Dodaj do ulubionych

Rekrutacja do Tesli w Berlinie

24.01.21, 11:29
W Berlinie niedługo powstanie zakład produkcji aut Tesli. Co najbardziej uderza to umiejętności w pozyskiwaniu nowych pracowników, inżynierów zajmującymi się w projektowaniu aut. Poniżej link.

businessinsider.com.pl/firmy/strategie/nowi-pracownicy-tesli-ujawniaja-kulisy-procesu-rekrutacji-dlaczego-rezygnuja-z-innych/7cm9722?utm_source=fb&utm_medium=social&utm_campaign=fb_bi
Obserwuj wątek
    • rosjaiswiat1 Tekst jest bardzo glupi 24.01.21, 12:38
      I tak naprawde sluzy reklamie Tesle.
      Podam tylko jeden przyglad "glupoty":
      "Redukcja zatrudnienia przez firmę Daimler spadła Amerykanom z nieba - tłumaczy były pracownik niemieckiej firmy motoryzacyjnej. - Jeśli spojrzymy na to z boku, to niemiecki producent samochodów pozbywa się na rzecz konkurencji swoich najlepszych pracowników. Zastanawia mnie tylko, jaki sens widzą w tym osoby kierujące firmą"

      Autor tego artykulu nie wie, ze kazdy zwolniony w ramach redukcji zatrudnienia jest pewien tego, ze zwonili najlepszych? A prawda jest inna - najpierw zwolniaja najgorszych. Wiec Tesla zbiera odpady smile

      https://fotoforum.gazeta.pl/photo/5/pa/hf/j2ro/awnkSxzhPXyUPxp95X.jpg
      • monalisa2016 Re: Tekst jest bardzo glupi 24.01.21, 13:07
        Czy ten odcinek (poniżej) nie mówi już wiele o proponowanej "marchewce", dlaczego chce się wiązać pracownika akcjami Tesli? Ale berek nie zauważa niuansów. smile Człowiek by więcej napisał na ten temat, np. o wcześniejszch ogłoszeniach Tesli o pracę, ale po co. Firmy zwalniają zawsze zbędnych pracowników którzy wnoszą bardzo mały wkład w rozwój produktu czy firmy, taka jest prawda berek.

        Cytat:
        "Z drugiej strony jednym z pozapłacowych argumentów, przemawiających za pracą dla Tesli, jest oferowany pracownikom pakiet udziałów firmy, który może zostać przez nich sprzedany po czterech latach pracy dla firmy Elona Muska. Inżynier dodaje, że na chwilę obecną wartość zaoferowanych mu udziałów "można wyrazić pięciocyfrową kwotą". Ma to niewątpliwie związek z astronomicznym wzrostem wartości Tesli, który w zeszłym roku wyniósł 700 proc. wyceny giełdowej ze stycznia 2020 roku."

        Zeby nie wchodzić w kolizję z wiadomym medium, link do artykułu z którego wyjęłam cytat.

        businessinsider.com.pl/firmy/strategie/nowi-pracownicy-tesli-ujawniaja-kulisy-procesu-rekrutacji-dlaczego-rezygnuja-z-innych/7cm9722?utm_source=fb&utm_medium=social&utm_campaign=fb_bi
        • berek_p Re: Tekst jest bardzo glupi 24.01.21, 14:42
          Przykłady nie zawsze decydują o tym czy ktoś jest lepszy bądź gorszy.
          Japońskie koncerny motoryzacyjne zatrudniają designerów z Europy, często włochów lub anglików.
          Czy w Japonii brakuje dobrych grafików ?
          W dobie kapitalizmu jest wolność wyboru jak i nacisku na daną koncepcję projektu.
          I tylko wyobraźnia ogranicza jak wielki wpływ na produkt ma dany projektant.
          W kraju gdzie mieszkam aut Tesli jest dużo.
          Hybrid także od zatrzęsienia.
          I Tesla z powodzeniem przejmie pracowników konkurencji.
          VW w Polsce płaci najniższą krajową. Jeszcze niedawno było to 1800 zł brutto.
          I to jest ta siła niemieckiej motoryzacji, jadą na biedzie byłego bloku wschodniego.
          • monalisa2016 Re: Tekst jest bardzo glupi 25.01.21, 01:11
            Berek przemysl samochodowy na calym swiecie jest jak to sie u nas slusznie mowi poniewaz zna sie te niuanse, wiec jeszcze raz, przemysl samochodowy jest: verflochten (spleciony) verschwägert (spokrewnione przez małżeństwo) verwandt (powiazany), taka jest prawda innej nie ma i tu sroka sroce oka nie wykoli.
            Spojrz tylko jak sie przesuwa menedzerow z jednej firmy samochodowej do drugiej czy to w Europie, czy Korei, czy Stanach, czy Japonii.
            Nawet na rosyjski przemysl samochodowy maja zagraniczni mendzerowie czy Designer wplywy.
            Kto wyciagnal poludniowo Koreanski przemysl samochodowy na swiatowy rynek? Niemiecki Designer. Polnocna Korea ma tez swoja samochodowa marke, kto pomaga i wspolpracuje z nia? Sasiedzi czyli Poludniowa Korea.
            Iran ma tez dosc znana na Bliskim Wschodzie marke, kto ja zasila? Francuzi!!!
            Juz nie pamietam ktora rosyjska marke wyciagnel z dolka Porsche, itd, tu nie sposob spamietac i wymieniac wszystkiego.

            Wiec berek na paru przykladach widzisz ze jest tak jak pisze, przemysl samochodowy jest: "verflochten, verschwägert und verwandt"
      • berek_p Re: Tekst jest bardzo glupi 24.01.21, 14:33
        Znam firmę z branży elektronicznej, oczywiście mającą siedzibę na całym świecie. Zwalniają ludzi lub sami odchodzą. Projektanci i programiści natomiast inżynier elektronik zarabia 3000 zł brutto.
        Obecnie nikt na siłe nie przywiązuje pracowników do firmy i jeśli są redukcje mogą iść do konkurencji.
        A ktoś kto pracował w dużym koncernie wie iż nie ma wpływu praktycznie na nic.
        Aplikujesz na dane stanowisko, na innym pracować nie możesz. Tym bardziej że liczba inżynierów w koncernach wynosi nawet ponad 40 tysięcy ludzi i strata niewielkiego odsetka nie osłabia możliwości zespołu.
        A czy artykuł jest sponsorowany i ukierunkowany na pozyskiwanie pracowników konkurencji.
        Każdy ma prawo decydować gdzie chce rozwijać swoje możliwości techniczne.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka