Dodaj do ulubionych

jak opisywac plyny pod maska?

05.01.09, 20:00
za tydzien w srode ma 1 egzamin, wiem gdzie sa jakie plyny tylko nieiwem jak
powiedziec ze poziom jest dobry,np hamulcowego,do spryskiwaczy itp.
Obserwuj wątek
    • Gość: missdee Re: jak opisywac plyny pod maska? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.01.09, 20:11
      Instruktor może zadac Tobie pytanie np. jak sprawdzic poziom oleju w
      silniku, albo jak sprawdzić poziom płynu chłodzącego (czy
      chłodniczego? nigdy nie wiem ;P ) I wtedy mówisz, że np poziom tego
      płynu sprawdzasz patrząc na miarkę znajdującą się na zbiorniku i
      jest ok jeśli znajduje się między min a max.
      Z olejem musiałam też dokładnie opisac, że wyciąga się bagnet,
      przeciera szmatką, wkłada w to samo miejsce, wyciąga i jeśli jest
      między min i max to jest ok. Ot, cała filozofia.
        • permanentne_7_niebo Re: jak opisywac plyny pod maska? 05.01.09, 21:40
          ZBIORNIK Z PŁYNEM DO SPRYSKIWACZY
          - utrzymujemy wysoki poziom płynu.
          - poziom płynu sprawdzamy otwierając zbiorniczek.
          - w zimę uzupełniamy wyłącznie płynem zimowym, w lecie letnim.

          ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY Z PŁYNEM HAMULCOWYM
          - poziom płynu w zbiorniku powinien się zawierać w zakresie
          między minimum, a maksimum.
          - płynu hamulcowego nie powinno nigdy ubywać w znacznym
          stopniu.
          - zauważony ubytek płynu wymaga skierowania pojazdu do serwisu.
          - jeśli poziom zmniejsza się niepokojąco, jest to sygnałem
          awarii układu
          hamulcowego, co w konsekwencji grozi zatarciem hamulców i
          przegrzaniem silnika.
          - jeżeli w trakcie jazdy zapali się kontrola z wykrzyknikiem
          (!), należy natychmiast przerwać jazdę.
          - jeśli podczas ruszania zapali się kontrola z wykrzyknikiem
          (!) – nie rozpoczynamy jazdy, sprawdzamy zaciąg hamulca ręcznego.

          ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY PŁYNU CHŁODZĄCEGO
          - sprawdzamy na zimnym silniku.
          - poziom powinien się zawierać w zakresie między minimum (przy
          przewodzie), a maksimum (na zgrzewie) – raczej bliżej maksimum.
          - - płyn chłodzący możemy dolać sami – na zimnym silniku.


          MIARKA BAGNETOWA / miernik poziomu oleju w silniku
          (Miernik poziomu oleju - Służy do sprawdzania poziomu oleju w
          silniku)
          - wyciągamy miarkę i wycieramy do sucha.
          - wkładamy ponownie.
          - wyciągamy i odczytujemy.

          - sprawdzamy na zimnym silniku.
          - samochód musi być ustawiony na prostej i równej nawierzchni.
          - poziom oleju powinien się zawierać w zakresie między
          minimum, a maksimum.
          - jeśli poziom oleju jest zbyt mały możemy uzupełnić go sami

          KOREK WLEWU OLEJU
          - dolewamy po trochu
          - uzupełniamy:
          1. olejem takim, jaki zaleca producent (zapisane w książeczce
          obsługi
          auta, jest to tylko zalecenie - można go uzupełnić tym samym typem
          dowolnej marki).
          2. olejem takim, jakiego używaliśmy do tej pory.
          • eliiii Re: jak opisywac plyny pod maska? 05.01.09, 23:02
            ehhh:) jak chciałam to wszystko opowiedzieć na egzaminie, to się pan
            egzaminator ze mnie śmiał, że mam mu oszczędzić szczegółów, bo to
            nie egzamin na mechanika;P hahaha

            P.S. powodzenia na egzaminie
          • mdrive do 7-ki 06.01.09, 20:56
            "
            ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY Z PŁYNEM HAMULCOWYM
            - poziom płynu w zbiorniku powinien się zawierać w zakresie
            między minimum, a maksimum.
            - płynu hamulcowego nie powinno nigdy ubywać w znacznym
            stopniu.
            - zauważony ubytek płynu wymaga skierowania pojazdu do serwisu.
            - jeśli poziom zmniejsza się niepokojąco, jest to sygnałem
            awarii układu
            hamulcowego, co w konsekwencji grozi zatarciem hamulców i
            przegrzaniem silnika".

            ...niski poziom płynu hamulcowego nie stanowi o zatarciu się hamulców ( co to w
            ogóle znaczy zatarte hamulce ? ), i co ma układ hamulcowy wspólnego z
            przegrzaniem silnika???, bzdura!!!!!
            Niski poziom płynu zmniejsza efektywność hamowania a jego brak prowadzi do
            tragedii, ale nie ma nic wspólnego z przegraniem silnika. Z tym wiąże się układ
            chłodzenia pojazdu :).
            • Gość: staś Re: do 7-ki IP: *.idc.net.pl 06.01.09, 21:05
              Można dorzucić jeszcze to, że powolne ubywanie (zmieszanie się poziomu) płynu
              hamulcowego w zbiorniczku jest zjawiskiem całkowicie naturalnym. Jest
              spowodowany zużywaniem się elementów ciernych (tarcz , klocków, okładzin szczęk,
              bębnów).
              Natomiast uwagę powinno zwrócić nagłe zmniejszenie się poziomu płynu.
              Najczęściej świadczy to o nieszczelności układu hamulcowego.
              • mdrive Re: do 7-ki 06.01.09, 21:11
                ...zmniejszanie się poziomu płynu hamulcowego nie jest Stasiu zjawiskiem
                naturalnym. Układ hamulcowy jest hermetyczny i płynu nie może ubywać. Jeśli
                zaczyna ubywać to to serwisu, natychmiast. Płyn wymienia się standardowo mniej
                więcej co trzy lata bo tworzą się w nim pęcherzyki powietrza i tracimy
                efektywność hamowania, ale na pewno ubywanie płynu nie jest zjawiskiem
                normalnym!!! W zadbanym aucie nie może ubywać
                płynu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka