Dodaj do ulubionych

Po co budować stocznie

21.01.21, 13:10
Np Zwiezda ukierunkowana w budowaniu statków do przewodu węglowodorów ?
Po co inwestować w Vostok Oil ?
Po co NS 2 ?
Skoro nikt nie będzie chciał kupić węglowodorów a w technologiach wodorowych czy baterii mamy przełom za przełomem ?
Dziś pracuje się np nad mikrofalowa produkcja wodoru, sztucznych paliw
naukatehnika.com/tehnologiya-preobrazovaniya-elektrichestva-v-vodorod.html?utm_referrer=https%3A%2F%2Fzen.yandex.com
Obserwuj wątek
    • monalisa2016 Re: Po co budować stocznie 21.01.21, 14:26
      brat_kryzysa napisał:


      > Skoro nikt nie będzie chciał kupić węglowodorów a w technologiach wodorowych cz
      > y baterii mamy przełom za przełomem ?
      > Dziś pracuje się np nad mikrofalowa produkcja wodoru, sztucznych paliw
      > naukatehnika.com/tehnologiya-preobrazovaniya-elektrichestva-v-vodorod.html?utm_referrer=https%3A%2F%2Fzen.yandex.com
      >

      Brat_kryzysa cos co cie zafascynowalo ale bez zastanowienia nad bespieczenstwem powielsz. Gdzie te elektryczne auta ktore mialy jezdzic przed latami w milionowych ilosciach na drogach Europy? Dlaczego ich nie ma? Wodor? Auta napedzane na wodor chyba ze ciezarowe ale kto kupi takie auto ktore jest niesamowicie drogie i pozniej nie bedzie mogl garazaowac tak jak napedzane gazem w podziemnych pod domami garazach? No kto? Ktore ubespieczenie ubespieczy ci takie auto?

      Mikrofala, czy zdajesz sobie co ona oznacza dla zdrowia czlowieka? Sadze ze nie, przez to bezmyslnie powielasz. smile

      Ja ci powiem juz dzis ze do spalinowych komponentow czy to hybryd z dieselem czy z benzyna powrocimy w nastepnych latach. Klient potrzebuje dobrego auta ktorym moze bez klopotow jezdzic dlugie lata a nie bardzo drogiej jednorazowki ktora pojezdzi osiem lat przy bardzo oszczedniej jezdzie, jezdzie bez swiatel, bez wentylacji, bez klimaanlagi, bez radia, bez otwartego okna, bez ... poniewaz to zmiejsza pojemnosc baterii.

      Sztuczne paliwo ktore jest juz dawno opracowane przez firme Bosch, tak jak najbardziej ale polityka nie chce tego zaakceptowac poniewaz usilnie chce nam wdrozyc swoja polityczna-ideologie ktora rozsadny umiejacy liczyc pieniadze klient odrzuca.

      Troche rozsadku, wiedzy, rozwagi a nie dziennikarskiego akcjonizmu. smile
      • brat_kryzysa Re: Po co budować stocznie 21.01.21, 15:57
        Sory ale o technologii nie masz bladego pojęcia, czy ty myślisz że świat stoi w miejscu ?
        Najważniejsza dziedzina przemysłu tak samego przemysłu będzie innowacyjność generowana za pomocą samych nowych technologii jak sztuczna inteligencja.
        A co do ładowanych bateryjek to okazuje się że nowy, stary pierwiastek wraca do gry, lit wypadnie
        • monalisa2016 Re: Po co budować stocznie 21.01.21, 17:45
          Sadzisz? Jestem innego zdania. smile Moze wiecej czasu spedzilam w przemysle samochodowym jak siegaja twoje rewelacje wyczytane z mediow, kolezanka prowadzila projekt baterii i tez w ramach wspolpracy musielismy wymieniac miedzy soba doswiadczenia, wiec brat_kryzysa w czym sie mozesz mierzyc?smile, smile

          Jak tak dalej pojdzie to ci powiem otwarcie ze cofami sie do epoki kamienia lupanego, inwestujemy w grube miliardy z pieniedzy podatnika w lobby ktore nie ma przeznaczenia w przyszlosci, bo klient tego nie zaakceptuje. Co z tego ze naukowcy pracuja, cos wykrywaja, jaki ma to efekt na rynku, w przemysle skoro polityczna-ideologia ma pierwszenstwo?

          Widzisz taki Bosch opracowal syntetyczne paliwo dla motorow spalinowych z zero emisji CO2, paliwo ktore nie wymaga przebudowy silnikow i co? Fiasko!!! Pieniedze wyrzucone w bloto bo przeciez nasza bezalternatywna wraz z brukselska centrala wiedza lepiej jak ci co sie konkretnie i w prostej linii tym sie zajmuja.

          Taki Papst (tak sie nazywa popularnie u nas bardzo dobrych ekspertow) od konstruowania silnikow Austriak Profesor Fritz Indra slynny na caly swiat ktory "nie z jednego pieca jadl chleb" wyraznie mowi, daj sobie przetlumaczyc wyszukany ekstra dla ciebie link


          www.ingenieur.de/technik/fachbereiche/e-mobilitaet/indra-die-elektromobilitaet-irrweg/
          O tym mowilo sie juz od lat ale medialne tuby wpajaja ludziom to co ich mocodawcy rozkazuja i ktorym oni sluza. Nie na temat ot tak przy okazji dla zrozumienia zagadnienia jak to wszystko funkcjonuje, otoz nasza bezalternatywna dzis na prasowej konferencji przyduszona przez dziennikarza przyznala sie przed calym swiatem ze restrykcje corony sa polityczna decyzja tja czyli poparla to oczym zesmy dawno wiedzieli, (nazywano nas covid-idiotami) ze to nie choroba tylko polityka, znaczy grype przemianowano corona. Widzisz brat_kryzysa tak to funcjonuje by swiat doprowadzic do bankructwa a potem wprowadzic ich "sluszny system" czyli komunizm a zabarwienie kapitalizmu tylko i wylacznie dla tych wybranych wiernych systemowi.
          • monalisa2016 Re: Po co budować stocznie 22.01.21, 01:23
            monalisa2016 napisał(a):

            > O tym mowilo sie juz od lat ale medialne tuby wpajaja ludziom to co ich mocodaw
            > cy rozkazuja i ktorym oni sluza. Nie na temat ot tak przy okazji dla zrozumieni
            > a zagadnienia jak to wszystko funkcjonuje, otoz nasza bezalternatywna dzis na p
            > rasowej konferencji przyduszona przez dziennikarza przyznala sie przed calym sw
            > iatem ze restrykcje corony sa polityczna decyzja tja czyli poparla to oczym zes
            > my dawno wiedzieli, (nazywano nas covid-idiotami) ze to nie choroba tylko polit
            > yka, znaczy grype przemianowano corona. Widzisz brat_kryzysa tak to funcjonuje
            > by swiat doprowadzic do bankructwa a potem wprowadzic ich "sluszny system" czyl
            > i komunizm a zabarwienie kapitalizmu tylko i wylacznie dla tych wybranych wiern
            > ych systemowi.


            Jako dowod, jak media postepuja z konkretna odpowiedzia ktora moglaby wywolac burze protestow, pytanie dziennikarza Boris Reitschuster (byly korespodent Focusa w Moskwie, dzis alternatywne media) dopuszczono ale do konkretnej odpowiedzi naszej pani ktorej nazwiska wymieniac nie chce (widzi sie na ekranie) w ktorej mowi o politycznej decyzji restrykcji corona niestety nie pokazano, ot tak wybiorczo pracuja media. smile Ciekawa jestem jaka reakcje spoleczenstwa wywolalaby konkretna i jednoznaczna odpowiedz naszej pani??? smile, smile Tu fakt, patrz wideo.

            www.youtube.com/watch?v=GqO-OLmQMTM
            • brat_kryzysa Re: Po co budować stocznie 23.01.21, 12:09
              Zgadzam się z tobą że wielki kapitał dziś wyznacza kierunek zmian, jednak nie zmienia to faktu w postępach w technologiach które redukują koszty i zbliżają koszty produkcji energii do tradycyjnych
              Tu trochę o trendach, kosztach
              amp.abc.net.au/article/13081872
              • monalisa2016 Re: Po co budować stocznie 23.01.21, 14:46
                Brat_kryzysa o kosztach nie musisz mnie pouczac moze mam tu lepsza orientacje, jestem za za postemtem ale jestem przeciw by polityczna ideologia wtracala sie do przemyslu i narzucala im ich wole wysylajac setki tysiecy ludzi na bezrobocie. Innowacje powinny byc docelowe oparte na nauce a nie wziete z sufitu, elektromobilizacja jak i wodorowa nie sa zadnymi nowymi technologiami, sa znane od dzisiatek lat, ani wtedy nie zdaly egzaminu tak samo jak i dzis wiec jaki jest sens wydawania miliardow euro z podatkow na cos bezsensownego.
    • berek_p Re: Po co budować stocznie 21.01.21, 23:07
      Nawet jesli jakaś maszyna jest napędzana przez wodór czy akumulator, czasami użytkowanie maszyny staje się skomplikowane i nieopłacalne. To też kwestia ceny a także obsługi technicznej, wiedzy technicznej czy innych czynników.
      • monalisa2016 Re: Po co budować stocznie 21.01.21, 23:47
        Nie jest to powiedziane berek w niektorych galeziach moze energia wyprodukowana przez Wasserstoff/h2- wodor zdac egzamin ale nie w autach, o cenie takiego auta nie bede dyskutowac bo przeciez nie jest ona dla normalnego zjadacza chleba.
        Samo dostarczanie wodoru do stacji (uzyjmy nazwy) benzynowej bedzie robic juz niesamowite problemy, pomyslmy o wytrzymalosci takich jezdzacych tankow (50 bar) a jakie cisnienie potrzeba by wtloczyc wodor do podziemnych tankow (ca 700 do ca 1000 bar) umiesz sobie wyobrazic co moze nastapic bez zchladzenia tego procesu?
        Nie chciala bym znalezc sie o w otoczeniu takiej stacji/wodorowej/benzynowej.smile
        Wiec jaka przyszlosc, pomijajac juz bespieczenstwo jazdy, tankowanie, przechowywanie w podziemnym czy na ulicy takiego auta.
        Tyle lat pracuja nad ta technologia Wasserstoff czy elektryczne-auto przeciez to nie sa one nowe i co nie ma jeszcze masowej produkcji aut?
        Volvo pracuje nad zastosowanie Wasserstoff do aut ciezarowych ale i tu sa nikle nadzieje, staje sie to poprostu iluzja.

        Wiec przestanmy marzyc o Wasserstoff-, o elektroaucie, nie robmy sobie iluzji, przestanmy sluchac polityczna ideologie kierujmy sie rozsadkiem jak i mozliwosciami ktore mozna urzeczywistnic bez wtracania sie politycznych ideologow do gospodarki.
        • monalisa2016 Re: Po co budować stocznie 22.01.21, 00:15
          C o do elektrycznych aut, chyba przed tygodniem albo przed dwoma uniklismy w ciemnosci Europie czyli Blackout a co by bylo gdyby jak to zapowiadala lobbyistyczna polityka ze beda jezdzic w roku 2020 miliony elektrycznych aut na europejskich ulicach (ktorych rzeczywiscie sie nie widzi) przy tej mocy produkcjnej wyimagowanej przez politykow/lobbyistow odnawialnej energii elektrycznej?
          Elektryczne auto to jednorazowka, co z utylizacja baterii takich aut, berak odpowiedniego konceptu poza ich spaleniem, jest to ekologiczne? Bateria elektrycznego auta to najdrozsza czesc jego i najbardziej nietrwala, co roku zmiejszaja sie jej Kapazitäten/pojemnosc/zdolnosc, jednym slowem przy oszczednym malym aucie bez uzywania swiatel, radia, klimatyzacji, bez obciazenia, bez ... itd najdluzej wytrzymaja 8 lat i co dalej, a ile kosztuje takie auto? Zabawka dla milionerow ale nie dla normalnych zjadaczy chleba.

          Ile miliardow euro z kieszeni podatnika wpakowano juz w rozwoj tych aut i co? I nic.
          Najbardziej ekologicznym i do uzytku autem jest auto spalinowe albo hybryd. Kuzyn kupit BMW-hybryd, niesamowicie sobie chwali ale przeszlo 100 tysiecy euro (w Francji sa tansze jak w Niemczech) wylozyl z kieszeni, pan prawnik mogl sobie na to pozwolic korzystajac jeszcze z spadku po ojcu Oldtimer'ow. smile
        • walerianm Re: Po co budować stocznie 25.01.21, 12:15
          Opierasz się na jakichś starych / nieaktualnych informacjach. W samej Californii jest około 8000 samochodów zasilanych wodorem i około 40 stacji tankowania. Więc widać, że problemy o których piszesz są po prostu do ogarnięcia.
          W przyszłości taki wodór będzie mógł być dystrybuowany sieciami gazowymi (jako domieszka do gazu ziemnego lub 100% wodoru). Z domieszki z gazem ziemnym można odseparować wodór za pomocą technologii membranowej.
          Technologia jest. Brakuje tylko masowego popytu, który zwiększyłby opłacalność niektórych przedsięwzięć.
      • brat_kryzysa Re: Po co budować stocznie 23.01.21, 12:13
        Oczywiście łatwiej przechowywać lub yransportowab benzynę niż wodór , jednak wyznaczony trend jest jednoznaczne ,czysta energia i nowoczesne metody jej magazynowania
        Osobiście nie widzę znaczącego wpływu człowieka na klimat ale tak postanowili na stolkach
    • monalisa2016 Re: Po co budować stocznie 22.01.21, 00:57
      Brat_kryzysa chyba 15 albo dalej Rosjanie jak i nasi opracowali laserowe swiecie zaplonu, dyskutowalismy kiedys w pracy na ten temat i co? Znalazly one zastoswanie w Rosji czy na zachodzie? NIE (!!!), wiec przyjmuj takie rzeczy z chlodna glowa i nie nazywaj po przeczytaniu jakies rewelacji przyszloscia. smile, smile
    • j-k smiesza mnie "elektryki" i paliwo wodorowe... 25.01.21, 12:45
      gdyz zarowno auta elektryczne, jak i te na paliwo wodorowe - to piesn odleglej przyszlosci.

      zarowno jedno, jak i drugie potrzebuja energii do ich wytworzenia

      a skad wziac te energie (prad) ?

      slonce, fotowoltaika - - piesn odleglej przyszlosci ze wzgledu na koszty.

      energia wiatrowa - jest jej (nawet teoretycznie) za malo.

      caly sens (na razie) aut elektrycznych, czy na paliwo wodorowe - polega tylko na tym, ze emisja zanieczyszczen nie koncntruje sie w miastach/aglomeracjach - tylko tam, gdzie sa elektrownie...

      J.K.
      chemik i ekonomista.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka