Dodaj do ulubionych

Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe

27.10.11, 15:35

W dniu wczorajszym burmistrzowie poinformowali radnych zasiadających w Komisji budownictwa, że ZTM chce się wycofać z obsługi linii 734 do Załubic i linii 740 do Nadmy. W zamian miałyby być uruchomione linie „N”, obsługiwane przez małe busy, które dowoziłyby mieszkańców gminy Radzymin do linii obsługiwanych przez ZTM: w przypadku Załubic do pętli autobusowej w Ryni, na której kończy swój bieg linia 705, natomiast w przypadku Nadmy do pętli autobusowej Struga Czarna, na której kończy swój bieg autobus linii 718. W busach miałyby być honorowane bilety ZTM, tak więc na jednym bilecie można byłoby dostać się do Warszawy, z przesiadką w Strudze. Zgodnie z zapewnieniami burmistrzów busy miałyby być tak zsynchronizowane z autobusami ZTM, żeby przyjeżdżały 2-3 min przed odjazdem/przyjazdem autobusu 718. Linia „N” obsługująca m.in. mieszkańców Nadmy zaczynałaby swój bieg w miejscowości Dąbkowizna i przebiegała przez Wólkę Radzymińską, Sieraków, Słupno, następnie Nadmę (ul. Stara, Szkolna, Jaworówka) do pętli na Strudze i z powrotem. Oficjalnym powodem takiego rozwiązania jest brak taboru ZTM. Nieoficjalnych powodów zapewne pojawi się na tym forum wiele.
Uchwała zmieniająca sposób i zakres komunikacji na terenie Gminy Radzymin zapewne pojawi się na najbliższej sesji rady miejskiej, dlatego proszę Państwa o opinię na temat propozycji burmistrzów.
Obserwuj wątek
    • projekt74 Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 27.10.11, 20:39
      Panie Krzysztofie,

      Nie mam nic przeciwko wykorzystywaniu moich wypowiedzi, ale kopiując kropka w kropkę czyjś teks forum.gazeta.pl/forum/w,47629,130082802,130082802,Likwidacja_linii_740.html
      i wklejając go w inne miejsce (np. do pracy dyplomowaneja, czy też na forum internetowym) wypadałoby podać jego autora. Prawda?

      Pozdrawiam,
      Marek Brodziak
    • aniuta65 Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 27.10.11, 20:45
      Ja bym jeszcze zaproponowała aby linia 738 była linią przyśpieszona. Od czasu zmiany na Pl.Bankowy jest tragedia. Mysle tu o powrocie. W godzinach szczytu osoby starsze mają problem z wejściem do autobusu. Kto silniejszy ten wchodzi. Potem okazuje sie ze osoby jadą do Targowka lub Zacisza o Markach nie wspomnę. Gdy była petla na Dw.Wschodnim mozna było spokojnie wejść do autobusu. To co jest teraz to koszmar.
    • beniusia82 Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 28.10.11, 15:43
      Moim zadaniem na trasie do Załubic nie sprawdzą się linie „N”, obsługiwane przez małe busy, ponieważ bardzo dużo osób dojeżdża z Załubic do pracy, szkoły i na studia - rano autobus jest pełny, mały bus nie pomieści raczej takiej ilości osób. Poza tym w sezonie letnim szczególnie rano bardzo dużo osób przyjeżdża do Załubic na działki w tym przypadku małe busy też się nie sprawdzą. A co w sytuacji kiedy bus spóźni się i nie przyjedzie do Ryni na czas? Czy pasażerowie maja stać na pętli godzine czy dwie i czekać na kolejny autobus lini 705??? Bardzo dużo młodych osób zdecydowało się na nauke w szkołach warszawskiech ze względu na dobry dojazd do Warszawy.
    • radzyminiak.eu Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 28.10.11, 20:13
      W końcu zaczyna się dziać to, co już dawno powinno się stać. Likwidacja tego skandalicznego marnotrawstwa gminnych pieniędzy, jaką jest dopłacanie milionów do ZTM.

      Najbardziej rozbawił mnie fragment "ZTM chce się wycofać z obsługi linii...". ZTM? Oni z chęcią puściliby swoje autobusy nawet do Wyszkowa, gdyby znaleźli się tam frajerzy, którzy dopłaciliby na ten cel z 5 MLN PLN.

      Najpewniej po prostu gmina nie ma już pieniędzy na dopłacanie do tego "interesu" i chce zwalić winę na ZTM, że niby "my to byśmy chcieli, ale oni nie chcą"...

      Mam nadzieję, że w ślady 740 i 734 pójdzie najdroższa linia, czyli 738, która jest niczym innym jak dofinansowaniem biednych mieszkańców Marek przez zamożnych mieszkańców Radzymina.

      Zamiast tego czerwonego szajsu, mają być małe busy. Z pewnością jest to bardziej korzystne dla finansów gminy. Martwi mnie jednak jedno. Obawiam się, że owe busy będą miały takie samo obłożenie jak obecne busy do Załubic, do których o ile się nie mylę, również dopłacamy. Kilka razy widziałem takiego busa odjeżdżającego z przystanku w centrum. Raz jeden siedziała tam jedna osoba (nie licząc kierowcy).
      Czy z tymi nowymi busami nie będzie tak samo?

      Współczuję panu radnemu Brodziakowi. Założę się, że on doskonale zdaje sobie sprawę jak beznadziejną decyzją było pompowanie milionów w ZTM w sytuacji gdy nie ma pieniędzy na podstawowe usługi jak drogi, chodniki czy podłączenie wszystkim wody (brat żony czeka na podłączenie wody do nowego domu ponad rok). Problem w tym, jak teraz powiedzieć mieszkańcom, że czerwone autobusy trzeba zlikwidować. Mimo, że jeździ nimi mało osób, (szczególnie w porównaniu do kosztu) to będą oburzeni, że zabiera się im to, "co się im należy".

      Należy się jednak wam, jak i nam, co innego. Najpierw zbudujmy podstawy wieku XX jak drogi, chodniki, oświetlenie, media. Dopiero potem, jak zostaną jakieś pieniądze, rozważmy czy jest sens wyrzucać je w błoto takiego ZTMu.

      To wszystko było pisane kilka lat temu, gdy "czerwoniaki" wchodziły do Radzymina na zaproszenie małej grupki osób z radzymińskiego "Forum". Ich pomysł podchwycili radni, którzy czując się chyba zagrożeni przez młodych, postanowili pokazać, że oni też potrafią. I pokazali. Jak się wyrzuca miliony z gminnej kasy na usługę, którą prywatni przedsiębiorcy oferują kilka razy taniej.

      P.S. Ktoś zawistny pisał tu kiedyś, że jak tylko bilety ZTMu pójdą w górę, to zaraz ceny podniosą również znienawidzeni prywaciarze. I co? Jakoś nie podnieśli (jeszcze) mimo szalejących cen paliw. Dlaczego? Czyżby dopłacali do interesu? A może ktoś ich dotuje milionami z podatków tak jak ZTM? Nie, robi to po prostu konkurencja. Niestety nieuczciwa, nad czym ubolewam.

      Koszt przejechania z centrum Radzymina do biedronki czerwoniakiem? 5,6 zł.
      Ten sam przejazd prywatnym autobusem? 2,5-3,5 zł.

      Tylko kto by kasował bilet w Radzyminie..?
      • aniuta65 Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 28.10.11, 21:04
        Dla ścisłości bilet MZA do Biedronki kosztuje 2.6 zł, ulgowy 1.3zł.Jest to bilet 20 minutowy ktorym dojezdza sie trochę dalej niz Biedronka. Dzieci do 7 roku zycia oraz osoby ktore ukończyły 70 lat jezdzą bezpłatnie. Osoba na wozku inwalidzkim oraz rodziny z dzieckiem w wózku nie moga korzystać z prywatnej komunikacji.
      • elizabeth40 Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 29.10.11, 09:08
        radzyminiak.eu napisał:



        > P.S. Ktoś zawistny pisał tu kiedyś, że jak tylko bilety ZTMu pójdą w górę, to z
        > araz ceny podniosą również znienawidzeni prywaciarze. I co? Jakoś nie podnieśli
        > (jeszcze) mimo szalejących cen paliw. Dlaczego? Czyżby dopłacali do interesu?
        > A może ktoś ich dotuje milionami z podatków tak jak ZTM? Nie, robi to po prostu
        > konkurencja. Niestety nieuczciwa, nad czym ubolewam.
        [u]
        Prawdopodobnie pisałam to ja i nie używałam słowa znienawidzeni prywaciarze, ponieważ korzystam z ich usług.
        Prawda jest taka, że bilety na trasie Wyszków - Radzymin podrożały ponieważ tam nie ma konkurencji ZTM, a na trasie Radzymin - Warszawa jest ZTM i jest to alternatywne rozwiązanie dla komunikacji. Trzeba to zaakceptowac tak jak wiele innych rzeczy, a będzie na pewno łatwiej życ, przecież czas i postęp cywilizacji posuwa się do przodu.
          • sas101 Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 30.10.11, 16:07
            Radzyminiak napisał "Problem w tym, jak teraz powiedzieć mieszkańcom, że czerwone autobusy trzeba zlikwidować. Mimo, że jeździ nimi mało osób, (szczególnie w porównaniu do kosztu) to będą oburzeni, że zabiera się im to, "co się im należy".

            Jeździ mało osób???? No to albo nigdy nie jechałes albo sa dwie linie 738, bo jak ja jadę to zarowno z Radzymina jak i do Radzymina obłozenie jest duze, a jeźdzę codziennie w dni powszednie. Co do Marek to owszem część ludzi tam wysiada ale wiekszość jadących z W-wy jededzie do Słupna i Radzymina.

            A co do dbałości w pierwszej kojejności o drogi, chodniki itd mam do radzyminiaka pytanie. Ile (zapewne to wiesz) gmina pozyskala na te cele środków unijnych. Ile inwestycji WYBUDOWANO juz z tych srodków w ciagu ostatnich lat. Ja specjalnie nie widzę aby takie srodki Radzymin pozyskiwał, no dobrze rok temu na kanalizację, a na inne inwestycje? Dlaczego tak mało środkow unijnych jest tu wykorzystywanych, które ulice wybydowano czy wyremontowano przy udziale kasy unijnej? czy na budowe hali sportowej przy jednym zespole szkół albo na boisko przy drugim starano sie o dotację? Jesli nie to tam szukaj brakujacych pieniedzy a nie w potrzebnej linii autobusowej.

            P.S. Byłem niedawno w Olecku. Tam przy udziale kasy unijnej nie dość że buduje sie piekny kompleks sportowy to wyremontowano skwer na rynku a newet powstał z tej kasy ... SZALET MIEJSKI.

      • abc123.trzy pozostałe linie też pewnie zostaną zlikwidowane 02.11.11, 10:36
        www.rp.pl/artykul/55687,743024-Samorzadowy-lataja-dziury-w-budzetach-podnoszac-oplaty-i-podatki.html
        A jak to nie starczy, to się uchwali w sejmie podatek katastralny w wysokości 1% wartości nieruchomości i dalej socjal będzie się kręcił. (mają dom/mieszkanie na kredyt za powiedzmy 400 tys. PLN trzeb będzie oddać państwu 4 tys. pln rocznie).

        interia360.pl/artykul/podatek-katastralny,48616


        Chyba, że ludzie z Radzymina wyjada na ulice?
          • abc123.trzy Re: pozostałe linie też pewnie zostaną zlikwidowa 02.11.11, 14:05
            A czy kradzież jest moralna? Bo przecież nie wszystkich stać na wszystko. I jedni zamiast pracować, żeby sobie dane dobro kupić, kradną. Inni cieszą się z socjalizmu (czyli popierają opodatkowanie jednych (a więc kradzież), żeby im państwo dołożyło) nie przejmując się tym, że system i takie podejście prowadzi do katastrofy.

            To, że mnie nie stać na różne rzeczy, nie implikuje faktu, że będę się domagał tych rzeczy od rządu czy gminy a więc tak naprawdę od moich sąsiadów, rodziców czy kolegów.

            Ziemia w Nadmnie jest tańsza niż w Warszawie m.in. dlatego że nie jest to w centrum i dlatego że trzeba dojeżdżać. Włodarze miast okolicznych niestety nie dostrzegają, że swoimi dopłatami finansują Warszawską firmę ZTM oraz Warszawskich przedsiębiorców, którzy mają tańszych pracowników Warszawie a nie pod Warszawą.
            • aniuta65 Re: pozostałe linie też pewnie zostaną zlikwidowa 02.11.11, 15:45
              Myślac w ten sposob co Pan, ktoś inny mogłby powiedzieć tak - mieszkam w centrum miasta i nie chce aby moje pieniądze szły na utwardzenie drogi za miastem, nie mam dzieci i nie chce aby moje piedządze z podatkow szły na szkoły itd.itd. mozna by dlugo wymieniać. Co z tego ze mamy piękny zakład Coca Cola skoro zatrudnia się tam osoby z Wyszkowa i innych okolic a nie z Radzymina, w TAGO ma pracownikow z Wołomina . Takich przykładów mozna mnozyć. Czy Pan jest samowystarczalny? Nie ma Pan doprowadzonych wodociągów, twardej nawierzchni przy posesji i nie korzysta z dopłat miasta ?
              • abc123.trzy Re: pozostałe linie też pewnie zostaną zlikwidowa 02.11.11, 16:43
                Coca-Cola czy Tago to prywatne firmy i tylko ich właściciel ma prawo decydować jak swoją firmę prowadzić i kogo zatrudniać.

                Ja nie chcę, aby osoby samotne, geje, bezdzietni płacili na szkoły. Za szkoły powinni płacić Ci, którzy z tych szkół korzystają tak jak za benzynę, chleb czy ubrania oraz np. wodę płacą Ci, którzy z tych dóbr korzystają.

                Jakoś tak się dzieje, że to co publiczne to działa słabo albo nie działa. A to co prywatne działa świetnie. Z zazdrością patrzę na prywatne drogi na większych czy mniejszych osiedlach, które są wyasfaltowane albo wyłożone kostką, wszędzie nowe chodniki i brak psich odchodów na trawnikach. Moja ulica pewnie jeszcze długo pozostanie zaniedbana bo jej właścicielem jest gmina.

                Nie jestem samowystarczalny tak jak większość z nas. Ludzkość przez wiele stuleci rozwinęła podział pracy i handel oraz specjalizację. Dzięki temu jesteśmy bogatsi. Finansowanie wspólnych przedsięwzięć pod przymusem sprawia, że nasza cywilizacja chyli się ku upadkowi.
    • radzyminiak.eu Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 04.11.11, 19:06
      sas1 użala się, że gminę byłoby stać nawet na ZTM, gdyby tylko "pozyskiwała" więcej "środków" z UE. Jest to klasyczny przykład mentalności żebraczej, jaką prezentuje zresztą większość naszej klasy politycznej. Zamiast "żebrania" mówi się po prostu "pozyskiwanie". Czy naprawdę aby zrobić coś w tym kraju musimy dostawać pieniądze od obcych mocarstw? Czy nawet na ten zasrany chodnik, asfalt czy latarnię trzeba żebrać w UE żeby były na to "środki"?

      Finansowania autobusu ZTM nie można porównywać do finansowania dóbr w rodzaju dróg publicznych czy latarni. Z prostej przyczyny. W przypadku dróg nie ma w obecnym systemie prawnym innej alternatywy. Musi ich budowę finansować gmina, nikt inny tego nie zrobi. Bo po prostu nie może. W przypadku autobusów ZTM nie jest już tak. Tak samo jak chleb, buty czy usługę fryzjerską - dostarcza to rynek. Nie ma więc żadnej usprawiedliwionej moralnie potrzeby by finansować z podatków miejskich ten czerwony burdel na kółkach. Jest to dokładnie to samo, co dopłacanie do miejskiej piekarni, która piekłaby chleb za 1zł - "bo ludzie głodują i się im należy!" Po co?
        • radzyminiak.eu Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 05.11.11, 19:57
          Też mnie nudzi już powtarzanie w kółko, że 2+2+4. Ale skoro tylu ludzi woła ciągle z uporem maniaka, że 2+2=5, to nie mogę się powstrzymać aby tego nie sprostować.

          Skoro kłamstwo powtarzane 1000 razy staje się prawdą, to może gdy ja powtórzę tyle razy prawdę, to i ją niektórzy w końcu pojmą?
      • sas101 Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 06.11.11, 11:12
        Od raz mi się "radzyminiaku" przypomniała scena z filmu Ranczo gdzie córka zapytała wójta dlaczego nie pozyskuje śrdków unijnych a on odparł "Bo my unijnych srebrników nie potrzebujemy".
        Tyle że to nie są unjne srebrniki. To jest tak naprawdę nasza kasa która w efekcie prywatyzacji polskiej gospodarki jest w postaci zysków pozyskiwana przez obcy kapitał. Dlatego nie mam nic przeciwko temu gdy jakaś kasa wraca z UE w formie dotacji. Brawa dla miast i gmin które potrafia to wykorzystywać masowo na duzą skalę. Prowadzą inwestycje i to jeszcze nie za swoje, a za to co ktoś im daje. Kasa niewykorzystana w ramach dotacji unijnych wróci z powrotem do UE ku jej radości że nieudolni polacy nie potrafili jej w całosci wykorzystać. Nawet przeciwnik UE Korwin-Mikke powiedział kiedyś że kasę z unii jak daja brać, brać póki UE się jeszcze nie rozpadła.

        "Czy nawet na ten zasrany chodnik, asfalt czy latarnię trzeba żebrać w UE żeby były na to "środki"?" ano są takie nieduże miasteczka jak np. Olecko czy większe jak taka Warszawa, które na inwestycje pozyskuja kasę z unii i takimi tekstami na szczęście się nie przejmują.

        "Nie ma więc żadnej usprawiedliwionej moralnie potrzeby by finansować z podatków
        miejskich ten czerwony burdel na kółkach" - a co w tym niemoralnego że korzystaja z tego autubusu masowo ludzie którzy płaca podatki??? Jechałem w czwartek kursem o 6.30. Po zebraniu ludzi z Radzymina i Słupna w Markach nikt już nie mógł się zabrać, takie autobus 738 ma obłożenie. Tak więc dalsza dyskusja nad zasadnością 738 jest bezcelowa. Zresztą Europa przesiada się na komunikację publiczną. Bywałem to widziałem. Np. w Luksemburgu w centrum jest np. wyznaczony maksymalny czas parkowania wynoszacy 2 godz. Do centrum mozesz wjechać co najwyżej aby załatwić szybką sprawę. Do pracy autobusem bo nie masz innego wyjścia.





    • dragonbul Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 07.11.11, 10:35
      Witam, nie likwidujmy linii 734 i 740. Powiniśmy walczyć o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów 738. Złóżmy wspólnie postulat do ZTM o zwiększenie częstotliwości kursów na linii 738.Można też przedłużyć kurs autobusu linii 805. Zatrzymuje się on na małej pętli tuż przed Marcpolem w Markach. A mógłby dojeżdżać do Radzymina. Zbiża się zima i oczekiwanie 40 minut na przystanku w Warszawie na powrót do domu będzie straszne. A jeśli się spóźni? Pozdrawiam
        • kchacinski Re: Argumenty za i przeciw 07.11.11, 16:06
          ZA zamianą na linia dowozowe:
          - niższe koszty, które pozwolą na zwiększenie częstotliwości kursowania l/lub objęcie działaniem komunikacji nowych terenów (Słupna, Sierakowa, może Rudy?)
          - większa możłiwość manewrowania mniejszymi uliczkami - małe busy
          - przerzucenie części kosztów na Marki i Nieporęt - busy będą dowoziły pasażerów do już istniejących linii, które sąsiednie gminy już utrzymują

          PRZECIW:
          - nie dostrzegam, poza tym, ze pasażerowie 734 będą musi8eli się przesiąść w Rynii, a 740 w Strudze (ale Ci i tak się przesiadali na Targówku).
          • abc123.trzy Re: Argumenty za i przeciw 07.11.11, 16:28
            Czy masz wyliczenia, które udowodnią, że te koszty są niższe?
            Skąd pewność, że Marki i Nieporęt się dorzucą?

            Jeśli chcesz, to mogę podać analogiczne argumenty za likwidacją dotacji do ZTM w ogóle. I wtedy rzeczywiście zaczniemy merytoryczną dyskusję o ekonomii.
            • kchacinski Re: Argumenty za i przeciw 07.11.11, 17:15
              1. Radny Marek Brodziak podał cenę wozokilometra o połowę niższą niż w przypadku dużego taboru.
              2. Schemat komunikacyjny zakłada dojazd do istniejących przystanków linii 738 i 705, które istnieją i do których Radzymina się nie dokłada. Nawet jeśli ościenne gminy zarządają dopłat do swoich linii, to negocjacje mogą się przeciągać, a w najgorszym wypadku zostanie ustalona dopłata, która i tak będzie o niebo korzystniejsza niż obecne stawki (100% w Nieporęcie i 50% w Markach).
                • lokalnypatriotaradzymin Re: Argumenty za i przeciw 08.11.11, 07:46
                  Jest rzeczą oczywistą, że za przejazd busikiem trzeba będzie zapłacić. O tym p.Chaciński zapomniał wspomnieć. Prosiłbym o wyjaśnienie p.Chacińskiego jak ma się ekonomia w przypadku kursowania linii 738. Jakie są to koszty dla miasta. Czy są porównywalne z kosztami linii 740 i 734.
                    • flancowany Re: Argumenty za i przeciw 08.11.11, 09:43
                      Gdy piszecie o liniach dowozowych to macie na myśli układ taki jak w Zielonce gdzie istnieją dwie linie ZTM dowożące mieszkańców do stacji kolejowych w których obowiązują bilety ZTM?
                      Czy też o liniach prywatnych nie uznających biletów ZTM?

                      Mnie jako mieszkańca Łąk, jak i wszystkich nie mieszkających wzdłuż trasy 734 i 740, nie obchodzą problemy związane z likwidacją 734 i 740 bo z nich nie korzystamy.

                      Dla większości mieszkańców korzystniejsza byłaby komunikacja wewnątrzgminna (akceptująca bilety okresowe ZTM) dowożąca mieszkańców wszystkich wsi do centrum Radzymina gdzie mogliby wsiąść w ZTMowe 738 lub w prywatne busy jadące do Warszawy.

                      Nie wiem również czy ciekawą propozycją nie byłaby linia z centrum Radzymina do stacji PKP Wołomin, która również akceptowałaby bilety ZTM.


                      Jestem więc za likwidacją linii 734 i 740 i za uruchomieniem linii dowozowych akceptujących bilety ZTM.
                  • kchacinski Re: Argumenty za i przeciw 08.11.11, 11:24
                    Z tym pytaniem powinieneś zwrócić się do swojego przedstawiciela w Radzie Miasta, Burmistrza lub urzędnika, w tym również w trybie udostępnienia informacji publicznej, jeśli jesteś tym zainteresowany.

                    Jeśli chcesz poznać moją opinię przeszukaj forum, przedstawiałem już ją wielokrotnie. A jeśli Ci się nie chce, możesz umówić się ze mną na spotkanie, zapłacić za godzinę mojej pracy tak jak płaca za nią moi klienci i wtedy będziemy mogli sobie porozmawiać.
                      • d.zlamal Linie lokalne w gm. Radzymin 08.11.11, 16:45
                        ZTM zaproponował od 01.01.2012 przekształcenie linii 734 i linii 740 w linie lokalne w których obowiązywałaby taryfa ZTM na trasach:
                        Nowe Załubice - Rynia - Białobrzegi (skomunikowanie z autobusami l. 705)
                        Nadma - Czarna Struga (skomunikowanie z autobusem 718)
                        taborem 12-metrowym (przyjmijmy, że turystyczny autokar, co najmniej 7-8 letni), więc żadne tam busiki
                        Dzięki oszczędnościom w kosztach funkcjonowania spowodowane przekształceniem obecnych tras w linie L miały jednocześnie powstać nowe linie lokalne oparte na zintegrowanej taryfie ZTM
                        na trasach: Dąbkowizna - Słupno - Czarna Struga (dowóz do 718)
                        oraz Białobrzegi - Łąki - Radzymin a od 1.06 linia Opole - Załubice - Radzymin i pewnie jeszcze w wyniku oszczędności linia albo Radzymin - Wołomin albo Radzymin - Łosie
                        Ponieważ gmina ma pieniędzy ile ma, a od 1.01 będzie płacić znacznie więcej za funkcjonowanie l. 734 miało nastąpić zoptymalizowanie kosztów ponoszonych przez komunikację na linie ZTM z jednoczesnym rozszerzeniem oferty o nowe części gminy. Liczba kursów obsługujących Nadmę i Załubice miała pozostać bez zmian a nawet wzrosnąć. Ale niestety pojawiła się grupa krzykaczy na sesji i storpedowała dobre moim zdaniem zmiany:
                        - zamiast rozwoju będzie to co jest po bardzo wysokiej stawce od 1wozokm
                        - stracili prywatni lokalni przewoźnicy, którzy mogliby wygrać przetarg na w/w linie i mieć pewny dochód niezależnie od liczby przewożonych pasażerów
                        a więc część mieszkańców gminy może podziękować zapewne radnym z Nadmy i Załubic wraz z grupą mieszkańców, którzy zostali przez nich napuszczeni by inni mieszkańcy nie mieli lepszej komunikacji.
                        • kchacinski Re: Linie lokalne w gm. Radzymin 08.11.11, 17:19
                          Pozostaje mi pogratulować Burmistrzom dobrego pomysłu, a jeśli nie był ich do "podchwycenia" dobrego pomysłu.

                          A mieszkańcom Nadmy i Załubic jeśli powyższy post jest prawdą życzyć aby w kasie gminy zabrakło9 kasy i wtedy "z buta" będa chodzili do przystanków w Strudze i Rynii. Wtedy będą zadowoleni bo nie będzie przesiadek.

                          Z całej tej sytuacji należy zapamiętac też to, że mieszkańcom Nadmy i Załubic nie zależy na zwiększeniu częstotliwości kursowania autobusów. I trzeba tego w przyszłości pilnować i przy wszelkich próbach dokonywania zmian na korzyść tych miejscowości przypominać.
                            • d.zlamal Re: Linie lokalne w gm. Radzymin 08.11.11, 21:11
                              od czegoś trzeba zacząć 734 i 740 jako elki to kasa na conajmniej 2 nowe linie lokalne z w tym zachowanie istniejących relacji Marki-Nadma i Załubice-Białobrzegi
                              koszt 1 km jako dotacja gminy to przedział pomiędzy 2,5 a 3,2 zł do 1 wozokm
                                • andrzej5219 Re: Linie lokalne w gm. Radzymin 09.11.11, 11:47
                                  lokalnypatriotaradzymin napisała:

                                  > To zacznijmy od dużych sum. Od autobusu linii 738. zafundujmy busik od osiedla
                                  > Wictoria do trasy warszawskiej. A tam już moc autobusów lokalnych.

                                  Oj kiepskie rozeznanie "patrioto" , najwięcej osób wsiada przy Terenach Zielonych i wcześniej prz Panoramie. A mają przecież tyle lokalnych autobusów, więc skąd ten pęd do ZTM-u. Pewnie marzy Ci się powrót do źródeł lat 60 a może i wcześniej, gdy najlepszym transportem w gminie była furka z konikiem. Niestety to se nevrati, miasto i gmina się rozwijają i nie da się ich cofnąć do przeszłości mimo usilnych namów lokalnych "patriotów". wink
                          • marice78 Re: Linie lokalne w gm. Radzymin 08.11.11, 21:24
                            Szanowny Panie kchacinski, a cóż takiego oprócz uruchomienia linii zostało poczynione w Nadmie i dla mieszkańców Nadmy przez włodarzy radzymińskich??? Proszę mnie oświecić, bo może coś umknęło mojej uwadze...Rozgrzebana inwestycja drogowa na ul.Szkolnej? Wydrapana po 20 latach możliwość rozbudowy szkoły (sfinansowana zresztą ze środków pochodzących ze sprzedaży nieruchomości w której mieściła się biblioteka wiejska przy ul.Starej). Dziwi się Pan, że mieszkańcy walczą o autobus? Ja się nie dziwię, bo podatki płacę, a inwestycje podejmowane przez urząd m.in. i z moich podatków, realizowane są głównie w mieście Radzymin (bo na pewno nie w Nadmie). Tak więc, żeby Panu żyło się lepiej w mieście Radzymin, ja jako mieszkaniec gminy Radzymin też coś wrzucam do wspólnego worka i nie krzyczę, żeby Panu zabrać linię 738! Tu trzeba rzeczowej dyskusji, popartej argumentami, a nie grożenia paluszkiem. Skłócanie mieszkańców, szukanie oszczędności kosztem innych (też płacących podatki) to droga prowadząca donikąd! Nie wiem na ile blisko jest Pan związany z urzędem radzymińskim, ale proponuję pogonić towarzystwo do roboty, to i wnioski unijne nauczą się wypełniać i pozyskiwać środki UE z których można byłoby pokryć część kosztów czy inwestycji zarówno w gminie jak i mieście i odciążyć budżet. Zaradnego, oszczędnego, gospodarnego, ale i idącego z duchem postępu GOSPODARZA nam potrzeba! Ot! i cała tajemnica sukcesu! Mniej polityki w urzędach, a więcej pracy na rzecz społeczności ... to i Pana głowa nie będzie bolała, że autobus linii 740 tyle kosztuje, a i ja spokojnie jak człowiek dojadę codziennie do pracy.
                            • abc123.trzy wilki strzygą owce 08.11.11, 21:49
                              Nie pytaj co kraj zrobił dla Ciebie tylko co Ty zrobiłeś(aś) dla kraju.

                              Cała ta dyskusja przypomina obrady stada wilków, które decydują co zrobić z kasą ukradzioną biednym owcom. Ot i cała demokracja. Uważać tylko trzeba, żeby samemu nie zostać ostrzyżonym.

                              Zamiast się zastanawiać jak tu zarobić, żeby nie być od władzy zależnym, dyskusja toczy się jak by tu jeszcze wydać trochę publicznych pieniędzy.

                              Wielu już zrozumiało, że bogactwa wydrukować się nie da i na kredyt i cudzy koszt też na dłuższą metę się nie pożyje. Przypominam jednak stare powiedzenie Urbana, że rząd się zawsze wyżywi.

                              Jak w Radzyminie odkryją złoża gazu łupkowego, to pewnie burmistrze 10 darmowych linii uruchomi. A teraz to gminy nawet nie stać na przyzwoite drogi albo chodniki.
                            • kchacinski Re: Linie lokalne w gm. Radzymin 09.11.11, 11:16
                              Ależ Marice czy ja gdziekolwiek pisałem o mnogości inwestycji w Nadmie?
                              Jeżeli mieszkańcy Nadmy widzą dla siebie interes w przeniesieniu do innej gminy (co można wywnioskować z forum) to niech użyją odpowiednich narzędzi żeby to zrobić.

                              LINIA do NADMY

                              Jeżeli zaś chodzi o linię do Nadmy to NIKT nie mówił o likwidacji a o zamianie na inną linię. W przypadku Nadmy mieszkańcy jadący dalej niż na Targówek i tak się przesiadali, wiec z mojego (moja subiektywna opinia) nic się nie zmieniało, bo:
                              - honorowane byłyby bilety ZTM
                              - byłby stały rozkład (warunek przetargu)
                              - koordynacja rozkładu z 718 lub 805 jak proponował Pan Mare - bardzo ciekawy pomysł)
                              - możliwe zwiększenie częstotliwości kursowania
                              - niższa dopłata
                              0 pojawienie się nowych linii dowozowych - możliwość podróżowania na karcie miejskiej do Radzymina, Łąk, Słupna, Sierakowa, Łosia?, Wołomina?

                              To był spór o nazwę linii i kolor autobusu w moim odczuciu, chyba że były jakieś inne informacje ponad te którymi podzielił się Pan Marek na forum. Po co przepłacać skoro można mieć to samo w niższej cenie, a nawet więcej w niższej cenie. Ale jak się puściło w miasto plotce o likwidacji linii to nie dziwię się mieszkańcom, że protestowali. Ale czy naprawdę chodziło o likwidację?

                              LINIA do ZAŁUBIC

                              Sytuacja jak w Nadmie z tą różnicą, że mieszkańcy Załubic nie muszą się teraz przesiadać jak mieszkańcy Nadmy, więc oni może by to w jakiś sposób odczuli na minus, ale mogłoby to być zrekompensowane częstszymi kursami.

                              LINIA do RADZYMINA

                              Już 2 lata temu pisałem po raz pierwszy że linię 738 powinno zamienić się na linię obsługiwaną przez prywatnego przewoźnika wyłonionego w przetargu (jak linia X do Ząbek) z tą różnica że akceptującego kartę miejską. 738 było dobrym pomysłem ale spóźnionym o 2 lata. W momencie jego wprowadzania było już możliwe utworzenie linii w kształcie w jakim ją opisałem powyżej.

                              Uważam, że zmian powinno się dokonać na WSZYSTKICH liniach w gminie Radzymin bo pozwoli to albo na oszczędności albo na dużo większy zakres usług w tej samej cenie. A jeśli autobus akceptują kartę miejską to bez różnicy jest to czy jest zółto-czerwony czy fioletowy, a dla niektórych mam wrażenie jest to sprawa co najmniej honoru.

                              W odpowiedzi na ten post oczekuję kontrpropozycji pokazujących inne wizje komunikacji i rzeczowej dyskusji. Nie straszmy się likwidacją linii jednej czy drugiej, pomyślmy wspólnie jak zrobić żeby był lepiej i taniej albo przynajmniej lepiej w tej samej cenie.

                              A moim zaciekłym krytykantom przypominam:
                              - masz żal, ze w Radzyminie jest ZTM - skontaktuj się z radnym - to on decyduje o budżecie
                              - masz żal, że poziom dopłat jest wysoki - skontaktuj się z Burmistrzami - to oni negocjowali udział Nieporętu i Marek w kosztach linii
                              - masz inne żale - skontaktuj się z kim chcesz tylko nie ze mną

                              je jestem zwykłym mieszkańcem, który pisze na forum. Proszę nie obarczać mnie swoimi osobistymi problemami smile
        • css99 Re: Likwidacja 740, w zmaian linie dowozowa 09.11.11, 12:58
          d.zlamal

          od czegoś trzeba zacząć 734 i 740 jako elki to kasa na conajmniej 2 nowe linie lokalne z w tym zachowanie istniejących relacji Marki-Nadma i Załubice-Białobrzegi
          koszt 1 km jako dotacja gminy to przedział pomiędzy 2,5 a 3,2 zł do 1 wozokm


          Z tego wynika że miesięczne utrzymanie linii typu L na trasie nadma-czarna struga (1 pełny kurs to 9,5 km.) przez gm. Radzymin przy 11 kursach (jak jest obecnie) wynosiosłoby przy stawce:
          2,5 zł. - 7,8 tys. zł.
          3,2 zł. - 10 tys. zł.
          Czyli przy obecnych opłatach za 740 (10,5 tys. zł.) jest to oszczedność na poziomie 0,5 - 2,7 tys. zł. miesięcznie.

          Jednak to i tak jest tylko pozorny zysk bo przy hipotetycznej likwidacji 740 w pewnym stopniu uległoby zageszczenie w 738, czy 718 (przesiadka mieszkańców Nadmy do jedenj z w/w linii, a także mieszkańców Marek, którzy co prawda w niewielkim stopniu, ale jednak korzystali równiez i z 740 odciażając "mareckie" linie).

          Więc aby utrzymać obecne zagęszczenie (a małe nie jest) wypadałby, albo
          - zwiększyć kursowanie 738 (a tylko 1 kurs dziennie więcej niwelowałby cały zysk)
          - przerzucenie kosztów (kłopotu) na Marki, co nie byłoby zbyt eleganckie tym bardziej, że w przypadku 740 z Markami udało sie dojść myslę że do dobrego kompromisu.
          - lub pozostawienie wszystkiego samo sobie, tylko ze wtedy mogłoby doprowadzic do ścisku jaki panuje w metrze w godzinach szczytu.

          więc jaki jest sens likwidowania jednego (740) i w to miejsce wdrażania drugiego (linia L: nadma -czarna struga) skoro nie przynosi to praktycznie żadnej oszczędnosci i korzyści.

          Żeby nie było jestem za polepszeniem komunikacji w gminie, ale z głową.
          • projekt74 Re: Likwidacja 740, w zmaian linie dowozowa 09.11.11, 13:42
            Szanowni Państwo,

            Odnosząc się dosłownie w kilku słowach do wypowiedzi Pana Daniela Złamala – przedstawiciela ZTM, chciałbym zwrócić Państwu uwagę, że przedstawiony przez burmistrzów projekt uchwały dotyczył ustalenia cen urzędowych za usługi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego na trasie:
            1. Białobrzegi – Rynia – Nowe Załubice,
            2. Białobrzegi – Beniaminów – Radzymin,
            3. Dąbkowizna – Sieraków – Słupno – Nadma /Czarna Struga.
            Proponowana cena biletu jednorazowego miała wynosić 3 zł (normalny) i 1,50 zł (ulgowy), natomiast biletu miesięcznego 80 zł (normalny), 40 zł (ulgowy).

            Tak skonstruowany projekt uchwały jak również dość niejasne wyjaśnienia Pana Burmistrza Andrzeja Siarny wzbudziły na tyle duży niepokój wśród radnych, że uchwała nie weszła do porządku obrad, czyli jak rozumiem będzie nadal przedmiotem dyskusji, która w mojej ocenie powinna również być prowadzona na szerszym forum, czyli w postaci konsultacji społecznych.

            W swojej wypowiedzi Pan Daniel Złamal twierdzi, że przekształconych liniach 734 i 740 obowiązywałaby taryfa ZTM. Panie Danielu, proszę mi wskazać w taryfie ZTM pozycje, w których wskazane są stawki za przejazd na podstawie biletu jednorazowego w wysokości 3/1,5 zł i biletu miesięcznego w wysokości 80/40 zł. Albo w projekcie uchwały wkradł się błąd, albo ktoś mija się z prawdą.

            Ponadto Pan Daniel Złamal pisze o trasie Nadma – Czarna Struga, natomiast z projektu uchwały wynika, że mieszkańców Dąbkowizny, Sierakowa i Słupna będziemy wozili po Nadmie, z której w godzinach szczytu wyjeżdża około 40 – 50 osób (dane przekazane przez Pana Daniela Złamala w jednej z naszych rozmów telefonicznych). W związku z powyższym pytam: w jaki sposób mamy upchać w już wypełnionym busie taką ilość pasażerów? Po co mieszkańcy Sierakowa mają codziennie jeździć przez Nadmę? Być może w projekcie uchwały jest to tylko drobna pomyłka, ale przyznacie Państwo, że budzi pewne wątpliwości.

            Pan Daniel Złamal pisze o oszczędnościach, które pozwolą na uruchomienie dodatkowych połączeń na terenie gminy. Proszę o konkretne wyliczenia, ponieważ nikt takowych nam nie przedstawił, a bazując na wyliczeniach, jakie przedstawiłem radnym i burmistrzowi na komisji rewizyjnej, które notabene pokrywają się z wyliczeniami przedstawionymi przez css99 wynika, że w przypadku likwidacji linii 740 oszczędności albo są pozorne, albo po prostu ich nie ma. Dlaczego? Otóż autobus linii 740 dziesięć razy dziennie, średnio przez trzydzieści dni w miesiącu przemierza trasę od granic Warszawy, przez Marki, Nadmę i z powrotem (co daje łącznie około 21 km) za kwotę 10 500 zł (po stronie Gminy Radzymin) i 10 500 zł (po stronie Miasta Marki). Czyli za kilometr przejazdu mieszkańców Nadmy do Warszawy (!!!) Gmina Radzymin płaci średnio około 1,60 zł za kilometr (21 km * 10 kursów dziennie * 30 dni = 6300 km miesięcznie, czyli 10500 zł / 6300 km = 1,60 zł). Biorąc pod uwagę powyższe oraz argumenty przedstawione przez css99 większych korzyści po stronie gminy Radzymin nie widzę. Natomiast po stronie ZTM jak najbardziej widzę korzyści, ponieważ mniejszym nakładem środków finansowych ma większą liczbę pasażerów korzystających z drugiej (czytaj droższej) strefy. Czyli po raz kolejny potwierdza się stara jak świat doktryna – punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

            Jednocześnie proszę o informację, czy ktokolwiek na ten temat rozmawiał z przedstawicielami Miasta Marki? W mojej ocenie nie może być tak, żeby problemy Radzymina przerzucać do autobusu w Markach. Co w takiej sytuacji z naszymi (jeszcze) dobrosąsiedzkimi relacjami?

            Myślę, że udowodniłem Państwu, iż nie wszystko było (i nadal nie jest) jasne dla radnych, a co dopiero dla mieszkańców Nadmy i Załubic. Pamiętam dokładnie ile czasu minęło od pomysłu uruchomienia linii ZTM na terenie gminy Radzymin do momentu jej uruchomienia i nie wyobrażam sobie, żeby w taki sposób, jak zaproponowali to przedstawiciele gminy (a być może ZTM?) wprowadzić tak radykalne zmiany. Ktoś w tym wszystkim zapomniał (zresztą nie po raz pierwszy) o poinformowaniu najbardziej zainteresowanych, a co najgorsze nikt tak naprawdę nie zna (lub nie chce się z innymi podzielić swoja wiedzą) szczegółów tego projektu. A jak wszyscy wiemy diabeł tkwi w szczegółach.

            Łącząc wyrazy szacunku do wszystkich adwersarzy bez wyjątku,
            Marek Brodziak
            Radny Miasta i Gminy Radzymin
              • abc123.trzy Re: Likwidacja 740, w zmaian linie dowozowa 09.11.11, 14:40
                Zamęt jest zawsze, gdy korzystający nie jest płatnikiem. A w przypadku ZTM największym beneficjentem jest ZTM, potem chyba władza (bo dzięki autobusom może zostanie znów na 4 lata wybrana) a na końcu mieszkańcy, którzy i tak zapłacą za wszystko w podatkach.

                Jak wszystko zliczyć, to taniej jest kupić bilet za 4 zł w prywatnym autobusie i mieć w nosie te jałowe dyskusje polityków i urzędników, którzy swoimi działaniami chcą uchwalić bogactwo.
              • d.zlamal Re: Likwidacja 740, w zmaian linie dowozowa 09.11.11, 21:48
                Pozwolę się nie zgodzić z przytoczonymi danymi
                1) gmina w 2012 będzie dopłacać do 1 wozokm na linii 740: ok 3,13 zł na linii 734: ok. 3,91 zł
                przy czym w przypadku linii 740 obecna dotacja jest liczona na odcinku od Nadmy do granicy Warszawy, (w przypadku linii 734 bez dotacji gminy Nieporęt) przy udziale procentowym gminy Marki. Proszę więc skorygować swoje obliczenia
                2) Linie lokalne funkcjonują na następujących zasadach taryfowych:
                - obowiązują wszystkie bilety okresowe od dobowego wzwyż
                - sprzedawane są bilety jednorazowe o cenie o takiej jaką uchwali Rada Gminy - mogą być nawet bezpłatne przejazdy jeżeli gmina ma taki gest - propozycja Burmistrzów była 3/1,5 zł. Dla porównania bilet jednoprzejazdowy kosztuje 5,6 zł. Oprócz tego Gmina może uchwalić cenę biletów na 1 linię - czego nie ma już w taryfie ZTM od 15.08
                Dlaczego sprzedawane są jednorazówki? Otóż dlatego by zbić cenę 1 wozokm - dla przewoźnika obsługującego linię lokalną byłby to dodatkowy przychód - więc im wyższa cena jednorazówki tym mniejsza za 1 wozokilometr - a więc koszt utrzymania takiej linii. Oczywiście 3/4 pasażerów korzysta z kart miejskich więc nie należy tego demonizować, zwłaszcza, że taki bilet byłby tańszy niż ZTM(jednorazowy)
                Obsługę Nadmy i Załubic obsługiwałyby autokary(50 miejsc) a nie jakieś tam busiki - nie wiem skąd tego typu informacje dla przykładu wrzucę fotki taboru obsługującego niektóre linie:
                może wyglądać np. tak www.phototrans.eu/14,519201,0,DAF_SB200LF620___Berkhof_Ambassador_200_A698.html
                lub tak : www.phototrans.eu/14,506238,0,Solbus_C9_5_40013.html
                Inicjatywa uruchomienia polegająca na zastąpieniu linii 734 i 740 liniami lokalnymi wyszła z ZTM zależy nam by jak największe grono pasażerów w gm. Radzymin miało dostęp do komunikacji ZTM - zwłaszcza ze były wystąpienia pasażerów z innych rejonów gminy nie obsługiwanych przez "czerwoniaki". Także proszę mieć na uwadze, dla dobra pozostałych mieszkańców, że gmina Radzymin to nie tylko Nadma i Załubice. Linie lokalne to tak naprawdę wewnętrzna komunikacja gminna, której obsługę można by powierzyć lokalnym przewoźnikom, którzy zapewne chcieliby też mieć możliwość pewnego przychodu. Nie ma obecnie możliwości zwiększenia częstotliwości kursowania linii 734 i 740 - uruchamiając elki można tych kursów zamówić np. 2x więcej. Proszę mieć to na uwadze i nie kierować się niepełnymi informacjami. pozdrawiam serdecznie
    • tomjani Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 10.11.11, 09:01
      A propozycja aby wydłużyć linię SKM S-9 do Radzymina jakoś dotąd nie padła. Najwyraźniej najlepsze czasy na Mazowszu kolej ma już za sobą; ślimaczący się od lata 2008 remont niewiele ponad kilometrowego odcinka Służewiec - Okęcie niechaj będzie przykładem.
      Dowozówki można by uruchomić w samym Radzyminie - do stacji PKP, analogicznie jak to zrobiono w Górze Kalwarii, także mającej stację na dalekich peryferiach. Obecnie jest najlepszy czas na to posunięcie: kompletne tory między Legionowem a Warszawą, cztery krawędzie peronowe na Gdańskim, komfortowe ELFy, no i dojedzie się w miejsce o wiele lepsze niż dojeżdża Tłuszcz i Wołomin, bo nie do okopanego Wileniaka lecz prosto do metra. Tymczasem pociągi S-9 nadal kończą biego na kompletnym zadoopiu: Wieliszew dojeżdża busami od razu do Legionowa zamiast na staję o tej samej nazwie położoną 4km od miejscowości, a prawie pasażerownie SKM wysiadają już na p.o. Michałów Reginów. Do Zegrza niedasie dojść z Wieliszewa nawet z buta: GDAKA która w fałszywej trosce o bezpieczeństwo pasażerów odmówiła zgody na przystanki na wiadukcie DK61 nad stacją Legionowo zarazem nie przewidziała w ogóle ani chodnika ani nawet pobocza dla pieszych przy tej samej drodze na biegnącym przez bagno po nasypie odcinku od wiaduktu kolejowego za Michałowem Reginowem do ronda przez Zegrzem, stawiajac w zamian... żelazne barierki.
      Wydłużenie pociągu do Radzymina obsłużyłoby za jednym zamachem Nieporęt, dokąd można by dowozić busami mieszkańców Załubic. Mniejsze, rzadziej kursujące autobusy kursujące z Radzymina do Warszawy zbierałyby pasażerów z każdego przystanku po drodze, podczas gdy gros mieszkańców Radzymina dojeżdżałby do Warszawy pociągiem.
      Niedasie?
      • kchacinski Koszt komunikacji - dane z UMIG 25.11.11, 13:31
        Wyręczyłem w pracy radnych i zadałem sobie trud sprawdzenia u źródła jaki jest koszt funkcjonowania komunikacji.

        - Linia 734 Nowe Załubice – Warszawa około 408.000,00 zł / rocznie;

        - Linia 738 Radzymin – Warszawa około 1.080.000,00 zł / rocznie;

        - Linia 740 Nadma - Warszawa około 132.000,00 zł / rocznie;


        Linie lokalne

        - Arciechów – Radzymin- Sieraków około 240.000,00 zł /rocznie;

        - Sieraków-Słupno około 29.040,00 zł / rocznie;

        - Utrzymanie infrastruktury około 110.960,00 zł / rocznie.


        Podział kosztów

        - 734 (Warszawa 60% / Radzymin 40% / Nieporęt 0%)

        - 738 (Warszawa 60% / Radzymin 36% / Marki 4%)

        - 740 (Warszawa 60% / Radzymin 20% / Marki 20%)


        Obecna cena za wozokilometr - 7,83 zł.

        Proponowana cena za wozokilometr w busach - 3,00 zł.


        Teraz możemy porozmawiać o konkretach.
        Pytanie tylko dlaczego żaden z radnych. burmistrzów czy urzędników przed dyskusją nie przedstawił tych wyliczeń.
        • lokalnypatriotaradzymin Re: Koszt komunikacji - dane z UMIG 25.11.11, 18:14
          P.Chaciński, obowiązkiem włodarzy miasta jest zapewnić mieszkańcom transport. Zadałem sobie trud w innym kierunku. Oszczędności powinno się wprowadzać w rozrywkach raczej. Proponuję uwadze szanownego Pana następujące liczby z budżetu na rok 2012:
          Domy i ośrodki kultury - nasz ROKiS 900.000
          Biblioteka 4-ch wieszczów 480.000
          Orkiestra Dęta 110.000
          Wydatki na Och.Straże Pożarne 382.200 /może czas pomyśleć o zawodowej straży /.
          Kultura fizyczna 275.000
            • abc123.trzy Re: Koszt komunikacji - dane z UMIG 27.11.11, 22:44
              "Obowiązkiem włodarzy miast..." - moim zdaniem nonsens i roszczeniowe myślenie rodem z PRL. Obowiązkiem włodarzy miast (i kraju) jest umożliwienie ludziom prowadzenie różnorakiej działalności głównie poprzez stabilność, przejrzystość oraz egzekwowanie prawa.

              Wydaje mi się, że nadal większość Polaków nie jest bydłem, które zaczyna porykiwać, gdy im w żłobie zaczyna brakować owsa. Choć może 40 lat komuny i 20 lat etatyzmu sprawiły, że ludzi ceniących wolność jest jednak mniejszość.
    • schony Re: Likwidacja 734 i 740, w zmaian linie dowozowe 08.05.16, 17:40
      Witam ten pomysł to jakaś paranoja mieszkam w Nowych Załubicach jestem inwalidą dojeżdżającym codziennie na rehabilitację autobusem 734 o 7:48. Autobus ten ruszając z pętli i dojeżdżając do Wolicy jest już pełen, jak wszyscy wyobrażają sobie transport małymi busami przy takiej ilości dojeżdżających osób do pracy szkół ? Tu nie trzeba być jakimś analitykiem, wystarczy odbyć podróż autobusem tej linii o 5:55 lub 7:48 by przekonać się na własnej skórze ze transport tej ilości osób na tej linii nie jest w stanie przejąć żaden bus. Ponad to wiele osób które postanowiły osiedlić się tu podejmowały swą decyzję w miarę dobrym połączeniem z Warszawą a teraz co!!! pies z kulawą nogą tu nie zawita BRAWO! fajna promocja regionu
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka