos.
                Na poczatku mowiliscie, ze ma usprawnic komunikacje. Jak sie okazalo, ze jedzie wolniej niz prywatne i jest niewygodny na dlugich dystansach mowiliscie, ze to nalezy do obowiazkow gminy.
                Teraz jak bedzie drogi to piszecie, ze tylko dzieki ZTMowi ceny biletow prywatnych linii nie skoczyly do gory i to zwieksza wartosc waszych dzialek.
                Jak ceny benzyny beda po 20 zl za litr powiecie pewnie, ze nasi kochani politycy troszcza sie o nasze zdrowie bo wiecej ludzi jezdzi rowerami.
                • aniuta65 Re: Od sierpnia nowe ceny biletów ZTM w 2 strefie 30.04.11, 12:32
                  Na trasie Warszawa Radzymin mamy autobusy prywatne i ZTM. Jaka jest sytuacja na trasie Radzymin Wołomin.Nie ma tu konkurencji ZTMu. Bilet do Ciemnego jezeli się nie myle od dawna kosztuje juz 3 zł.Jest to praktycznie 1 przystanek od Radzymina. Moze ktoś podpowie ile kosztuje bilet do Wołomina 3.5 zl czy juz 4 zł. Roznica w km Radzymin -Warszawa i Radzymin Wołomin jest znaczna. Jaka jest roznica w cenie biletów?
                          • elizabeth40 Re: Od sierpnia nowe ceny biletów ZTM w 2 strefie 01.05.11, 14:17
                            Reasumując, są zwolennicy i przeciwnicy obu rozwiązań komunikacji do Warszawy i niech tak zostanie. Natomiast klient ma możliwośc dokonania samodzielnie wyboru który środek transportu wybierze.


                            Co do cen prywatnych autobusów cyt. "nie możemy podnieśc cen a już dawno powinno to byc, ponieważ stracimy klientów". Są to słowa prywatnego przewoźnika.
                              • kupasz Re: Od sierpnia nowe ceny biletów ZTM w 2 strefie 01.05.11, 22:22
                                ciekawe czy bylibyście tacy cwani jakbyście musieli dopłacać do jeżdżących samochodami lub prywatnymi liniami? A do transportu zbiorowego nic nie mam póki każdy jeździ za swoje.skończą nie dopłaty to zobaczymy czy będziecie tacy cwani jak bilety jednorazowe ztm będą kosztować 10 zł.poczekamy zobaczymy.
                                        • elizabeth40 Re: Od sierpnia nowe ceny biletów ZTM w 2 strefie 02.05.11, 20:17
                                          Ja również chce likwidacji dofinansowania dla nieuczciwych "naciągaczy" w wielu dziedzinach a nie mam na to wpływu np.
                                          - samotne matki (konkubinat)....
                                          - 200 laptopów z unii i opłata za sygnał w mającym trwac programie do 2017 roku
                                          - stypendium socjalne dla "ubogich" w szkołach
                                          - i wiele, wiele innych..................
                                          • kupasz Do rypioze i elki40 02.05.11, 23:14
                                            Podsumowujac ta glupia rozmowe:
                                            1. Przyznaliscie, ze ZTM jest najgorszym srodkiem transportu ale powinien byc bo dzieki dofinansowaniu wszystkich jest jeszcze w miare "tani".
                                            2. Przyznaliscie, ze powinien byc mimo, ze przez niego kierowcy prywatnych samochodow musza stac w gigantycznych korkach (bus pasy) mimo, ze placa wielkie podatki kupujac droga benzyne.

                                            Dziekuje za rozmowe.
                                            • flancowany Do wszechwiedzącego 03.05.11, 10:29
                                              > Podsumowujac ta glupia rozmowe
                                              Dla mnie nie była głupia, bo ja w głupich nie uczestniczę. wink
                                              Dziwię Ci się że angażujesz się w dyskusje które uważasz za głupie.

                                              > 1. Przyznaliscie, ze ZTM jest najgorszym srodkiem transportu ale powinien byc
                                              > bo dzieki dofinansowaniu wszystkich jest jeszcze w miare "tani".

                                              Jest najgorszy w konkurencji - czas przejazdu, ale najlepszy w konkurencji - gwarancja odbycia się kursu, bo jeździ w "piątek, świątek i niedzielę".

                                              > 2. Przyznaliscie, ze powinien byc mimo, ze przez niego kierowcy prywatnych
                                              > samochodow musza stac w gigantycznych korkach (bus pasy) mimo, ze placa wielkie
                                              > podatki kupujac droga benzyne.

                                              Każdy z nas płaci wielkie podatki, a kupując paliwo bezpośrednio nie gwarantujesz sobie większego prawa do korzystania z drogi niż pasażer autobusu kupujący paliwo pośrednio, bo w cenie biletu. A z podatków zawartych w cenie paliwa ani złotówka nie idzie bezpośrednio na drogi. A korki na ulicach robią głównie podróżujący samotnie kierowcy samochodów osobowych, bo przegubowy autobus mogący przewieźć ok. 150 osób zajmuje 20 metrów drogi a 150 samochodów zajmuje 500 metrów.
                                              Czyli kto robi większe korki na drogach?

                                              > Dziekuje za rozmowe.

                                              Również dziękujemy i życzymy dalszych sukcesów na innych forach. big_grin
                                              • kupasz Re: Do wszechwiedzącego 03.05.11, 20:36
                                                przegubowy autobus mogący przewieźć ok. 150 osób

                                                Oboz pracy jeszcze wiecej i nie trzeba dojezdzac!

                                                A jesli chodzi o buspasy to wkleje obrazek bo mi sie juz nie chce opuszkow palcow zdzierac.https://css.przyspieszenie.pl:8080/wp-content/gallery/buspasy/buspas-ulice-korki-2.jpg
                                                • flancowany Re: Do wszechwiedzącego 03.05.11, 22:24
                                                  Dziękuję bardzo za poparcie mojego twierdzenia, Twoja fotka idealnie oddaje stwierdzenie ile miejsca zajmuje autobus a ile samochody osobowe wiozące najczęściej tylko kierowcę. big_grin Popatrz w ilu samochodach jedzie tylko kierowca. A na dodatek jeden autobus znacznie mniej zanieczyszcza środowisko naturalnie niż 150 samochodów osobowych. wink
                                                  • kupasz Re: Do wszechwiedzącego 03.05.11, 22:37
                                                    No i?
                                                    Twoja odpowiedz doskonale obrazuje interwencjonistyczny tok twojego myslenia.
                                                    Kaz ludziom pracowac w obozie pracy to tez nie bedzie korkow. I zaden samochod nie zanieczysci powietrza.
                                                    Swiat na szczescie jest inny. Ja na zdjeciu widze stlamszonych przez takich jak ty kierowcow bo podobni do ciebie dali wybranym buspas. Nie dosc, ze ci kierowcy placa na te sardynki w autobusach to jeszcze przez nich musza stac w gigantycznych korkach.
                                                    To ze wybrali samochody to tylko dobrze o nich swiadczy, ze nie chca sie dusic ze 150 osobami na kilkunastu metrach kwadratowych.
                                                    No ale spoko. Wartosc twojej dzialki wzrosla. Dopiąłeś swego.

                                                  • flancowany Re: Do wszechwiedzącego 04.05.11, 00:43
                                                    Jeśli dla Ciebie posiadanie samochodu i codzienne stanie nim w korku jest dla Ciebie oznaką wolności, to po prostu jest mi Ciebie szkoda, bo chyba inaczej rozumiemy wolność wyboru.

                                                    Niestety wartość mojej nieruchomości nie wzrosła dzięki ZTMowi, bo ZTM nie dojeżdża do mojej wsi.

                                                    Powiem Ci jeszcze coś, przez 15 lat posiadania prawa jazdy i mieszkania w tym czasie w Warszawie nie używałem samochodu do jeżdżenia do szkoły, do i w pracy, bo korzystałem z ZTM i były okresy gdy nie posiadałem samochodu bo nie był mi potrzebny i jeżdżenie nim było bez sensu. Koszty utrzymania samochodu stojącego tygodniami na parkingu były znacznie wyższe niż korzystanie z taksówek, nie wspominając o utracie wartości samochodu.
                                                    Gdy przeprowadziłem się do mojej podradzymińskiej wsi byłem bardzo zadowolony, że będę miał potrzebę codziennej jazdy samochodem i faktycznie na początku sprawiało mi to wielką frajdę. Jednak z roku na rok, gdy czas przejazdu wydłużał się coraz bardziej, a większość podróży spędzałem stojąc w korkach, a następnie polując na miejsce parkingowe, siedzenie za kółkiem zaczęło mi sprawiać coraz mniejszą frajdę. Dziś z coraz większą chęcią zajmuję fotel pasażera, bo prowadzenie samochodu mi zbrzydło.

                                                    A co do komunikacji na trasie Warszawa - Radzymin to z usług zarówno ZTM jaki i przewoźników prywatnych korzystam okazjonalnie, kilka - kilkanaście razy w roku. Zwykle w godzinach szczytu wybieram przewoźników prywatnych, bo podróż trwa szybciej i kursów jest dużo, ale w godzinach wieczornych zwykle wybieram ZTM bo kursuje regularnie i częściej.
                                                  • mszewczyk75 Re: Do wszechwiedzącego 04.05.11, 07:08
                                                    kupasz"Swiat na szczescie jest inny. Ja na zdjeciu widze stlamszonych przez takich jak ty kierowcow bo podobni do ciebie dali wybranym buspas. Nie dosc, ze ci kierowcy placa na te sardynki w autobusach to jeszcze przez nich musza stac w gigantycznych korkach."

                                                    A guzik prawda mędrusiu ! Tym stwierdzeniem udowodniłeś tylko, że siedzisz mentalnie głęboko w cywilizacyjnym zadupiu !

                                                    Bus Rapid Transit (BRT) z dedykowanymi pasami ruchu to powszechnie znany i stosowany system transportu w aglomeracjach miejskich w wielu krajach - zarówno tych uboższych jak i tych najbogatszych.

                                                    Lubisz bujać tyłek w aucie ? Nikt ci nie zabrania ! Masz do dyspozycji całe dwa pasy. Sądzę, że sardynki zapewne mają głęboko w poważaniu zarówno Twoje współczucie jak i żale.

                                                    W załączeniu fotki, żebyś wiedział jak to naprawdę wygląda na świecie.

                                                    TransMilenio - Bogota (Kolumbia)
                                                    https://www.celsias.com/media/uploads/admin/800184617_4bed876994-1.jpg

                                                    Pekin
                                                    https://www.chinapage.com/transportation/brt/brt028.jpg

                                                    Kurtyba (Brazylia)
                                                    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/Curitiba_04_2006_04_RIT.jpg

                                                    Sztokholm
                                                    https://farm5.static.flickr.com/4004/5077663241_8985bfd838.jpg
                                                • agamek12 Re: Do wszechwiedzącego 04.05.11, 09:48
                                                  kupasz, przecież to Twoje zdjęcie pokazuje jak sensowne są te buspasy. Zwróc uwagę, że na tym zdjęciu widać około 40 aut osobowych, w których (stoi w miejscu) około 50 osób. Jednocześnie w 2 jadących(!) autobusach podróżuje (porusza się) pewnie grubo ponad 100 osób. Gdyby nie było buspasów, to w korku stałoby(!) wciąż około 40 pojazdów, a w nich ponad 150 osób. Wiec co jest sensowniejsze? Stojące(!) w miejscu 150 osób, czy poruszające się(!) ponad 100 osób?
                                                  Aha, żeby nie było: ja nacodzień poruszam się swoim samochodem, ale tylko dlatego, że mam świetny dojazd i do pracy dojeżdzam (bez żadnych korków) w 30-35 minut. Gdybym miał jechać do pracy w centrum 1,5h (zarówno autem, jak i autobusem), wybrałbym bilet miesięczny na "zbiorkom" za 100-150zł zamiast paliwa za 800-1000zł... I nie widzę powodu dla którego ktoś niemałby korzystać z ZTM-u współfinansowanego moimi podatkami... Jak Tobie to nie pasuje, to przestań płacić podatki smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka