Dodaj do ulubionych

Jaka przyszłość C++??

28.03.04, 11:27
Czy C++ nadal będzie odgrywał wiodącą rolę wśród języków programowania
ogólnego zastosowania? Czy zostanie on całkowicie wyparty przez Jave, C# a
moze jeszcze jakiś inny język (np.język D)?W reszcie - jakie są wady/zalety
C++ , które mogą zdecydować o jego porażce/dalszym powodzeniu?
Jakie jest Wasze zdanie w tych kwestiach?

pzdr.
Obserwuj wątek
    • grygoos Re: Jaka przyszłość C++?? 05.05.04, 21:59
      Troche chyba pozno na odpowiedz ale napisze cos od siebie, byc moze nawet sobie
      a muzom. Otoz jestem programista w Javie, kiedys troche skrobalem w C++ i
      odniose moje porownanie wlasnie do tychze. Wg. mnie rola C++ bedzie sie
      zmniejszac ale jeszcze dlugo dlugo pewne obszary pozostana doemna wylacznie
      tegoz jezyka, czyli dziedziny tj programowanie sterow, sekcje krytyczne,
      zastosowania dedykowane do architektury (klastry obliczeniowe a nawet systemy
      sterowania). Java natomiast wg mnie bedzie zdecydowanie szerzej wykorzystywana
      do aplikacji frontendowych z prostego wzgledu - jest przenosna, a wraz z
      niewatpliwym wzrostem roli systemow typu Unix i pochodne wsrod
      uzyszkodnikow "biurkowych" pozawala to zaoszczedzic na rozowju i (!)pielegnacji
      oprogramowania (robimy pod "jeden system" -> zatrudniamy mniej specjalistow ->
      mamy wiecej kasy).

Co do wydajnosci to, owszem na pierwszy rzut oka C++ góra, ale wraz z
      doskonalniem kompilatorow i interpereterow javy ta roznica bedzie sie
      zmniejszac. Tu sa testy obliczeniowe ktore ktos tam przeprowadzil
      www.javaworld.com/javaworld/jw-02-1998/jw-02-jperf-p4.html , co prawda
      na javaworld wiec moze mi ktos zarzucic ze troche stronnicze.

No i plus dla Javy za prostote - mimo swego rozbudowanego API w gruncie rzeczy
      jest bardzo prosta i swietnie na niej mozna sie nauczyc obiektowki (zwlaszcza
      na swingu)

pzdr,

gryg00s