Dodaj do ulubionych

Odstawienie tabletek po 7 latach - jakie skutki?

07.01.05, 17:13
Witajcie,
może któraś z was była w podobnej sytuacji i mogłaby się podzielić swoimi
doświadczeniami.
Mniej więcej od 7 lat biorę cilest, przerw w braniu nie miałam prawie wcale.
Ostatnio jak byłam u ginekologa zapytał, czy nie rozważam odstawienia, bo nie
jest to najlepsze dla organizmu. Jednocześnie przestrzegł mnie, że po
odstawieniu uaktywnią mi się jajniki i bardzo łatwę będę mogła zajść w ciąże.
Rozmawiałam na ten temat z mężęm (o odstawieniu dla zdrowia) i sie zgodził.
Będziemy używać prezerwatyw.
Niby pięknie, ale ja nie mkogę się wyzbyc pewnego lęku - czy coś sie zmieni?
Nie pamiętam już za bardzo, jak wyglądało moje życie przed erą antykoncepcji
hormonalnej tzn. pamiętam że tabletki pomogły mi na cerę i złagodziły bóle
miesiączkowe. Ale to było 7 lat temu. Czy obecnie muszę się obwiac
pogorszenia cery i bólu? Może z tego wyrosłam?
Wiem, że to głupio brzmi, ale regularne miesiączkowanie zawsze było dla mnie
luksusem, bez tabletek "nie znałam dnia ani godziny" smile

Do tego dochodzi kwestia podstawowa, czyli płodność. Nie mam zamiaru
zachodzić w ciąże, a zawsze mi sie wydawało, ze zo tabletki, to nie gumka.

Jeżeli jest na forum jakaś dziewczyna, która po tak długim okresie odstawiła
tabletki i mogła sie ze mną podzielić swoimi obserwacjami, byłabym wdzieczna.

pozdrawiam
kalafior
Obserwuj wątek
            • gocha221 Re: Odstawienie tabletek po 7 latach - jakie skut 08.01.05, 16:35
              ja sprobuje troche pomoc. tabletki po kilku latach (ponad 5) odstawila moja kuzynka.
              Brala Cilest, odstawila bo nie ma faceta i nie miala potrzeby ich brania.
              Cera, ktora byla niezla przed tabletkami, nie pogorszyla sie, jednak wrociły
              bóle związane z miesiączką, okres sie wydłuzyl troche. Jest ok. 6 m-cy po
              odstawieniu i teraz okres ma regularny, tak jak przed pigulkami.
              zaczela brac w wieku 22 lat.
              Ale obawiam sie, że takie informacje sa niewiele warte, zapewne u kazdego bedzie
              to wygladalo inaczej. Tak samo jak komus Cilest swietnie pasuje a inna osoba
              czuje sie po nim strasznie. Nie ma reguł. Chyba musicie zaryzykowac.
              Aha! moja kolezanka bierze pigulki "jak chce"-4 m-ce brania, potem 2 przerwy,
              potem 5 m-cy brania, przerwa i tak w kółko i jakos sie to na niej negatywnie,
              przynajmniej zewnętrznie nie odbiło. Kiedys brala cilest, teraz Logest. ma 22
              lata, pigulki bierze od 3.
              pozdrawiam
    • ola198007 Re: Ja odstawiłam 10.01.05, 13:25
      Cześć! Ja odstawiłam tabletki po 7 latach zażywania. I niestety u mnie nie
      wygląda to kolorowo. Otóż oprócz pogorszenia się cery mam spory problemy z
      uregulowaniem mojego cyklu miesiączkowego. Oczywiście byłam u ginekologa, ktory
      poinformował mnie, że miesiączka może nawet nie pojawiać sie przez pół roku. Ja
      nie mam już 3 mies. i musze ją wywoływać kolejnymi hormonami. Słyszałam
      podobnie jak ty, że ponoć jest łatwo zajść w ciąże po odstawieniu pigułek ale
      mój przykład jest chyba nieco inny smile. Podobnie zresztą jest z moją siostrą,
      która również ma takie problemy jak ja. Pozdrawiam
    • ola198007 Re: Ja odstawiłam 10.01.05, 13:25
      Cześć! Ja odstawiłam tabletki po 7 latach zażywania. I niestety u mnie nie
      wygląda to kolorowo. Otóż oprócz pogorszenia się cery mam spory problemy z
      uregulowaniem mojego cyklu miesiączkowego. Oczywiście byłam u ginekologa, ktory
      poinformował mnie, że miesiączka może nawet nie pojawiać sie przez pół roku. Ja
      nie mam już 3 mies. i musze ją wywoływać kolejnymi hormonami. Słyszałam
      podobnie jak ty, że ponoć jest łatwo zajść w ciąże po odstawieniu pigułek ale
      mój przykład jest chyba nieco inny smile. Podobnie zresztą jest z moją siostrą,
      która również ma takie problemy jak ja. Pozdrawiam
      • anecia.s Re: Ja odstawiłam 10.01.05, 14:53
        po 8 latach odstawiłam 5 miesiecy temu, okres od tego czasu regularnie co 30
        dni w ilości 2-3 dni (wcześniej nie było dłużej), ale chyba nadal działa bo
        pomimo starań nie mogę mieć dzidzi wink
        Bóle głowy comiesięczne ustały, a cera to jak i wcześniej
    • kiwigirl Re: Odstawienie tabletek po 7 latach - jakie skut 13.01.05, 12:08
      ja odstawiłam po .. chyba ... 6 albo 7 latach - własnie dlatego ze już nie
      pamiętam kiedy aczęłam brac i stwierdziłam ze sobie dam odpoczynek od
      sztucznych hormonów. poza tym libido sięgało już dna... sad
      skutki (lub efekty ):
      1. libido skoczyło smile jestem przymilna, chętna i mój facet jakiś mi sie zawsze
      seksowny wydaje teraz smile
      2. pierwszy okres po 35 dniach (to tylko 2-3 dni dłuzej niż miałam przed
      pigułkami) drugi po... 50 dniach. spory stres, ale był test negatywny i potem
      już tylko czekanie.
      3. ten drugi okres bardzo bolesny pierwszego dnia - czego nigdy nie było przy
      pigułkach... ale mimo ze bardziej obfity to... tak samo krótki jak
      ten "pigułkowy".
      4. cera ogólnie bez zmian - ale ja ogólnie mam dobrą cerę i jak mi coś wyskoczy
      tuż przed okresem to wszystko,
      5. przerzuciliśmy sie na prezerwatywy, mój facet wyraźnie widzi różnicę, musimy
      więc kupować te "supercienkie". Ale za to frajda jak sie kochamy tuż po okresie
      bez jest większa! smile
      6. fakt - to ze teraz nie znam "dnia ani godziny" - bo na pigułkach znałam
      nawet godzinę - tak było regularnie - jest dyskomfortem no ale... trudno.
      przeciez są wkładki i można w okolicach przewidywanego terminu je uzywać.
    • leigif Re: Odstawienie tabletek po 7 latach - jakie skut 18.01.05, 12:56
      ja odstawilam na wiosne po 7 latach w tym 3 bez przerwy.
      Miesiaczkuje regularnie ale okres trwa dluzej.
      Troche bolesne ale do zniesienia.
      Schudłam.
      Teraz najgorsze - Cera - nawet jako nastolatka nie mialam takich problemow.
      Chodze po lekarzach i nic nie pomaga. Obawiam sie ze mam gospodarke hormonalna
      zaburzona ale badania sa ok co mnie zadziwia.
      Generalnie mam z tym duze zmartwienie

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka