Dodaj do ulubionych

Otępienie

14.01.15, 13:34
Witam,czy ktoś tak jak ja czuje teraz takie spłycenie afektu i otępienie umysłowe?nic mnie nie cieszy,nic nie smuci,wszystko jest mi obojętne.Nie da się z tym normalnie funkcjonowac na dłuższą metę. Biorę lit w dawce 750mg/dobę, Arketis 40mg na dobę i Abilify 15mg na dobe oraz doraźnie trittico jak mam problemy ze snem.Czy ktoś coś może się wypowiedzieć o tej sytuacji?lub o tych lekach ,które podałem?czy może ktoś zna jakiś lek ,który pomaga na takie otępienie ,które męczy i niszczy człowieka?
Obserwuj wątek
    • dzedlajga Re: Otępienie 14.01.15, 16:23
      Arketis (paroxetyna) jest chyba niezłym przeciwdresantem - choć to oczywiście zależy od osoby. Ja nie próbowałam ale jestem fanką wenlafaksyny. Już bardzo mała dawka, chyba 37,5 spowodowała znaczne obniżenie derealizacji (poczucie, że wszystko wokół jest obce - mieszkanie, pies). I trzyma mnie naprawdę w przyzwoitej formie. Z tym, że teraz biorę (aż) 187,5. Do tego biorę lamotryginę (stabilizator) ale ja mam generalnie problem z sennością a to (chyba) jedyny stabilizator, który ciągnie w górę raczej niż w dół.
      • lisek.chytrusek Re: Otępienie 14.01.15, 17:41
        Aż 187 smile

        Proszę Cię, ja biorę 300 i nie jest to ostatnie słowo.

        Cymbaltę brałam kilka miesięcy, na początku był szybki i fajny efekt, postawiła mnie na nogi. No ale ja jestem dość lekooporna i trzeba było zwiększać i zwiększać dawki, a to kosztowna przyjemność i nie mogłam sobie pozwolić na cukierki za 600 zł miesięcznie. Odstawiłam nagle i zupełnie bezproblemowo.
          • dzedlajga Re: Otępienie 15.01.15, 12:33
            Nic Ci się nie pozajączkowało smile Napisałam ĄŻ bo ja wyjątkowo szybko reaguję na leki już na pierwszą, niedużą dawkę. Ale antydepa potrzebuję sporo
            • obecna_xyz Re: Otępienie 15.01.15, 16:45
              Dzedlajga! Miałam tu swój wątek o mojej derealizacji. Nie daje mi ona żyć. Napisz coś bliżej o swoich objawach: czy ustąpiły?, czy występują stale czy w formie ataków? jak długo to trwa? Napisz proszę jak najwięcej , nie wiem sama co mam zrobić. Biorę Escitalopram który na derealizację u mnie nie działa, pomagają mi za to benzodiazepiny (Zomiren). Dziękuję smile
                • obecna_xyz Re: Otępienie 18.01.15, 15:04
                  Każdy ma inną formę CHAD jak sądzę. Ja ze dwa lata walczę z depresją, która czasem kładzie mnie na dłużej do łóżka. Do tego ataki derealizacji paraliżujące zupełnie. Obniżenie zdolności intelektualnych jest typowe dla depresji w ogóle. Poza tym przez moją głowę nieustannie płynie potok złych wspomnień i myśli. Choć muszę przyznać,że ostatnio jest trochę lepiej. Depakina chrono 1500, Olanzapina5, Escitalopram 10 i Zomiren 0,5-1 mg. Co jeszczce chcesz wiedzieć?
                  • dwubiegunowiec Re: Otępienie 19.01.15, 19:17
                    Czy też odczuwasz zanik libido jak ja?Wręcz paraliżuje mnie to bo w moim wieku 24 lata to powinienem być w dobrej kondycji seksualnej a mam straszne problemy z erekcją,uncertain Poza tym masz może jakieś rady czym zwiekszyć energie życiową bo strasznie mi jej brakuje;/
                    • larry4 Re: Otępienie 22.01.15, 09:40
                      Spłycenie afektu oraz swego rodzaju otępienie umysłowe, o którym piszesz może być spowodowane sama chorobą, jak również działaniem leków stabilizujących typu lit oraz przeciwpsychotycznego Ablilify. Abilify działa przeciwpsychotycznie [usuwa zbędne, chore myśli, ale również te zdrowe] i dzięki temu można opanować chorobę, ale powinno mieć także działanie na tzw. objawy negatywne tj. spłycenie afektu, wycofanie, zamkniecie się w sobie, izolacja od otoczenia itp. To dobry lek - jeżeli jest stabilnie w połączeniu z litem nie radziłbym Ci nic kombinować. Zaburzenia wzwodu, o których piszesz są na pewno spowodowane przez paroxetynę, w drugiej kolejności rozpatrywałbym tutaj działanie litu i abilify. Opcja jest zmiana leku na inny przecidepresyjny, choćby fluoksetynę, która nie ma tak silnego działania jeśli chodzi o zaburzenia wzwodu i wytrysku. Polecałbym ten temat przedyskutować z lekarzem.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka