Dodaj do ulubionych

Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo?

15.09.06, 18:57
Wczoraj prowadziłem dyskusję na temat wariantu piotrkowskiego i łódzkiego z
userem hubar. Chce się dowiedzieć od osób innych niż hubar czy rozumieją co
chce powiedzieć:

O to temat:
User hubar przesłał na forum link który mówi że droga do Warszawy z Wrocławia
przez Łódź jest krótsza. O to link
www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=9474500&postcount=269
Jak otworzyłem ten link to spojrzałem na miejscowość Andrespol od wschodu Łodzi.
Następnie otworzyłem sobie mapę Polski
mapa.szukacz.pl/
wyszukałem Łódź a następnie zbliżyłem do 80m i wyszukałem Andrespol na tej mapce.

Wyszło mi że droga która jest pokazana na mapce od usera huba to kłamstwo,
ponieważ leci przez środek miasta czyli np. przez dzielnice Widzew,

Czy mylę się?

pozdrawiam

Obserwuj wątek
    • hubar Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 15.09.06, 21:00
      Weź proszę nie ośmieszaj się już do końca!
      Zabrakło Ci już jakichkolweik argumentów za rozbudową DK8, to wziąłes się za
      plany A1 koło Łodzi.

      Czy mógłbyś mnie nie oczerniać i nie wypisywać bez końca że kłamię? Jak nie
      znasz tematu to się nie ośmieszaj, bo właśnie to robisz wypowiadając się w
      jakikolwiek sposób na temat lokalizacji A1 koło Łodzi.

      Skoro ja Cię nie przekonuję, skoro nie przekonuje Cię to co jest napisane, to
      może obrazki do Ciebie trafią!

      Oto plan zagospodarowania Łodzi z końca lat osiemdziesiatych:
      www.lodzkie.autostrady.prv.pl/plany/planlodz.gif już wówczas wiadomo było
      któredy będzie szła A1 koło Łodzi. Tam między Andrespolem i Łodzią jest taka
      niezamalowana kreseczka, zgadnij co to! (W tym momencie przepraszam innych
      czytelników za prostotę wypowiedzi, ale w innym przypadku user kregi nie zrozumie).
      Jak masz chęć to tu znajdziesz więcej na temat A1 w województwie łódzkim:
      www.lodzkie.autostrady.prv.pl/planA1.html
      • kamikaze_pkow1 Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 15.09.06, 21:14
        hubar napisał:

        >
        > Oto plan zagospodarowania Łodzi z końca lat osiemdziesiatych:
        już wówczas wiadomo było
        > któredy będzie szła A1 koło Łodzi.

        guzik bylo wiadomo. Nie zapominaj ze ze od konca lat osiemdziesiatych zupelnie
        zmienila sie sytuacja gospodarcza w kraju jak i regionie. Wtedy bylo zupelnie
        inne zapotrzebowanie na drogi teraz jest zupelnie inne. Jesli takis madry to
        moze poczekaj az ktos madry znajdzie jakas mape z ktorej wynika ze szlak przez
        Piotrkow to juz Boleslaw Chrobry planowal. Wtedy nie pozostanie ci nic innego
        jak ugiac sie pod tym argumentem hehe.
        I to nic ze za piasta Warszawa byla mala wioska a Lodzi to na mapie nawet nie
        bylo :)))
        • hubar Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 15.09.06, 21:26
          OK, już wiadomo że nie masz kompletnie pojęcia o planowaniu przestrzennym
          miasta. To że od lat pięćdziesiątych, są w Łodzi plany metra też pewnie
          skwitujesz jakimś komentarzem, w którym wyjdzie kompleks tego, że jednak
          Piotrków mimo swojej wielkiej przeszłości nie rozwinął się tak bardzo jak inne
          miasta o których wspomniałeś.
          Proszę Was, ja ani razu nie kwestionowałem tego, że Piotrków jest stary, że był
          na długo wczesniej znaczącym ośrodkiem na terenach Polski, czego dowodem jest
          choćby nazwa głównej ulicy mojego miasta.
          Ale to, że potem nastąpił dynamiczny rozwój Łodzi, przez co to tu jest duże
          skupisko ludzi, żadnymi argumentami nie obalicie. A powtarzam, bo najwyraxniej
          to do nikogo nie trafia, drogi buduje sie tam gdzie są duże skupiska ludzi, a
          nie gdzie jest łatwiej.
          • kamikaze_pkow1 Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 15.09.06, 23:26
            rozumiem. Ty znasz sie na wszystkim miszczu :) Rzecz jasna np w latach 50tych
            jak sugerujesz wszystkim powszechnie bylo wiadomo ze taki Belchatow bedzie mial
            w 2006 roku bedzie mial ponad 60 tys mieszkancow :)) Oczywiscie bylo tez
            powszechnie wiadomo ze np. w latach 90-tych legnie w gruzach caly przemysl
            wlokienniczy w Lodzi za to bedzie fabryka pralek np. czego zadnym argumentem nie
            obalisz hehe
            Daruj sobie wiec tego typu uwagi co do planow sprzed ilus lat.

            > drogi buduje sie tam gdzie są duże skupiska ludzi, a
            > nie gdzie jest łatwiej.

            jakze swiatla jest ta twoja mysl. Oznacza ze w takim razie wszystko nalezy
            budowac tam gdzie jest duzo ludzi a reszcie nie dac nic (no bo po co skoro jest
            tam mniej ludzi). Oznacza to ze drogi nalezy budowac jedynie we Warszawie chyba
            (bo to najwieksze skupisko).
            Z powyzszej wypowiedzi wynika jeszcze jeden fakt. Kol. hubar przyznal ze budowa
            drogi S8 przez Piotrkow jest latwiejsza (tansza, szybsza itd. zapewne?). Brawo w
            koncu sie przyznal ze wariant Lodzki jest trudniejszy (skoro nie latwiejszy).
            Znaczy sie ze jednak jakis argument do niego trafil :)))
            • hubar Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 16.09.06, 00:08
              Nie "miszczu" nie znam się na wszystkim najlepiej, ale jak sie czymś interesuję
              to staram się zgłębiać w tym wiedzę. Dlatego tak irytuje mnie, jak ktoś w
              jakiejś "mojej" dzidzinie, stara wmówić mi sie że kłamię.

              To, że nie wiesz, że juz od lat pięćdzisiątych XX wieku, są w Łodzi plany metra,
              to nie Twoja wina. Możesz też nie wiedzieć, że planowanie przestrzenne -
              urbanistyka miasta, nie ma za wiele wspólnego z planowaniem i przewidywaniem
              warunków gospodarczych. Co najwyzej uwzględnia się, że w zależności czy rozwój
              miasta będzie większy lub mniejszy, w odpowiednim terminie zostaną te plany
              zrealizowany (w zależności od możliwości finansowych).
              Więc nie wrzucaj do jednego wora, kryzysów, wojen oraz planowania
              przestrzennego, rozwoju urbanistycznego i gospodarczego miasta.


              Drogi powinny powstawać w pierwszej kolejności tam, gdzie jest większa potrzeba
              = jest więcej ludzi -> więcej użytkowników dróg. Dlatego chore w naszym kraju
              jest to, że dobre drogi (o dobrych standardach i przepustowości) nie łaczą
              takich miast Warszawa, Poznań, Łódź, Gdańsk, Kraków, Wrócław itd. Powoli się to
              nadrabia.

              Już mnie nawet takie wnioski nie zdziwią. Wy widzicie białe, jak ja pisze że
              jest cos czarne. Idź do polityki koleś, jesteś "miszczem" w odwracaniu kota ogonem!
              • ziontr Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 16.09.06, 00:12
                = jest więcej ludzi -> więcej użytkowników dróg. Dlatego chore w naszym kra
                > ju
                > jest to, że dobre drogi (o dobrych standardach i przepustowości) nie łaczą
                > takich miast Warszawa, Poznań, Łódź, Gdańsk, Kraków, Wrócław itd. Powoli się to
                > nadrabia.

                Nie rozumiem. To dotąd w Polsce dobre drogi (o dobrych standardach i
                przepustowości)łączyły zadupia?
                    • hubar Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 19.09.06, 19:00
                      No i ok, to są przykłady wręcz oczywiste.
                      Doskonale sobie zdaję sprawę, kto zaplanował i co więcej rozpoczął budowę A4.
                      Powiem więcej, wszystkie planowane obecnie w Polsce autostrady, były planowane
                      jeszcze "za Niemca", dlatego tak mnie śmieszą przytaczane tu argumenty, jakoby
                      to Łódź "naciągnęła" sobie A2.

                      A ja pytałem się o te trasy, nie bez kozery. Zobacz, że na całe państwo, w
                      którym jest conajmniej kilka dużych skupisk ludzi, byłes w stanie wymienić
                      raptem dwie trasy. Ja natomiast mówiłem, że wreszcie zaczyna się łączyć duże
                      miasta, bo powstaje A2 - Poznań-Łódź-Warszawa, bo powstaje A1 -
                      Katowice-Częstochowa-Łódź-Toruń-Gdańsk, bo powstaje A4 - Wrocław-Katowice-Kraków
                      i miała jeszcze powstać A8 Wrocław-Łódź-Warszawa, niestety tu ktoś zdecydował że
                      będzie to tylko ekspresówka, a teraz jeszcze kwestionuje się potrzebę połączenia
                      Łodzi.
              • kamikaze_pkow1 Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 18.09.06, 17:24
                nieee no ty naprawde zaslugujesz na tytul "miszcza" (nie mylic czasem z pojeciem
                mistrz).
                Guzik mnie obchodza plany metra w Lodzi.
                Planowanie planowaniem ale prognozy dlugoterminowe maja to do siebie ze lubia
                sie nie sprawdzac. Tak wiec konia z rzedem temu kto pomyslal o tym ze padnie
                przemysl wlokienniczy w Lodzi, bedzie dwucyfrowe bezrobocie i zuli z dworcu
                Fabrycznym bedzie wiecej niz pasazerow. W dodatku zmienilo sie wszystko. A zeby
                bylo jeszcze smieszniej to wszystkie prognozy odnosnie rozwoju demograficznego w
                Polsce wezma w leb (juz nie czekamy na 40 mln obywatela) a i sama Lodz zacznie
                sie wyludniac. Sam przyznasz ze ostatniomi czasy liczba mieszkancow Lodzi
                zmalala. Czemu sie zreszta nie dziwie bo chcoby mi doplacano to niechcialbym
                mieszkac w Lodzi.
                Wiec nie piernicz kolego bez sensu powolujac sie na plany sprzed lat.
                Co do osob ktorym ma sluzyc droga. Otoz nie moze byc tak by w imie interesu
                Lodzi kierowcy nadkladali kilkanascie kilometrow tylko po to by sie przejechac
                kolo Lodzi. Drogi maja to do siebie ze powinny byc ekonomicznie uzasadnione
                (czytaj: nie moze byc bezsensownego nadkladania drogi bo to kosztuje i czas i
                pieniadze). Nie moze tez byc calkowitego ogolocenia innych miast tylko po to by
                ladowac kase tylko w duze miasta bo oprocz teraz istniejacych Polski A i B, beda
                nastepne C, D, E itd.
                • devotional = = = = krocej jest przez Łódź! = = = = 18.09.06, 19:07
                  > Co do osob ktorym ma sluzyc droga[...]
                  > Otoz nie moze byc tak by kierowcy nadkladali kilkanascie kilometrow [...]

                  otoz to milonowa Łodz nie moze nadkladac drogi i jezdzic do Wroclawia przez
                  Piotrkow, przeciez to marnotrastw czasu ipieniedzy obywateli !

                  > Drogi maja to do siebie ze powinny byc ekonomicznie uzasadnione
                  > (czytaj: nie moze byc bezsensownego nadkladania drogi bo to kosztuje i czas i
                  > pieniadze).

                  Dokladnie tak, dlatego S8 powinna isc przez Łodz!

                  > Nie moze tez byc calkowitego ogolocenia innych miast tylko po to by
                  > ladowac kase tylko w duze miasta bo oprocz teraz istniejacych Polski A i B,
                  > beda nastepne C, D, E itd.

                  Dokladnie, Sieradz, Pabianice, Zdunska Wolarówniz otrzebuja tej drogi , zeby
                  choc troche zblizyc sie poziomem infrastruktury do Piotrkowa, ktory przypomne
                  jak na ilkudziesiecio tysieczne miasto bedzie posiadac autostrade A2,
                  autostradowa obwodnice w ciagu A1, droge ekspresowa do Stlicy w sladzie obecnej
                  drogi DK8, a w dalszej przyszlosci takze ekspresowke S12!

                  • kamikaze_pkow1 Re: = = = = krocej jest przez Łódź! = = = = 18.09.06, 19:58
                    > otoz to milonowa Łodz nie moze nadkladac drogi i jezdzic do Wroclawia przez
                    > Piotrkow, przeciez to marnotrastw czasu ipieniedzy obywateli !


                    Bez kantow i naciagania mi tu prosze. Lodz nie ma miliona ludzi tylo ok 700-800
                    tys (i ciagle maleje co dla mnie dziwne nie jest). Ponadto w waszym wariancie
                    drogi nadklada c beda Warszawiacy jadacy do Wroclawia i Wroclawianie jadacy do
                    Warszawy i rzecz jasna wszyscy po drodze a to da wiecej niz 700 tys (z czego
                    czesc to zule z Fabrycznego).
                    Jelsi chodzi o marnotrawstwo to przypomne ze wedle wszelkich szacunkow rozbudowa
                    do odpowiedniego standardu drogi ktora istnieje bedzie tansza niz budowa S8 na
                    lodzkim odcinku gdzie nie ma nawet wykupionych gruntow. Wiec sam policz. Wiekszy
                    koszt budowy + wiekszy koszt przejazdu (bo droiga dluzsza) = NIE dla wariantu
                    lodkziego. Prosta matematyka.
      • kregi Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 15.09.06, 22:10
        hubar właśnie kilka osób stwierdziło że dałeś fałszywą mapkę. W jaki sposób ja
        cie oczerniam w taki że udowodniłem że nie mówisz prawdy.
        Pewnie znów stwierdzisz że się ośmieszam i jestem kretynem. I proszę nie
        powtarzaj już że nie mam argumentów. Ja przynajmniej nie tworze fałszywych.

        pozdrawiam
            • devotional Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 15.09.06, 23:46
              autotrada przechodzi przez Anderzejow ktory jeszcze kilka lat temu byl osobnym
              miastem niedawno wlaczyli go razem z Nowosolna do Łodzi, co nie zmienia faktu
              ze nie jest to teren typowo miejski i ma sie ni jak do osiedli typu Widzew Wsch
              czy Retkinia.

              Autostrada przechodzi przez Andrzejow a dalej przez Nowosolna, sa ta obecnie
              juz osiedla Łodzkie na ktorych jednak jest duzo wolnej przestrzeni, ktora
              wlasnie zostanie wykorzystana pod budowe drogi A1.

              A wracajac to glwnego tematu, droga "przez" Łodz jest krotsza od wariantu
              Piotrkowskiego co widac dobrze na mapie, Piotrkow w przeciwientwie do Łodzi nie
              kezy w lini protej miedzy Wrocławiem i Warszawa. Obecna DK8 robi spory łuk.
            • hubar Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 15.09.06, 23:48
              Tak matole, ta droga idzie pomiędzy Andrzejowem, a wschodnimi skrawkami
              dzielnicy Widzew, koło (a dokładniej) nad kolejową stacją przeładunkową
              Łódź-Olechów koło stacji Łódź-Olechów Wschód. Co starałem się wykazać na
              pokazanych mapkach (zaglądałeś tam w ogóle?)! Ale co z tego?!?!?!

              Wmawiasz mi i powtarzasz bzdurę, jakoby ta trasa była kłamstwem, a sam pacanie
              nawet pewnie nie zaglądałeś do planów i nie wiesz którędy ona ma koło Łodzi iść.
              Ciebie to kompletnie nie obchodzi, bo sobie coś ubzdurałeś i teraz w koło
              Macieju powtarzasz, porównując już nawet do kłamstw hitlerowskich (sic!).
              Weź skończ tę farsę bo to zaczyna być żenujące. Raptem jedna osoba przyznała Ci
              rację, a inna się nie określiła. Ale Tobie to wystarcza aby mieć pewność swojej
              wersji i rzekomo daje prawo nazywania mnie kłamcą!

              Ciebie juz przestała interesować S8, bo tam argumenciki się skończyły. Teraz się
              przyczepiłeś i chcesz komukolwiek wmówić, że A1 będzie szła przez jakiekolwiek
              łódzkie osiedle. Facet, czy Ty kiedykolwiek byłeś w Łodzi, widziałeś te tereny,
              czy bazujesz na jednej mapie z „szukacza”? Dałem Ci link do
              www.mapa.lodz.pl do najdokładniejszej i stale aktualizowanej mapy miasta.
              Czy tam tez nie zaglądałeś, a może jak to ładnie stwierdziłeś nawet ”Jak się tak
              dobrze przypatrzeć” to nie wypatrzysz tych osiedli?

              Już nawet nie liczę na jakąkolwiek sensowną odpowiedź.


              P.S. Aha, gdyby ktoś chciał mi wygarnąć, jak sie sie brzydko wyrażam, bo
              nazwałem rozmówcę „pacanem” i matołem” to proszę o wyrozumiałość, ale mój
              kontrrozmówca przeholował!
                • hubar Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 16.09.06, 00:12
                  Przykro to stwierdzić, ale jak już wspominałem, byłeś jedyną tutaj osobą która
                  wydawało się, ma jakiekolwiek poziom rozmowy. Sam zacząłeś zucac oszczerstwami i
                  przestałeś zwracac kompeletnie uwagę na argumenty. Mnie zarzucasz, że wodpisuje
                  tylko na fragmenty wypowiedzi a sam co? Z całej wypowiedzi, choćby z linkiem do
                  najlepszej mapy Łodzi, wyłowiłes tylko to, że nazwałem Cię "pajacem" hhehehe
                  choć akurat tego epitetu nie używałem. To choćby świadczy, jak jest u Ciebie z
                  ozumieniem czytanego tekstu.

                  Szkoda.
                    • hubar Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 16.09.06, 00:31
                      Z wyświetleniem której mapki masz problemy?

                      Przestań mi do cholery wmawiać, że stosuje taki chwyty! Nie wiem która mapkę
                      masz na myśli, bo pokazywałem Ci ich wiele (ty mnie jedną ogólną!).
                      Prosiłem Cię także, abyś mnie nie oceniał swoja miarą, skoro Ty byś tak postąpił
                      (rozumiem że insynujesz, że podmienię mapki), to nie znaczy że ja chwytam się
                      takich metod. Poza tym to po co miałbym to robić, każda mapka dokumentuje
                      prawdę, choć Ty i tak masz to gdzieś, wiesz lepiej i tego nie czytasz.


                      Szkoda że Ty, jak mawiał Bertrand Russell "To smutne, że głupcy są tak pewni
                      siebie"!
              • swiadek24 Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 16.09.06, 11:52
                W tym momencie to Ty przeholowales. Mam wrazenie ze te wszystkie kulturanle
                wypowiedzi do tej pory sa z Twojej strony wymuszone. Pamietaj ze jezeli ktos
                nie ma nic do powiedzenie wtedy zaczyna obrazac, to taka nasz narodowa
                tradycja. Nie wiem czy zauwazlyes, le jestes tu jedyna nie reformowana osoba.
                Zastanow sie nad tym. Pozdrawiam Cie goraco
            • wl_ski Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 16.09.06, 00:59
              > wystarczy że potwierdziłaś że droga jest na widzewie. Jak się tak dobrze
              > przypatrzeć to leci przez wiele dzielnic/osiedli Łodzi.

              Dobrze patrzysz. Również potwierdzam, że droga ma być wybudowana na terenach
              dzielnicy Łódź-Widzew. To jest prawda. Gdzieś na początku lat 90 tereny takie
              jak Andrzejów i Nowosolna zostały przyłączone do Łodzi. Jednak przebieg
              autostrady był planowany wcześniej. Na początku lat 90 widziałem oficjalnie
              prezentowane mapy planowanego przebiegu autostrad w województwie łódzkim.
              Faktem jest również, że tereny przeznaczone pod autostradę chrakteryzują się
              luźną zabudowa w okolicy. Nie jest to zabudowa typowo miejska. Faktycznie do
              niedawna były to podłódzkie wsie. Na takich terenach od lat nie wolno niczego
              budować co by miało charakter trwały.
              • kregi Dziękuje za bezstronne stwierdzenie faktu. 16.09.06, 08:49
                Nie moge odnieść się dokładnie do twojej wypowiedzi bo mapka już znikneła.
                Z tego co pamiętam to z wymienionych Andrzejów i Nowosolna to są tereny na koncu
                terenów miejskich Łodzi i były daleko od drogi wytyczonej na mapce.
                Ja mówie o takich dzielnicach jak Widzew, Stoki, Augustów, Poręby. Np. na mapce
                Andrespol był bardzo daleko od wytyczonego krótszego szlaku.

                Wracając do Widzewa. Dla mnie widzew to duża dzielnica mieszkaniowa sypialnia
                Łodzi duże blokowiska. I nie chce mi się wierzyć że ktoś w tą dzielnice wpuści
                ruch tranzytowy.
                I jeszcze jedno, przecież zakładacie sobie petle smrodu na miasto? Od zachodu
                droga na Gdańsk Włókniarzy a za chwile na wschodzie tranzyt przez Widzew.
                Takie działania odbiją sie na mieszkańcach Łodzi, całe centrum może być jednym
                wielkim smrodem.
                Aha i nie jest to moja opinia, tylko przeczytana przezemnie opinia Łodziaka.

                I do tego zaczynacie ściskać dwie drogi wschód zachód. Północ autostrada z
                warszawy do poznania już sobie przysuneliście do Strykowa. Teraz od dołu
                zaczynacie przesuwać drogę S8/S12 do Rzgowa.
                Dla mnie obojętnie jakby na to nie patrzeć widze że S8 w takiej formie.
                pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:PL_droga_ekspresowa_S8.svg
                Nie ma sensu dla całej wschodniej Polski za PT. Po prostu dwa korytarze
                wschód-zachód robią się jednym korytarzem.
                Po to wymyslono te korytarze TEN-T aby ruch łączył rownomiernie całe państwa na
                całej jej powierzchni tak mysle.

                pozdrawiam







                • devotional Re: Dziękuje za bezstronne stwierdzenie faktu. 16.09.06, 09:45
                  > Wracając do Widzewa. Dla mnie widzew to duża dzielnica mieszkaniowa sypialnia
                  > Łodzi duże blokowiska. I nie chce mi się wierzyć że ktoś w tą dzielnice wpuści
                  > ruch tranzytowy.


                  czlowieku co Ty piszesz ?

                  Zobacz ktored bedzie przechodzic autostrada, jakie osiedla ? Raczej w okolicy
                  bedzie fabryka DELLa i inne nie osiedla, najblizsze osiedle czyli Olechow
                  bedzie 2-3km od autostrady w kierunku centrum.


                  > I jeszcze jedno, przecież zakładacie sobie petle smrodu na miasto? Od zachodu
                  > droga na Gdańsk Włókniarzy a za chwile na wschodzie tranzyt przez Widzew.
                  > Takie działania odbiją sie na mieszkańcach Łodzi, całe centrum może być jednym
                  > wielkim smrodem.

                  Chodzi wlasnie o to aby tranzyt z centrum wyprowadzic na peryferia Łodzi. Od
                  wschodu A1, od Zachodu S14, od poludnia S8, od polnocy A2.

                  btw. czy mieszkacom Piotrkowa nie przeszkadza sasiedztwo Gierkowki ?
                  • kregi Re: Dziękuje za bezstronne stwierdzenie faktu. 16.09.06, 10:45
                    przepraszam ale nie rozmawiałem z tobą tylko z userem wl_ski który potwierdził
                    mi że z mapki nadesłanej prze hubara wynika że droga bedzie prowadzić przez widzew.

                    to ja mam sprzeczność ty mówisz że od wschodu będzie tranzyt lecial A1 i to
                    będzie wschodnia obwodnica Łodzi i ona wpada w Głuchowie o tym dobrze wiem,
                    a hubar pokazał mapkę która pokazywała krótszą drogę do warszawy z wrocławia na
                    której tranzyt będzie leciał przez widzew.
                    Czy planujecie już dwie obwodnice Łodzi ze wschodu bo może ja nie wiem o
                    wszystkich planach ?

                    prosze devitional
                    Nie chce rozmawiac o Dellu nie chce rozmawiać o innych osiedlach. Chce się
                    dowiedzieć od Ciebie chce twojej opinii co pokazywała mapka która pokazał hubar.
                    Czy to jest prawda że tak będzie leciał tranzyt z wrocławia i to bedzie
                    wschodnia obwodnica Łodzi.? Prosze tylko odpowiedz mi na to jedno pytanie.

                    pozdrawiam
                    p.s. sąsiedztwo nie przeszkadza tak jak powiedziałeś. tak jak łodzi nie
                    przeszkadza sąsiedztwo A1 i A2 mysle.



                    • devotional przez Łódź jest krócej! 16.09.06, 11:10
                      jakie dwie obwodnice od wschodu Łodzi o czym Ty znowu piszesz ? Bedzie tylko
                      jedna A1 napisalem to wyraznie i ona nie przechodiprzez zadne blokowiska na
                      Widzewie, a jak nie wiezsz to sprawdz gdzie w Łodzi jest ulica Malownicza,
                      własnie na jej wysokosci A1 bedzie przecinac ulice Rokicinska.

                      A teraz mam prosbe wez mape i sprawdz sobie odleglosci Wieruszow - Łódź -
                      Tomaszaow Maz. w wariancie S8 przez Łodz a dalej S76, albo Wieruszow - Łódź -
                      Rawa Maz. obie te dlgosci poownaj sobie z droga na DK8, i co wyjdzie ?

                      Ano wyjdzie to ze przez Łódź minimalnie ale jednak jest blizej. Nikt tu nie
                      bedzie sie spieral o pojedyncze km. Tybardziej ze wariant z A2 jest lepszy od
                      DK8 juz o kilka km, niemowiac o tym ze autostrada bedzie znacznie szybsza od
                      DK8.

                      Reasumujac skoro dlugosci obu wariantow sa poronywalne, to warto te droge
                      poprowadzic przez niespelna 1,5 mln aglomeracje a nie zdala od niej. Jesli
                      kieys w odleglej przyszlosci łodzkie obwodnie sie zatkaja to wtedy bedzie
                      budowalo sie drogi ktore beda ja omijac. Obcnie jednk ruch jest taki, ze jest
                      to przez kilkanascie lat nam nie grozne.

                      Drogi buduje sie tam gdzie jes duzy ruch drgowy i gdzie mieszka duzo ludzi po
                      to aby ulatwic im komunikacje a nie tam gdzie ladnie bedzie to wygladal na
                      mapce, przez srodek pustyni albo lasu...

                      S8 dla Łódzi! Zreszta najnowsze mapki GDDKiA sugeruja ze jednak wariant przez
                      Łodz jest bezpieczny i Marek Jurek moze zapomniec o manipulacjach.

                      • kregi Re: przez Łódź jest krócej! chyba tunelem to ok 16.09.06, 12:05
                        Hej
                        Sprawdziłem teraz mi się zgadza to co napisałes ulica Malownicza to osiedle
                        Nowosolna w Łodzi i mniej wiecej jest ono na poziomie Andrespola to jest
                        końcówka Łodzi i tak pójdzie A1 jak cie zrozumiałem.
                        Przykro mi ale nijak ma to sie do mapki którą pokazał hubar tam A1 leciała
                        bliżej Rydza Śmigłego niż Andrespola i Nowosolnej.

                        co do GDDKiA oddział w Łodzi to zawsze ona będzie za Łodzią nie mamy się co
                        czarować. Życze tylko aby Unia Europejska nie dopłaciła do takiego projektu
                        niezgodnego z TEN-T. Wtedy mam nadzieje ze Łódź pokryje straty bo w moje
                        kieszenie proszę nie zaglądać. Jak sie nigdy nie angażowałem to teraz się
                        zaangażuje w tą sprawę.
                        To co robicie jest bardzo szkodliwe dla regionu, moim zdaniem nawet S8 powinna
                        lecieć na południe od piotrkowa bo sieradz Łask Łodz ma jeden korytarz wschód
                        zachód blisko, trzeba takiego korytarza bliżej dla Radomska, Częstochowy itd.

                        Ty na prawde widzisz sens w dwóch równoległych autostradach/ekspres. obok siebie?

                        pozdrawiam
                        p.s. na razie jedyna manipulacja ktorą widziałem to ta mapka. Umiecie tylko
                        oskarżać innych i nawet nie masz wstydu aby przyznać się ze mapka hubara mijała
                        sie z prawdą.
                        • devotional Re: przez Łódź jest krócej! chyba tunelem to ok 16.09.06, 12:19
                          > Przykro mi ale nijak ma to sie do mapki którą pokazał hubar tam A1 leciała
                          > bliżej Rydza Śmigłego niż Andrespola i Nowosolnej.
                          >

                          nigdy nie bylo planow aby A1 przechdzila przez centrum Łodzi wiec nie wiem
                          gdzie Ty widziales taka mapke...

                          >co do GDDKiA oddział w Łodzi to zawsze ona będzie za Łodzią nie mamy się co
                          > czarować.

                          chodzi o oddzial ogolnopolski a nie łódzki, ostatnio pojawily sie nowe mapki i
                          tam S8 prowadzi przez Łódź, a sam prezes GDDKiA uspakaja łodzian ze bedzie
                          dobrze... czyli wnioskuje po ich mysli.

                          > To co robicie jest bardzo szkodliwe dla regionu, moim zdaniem nawet S8 powinna
                          > lecieć na południe od piotrkowa bo sieradz Łask Łodz ma jeden korytarz wschód
                          > zachód blisko, trzeba takiego korytarza bliżej dla Radomska, Częstochowy itd.


                          ale przeciez jest przeidziany taki korytarz. Z Lublina przez Kielce do
                          Czestochowy a stamtad juz blisko A4 do Wrocławia, ten wariant jest duzo lepszy
                          niz S12/S8, gdyz dzieki niemu zupelnie nowe polaczenie powstanie dla
                          Czestochowy, Kielc i Lublina. Bylo nie bylo mias znacznie wiekszych niż
                          Piotrkow.
                          • kregi Re: przez Łódź jest krócej! chyba tunelem to ok 16.09.06, 12:33
                            > nigdy nie bylo planow aby A1 przechdzila przez centrum Łodzi wiec nie wiem
                            > gdzie Ty widziales taka mapke...
                            Prosze o to link. nie wiem dlaczego nie działa już, a może wiem ?
                            www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=9474500&postcount=269

                            dla mnie cała ta GDDKiA to instytucje wymagająca gruntownych zmian progress
                            budowania dróg w polsce jest katastrofalny a drogi które oddaja za chwile trzeba
                            remontować. A co chwile słysze że gdzies papa za cieńka.
                            Wiesz co ludzie piszą ? że polscy budowlacy budują drogi w Iraku które nie
                            rozpuszczają sie w temp. 40stopni celcjusza ? Na Alasce wybudowano 2700km przez
                            6 lat. Juz o kosztach autostrady nie wspomne. Co tu nawala że my ciągle o tych
                            drogach tylko rozmawiamy rozmawiamy rozmawiamy to pytanie ktore ciagle sobie zadaje.

                            Wiesz co to jest równomierny rozwoj regionów ? wiesz dlaczego Unia Europejska
                            dała wiecej pieniedzy na biedniejsze regiony wschodnie wiesz dlaczego? bo nie
                            jest taka krótkozwroczna jak GDDKiA. Oni nie wiedzą teraz co zrobić podpisali że
                            wybudują wam obwodnice w południa i teraz chcą ją wybudować kosztem
                            Wielunia/Bełchatowa/Piotrkowa/Radomia rozwoju biedniejszych słabszych miast.
                            Dlatego

                            pozdrawiam
                            • hubar Re: przez Łódź jest krócej! chyba tunelem to ok 16.09.06, 12:43
                              Coby ukrucić Twoje męki i podejzenia, podaję raz jeszcze link bezpośredni do
                              mapki o której mowa: img389.imageshack.us/img389/5885/s8ad7.gif Ostatnio
                              jak ją podałem, to zacząłeś zmyślać, że czymś manipuluję, bo wycinam
                              komentarze. Jak się okazało że to nieporozumienie, bo wypowiedź cytującą
                              została zinterpreztowana przez Ciebie jako wypowiedź o tunelu, to
                              terazwymyślasz kolejną bajeczkę o spisku niedostępności międzynarodowego
                              forum!
                            • ebusia_fam_fatal Re: przez Łódź jest krócej! chyba tunelem to ok 16.09.06, 13:07
                              forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=164&w=45604327&wv.x=2&a=48617520
                              kregi napisał:

                              "2. dobudowanie drugiego pasa jest tansze zwłaszcza że obwodnice jedna juz się
                              buduje a droga w planach."

                              ale także:

                              "Oni nie wiedzą teraz co zrobić podpisali że wybudują wam obwodnice w południa i
                              teraz chcą ją wybudować kosztem Wielunia/Bełchatowa/Piotrkowa/Radomia rozwoju
                              biedniejszych słabszych miast."

                              widzisz. odmawiasz łodzi tego, zo sam "proponujesz" dla bełchatowa :)
                              • kregi Re: przez Łódź jest krócej! chyba tunelem to ok 16.09.06, 13:15
                                niczego nie odmawiam niech budują Łodzi obwodnice jak sie zobowiązali, tylko
                                niech nie zabierają innym podstawowych dróg.

                                Wiesz że bełchatów się dusi, to miasto ma taki potecjał surowcowy i nie może sie
                                rozwinąć bo się dusi. Obok kopalni wydobywa się mase innego kruszcu i można
                                jeszcze to bardziej rozwinąć aby starczyło na wieki. A oni czekają aż w
                                bełchatowie skonczy sie wegiel to bedziemy sie wtedy martwic.
                                Zreszta kto inny bedzie wtedy rządził ale to będzie w dalszym ciągu nasz POLSKA.
                      • ebusia_fam_fatal Re: przez Łódź jest krócej! 16.09.06, 12:17
                        devotional napisał:

                        > jakie dwie obwodnice od wschodu Łodzi o czym Ty znowu piszesz ? Bedzie tylko
                        > jedna A1 napisalem to wyraznie i ona nie przechodiprzez zadne blokowiska na
                        > Widzewie, a jak nie wiezsz to sprawdz gdzie w Łodzi jest ulica Malownicza,
                        > własnie na jej wysokosci A1 bedzie przecinac ulice Rokicinska.


                        no to ja widze jedną opcję:
                        ktoś, kto rysował mapkę z
                        www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=9474500&postcount=269 po prostu
                        rysując ją na oko narysował za blisko łodzi (widzewa)
                        kregi uczepil się, ze to ma isc przez widzew a devotional pisze ze bedzie o
                        wiele dalej.
                        obaj upieracie sie ze macie racje, wiec po prostu ten, co rysowal odleglosci na
                        mapie, zrobil to zbyt blisko lodzi :)

                        czyz nie mam racji? ;)
                            • kregi Re: przez Łódź jest krócej! 16.09.06, 12:43
                              ale ja nikogo nie wyzywalem w swoich postach moi adwersarze co chwila używają
                              słów wobec mnie pajac (przepraszam pacan) kretyn. że ciągle sie osmieszam.
                              Dodatkowo obrazony został marszałek sejmu któremu zarzucono manipulacje. Juz o
                              partiach politycznych nie wspomne. Widzisz jakiś argumentów używają?
                              Ja chciałem tylko potwierdzenia że ta mapka jest nieprawdą.
                              • ebusia_fam_fatal Re: przez Łódź jest krócej! 16.09.06, 12:46
                                > Ja chciałem tylko potwierdzenia że ta mapka jest nieprawdą.

                                napisalam Ci, ze byc moze ktos kto to rysowal sie pomylil ;)
                                poza tym jestes mądrzejszy - ustąp :)
                                daj spokoj temu tematowi, mniej nerwow stracisz, mniej bedzie pacanem ;)
                                po prostu daruj sobie

                                zwlaszcza, ze to potwierdzenie uzyskales :)
                              • hubar Re: przez Łódź jest krócej! 16.09.06, 12:52
                                Tak kregi, Ty jesteś niewiniątko bo ciągle ktoś wyzywa Cię o obraża.
                                Ośmieszałeś siekilka razy szukając jakiś chorych spisków. A nazwałem Cię
                                pacanem dopiero gdy zacząłeś powtarzać wersję o tym że rozpowszechniam
                                kłamstwa,które delikatnie porównałeś do kłamst z okresu hitleryzmu.
                                Tak z ręka na sercu, serio uważasz że to ok, że to Ty jesteś niewinny i
                                szykanowany?
                                • kregi Re: przez Łódź jest krócej! 16.09.06, 13:04
                                  nikogo nie przezwałem powiedziałem tylko że nie możemy być obojętni jak
                                  zmieniają naszą historię i nie mogę być ja obojętny jak widze kłamstwo.

                                  hubar obojętności nas w tym kraju nauczył komunizm przez 50 lat. I to znaczy że
                                  mam przymykać oko jak widzę nieprawdziwe informacje.
                                  Mam przymykać oko jak kogoś biją ja widzę niesprawiedliwość i nieuczciwość?
                                  • hubar Re: przez Łódź jest krócej! 19.09.06, 02:06
                                    Wiesz co, masz najwyraźniej jakieś dziwne sposoby dyskusji i oceniania jej.

                                    Skoro nie widzisz nic dziwnego w tym, że wyzywasz kogoś od kłamcy, powtarzasz
                                    jakąś wersję o tunelu (teraz jakoś już o nim zapomniałeś?) dając to jako
                                    argument za droższym wariantem budowy jest S8 koło Łodzi. Mylisz dzielnice z
                                    osiedlami, nie przyjmujesz żadnych argumentów do wiadomości, a jeśli tak to
                                    wynajdujesz kolejne dziury w całym, aby kontynuować awanturę. Mapkę poglądową
                                    traktujesz jako wyrocznię, nie dając nic kontra argument przewodni - zarówno DK8
                                    jak i S8 są niemal jednakowe pod względem odległości. A małą nieścisłość w tej
                                    mapce porównujesz do kłamst hitlerowskich!

                                    Jeśli serio nie masz sobie nic do zarzucenia, uważasz że styl dyskusji jaką tu
                                    prowadziłes był na normalnym poziomie, że dawałes jedynie racjonalne argumenty,
                                    że nie "przeholowałeś" z oszczerstwami. A jedyną osobą tu winną jestem ja, który
                                    nie wytrzymał natłoku oszczerst, zmieniania tematu i braku argumentów, i nazwał
                                    Cię tak jak nazwałem. To bardzo mi przykro, ale z Tobą jest to EOT!
                          • hubar Re: przez Łódź jest krócej! 16.09.06, 12:48
                            Nie wiem ktorysował mapkę, kto jest jej autorem i czy jest w 100% dokładna ale:
                            Czy nawet zakładając jak ta mapka jest nieco źle narysowana - kilka km za
                            bardzo na zachów (bo chyba o to Ci chodzi) to jest powód aby podnosić taki
                            raban, rzucać obelgami o kłamstwach rangi hitlerowskich?
                            Facet, weź się uspokój, bo wydaje mi sie, że w tym momencie chcesz jedynie
                            usłyszeć że masz rację. Nawet jak walczysz o jeden lub dwa kilometry róznicy,
                            to nie ważne, bo naistotniejsze jest aby przyznano Ci rację, tak?

                            Czyli ma być rozbudowana DK8 do standardów drogi ekspresowej, bo pomimo że
                            prowadzi przez pola i lasy omijając dwa małe miasteczka, to jest lepsza od
                            budowy S8 będącej obwodnicami dlakilku małych miast i dużej aglomeracji
                            łódzkiej? A jest lepsza, bo według Twoich wyliczeń jest krótsza o dosłownie
                            kilkakilometrów???
                        • devotional Re: przez Łódź jest krócej! 16.09.06, 13:00
                          tutaj jest dokladnie pokazane, ktoredy przejdzie A1:

                          img243.imageshack.us/img243/51/a1lodzxh0.gif
                          mapka powstala na podstawie opracowania przez Transprojekt Warszawa dla GDDKiA
                          www.lodzkie.autostrady.prv.pl/plany/A1Rokicinska.PDF oraz mapy
                          Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łodzi
                          www.mapa.lodz.pl

                          powyzej masz dowody z ani ja ani Hubar nic nie kreimy, a Twoja wiedze a raczej
                          jej brak przemilcze...
                • wl_ski Re: Dziękuje za bezstronne stwierdzenie faktu. 17.09.06, 23:39
                  Obawiam się, że z powodu braku znajomości topografii Łodzi błądzisz w
                  domysłach. W Łodzi jest tylko 5 dzielnic: Śródmieście, Bałuty, Polesie, Górna i
                  Widzew. Stoki, Augustów, Poręby... - to nie sa dzielnice tylko osiedla.
                  Blokowiska na Widzewie to głównie osiedle Widzew-Wschód. Andrzejów, Olechów,
                  Stoki, Augustów, Poręby i jeszcze kupa innych należą do dzielnicy Widzew.
                  Łodzianie mówiąc "Widzew" mają zazwyczaj na myśli cały obszar dzielnicy, a nie
                  tylko blokowiska. Tak więc nikt nie ma zamiaru puszczać autostrady miedzy
                  blokami. Autostrada będzie przechodziła, jak wcześniej napisałem, przez słabo
                  zurbanizowane tereny miejskie. Nie ma też mowy o dwóch obwodnicach od strony
                  wschodniej. Obwodnicą będzie odcinek autostrady A1. Odcinek drogi S8 ma zamknąć
                  tzw. ring wokół miasta (odcinki A1, A2, S14 i S8).
                  Polecam lekturę:
                  www.uml.lodz.pl/doc/bip/studium/index.htmoraz
                  www.mapa.lodz.pl
                  Jak się dobrze przyjrzeć to wszystko jest czarno na białym.
                  Z kolei po zbudowaniu A1 nie ma sensu brać pod uwagę drogi krajowej nr 1, na
                  odcinu Al. Włókniarzy. Tak więc smrodem w Łodzi bym się nie przejmował, na
                  pewno większy smród jest teraz z Al. Włókniarzy będącej w remoncie, niż ze
                  wszystkich czterech odcinków wokół Łodzi w przyszłości. Po prostu samochody
                  będą JECHAŁY tymi drogami, a nie zatrzymywały się co 100 metrów na światłach i
                  ruszały spod nich. Spalin będzie mniej.
                  A ze smrodem to lekka przesad
                    • kregi Jasne wcale nie musi być krótsza ale przez Łódz 18.09.06, 18:24
                      Dziekuje wl_ski, za te linki. Doceniam twoją bezstronność mimo tego że jesteś z
                      Łodzi, ale dla mnie te plany które mi przesyłają to samowolka. Spójrz co się
                      dzisiaj dzieje GDDKiA robi analizy porównawcze kilku wariantów. Nie naszło cie
                      pytanie to na jakiej podstawie przesunięto drogę w 2002 roku ? :-))
                      Przejdzmy do konkretów, jaką role pełni dzisiaj S8 no i S12.
                      - łączy Wrocław z Warszawą i Łódź (w przyszłości przez A1).
                      - łaczy regiony i wojewodztwa, dolnośląskie, łódzkie, mazowieckie, lubelskie.
                      A jaką rolę bedzie pełnić:
                      - łączy Wrocław z Warszawą i Łódź
                      - będzie obwodnicą Łodzi. A może największą obwodnicą PT. tylko my takiej nie
                      zamawialiśmy :-))

                      Zamieniliście drogę która łączy tyle województw na obwodnice i dodatkowo
                      tworzycie z dwóch kanałów wschód-zachód jeden kanał (dwie drogi równolegle w
                      odległości 30-40km chyba. Przesadzam to powiedz kto z kulawą nogą pojedzie z
                      Radomia do Wrocławia przez Łódź ? nadrabiając ile z PT do Rzgowa z 35km z
                      Sieradza na dół chyba z 50km razem prawie 100km ? Odcinacie te województwa,

                      Dzisiaj jak Unia Europejska przyznaje pieniądze to bierze pod uwagę następujące
                      główne sprawy:
                      1. czy były porównanie poszczególne warianty. Teraz na szybko sie porównuje to
                      dla mnie nie jest wiarygodne.
                      2. Rozwój regionów biedniejszych słabszych który region jest bogatszy/mniejszy
                      Łodz czy Piotrków/Wielun/Bełchatów/Radom?
                      3. Ochrona środowiska (Natura 2000). Nasze Panstwo dostało ostatnio po głowie że
                      mamy za mało terenów zielonych a wy chcecie wytyczać szlak prze pradoline.

                      podsumowując: Jak miasta PT, Bełchatów, Wieluń, Radom, Rawa napiszą protest do
                      Unii Eurpejskiej wypisując wszystkie wąpliwości to nigdy Łódz nie wybuduje tej
                      drogi tak jak sobie samo wymyśliło. Boje się tylko jednego że miasta typu
                      Bełchatów, Wieluń czy PT zostaną przekupione. Dzisiaj Bełchatów dostanie kase na
                      obwodnice od Łodzi tylko kto bedzie nią jezdził o to jest pytanie, to jest walka
                      o przyszłość.

                      pozdrawiam
                      p.s. szukałem na stronie łodzkie autostrady argumentów które były by ważniejsze
                      od tych co napisałem, dowiedziałem się że łatwiej poprowadzić drogę przez łódż
                      bo przy drodze przez bełchatów stoją bary. to jest argument budki z piwem
                      blokują trasę.no comment.
                      Nie możecie sobie wybudować obwodnice ? bo ja tego nie rozumiem







                      • devotional Re: Jasne wcale nie musi być krótsza ale przez Łó 18.09.06, 18:59
                        > Zamieniliście drogę która łączy tyle województw na obwodnice i dodatkowo
                        > tworzycie z dwóch kanałów wschód-zachód jeden kanał (dwie drogi równolegle w
                        > odległości 30-40km chyba.

                        primo w Twoim wariancie masz rownolegle A2 i S12-S8 :))) to chyba wogole
                        przegiecie.... w ktorym to niby warincie S8 przez Łodz, ta droga bedzie
                        rownolegla z inna i z ktora ?

                        >Przesadzam to powiedz kto z kulawą nogą pojedzie z
                        > Radomia do Wrocławia przez Łódź ?

                        a kto pojedzie z Łodzi do Wrocławia przez Piotrkow ? Przypomne tylko ze Łodz
                        jest kilkanascie razie wieksza od Radomia, tak wiec jesli codzi o oszzednosc
                        czasu i pieniedzy obywatei to wygrywa zdecyowanie wariant Łodzki. Dodatkowo
                        DELL bedzie potrzebowal polaczenia z Wroclawiem gdzie powstaje fabryke LG-
                        Philips, jakoze jes on dostawca DELL-a w zakresie paneli LCD.

                        > Nie możecie sobie wybudować obwodnice ? bo ja tego nie rozumiem

                        widziales kiedys obwodnice bez drogi (bez S8)? Bo ja jeszcze takiego wynalazu
                        nie widzialem. Nawet w Piotrkowie macie obwodnice dzieki Gierkowce, a nie
                        odwrotnie...
                        • kregi Re: Jasne wcale nie musi być krótsza ale przez Łó 18.09.06, 19:25
                          1. Przecież w wariancie Łódzkim A2 i S8 muszą być równoległe bo tworzą obwodnice.
                          dobrze o tym wiesz bo sie dobrze orientujesz, zobacz jak to jest pieknie
                          naginanie dróg.
                          proszę o to link www.lodzkie.autostrady.prv.pl/plany/Transport.jpg

                          2. Dell zjedzie A1 do Piotrkowa i pojedzie dalej S8 ta sama droga praktycznie bo
                          bedzie budował przy skrzyzowaniu A1 i A2.

                          3. Budujecie obwodnice do istniejącej zwykłej drogi na Łask, Sieradz. Nastęnie
                          analiza modernizacji istniejącej drogi na Sierasz,Wieruszów czyli podniesienie
                          jej standartu itd. krok po kroku krok po kroku. Wiesz jak szybko dostawia sie
                          drugi pas do istniejącej drogi? tak szybko zbudowano drogę miedzy Łodzią a PT
                          może pamietasz?. Jakie to proste prawda? Nikomu nic nie zabieracie, nikt nie
                          protestuje. Macie przyjaciół wszędzie każdy by wiedział że Łódź pomogła słabszym
                          regionom to ma prawo co roku miec zapisane w budżecie województwa następne
                          pieniadze na nastepne etapy swojej koncepcji, nie musi być wolniej.
                          Ale najlepiej zabrać drogę i z sąsiadów zrobić wrogów. echh.

                          Odpowiedz mi na pytanie dlaczego tak nie może być sprawiedliwie, dlaczego
                          regiony nie mogą się rozwijać wraz z Łodzią wspólnie dlaczego mają być zawsze
                          jacyś gorsi gorsi? nie stać nas polaków być dobrymi gospodarzami w swoim kraju?

                          pozdrawiam

                          • paenka Re: Jasne wcale nie musi być krótsza ale przez Łó 18.09.06, 22:53
                            kregi napisał:

                            > 1. Przecież w wariancie Łódzkim A2 i S8 muszą być równoległe bo tworzą
                            obwodnic
                            > e.
                            > dobrze o tym wiesz bo sie dobrze orientujesz, zobacz jak to jest pieknie
                            > naginanie dróg.
                            > proszę o to link www.lodzkie.autostrady.prv.pl/plany/Transport.jpg
                            >
                            > 2. Dell zjedzie A1 do Piotrkowa i pojedzie dalej S8 ta sama droga praktycznie
                            b
                            > o
                            > bedzie budował przy skrzyzowaniu A1 i A2.
                            >
                            > 3. Budujecie obwodnice do istniejącej zwykłej drogi na Łask, Sieradz. Nastęnie
                            > analiza modernizacji istniejącej drogi na Sierasz,Wieruszów czyli
                            podniesienie
                            > jej standartu itd. krok po kroku krok po kroku. Wiesz jak szybko dostawia sie
                            > drugi pas do istniejącej drogi? tak szybko zbudowano drogę miedzy Łodzią a PT
                            > może pamietasz?. Jakie to proste prawda? Nikomu nic nie zabieracie, nikt nie
                            > protestuje. Macie przyjaciół wszędzie każdy by wiedział że Łódź pomogła
                            słabszy
                            > m
                            > regionom to ma prawo co roku miec zapisane w budżecie województwa następne
                            > pieniadze na nastepne etapy swojej koncepcji, nie musi być wolniej.
                            > Ale najlepiej zabrać drogę i z sąsiadów zrobić wrogów. echh.
                            >
                            > Odpowiedz mi na pytanie dlaczego tak nie może być sprawiedliwie, dlaczego
                            > regiony nie mogą się rozwijać wraz z Łodzią wspólnie dlaczego mają być zawsze
                            > jacyś gorsi gorsi? nie stać nas polaków być dobrymi gospodarzami w swoim
                            kraju?
                            >
                            > pozdrawiam
                            >
                            A kiedy ostatnio ejchales ta drogą przez sieradz, zdunska i lask?? Droga ma
                            takie koleiny ze nie da sie tamtey jechac bezpiecznie, dodatkowo jest
                            zakorkowana przez TIR'y wiec twoj zarzut o rownoleglosci ma wytlumaczenie.
                            Odkorkowanie obecnej drogi i poprowadzenie tranzytu nowa trasa ale ten argument
                            juz byl przytaczany kilkukrotnie. Ale najlepiej czytac wlasnie wybiorczo.
                          • devotional Re: Jasne wcale nie musi być krótsza ale przez Łó 18.09.06, 23:23
                            3. Budujecie obwodnice do istniejącej zwykłej drogi na Łask, Sieradz. Nastęnie
                            > analiza modernizacji istniejącej drogi na Sierasz,Wieruszów czyli podniesienie
                            > jej standartu itd. krok po kroku krok po kroku. Wiesz jak szybko dostawia sie
                            > drugi pas do istniejącej drogi? tak szybko zbudowano drogę miedzy Łodzią a PT
                            > może pamietasz?. Jakie to proste prawda? Nikomu nic nie zabieracie, nikt nie
                            > protestuje.

                            jak "dostawimy drugi pas" w Łasku, Pabianicach, Zdnskiej Woli, Sieradzu i inych
                            miejscowosciach po drodze, jechales kiedys ta droga ?


                            2. Dell zjedzie A1 do Piotrkowa i pojedzie dalej S8 ta sama droga praktycznie b
                            > o
                            > bedzie budował przy skrzyzowaniu A1 i A2.

                            chyba sobie kpisz, piszc ze to ta sama droga... zreszta bedziesz mial okazje
                            potestowac z Piotrkowa do Wrocka przez Łodz, no chyba ze jednak bedziesz wolal
                            jechac stara DK8, bo bedzie z 40km blizej...


                            Przecież w wariancie Łódzkim A2 i S8 muszą być równoległe bo tworzą obwodnic
                            > e.
                            > dobrze o tym wiesz bo sie dobrze orientujesz, zobacz jak to jest pieknie
                            > naginanie dróg.

                            na jakiej dlugosci beda one rownolegle ze stanowi to jakis wielki problem i
                            marnotractwo ? zpewnoscia na duzomniejszym niz porownanie A2 do polczenia DK8-
                            DK12 w nowej wersji w standardzie ekspresowek
                          • devotional Re: Jasne wcale nie musi być krótsza ale przez Łó 18.09.06, 23:31
                            > 2. Dell zjedzie A1 do Piotrkowa i pojedzie dalej S8 ta sama droga praktycznie
                            b
                            > o
                            > bedzie budował przy skrzyzowaniu A1 i A2.


                            ooo brawo, kolejny raz sie wykazales znajomoscia topologi miasta Łodzi...
                            najpierw widziales A1 kolo Rydza Smiglego, potem byly dwie wschodnie obwodnice
                            a teraz wyjdzie ze Olechow jest kolo Strykowa.... otoz uswiadomie Cie ze
                            odleglosc Olechowa od Strykowa gdzie sie beda krzyzowac autostrdy jest taka jak
                            z Tuszyna do Piotrkowa...
                      • wl_ski Re: Jasne wcale nie musi być krótsza ale przez Łó 19.09.06, 01:03
                        Daj sobie spokój z teoriami spiskowymi o przekupywaniu miast. Spójrz na liczby:
                        Liczba mieszkańców Piotrkowa to około 81 000 - Łodzi ponad 770 000. Dodając
                        miasta przylegające do Łodzi typu Zgierz, Aleksandrów, Konstantynów, Pabianice,
                        Rzgów to liczba mieszkańców tego regionu zdecydowanie przekracza
                        dziesięciokrotność Piotrkowa. Bo jeśli mowa o Łodzi nie należy zapominać o
                        wymienionych miastach, które z Łodzią są w zasadzie zrośnięte. Zarówno
                        topograficznie jak i gospodarczo. I dlatego właśnie, z powodu tej masy ludzi,
                        potrzebna jest S8 bliżej Łodzi.
                        Nie odbieram Piotrkowowi prawa do dobrej komunikacji. Wg mnie wszystkie drogi w
                        Polsce o numeracji poniżej 100 powinny być drogami ekspresowymi, i jeszcze
                        kilka nowych. Ale realia są jakie są.
                        Tak więc przyjrzyj się liczbom, a przy okazji spójrz na mapę regionu i zwróć
                        uwagę na natężenie terenów zurbanizowanych.
                        • kregi Odpowiadam jeszcze raz wl_ski tobie 19.09.06, 17:24
                          wl_ski ale ja to co mówisz nie kwestionuje Podkresle to jeszcze raz duzymi
                          literami:
                          Łódz ma 700tys mieszkańców (niech bedzie milion) - TAK
                          Łódż jest bogatą aglomeracją - TAK
                          Łódź ma prawo do obwodnicy i dobrych połączeń - TAK
                          Łódż ma prawo do obwodnicy i dobrych połączeń kosztem biedniejszych regionów
                          województwa - NIE NIE NIE

                          Czy nie możecie w Łodzi sami zbudować obwodnicy jak to robi PT, Bełchatów,
                          Wieluń i z GDDKiA zmodernizować drogę na Sieradz i dalej? Dlaczego znów musicie
                          zabierać innym? tego tylko nie rozumiem to mi sie kojarzy z planowanie rabunkowym.
                          Jak myślisz dlaczego Unia Europejska daje pieniądze teraz na biedniejsze regiony
                          wschodnie ? Bo musi wyrównać poziom szans w całej Polsce, bo takie tereny
                          biedniejsze przyszłe być może zamkniete enklawy są bardzo groźne spójrz co sie
                          dzieje we wschodnich niemczech.
                          Przestancie myslec dniem dzisiejszym myslcie o przyszłosci wlasnych dzieci, Łódź
                          jest dzisiaj wygrana ma A1,A2,Della dlaczego muszą być inni przegrani? ech

                          pozdrawiam


                              • paenka Re: Odpowiadam jeszcze raz wl_ski tobie 19.09.06, 18:02
                                Alez wy się zasłaniacie ciągle tymi regionami! Podczas gdy łodziaki przytaczają
                                w 80% argumenty rodem z Łodzi, ledwo 20% argumentów to to że SIeradz, Zdunska i
                                Łask potrzebuja tej drogi. I nie chodzi mi tu o to że łodziaki nie interesuja
                                sie nami czy tez chca nas wyciućkać ale o to, że wy piotrkowianie nie
                                potraficie przytoczyc argumentów które by odnosiły się jedynie do waszego
                                interesu. W takim układzie gdybym była mieszkanka Radiomia etc. to bym, sie
                                cięzko zastanawiała czy wy rzeczywiscie tak z dobrego serca czy sie zasłaniacie
                                tylko :/ tak czy siak napewno bym wam nie zaufała na tyle by ramię w ramię
                                walczyc o te drogę. Radzę się wszystkim, którymi się Piotrków zasłania, dobrze
                                zastanowić jaki jest interes Piotrkowa i czy rzeczywiście im zależy tak na was
                                czy po prostu zeby kolejna droga była jedną z wielu w portfolio Piotrkowa.
                                • kregi Re: Odpowiadam jeszcze raz wl_ski tobie 19.09.06, 18:15
                                  Piotrków nikim sie nie zasłania. Radom ma interes w istniejącej drodze to jest
                                  ich najszybsza i najkrótsza droga na zachód, dla Wielunia, Bełchatowa to
                                  przyszłość być albo nie być.

                                  Mam do ciebie pytanie, licze na szczerą odpowiedz
                                  trasa S8 wariant łódzki
                                  pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:PL_droga_ekspresowa_S8.svg
                                  Czy ty jadąc z Wrocławia przy istniejacych wytyczonych drogach pojechałabyć do
                                  Warszawy tak wytyczoną drogą ?

                                  p.s. hmm portofolio :-)) czyżby ten wyraz zdradzał charakter pracy którą sie
                                  zajmujesz.?
                                  • wl_ski Re: Odpowiadam jeszcze raz wl_ski tobie 19.09.06, 23:50
                                    Kraków jest Krakowem, a Łódź Łodzią. Łódź leży przy skrzyżowaniu dwóch głównych
                                    dróg krajowych o znaczeniu dla całej Europy. Dlatego potrzebne są obwodnice
                                    miasta, po których da się jeździć bez przemykania pomiędzy tirami sunącymi ze
                                    wschodu na zachód i odwrotnie. Do tej pory wybudowali A2 tylko do Strykowa.
                                    Zapoznaj się z aktualnymi problemami tego miasta to zrozumiesz po co
                                    alternatywne obwodnice miasta na wschodzie i południu. A ruch na A2 będzie
                                    większy kiedy przedłużą ją dalej na wschód i zachód - to akurat pewne.
                                  • devotional Re: Odpowiadam jeszcze raz wl_ski tobie 20.09.06, 00:04
                                    ziontr napisał:

                                    > Fanaberie nt. ufundowania sobie dróg na wzor Berlina nazywasz arumentem?
                                    > Kraków jest miastem większym i bogatszym od Łodzi, ale nie słychać o ich
                                    planac
                                    > h
                                    > budowy "Krakauer Ring".

                                    Krakow ki co jest mniejszy od Łodzi a cos na wzor obwodnicy tez planuje,
                                    podobnie duzo mniejszy Poznan.
                          • wl_ski Re: Odpowiadam jeszcze raz wl_ski tobie 20.09.06, 00:10
                            > Czy nie możecie w Łodzi sami zbudować obwodnicy jak to robi PT, Bełchatów,
                            > Wieluń i z GDDKiA zmodernizować drogę na Sieradz i dalej? Dlaczego znów
                            musicie
                            > zabierać innym? tego tylko nie rozumiem to mi sie kojarzy z planowanie
                            rabunkowym.

                            Po pierwsze obwodnica musi skądś-dokadś prowadzić. Ale nie to jest
                            najważniejsze. Łodzianie chętnie wybudowali by "sobie" drogi wylotowe na
                            wszystkie strony świata, nowe, szerokie i proste. Szkopół w tym, że drogi
                            krajowe nie są budowane przez gminy, tylko przez GDDKiA, czyli przez państwo.
                            Więc dajmy sobie spokój z argumentami typu "Czy nie możecie w Łodzi sami
                            zbudować..." Nie możemy, bo to nie MY dzierzymy kasę i nie MY dysponujemy
                            gruntami itd.

                            > Jak myślisz dlaczego Unia Europejska daje pieniądze teraz na biedniejsze
                            regiony wschodnie ? Bo musi wyrównać poziom szans w całej Polsce, bo takie
                            tereny
                            > biedniejsze przyszłe być może zamkniete enklawy są bardzo groźne spójrz co sie
                            > dzieje we wschodnich niemczech.

                            W Niemczech zachodnie landy opodatkowały się na rzecz wschodnich, teraz
                            wschodnie mają super drogi... i tyle. Nie tędy chyba droga.

                            > Przestancie myslec dniem dzisiejszym myslcie o przyszłosci wlasnych dzieci,
                            Łódź jest dzisiaj wygrana ma A1,A2,Della dlaczego muszą być inni przegrani? ech

                            Czemu nie przychodzi Ci do głowy, że Piotrków jako miasto stosunkowo bliskie
                            Łodzi może Dell-owi zaproponować lokalizacje dla kooperantów. Dell ma zatrudnić
                            3000 ludzi, kooperanci mają zatrudnić około 9000 kolejnych. Droga Łódź-Piotrków
                            to dzisiejsza 1, w przyszłości A1 - czyli znakomite połączenie. Naprawdę
                            myślisz, że jesteście przegrani? Jeśli tak... to faktycznie jesteście.

                            Jesli chodzi o dzień dzisiejszy to Łódź ma tylko A2 w kierunku zachodnim. A1 to
                            ma Piotrków, i to chyba jedyny istniejący odcinek A1.
                            Jeśli chodzi o przyszłość - to własnie w przyszłości Łódź będzie potrzebowała
                            obwodnicy na wschodzie i południu. Juz dzisiaj widac jaka jest popularność
                            istniejącego odcinka A2 - rozjeżdżają Stryków. Kiedy w końcu zbuduja całą A2 i
                            A1 to ruch będzie ogromny i dodatkowe obwodnice będa konieczne. I nie chodzi tu
                            o "zabieranie" S8 Piotrkowowi. Chodzi o lokalizację, z której potencjalnie może
                            skorzystać 10 razy więcej ludzi. Kasa nie znajdzie się od razu na dwie drogi
                            tylko dzis jest na jedną. I dlatego należy ją zbudować tam, gdzie skorzysta z
                            niej większa ilość ludzi. Na tym polega ekonomia - nigdy nie ma się tyle kasy,
                            żeby zaspokoić wszystkie swoje potzreby. Trzeba ją ulokować tam gdzie jest
                            najbardziej potrzebna.
      • isoxazolidine Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 19.09.06, 10:21
        S8 tylko przez Piotrków. nie może byc tak, ze w imię niespożytej zachłanności
        jedna Łódź skupi wszystkie drogi szybkiego ruchu a inni będa zdychać. S8 via
        Piotrków to także szansa dla ziemi radomskiej, lubelszczyzny, kielecczyzny i
        podkarpacia. cztery regiony to poważna sprawa. interes wielu milionów ludzi,
        setek miast - nie tylko jednej nadzachłannej Łodzi, która i tak ma najlepsze
        położenie w sieci autostrad.

        jestem przekonany, że rozsądek zwycięży i będziemy mieli S8 przez Piotrków (!)
        • devotional Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 19.09.06, 12:11
          > S8 tylko przez Piotrków. nie może byc tak, ze w imię niespożytej zachłanności
          > jedna Łódź skupi wszystkie drogi szybkiego ruchu a inni będa zdychać. S8 via
          > Piotrków to także szansa dla ziemi radomskiej, lubelszczyzny, kielecczyzny i
          > podkarpacia. cztery regiony to poważna sprawa. interes wielu milionów ludzi,
          > setek miast - nie tylko jednej nadzachłannej Łodzi, która i tak ma najlepsze
          > położenie w sieci autostrad.


          ja bym jszcze rozumial Wasze dazenia gdybyscienie miei zadnej dobrej drogi, ale
          macie i to jakie! 4 pasy do stolicy, 4 pasy do GOPu , autostrada i DK do Łodzi,
          droga do kielc i Radomia... faktycznie malo...

          czym moze przy Was poszczycic sie Sieradz ?

          kielecczyzny i podkarpacia prosze w to nie mieszac bo im ta droga nic nie daje,
          przeciwnie woleliby polaczenie Lublin - Kielce - Czestochowa - Wroclaw.
            • devotional S8 a sprawa wojska 19.09.06, 12:22
              www.panmedia.pl/serwisy/1613-gddkia/2006/2006-09/pdf/20060901_dziennik-lodzki_03.pdf

              Wojsko domaga siê przebiegu trasy S8 w pobli¿u 32. Bazy Lotniczej w £asku.
              Lobbuj¹ za tym tak¿e senatorowie z regionu.
              Za nieca³y tydzieñ tej kwestii pooewiêcone bêd¹ obrady senackiej komisji obrony
              narodowej.
              Trasa S8 to droga ekspresowa, która ma po³¹czyæ Warszawê z Wroc³awiem.
              Pierwotny projekt rz¹dowy zak³ada³ przebieg
              trasy przez £ódŸ, £ask, Zduñsk¹ Wolê i Sieradz. Zwolennikiem takiego
              rozwi¹zania jest równie¿ wojsko. Zdaniem
              wojskowych, droga ekspresowa S8 jest konieczna do prawid³owego rozwoju i
              sprawnego funkcjonowania 32. Bazy Lotniczej
              w £asku. Jej dowódca pu³kownik dypl. pilot Arkadiusz Poluszyñski przewiduje
              powa¿ne utrudnienia w przypadku braku
              dobrego po³¹czenia drogowego.
              - Baza lotnicza przewidziana do dzia³añ bojowych w systemie obronnym pañstwa
              oraz NATO musi mieæ dobr¹ drogê
              dojazdow¹. W przysz³ooeci maj¹ l¹dowaæ tu samoloty F-16. O ile obecnie dajemy
              sobie radê przy tym stanie dróg, to w
              przypadku stacjonowania F-16 droga S8 stanie siê niezbêdna. Nie mamy jeszcze
              tak zaawansowanego transportu lotniczego,
              by przewoziæ choæby silniki samolotów czy nierozk³adalne czêoeci kad³uba. Poza
              tym transport lotniczy jest drogi.
              Odpada te¿ transport kolejowy, bo zbyt wiele czasu zajmuje prze³adunek. Obecnie
              kolej¹ zaopatrujemy siê jedynie w paliwo
              i materia³y pêdne. A przewóz czêoeci wymaga czêsto samochodów specjalnych z
              wyd³u¿onymi lawetami i naczepami.
              Nie ma mo¿liwooeci, by przetransportowaæ to inaczej. Na w¹skich zakrêtach
              lokalnych dróg mog¹ byæ k³opoty - twierdzi p³k
              Poluszyñski.
              Zwraca on te¿ uwagê na inne sprawy. OEcioele zwi¹zane z militarnym
              funkcjonowaniem bazy.
              - Musimy mieæ w ró¿nych sytuacjach kryzysowych mo¿liwooeæ szybkiego reagowania.
              Gdy nie bêdzie tej trasy, bêdzie
              k³opot. Dziêki planowanej S8 i trasie S14 maj¹cej po³¹czyæ j¹ z autostrad¹ A2
              mielibyoemy szybkie l¹dowe po³¹czenie z
              Krzesinami, drug¹ baz¹ lotnicz¹, w której stacjonowaæ bêd¹ samoloty F-16. My
              swoje stanowisko przekazalioemy dowództwu
              si³ powietrznych - twierdzi dowódca bazy lotniczej.
              Na funkcje drogi S8 zwi¹zane z obronnooeci¹ kraju zwracaj¹ uwagê tak¿e
              parlamentarzyoeci z naszego regionu. Dla nich
              droga przez £ask, ³¹czy siê z bezpieczeñstwem narodowym.
              - Taka lokalizacja drogi S8 ma du¿e znacznie dla obronnooeci kraju. W £asku
              znajduje siê lotnisko, w które co roku inwestuje
              siê kilkaset milionów z³otych. Za rok lub pó³tora bêdzie na tym lotnisku
              maj¹tek wartooeci kilku miliardów z³otych, samoloty
              F16. A dojazd na to lotnisko jest wiejsk¹ drog¹, która, i ja ju¿ nawet nie chcê
              szukaæ powodów, mo¿e zostaæ zablokowana.
              Teraz paliwo dostarczane jest kolej¹ jednotorow¹. Co tu du¿o mówiæ, wystarczy
              dwóch ludzi, dziesiêæ minut i parê
              kilo materia³ów wybuchowych. To tylko jeden z powodów, dla których to lotnisko
              powinno mieæ porz¹dne po³¹czenie drogowe
              - twierdzi Andrzej Owczarek, ³aski senator z ramienia PO.
              - Taki przebieg korytarza S8 sta³ siê optymalnym rozwi¹zaniem komunikacyjnym.
              Jako cz³onek senackiej komisji obrony
              narodowej pragnê równie¿ zauwa¿yæ, ¿e strategiczne w najbli¿szej przysz³ooeci
              dla kraju lotnisko w £asku, jako baza NATO
              straci³oby mo¿liwooeæ bliskiego po³¹czenie z drog¹ S8, co w znacznym stopniu
              zahamuje rozwój tej bazy. S8 i F-16 s¹
              oecioele ze sob¹ zwi¹zane. Lotnisko to nie tylko samoloty, to tak¿e logistyka,
              obs³uga. Dobra ³¹cznooeæ lotniska z reszt¹ kraju,
              tak¿e drogowa, to kwestia bezpieczeñstwa naszego kraju - twierdzi cz³onek
              senackiej komisji obrony narodowej, senator
              PiS ze Zduñskiej Woli Czes³aw Rybka.
              Bazy NATO, jako jednego z g³ównych argumentów w walce o korzystny dla £asku,
              Zduñskiej Woli i Sieradza przebieg
              trasy S8, u¿ywaj¹ tak¿e ³ascy samorz¹dowcy. Dla nich rozwój bazy lotniczej to
              rozwój miasta.
              - Bezwzglêdnie wojsko powinno mieæ w tej sprawie priorytet. Podkreoelam to na
              ka¿dym kroku. Ta trasa to nie tylko rozwój,
              ale i normalne funkcjonowanie bazy. Inaczej powstanie w¹skie gard³o. A przecie¿
              lotnisko to nie tylko samoloty, ale i
              ca³e zaplecze, zaopatrzenie. To s¹ argumenty, którymi trzeba siê kierowaæ -
              twierdzi Jacek Pa³uszyñski, burmistrz £asku.
              W rozwój miasta i bazy lotniczej, dziêki trasie S8, wierz¹ tak¿e mieszkañcy
              £asku. Licz¹, ¿e droga ich nie ominie.
              - Wojsko od lat napêdza rozwój £asku. Dziêki wojsku £ask siê rozbudowuje. Maj¹
              powstaæ nowe bloki.Tak by³o kilkadziesi
              ¹t lat temu, tak jest i teraz. Ja przez wiele lat mia³em zak³ad fryzjerski przy
              osiedlu wojskowym i zawsze by³ ruch w
              interesie. Szkoda by³oby zahamowaæ ten rozwój przez nierozwa¿ne poprowadzenie
              drogi, która jest wa¿na dla naszej bazy.
              Przecie¿ ta droga bêdzie s³u¿yæ funkcjonowaniu lotniska, a nie wycieczkom
              zwiedzaj¹cym samoloty - uwa¿a ³askowianin
              Zygmunt Grzesiak.
              - Nowa droga to nowa budowa. Wiadomo, ¿e jest jeden du¿y wykonawca, ale
              podwykonawcy to najczêoeciej lokalne firmy.
              Ruszy³by siê rynek pracy. Na pewno. Trzeba zrobiæ wszystko, ¿eby ta droga nas
              nie ominê³a - uwa¿a Jacek Karczewski,
              m³ody ³askowianin, który z rodzinnym miastem wi¹¿e swoj¹ przysz³ooeæ.
              We wtorek, 5 wrzeoenia, zbiera siê senacka komisja obrony narodowej. Ma ona
              wypracowaæ i przekazaæ swoje stanowisko
              na temat przebiegu trasy S8 do Ministerstwa Obrony Narodowej.
              - MON powinno w³¹czyæ siê w tê sprawê i broniæ lokalizacji trasy s³u¿¹cej
              rozwojowi bazy lotniczej bêd¹cej w strukturach
              NATO - mówi senator Czes³aw Rybka.
              Jak twierdz¹ w biurze prasowym ministerstwa, przebieg drogi ekspresowej S8 nie
              by³ dotychczas opiniowany przez resort
              obrony narodowej.
              (WLL)
              • colosus Re: S8 a sprawa wojska 19.09.06, 13:35
                Natężenie ruchu na odcinkach Łódzkim i Bełchatowskim:

                Prognozowane natężenie ruchu na rok 2020 na odcinku łódzkim przewiduje od 4-8
                tys. pojazdów na dobę a fragmentami od 8-12 tys., natomiast na odcinku
                bełchatowskim 12-18 tys. Według prognoz wzrasta również natężenie ruchu na
                drogach S12 i S74 do poziomu 8 tys. pojazdów na dobę.

                Zatem nie widzę potrzeby prowadzenia drogi S8 przez Łódz.Mimo tego Łódz że to
                takie duże miasto to natężenie ruchu nie jest wysokie.

                Co ma do tego Wojsko???? Paranoja. Pierwszy raz słyszę żeby F-16 potrzebowało
                eksprsówki do działań bojowych =)))
                • devotional Re: S8 a sprawa wojska 19.09.06, 14:49
                  ciekawa teoria, tylkoze ta na analiza byla robiona wiele lat temu przy
                  wariancie S8 pzez Piotrkow, a co na to zycie ?

                  A zycie jak zwykle weryfikuje analizy pseudof(l)achowcow dosc brutalnie, otoz
                  S8 w wariancie lodzkim juz dzis ma miejscami 16-18tys pojazdow na dobe!, a
                  srednio okolo 14tys. Dla porowania wariant piotrkowski ma maksimum kolo 9 tys,
                  a przecietnie jest to 6-7 tys pojazdow na dobe, w sam raz na droge klasy DK ale
                  absolutnie nie na espresowke...

                  a jak nie wierzysz to polecam stonke z kamerami umieszczonymi w okolicach
                  Belchatowa oraz Łasku i Zdunskiej Woli. Sprawa bedzie jasna jak slonce.

                  S8 tylko przez Łodz!
                  • colosus Re: S8 a sprawa wojska 19.09.06, 14:58
                    Ostatnio pytałeś się mnie, co to jest droga klasy S.

                    Droga ekspresowa wg Ustawy z dnia 21 marca 1985 – Ustawa o drogach publicznych,
                    stan na 6 kwietnia 2005) – droga publiczna o ograniczonej dostępności,
                    przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów samochodowych, wyposażona w jedną lub
                    dwie jezdnie, posiadająca wielopoziomowe skrzyżowania z przecinającymi ją innymi
                    drogami transportu lądowego i wodnego, z dopuszczeniem wyjątkowo
                    jednopoziomowych skrzyżowań z drogami publicznymi. Droga ekspresowa wyposażona
                    jest w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek, przeznaczone
                    wyłącznie dla użytkowników drogi.

                    Parametry dróg ekspresowych

                    Droga ekspresowa wg Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z
                    dnia 2 marca 1999 – w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
                    drogi publiczne i ich usytuowanie powinna mieć powiązania z drogami głównymi
                    (wyjątkowo drogami zbiorczymi) i drogami wyższych klas. Odstępy między węzłami
                    poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km, a na terenie zabudowy w
                    granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta nie mniejsze niż 3 km. W
                    wyjątkowych sytuacjach, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy
                    uzasadniają, dopuszcza się pojedyncze odstępy między węzłami nie mniejsze niż 3
                    km poza terenem zabudowy i 1,5 km na terenie zabudowy. Ronda na drodze
                    ekspresowej są dopuszczone tylko na jej końcach. Stosowanie zjazdów na drodze
                    ekspresowej jest zabronione.

                    Prędkość projektowa drogi ekspresowej powinna wynosić 120 (tylko dwujezdniowe),
                    100 lub 80 km/h poza terenem zabudowy oraz 80, 70 lub 60 (tylko obszar silnie
                    zurbanizowany) km/h na obszarze zabudowy. Szerokość pasa awaryjnego powinna
                    wynosić 2,5 m. Pochylenie podłużne drogi ekspresowej może wynosić maksymalnie 8%.

                    Zatem przerobienie drogi Piotrków - Warszawa do klasy S jest możliwe i to
                    niewielkim kosztem.
                    • devotional Re: S8 a sprawa wojska 19.09.06, 15:22
                      oj to chyba awno w Warszawie nie byles.... nawet ne wiesz jak olbrzymie koszty
                      pochlonie zrobienie eSki pod Warszawa... to bedzie kilka razy wiecej niz kszt
                      budwy autostrady (porownujac koszt 1 km)
                    • wl_ski Re: S8 a sprawa wojska 20.09.06, 00:25
                      Cieszę się, że linki podesłane przeze mnie pomogły w zrozumieniu tematu :D

                      > Zatem przerobienie drogi Piotrków - Warszawa do klasy S jest możliwe i to
                      > niewielkim kosztem.

                      Moooocno naciągane stwierdzenie. Dosyć często jeżdżę z Łodzi do Warszawy przez
                      Rawę. Znam tą drogę i wg mnie zgodnie z definicją drogi ekspresowej albo trzeba
                      by robić wiadukty co 1000 metrów, albo poodcinać wszystkie drogi dojazdowe po
                      drodze od S-8. Ale wtedy nie larum podniesie się ze wszystkich miejscowości po
                      drodze. A ponieważ wielu z ich mieszkańców pracuje w Wawie to jak im zrobisz
                      dobrze wyznaczając dojazdy do S-8 kilkanaście kilometrów dalej to cie będą
                      błogosławić jeszcze wiele pokoleń później.
                      Jednym słowem - wg mnie przerobienie istniejącej 8 na spełniającą standardy S-8
                      będzie cholernie kosztowne.
    • colosus Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 18.09.06, 11:12
      Hubar nie ma racji że niby łódzki wariant jest krótszy.

      Jego racja jest raczej częściowa. Zapomniał biedaczysko o S12 i kierunku
      Piotrków- Radom -Kielce. Zapomniał że najlepszym węzłem i miejscem połączeia się
      dróg S8, A1 i S12 jest Piotrków , napewno nie Łódz. Budując S8 przez Piotrków
      oszczędza się ponieważ istnieje już odcinek z Piotrkowa do Warszawy oraz mamy
      kontynuację z S12.
      Biedny ten Hubar, a niby zna się na planowaniu =)))
      • wl_ski Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 18.09.06, 12:34
        > [...] Budując S8 przez Piotrków oszczędza się ponieważ istnieje już odcinek z
        Piotrkowa do Warszawy [...]

        Odcinek z Piotrkowa do Warszawy ma się do drogi szybkiego ruchu jak pięść do
        nosa. Co to za droga szybkiego ruchu ograniczeniami do 70 km/h co pareset
        metrów i innymi "udogodnieniami". Żeby to przerobić na drogę szybkiego ruchu
        trzeba by włożyc tyle kasy że budowa od nowa wcale nie wyjdzie drożej.
        • colosus Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 18.09.06, 14:25
          Ty wogóle wiesz co to jest droge ekspresowa????
          Znasz różnice między autostradą i ekspresówką???

          Od dłuższego czasu droga nr 8 na odcinku Piotrków Warszawa jest modernizowana i
          podnosi się jej standart do drogi ekspresowej. Widać to na odcinku Piotrków-
          Tomaszów.
          • devotional Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 18.09.06, 16:25
            Od dłuższego czasu droga nr 8 na odcinku Piotrków Warszawa jest modernizowana i
            > podnosi się jej standart do drogi ekspresowej. Widać to na odcinku Piotrków-
            > Tomaszów.

            i jeszcze bardzo dlugo bedzie sie podnosilo....

            > Znasz różnice między autostradą i ekspresówką???


            No wlasnie sie zastanawiam czy Ty znasz... mala podpowiedz nie chodzi tutaj o
            wymiane nawierzchni o robi sie obecnie na Gierkowce...
          • wl_ski Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 19.09.06, 00:41
            Proszę bardzo:
            pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa
            i dla bardziej dociekliwych:
            bap-psp.lex.pl/serwis/du/1999/0430.htm
            W każdym razie pozwolę sobie zacytować: "i jeszcze długo sie będzie
            podnosił"... albo i nie.
            Tak dla porównania proponuję bryknąć się obwodnicą trójmiasta - to jest droga
            ekspresowa i proszę mi tu 8 nie porównywać bo zajadów dostanę ze śmiechu.
            ... droga ekspresowa... dobre sobie...
      • devotional Re: Czy krótszy wariant Łódzki to kłamstwo? 18.09.06, 16:21
        Budując S8 przez Piotrków
        > oszczędza się ponieważ istnieje już odcinek z Piotrkowa do Warszawy oraz mamy
        > kontynuację z S12.

        z tym ze odcinek A1 kolo Łodzi i A2 do Warszawy powstana wczesniej niz S8 na
        odcinku Piotrkow - Warszawa, to raz a dwa w zwizku z tym taniej wychodzi przez
        Łodz bo nie trzeba przebudowywac Gierkowki :)) a jej przebudowa szczegolnie pod
        Warszawa łatwa nie bedzie...


    • belyall A musi być krótszy? 18.09.06, 12:24
      Gdyby A2 budowano najkrótszą trasą, biegłaby koło Kutna, ale ktoś pomyślał, że
      droga klasy A, MUSI łączyć największe miasta po drodze, czyli Poznań-Łódź i
      Warszawę.
      To samo dotyczy drogi S8, MUSI łączyć największe miasta Wrocław-Łódź z Wawą, bo
      tylko taki przebieg trasy zapewnia prawidłowe funkcjonowanie połączenia tych
      aglomeracji w aspekcie gospodarczym i lokalnym (obwodnice).
      Albo się to rozumie, albo nie.
        • devotional Re: A musi być krótszy? 18.09.06, 16:23
          > A S7 też MUSI połączyć Kraków z Warszawą przez Łódź??? ;P

          wystarczy ze łaczy przez calkiem spore Kielce, a porownywanie Kielc do
          Piotrkowa sobie odpuscmy, Piorkow to nie ta liga...
          • hubar Re: A musi być krótszy? 19.09.06, 02:08
            To kompletnie nie ma znaczenia. Kregi doskonale nadaje sie na politykiera -
            zadasz mu pytanie, podasz przykłady, a on odpowie na to co chce dając jeszcze
            dowody, że to Twoja wina. Bez sensu? No najwyraźniej do tego zmierza dalsza
            dyskucja z Kregi.
            • colosus Re: A musi być krótszy? 20.09.06, 09:10
              Chrzanicie z tą modernizacją drogi 8 z Piotrkowa do Warszawy, aż szkoda was
              czytać. Łatwiej będzie przerobić drogę nr 8 na ekspresówkę niż gierkówkę na
              autostradę.
              Jest planowane aby z Piotrkowa do Częstochowy była autostrada A1 po śladzie
              gierkówki. Jakoś nikomu to nie przeszkadza, że trzeba ją będzie zmodernizować do
              parametrów autostrady.
              No chyba że wam Łodziakom.Wy wolelibyście aby A1 poprowadzono przez Tomaszów, bo
              po co remontować istniejące drogi, przecież to taka beznadzieja.
              Szkoda mi słuchać waszego pie..nia.
              • devotional S8 przez Łodz!. 20.09.06, 09:35
                colosus napisał:

                > Chrzanicie z tą modernizacją drogi 8 z Piotrkowa do Warszawy, aż szkoda was
                > czytać. Łatwiej będzie przerobić drogę nr 8 na ekspresówkę niż gierkówkę na


                fakty:
                budowa drogi S-8 gr. m. st. Warszawy - węzeł Paszków wraz z drogą Nr 7 w węźle
                Magdalenka - 14,9 km, wartość kosztorysowa zadania- 672,8 mln zł, realizacja w
                latach 2006-2009,
                budowa drogi S-8 Konotopa - ul. Powązkowska w Warszawie - 10,1 km, wartość
                kosztorysowa zadania- 523,4 mln zł, realizacja w latach 2006-2009

                jesli ze nie orientujesz, to Ci podpowiem ze 1km autostrady A1, A2 czy A4 jest
                znacznie tanszy, od tylko przebudowy DK8 do standardu ekspresowki w terenach
                zabudowanych....


                S8 przez Łódź!
                • colosus Re: S8 przez Łodz!. 20.09.06, 12:48
                  Nie rozumiem dlaczego piszesz tu o kosztach budowy S8 na terenie Warszawy??
                  W obydwu wariantach droga S8 przejdzie przez warszawę.Jest to droga łącząca
                  Wrocław z Białymstokiem.
                  Wiadomo że ceny ziemi w warszawie są wysokie więc nie można ich porównywać do
                  całego odcinka między Piotrkowem a Jankami.
                  Gadanie za to że niaopłaca się modernizować istniejących ciągów komunikacyjnych
                  jest głupie ponieważ taką modernizację trzeba zrobić na odcinku Piotrków-
                  Częstochowa aby obecną gierkówkę przerobić na autostradę.
                  Zatem może drogi nr 1 nie powinno się modernizować??

                  Porównywanie ceny modernizacji drogi na S w okolicach warszawy jest głupie,
                  ponieważ w warszawie są wysokie ceny gruntów,a i tak powstanie tam S8 ponieważ
                  ta droga staje się wewnętrzną drogą miasta.

                  Obydwa warianty mówią o modernizacji drogi nr 8 na odcinku Tomaszów- Warszawa do
                  parametrów ekspresówki.
                  • devotional Re: S8 przez Łodz!. 20.09.06, 13:31
                    Piotrków-Częstochowa to sa pola i lasy, pod Warszawa jest inaczej, co chwila
                    skrzyzowania mniejsze lub wieksze, calkowicie trzeba przebudowac janki i raszyn
                    to sa olbrzymie koszta.

                    Ceny remontow ktore zamiescilem nie otycza Warszawy, przyjzyj sie dobrze, to sa
                    ereny pod warszawskie...w stolicy remonty bede jeszcze drozsze...

                    a zamiescilem te ceny po to zeby nie wciskal kitu ze remonty sa tansze od
                    budowy owych drog, bo nie zawsze tak jest, a nawet mozna z duzym
                    prawdopodobienstwem ze nawet rzadko.
                    • colosus Re: S8 przez Łodz!. 20.09.06, 14:29
                      Sam stwierdzasz że tereny poza warszawą to pola i lasy, zatem ceny budowy S8 od
                      Piotrkowa do Janek są małe, tak jak małe są ceny modernizacji drogi nr 1 na
                      autostrdę.

                      Zatem tylko odcinek Warszawski jest drogi.
                      Tylko że w obydwu warsjach Łódzkiej i Piotrkowskiej brany jest pod uwagę odcinek
                      Warszawski. Zatem jest bezsensem branie pod uwagę jego kosztów, bo w obydwu
                      wersjach się on pojawia.

                      Różnica polega tylko na tym czy modernizuje się odcinek między Wieluniem a
                      Piotrkowem, czy buduje nowy między Wieluniem a Rzgowem a następnie Tomaszowem.

                      Odcinek Wieluń - Piotrków to jakieś 100 km modernizacji. Odcinek Wieluń - Rzgów
                      - Tomaszów to jakieś 200 km nowo budowanej drogi.
                      • belyall Re: S8 przez Łodz!. 20.09.06, 15:23
                        > zatem ceny budowy S8 od
                        > Piotrkowa do Janek są małe

                        Zanim zaczniesz o czymś dyskutować, zorientuj się w temacie. Na początek
                        zdefinuj pojęcie "drogi ekspresowej".
                  • devotional Re: S8 przez Łodz!. 20.09.06, 17:31
                    > Nie rozumiem dlaczego piszesz tu o kosztach budowy S8 na terenie Warszawy??
                    > W obydwu wariantach droga S8 przejdzie przez warszawę

                    w wariancie przez Łodz, samochody do arszawy wiada A2 a nie obecna DK8.
              • belyall Re: A musi być krótszy? 20.09.06, 15:20
                > Łatwiej będzie przerobić drogę nr 8 na ekspresówkę niż gierkówkę na
                > autostradę.

                Wierutna bzdura!

                > Jest planowane aby z Piotrkowa do Częstochowy była autostrada A1 po śladzie
                > gierkówki.

                Na tym odcinku gierkówka ma parametry autostrady.
                • colosus Re: A musi być krótszy? 20.09.06, 15:37
                  To ty piszesz bzdury że droga nr 1 na odcinku Piotrków Częstochowa ma parametry
                  autostrady...
                  Daleko jej do autostrady.
                  Nie zapominaj że na autostradzie nie ma skrzyżowań jednopoziomowych, za to na
                  ekspresówce są.
                  Zatem jeżeli rząd chce przerobić ją na autostradę to niewidzę problemów aby
                  przerobić drogę Piotrków -Warszawa na ekspresówkę.Napewno będzie łatwiej i taniej.
                  • hubar Re: A musi być krótszy? 20.09.06, 15:55
                    colosus napisał:
                    >Zatem jeżeli rząd chce przerobić ją na autostradę to niewidzę problemów aby
                    >przerobić drogę Piotrków -Warszawa na ekspresówkę.Napewno będzie łatwiej i taniej.
                    ==
                    Łatwiej i taniej niż co? Niezaleznie od wariantu (poszerzenie DK8
                    Złoczew-Piotrków, lub S8 Złoczew-Łódź-Piotrków) to obecna "gierkówka" na odcinku
                    Piotrków-Warszawa zostanie podniesiona do standardów drogi ekspresowej.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka