Dodaj do ulubionych

Do Urzedu Kontroli Skarbowej.

IP: *.toya.net.pl 17.02.12, 13:07
Czy kierowcy MZK Sprzedający bilety w autobusach nie powinni rejestrować sprzedaży na kasach fiskalnych i wydawać paragony?
Czy ta sprzedaż po wyższych cenach jest opodatkowana?
Gdzie trafia zysk ze sprzedaży tychże biletów?
Ogólnie,czy ten proceder jest legalny?
Kioskarz,za sprzedaż bez rejestracji w kasie fiskalnej nawet pudełka zapałek płaci minimum 150 zł mandatu.W autobusach prawo jest łamane kilkadziesiąt(kilkaset) razy dziennie,dlaczego kontrolerzy z UKS nie reagują?
Dalej są równi i równiejsi?
Obserwuj wątek
      • Gość: Bazyli Re: Do Urzedu Kontroli Skarbowej. IP: *.tktelekom.pl 20.02.12, 13:52
        Poibieranie zawyżonych opłat za bilet w autobusie jest nielegalne o czym wypowiedział się już dawno Najwyższy Sąd Administracyjny. Po tym wyroku NSA we wszystkich miastach zniesiono te opłaty. Tylko w naszym grajdole stosuje się jakieś odrębne przepisy gwałcące prawa obywateli.Jak znajdę chwilę czasu to wkleję ten wyrok.
    • Gość: mściwy Re: Do Urzedu Kontroli Skarbowej. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.02.12, 14:00
      do kapusi UKSu w Przemyślu, w piekle się spalicie za kapowanie do UKS a szczególnie ten który kapował do kierownika grupy mobilnej, byłego zomowca i f-sza MO DP ps. Pażdzioch który teraz mieszka na wsi pod Przemyślem , słyszałem że że on i jego kapuś mają raka złośliwego ale który powoli każe umierać w męczarniach, moje pobożne życzenie aby DP rak stoczyła za moje krzywdy
    • Gość: Urzędnik Dopłata do biletu u kierowcy niezgodna z prawem! IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.02.12, 16:54
      Wynika to z orzeczenia WSA w Rzeszowie I SA/Rz 713/09 (zobacz orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/801C5E57F8).
      A oto fragment uzasadnienia:

      Sąd podziela również stanowisko Rzecznika Praw Obywatelskich w zakresie dopłaty do biletów sprzedawanych w autobusie, określonej w pkt. 3 załącznika do uchwały Nr IX/150/2007 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 27 marca 2007r. zmienionej uchwałą Nr XIX/307/07 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 30 października 2007r. Ustalenie bowiem dopłaty do biletów sprzedawanych w autobusie nie mieści się w zakresie usług komunalnych. Zakres usług komunalnych wyznacza przepis art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 grudnia 1996r. o gospodarce komunalnej /Dz.U. z 1997r. Nr 9, poz.43 ze zm./ stanowiąc, że jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej, organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego postanawiają o; 1. wyborze prowadzenia i form gospodarki komunalnej, 2. wysokości cen i opłat albo o sposobie ustalania cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej oraz za korzystanie z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej jednostek samorządu terytorialnego.
      Oznacza to, że dystrybucja biletów - sprzedaż biletów za dodatkową opłatą 0,50zł w autobusie, nie mieści się w pojęciu ustalania cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych /art.1 ust.2/.
      Podstawy ustalenia opłaty za dystrybucję biletów jednorazowych nie może także stanowić art. 8 ust. 1 ustawy o cenach. Zastosowanie tego przepisu wyłącza bowiem zastosowanie powyżej powołanego art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o gospodarce komunalnej.
      Ustawa z dnia 10 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej jest ustawą odrębną w rozumieniu art. 1 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 5 lipca 2001r. o cenach. W pojęciu zadań o charakterze użyteczności publicznej mieszczą się usługi z zakresu komunikacji miejskiej świadczone przez gminę za pośrednictwem określonej jednostki organizacyjnej (art. 9 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym).
      Przepis art. 8 ust. 1 ustawy o cenach stanowi, że rada gminy może ustalać ceny urzędowe za usługi przewozowe transportu zbiorowego oraz za przewozy taksówkami na terenie gminy. Powołany przepis nie daje jednak uprawnienia do ustalania opłaty za dystrybucję biletów jednorazowych w komunikacji miejskiej. Granice tej normy zostały określone poprzez wyznaczenie zakresu przedmiotowego, tj. sprecyzowanie, że chodzi o usługi przewozowe transportu zbiorowego.
      Wskazać nadto należy, że określenie zaskarżoną uchwałą dopłaty do biletów sprzedawanych w autobusie nie znajduje również uzasadnienia w przepisach ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe /Dz.U. z 2000r. Nr 50, poz.601 ze zm./. Wprawdzie przepis art. 34a powołanej wyżej ustawy zawiera delegację dla ministra właściwego do spraw transportu do wydania rozporządzenia w przedmiocie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych jednak tylko w przypadku braku odpowiedniego dokumentu przewozu /a/, braku ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu /b/ , niezapłacenia należności za zabrane ze sobą do środka przewozu rzeczy lub zwierzęta albo naruszenia przepisów o ich przewozie /c/, czy też spowodowania, bez uzasadnionej przyczyny, zatrzymania lub zmiany trasy środka transportu /d/.

          • Gość: Benek Re: A o to jak radni zafundowali nam dopłatę IP: *.artnet.pl 20.02.12, 22:03
            To o co pytasz jest w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Podaję fragment, który to wyjaśnia.

            Art. 101. 1. Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone uchwałą podjętą przez organ gminy w sprawie z zakresu administracji publicznej, może - po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia - zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego.
            2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli w sprawie orzekał już sąd administracyjny i skargę oddalił.
            2a. Skargę na uchwałę, o której mowa w ust. 1, można wnieść do sądu administracyjnego w imieniu własnym lub reprezentując grupę mieszkańców gminy, którzy na to wyrażą pisemną zgodę.
            3. W sprawie wezwania do usunięcia naruszenia stosuje się przepisy o terminach załatwiania spraw w postępowaniu administracyjnym.
            4. W sprawach, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio art. 94.

            Mówiąc krótko, wystarczy, że znajdzie się grupa mieszkańców, którzy są niezadowoleni z uchwały rady i którzy podejmą odpowiednie kroki - najpierw wezwą do usunięcia naruszenia a jeżeli to nie poskutkuje złożą skargę do sądu administracyjnego - w tym wypadku do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie. Skoro Sąd ten, jak ktoś tu wtrącił uznał rację poszkodowanych, to mur beton uchwała rady miejskiej w naszym mieście zostanie uznana za niezgodną z prawem. Warto o to walczyć, popieram!
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka