antoniopl 28.11.05, 07:08 Załóżmy, że kompletnie nic nie wiesz o programowaniu i masz zamiar zacząć naukę. Jakie srodowisko bys wybral do nauki na poczatek aby uczyc sie w nim pisac programy pod windowsa ? Proszę o uzasadnienie swojego wyboru. Odpowiedz Link Obserwuj wątek Podgląd Opublikuj
student22 Re: Proszę o odpowiedż. 29.11.05, 22:47 forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=15700&w=31328585 Odpowiedz Link
pciuch_nr_24 Re: Proszę o odpowiedż. 16.01.06, 13:30 Delphi - prosty wygląd kodu bo to pascal pod windows Odpowiedz Link
wierzbicki_lukasz Re: Proszę o odpowiedż. 16.01.06, 19:15 jeśli patrzyć pod kątem zarobkowym, to chyba Visual C++ (najwięcej ogłoszeń pracy pod platformę Windowsa), jeśli patrzeć pod kątem wygody to Borland C++ Builder, ewentualnie przy znajomości pascala Delphi. Odpowiedz Link
skory_w_aucie Re: Proszę o odpowiedż. 16.01.06, 23:25 Na razie z Winem daj sobie spokoj. Zaczynaj tak jak kazdy: Pascal -> C -> C++ -> Java -> C# C++ zaczynasz programowac obiektowo calkowicie inaczej. Co do aplikacji okienkowych to pisze sie je w 90% w C/C++ Odpowiedz Link
hydroxyzine Re: Proszę o odpowiedż. 17.01.06, 13:36 Co znaczy, tak jak każdy? Czemu to kolejny raz, kiedy proponuje się Pasacala na początek? Co to da? Oczywiście są tacy, którzy piszą dobrze np. w Delphi. Ale to rzadkość, margines rzeźbiących w pascalu. To język dla nauczycieli informatyki stworzony. Wykluczyłbym też C, chociaż z bólem, bo to mój ulubiony. Zacznij się C++ uczyć, to najlepszy start. Później będziesz mógł wybierać sam, świadomie. Kolejność C -> C++ jest dość nierozsądna i zagadkowa. Odpowiedz Link
alsor Re: Proszę o odpowiedż. 17.01.06, 13:59 > Kolejność C -> C++ jest dość nierozsądna i zagadkowa. Cóż za piękny niewypał. Nie można znać C++ nie znając już C, przecież C zawiera się całkowicie w C++! >Pascal -> C -> C++ -> Java -> C# Java i C# to tajne sztuczki potentatów rynku komputerowego - mają ułatwić im robotę, a programistów wykończyć lub kompletnie uzależnić od nich. Odpowiedz Link
hydroxyzine Re: Proszę o odpowiedż. 17.01.06, 20:49 1. Hehe, jak nie można nie znać C, znając C++? Proponuję praktyczne porównanie kodów programów napisanych w C a C++, wykonujących rzeczy podobne. 2. Za tych usiłujących pisać w C++ tak, jak w C (i odwrotnie) już podziękujemy. Tak będzie lepiej dla wszystkich. 3. Najdziwniejsza jest jednak kolejność, zrozumiałbym jeszcze C++->C. Styl nabyty w C - kiedy zaczynasz pisać obiektowo - staje się bagażem. Odpowiedz Link
inz.mruwnica Re: Proszę o odpowiedż. 09.02.06, 15:13 > Nie można znać C++ nie znając już C, przecież C zawiera się całkowicie w C++! Jestem zywym przykładem. Na widok kodu w C przechodzą mnie drescze. Oczywiście ja znam semantykę C, ale gdy mnie ktoś spyta czy umiem w C programować to muszę odpowiedzieć, że nie... bardzo nie. A co do tego, że każdy: > >Pascal -> C -> C++ -> Java -> C# A u mnie: Basic -> Assembler -> Pascal -> Java -> C++ :-) różne są ścieżki... Moim zdaniem nie warto na początku ładować się w wyklikowywalne IDE typu .NET czy Delphi. Pierwszy program najlepiej napisać w notatniku, a jeszcze lepiej w gedit'cie :-) Odpowiedz Link
skory_w_aucie Re: Proszę o odpowiedż. 17.01.06, 19:12 Przeciez w C++ programuje sie zupelnie inaczej niz w C ! Programowanie obiektowe jest zupelnie inne od strukturalnego, dlatego pozniej mamy sytuacje ze ludzie pisza strukturalnie w C++ zamiast wlasciwej obiektowosci i wychodza niewypaly. Odpowiedz Link
doget Re: C, C++, tego mnie uczyli w 80 tych latach.. 17.01.06, 22:12 Po co sie uczyc C lub C++, 10 lat w tym robilem, od 5 lat tylko Java. Odpowiedz Link
alsor Re: Proszę o odpowiedż. 18.01.06, 12:12 >1. Hehe, jak nie można nie znać C, znając C++? Proponuję praktyczne porównanie >kodów programów napisanych w C a C++, wykonujących rzeczy podobne. >2. Za tych usiłujących pisać w C++ tak, jak w C (i odwrotnie) już podziękujemy. >Tak będzie lepiej dla wszystkich. >3. Najdziwniejsza jest jednak kolejność, zrozumiałbym jeszcze C++->C. Styl >nabyty w C - kiedy zaczynasz pisać obiektowo - staje się bagażem. > Przeciez w C++ programuje sie zupelnie inaczej niz w C ! > Programowanie obiektowe jest zupelnie inne od strukturalnego, dlatego pozniej > mamy sytuacje ze ludzie pisza strukturalnie w C++ zamiast wlasciwej obiektowosc > i > i wychodza niewypaly. Bawicie się gotowcami w jakichś visualach i dlatego bredzicie. Zaprogramuj w C++ obliczenia numeryczne lub obróbkę obrazu, albo nawet takie transformacje geometryczne - zobaczymy, czy wystarczy umiejętność definiowania klas i ile pomoże polimorfizm, hermetyzacja i operatory zaprzyjaźnione. Odpowiedz Link
hydroxyzine Re: Proszę o odpowiedż. 18.01.06, 13:00 > Bawicie się gotowcami w jakichś visualach i dlatego bredzicie. Dość dziwne, bo na moim systemie nie da się uruchomić Visuala. Zresztą skąd ten pomysł, że używam C++ ? Jestem staromodny raczej. Co nie zmienia faktu, że C i C++ to różne języki. Odpowiedz Link
alsor Re: Proszę o odpowiedż. 18.01.06, 22:51 To po co się wypowiadałeś na temat c++ skoro go nie znasz? C można sobie używać, ale większe programy łatwiej robić w C++. Odpowiedz Link
hydroxyzine Re: Proszę o odpowiedż. 20.01.06, 22:43 Po czym wnosisz, że nie znam? Zresztą, jakie to większe programy robiłeś w C i tak ciężko było? Tak się składa, że całkiem spore części mojego os są w C napisane, ktoś to jednak zrobił. Chyba się więc da. Odpowiedz Link
alsor Re: Proszę o odpowiedż. 21.01.06, 20:50 Nie znasz c++, ani c, ani nic innego - gdyby było inaczej, to nie wygadywałbyś takich głupot. Systemów typu Windows, czy linux, itp. nikt nie robił na zamówienie... powstawały stopniowo przez prawie 20lat. Odpowiedz Link
mx-5 Re: Proszę o odpowiedż. 22.01.06, 00:28 Hydro juz pare razy prezentowal swoje programy i ma o nich pojecie. Po drugie zarowno Linux jak i Windows jak i Unix sa pisane w C nie zadnym c++. Po trzecie jakie 20 lat ?!!! Pierwszy Unix wyszedl w 69 i w 71 byl juz przepisany w C. A potem to go tylko ulepszali itd. Myslisz ze czemu na PlayStation i GBA oprogramowanie pisze sie w C a nie w C++ ? C i C++ to dwa zupelnie rozne podejscia do programowania i tylko laik twierdzi ze sa podobne. Odpowiedz Link
alsor Re: Proszę o odpowiedż. 25.01.06, 20:13 > Po drugie zarowno Linux jak i Windows jak i Unix sa pisane w C nie zadnym c++. No i co z tego że cały Windows 3.0 był w C (w asemblerze pewnie też)? Później spore części przenieśli do 95, itd. > Po trzecie jakie 20 lat ?!!! > Pierwszy Unix wyszedl w 69 i w 71 byl juz przepisany w C. > A potem to go tylko ulepszali itd. 2006 - 20 = 1986, gdzieś wtedy się zaczęło... a te unixy z 70r to jakieś zabawki > Myslisz ze czemu na PlayStation i GBA oprogramowanie pisze sie w C a nie w C++ > ? Skoro można w c, to oni to robią... ale to nie moja wina - uzależnili się biedaczyny, i tyle... > C i C++ to dwa zupelnie rozne podejscia do programowania i tylko laik twierdzi > ze sa podobne. Stosy cegieł i worki z cementem także nie przypominają budynku, mimo to zdrowi ludzie dobrze wiedzą z jaką zależnością mamy tu do czynienia. Odpowiedz Link
ktosktomafajnegomisiaczka Re: Proszę o odpowiedż. 10.02.06, 02:08 na wstepie zaznacze - odpowiadam alsorowi, bo jego tekst byl ostatni, a pisze po trochu do wszystkich uwiklanych w spor ;) Niezgodze sie ze C i C++ to dwa odrebne podejscia do pisania.. kompletnie odrebnym podejsciem jest do bolu obiektowa Java (pomine obowiazkowa w standalone'owym progamie funkcje public static void main milczeniem :P).. "C++" daje programiscie dokaldnie te same mozliwosci co "C", poszerzajac je jedynie o mozliwosc zastosowania paradygmatow obiektowosci- alee - niczego ze 'starego dobrego C' przeciez nie zabiera.. wasz spor co lepsze C czy C++ powstal raczej nie w kwestii jezyka, a podejscia projektowego.. czy pisac strukturalnie czy obiektowo. trudno to rozstrzygnac jednoznacznie, ale biorac pod uwage ostatnie pakowanie kasy zewszad w Jave, chyba jednak duze projekty latwiej prowadzic obiektowo.. ale sza ;] chcialem tylko powiedziec, ze zarowno strukturalnie ja i obiektowo mozna pisac i w C++ i w .. C. "Coz za problem" stworzyc w C odpowiednie tablice wskaznikow na funkcje i odwolywac sie poprzez nie, albo manglowac recznie nazwy funkcji tak zeby zaczynaly sie nazwa obiektu, konsola_pobeirz_znak, konsola_inicjuj, konsola_blabal.. tylko ze to bedzie tak upierdliwe, ze mozgi wysiada po n- dziestej 'klasie' w tej sposob napisanej :) "tak powstala idea C++" :) zkolei w C++ jak najbardziej mozna pisac strukturalnie.. NIKT W C++ nie kaze uzywac klas, polimorfii, dziedziczenia!! nie ma takiego obowiazku! nie rozumiem wiec kompeltnie argumentu ze "ktos z metodami przyniesionymi z C przyszedl do C++ i zaczal tworzyc potwory".. nikt nie kaze uzywac tych mechanizmow. Baa.. najpiekniejsze moim skromnym zdaniem jest w C++ to, ze mozna je swobodnie naginac do wlasnego widzimisie. Nikt nie kaze uzywac namespaceow i klaso- funkcji, mozesz sobie robic mase funkcji statycznych, poupychac je tematycznie w klasy, et voila! klasy robia za moduly funkcjonalne, albo biblioteki (swoja droga, "tak powstala np. klasa Math w javie":).. mozna dalej wyczyniac cuda ze wskaznikami, operowac na zywej pamieci, upchnac kod funkcji do tablicy bajtow i ja stamtad wywolac (zakladajac ze system ochrony OS'a ci pozwoli :P). Nie ma ograniczen.. W czym problem? Co najwyzej w niezrozumialosci dla osoby nowo przybylej, czytajacej kod? A niech dokumentacje najpierw przeczyta a nie od razu do kodu sie lepi! Kazdy moze sobie w projekcie swoje konwencje pisania przyjac. Zapoznanie sie z nimi to powinna byc pierwsza rzecz ktora sie robi gdy sie chce poznac projekt, a nie zakladanie "ze wszystko bedzie tak jak u innych". Rzeczywiscie, sa standardy, wielkie firmy przyjely je sobie, ale to po to zeby szybciej pisac, moc sie wymieniac programistami i nie tracic czasu wlasnie na owo 'wdrazanie' pracownikow w nasze konwencje.. Ale gdy piszesz cos malego? Albo gdy to jest Twoj projekt? Pisz jak lubisz! Inaczej zadna nowa perelka nie powstanie, jesli wszyscy beda klepac na te sama modle.. Jezyk TO NIE podejscie projektowe ani programistyczne. Jezyk TO NARZEDZIE ktorego wolno ci uzywac tak jak Ci sie podoba, tak jak mlotkiem mozesz wbic gwodz, dac komus w glowe, albo roztluc mieso na kotleta. Podejscia masz z kolei chaotyczne, przeplywowe, strukturalne, funkcjonane, obiektowe albo i pare jeszcze innych. Wiekszosc z nich w ten czy inny sposob da sie uzyc w wiekszosci istniejacych jezykow, pytanie tylko o czas zuzyty na wymyslanie 'jak dany jezyk nagiac do tego-a-tego podejscia'. Dlatego utarlo sie ze C jest do strukturalnego, a C++ do obiektowego - bo w C nie bylo wbudowanych mechanizmow szybkiego 'obiektowienia sobie' i trzeba bylo sobie je samemu tworzyc. Ale, powtarzam - nikt jednak nie zmusza do uzywania ich (przyp.-obiektowosc, polimorfia, dziedziczenie,etc) w C++ - czemu by wtedy sluzylo na przyklad slowo virtual w C++? Korzystajac z dziedziczenia masz wybor - polimorfia albo nie. Wielokrotne dziedziczenie? A uzywaj sobie jak lubisz, ale nikt Ci nie kaze. (Tez nie rozumiem czemu tak wszyscy Javomani na nie pluja.. Ze niby jest problem jak sie pola o tej samej nazwie w droch rodzicach krzyzuja - jakos wieki temu w C++ rozwiazano to przez prefiksy rodzic::zmienna i jest super i dziala i nikt nie narzeka..) Jesli zas chodzi o to to uparte pisanie w 'C' podczas gdy ma sie "lepsze C" pod reka (C++) to w tym tkwi kilka rzeczy, to nie takie uzaleznienie ale czysta logiczne myslenie i chlodna kalkulacja.. po pierwsze, wbrew pozorom, bardzo duzo dobrze wyszkolonej i bardzo doswiadczonej kadry w dziedzinie oprogramowywania mikroprocesorow i mikrokontrolerow wlasnie zna C, ignorujac umyslnie C++. Z jednego protego powodu Odpowiedz Link
inz.mruwnica Re: Proszę o odpowiedż. 10.02.06, 21:51 Po pierwsze: utarło się, że C++ == C + obiektowość. Nie, nie i jeszcze raz nie. Zauważ, że większość ,,śmiesznego kodu w C++'' Odpowiedz Link
ktosktomafajnegomisiaczka Re: Proszę o odpowiedż. 11.02.06, 01:09 > Po pierwsze: utarło się, że C++ == C + obiektowość. Nie, nie i jeszcze raz nie. > Zauważ, że większość ,,śmiesznego kodu w C++'' Odpowiedz Link
pstradomski Re: Proszę o odpowiedż. 11.02.06, 16:18 > Przypominam, ze standard jezyka C++ mowi, ze KAZDY > (prawidlowy) program napisany w C jest poprawnym programem napisanym w C++ i > jako takowy MUSI SIE skompilowac i POPRAWNIE wykonac dajac te same wyniki, > jesli zostanie przetlumaczony przez narzedzie zwiazane z C++. Niestety nie. W C wszystkie wskaźniki są kompatybilne bez konwersji, zatem mając char*a;void*b; można zrobić a=b; podczas gdy w C++ trzeba a=(char*)b, lub a=static_cast<char*>(b). Odpowiedz Link
ktosktomafajnegomisiaczka Re: Proszę o odpowiedż. 12.02.06, 00:53 Zgadza sie. Tylko tak sie sklada ze to wlasnie bylo najwiekszym zrodlem bledow w programach, dlatego wprowadzono obowiazkowe rzutowanie przy wskaznikach. Nie jest to jednak w zaden sposob utrudniajace, nie zmienia w zaden sposob struktury ani ukladu programu, wystarczy zrobic pare kopiuj-wklej-wklej-wklej w miejscach ktore zaznaczy kompilator :) "This is not a bug, it's a feature" jak mawiaja ludzie z M$ :) Odpowiedz Link
alsor Re: Proszę o odpowiedż. 11.02.06, 06:44 > Po pierwsze: utarło się, że C++ == C + obiektowość. Nie, nie i jeszcze raz nie. Twoim zdaniem jaka jest różnica między c a c++? - operatory: ++, :?, >>, ==, +=, ... wszystko jednakowe - typy: int, unsigned, float, ... struct, enum - wszystko identyko - instrukcje: for, if, do, while, break, switch, ... - brak różnic - obiekty: c++ - tak, c - nie ma - jest kilka innych, czasami przydatnych, nowości w c++: operator, template Może te cin i cout tak strasznie osobliwie wyglądają... no, ale to są przecież obiekty, więc wolno im. Zatem o co biega? Może raczej chodzi o ten styl programowania: w c++ jest inny, niż w c albo raczej powinien być inny. Odpowiedz Link
ktosktomafajnegomisiaczka Re: Proszę o odpowiedż. 12.02.06, 00:55 Zgadzam sie ;) wogole przeciazenie operatorow bitowych << i >> do wrzucania i pobierania danych ze strumieni dziwiacznie wyglada.. ale coz, i tak to lepsze niz jakby mieli uzyc % i / :) Odpowiedz Link