Dodaj do ulubionych

chorwacki, czeski i rosyjski - jednoczesna nauka

15.09.04, 19:47
witam,
zadalem to pytanie na "ogolnym" ale cos nie odpowiadaja, wiec moze ktos obeznany w chorwackim sie ustosunkuje....
chodzi mi po glowie plan nauczenia sie 3 jezykow slowianskich jednoczesnie: czeskiego, chorwackiego i rosyjskiego. wiem ze ludzie
ucza sie jezykow romanskich w ten sposob, wiec czemu by nie sprobowac slowianskich?
dodam ze chodzi mi o nauke samodzielna, tzn. ksiazki + sluchanie radia + wizyty w krajach niedalekich. no i nie jestem studentem
slawistyki ani niczego w podobie. z rosyjskim mialem znajomosc w podstawowce, czeskiego troche probowalem sie samemu uczyc (idzie
niezle), chorwackiego nic...

na ile taki projekt wydaje sie Wam - fachowcom - sesnowny... czy podobienstwa pomiedzy tymi jezykami (no i polskim) ulatwia
jednoczesna nauke, czy wrecz przeciwnie? ze slownictwem chyba powinno byc ok, ale co z gramatyka?
pozdrawiam,
dworzec.net

ps. ktos zna dostepne w polsce podreczniki do nauki chorwackiego???
Obserwuj wątek
      • myf1 Re: chorwacki, czeski i rosyjski - jednoczesna na 17.09.04, 10:29
        Ja studiuję slawistykę, jestem na 3 roku. Uczę się chorwackiego od początku, a słowackiego dopiero od roku. Nie jest trudno, o ile dwa języki się nie mylą. Ja nie miałam z tym problemów, ale moi znajomi z roku narzekali. Według mnie wystarczy pojąć podstawowe różnice i zasady i wszystko pójdzie jak z płatka. Można wtedy improwizować do woli :))
        Co do rosyjskiego to miałam lektorat na 1 roku, ale właściwie nie wiem po co, chyba chcieli nas nauczyć cyrylicy, bo cóż wiecej można zrobić przez rok. Zyczę Wam powodzenia w poznawaniu nowych języków
      • nicolas1981 Re: chorwacki, czeski i rosyjski - jednoczesna na 29.09.04, 21:33
        Hej Ho
        Ucze sie jednoczesnie Bulgarskiego i Serbskiego. Myszle tez o Wegerskiego
        (kiedys troche sie niego nauczylem ale za malo czasu mialem)